To je v poradku. Kdo bydlo nebo chce bydlet ve velkem meste, mel by pocitat s urcitymi omezenimi, jako jsou napr. zony ci jine regulace IAD. Naproti tomu bydleni ve velkem meste ma i sve vyhody. Tak uz to byva se vsim.
Michal
2 let
no na Praze 13 fungují jen na cca 50 metrovým úseku před radnicí (a to je ještě oranžová zóna). Což je mimochodem jeden z důvodů, proč Vodrážka dlouhodobě vyhrává obecní volby, když slíbil, že za něj modré zóny na třináctce nebudou.
Škoda že Praha i jinde nemají více takových osvícenícenych politiků.
Mysel
2 let
Pro navstevy? Ono by to pro zacatech chtelo umoznit parkovani nekomu, kdo uz vice nez 20 let bydli nekde, kde modre korupcni svinstvo pred rokem namalovali..
Libcha
2 let
Mě to přijde rozumné. Časové omezené parkování „návštěv“ bych povolil plošně, naopak bych zrušil „rezidentní“ parkování zdarma nebo za symbolický poplatek na rok.
Zbynek
2 let
Populismus non plus ultra.
Grossák
2 let
ODS zavedla parkovací zóny, je ve vedení městských částí, na jejichž popud jsou zóny zaváděny a před volbami bude dělat kampaň kritikou vlastního produktu?
To se tak stává, že papaláši z nějakého důvodu jsou pod stranickými křídly, ale na obecní úrovni si dělají po svém.
Jiří Kocurek
2 let
Volné hodiny pro řemeslníky kvituju s povděkem. Člověk nikdy neví, kdy bude něco potřeba.
A pokud je někdo takový kanón, tak ať si dá do podmínek, že řemeslník přijede na kole a veškerý materiál bude vozit také na kole. Nikdo mu v tom nebrání.
Já moc ne.
Vždycky jsem byl pro to, aby byla cena za hodinu a cena za rok. Nicméně nevidím důvod, aby hodina byla zadarmo.
Dachs
2 let
Pražský systém zatím jen vytváří cizince ve vlastním městě, takže je fajn, že se o věci začalo více přemýšlet. Baby úřednice řvou na žadatele, který přijde jen s nájemní smlouvou, že má smůlu. Možnost dosáhnout např. na pečovatelské stání má každá MČ nastavenou jinak. Webovky OSU-ZPS po mém soudu nepříliš intuitivní – občas z toho něco pochopit, dá práci. Řada oranžových (návštěvnických) zón se potichu měnila na smíšené fialové. Mnoho fialových bylo potichu přebarveno na modré. Návštěvy jsou zřejmě obtížný hmyz. Prim v těchto tichých změnách hrála, jak jinak, Čižinského Sedmička. (Mimochodem rozeznat tu fialovou od modré je někde celkem… Číst vice »
To je dobře, že na výlety do Prahy nejezdíte autem. Prahu si totiž mnohem víc užijí lidé než auta, a lidí bez auta se do Prahy vejde mnohem víc, než lidí s autem. Takže čím méně aut v Praze bude, tím více lidí si ji může užít.
Jenže díky těm dojíždějícím se v Praze máte tak dobře. Nebýt přespolních tak se Praha hospodářsky položí. Tak buďte rádi, že Vám tam někdo jezdí pracovat. Věřte mi že kdyby lidé měli dobře placenou práci v místě svého bydliště, tak nikam jezdit nebudou.
Asd
2 let
Úplně nejlepší by bylo kdyby se ty modré zóny zrušily úplně. Respektive aby byly jen tam kde to má opravdu smysl a kde svého času byly tj. na Praze 1.
že ubyly parkující středočeši (ano, posunuli se o pár zastávek dál…ale zaprvý čím dál od centra, tím je tam víc místa, za druhé se to časem může rozšířit dále).
A ono to tak vskutku je, že díky modrým zónám je spousta parkovacích (spíš odstavných) míst pro místní. Ale to je špatně, protože ulice opravdu nemá sloužit k tomu, aby si tam někdo dlouhodobě odkládal svůj majetek, se kterým si neví rady.
