Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Pravobřežka z Ústí do Děčína má územní rozhodnutí. Vylepšení vyjde na devět miliard

Trať Ústá nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic
Trať Ústá nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic
Rekonstrukcí projdou tři železniční stanice: Ústí nad Labem-Střekov, Velké Březno a Boletice nad Labem.

Správa železnic výrazně vykročila směrem k vylepšení fakticky dožilé pravobřežní spojnice z Ústí nad Labem-Střekova do Děčína východ, když pro stavbu získala územní rozhodnutí. Zároveň vrcholí soutěž na zpracování projektu tratě, kterou hojně využívají především nákladní dopravci.

Jedním z cílů projektu je proto prodloužení kolejí ve vybraných stanicích, aby byl umožněn průjezd nákladních vlaků o délce 740 metrů. Samotná stavba by měla probíhat v letech 2023 až 2025.

Cílem je obnova všech částí infrastruktury, stavba zahrne rekonstrukci železničního svršku a spodku, obnovu trakčního vedení či sanaci mostních a tunelových objektů. Rekonstrukcí projdou tři železniční stanice: Ústí nad Labem-Střekov, Velké Březno a Boletice nad Labem. V prvně jmenované vznikne nové ostrovní nástupiště, výtahy a podchod, a dvě vnější nástupiště před staniční budovou. Ve Velkém Březnu a Boleticích dojde rovněž ke zbudování nástupišť. V Boleticích nad Labem bude navíc zhruba 660 metrů směrem na Děčín zřízena nová zastávka. Zrekonstruují se i železniční zastávky Svádov, Valtířov, Malé Březno, Těchlovice, Křešice u Děčína a Děčín-Staré Město.

Na trati zatím zůstane stejnosměrná trakční soustava 3000 V, stožáry a další infrastruktura už ale budou připraveny na přepnutí na střídavou soustavu 25 kV. Projekt také počítá s částečnou rekonstrukcí některých výpravních budov, pro potřeby nových technologií se postaví nové objekty. Stavby, pro které se nenajde další využití a jejichž technický stav je nevyhovující, budou odstraněny.

Podle informačního letáku, který byl aktualizován loni v listopadu, jsou předpokládané náklady na stavbu 5,4 miliardy. Před rokem, kdy Správa železnic získala ke stavbě souhlasné stanovisko EIA, se mluvilo o třech miliardách. Celkové investiční náklady se pak dle pondělního oznámení Správy železnic předpokládají ve výši 9,1 miliardy korun.

Pro srovnání, novostavba 4. koridoru na zelené louce v úseku Sudoměřice – Votice, pro kterou bylo třeba vykupovat pozemky a která zahrnuje i dva tunely a mostní estakádu, má celkové investiční náklady přes sedm miliard. Samotná dvacetikilometrová stavba byla vysoutěžena za 4,4 miliardy. Pětadvacet kilometrů z Děčína do Střekova vede v původní stopě na drážních pozemcích.

Výluky během stavby jsou popsány v dokumentu, který je přílohou dokumentace EIA.

 

 

 

146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Hasek

To jsme ale bohatý stát, když máme 300 mil za měřicí vagonek, nebo tolik miliard na rekonstrukci tratě, kde jezdí jen motoraky regiojetu a nákladní vlaky.

Kromě Strekovskeho nádraží jsou to jen venkovská nadrazacka. Par úseku už novy svršek má. Je tu je jeden minitunel a kousek trati na betonu, ale jinak placka. Oproti úseku mezi Tišnovem a Havl. Brodem úplný cajicek.

kakov

Vy jste dobrej, jen nákladní vlaky?? představte si, že já si teď kupuji dům za několik miliónů, ve kterém budu jenom bydlet…..

Jančura si koupil vagony, ve kterých jenom převáží lidi, zítra jdu nakoupit potraviny pro svou rodinu, abychom je jenom snědli…..

Jan Hašek

Vám ta stavba nepříjde drahá ? Kolik stojí oprava této tratě s minimem umělých staveb a kolik stála modernizace tratě Rokycany-Plzeň s nejdelším tunelem v ČR !!??

