Prahu čeká další omezení noční dopravy, přeruší provoz linky 99
Tramvaj na noční lince 99. Foto: PID
U některých nočních autobusových linek dojde k prodloužení intervalu na 120 minut.
U některých nočních autobusových linek dojde k prodloužení intervalu na 120 minut.
Teď při epidemii je to jasné, ale některé názory níže v debatě jsou klasickým příkladem, kdy někteří lidé večerní a noční provoz v terénu vůbec neznají a jejich názory vycházejí jen z předpokladů nebo pocitů. Setkávám se s tím u řady mých kamarádů, či kolegů také. Lidé založí rodinu, mají děti a práci jen ve dne, takže logicky se jim změní styl života. Večer a v noci jsou každý den už doma (protože musí ad děti ap.) a to i včetně vánoc, Silvestra ap., po čase začnou mít dojem, že večer jsou venku jen hulváti a v noci jen bezdomovci… Číst vice »
Noční spoje by měly být omezeny trvale bez ohledu na lockdown. Po 23. hodině je obsazenost spojů velmi malá a úměrně tomu velmi vysoké finanční ztráty.
Asi jste po 23 hodině mimo lockdown v životě nevylezl z baráku, jinak byste takovou hovadinu nenapsal… Tyto spoje jsou, mimo lockdown, když funguje noční život, dosti plné a někdy až nedostačující… Fakt miluji lidi, co o věcí neví nic, ale mají za každou cenu potřebu se ke všemu vyjádřít 😀
Nevylezl z baráku…muhehehehe…jenom jsem byl mnoho let řidič autobusu a to i nočních linek ty chytrolíne…muhehehehehe.
Aha… Evidentně vás pro duševní nevyrovnanost vyrazili, co ? Já jsem pravidelný cestující těchto linek a prázdné rozhodně nebyly. a ani ted za lockdownu rozhodně nejsou bez využití… Jsou 2 možnosti, buď jste lhář, nebo zhrzený zaměstnanec, kterému vadilo tyto linky jezdit, každopádně to, co jste tu napsal, je holý nesmysl.
A nejste trochu ovlivněný vlastním pozorováním, jakožto cestující? Je zajímavý fakt, že většina cestujících vidí tu část té linky, která jede nejplnější. Naopak bus, kterým nejede žádný cestující, nikdo z pozice cestujícího nezaznamená. Pokud například (neříkám, že tomu tak je) dvě noční linky jezdí narvané v polovině své trasy, a zbytek skoro prázdný, většina nočních cestujících si bude myslet, že nočky jezdí obecně narvané, a většina řidičů zas, že jezdí prakticky prázdné.
Bože to je logika, asi je naprosto logický že plný je to v užším centru a ne od konečný po konečnou ,,,
Jeden čas jsem jezdíval linkou 901 někdy kolem půlnoci ze Smíchova směrem na Jižní Město. Většinou jsme byli ve voze dva nebo tři cestující, ti ostatní vystoupili někde v Braníku nebo na Novodvorské a zbytek cesty jsem se vezl sám. Jen občas někde se nějaký zbloudilec svezl dvě tři zastávky.
Nemáte úplně pravdu. Jako ano, párkrát jsem jel linkou 955, která vezla jen mne (až na letiště). Jenže navazující 907 se celkem naplnila už na letišti a dál se plnila a plnila a na Hradčanské už tam nebylo k hnutí. Jasně že z konečné to jede prázdné…
Takže jste měl vždycky volnou sedačku a z toho usuzujete, že to jezdilo prázdné? 😀
On tam měl volnou i sedačku proti, takže si mohl natáhnout nohy…😀
tak ja nedavno nocni linkou jel, ale ta jela v case, kdy normalne jezdi metro 🙂
A kdepak jsi ty noční linky jezdil, ve Zlíně?