Anonym03
2 let
ODS a jejich parkovací socialismus opět úřaduje.
Tom
2 let
imho kolik stovek milionu Praha jiz za ty desitky let vybrala z parkovacich zon? A kolik postavila parkovacich domu od te doby???
Desítky let? Vždyť parkovací zóny fungují pár let. A parkovné je symbolické, nepokryje ani zdaleka náklady na samotná ta parkovací místa, natož aby se z toho mohlo platit ještě něco jiného.
Na Praze 1 se z parkovného určitě vybraly stovky milionů…
Silnice je ovšem potřeba pro to, aby tam parkoviště mohlo být. Takže to, že se výstavba a údržba silnice neplatí z parkovného, je chyba – a znamená to, že je to parkovné dotované.
Jinak na provoz modrých zón nestačí modrá barva a silnice, je potřeba také svislé dopravní značení, platební automaty, platební portál, auta a řidiči pro snímání značek zaparkovaných aut, úředníci.
Netuším, co podle vás je v parkovacích zónách rovnák na vohejbák.
Za to vím, že když si někdo pořídí auto, má se také na vlastní náklady starat o to, kde ho uskladní. Slyšel jste někdy o někom jiném než o majitelích aut, že by si něco pořídil a pak tvrdil, že mu obec musí umožnit uskladnit si to na ulici před barákem za pár korun?
Aha, takže náklady spojené s údržbou komunikace mají nést jen ti parkující, a ne také ti, kteří po té komunikaci „jen“jedou? To je neotřelý pohled na věc:-).
Jinak pokud se od toho, co se vybere, odečtou opravdu všechny náklady, které ten provoz zón vyžaduje, tak furt slušných pár set mega zbyde:-).
Příště, než budete na nějaký komentář odpovídat, si ho raději přečtěte ještě jednou a pořádně.
Při tom odečítání opravdu všech nákladů nezapomeňte odečíst opravdu všechny – tedy i náklady na výstavbu, údržbu a provoz těch komunikací.
Symbolické:-)? To možná pro seniory, nebo dejme tomu rezidenty. Jenže ti tam bydlí, takže z pohledu obce jako veřejnoprávní korporace vlastně tak trochu … trochu dost:-) … parkují na svém.
Ty parkovaci domy chybí asi nejvíc. Ve Vídni jdou pod každým náměstím. V centru si nikdo předražený být bez možnosti parkování pro bydlení nekoupi… leda tak na Airbnb. Žádná sláva.
V Praze jsou parkovací místa v centru v podzemí naprosto nevyužitá. Na ulici je to levnější a blíž.
Hunter of Drivers 2
2 let
Jak se původně dobrá myšlenka (ochrana před dojíždějícími do Prahy za prací), v rukou „aktivních neználků“ zvrhne v něco strašného. Proč (jako rodilý pražák) nemohu zaparkovat kdekoli v Praze, ale jenom v okolí svého bydliště? Proč o víkendu platí modré zóny, když je Praha „prázdná“?
Pro rejpaly. Jezdím MHD, ale člověk prostě někdy autem musí.
Přeji šťastnou cestu. 🙂
Protože jde o rezidenční parkování, nemá to podporovat, aby Pražáci jezdili po Praze aute. Naopak nechápu, že si tím kupuji parkovací lístek na celou městskou část. Logický by bylo zónováni, aby to platilo jen 1 km od bydliště.
Já spíš nerozumím, proč je to omezené jen pro auta, která vlastním (popřípadě služební, leasing). Proč není povolení vázáno na bytovou jednotku a její obyvatele a pak bych si mohl před barákem zaparkovat auto z půjčovny, někoho z rodiny, atp.
A další věc je, že je kontrolováno trvalé bydliště, měl by tam být nějaký limit na počet aut na x metrů obytné plochy.