Vždyť tady ani není třeba významně zvyšovat rychlost.

kakov

drahá mi přijde, ale to nijak nevyřešíme, spíše mi připadal zvláštní ten důvod, protože pro nákladní dopravu je velmi důležitá a pokud se nebude zlepšovat infrastruktura pro nákladní dopravu, těžko nalákáme zboží z kamiónů na vlaky,

naopak z určitého úhlu pohledu dává trať „jen“ pro nákladní dopravu větší smysl než „jen“ pro osobní dopravu,

otázka výše ceny, ta má řešení především v dlouhodobém horizontu na poli legislativy a organizace ze strany MDO+SprŽel. Nemělo by docházet k tomu, že se něco rekonstruuje pětkrát a něco vůbec, špatně nebo vůbec se nedělá údržba, neměl by být je jeden dodavatel pražců atd. atd.

kakov

PS: předraženost může mít své důvody ve dvou věcech, stavět stejnou věc na „zelené louce“ na poli může být levnější, než ve stávající stopě za provozu, z jiného soudku, jestlipak víte proč se haly staví na polích a ne v brownfieldech? protože v brownfieldu Vám hned naskáčou vícenáklady v podobě bourání stávajících staveb, likvidace ekologických škod, předělávky ing. sítí a to může být klidně více než cena celé haly…….

dále je otázka tržních změn cen, vinou mnohých vlivů může být stavba soutěžená za 1 miliardu, v jiném roce být vysoutěžená za 1,5 miliardy….

Zdendik

Tak to vypadá, že se buduje skanzen DC systému. Je to už několikátá stavba, co se rekonstruuje a zůstává na ní DC systém. Což omezuje výkon moderních lokomotiv nebo naopak likviduje stávající napájecí zdroje.a jde s ohledem na výhled o zmařenou investici. Nákladní dopravci tlačí na střídavinu, v lokomotivách to není, ty jsou už dnes vícesystémové a než se to realizuje, zbytek současných Bobin bude v muzeu nebo kopřivách.

vjkm

Ve Francii přemítají o 9kV DC, který je ještě výhodnější než 25kV AC.

kakov

to myslíte vážně??

PeterC

Mozno @vjkm myslel na vhodnosti sustavy 9 kV DC na jednorazove zvaranie 😉

Zdendik

Fyzikální zákony se nepodaří obměkčit a osobně věřím tomu, že je to bouda. Spíš bych věřil jiné zvěsti, že Rusové zkoušeli 6kV DC a odešli od toho. Navíc enormě rostou požadavky na spínací přístroje. Využití DC napájení je v něčem jiném. Pro izolaci motorů je 6 kV proti zemi hraně a i když máte seriové nebo serioparalelní zapojení trakčních motorů, stále je musíte dimenzovat na napětí troleje proti zemi. Leda by jste použili galvanicky oddělené měniče, ale pak už zas nedává smysl DC napájení v troleji, protože jediná a poslední výhoda jsou jednoduché a levné lokomotivy.

PeterC.

Malo by vyznam urobit na tejto trati kratky striedavy usek? Ved sa robi priprava na zmenu.

David

Ta cena je tak astronomická, že by se SŽ měla vážně zamyslet nad otevřeností trhu železničního stavitelství.

rychlodráha

Tak to je to poslední, co SŽ(bezDC) chce. To by tak hrálo rozdupat bábovky monopolům.

medical_examiner

Hmm – kdo to kdy viděl, okrádat kámoše!

Démon

Ale to jsou projekční ceny, nikoliv realizační.
Bohužel když může být železniční přejezd dražší než luxusní rodinný dům, tak je to na zvážení …

rychlodráha

Může? Musí! Protože je jen jedna vyvolená firma, která to dělá.
Upřímně, kdyby nebyla, dopadne to zase kartelem.

Jakub

Nebo rozdělit zakázku na kratší úseky. Koukněte na rozsah prací v příloze hned první stránka.

J.K.

Tak to určitě , ještě by mohl pražce dodávat více než jeden dodavatel? To nikdo jiný ve světě neumí přece, takový pražec!!!

medical_examiner

Že jo…ona je to přísně tajná technologie…

Gwann

navíc daný typ vychází z německých vzorů, tudíž to jistě němci nemůžou vyrábět…

Zlámalík

Blázníte?

David

Svádov a Těchlovice jsou relativně nové zastávky s výškou nástupišť 550mm, co se tam bude rekonstruovat?

Zrzek

No právě ty nástupiště.