Jestli jste Vy byl řidič autobusu, tak to já jsem byla čínská císařovna.. Já jezdím nočními autobusy už 6 let a dobře si pamatuji situaci před lockdownem – plné autobusy, kolikrát si ani kam sednout nebylo – co to tady plácáte za nesmysly??? A to muhehehe si nechte pro svého ošetřujícího lékaře v blázinci…
Tak není vyloučeno, že oba pohledy jsou vlastně stejně pravdivé. Spoje z centra dění směrem do králíkáren (sídlišť) jsou jistě velmi vytížené, i když třeba tak, že obsluhu Bohnicka stačí úspěšně pokrýt jen jediná linka, a s každou zastávkou počet cestujících klesá. Ovšem pokud vezmeme cesty z králíkáren do centra, tak tam by asi nevadilo, kdyby část spojů jela manipulačně, protože to vytížení je minimální.
Manipulační jízdy v nevytíženém směru jsou obecně problematické a v noci je to už naprostá pitomost: neušetří to skoro nic a jen to naštve pár lidí, kteří musejí zbytečně čekat na regulérní veřejný spoj. Mnohem lepším řešením je lepší přizpůsobení linkového vedení a nabízené kapacity na jednotlivých úsecích, a to i za cenu zvýšení počtu nutných přestupů a menšího prodloužení cestovní doby: kdo skutečně potřebuje cestovat v noci, ten pochopí, že za to musí přinést i nějakou menší „oběť“ – a přestupy navíc (samozřejmě garantované) jsou v takovém případě to nejmenší.
Řiditel: To rozhodně nelze generalizovat tak zjednodušeným způsobem, jakým se tady pokoušíte zbytečně hloupě prudit. Celá denní doprava by v pravidelném stavu měla končit nikoli dříve, ale naopak o i cca až půl hodiny později než dnes, třeba i proto, aby byl s potřebnou jistotou zajištěn i rozvoz cestujících od posledních vlaků dojíždějících do Prahy okolo půlnoci – zejména na trase metra „A“ končí veřejný provoz příliš brzy a v každém směru by měl jet ještě minimálně aspoň jeden spoj. Přechod z denního na noční provoz je navíc v mnoha případech naprosto nezvládnutý, takže v době. kdy ještě lidé jezdí,… Číst vice »
Ty jsi evidentně akorát tak ten řiditel autobusu.
Lockdown od října a oni až koncem března, kdy už má končit, začnou omezovat noční dopravu? 😀
Hm, lockdown se určitě bude prodlužovat minimálně do konce dubna. Samozřejmě, měli to zavést dřív, ale to nevrátíme.
A co teprve, když by naší zbabělí předchůdci nezrušili stanné právo. A to by bylo od 17.října v celé republice…(a jak by se hodilo!)
Janu-Miroslavu Hamáčkovi-Štěpánovi a jeho despotickým spřízněncům by se líbilo určitě.
Na nočních spojích by hlavně měl být zaveden jiný tarif, který by zohledňoval mnohem větší náklady na provoz v noci.
A co zavést tarif podle obsazenosti autobusu? (:
Jak byste si to predstavoval, ze prvni kdo nastoupi bude platit majlant a posledni skoro nic?
Myslíte ježdění na komerční riziko?
Jaké mnohem větší náklady? Na nočních jezdí tramvaje T3 a trochu větší by měl být akorát plat řidiče. Vytvořit nový druh jízdenek by stálo více.
Někdy T3, ale někdy nejdražší tramvaje ze Scheißewerke Pilsen…
Já vím, že z Brna to nejde poznat ale na nočních ty tramvaje nejezdí.
No noční doprava je už takhle pomalá a v řadě směrů špatná, že ji ještě znevýhodňovat dražším tarifem by ji opravdu dorazilo.
Souhlas.
Me osobne by nevadil drazsi tarif na nocnich linkach, ale interval 2h, to mi vadi, pac, kdyz to ujede, tak jste v pytli a nevim, jestli bych na to chtel spolehat…
Kde máte v Praze na městských nočních linkách interval delší než 1 hodinu?
Viz clanek, omezeni na autobusovych linkach, napr. 913…
Pražská noční doprava je hned po Brně nejlepší v republice. Ono těžko konkurovat autu na prázdné magistrále s něčím, co u každého kandelábru zastavuje. Ale dělat pro ni dražší tarif je blbost.
V Brně, kde noc začíná už hodinu před půlnocí, se ovšem o žádné kvalitě noční dopravy mluvit vůbec ani nedá.