Důvod, proč to tak je, je velmi jednoduchý. Protože jako rodilý Pražák máte extrémně levné parkování dotované městem. To likviduje jakoukoli komerční nabídku, a protože cena nefunguje jako regulace mezi nabídkou a poptávkou, je poptávka daleko vyšší, než nabídka. Na ulicích nemají být žádné modré parkovací zóny pro rezidenty – rezidenti ať si zajistí parkování na vlastní náklady v garážích apod. Parkování v ulicích má být vyhrazené pro krátkodobé parkování dopravní obsluhy. Někdo někam přijede, vyloží, naloží a jede dál. Tam je potřeba mít možnost zaparkovat co nejblíž cílovému místu – když přivezete babičku, pošta vám přiveze balík, stěhováci vám… Číst vice »
To je příliš logické a sahá to na základní pražské lidské právo mít plechuli do padesáti metrů od bytu, pokud možno zadarmo nebo maximálně za pár šupů, i když (a snad především) s ní vyjedu dvakrát do měsíce. Taky by to mohlo ulice změnit z parkovišť na… ulice.
To se tady líbit nebude.
Opravdu si myslíte že magistrátu a spol všechno dělají jen ku prospěchu občanů? Tak sněte dál. Vím že nejen tady se to probíralo. Jistě pro Vás nebude problém si zjistit kolik se vybralo a jaké byly náklady. Ona taková odtahovka jezdí skoro za náklady….
Tom
2 let
Jsem pro to zní rozumně! Dnes když si pozvete na P2 řemeslníka nebo revizáka kotle máte smůlu zaplatíte mu šílenou pálku jen za parkování/pokutu protože parkovani lze zakoupit POUZE na 1 hodinu!!! Kdo tohle vymyslel??? Pravidelna revize kotlu vzdy trva nejmene 2h spise 3 (pokud vam ji dela odbornik ktery cely kotel rozebere a vycisti ne nejakej smudla s razitkem co se na nej podiva a jde dom) Takze v praxi to znamena ze neustale dostava pokuty za parkovani a zaplati to samozrejmne ZAKAZNIK….
Přesně tak. To drsné časové omezení (např. na P-2 – ještě nedávno tomu tam tak nebylo) je velice nešťastné. Někdo evidentně nemyslel. Naříkají řemeslníci i obyvatelé (když řemeslníka potřebují).
František
2 let
A my,co tam bydlíme, máme platit i když parkujeme dva km od baráku? Možnosti parkování i pro dělníky existuje, tak ať si to taky zaplatí. Stejně zkasírují zákazníky.
Klidně budu jako rezident platit 3x tolik co teď, ale ať smím parkovat po celé Praze
yaakov666
2 let
Jen to ne! U nás v Petrské čtvrti, kde byl donedávna problém zaparkovat jen v listopadu a prosinci odpoledne (když se sjížděly davy na nákupy v centru), ted objíždím dům třeba 2 km někdy i v devět ráno. A když do toho zavedou ještě tohle, nepůjde už zaparkovat vůbec.
Ano, říkejte, co chcete, ale auto doma opravdu potřebujeme. Tak trochu dost mě živí, manželka má zase deficit imunity a MHD jezdit nemůže, zvláště v posledních dvou letech.
A nebylo by lepší kdyby jste jak Vy tak i ostatní mohli bez problémů po Praze zaparkovat?
Jakub
2 let
Takze podporime lidi, aby jeste vic jezdili autem a pak s budeme divit, ze je to jeste vic ucpane? V modry zone se da pres mpla parkovani zaplatit, takze nechapu, proc by se melo davat jeste neco navic zadarmo vzhledem k extremne nizky cene za rezidentske parkovani
Stepan
2 let
Tak to jsem tedy zvědavý na ten sofistikovaný systém, jak budou obyvatelé ty hodiny těm svým návštěvám přidělovat a jak to bude zajištěné, aby je někdo nemohl zneužívat nebo se s nimi příliš neobchodovalo. Nebo je druhá varianta, že by ty hodiny byly zcela volně obchodovatelné, ale to by pak bylo logičtější, aby je nafasovali jen ti obyvatelé, kteří nezabírají parkovací místo vlastním vozem.
