Pravobřežka z Ústí do Děčína má územní rozhodnutí. Vylepšení vyjde na devět miliard
Trať Ústí nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic
Rekonstrukcí projdou tři železniční stanice: Ústí nad Labem-Střekov, Velké Březno a Boletice nad Labem.
To jsme ale bohatý stát, když máme 300 mil za měřicí vagonek, nebo tolik miliard na rekonstrukci tratě, kde jezdí jen motoraky regiojetu a nákladní vlaky.
Kromě Strekovskeho nádraží jsou to jen venkovská nadrazacka. Par úseku už novy svršek má. Je tu je jeden minitunel a kousek trati na betonu, ale jinak placka. Oproti úseku mezi Tišnovem a Havl. Brodem úplný cajicek.
Vy jste dobrej, jen nákladní vlaky?? představte si, že já si teď kupuji dům za několik miliónů, ve kterém budu jenom bydlet…..
Jančura si koupil vagony, ve kterých jenom převáží lidi, zítra jdu nakoupit potraviny pro svou rodinu, abychom je jenom snědli…..
Vám ta stavba nepříjde drahá ? Kolik stojí oprava této tratě s minimem umělých staveb a kolik stála modernizace tratě Rokycany-Plzeň s nejdelším tunelem v ČR !!??
Vždyť tady ani není třeba významně zvyšovat rychlost.
drahá mi přijde, ale to nijak nevyřešíme, spíše mi připadal zvláštní ten důvod, protože pro nákladní dopravu je velmi důležitá a pokud se nebude zlepšovat infrastruktura pro nákladní dopravu, těžko nalákáme zboží z kamiónů na vlaky,
naopak z určitého úhlu pohledu dává trať „jen“ pro nákladní dopravu větší smysl než „jen“ pro osobní dopravu,
otázka výše ceny, ta má řešení především v dlouhodobém horizontu na poli legislativy a organizace ze strany MDO+SprŽel. Nemělo by docházet k tomu, že se něco rekonstruuje pětkrát a něco vůbec, špatně nebo vůbec se nedělá údržba, neměl by být je jeden dodavatel pražců atd. atd.
PS: předraženost může mít své důvody ve dvou věcech, stavět stejnou věc na „zelené louce“ na poli může být levnější, než ve stávající stopě za provozu, z jiného soudku, jestlipak víte proč se haly staví na polích a ne v brownfieldech? protože v brownfieldu Vám hned naskáčou vícenáklady v podobě bourání stávajících staveb, likvidace ekologických škod, předělávky ing. sítí a to může být klidně více než cena celé haly…….
dále je otázka tržních změn cen, vinou mnohých vlivů může být stavba soutěžená za 1 miliardu, v jiném roce být vysoutěžená za 1,5 miliardy….
Tak to vypadá, že se buduje skanzen DC systému. Je to už několikátá stavba, co se rekonstruuje a zůstává na ní DC systém. Což omezuje výkon moderních lokomotiv nebo naopak likviduje stávající napájecí zdroje.a jde s ohledem na výhled o zmařenou investici. Nákladní dopravci tlačí na střídavinu, v lokomotivách to není, ty jsou už dnes vícesystémové a než se to realizuje, zbytek současných Bobin bude v muzeu nebo kopřivách.
Ve Francii přemítají o 9kV DC, který je ještě výhodnější než 25kV AC.
to myslíte vážně??
Mozno @vjkm myslel na vhodnosti sustavy 9 kV DC na jednorazove zvaranie 😉
Fyzikální zákony se nepodaří obměkčit a osobně věřím tomu, že je to bouda. Spíš bych věřil jiné zvěsti, že Rusové zkoušeli 6kV DC a odešli od toho. Navíc enormě rostou požadavky na spínací přístroje. Využití DC napájení je v něčem jiném. Pro izolaci motorů je 6 kV proti zemi hraně a i když máte seriové nebo serioparalelní zapojení trakčních motorů, stále je musíte dimenzovat na napětí troleje proti zemi. Leda by jste použili galvanicky oddělené měniče, ale pak už zas nedává smysl DC napájení v troleji, protože jediná a poslední výhoda jsou jednoduché a levné lokomotivy.
Malo by vyznam urobit na tejto trati kratky striedavy usek? Ved sa robi priprava na zmenu.
