Praha znovu přepracovala plány na rozšíření průmyslového polookruhu včetně nového tunelu
Průmyslová ulice u Štěrbohol. Foto: Packa / Wikimedia Commons
Návrh počítá s tunely v Hloubětíně, stavět se má v roce 2025.
Návrh počítá s tunely v Hloubětíně, stavět se má v roce 2025.
Jsem zvědav, co se bude dělat s kolonami před Nám. OSN a na Harfě, kam se přivede množství aut. Tyto křižovatky jsou již dnes na hranici kapacity. Navíc ve směru jih -> sever není kapacitní hrdlo křižovatka Poděbradská – Průmyslová ani Kolbenova – Kbelská, ale nájezd na Pražský okruh. takže to bude stát i v tom novém tunelu. Nechápu, že se v centru a okolí centra dělají opatření, které spíše IAD omezují a o něco dále se udělá taková zrůdnost..
Taky si myslím, že by se měla přestavět ta srač*a na Klíčově (sjezd z D10 a křižovatka s Mladoboleslavskou). Taktéž doplnit připojovací pruhy na křižovatce s D8… Celý ten polookruh je totálně zprasený, přičemž to nejnovější je zkurv*né nejvíc…
Praha je prý třetí nejbohatší region v EU, ale kvalita infrastruktury je zde žalostná.
D10 končí na Pražském okruhu u Počernic, D8 u Zdib.
Tak jaký sjezd z D10 a křižovatku s D8 myslíte je nám záhadou 😀
Naprostej souhlas, stále budou mrcasit na východě, a jihu a do severních staveb okruhu se nepustí, protože tam maj svoje bambilionářský chalupy, dobytci
Prioritou by měl být most přes Vltavu v oblasti Suchdola, jinak to nikdy nebude okruh.
Všude jinde se dá Praha tak nějak objet.
Neřekl bych tomu okruh ale spíše mrzák.
Ano, prujezd touto ulici ve spicce a diky semaforum casto i mimo ni je za trest, ale opravdu bych se primlouval aby se radeji nejdriv dodelal ten vnitrni okruh. Tim nerikam ze se nemuze delat na obou projektech najednou, ale ten okruh by mel mit priority kdykoliv to bude mozne.
Plán na vnitřní okruh piráti předělali tak, že se bude muset dělat nová EIA. Tu ale nikdo nedělá.
Volby jsou až za půl roku, tak klídek.
Volby mne nezajímají. Štvou mne kamarádi, voliči pirátů, kteří nevlastní auto, nejraději by auta zakázali úplně a práci pirátů si pochvalují. Já musím autem po Praze jezdit a až skončí korona, tak to bude zase peklo.
Však i tito lidé se dostanou do středního věku.
To peklo si ale děláte vy sami, líní řidiči 🙂
Peklo je právě proto, že tolik lidí jezdí zbytečně autem.
to ja se primlouvam spise za prumyslovou, nejsem si jisty tim tunelem v Hloubetine, z jedne strany klesani, z druhe stoupani, to spise mluvi pro most nebo viadukt nez pro tunel, navic propoji Jizni sp./Sterboholskou, Kutnohorskou, D10/Vys. radialu, D8/Cinoveckou a vyrazne zlepsi stav na Kbelske v Hloubetine,… navic vede kolem zachytneho parkoviste a metra Letnany, kousek od Depa Hostivar a kolem dvou obchodnich zon… skoda neprodlouzeni metra do Sterbohol… Zruseni svetelnych krizovatek a nahradou za muk, z toho bude celkem pouzitelna cast okruhu, podstatne levnejsi a rychlejsi na vystavbu nez se zacne stavet MO, ktery je znacne narocny na stavbu… Číst vice »
„Praha“ rozuměj současná pražská koalice vytváří jen stále nové plány. Ať už na dobudování Městského okruhu, Radlickou radiálu, mosty přes Vltavu, zelené pásy kolem budoucí D0 atd. To co měla před příchodem na radnici připravené např. tunel Spořilovské spojky, tunel Radlické radiály nestaví. V podstatě nestaví vůbec nic. Ani hroutící se mosty na Vltavské a Libeňský most. Kreslením plánů se snaží přečkat až do voleb 2022 a možné realizace odsunout do dalších volebních období.
Je to strategie vytváření nových plánů a studií, ale ve výsledku se příprava neposunuje. Jde především o ideologii, kdy piráti nechtějí stavět nic pro IAD, ale nemůžou to říci přímo. Ztratili by spoustu voličů. Podobnou strategii měla i minulá radnice v Brně.