Nejjednodušší by mi připadalo, aby těch 120 hodin ročně mohlo vyčerpat libovolné auto na svoji SPZ kdekoliv v Praze a aby to žádný konkrétní Pražák ve skutečnosti nemusel zaštiťovat.
Mimo jiné by tím odpadla nutnost konstruovat právě ty sofistikované kontrolní mechanismy, které něco stojí (lidi i peníze).
120 hodin ročně je zhruba 20 minut denně, to reálné parkovací poměry v Praze zas tak nezhorší.
Přesně, jen je otázka, jak by se zjišťovalo, jak dlouho tam to auto stojí (možná po staru – papírové hodiny za oknem?). Jinak by to tak bylo super. Někdo kdo do Prahy pravidelně nejezdí (nebo třeba běžně jezdí vlakem a tím pádem parkování neřeší), tak může být dost zmaten, kde vlastně může parkovat.
To zase neřeší ty řemeslníky, kde by to bylo málo. I když ti to evidentně mají dnes nějak vyřešené a jistě promítnuté do svých cen, které by to stejně nesnížilo.
No ja od sveho revizaka kotle dostavam normalne uctenku a na te vidim kolik platim za revizi a kolik za parkovne… A parkovne je spis pokutovne protoze dele nez na 1h si na P2 NELZE parkovne koupit!!! Takze neustale dostava pokuty, kdyz volal na urad jak to ma delat kdyz servis trva v prumeru 3h reklimu at jim posle ty pokuty ze mu je zrusi…. Poslal je nekam ze nebude s kazdou pokutou litat co druhej den na urady…
Lze, jen ne na modré, ale na fialové, tedy smíšené, kde leze platit i v automatu. Ne že by to nebyla trochu pakárna, trochu dost, ale je to přeci jen jisté řešení … teda může být, musí tam být flek, což na dvojce není úplně samo sebou.
Nemůžete tady brát Prahu jako celek. Je rozdíl v poptávce po parkování ve vilové čtvrti nebo v místech s velkými bytovými domy (sídliště, Vinohrady…). Konkrétně třeba na Staré Město je zvyk jezdit autem do restaurací, takže večer člověk nemá šanci zaparkovat a ráno si může vybírat kde by chtěl stát.
Koukám, že můj celoživotní odpor ke stěhování se do Prahy, má dobré důvody, navzdory několika pracovními nabídkám, které jsem tam dostal…
To je v poradku. Kdo bydlo nebo chce bydlet ve velkem meste, mel by pocitat s urcitymi omezenimi, jako jsou napr. zony ci jine regulace IAD. Naproti tomu bydleni ve velkem meste ma i sve vyhody. Tak uz to byva se vsim.
no na Praze 13 fungují jen na cca 50 metrovým úseku před radnicí (a to je ještě oranžová zóna). Což je mimochodem jeden z důvodů, proč Vodrážka dlouhodobě vyhrává obecní volby, když slíbil, že za něj modré zóny na třináctce nebudou.
Škoda že Praha i jinde nemají více takových osvícenícenych politiků.
Pro navstevy? Ono by to pro zacatech chtelo umoznit parkovani nekomu, kdo uz vice nez 20 let bydli nekde, kde modre korupcni svinstvo pred rokem namalovali..
Mě to přijde rozumné. Časové omezené parkování „návštěv“ bych povolil plošně, naopak bych zrušil „rezidentní“ parkování zdarma nebo za symbolický poplatek na rok.
Populismus non plus ultra.
ODS zavedla parkovací zóny, je ve vedení městských částí, na jejichž popud jsou zóny zaváděny a před volbami bude dělat kampaň kritikou vlastního produktu?
Doby se mění a každý produktu potřebuje po nějakém čase upravit, jinak by neexistoval progres.
ODS neví co chce, třeba na šestce horuje pro zóny ale úplně všude, zatímco třeba na devítce k tomu má podstatně jiný přístup.