Ta cena je tak astronomická, že by se SŽ měla vážně zamyslet nad otevřeností trhu železničního stavitelství.
Tak to je to poslední, co SŽ(bezDC) chce. To by tak hrálo rozdupat bábovky monopolům.
Hmm – kdo to kdy viděl, okrádat kámoše!
Ale to jsou projekční ceny, nikoliv realizační.
Bohužel když může být železniční přejezd dražší než luxusní rodinný dům, tak je to na zvážení …
Může? Musí! Protože je jen jedna vyvolená firma, která to dělá.
Upřímně, kdyby nebyla, dopadne to zase kartelem.
Nebo rozdělit zakázku na kratší úseky. Koukněte na rozsah prací v příloze hned první stránka.
Tak to určitě , ještě by mohl pražce dodávat více než jeden dodavatel? To nikdo jiný ve světě neumí přece, takový pražec!!!
Že jo…ona je to přísně tajná technologie…
navíc daný typ vychází z německých vzorů, tudíž to jistě němci nemůžou vyrábět…
Blázníte?
Svádov a Těchlovice jsou relativně nové zastávky s výškou nástupišť 550mm, co se tam bude rekonstruovat?
No právě ty nástupiště.
Která už tam ale jsou
No když je lidi ošlapali, musí se opravit. Je úplně jedno, že tam nastupuje minimum lidí, ale stejně jsou pošlapaná.
Předopokládám, že konverze je „odložena“ hlavně kvůli napájení levobřežního koridoru z Těchlovic. To by fakt nebylo možné místo toho současně přepnout i ten koridor severně od UL?
Problém je s Pantery na Os Děčín – Prunéřov, ještě nejsou předělané na dvousystémové.
Nez by se to dodelalo tak budou.
Než se zahájí stavba,budou dvousystémové(příští prázdniny).
S tím „průjezdem nákladních vlaků o délce 740 m“ je to v článku dost nešikovně napsané.
Přísně vzato, projet tam takový náklad už dnes může 🙂 Předjízdné koleje v Boleticích moc nejsou potřeba a V Březně ani nejsou přítomny (a po reko budou/nebudou?), takže jde asi o prodloužení některých SK ve Střekově?
Jenže i ty 740 metrů dlouhé vlaky budou mít různou strmost jejich tras, čili je nutné k tomu mít i adekvátně dlouhé předjízdné koleje. Stávající stav dopravy vlaků s překročeným normativem délky je výjimková záležitost. Nakonec ty TSI INF si vynucuje Brusel, ne my. 😉
Takže hrubým odhadem vyjde 072 na 27 miliard. Dobře oni!
Desetkrát více, vyšel by palindrom.
To by mě teda zajímalo, na čem konkrétně tak vystřelila cena, když je to bez přeložek a vysokých rychlostí…
Maledivy, Seychely, Dubaj, Karibik. Větší dům s větším bazénem. X6 bávo.Tyhle věci nejsou zadarmo.
Navíc už ani ti Ukrajinci jim na tom nebudou dělat za minimálku.
A i ta minimalismus šla dost nahoru
Jaké jsou roční výnosy od dopravců za použití dopravní cesty v tomto úseku? Pak bychom zjistili, za kolik staletí se tato investice státu „vrátí“.
Tak přesně takhle se naštěstí výhodnost nepočítá.
V socialistickém hospodaření se s návratností nepočítá, to máte zřejmě pravdu. Naštěstí ale dříve nebo později se tento ekonomicky nemocný systém nevyhnutelně zhroutí.
Železnice, silnice, cyklostezky, chodníky nebo i školy, nemocnice se nezaplatí nikde. V tomto případě si to zkus spočítat na přidané hodnotě toho nákladu co se vozí. Export – Import. Jeden kontejnerový vlak je padesát, šedesát kamionů zboží. Německá část Labské cyklostezky se taky nikdy nezaplatí, bo se tam neplatí mýto. Ale Spolkový účetní dvůr už má spočítané, že generuje jednu miliardu euro obratu (před Coronou:). Z čehož nemalá část v podobě daní končí ve státním strožoku. Prakticky stejné je to i se železnicí nebo silnicí. Svým způsobem má přidanou hodnotu i takový park, protože se tam regeneruje výrobní jednotka, která… Číst vice »
Sím, nemocnice a školy lze provozovat jako ziskové podniky. (A možná by více tržnosti v těch oborech nebylo na škodu)
Pouze ty elitní. Pokud chcete mít nějakou celostátní vzdělávací politiku, tak opravdu nedá.