A ještě víkendový tarif a rovnou sobotní, nedělní a pro státní svátky speciální. A taky když bude zima, protože se topí.
Takže tramvaj T3 stojí víc než 15T a noční autobus stojí víc než metro?
Tak jednoduche to neni, kvuli sarsu jezdi mene lidi, ale zaroven nemuzete omezovat spoje tak, aby a) bylo stale atraktivni, b) bylo ve voze mene lidi… Takze kdyz usetrit, tak tam kde to nejmene boli…
Tržby z jízdného ani zdaleka nestačí na pokrytí nákladů na denní provoz. V noci jsou náklady ještě větší z důvodu mzdových příplatků ze zákona a pochopitelně nejde jen o řidiče. S ohledem na menší počet přepravených cestujících v noci jsou náklady v přepočtu na cestující os.km enormní. A je proto spravedlivé tento fakt zohlednit v ceně jízdného v nočních spojích.
Před koronou jsem noční MHD často jezdil a co se tramvají týče, tak bývaly často přeplněné. Autobusy většinou poloprázdné, ale také jsem mnohokrát zažil našvihaný kloubový autobus.
Zdražit celkově bych nebyl proti, o „zdražování“ inflaci by se ani nemělo hlasovat. Ale vrtat se v tarifu přidáním noci znamená jenom zesložitit už tak složitý tarif PID a přidat pár otázek k řešení, zbytečně paradoxy atd. – byl by taky kupón na noční spoje? – kvůli zpoždění/výpadku spoje mi ujel přestup, takže dojedu noční linkou, mám snad platit za nedodržení jízdního řádu? – několik lidí by stihlo poslední 97, ale nechtějí platit, takže poslední noční tramvaj poveze vzduch a lidi se budu mačkat v první 22. Pak osobokm 97 skutečně zdraží. – kolik turistů v době předcovidové si aspoň… Číst vice »
To se musite ale rozhodnout, jestli chcete hromadnou dopravu podporovat (za cenu vyssich nakladu) a nebo ji nepodporovat a tedy vyhnat jeste ty co temi nocnimi spoji jezdi. Uprimne pojedu radeji za 2 stovky taxikem, ktery me doveze az k domu, nez abych jel preplnenou MHD za ja nevim 64 korun (pro zjednoduseni jsem denni jizdne zdvojnasobil), ktera pojede minimalne jednou tak dlouho a jeste me doveze o nekolik ulic jinam.
Výtečně!
Tak přesvědčte ty, co mají naléhavou potřebu někam cestovat o půlnoci…a ušetříte tím DPP nezanedbatelné finanční prostředky…
To by mně zajímalo,kam vás doveze taxi za dvě stovky.Za to si jej ani nepřivoláte 🤭🤣
Minulou nedeli jsem jel ve 4 rano z Chodova do Karlina za 255. S licencovanym taxikarem a taxametrem.
Neplácej blbosti. Za dvě stovky dojedu z Wilsonu k Thomayerce.
Tak samozřejmě, čím vytíženější spoj, tím dražší jízdné, a čím prázdnější, tím levnější. Vyšší poptávka generuje vyšší cenu, nevyužitá nabídka generuje nižší cenu.
A pakové jako Willy by měli platit speciální přirážku za blbost.
Taky mohli pár dni počkat podle toho, jestli neskončí nouzový stav. Pak by padnul noční zákaz vycházení a další opatření by se musela zmírnit, což ve spojení s rostoucími jarními teplotami opět může skokové vyvolat poptávku po cestování později večer. Když to neomezili hned od března, kdy začal “tvrdý” lockdown, tak už by to pár dní vydrželo. Takhle možná zase za týden budeme číst články, jak jsou noční spoje přelidněné a že by to chtělo noční dopravu posílit 😀
Může být stále uplatňován pandemický zákon. Jediný rozdíl oproti nouzovému stavu je ten, že neomezuje svobodu pohybu. Na základě pandemického zákona je stále možné omezovat provoz služeb, např. restaurací a barů. Proto lze očekávat, že poptávka v nočních hodinách bude nižší i nadále.
Jen blbec by ukončil nouzový stav teď, když se to začalo lámat.