Prahu čeká další rozšíření parkovacích zón, 15 tisíc míst bude nově placených

Parkovací automat, foto: TSKParkovací automat, foto: TSK

Prahu 4, 5 a 6 čeká nejspíše ještě do konce roku velké rozšíření zón placeného stání. Nejvíce zpoplatněných míst na

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Platit platit a platit.. Ale aspoň to svou nenažraností zpomalí centralismus. Praha je prostě po všech směrech předražená.

Leoš Konečný

Parkovací zóny jsou úplně k ničemu

Bob

Nestačí zóny rozšířit, je třeba také zdražit parkovací karty. Nevím, proč má být parkování dotované městem. Ono postavit parkoviště, udržovat ho a pravidelně čistit něco stojí. Srovnejte si ty dotované ceny s tržními.

Vedle toho je na místě zdražit také P+R parkoviště pro Středočechy. Platit 20 korun za den není normální a nepokryje to ani zdaleka náklady.

eLKá

Naopak, parkování na P+R by mělo být spíš zdarma, resp. v ceně lístku na MHD či roční tramvajenky.

Y.K.

Zdarma by určitě být nemělo. Pořád je to nějaká služba. Ale mělo by být značně zvýhodněné při kombinaci s jízdenkou na PID.

eLKá

Pro město je naopak optimální, aby na P+R nechal auto každý, kdo může, takže proč nepřidat i další motivaci (kromě té základní jistoty, že člověk zaparkuje). Praha nenabízí ani jedno, ani druhé.

petr.r

V některých městech jde výdělek za parkovný do mhd, rozšíření a zdražení je na místě.

Kuba

Mohu se zeptat autora, odkud vzal ten maďarský pravopis pro Farkáň? Takto psané jsem to v životě neviděl a Google taky ne (kromě podobných článků na toto téma, kde těžko říct, kdo od koho opisoval). Nějaký relikt po Adrianě Krnács? 🙂

A.R.

No jo, fakt. A odkud ty obrázky jsou?

icu

No, po bližším zkoumání jsem došel k závěru, že ty zóny slouží především k zajištění potřeb vlastníků firmy Eltodo a město (a jeho části) mu jen zajišťují přísun peněz, ale v podstatě nic z toho radnice nemají, neboť náklady na správu systému a úředníky, kteří danou agendu vyřizují, v podstatě pohltí celý podíl, co na veřejnou správu připadne. V praxi to vypadá tak, že „nezávislá“ agentura připraví studii, která je sice rozsáhlá, ale plná věcných chyb a nesmyslů. Způsob, jakým získávají data o parkujících autech naznačuje, že pro sběr dat používají právě auta od Eltodo (proč asi popojížděl jeden skenovací… Číst vice »

Michal

Amen…

Pavel Hanuš

Letňany už taky bohužel nestačí, stačí přijet chvíli po 8h:-(

Milan Kříž

Smím se zeptat, jakou studii myslíte?

icu

Třeba tuto, která se týká rozšíření zón na Praze 4:
http://praha4.cz/Studie-dopravy-v-klidu-v-Praze-4.html

Už jen to, že pro auto v podélném směru ta studie počítá s 5,5 metru na délku (takže průměrné auto délky 4,5 metru má na manipulaci při parkování dva metry místa – metr vpředu a metr vzadu) vnímám jako hrubou chybu metodiky určení počtu parkovacích míst.

Milan Kříž

No ale to není ta ze Stavební fakulty ČVUT?

icu

Teď ji v ruce nemám a link přímo na ni nemůžu najít. Ale základní informace jsou o ní např. zde:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do-prahy-prijede-kazdy-den-pres-300-tisic-vozu-parkovaci-mis/r~35b7495c583511e8b8efac1f6b220ee8/

Milan Kříž

Díky!

thegrid

Jo požadavek městských částí… Hlavně na ně navázaných velkotovárníků, kteří mají své úžasné smlouvy na roky dopředu na kontrolu a odtahy aut že.

Josef

Odtahy aut uz snad v tom novym systemu nejsou, teda aspon jsem uz dlouho zadny odtahovy auto nevidel, ted uz snad jenom chodi vypalny (pokuta). Pokud ovsem stale jezdi odtahova mafie, tak to uz je na defenstraci, protoze kdyz teda blbe zaparkujete, tak vas v momente odtahnou, zatimco v podoli smer modrany stoji uz mesice, mozna i roky nejakej vrak a jediny na co se zmohli je na nej dat boticku, zajimavy, ze takovy auto neodtahnou (ono to teda zajimavy asi neni, tam je totiz riziko, ze z toho nebudou zadny prachy)

Y.K.