Tady jde vidět že někde jsou rozumnější politici než jinde. Konec konců by to měli být voliči, kteří by o takových věcech měli rozhodovat.
To se tak stává, že papaláši z nějakého důvodu jsou pod stranickými křídly, ale na obecní úrovni si dělají po svém.
Volné hodiny pro řemeslníky kvituju s povděkem. Člověk nikdy neví, kdy bude něco potřeba.
A pokud je někdo takový kanón, tak ať si dá do podmínek, že řemeslník přijede na kole a veškerý materiál bude vozit také na kole. Nikdo mu v tom nebrání.
Já moc ne.
Vždycky jsem byl pro to, aby byla cena za hodinu a cena za rok. Nicméně nevidím důvod, aby hodina byla zadarmo.
Pražský systém zatím jen vytváří cizince ve vlastním městě, takže je fajn, že se o věci začalo více přemýšlet. Baby úřednice řvou na žadatele, který přijde jen s nájemní smlouvou, že má smůlu. Možnost dosáhnout např. na pečovatelské stání má každá MČ nastavenou jinak. Webovky OSU-ZPS po mém soudu nepříliš intuitivní – občas z toho něco pochopit, dá práci. Řada oranžových (návštěvnických) zón se potichu měnila na smíšené fialové. Mnoho fialových bylo potichu přebarveno na modré. Návštěvy jsou zřejmě obtížný hmyz. Prim v těchto tichých změnách hrála, jak jinak, Čižinského Sedmička. (Mimochodem rozeznat tu fialovou od modré je někde celkem… Číst vice »
O to víc by bylo nejlepší celý ten cirkus zrušit a modré zóny nechat jen na 1. Ale to mají v rukách pražané kteří si volí své zastupitele.
Vnímám to stejně. Pokud jsem někde obtížný hmyz, tak tam nejezdím. Mrzí mě to, Prahu mam rad, ale na výlety tam už prostě nejezdíme. ..
To je dobře, že na výlety do Prahy nejezdíte autem. Prahu si totiž mnohem víc užijí lidé než auta, a lidí bez auta se do Prahy vejde mnohem víc, než lidí s autem. Takže čím méně aut v Praze bude, tím více lidí si ji může užít.
Ano, auta dojíždějících nás obtěžují.
Jenže díky těm dojíždějícím se v Praze máte tak dobře. Nebýt přespolních tak se Praha hospodářsky položí. Tak buďte rádi, že Vám tam někdo jezdí pracovat. Věřte mi že kdyby lidé měli dobře placenou práci v místě svého bydliště, tak nikam jezdit nebudou.
Úplně nejlepší by bylo kdyby se ty modré zóny zrušily úplně. Respektive aby byly jen tam kde to má opravdu smysl a kde svého času byly tj. na Praze 1.
Nesouhlasím. U nás (Praha 4) výrazně pomohly. A máme díky nim pár sousedů, co si po 10 letech konečně přepsali bydliště z Moravy do Prahy 🙂
V čem? Že spousta lidí musela běhat po úřadech aby mohla zaparkovat před svým domem?
že ubyly parkující středočeši (ano, posunuli se o pár zastávek dál…ale zaprvý čím dál od centra, tím je tam víc místa, za druhé se to časem může rozšířit dále).
A ti středočeši jezdí proč do Prahy? Jistě proto že by Prahu a Pražáky měli rádi jistě ne.
Ale zaparkovat před svým domem vážně není ústavní právo.
ono jak už jsme se přesvedčili, ústavní právo není ani vyjít z bytu po desáté večer, opustit katastr obce a podobně
To asi bude záležet na tom, čí je pozemek před tím barákem, ne:-)?
To samozřejmě ne. Ale propagátoři modrých čar něco takového používali jako argument. Že když budou zóny tak bude spousta parkovacích míst pro místní.