Štěpán

Která už tam ale jsou

Zrzek

No když je lidi ošlapali, musí se opravit. Je úplně jedno, že tam nastupuje minimum lidí, ale stejně jsou pošlapaná.

Tomáš Záruba

Předopokládám, že konverze je „odložena“ hlavně kvůli napájení levobřežního koridoru z Těchlovic. To by fakt nebylo možné místo toho současně přepnout i ten koridor severně od UL?

-TR-

Problém je s Pantery na Os Děčín – Prunéřov, ještě nejsou předělané na dvousystémové.

Bespi

Nez by se to dodelalo tak budou.

Apollo17

Než se zahájí stavba,budou dvousystémové(příští prázdniny).

libcha

S tím „průjezdem nákladních vlaků o délce 740 m“ je to v článku dost nešikovně napsané.
Přísně vzato, projet tam takový náklad už dnes může 🙂 Předjízdné koleje v Boleticích moc nejsou potřeba a V Březně ani nejsou přítomny (a po reko budou/nebudou?), takže jde asi o prodloužení některých SK ve Střekově?

F. K.

Jenže i ty 740 metrů dlouhé vlaky budou mít různou strmost jejich tras, čili je nutné k tomu mít i adekvátně dlouhé předjízdné koleje. Stávající stav dopravy vlaků s překročeným normativem délky je výjimková záležitost. Nakonec ty TSI INF si vynucuje Brusel, ne my. 😉

rychlodráha

Takže hrubým odhadem vyjde 072 na 27 miliard. Dobře oni!

Leinad

Desetkrát více, vyšel by palindrom.

J.K.

To by mě teda zajímalo, na čem konkrétně tak vystřelila cena, když je to bez přeložek a vysokých rychlostí…

rychlodráha

Maledivy, Seychely, Dubaj, Karibik. Větší dům s větším bazénem. X6 bávo.Tyhle věci nejsou zadarmo.
Navíc už ani ti Ukrajinci jim na tom nebudou dělat za minimálku.

Pavel

A i ta minimalismus šla dost nahoru

Willy

Jaké jsou roční výnosy od dopravců za použití dopravní cesty v tomto úseku? Pak bychom zjistili, za kolik staletí se tato investice státu „vrátí“.

Haha

Tak přesně takhle se naštěstí výhodnost nepočítá.

Willy

V socialistickém hospodaření se s návratností nepočítá, to máte zřejmě pravdu. Naštěstí ale dříve nebo později se tento ekonomicky nemocný systém nevyhnutelně zhroutí.

Potulný wechtr

Železnice, silnice, cyklostezky, chodníky nebo i školy, nemocnice se nezaplatí nikde. V tomto případě si to zkus spočítat na přidané hodnotě toho nákladu co se vozí. Export – Import. Jeden kontejnerový vlak je padesát, šedesát kamionů zboží. Německá část Labské cyklostezky se taky nikdy nezaplatí, bo se tam neplatí mýto. Ale Spolkový účetní dvůr už má spočítané, že generuje jednu miliardu euro obratu (před Coronou:). Z čehož nemalá část v podobě daní končí ve státním strožoku. Prakticky stejné je to i se železnicí nebo silnicí. Svým způsobem má přidanou hodnotu i takový park, protože se tam regeneruje výrobní jednotka, která… Číst vice »

K.S.

Sím, nemocnice a školy lze provozovat jako ziskové podniky. (A možná by více tržnosti v těch oborech nebylo na škodu)

Jaaa

Pouze ty elitní. Pokud chcete mít nějakou celostátní vzdělávací politiku, tak opravdu nedá.

Gwann

o tom mám značné pochyby. školství je typický statek, kde jsou jasné pozitivní přínosy pro celou společnost. a zdravotnictví z velké části dtto. viz výrok davida ratha, proč není možný volný trh ve zdravotnictví – když budete nemocný, tak bych z vás jako doktor svléknul i poslední košili. a jakkoliv je rath, co je, tak bych mu v tomhle určitě věřil. neblahý příklad USA a jejich zdravoitního systému je dostatečně varujícící

medical_examiner

Že zdravotní pojištění je každého jeho vlastní problém?