Vrak neodtáhnou nikdy. Na Praze 3 jich stojí i v modrých zónách.

Ondra

Kdy se konečně přidá Praha 10 – oblast Vršovice, Nusle, tam je situace teprve zoufalá. Autobusy MHD někdo sotva projedou – př. ul. 28. pluku

Michal

Nusle už dávno jsou

...

Doufejme, že nikdy. P10 je poslední rozumná městská část.

skyisblue

Když budou zóny, tak se situace mávnutím proutku opravdu nezlepší. Navíc systém zón, tak jak je, je prostě v jádru špatný. Vydání parkovacího oprávnění je vázané na trvalý pobyt, nestačí Vám např. nájemní smlouva, takže tím vylučujete ze zón faktické rezidenty, kteří se ale z podstaty věci po městě stěhují (a měnit trvalý pobyt při každém stěhování se všemi konsekvencemi, které to v ČR má, není řešení). Městem je zde Praha, nikoliv městská část, takže tím v podstatě zákon komplikuje mobilitu lidí (ve smyslu jejich stěhování) napříč Prahou. Zóny by měly z parkování vyloučit ty jedince, kteří si nechávají trvalý… Číst vice »

eLKá

Máte možnost zadat do systému náhradní registrační značku. ALE:

1. maximálně na 14 dnů ročně,
2. maximálně 2x ročně.

Takže – jestli se oprava protáhne na delší dobu, případně vás někdo naboří 3 za rok, máte smůlu. Resp., musíte na kontaktní místo , tam vše doložit a úředník posoudí, jestli vám povolí prodloužení/další výjimku. To se ale dozvíte až cca po dvou týdnech, kdy se zeptáte na infolince.

Ondra

Zapůjčené auto můžete zaparkovat v zóně pro smíšení parkování, řešitelná tato situace tedy je a celkem snadno.

eLKá

Zkuste to s autem třeba od Hertz, kterým přijedete třeba z Německa…

Jan M.

Řešení je jednoduche. Kup si pozemek a postav garaz. Mame uz nastesti volny trh nemovitosti, takze zadny problem.

Leoš Konečný

Protože těch krabic tam jezdí zbytečně moc, na co jezdí odpoledne třeba pět autobusů za sebou a všechny poloprázdné.

Vojta

Paráda. Kdo má auto, zaplatí nějakou částku parkuje. Já auto nemám, jelikož se mi vyplatí si ho dejme tomu každý měsíc na víkend půjčit, když ho potřebuju, tak mi to přijde zodpovědnější a čekal bych, že město mě v takovém rozhodnutí bude podporovat. Bohužel nikoliv – varianta nějak přenosného potvrzení (např., že bych jakožto člověk s trvalým bydlištěm v lokalitě mohl přes internet přidat dočasně SPZ aktuálně půjčeného auta) jaksi neexistuje. Klacky házené pod nohy časem vyřeším tak, že si auto koupím. Je tohle cílem?

Michal

Ne můžete si půjčit auto přes protlačovanou půjčovnu s honosnějším názvem carsharing třeba car4way a můžete parkovat zdarma…

Panelák

„Carsharingem“ nazýváte autopůjčovny typu car4way?

jirka

zoplatněte si Prahu CELOU a je to!!! stejně tam nejezdím

Michal

Opět se ukazuje na posledním odstavci o čem zóny jsou. Není to o žádném zlepšení parkování rezidentů, ale jen o vybírání dalšího výpalného za vlastnictví auta, protože neustálé blokování systému mč Prahy 9, která chce zavést aspoň trošku „přátelskou“ verzi zón je k smíchu.

Filip

Misto ve verejnem prostoru neni narokove,je normalni zaplatit. Pokud nechce platit muze si koupit garaz.