A ono to tak vskutku je, že díky modrým zónám je spousta parkovacích (spíš odstavných) míst pro místní. Ale to je špatně, protože ulice opravdu nemá sloužit k tomu, aby si tam někdo dlouhodobě odkládal svůj majetek, se kterým si neví rady.
ODS a jejich parkovací socialismus opět úřaduje.
imho kolik stovek milionu Praha jiz za ty desitky let vybrala z parkovacich zon? A kolik postavila parkovacich domu od te doby???
Desítky let? Vždyť parkovací zóny fungují pár let. A parkovné je symbolické, nepokryje ani zdaleka náklady na samotná ta parkovací místa, natož aby se z toho mohlo platit ještě něco jiného.
Praha 1 1999 (sic!)
Prana 2 2007
Praha 3,7 2008
….
A ne, ta modrá barva vážně tolik nestojí. A udržba silnice samotné se neplatí z parkovného. Zase klasická demagogie.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%B3ny_placen%C3%A9ho_st%C3%A1n%C3%AD_v_Praze
Na Praze 1 se z parkovného určitě vybraly stovky milionů…
Silnice je ovšem potřeba pro to, aby tam parkoviště mohlo být. Takže to, že se výstavba a údržba silnice neplatí z parkovného, je chyba – a znamená to, že je to parkovné dotované.
Jinak na provoz modrých zón nestačí modrá barva a silnice, je potřeba také svislé dopravní značení, platební automaty, platební portál, auta a řidiči pro snímání značek zaparkovaných aut, úředníci.
Aneb rovnák na vohejbák, že
Netuším, co podle vás je v parkovacích zónách rovnák na vohejbák.
Za to vím, že když si někdo pořídí auto, má se také na vlastní náklady starat o to, kde ho uskladní. Slyšel jste někdy o někom jiném než o majitelích aut, že by si něco pořídil a pak tvrdil, že mu obec musí umožnit uskladnit si to na ulici před barákem za pár korun?
Aha, takže náklady spojené s údržbou komunikace mají nést jen ti parkující, a ne také ti, kteří po té komunikaci „jen“jedou? To je neotřelý pohled na věc:-).
Jinak pokud se od toho, co se vybere, odečtou opravdu všechny náklady, které ten provoz zón vyžaduje, tak furt slušných pár set mega zbyde:-).
Příště, než budete na nějaký komentář odpovídat, si ho raději přečtěte ještě jednou a pořádně.
Při tom odečítání opravdu všech nákladů nezapomeňte odečíst opravdu všechny – tedy i náklady na výstavbu, údržbu a provoz těch komunikací.
Není pravda viz kolega abc. Na Praze 1 ty zóny mají smysl. Ale jinde je to jen a jen o vytahování peněz lidem z kapes.
Ne, modré zóny nemají smysl nikde. Smysl mají oranžové zóny.
Symbolické:-)? To možná pro seniory, nebo dejme tomu rezidenty. Jenže ti tam bydlí, takže z pohledu obce jako veřejnoprávní korporace vlastně tak trochu … trochu dost:-) … parkují na svém.
https://zdopravy.cz/praha-loni-z-parkovacich-zon-ziskala-tri-ctvrte-miliardy-korun-penize-pujdou-na-opravy-silnic-63645/
Ty parkovaci domy chybí asi nejvíc. Ve Vídni jdou pod každým náměstím. V centru si nikdo předražený být bez možnosti parkování pro bydlení nekoupi… leda tak na Airbnb. Žádná sláva.
V Praze jsou parkovací místa v centru v podzemí naprosto nevyužitá. Na ulici je to levnější a blíž.
Jak se původně dobrá myšlenka (ochrana před dojíždějícími do Prahy za prací), v rukou „aktivních neználků“ zvrhne v něco strašného. Proč (jako rodilý pražák) nemohu zaparkovat kdekoli v Praze, ale jenom v okolí svého bydliště? Proč o víkendu platí modré zóny, když je Praha „prázdná“?
Pro rejpaly. Jezdím MHD, ale člověk prostě někdy autem musí.