Ti voliči v Praze už to vědí. V ostatních krajích, respektive na úrovni poslanecké sněmovny si tím bohužel budeme muset 4 roky projít, protože zkušenost je nepřenositelná.
Socialisti nikdy odnikud po dobrem neodesli a neodejdou. To ani ti novi. Multikulturni a environmentalni. Poctejte s tim, ze po zabydleni v Poslanecke Snemovne se jednak zintenzivni dnes uz dost novosocialisticky ideologicka vychova ve skolach a druhak se socialisti zcela otevrene pusti do dovozu budoucich volicu z tretiho sveta. Jako to naprikad delaji novi socialiste v USA pres jizni hranici.
Bez plánů se nic stavět nedá. Spořilovská a Radlická jsou nesmysly a vyhazování desítek miliardy zbytečně, snad se nikdy nepostaví. D0 je práce státu (podle toho to bohužel vypadá). Oprava Libeňského mostu se konečně připravuje, právě díky současné koalici.
Tak urcite, opravim tu zrudnost za stejny penize, ale vydrzi jen pulku toho co novej most. To je takova ceska klasika. A ti pirati a dalsi verbez co vede Prahu, to je strasny…
Nový most nikdy v plánu nebyl! Demolínek chtěl novou mostovku na původní rozpadlé pilíře. Takže velká ztráta historické hodnoty a zároveň řešení jen na pár let za obrovské náklady.
Mají tam být 3+3 pruhy, ale napojení na Štěrboholskou radiálu není kompletně mimoúrovňové, takže to na semaforech bude stát dál…. Ta „skvělá“ křižovatka už ani nejde dostavět. Gj.
Rovněž napojení na D8 a napojení Vysočanské radiály je dost zprasené- ostatně jako skoro všechny mimoúrovňové křižovatky v Praze.
Na 3+3 pruhy by se měl přestavět především úsek Jižní spojky po Průmyslovou….
Kolik je to let co zveřejnili plány na rozšíření Štěrboholské radiály v úseku Lanový most (respektive Rybníčky) – Průmyslová? Možná už 10 let a nepostavilo se vůbec nic.
Tak je v plánu tuším příští rok začít s výstavbou, ale nevím jak se to posunulo.
Posunulo se tak, že je to stále v plánu. No není to politický úspěch?
Praha by hlavně potřebovala tzv. inteligentní systém řízení dopravy, jako mají jiná evropská velkoměsta. To znamená řízení všech světelných křižovatek napojit na jeden centrální počítač, do kterého půjdou i údaje o hustotě provozu na hlavních komunikacích.
Souhlasím, doprava má být řízena na základě dat, nikoliv dojmů jednotlivých diskutujících (řidičů, plánovačů, atd.). Už teď se konečně začínají používat data od operátorů na zjištění odkud kam lidé nejvíce cestují, nezávisle na typu dopravního prostředku. Zatím asi jen pro linkové vedení MHD, vím jen o použití pro ROPID. Ale chtělo by to také nějaké real-time řízení, ne jen jednou za rok přenastavit cykly křižovatek.
Tož už existuje, jen tam nejsou všechny křižovatky.
Ono by úplně stačilo, kdyby se dokončil Pražský okruh. Ale to by se v tomto státě muselo přestat jenom kecat a začít konečně dělat (hlavně ouřadové)!
Velké křižovatky jsou napojeny na dispečink na Bojišti. Ty problémy pak mnohdy způsobuje to, že si s tím nějací neumětelové hrají.
To bude pěkné, ale moc se toho nevyřeší, okruh není všespásný. Pořád se bude muset řešit narůstající doprava i mimo okruh. ZVlášť když se neustále staví jak nové kanceláře (např. Penta u Masaryčky) tak nové byty (např. Nákladové nádraží Žižkov a okolí, víc než 10000 nových bytů).
Okruh vubec nic nevyresi, opravdu nevim, kdy to lidi jako Vy, pochopi. Aut bude ve meste porad stejne a Vy budete zase remcat 🙁
Ten se nedokončí nikdy a podle většiny obyvatel Prahy je to dobře.
Nevím, čísla nemám, ale podle mě spíš Blanka stáhla část tranzitu z D8 na D4 a D5 mimo Průmyslovou a to už nemluvím o pražské dopravě sever-jih. Nevíte někdo odkud ta čísla vzali?