Michal

Okej rád zaplatím. Klidně bych si koupil místo před svým domem, tak jak je běžné v nových projektech, ale bohužel radnice mi místo před panelákem neprodá, tak co tam máte dál?
Ano je normální zaplatit, ale když zaplatím očekávám protihodnotu a tu tady nedostanu. Dostanu maximálně nějakou možnost, že když bude místo zaparkuje a budu na tom úplně stejně jako bez zóny…

Filip

Co jste nepochopil na misto ve verejnem prostoru neni narokove, navic je to verejny prostor ten nelze prodavat bez zmen v uzemnim planu. Vy jako protihodnotu dostavate to ze muzete zaparkovat kdekoli v mestske casti, to je dost velke parkoviste. Vsichni mistni si to chvali, ze se zbavili naplav.

Josef

Vsichni mistni si chvali, ze ten problem se odsunul od nich nekam o par ulic dal, tam se to zhorsi, takze jim to zavedou taky a vsichni tam mistni si to najednu zacnou taky pochvalovat a posune se problem dal. Takze se to rozlejza jako rakovina a vsichni jsou vlastne spokojeny, ze ten problem, ktery driv nemeli, tak uz ho zase nemaji, jen za to zaplati. Problem neni to samotne placeni, ja bych klidne zaplatil, ale kdyz nemam trvalej pobyt, tak mam smulu a presto ze v dane oblasti bydlim, tak nemam narok. A ano ja vim, muzu si ten… Číst vice »

Milan Kříž

Buďte rád, že nežijete v Německu, Švýcarsku apod., kde máte povinnost hlásit i přechodné bydliště (takže třeba studenti bydlící na koleji jsou nahlášeni dvakrát – u rodičů a na koleji / v podnájmu a pokud podnájem mění třeba každý rok, tak se každý rok hlásí). Samozřejmě souhlasit s modrými zónami nemusíte. Na druhou stranu je nutné přiznat, že problém s parkováním částečně řeší, protože zvyšují (zobecněné) náklady auta a relativně zvýhodňují veřejnou dopravu. Nebavíme se o tom o kolik, ale směr změny je jasný. Takže ne všichni jenom změní místo parkování, ale najdou se i tací, kteří začnou jezdit veřejnou… Číst vice »

Josef

Pokud je systém nastaven tak, že nahlásit a provést změnu bydliště tak je to ok, ale ne tak jak je to u nás. Pominu výměnu dokladů, kde člověk musí několikrát na úřad a dále oznámení změny u všech institucí a u některých nutnost návštěvy. A to celé rozložené do dostatečně dlouhého období, protože nejdřív to jdete oznámit, pak si jdete pro novou občanku až ji milostivě vyrobí a pak můžete řešit ty ostatní instituce, protože k tomu zase potřebujete tu novou občanku. Zrovna jsem někde viděl, že městská část dostane za obyvatele 3k ročně. Tak ať je modrá karta pro… Číst vice »

Milan Kříž

Mluvil jsem o zobecněných nákladech jako souhrnu všech atributů, které mohou ovlivňovat rozhodování (IAD vs. VHD). Typická situace je, že do oblastí sousedících se zónami přijíždějí lidé, kteří pak pokračují ještě pár stanic VHD do skutečného cíle cesty. Zóny je buď vyženou parkovat o kus dále, a tím se prodlouží úsek VHD a zkrátí úsek IAD, nebo si mohou říct, že už jim to auto tolik nepomáhá a celou cestu jet VHD. Oba případy vedou k vyššímu využití VHD a nižšímu využití IAD.
Pak jsou samozřejmě možné další změny (krátkodobé nebo dlouhodobé) – změna cíle cesty (práce) apod.

eLKá

Zapomínáte na třetí (a stále častější) možnost. Totiž, že ten člověk se na nějaké zóny vykašle úplně a tím autem dojede až před svoje pracoviště a na nějaké placení se vykašle.
Podobně existují lidé, kteří jezdí MHD na černo, neboť revizora potkají tak 2x za rok, takže náklady na pokuty jsou nižší než na roční tramvajenku.

Milan Kříž

Tak samozřejmě takto se člověk chovat může. Souvisí s tím pak samozřejmě možnost pokuty – viz např. https://www.respekt.cz/tydenik/2019/4/parkuj-v-klidu.
Tuším, že Eltodo musí objet každé parkovací místo dvakrát do měsíce (minimálně). Někde ale logicky projede častěji.
Ale je pravda, že pokud je obvyklá pokuta 500 Kč a dejme tomu, že by člověk parkoval na daném místě každý den a pokuty pravidelně platil a nijak se nezkoušel je obejít, tak je to 12000 Kč za rok. Což není mnoho.

eLKá

Tak správně nejde o pokutu, ale „určenou částku“, která funguje stejně, jako začátkem 15. století fungoval odpustek. Nicméně, v cenách parkovacích karet těch 12 000 Kč ročnš vychází podobně, jako ten revizor.

eLKá

Víte, oni by mimopražští rádi své auto zaparkovali někde na P+R, než hledali skulinku někde poblíž své kanceláře. Hloupé je, že jim Praha a Středočeský kraj nedávají moc reálných možností.