Přeji šťastnou cestu. 🙂
Protože jde o rezidenční parkování, nemá to podporovat, aby Pražáci jezdili po Praze aute. Naopak nechápu, že si tím kupuji parkovací lístek na celou městskou část. Logický by bylo zónováni, aby to platilo jen 1 km od bydliště.
Já spíš nerozumím, proč je to omezené jen pro auta, která vlastním (popřípadě služební, leasing). Proč není povolení vázáno na bytovou jednotku a její obyvatele a pak bych si mohl před barákem zaparkovat auto z půjčovny, někoho z rodiny, atp.
A další věc je, že je kontrolováno trvalé bydliště, měl by tam být nějaký limit na počet aut na x metrů obytné plochy.
Důvod, proč to tak je, je velmi jednoduchý. Protože jako rodilý Pražák máte extrémně levné parkování dotované městem. To likviduje jakoukoli komerční nabídku, a protože cena nefunguje jako regulace mezi nabídkou a poptávkou, je poptávka daleko vyšší, než nabídka. Na ulicích nemají být žádné modré parkovací zóny pro rezidenty – rezidenti ať si zajistí parkování na vlastní náklady v garážích apod. Parkování v ulicích má být vyhrazené pro krátkodobé parkování dopravní obsluhy. Někdo někam přijede, vyloží, naloží a jede dál. Tam je potřeba mít možnost zaparkovat co nejblíž cílovému místu – když přivezete babičku, pošta vám přiveze balík, stěhováci vám… Číst vice »
To je příliš logické a sahá to na základní pražské lidské právo mít plechuli do padesáti metrů od bytu, pokud možno zadarmo nebo maximálně za pár šupů, i když (a snad především) s ní vyjedu dvakrát do měsíce. Taky by to mohlo ulice změnit z parkovišť na… ulice.
To se tady líbit nebude.
Protože by se na tom nenapakovali ti vyvolení. Prosím srovnat si kolik peněz se vybere a jaké jsou náklady na celý ten cirkus.
No, uměl byste taková čísla vůbec najít?
Určitě někde na magistrátu budou. A i na tomto serveru se to už probíralo.
Tak jo :))
Takže to nevíte, ale tváříte se, jako by to byla úplně jasná věc. Hlavně že se „někdo napakoval“ 😀
Opravdu si myslíte že magistrátu a spol všechno dělají jen ku prospěchu občanů? Tak sněte dál. Vím že nejen tady se to probíralo. Jistě pro Vás nebude problém si zjistit kolik se vybralo a jaké byly náklady. Ona taková odtahovka jezdí skoro za náklady….
Jsem pro to zní rozumně! Dnes když si pozvete na P2 řemeslníka nebo revizáka kotle máte smůlu zaplatíte mu šílenou pálku jen za parkování/pokutu protože parkovani lze zakoupit POUZE na 1 hodinu!!! Kdo tohle vymyslel??? Pravidelna revize kotlu vzdy trva nejmene 2h spise 3 (pokud vam ji dela odbornik ktery cely kotel rozebere a vycisti ne nejakej smudla s razitkem co se na nej podiva a jde dom) Takze v praxi to znamena ze neustale dostava pokuty za parkovani a zaplati to samozrejmne ZAKAZNIK….
Přesně tak. To drsné časové omezení (např. na P-2 – ještě nedávno tomu tam tak nebylo) je velice nešťastné. Někdo evidentně nemyslel. Naříkají řemeslníci i obyvatelé (když řemeslníka potřebují).
A my,co tam bydlíme, máme platit i když parkujeme dva km od baráku? Možnosti parkování i pro dělníky existuje, tak ať si to taky zaplatí. Stejně zkasírují zákazníky.
Zase jeden když mi chcípne koza….
Klidně budu jako rezident platit 3x tolik co teď, ale ať smím parkovat po celé Praze
Jen to ne! U nás v Petrské čtvrti, kde byl donedávna problém zaparkovat jen v listopadu a prosinci odpoledne (když se sjížděly davy na nákupy v centru), ted objíždím dům třeba 2 km někdy i v devět ráno. A když do toho zavedou ještě tohle, nepůjde už zaparkovat vůbec.