Gwann

to bych neřekl. protože privátní pojištění můžete ukončit vy nebo i pojišťovna. nebo vám zvýšit sazby. a jste nahraný…to se děje ve státech… konci to mizernym zdravotním stavem populace a mimo jiné tím, že pracující ale s mizernymi příjmy co nespadnou pod federální medicare či medicaid nebo jak se jmenuje…mají často smolika. navíc pokud vás vyhodí z práce, prichazite o pojištění…to taky není dobře. pokud vám zdravotní systém v usa přijde atraktivní, přesunte se tam. evropský styl zdravotnictví poškozuje mnohdy ty lépe situovane, co ale nemají na placení si léčení komplet že svého, ale pro většinu obyvatel je výhodné. jakkoliv… Číst vice »

Herold

Ano, to není dobrý systém. Zdravotní systém založený na principu všeobecného pojištění je lepší.

Kuba

Že cílem systému je „léčit“, nikoliv vyléčit.

medical_examiner

Ano…v Hořovicích se to dokonce povedlo…
A oproti tomu pyšná Motol (dospělá část) působí dojmem paneláku…

Gwann

pozor, poskytování někdy může mít smysl i soukromé. ale v kombinaci s veřejným pojistenim

Oldřich Sládek

I v Berouně. Stejná firma.

medical_examiner

Přesně tak.

kakov

celá ta Vaše úvaha o ekonomice zdravotnictví má zásadní trhlinu, vedle ziskových nemocnic a ziskové péče musí bohužel existovat i ta nezisková,

představte si, že nemocnice přestanou poskytovat péči, která se jim aktuálně nevyplatí by mohla mít dost špatné následky, samozřejmě je to otázka správného nastavení financování, ale to se nedá udělat přes noc

Lukáš

Se tam někdy nechte ošetřit. Katastrofa. Manželka tam byla skoro 3 hodiny, obvolalo se x doktorů, co s ní mají dělat, aby nám nakonec sestra řekla, proč jsme nepřišli dřív, když ji noha bolí 2 dny. To mi stačilo a naposledy.

Kubrt

V USA+CAN železniční společnosti (infrastruktura+nákladní vlaky) slušně vydělávají. Dotované z veřejných rozpočtů jsou jen osobní vlaky.

Willy

Bylo by dobré nezabředávat do zcela nesouvisejícíh oblastí a držet se tématu dopravy.

V.N.

Tak hlavně, když to někdo má zanalyzované.Když je to o něčem jiném, než cyklostezky odnikud nikam po kterých projedou za rok jednotky cyklistů. A kde jediným cílem investiční akce bylo přihrání malé domů.

Gwann

nevím, kolik vyděláváte, ale třeba se vaše léčení (nebo léčení vašeho souseda či kohokoliv), taky státu nevyplatí. tak až vám něco bude, taky to budeme stejně vypočítávat? prostě veřejné statky se poskytují s jinak pojímavou efektivitou.

Jakkoliv cela to je šílená, ne že ne….jako u čehokoliv na železnici poslední dobou

Zrzek

Jasně zavřít a levobřežka zkolabuje.

Willy

Nic takového napsáno nebylo.

medical_examiner

Pokud si panstvo neujasní priority, tak ano…
V tomto případě bude potřeba obětovat buď Ex3 anebo R5.

Miroslav Zikmund

Co kdybyste si místo skeptické úvahy udělal výlet na tuhle trať, nemusí to být zrovna do tohoto úseku a koukal jaký je tam skutečný provoz … na plachtě 503 jsou 92 trasy za 24 hod + osobka …

Willy

Do deseti let skončí přepravy uhlí, poté si zdejší trať odpočine.

Petr Šimral

Tak zrovna v tomto úseku uhelný vlak je naprostou výjimkou…

Jojo

Tady uhelny vlak? Kde by se tam vzal.? Tady jezdí kontejnery, cisterny, auta apod.

Gwann

kdybyste napsal, že do 10ti let bude krušnohorský tunel a pak střekov-děčín není tolik potřeba, budete jen za optimistu. takto jste víte za co.

medical_examiner

On bude „krušnohorský tunel“.
Akorát že s tím utopickým projektem nebude mít nic společného. Spíš bude mít mnoho společného se švýcarskými horskými tunely…

Gwann

asi jsem nechapany, ale fakt nevím jak to myslite.

kdyby krusnohorský tunel byl jen na nás, nebude nikdy. chtějí ho ale němci. takže bude.

medical_examiner

Dobře…
Počet kolejí: 1
Šířka: 3,25 m
Umístění: mezi Dolním Žlebem a Bad Schandau
Rychlost: 120 km/h nebo méně
Zabezpečení: na české straně výkolejkami a pancéřovými vraty dálkově ovládanými z Prahy.