o tom mám značné pochyby. školství je typický statek, kde jsou jasné pozitivní přínosy pro celou společnost. a zdravotnictví z velké části dtto. viz výrok davida ratha, proč není možný volný trh ve zdravotnictví – když budete nemocný, tak bych z vás jako doktor svléknul i poslední košili. a jakkoliv je rath, co je, tak bych mu v tomhle určitě věřil. neblahý příklad USA a jejich zdravoitního systému je dostatečně varujícící
Že zdravotní pojištění je každého jeho vlastní problém?
to bych neřekl. protože privátní pojištění můžete ukončit vy nebo i pojišťovna. nebo vám zvýšit sazby. a jste nahraný…to se děje ve státech… konci to mizernym zdravotním stavem populace a mimo jiné tím, že pracující ale s mizernymi příjmy co nespadnou pod federální medicare či medicaid nebo jak se jmenuje…mají často smolika. navíc pokud vás vyhodí z práce, prichazite o pojištění…to taky není dobře. pokud vám zdravotní systém v usa přijde atraktivní, přesunte se tam. evropský styl zdravotnictví poškozuje mnohdy ty lépe situovane, co ale nemají na placení si léčení komplet že svého, ale pro většinu obyvatel je výhodné. jakkoliv… Číst vice »
Ano, to není dobrý systém. Zdravotní systém založený na principu všeobecného pojištění je lepší.
Že cílem systému je „léčit“, nikoliv vyléčit.
Ano…v Hořovicích se to dokonce povedlo…
A oproti tomu pyšná Motol (dospělá část) působí dojmem paneláku…
pozor, poskytování někdy může mít smysl i soukromé. ale v kombinaci s veřejným pojistenim
I v Berouně. Stejná firma.
Přesně tak.
celá ta Vaše úvaha o ekonomice zdravotnictví má zásadní trhlinu, vedle ziskových nemocnic a ziskové péče musí bohužel existovat i ta nezisková,
představte si, že nemocnice přestanou poskytovat péči, která se jim aktuálně nevyplatí by mohla mít dost špatné následky, samozřejmě je to otázka správného nastavení financování, ale to se nedá udělat přes noc
Se tam někdy nechte ošetřit. Katastrofa. Manželka tam byla skoro 3 hodiny, obvolalo se x doktorů, co s ní mají dělat, aby nám nakonec sestra řekla, proč jsme nepřišli dřív, když ji noha bolí 2 dny. To mi stačilo a naposledy.
V USA+CAN železniční společnosti (infrastruktura+nákladní vlaky) slušně vydělávají. Dotované z veřejných rozpočtů jsou jen osobní vlaky.
Bylo by dobré nezabředávat do zcela nesouvisejícíh oblastí a držet se tématu dopravy.
Tak hlavně, když to někdo má zanalyzované.Když je to o něčem jiném, než cyklostezky odnikud nikam po kterých projedou za rok jednotky cyklistů. A kde jediným cílem investiční akce bylo přihrání malé domů.
nevím, kolik vyděláváte, ale třeba se vaše léčení (nebo léčení vašeho souseda či kohokoliv), taky státu nevyplatí. tak až vám něco bude, taky to budeme stejně vypočítávat? prostě veřejné statky se poskytují s jinak pojímavou efektivitou.
Jakkoliv cela to je šílená, ne že ne….jako u čehokoliv na železnici poslední dobou
Jasně zavřít a levobřežka zkolabuje.
Nic takového napsáno nebylo.
Pokud si panstvo neujasní priority, tak ano…
V tomto případě bude potřeba obětovat buď Ex3 anebo R5.
Co kdybyste si místo skeptické úvahy udělal výlet na tuhle trať, nemusí to být zrovna do tohoto úseku a koukal jaký je tam skutečný provoz … na plachtě 503 jsou 92 trasy za 24 hod + osobka …
Do deseti let skončí přepravy uhlí, poté si zdejší trať odpočine.