Ano, když někdo potřebuje mít auto a bydlí v takovém centru, jedná se o skutečný problém.
Ano, říkejte, co chcete, ale auto doma opravdu potřebujeme. Tak trochu dost mě živí, manželka má zase deficit imunity a MHD jezdit nemůže, zvláště v posledních dvou letech.
A nebylo by lepší kdyby jste jak Vy tak i ostatní mohli bez problémů po Praze zaparkovat?
Takze podporime lidi, aby jeste vic jezdili autem a pak s budeme divit, ze je to jeste vic ucpane? V modry zone se da pres mpla parkovani zaplatit, takze nechapu, proc by se melo davat jeste neco navic zadarmo vzhledem k extremne nizky cene za rezidentske parkovani
Tak to jsem tedy zvědavý na ten sofistikovaný systém, jak budou obyvatelé ty hodiny těm svým návštěvám přidělovat a jak to bude zajištěné, aby je někdo nemohl zneužívat nebo se s nimi příliš neobchodovalo. Nebo je druhá varianta, že by ty hodiny byly zcela volně obchodovatelné, ale to by pak bylo logičtější, aby je nafasovali jen ti obyvatelé, kteří nezabírají parkovací místo vlastním vozem.
Nejjednodušší by mi připadalo, aby těch 120 hodin ročně mohlo vyčerpat libovolné auto na svoji SPZ kdekoliv v Praze a aby to žádný konkrétní Pražák ve skutečnosti nemusel zaštiťovat.
Mimo jiné by tím odpadla nutnost konstruovat právě ty sofistikované kontrolní mechanismy, které něco stojí (lidi i peníze).
120 hodin ročně je zhruba 20 minut denně, to reálné parkovací poměry v Praze zas tak nezhorší.
Přesně, jen je otázka, jak by se zjišťovalo, jak dlouho tam to auto stojí (možná po staru – papírové hodiny za oknem?). Jinak by to tak bylo super. Někdo kdo do Prahy pravidelně nejezdí (nebo třeba běžně jezdí vlakem a tím pádem parkování neřeší), tak může být dost zmaten, kde vlastně může parkovat.
Snad elektronicky ne? Zadám do systému od do a je to.
To zase neřeší ty řemeslníky, kde by to bylo málo. I když ti to evidentně mají dnes nějak vyřešené a jistě promítnuté do svých cen, které by to stejně nesnížilo.
No ja od sveho revizaka kotle dostavam normalne uctenku a na te vidim kolik platim za revizi a kolik za parkovne… A parkovne je spis pokutovne protoze dele nez na 1h si na P2 NELZE parkovne koupit!!! Takze neustale dostava pokuty, kdyz volal na urad jak to ma delat kdyz servis trva v prumeru 3h reklimu at jim posle ty pokuty ze mu je zrusi…. Poslal je nekam ze nebude s kazdou pokutou litat co druhej den na urady…
jo za zavedl to pirat HRIB
Lze, jen ne na modré, ale na fialové, tedy smíšené, kde leze platit i v automatu. Ne že by to nebyla trochu pakárna, trochu dost, ale je to přeci jen jisté řešení … teda může být, musí tam být flek, což na dvojce není úplně samo sebou.
Jeden známý řemeslník prý vybírá od zákazníků paušál na parkování, ma zjištěno, ze ho pokutují jen jednou za x dní.
Vy moc přemýšlíte, to by bylo moc jednoduché a to se do politiky moc nehodí. Jinak konečně rozumný nápad.
Nemůžete tady brát Prahu jako celek. Je rozdíl v poptávce po parkování ve vilové čtvrti nebo v místech s velkými bytovými domy (sídliště, Vinohrady…). Konkrétně třeba na Staré Město je zvyk jezdit autem do restaurací, takže večer člověk nemá šanci zaparkovat a ráno si může vybírat kde by chtěl stát.
Hurá!