Štěpán

Děláte si srandu? Trať patřící do TEN-T, na které je silná nákladní doprava (jezdí tudy i dlouhé kontejnerové vlaky z České Třebové na sever Německa) a vy tady uvažujete, zda se vyplatí ji udržovat v provozu? To ji jako chcete zrušit, nebo co? Vy tu železniční dopravu musíte fakt hodně nenávidět, když chcete rušit i nákladní koridor.

Willy

Není to o železniční dopravě, ale o absolutně nefunkční ekonomice v tomto segmentu dopravy, bytostně závislé na státních dotacích.

Anonym ze severu

Tak mi zjistěte, kolik stojí dotace železnice vs. dotace na obchod s chudobou.

medical_examiner

Ten obchod s chudobou je rozhodnopádně dražší.

Štěpán

Ať už je to o čemkoli, ani ve snech těch největších odpůrců železniční dopravy nikdy nepřipadalo v úvahu rušení nebo alespoň neudržování ve sjízdném stavu u takových tratí, jako 073.

Willy

Znovu opakuji, že nebylo psáno o rušení trati, ale o ekonomicky udržitelném nastavení.

XXXD

A ony se snad dálnice v ČR taky samy zaplatí?

Jarda Š.

Když budete počítat i spotřební daň a DPH z pohonných hmot, které se na těch dálnicích projezdí, pak lze tvrdit, že se samy zaplatí.

ušatá

Nikdy

Willy

„Stát za loňský rok inkasoval na spotřební dani z paliv, dálničních známkách a mýtu přes 109 miliard korun“ https://autobible.euro.cz/ridici-statu-odvedou-109-miliard-rocne-do-silnic-se-nevrati-ani-polovina/

XXXD

Zvláštní, že v případě železniční dopravy uvádíte jako příjmy pouze poplatky za dopravní cestu, ale když dojde na dálnice, tak sem najednou pletete i spotřební daň, která tvoří naprostou většinu těch vašich 109 miliard. Jako by se snad elektřina a nafta pro vlaky nedanila. A není to samozřejmě jen tohle. Faktem zkrátka je, že zcela úmyslně překrucujete údaje a čísla, tak jak se vám hodí a ještě je vydáváte za argumenty.

Gwann

mýto a známky jsou 15 mld, poplatek za DC 3,7 mld
náklady na infra (silniční) 45 mld, něco ale ještě obce a tuším i kraje.

Broge

Naklady na silnicni infra jen 45 mld? To jste hodne mimo. To je jen SFDI. Sečtěte komplet RSD, vsechny kraje a vsechna mesta, dopravni policii atd. Pak dostanete naklady a bude to hodne nasobek.

Gwann

hodně násobek ne, max tak k 50-60mld. z čeho si myslíte že to RSD žije?

a dopravní policie má s posouzenim nákladů na automobilovou dopravu asi obdobný vztah jako náklady na vyšetřování krádeží z fotbalových saten s dotacemi pro CFA.

i tak to je ale pálka, jen budme v proporcich. nejsem přítelem gumokolove dopravy, ale nevymyslejme si. železnice zaplatí v % jistě méně za dopravní cestu než auta. i kdy uvažujeme jen mýto.

Miroslav Zikmund

Řidiči „státu“ odvedou pouze daň z vlastní mzdy, pokud nějakou pobírají (a ani ne státu – viz rozpočtové určení daní a do jakého rozpočtu která daň jde).
Vámi uváděná čísla jsou výdajovou stránkou PROVOZOVATELE / VLASTNÍKA vozidla.
Od této částky ovšem musíte odpočítat položky, které STÁT zaplatil sám sobě – tj. vozidla organizačních složek státu – ministerstva a další ústřední orgány státní správy a další státem zřizované instituce, především AČR, Policie, Vězeňská služba, soudy, Celní správa …. potažmo HZS financovaný kraji nebo SDH financované obcemi ….

ušatá

A co celkové náklady v ČR? Kolik je jen fond dopravy, kolik jsou škody na zdraví lidí, kolik na životním prostředí, kde jsou náklady města obcí atd.? A hned jste na stovkách miliard. Více studovat, hledat.