Tak zrovna v tomto úseku uhelný vlak je naprostou výjimkou…
Tady uhelny vlak? Kde by se tam vzal.? Tady jezdí kontejnery, cisterny, auta apod.
kdybyste napsal, že do 10ti let bude krušnohorský tunel a pak střekov-děčín není tolik potřeba, budete jen za optimistu. takto jste víte za co.
On bude „krušnohorský tunel“.
Akorát že s tím utopickým projektem nebude mít nic společného. Spíš bude mít mnoho společného se švýcarskými horskými tunely…
asi jsem nechapany, ale fakt nevím jak to myslite.
kdyby krusnohorský tunel byl jen na nás, nebude nikdy. chtějí ho ale němci. takže bude.
Dobře…
Počet kolejí: 1
Šířka: 3,25 m
Umístění: mezi Dolním Žlebem a Bad Schandau
Rychlost: 120 km/h nebo méně
Zabezpečení: na české straně výkolejkami a pancéřovými vraty dálkově ovládanými z Prahy.
Děláte si srandu? Trať patřící do TEN-T, na které je silná nákladní doprava (jezdí tudy i dlouhé kontejnerové vlaky z České Třebové na sever Německa) a vy tady uvažujete, zda se vyplatí ji udržovat v provozu? To ji jako chcete zrušit, nebo co? Vy tu železniční dopravu musíte fakt hodně nenávidět, když chcete rušit i nákladní koridor.
Není to o železniční dopravě, ale o absolutně nefunkční ekonomice v tomto segmentu dopravy, bytostně závislé na státních dotacích.
Tak mi zjistěte, kolik stojí dotace železnice vs. dotace na obchod s chudobou.
Ten obchod s chudobou je rozhodnopádně dražší.
Ať už je to o čemkoli, ani ve snech těch největších odpůrců železniční dopravy nikdy nepřipadalo v úvahu rušení nebo alespoň neudržování ve sjízdném stavu u takových tratí, jako 073.
Znovu opakuji, že nebylo psáno o rušení trati, ale o ekonomicky udržitelném nastavení.
A ony se snad dálnice v ČR taky samy zaplatí?
Když budete počítat i spotřební daň a DPH z pohonných hmot, které se na těch dálnicích projezdí, pak lze tvrdit, že se samy zaplatí.
Nikdy
„Stát za loňský rok inkasoval na spotřební dani z paliv, dálničních známkách a mýtu přes 109 miliard korun“ https://autobible.euro.cz/ridici-statu-odvedou-109-miliard-rocne-do-silnic-se-nevrati-ani-polovina/
Zvláštní, že v případě železniční dopravy uvádíte jako příjmy pouze poplatky za dopravní cestu, ale když dojde na dálnice, tak sem najednou pletete i spotřební daň, která tvoří naprostou většinu těch vašich 109 miliard. Jako by se snad elektřina a nafta pro vlaky nedanila. A není to samozřejmě jen tohle. Faktem zkrátka je, že zcela úmyslně překrucujete údaje a čísla, tak jak se vám hodí a ještě je vydáváte za argumenty.
mýto a známky jsou 15 mld, poplatek za DC 3,7 mld
náklady na infra (silniční) 45 mld, něco ale ještě obce a tuším i kraje.
Naklady na silnicni infra jen 45 mld? To jste hodne mimo. To je jen SFDI. Sečtěte komplet RSD, vsechny kraje a vsechna mesta, dopravni policii atd. Pak dostanete naklady a bude to hodne nasobek.
hodně násobek ne, max tak k 50-60mld. z čeho si myslíte že to RSD žije?
a dopravní policie má s posouzenim nákladů na automobilovou dopravu asi obdobný vztah jako náklady na vyšetřování krádeží z fotbalových saten s dotacemi pro CFA.
i tak to je ale pálka, jen budme v proporcich. nejsem přítelem gumokolove dopravy, ale nevymyslejme si. železnice zaplatí v % jistě méně za dopravní cestu než auta. i kdy uvažujeme jen mýto.
Řidiči „státu“ odvedou pouze daň z vlastní mzdy, pokud nějakou pobírají (a ani ne státu – viz rozpočtové určení daní a do jakého rozpočtu která daň jde).