Michal

A už tu máme náplavu… To asi stačí. Ani v jedné části to místním nepomohlo a pokud jo tak minimálně spíš v místech, kde ten problém nebyl takový ani předtím. Třeba v ulici na sídlišti, kde bydlím se parkuje v druhé řadě je tu převis asi tak 50 aut, které každý večer parkují, kde by neměli. Myslíte si, že to jsou lidi, kteří jen tak ze srandy tam parkují? Ne ty lidi tam bydlí a když zavedou zóny, tak ta situace bude úplně stejná jak předtím. Takže náplavy si nechte od cesty. Spíš nechápete vy možná Vám to napíšu ještě… Číst vice »

Filip

Vsak si muzete zaparkovat kdekoli v mestske casti, to ze jste liny, je vec druha. Pokud vam to vadi kupte si garaz.

Michal

Podle čeho poznáte, že jsem líný? Takže s dovolením tuto diskusi v které vy příspěvky ani nečtete a radši urážíte ukončím…

Filip

Parkovaci zony vam neuarucuji, ze budete parkovat kde chcete. A sam jste rekl ze nejste ochotny hledat volne misto. Urazka je brana ne dana 😉

Michal

Okej poruším svou zásadu a ještě Vám odpovím. Nikde jsem nepsal, že nejsem ochotný hledat místo to za prvé a za druhé měl jste problém s tím, že je normální zaplatit. Na to jsem Vám odpověděl, že rád zaplatím, ale chci za svou platbu dostat protihodnotu. Takže Vaše odpověď opravdu ukazuje na to, že jste mé příspěvky nečetl, tak Vám možná jen doporučím pro příště více číst a až pak psát…

Filip

Nebo by jste mel zacit u sebe. Rekl jsem vam ze mate jasnou protihodnotu a to ze muzete parkovat po cele mestske casti.

Josef

Tuhle protihodnotu mel pred zavedenim zony ale zadarmo, takze se logicky pta, co je prinosem toho ze plati. Vzniknou nejaky novy parkovaci domy, kde by bylo mozno treba parkovat, nebo novy P+R pro dojizdejici, aby nemuseli potupne parkovat nekde na sidlisti a zabirat misto mistnim, protoze ono odstavne parkoviste uz je beznadejne plne?

Michal

Žádné nové parkovací domy nevzniknou… Protože kdyby se peníze vybrané za tuhle daň tímto směrem investovali, tak po letech co zóny platí by v každé čtvrti už mohl dávno nejeden parkovací dům vzniknout. Jediný parkovací dům za poslední roky vzniká na Praze 9 u Billy na Proseku. A to ve čtvrti, která zóny ani nemá a to díky tomu, že jí magistrát neustále hází klacky pod nohy, protože v systému ve kterém by je chtěla, nezbude na výpalné pro eltodo a magistrát…

Josef

To ja samozrejme vim, a chapu, ze byste neco takoveho za to placeni ocekaval, ale zatim za to nedostanete nic a jenom problem presunete k sousedum. O tom cely system modrych zon je a nechapu proc ma stale tolik priznivcu.

Michal

Ty příznivce také nechápu… Vždy rostu u nás v ulici, kdy v klidu do šesti odpoledne člověk zaparkuje, ale později začíná mít velký problém. A spousta mých sousedů neustále vykřikuje něco o tom, že bychom měli víc žádat o zavedení zón, abychom zatočili s tou náplavou co nám tu parkuje…To už pak opravdu dochází slova.

eLKá

No, po odečtení nákladů těm městkým částem 156 mega nezůstane, spíš je otázka, jestli vůbec něco. A nyní plánované rozšíření zón už jde do oblastí, kde víc aut parkuje v noci, než přes den, takže to nebude fungovat (ve smyslu vyženeme auta „náplav“) už vůbec.
Je tedy otázka, kdy si Pražané vzpomenou na své historické tradice…

eLKá

No, projděte se po Praze 1 a 2, jak se tam „zbavili náplav“ poté, co zavedli placené parkování na Praze 5, 6 a 8 (kde „náplavy“ dosud pri cestě do práce parkovaly, neboť P+R parkoviště v Praze a okolí prostě nestačí).