Oldřich Sládek

Nákladní doprava jezdí bez dotací. Náklady na infra ovlivnit příliš neumíme, byť se snažíme o racionální řešení všeho.

Lech Malý

Dá se tu nějak aspoň naznačit, v jakých částkách se pohybují poplatky za použití DC třeba pro případ diskutované pravobřežky? Myslím, že většina z nás nemá ani ánung, v jakých částkách to řádově je a jak se to počítá. Předem dík, jestli se toho někdo ujme.

Gwann

můžou to být max. malé stovky milionů za celou pravobřežku. celý příjem SŽDC z poplatků za DC byl v roce 2019 cca 3,8 mld Kč

Gwann

a podívejte se na jiná odvětví…takový fotbal. proč má do něj ročně mířit třeba cca 1 mld. já fotbal nehraju ani se na něj nedívám. proč má město v jihlavě budovat nový zimák a na to mít státní dotaci. proč se v dolní lhotě dělají chodníky, vždyť se dá chodit i pangejtem, budete tam vybírat ošlapné? jak se vyplatí stavba a provoz čističky, třeba v břeclavi, co je nám po slovácích….a tak se dá pokračovat.

nespočítáte ekonomiku ničeho z výše uvedeného aby vám to tím naivně ekonomickým způsobem vyšlo

Miroslav Zikmund

V říjnu budou parlamentní volby … za kterou stranu hodláte kandidovat s výhledem na funkci ministra dopravy nebo financí ? Nebo se budete o funkci ucházet jako nestraník za „kohokoli“ … taky řešení ….

Gwann

pokud dáváte dohromady seznam možných členů vlády, tak se hlásím na ministra kultury. s jasnou programovou prioritou, aby vše, co NTM nasyslilo v Chomutově, začalo i jezdit.

Lukáš

V čem je železniční nákladní doprava závislá na státních dotacích?

VTT

A až bude tunel pod Krušnými horami, tak tady bude jezdit co? Němci pak budou chtít nákladní vlaky z údolí Labe vypudit – ten tunel oni chtějí právě proto, aby se omezil hluk v údolí Labe, ne proto, aby zvýšili kapacitu spojení mezi ČR a Německem.

Štěpán

Zprovoznění tunelu pod Kruškami rozhodně není nyní na programu dne. Navíc proč by se měly na VRT motat pomalé nákladní vlaky, obzvláště když mají svoji pravobřežku, na které příliš mnoha jiným vlakům nepřekáží?

VTT

Ty náklady (resp. hluk od nich) překáží lidem, co bydlí v údolí od Bádu až k Pirně. Proto Němci tlačí na ten tunel – aby se tenhle hluk eliminoval.
A rekonstrukce, co je o ní tenhle článek, taky nebude hned zítra.

medical_examiner

Tak se omezí počet těch vlaků…
A začneme těmi osobními…

Kalanis

Protože tak rozhodl německý soud. A ano, tunel pod Kruškami už je v běhu.

medical_examiner

Odsud od Berouna to vypadá jako běh chromého člověka s astmatem anebo tuberkulózou. Nebo SARS…

Kalanis

Je v běhu. Tečka.

Alibaba

Motat se tam budou, protože se tam vejdou a zlepšují ekonomiku.
A v Německu je ta pravobřežka kde?

Gwann

no, na levém břehu 🙂

M19

Až bude, tak tahle investice bude již na pokraji své životnosti.

Miroslav Zikmund

Po které VRT se v Německu jezdí s náklady ?
Ve ˇŠvýcarsku jezdí po NBS Bern – Olten náklady jen v noci cca 22.00 – 6.00 kdy je slabá / žádná osobka, mimo tuto dobu jsou na „plachtě“ nakresleny dva ….
Ve dne se jezdí „po staré“ přes Burgdorf ….
Nicméně základnovými tunely s parametry VRT nákladů jezdí víc než osobky, po staré trati přes Wassen – Airolo tu a tam něco …..

Alibaba

Hannover – Würzburg
Ale četl jsem, že i po té nové (Halle) – Erfurt – Bamberk je počítáno s nějakou nákladní dopravou.

K.S.