Vámi uváděná čísla jsou výdajovou stránkou PROVOZOVATELE / VLASTNÍKA vozidla.
Od této částky ovšem musíte odpočítat položky, které STÁT zaplatil sám sobě – tj. vozidla organizačních složek státu – ministerstva a další ústřední orgány státní správy a další státem zřizované instituce, především AČR, Policie, Vězeňská služba, soudy, Celní správa …. potažmo HZS financovaný kraji nebo SDH financované obcemi ….
A co celkové náklady v ČR? Kolik je jen fond dopravy, kolik jsou škody na zdraví lidí, kolik na životním prostředí, kde jsou náklady města obcí atd.? A hned jste na stovkách miliard. Více studovat, hledat.
Nákladní doprava jezdí bez dotací. Náklady na infra ovlivnit příliš neumíme, byť se snažíme o racionální řešení všeho.
Dá se tu nějak aspoň naznačit, v jakých částkách se pohybují poplatky za použití DC třeba pro případ diskutované pravobřežky? Myslím, že většina z nás nemá ani ánung, v jakých částkách to řádově je a jak se to počítá. Předem dík, jestli se toho někdo ujme.
můžou to být max. malé stovky milionů za celou pravobřežku. celý příjem SŽDC z poplatků za DC byl v roce 2019 cca 3,8 mld Kč
a podívejte se na jiná odvětví…takový fotbal. proč má do něj ročně mířit třeba cca 1 mld. já fotbal nehraju ani se na něj nedívám. proč má město v jihlavě budovat nový zimák a na to mít státní dotaci. proč se v dolní lhotě dělají chodníky, vždyť se dá chodit i pangejtem, budete tam vybírat ošlapné? jak se vyplatí stavba a provoz čističky, třeba v břeclavi, co je nám po slovácích….a tak se dá pokračovat.
nespočítáte ekonomiku ničeho z výše uvedeného aby vám to tím naivně ekonomickým způsobem vyšlo
V říjnu budou parlamentní volby … za kterou stranu hodláte kandidovat s výhledem na funkci ministra dopravy nebo financí ? Nebo se budete o funkci ucházet jako nestraník za „kohokoli“ … taky řešení ….
pokud dáváte dohromady seznam možných členů vlády, tak se hlásím na ministra kultury. s jasnou programovou prioritou, aby vše, co NTM nasyslilo v Chomutově, začalo i jezdit.
V čem je železniční nákladní doprava závislá na státních dotacích?
A až bude tunel pod Krušnými horami, tak tady bude jezdit co? Němci pak budou chtít nákladní vlaky z údolí Labe vypudit – ten tunel oni chtějí právě proto, aby se omezil hluk v údolí Labe, ne proto, aby zvýšili kapacitu spojení mezi ČR a Německem.
Zprovoznění tunelu pod Kruškami rozhodně není nyní na programu dne. Navíc proč by se měly na VRT motat pomalé nákladní vlaky, obzvláště když mají svoji pravobřežku, na které příliš mnoha jiným vlakům nepřekáží?
Ty náklady (resp. hluk od nich) překáží lidem, co bydlí v údolí od Bádu až k Pirně. Proto Němci tlačí na ten tunel – aby se tenhle hluk eliminoval.
A rekonstrukce, co je o ní tenhle článek, taky nebude hned zítra.
Tak se omezí počet těch vlaků…
A začneme těmi osobními…
Protože tak rozhodl německý soud. A ano, tunel pod Kruškami už je v běhu.
Odsud od Berouna to vypadá jako běh chromého člověka s astmatem anebo tuberkulózou. Nebo SARS…
Je v běhu. Tečka.
Motat se tam budou, protože se tam vejdou a zlepšují ekonomiku.
A v Německu je ta pravobřežka kde?
no, na levém břehu 🙂
Až bude, tak tahle investice bude již na pokraji své životnosti.
Po které VRT se v Německu jezdí s náklady ?
Ve ˇŠvýcarsku jezdí po NBS Bern – Olten náklady jen v noci cca 22.00 – 6.00 kdy je slabá / žádná osobka, mimo tuto dobu jsou na „plachtě“ nakresleny dva ….
Ve dne se jezdí „po staré“ přes Burgdorf ….