Ze začátku (prvních x měsíců) Blanka z alternativních tras část provozu stáhla. Postupně se ovšem zaplnila a alternativní trasy se vrátily minimálně na svou předchozí úroveň. Takže v těch místech, kde se trasa Blankou a ta alternativa už sjedou, je ještě o dost větší peklo než dřív. Kdo to jen mohl čekat… Plus je samozřejmě slušnej průšvih u téměř všech vjezdů do Blanky, Mrázovky i Strahovskýho, který se ve špičce na hodinu i víc prakticky zavíraj (koncový pouštěj po pár autech každejch pár minut, ty mezilehlý téměř nic) a kolony aut čekajících na tunely zablokujou všechno kolem včetně těch, kdo… Číst vice »
No, ejhle – a to by pár bláznů pořád chtělo zřídit a vést „rychlíkové“ autobusové linky MHD právě těmi tunely …
Je otázka, jestli by aspoň trochu nepomohly. Nabídka MHD ve směru Mrázovky a Strahovskýho je naprosto zoufalá a ve směru Blanky to není o moc lepší. Na celým levým břehu mezi P5 a P6 existuje jediná kolejová tangenta a to je TT přes Malou Stranu (P1). Dál od centra už jsou to jedině busy horem přes Strahov a pár vyhlídkovejch busů na úplný periferii vymetajících každej vchod paneláku. Mezi P6 a P8 tvoří MHD jeden přívoz vedoucí z poměrně odlehlý části P6 do naprostý divočiny na P8, tramvají je třeba jet přes P7 taky slušnou oklikou. Oblast, kudy ty tunely… Číst vice »
„mezi P5 a P6 existuje jediná kolejová tangenta a to je TT přes Malou Stranu“ Nabízející překvapivě rychlé spojení vedoucí navíc stále obydlenou oblastí, takže může logicky dobře sloužit i v efektivně využívaném krátkém intervalu – přímo u všech konců tunelů přitom pro VHD žádné smysluplné zdroje ani cíle frekvence nejsou, takže i v době dobře průjezdných tunelů by zkrácení cestovní doby pro většinu cestujících příliš významné nebylo. „Mezi P6 a P8 tvoří MHD jeden přívoz vedoucí z poměrně odlehlý části P6 do naprostý divočiny na P8, tramvají je třeba jet přes P7 taky slušnou oklikou.“ Zmíněný přívoz není ani… Číst vice »
S tou TT přes Malou Stranu mám velmi odlišné zkušenosti. Spíš mi přijde jako zoufale přetížený, hustou IAD zpomalovaný generátor zpoždění. Co se týče zdrojů a cílů frekvencí u vjezdů do tunelů – moc toho kromě kolejí a budovy MFF není v Troji (a pro ty auto nebude moc použitelné vzhledem k umístění ostatních budov fakulty), oblast kolem Hradčanské a Malovanky je naopak slušně zastavěná, k tomu Dejvice s vjezdem na Prašňáku na dosah. O Andělu a tamních obchoďácích a kancelářských budovách snad psát ani nemusím. Uprostřed Mrázovky je Radlická s centrálou ČSOB a Waltrovkou nad ní, na úplném konci… Číst vice »
Bus do tunelu raději ne, jinak tam za pár měsíců Scheinherr začne vymýšlet vyhrazený pruh pro autobusy:)
Linky tunelem by ale odebraly část lidí z aut a celkově ulevily dopravě. Takhle alternativa chybí a to auto je prostě díky tunelům v řadě relací rychlejší.
Nárůst intenzity provozu je všeobecný a nárůst na přístupch k Blance je logický, ale nechápu tu příčinnou souvislost Blanka-Průmyslová. Ať to beru jak chci, tak je to spíš tak, že část provozu, který dříve šel přes Průmyslovou, může jet Blankou, jak tranzit tak vnitropražská.
Dopravní indukce. Kdo by to byl čekal že
Vzhledem k tomu, v jakém stavu jsou z důvodu pandemie veřejné finance, budu rád když se v následujících letech najdou peníze alespoň na záplatování výtluků. O výstavbách nějakých tunelů si můžeme jen nechat zdát.
Budte v klidu. Penize na omalovanky lepsich zitrku se najdou vzdy.
Doufejme, snad už žádné další tunely, ani rozpočtu.
Odstranění úrovňových křižovatek je sice fajn, ale neřeší to největší problémy této silnice a to je napojení na Jižní Spojku a na druhé straně napojení na D8. Obě jsou nekapacitní a vznikají kolony. Další kolony vznikají mezi MÚK Mladoboleslavská a MÚK Vysočanská z důvodu krátkého průpletu. Takže se postaví drahé tunely, ale v podstatě se nic nevyřeší.