jirka

OK ale jde pak hlavněve městě o ten problém že když vaše auto odjede a bude tam prázdno tak tam nikdo kdo nemá modrou zonu nebo jinou nesmí zastavit, a tudíž je pak třeba několik dnů prázdné a nevyužité. Navrhuji dát ty modré zony všude v každém městě a městečku v každé vesnici v ČR aby ti cizáci nesměli parkovat na Našich místech !!!..

eLKá

Nikoliv, na modré zóne může zaparkovat úplně každý. Má se platit přes apku, ale dost blbě se to v danou chvíli kontroluje.

Pavel

Vazeny pane, to je nejake zaklinadlo poslednich par let, ze „misto ve verejnem prostoru neni narokove“. Toto misto bylo pravdepodobne jeste za minuleho rezimu postaveno za nase penize a jeho existenci pripadne udrzbu (kezby) i nadale dotujeme odvadenim dalsich dani. Ridic automobilu navic plati DPH a spotrebni dan u paliva, coz vam rocne hodi desitky tisic odvedene statu. Navic, mesto je tady mimo jine od toho, aby poskytovalo i dopravni infrastrukturu. Pokud mesto leta vedome ignoruje narust poctu vozidel v ulicich a misto toho zavadi jen ruzna omezeni typu zony, znacky, zakazy a zneuziva techto ke snadnemu vyberu dalsich penez… Číst vice »

A.R.

Když je aut všude plno, je potřeba je nějak omezit.

...

Vážený pane, blbců je taky všude plno a jejich omezení není na pořadu dne.

A.R.

Tak bychom na tom měli začít pracovat a někam tě uklidit. Myslíš, že se sem vejde ještě spousta aut? Ty ulice jsou vlastně skoro prázdné a parkovacích míst je dost, viď?

frost

a to ze mesto do dopravni infrastruktury prakticky vubec neinvestuje a penize z parkovani v zonach mizi v jakesi cerne dire jmenem Eltodo vam uz nevadi? kdyz se projdu u nas na P12, tak naprosto vsechno od silnic, pres parkoviste po vsechny chodniky bylo postaveno za minuleho rezimu a od te doby se maximalne semtam neco zaflikuje a jinak se i ty chodniky jenom rok, co rok rozpadaji pred ocima. stav komunikaci v cele Praze cista hruza – diry, zbastlene opravy kanalizace a jinych siti, kanaly trcici z vozovky… nevim proc bych za daneho stavu mel magistratu odvadet dalsi vypalne… Číst vice »

A.R.

Že město do infrastruktury investuje málo, je jedna věc. Že je v Praze aut hodně, je věc druhá. Už dávno se IAD dostala do fáze, kdy omezuje sama sebe. Ale tohle si nikdo není schopen uvědomit.

Jan M.

Kdyz nemas na parkovny nebo na koupi garaze, tak jsi socka, co nema mit ani auto. Mas aspon sklep? Tak si kup kolo.

https://www.facebook.com/ParkovaniPraha11/

Tak se nám ty zóny roztahují podobně jako rakovinotvorné buňky a přehrávají problém s parkováním o pár ulic dál. Kurník, ať se udělá jedna zóna celopražská a maximálně pak ještě nějaká speciální na užší centrum města. Tohle je takovej nesmysl 🙁

To by pak někdo z Radotína klidně jezdil autem do Tróje a ještě tam parkoval!

Zóny mají chránit obyvatele, kteří v těch místech bydlí, proti ostatním parkujícím. Celopražská zóna by ovšem umožnila zdarma parkovat kdekoli po Praze, takže by se efekt ochrany rezidenta snížil.

Josef

Zona ma hlavne vybrat penize, az pak dal je nekde ta ochrana obyvatel. V nasi ulici nebyl pred zavedenim zon na Praze 4 zadny problem zaparkovat, spousty volnych mist. Po zavedeni zon se zaparkovat neda, vsude plno, protoze zona konci o blok vedle. No tak se ted zavede zona i v nasi ulici, hura zase budou zpet volna mista, ale obyvatel zaplati 1200 rocne takovou drobnou dan. To je ta ochrana obyvatel v praxi.