Nicméně základnovými tunely s parametry VRT nákladů jezdí víc než osobky, po staré trati přes Wassen – Airolo tu a tam něco …..
Hannover – Würzburg
Ale četl jsem, že i po té nové (Halle) – Erfurt – Bamberk je počítáno s nějakou nákladní dopravou.
Ano, kdyby se tak počítaly všechny cesty, jinými slovy se platilo mýto za všechny cesty se zpevněným povrchem mimo situace kdy po nich jdete nebo jedete na něčem co používá vaši vlastní sílu, tak by to bylo asi možná lepší, ale tomu tak není. Všechny cesty, ať už vodní, nebo silnice, železnice se dotují z rozpočtů. (spotřební daň z paliv je obecným příjmem rozpočtu bez zvláštního určení) Efektivita se pak počítá úplně jinak a bere se v potaz celkový dopad na fungování ekonomiky státu.
Klidně můžete porovnávat silniční vs. železniční dopravu vzhledem k fungování ekonomiky státu. Výsledek a tím efektivita je zcela jednoznačný už teď. Navíc při odklonu od fosilních paliv jak v energetice, tak v dopravě se tento rozdíl ještě více prohlubuje.
nejste náhodou další reinkarnace pana Soupravy?
Asi je, uvažovat, zda se vyplatí udržovat v provozu trať 073, to je Soupravovi víc než podobné 🙂. Jsem zvědav, kdy podobné úvahy začne směřovat i k tratím jako 090 nebo 330.
Nech sa paci. V roku 2019 stat zinkasoval od automobilovej dopravy 109 miliard Kc.
https://autobible.euro.cz/ridici-statu-odvedou-109-miliard-rocne-do-silnic-se-nevrati-ani-polovina/
demagogie.
za mýto a dálniční známky stát zinkasoval 15 mld.
do silnic nasypal 45 mld.
motat do toho spotřební daň je mimo. daň z piva a lihu se taky nepoměřuje s léčením alkoholismu a daň z tabáku s rakovinami, astmaty aj.
stejně jako já, který odvedu státu na dani a pojištěních fakt hodně, nemám nárok na sestřičku dle vlastního výběru k libovolnému použití, přednosti u lékaře, ochranu policií alespoň několik dní v roce, když si vzpomenu aj.
A škody jež automobilismus vytváří, byly v jaké výši?
To si musíme počkat. On totiž počítá, jestli tam k té 1 připsal správný počet nul…
To je lež 🙂
za celou síť 3,7mld (2019), za loňský rok to bude jistě méně.
tam jezdí nákladní vlaky převážně si myslím…. a jezdit jenom tam, kde si to na sebe vydělá, to by želežnice ze všech měst akorát vedla pouze do Prahy….
Souhlasil bych, ale znamenalo by to změnit hodně věcí, například reálně zpoplatnit silnice.n
Proč, když je úsek využíván zejména nákladní dopravou, jejíž sdružení Žesnad chce na trati střídavý proud se neudělá elektrifikace rovnou na 25 kV. Stačí na to tenčí dráty.
Taky si myslím, že by to měli udělat rovnou na 25 kV. Prostě první přepnutý úsek pravobřežní trati.
Napájet TO budete odkud ? To znamená nasadit tam už nyní jen vícesystémové lokomotivy na vlaky vedené dosud vozidly trakce 10.
Trafostanice se bude muset postavit tak jako tak, proste by se postavila o trochu driv. Nez se to postavi, tak stejne vetsina tech jednosystemovych lokomotiv skonci v koprivach/srotu, protoze se nevyplati do toho cpat ETCS + dalsi potrebne naklady na opravy/upravy.
Zapomínate na bastardy, co přetahují z Německa vlaky. Ústecký Taurusy by taky měly problémy, jde o nákladní trať a ten skanzen by neměl kde jezdit.
No ten skanzen přestave jezdit po roce 2025 z jiného důvodu,než je střídavý ostrov. Nebudou vybaveny ETCS.
No to jsem zvědavý na pravobřežku s ETCS v roce 2025. Ona ta trať je taky dobrý skanzen.
No když nebudou moci na levobřežku,do Kolína a dál na Třebovou, budou stejně k ničemu.Leda by se ve V.Oseku a před Děčínem prováděly přepřahy z lokomotiv neETCS na lok. s ETCS.