Hlavně to celou dobu supluje okruh. Řeší se zkapacitnění náhrady okruhu místo výstavby ukruhu samotného. Ten se desítky let odsouvá a nejspíš nebude ani 2030. My jsme fakt neschopný národ.
Pražský..
Spíš vnější – „Pražským“ je míněn spíš ten městský (resp. by měl být nějaký střední). Tranzitní kamiony nepatří ani na okraj města (když už jich tedy vůbec musí být tolik).
Kolony nevznikají kvůli úzké silnici, ale právě kvůli úrovňovým křížením směrů. Pokud dnes mám tři jízdní pruhy na směr a přidám další dva, tak se kolony zhorší, protože a) souběžná jízda v 5 pruzích je nepřehlednější než ve třech, a tedy se zvýší prostor pro selhání lidského faktoru, b) každou chvíli bude chtít někdo sjet nebo se zařadit, takže přibudou kolizní body – zejména pokud je odpojovací pruh vpravo jediný, c) vnímání „kapacitní“ komunikace přitáhne další řidiče (indukce) Jediný „recept“ na dopravu ve městech je co nejvíc separovat tranzit (tzn. na průtazích minimum křižovatek, aby to netáhlo místní využívat průtahy… Číst vice »
Největší intenzity jsou od D8 po MÚK Vysočanská. Kamiony po Průmyslové nemůžou a musejí to objet okolo Černého mostu. Na těch úrovňových křižovatkách jsou nižší intenzity. Napojení z Průmyslové na Jižní Spojku, kde je ve špičkách kolona, je ve výsledku méně kapacitní než úrovňové křižovatky s více pruhy.
Tunel by se hodil spíše na jižní konec Průmyslové. Propojení na ulici K Horkám a její zahloubení, včetně ul. Ke Stáčírně. Tím by se mimo jiné vytvořila alternativa k SJ magistrále mimo centrum.
Proč složitě dvě MUK a mezí ně tunel? Efektivnější by bylo za mostem přes Rokytku pokračovat estakádou až na Prosek. (Podobně jako přes Radotín)
Myšleno na Proseckou hranu, pokračovat Kbelskou k D8.
A hluk budete řešit jak? Uděláte snad „tunelovou estakádu“ a la úseky na trase „B“ metra?
Jak psáno – jako dálniční okruh nad Radotínem!
Fakt si myslíte, že takové dálniční debility ala radotínský most patří do města? Kde bydlíte? Chtěl byste to za barákem?
Dopravně i ekonomicky by to bylo určitě nejefektivnější, ale z toho by se rudozelení zbláznili. Nicméně by to určitě zlepšilo „průchodnost území pro cyklisty“ i během stavby.
Na Průmyslové se bohužel bez rozmyslu stavěly další a další křižovatky se semafory (zvláště v části mezi Českobrodskou a Černokosteleckou) a tak její kapacita oproti stavu z 2. poloviny 80: let výrazně degradovala, je tam o šest (se semaforem na křižovatce s ulicí Ke Kablu o sedm) nesesynchronizovaných semaforů víc než tehdy.
Křižovatka s Jižní spojkou je také navržena neefektivně, co je platné, že je mimoúrovňová, když jsou na ní troje semafory. Široký zelený pás uprostřed, který by umožnil výstavbu odbočovacích pruhů doleva na dalších místech, tramvajové trati atd., je taky bohužel jen v jižní části.
Největší „žrádlo“ je semafor před spalovnou. Na smyčku ve vozovce přijede popelář a hned má zelenou. Co na tom, že se po Průmyslové blíží dvacet aut, která musí zastavit. A když je ve spalovně plno, že popeláři stojí ve směru od Hloubětína protože nemůžou za křižovatku, stojí kolona v protisměru až od Černokostelecké.