Ano, kdyby se tak počítaly všechny cesty, jinými slovy se platilo mýto za všechny cesty se zpevněným povrchem mimo situace kdy po nich jdete nebo jedete na něčem co používá vaši vlastní sílu, tak by to bylo asi možná lepší, ale tomu tak není. Všechny cesty, ať už vodní, nebo silnice, železnice se dotují z rozpočtů. (spotřební daň z paliv je obecným příjmem rozpočtu bez zvláštního určení) Efektivita se pak počítá úplně jinak a bere se v potaz celkový dopad na fungování ekonomiky státu.

Willy

Klidně můžete porovnávat silniční vs. železniční dopravu vzhledem k fungování ekonomiky státu. Výsledek a tím efektivita je zcela jednoznačný už teď. Navíc při odklonu od fosilních paliv jak v energetice, tak v dopravě se tento rozdíl ještě více prohlubuje.

kakov

nejste náhodou další reinkarnace pana Soupravy?

Štěpán

Asi je, uvažovat, zda se vyplatí udržovat v provozu trať 073, to je Soupravovi víc než podobné 🙂. Jsem zvědav, kdy podobné úvahy začne směřovat i k tratím jako 090 nebo 330.

asdfr

Nech sa paci. V roku 2019 stat zinkasoval od automobilovej dopravy 109 miliard Kc.

https://autobible.euro.cz/ridici-statu-odvedou-109-miliard-rocne-do-silnic-se-nevrati-ani-polovina/

Gwann

demagogie.

za mýto a dálniční známky stát zinkasoval 15 mld.
do silnic nasypal 45 mld.

motat do toho spotřební daň je mimo. daň z piva a lihu se taky nepoměřuje s léčením alkoholismu a daň z tabáku s rakovinami, astmaty aj.

stejně jako já, který odvedu státu na dani a pojištěních fakt hodně, nemám nárok na sestřičku dle vlastního výběru k libovolnému použití, přednosti u lékaře, ochranu policií alespoň několik dní v roce, když si vzpomenu aj.

M19

A škody jež automobilismus vytváří, byly v jaké výši?

medical_examiner

To si musíme počkat. On totiž počítá, jestli tam k té 1 připsal správný počet nul…

Broge

To je lež 🙂

Gwann

za celou síť 3,7mld (2019), za loňský rok to bude jistě méně.

johny

tam jezdí nákladní vlaky převážně si myslím…. a jezdit jenom tam, kde si to na sebe vydělá, to by želežnice ze všech měst akorát vedla pouze do Prahy….

Leinad

Souhlasil bych, ale znamenalo by to změnit hodně věcí, například reálně zpoplatnit silnice.n

noerf

Proč, když je úsek využíván zejména nákladní dopravou, jejíž sdružení Žesnad chce na trati střídavý proud se neudělá elektrifikace rovnou na 25 kV. Stačí na to tenčí dráty.

Kamui

Taky si myslím, že by to měli udělat rovnou na 25 kV. Prostě první přepnutý úsek pravobřežní trati.

Miroslav Zikmund

Napájet TO budete odkud ? To znamená nasadit tam už nyní jen vícesystémové lokomotivy na vlaky vedené dosud vozidly trakce 10.

Bespi

Trafostanice se bude muset postavit tak jako tak, proste by se postavila o trochu driv. Nez se to postavi, tak stejne vetsina tech jednosystemovych lokomotiv skonci v koprivach/srotu, protoze se nevyplati do toho cpat ETCS + dalsi potrebne naklady na opravy/upravy.

Zrzek

Zapomínate na bastardy, co přetahují z Německa vlaky. Ústecký Taurusy by taky měly problémy, jde o nákladní trať a ten skanzen by neměl kde jezdit.

Apollo17

No ten skanzen přestave jezdit po roce 2025 z jiného důvodu,než je střídavý ostrov. Nebudou vybaveny ETCS.

Zrzek

No to jsem zvědavý na pravobřežku s ETCS v roce 2025. Ona ta trať je taky dobrý skanzen.

Apollo17

No když nebudou moci na levobřežku,do Kolína a dál na Třebovou, budou stejně k ničemu.Leda by se ve V.Oseku a před Děčínem prováděly přepřahy z lokomotiv neETCS na lok. s ETCS.

Miroslav Zikmund

Měl by … odsunout termín lze bez následků kdykoli, protože se zjistí, že na ETCS nejsou všude – pro nedostatek financí připraveni ….

noerf

Jediný kdo nebude připraven bude osobní doprava ČD. Ostatní ano, včetně nákladních dopravců, kteří to podporují. Mimochodem například Metrans jezdí na ETCS již dnes.