Měl by … odsunout termín lze bez následků kdykoli, protože se zjistí, že na ETCS nejsou všude – pro nedostatek financí připraveni ….
Jediný kdo nebude připraven bude osobní doprava ČD. Ostatní ano, včetně nákladních dopravců, kteří to podporují. Mimochodem například Metrans jezdí na ETCS již dnes.
a žlutý spasitel už má ETCS v pershingach? nebo vysoutezeneho dodavatele?
a co tyrkysovy? bude po roce 2025 jezdit z děčína do aussig nebo se smlouva ukončí? a jak je uvažováno o zajizdeni motorových rychlíku na ETCS stanice Praha hlavní, Praha smíchov, Kolín, Beroun, Zdice, Pardubice?
i CD má na současných výkonech neskutečně množství podobných průšvihu. dtto leoš v Ústí (tom druhém)
řeknu vám to – v osobní ZDO není připraven NIKDO. a nikdo netuší, jak se budou řešit odbocne tratě. a MD pouze arogantně vykrikuje že s ETCS na věčné časy a nikdy a nikde jinak
Ironii chápu. No mě už připadá, že dopravci jsou na to pomalu už připraveni. Jen SprŽele a pár šotoušů si myslí, že by nastala apokalypsa.
Super nápad…udělat střídavý ostrov obklopený stejnosměrem (nebo bez TV)..co tam máte dál?
Totéž nastane s tratí do Kladna a nikoho to nevzrušuje.
Kolik nakladu jezdi pres Kladno? A kolik tam bude jezdit po elektrifikaci? Znáte vůbec úsek Střekov – Děčín?
A co když napíšu, že pro nákladní dopravu je střídavina výhodnější? Díky vyšší voltáži dovoluje přenést vyšší výkon. Takže klidně i ostrovně.
Další část, kde se má dělat střídavý ostrov, je reko kolem Boleslavi (Všetaty – Lysá).
Prostě někde se začít musí, nejlépe od rekonstruovaných úseků, ne kde to podle mapy vypadá hezky.
Je možné, že postupně připraví přepnutí celé tratě až od Kolína a trať přepnou najednou.
Má se přepínat od Kutné Hory. Jen bude potřeba ještě jednou upravit trakci v Kolíně – vložit nulová pole.
V České Třebové by na zadní nástupiště mohl být taky střídavý proud…
Aspoň by se Os nemusely lámat…
Kutná Hora: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/109923901/tisková+zpráva+ke+stažení.pdf/e9024ad5-b2ae-4834-b5aa-673975d873f8
V MuNu nevím, tamní konfigurace kolejiště takové blbnutí asi nepodpoří. Na rozdíl od Kolína.
Nedakonice ještě stále mají svůj styk přímo ve stanici.
Už ne na dlouho. https://www.elzel.cz/8799/
které Os máte na mysli, jestli ty od Brna, ty se budou lámat stejně, neb krajská politika…
Ano…ty po trati 260 Česká Třebová – Brno.
Politika mě nezajímá. Pro mě je podstatné, že to půjde technicky i bez vícesystémových vozidel.
jenže primární důvod jejich rozlomení není v technice, ale v rozhodnutí krajů, bohužel, logiku to má i v tom, že přeci jen směr Brno je násobně víc cestujících než směr ČT,
nemáte představu, jaký je potenciál naplnění přímých vlaků směr ČT? Z Brna do ČT tím pojede lidí minimum, ale bylo by dobré vědět kolik jich pojede z JMK do ČT…..
Jak ty Os ČT – Brno naplnit, se vyřeší při decimaci dálkoviny vynucením přestupu v ČT pro jízdu jak do Pardubic, Chocně, Přelouče, Ústí nad Orlicí…tak do Olomouce, Ostravy…
Počítá se i nadále se zapojením Zubrnické vlečky do této tratě, popř. s odstraněním dvojité úvratě pro jízdu od ÚnL?
Odstranit dvojitou úvrať lze „zdopravněním“ koleje 102.
A na střekovském zhlaví to bude za pomocí holubiček levitovat… 🙂
Výhybka tam chybí!
Bude to ještě, po roce 2025, aktuální téma? #ETCS