„Praha vysvětluje plán hustou dopravou v severovýchodní části metropole po dokončení tunelového komplexu Blanka. “ – a tomu se, přátelé, říká indukce dopravy.
a nekonečné kolony na letné se asi vysublimovaly, že
Kdepak, jsou na Smíchově, u Vypichu, na Břevnově, v Dejvicích a v Troji. Vzhledem k tomu, že s otevřením Blanky nebyla odvaha adekvátně utlumit magistrálu ani adekvátně nepřibyla infrastruktura pro MHD, maj spoustu nových kamarádů a spoustu starých, patřičně vyrostlých, se kterýma si můžou hrát…
Utlumit magistralu, takze dalsi presun do uz tak pretizene Blanky tomu urcite pomuze
Ve chvíli, kdy se Blanka otvírala, na chvíli provoz z magistrály stáhla. V tý době by zklidnění magistrály „bolelo“ o dost míň. Jenže volnější magistrála logicky nalákala další lidi do aut, takže dneska máme zas plnou magistrálu plus k tomu plnou Blanku…
Počet aut ve městě fakt není veličina nezávislá na kapacitě ulic pro auta v daným městě. Naopak na ní poměrně silně závisí…
Jistě, za chvíli dosáhneme v Praze 20 mil. aut, že? Protože magické heslo „indukovaná doprava“
20 mil. zatím ne, ale často čtu, že současným standardem jsou dvě auta do rodiny plus statisíce dojíždějících do Prahy. Jejich počet za posledních 15 let stoupnul o 50% a nějak nevidím, že by se to zpomalovalo.
Plácáte nesmysly. Na Břevnově i v Dejvicích byly kolony i předtím, pro toho kdo jede od Vypichu se totiž nezměnilo nic. A v Dejvicích je rozdíl jen v tom, že namísto trvale ucpané Korunovační a ČSA je ucpaná Svatovítská.
Jugoslávksých partyzánů je pak ucpaná kvůli zúžení nájezdu na Kulaťák což se udělalo ještě před Blankou.
Jojo, před Blankou to byla na Průmyslové idylka, sedláci s povozama, sem tam malešickej doktor k porodu do Počernic, a to bylo vše. Až Blanka to naindukovala.
Nesmíte „Praze“ věřit každé slovo. Bych chtěl vidět počet aut, co v rámci jedné cesty použijí Blanku i Průmyslovou. V porovnání s tím, že Průmyslovou teče veškerý severojizni tranzit osobních aut, to bude kapka v moři. To spíš vypadá, že s okruhem z Běchovic k D0 „Praha“ vůbec nepočítá. Otázka je, proč.
Samozřejmě k D1…
„Průmyslovou teče veškerý severojizni tranzit osobních aut“
Takže bychom měli zavřít SJM a udělat z ní pěší promenádu, nemyslíte?
Nezapomeňte na cyklostezku, jinak vás pumpičkáři umlátí. 😁
Ne tomu se nerika indikce dopravy, tomu ze rika presun dopravy z jednoho mista na jine.
Přesně. Často se to účelově zaměňuje, podobně jako nepřiměřená a nepovolená rychlost.
Zahloubení v Hloubětíně bych pochválil, protože stávající stav je v obytné čtvrti zvěrstvo, ale v případě Průmyslové bych začal sladěním semaforů do zelené vlny, což je z nějakého důvodu v Praze zakázaná věc, a teď z hlavy nevím, jestli některé z nich nejsou dokonce jen čistě kvůli chodcům, protože tam nejsou podchody. Poskakování od semaforu k semaforu další pruh nevyřeší.
To nevyřeší ale kapacitu zvýší a o to jde. Propustnost celého úseku je dána křižovatkou s nejkratší zelenou fází a počtem pruhů, další křižovatky již propustnost nesnižují. Plynulost je horší, ale o to už se skutečně v Praze nikdo nesnaží.
Kapacitu dopravy v klidu?
Myšlenka zelené vlny je skvělá ale jak jí zařídíte na křižovatkách s Kolbenovou a Poděbradskou? Vzdálenost křižovatek znamená že při zelené vlně po Kbelské není šance na zelenou z Kolbenovy ani Poděbradské.
Zelená vlna se snad dělá na hlavním tahu, Kolbenova i Poděbradská se na Kbelskou napojuje z vedlejší.
A protože jsou vedlejší tak nemají nárok přes Kbelskou vůbec projet nebo bude stačit 10 vteřin jednou za tři minuty?
Psal jsem o Průmyslové, kde chtějí přidávat pruh, ne o Kbelské, kde se ty špunty mají přestavět.
Semafory na Průmyslové patří mezi ty nejpitomější z celé Prahy. Za ty by měl být někdo trestně odpovědný.
Na zelenou vlnu zapomeňte, protože preference tramvají.
Preference MHD ano, ale všeho s mírou….
Nezapomínejte, že sousloví „zelená vlna“ je až na řídké výjimky v Praze sprosté slovo.