Gwann

a žlutý spasitel už má ETCS v pershingach? nebo vysoutezeneho dodavatele?

a co tyrkysovy? bude po roce 2025 jezdit z děčína do aussig nebo se smlouva ukončí? a jak je uvažováno o zajizdeni motorových rychlíku na ETCS stanice Praha hlavní, Praha smíchov, Kolín, Beroun, Zdice, Pardubice?

i CD má na současných výkonech neskutečně množství podobných průšvihu. dtto leoš v Ústí (tom druhém)

řeknu vám to – v osobní ZDO není připraven NIKDO. a nikdo netuší, jak se budou řešit odbocne tratě. a MD pouze arogantně vykrikuje že s ETCS na věčné časy a nikdy a nikde jinak

MHD

Ironii chápu. No mě už připadá, že dopravci jsou na to pomalu už připraveni. Jen SprŽele a pár šotoušů si myslí, že by nastala apokalypsa.

František Plášek

Super nápad…udělat střídavý ostrov obklopený stejnosměrem (nebo bez TV)..co tam máte dál?

Kalanis

Totéž nastane s tratí do Kladna a nikoho to nevzrušuje.

František Plášek

Kolik nakladu jezdi pres Kladno? A kolik tam bude jezdit po elektrifikaci? Znáte vůbec úsek Střekov – Děčín?

Kalanis

A co když napíšu, že pro nákladní dopravu je střídavina výhodnější? Díky vyšší voltáži dovoluje přenést vyšší výkon. Takže klidně i ostrovně.
Další část, kde se má dělat střídavý ostrov, je reko kolem Boleslavi (Všetaty – Lysá).

Jan

Prostě někde se začít musí, nejlépe od rekonstruovaných úseků, ne kde to podle mapy vypadá hezky.

Jiří 3

Je možné, že postupně připraví přepnutí celé tratě až od Kolína a trať přepnou najednou.

Kalanis

Má se přepínat od Kutné Hory. Jen bude potřeba ještě jednou upravit trakci v Kolíně – vložit nulová pole.

medical_examiner

V České Třebové by na zadní nástupiště mohl být taky střídavý proud…
Aspoň by se Os nemusely lámat…

Kalanis

Kutná Hora: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/109923901/tisková+zpráva+ke+stažení.pdf/e9024ad5-b2ae-4834-b5aa-673975d873f8
V MuNu nevím, tamní konfigurace kolejiště takové blbnutí asi nepodpoří. Na rozdíl od Kolína.

Jiří 3

Nedakonice ještě stále mají svůj styk přímo ve stanici.

Kalanis

Už ne na dlouho. https://www.elzel.cz/8799/

kakov

které Os máte na mysli, jestli ty od Brna, ty se budou lámat stejně, neb krajská politika…

medical_examiner

Ano…ty po trati 260 Česká Třebová – Brno.
Politika mě nezajímá. Pro mě je podstatné, že to půjde technicky i bez vícesystémových vozidel.

kakov

jenže primární důvod jejich rozlomení není v technice, ale v rozhodnutí krajů, bohužel, logiku to má i v tom, že přeci jen směr Brno je násobně víc cestujících než směr ČT,

nemáte představu, jaký je potenciál naplnění přímých vlaků směr ČT? Z Brna do ČT tím pojede lidí minimum, ale bylo by dobré vědět kolik jich pojede z JMK do ČT…..

medical_examiner

Jak ty Os ČT – Brno naplnit, se vyřeší při decimaci dálkoviny vynucením přestupu v ČT pro jízdu jak do Pardubic, Chocně, Přelouče, Ústí nad Orlicí…tak do Olomouce, Ostravy…

Štěpán

Počítá se i nadále se zapojením Zubrnické vlečky do této tratě, popř. s odstraněním dvojité úvratě pro jízdu od ÚnL?

Miroslav Zikmund

Odstranit dvojitou úvrať lze „zdopravněním“ koleje 102.

Alibaba

A na střekovském zhlaví to bude za pomocí holubiček levitovat… 🙂
Výhybka tam chybí!

Honza

Bude to ještě, po roce 2025, aktuální téma? #ETCS