Pravobřežka z Ústí do Děčína má územní rozhodnutí. Vylepšení vyjde na devět miliard

Trať Ústí nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnicTrať Ústí nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic

Rekonstrukcí projdou tři železniční stanice: Ústí nad Labem-Střekov, Velké Březno a Boletice nad Labem.

Správa železnic výrazně vykročila směrem k vylepšení fakticky dožilé pravobřežní spojnice z Ústí nad Labem-Střekova do Děčína východ, když pro stavbu získala územní rozhodnutí. Zároveň vrcholí soutěž na zpracování projektu tratě, kterou hojně využívají především nákladní dopravci.

Jedním z cílů projektu je proto prodloužení kolejí ve vybraných stanicích, aby byl umožněn průjezd nákladních vlaků o délce 740 metrů. Samotná stavba by měla probíhat v letech 2023 až 2025.

Cílem je obnova všech částí infrastruktury, stavba zahrne rekonstrukci železničního svršku a spodku, obnovu trakčního vedení či sanaci mostních a tunelových objektů. Rekonstrukcí projdou tři železniční stanice: Ústí nad Labem-Střekov, Velké Březno a Boletice nad Labem. V prvně jmenované vznikne nové ostrovní nástupiště, výtahy a podchod, a dvě vnější nástupiště před staniční budovou. Ve Velkém Březnu a Boleticích dojde rovněž ke zbudování nástupišť. V Boleticích nad Labem bude navíc zhruba 660 metrů směrem na Děčín zřízena nová zastávka. Zrekonstruují se i železniční zastávky Svádov, Valtířov, Malé Březno, Těchlovice, Křešice u Děčína a Děčín-Staré Město.

Na trati zatím zůstane stejnosměrná trakční soustava 3000 V, stožáry a další infrastruktura už ale budou připraveny na přepnutí na střídavou soustavu 25 kV. Projekt také počítá s částečnou rekonstrukcí některých výpravních budov, pro potřeby nových technologií se postaví nové objekty. Stavby, pro které se nenajde další využití a jejichž technický stav je nevyhovující, budou odstraněny.

Podle informačního letáku, který byl aktualizován loni v listopadu, jsou předpokládané náklady na stavbu 5,4 miliardy. Před rokem, kdy Správa železnic získala ke stavbě souhlasné stanovisko EIA, se mluvilo o třech miliardách. Celkové investiční náklady se pak dle pondělního oznámení Správy železnic předpokládají ve výši 9,1 miliardy korun.

Pro srovnání, novostavba 4. koridoru na zelené louce v úseku Sudoměřice – Votice, pro kterou bylo třeba vykupovat pozemky a která zahrnuje i dva tunely a mostní estakádu, má celkové investiční náklady přes sedm miliard. Samotná dvacetikilometrová stavba byla vysoutěžena za 4,4 miliardy. Pětadvacet kilometrů z Děčína do Střekova vede v původní stopě na drážních pozemcích.

Výluky během stavby jsou popsány v dokumentu, který je přílohou dokumentace EIA.

 

 

 

Tagy Správa železnic Top trať Ústí nad Labem-Střekov - Děčín
146 komentářů