Paja

Jenže přesně tohle ty zóny v Praze nedělají. Efekt je ten, že kde nebyly parkovací místa předtím, nejsou ani teď. A tam kde byly, jsou pořád. Jen za to rezidenti zaplatí. Za to že stojí na tom samým místě co předtím.
Takže i já se ztotožňuji že jde jen o výpalné a nic víc.

Celopražská zóna by nevyřešila naprosto nic, maximálně by možná odradila jen mimopražské dojižděče, ale proti pražským dojížděčům, kteří si vozí zadek autem z jedné městské části do jiné, by byla nefunkční.

Josef

Ten kdo si vozi zadek po Praze k tomu nejspis ma nejaky duvod. Tech muze byt spoustu, napr. potrebuje prevazet nejaky veci, nebo je jeho spojeni casove vyhodnejsi nez MHD (a to opravdu pro mnoho cest plati i kdyz se stoji v kolone), nebo jenom proste chce mit svuj komfort (ono jet v slusnym obleceni v lete v preplnenym autobuse je opravdu parada). Pro takovy lidi tu stejne zustane fialova zona, pripadne parkujou v garazich. Takze ty modrou zonou neodradite, ani je neodradite tim, ze zvyhodnite MHD, ktera uz je v soucasne dobe prakticky zadarmo.

Ondra

Taky netvrdím, že placená stání odradí 100% dojížděčů a vždy, ale část téměř jistě ano. Protože dojížděčům se platit ukrutně nechce, je to vidět podle situace, že dojížděč je schopen zaparkovat třeba na louce, jen aby nemusel dát pár korun za parkovné.

Josef

Naopak fialova zona muze nejake nove dojizdece pridat, dovedu si predstavit, ze nekdo kdo je pres pracovni den vzdycky pryc zacne jezdit autem, protoze pres noc ho tam muze nechat zdarma a pres den je stejne nekde mimo zonu. To ze se nekomu nechce zaplatit za parkovani bude vzdycky, ale tady jde hlavne o to, ze ten system nic vlastne neresi, jenom ten problem odsouva jinam. Ja treba primarne v tydnu jezdim MHD/pesky, ale o vikendu nebo pokud potrebuju jet nekam, kde mi cesta autem usetri hodinu casu, tak jedu autem a klidne si tam tu fialovou zaplatim.

Ondra

Praxí je prokázáno, že zavedením zón s regulovaným parkováním aut v ulicích ubylo, tedy zóny mají prokazatelně v obecném výsledku pozitivní efekt.

eLKá

Ano, to platí v nových zónách, do dalšího rozšíření. Obyvatelé Prahy 1 a Prahy 2 tvrdí opak.

Josef

A kde teda ta auta jsou, predpokladam, ze se nevyparila jen tak ze sveta. Pravdepodobne teda parkuji jinde, tedy problem presunut jinam. Takze to ma presne ten efekt o kterym tu mluvim, modra zona problem neresi, jenom ho presouva jinam, postranni efekt toho je vyber dalsich penez do mestske kasy.

Ondra

Ta auta zůstanou parkovat u majitelů třeba někde na venkově nebo na městské periférii. Účel je tím splněn.

eLKá

Tak zóna „per partes“ neřeší také nic – viz Praha 1 a 2. Že se parkování dá řešit daleko jednodušeji a příjemněji, to se stačí podívat třeba v Drážďanech (ať to není tak daleko). Základ ale je funkční (tedy dostatečně kapacitní a na správných místech) síť P+R, na což Praha (s výjimkou Letňan) z výšky …

Milan Kříž

Tak hlavně v Drážďanech je díky 2. světové válce obrovské množství volných ploch i v centru města, která slouží jako parkoviště. S tím souvisí i znatelně nižší podíl veřejné dopravy na dělbě přepravní práce.

eLKá

Ale ono vůbec nejde o počet volných ploch ale o způsob, jak se využití těch ploch reguluje a jak ten který systém funguje. Drážďany jsem zvolil jako nejbližší podobně velké město, Praha dodnes ani nezadala, jak celý problém parkování řešit (a jak už je dlouho Hřib primátorem?) a ta studie, kterou loni zveřejnilo ČVUT, s tou Praha zjevně nepracuje.