Praha změnila názvy tří tramvajových zastávek, dvě mírně posunula
Tramvajová zastávka Výstaviště, dříve Výstaviště Holešovice. Foto: PID
Kromě nových názvů došlo k mírnému posunutí dvou zastávek, aby měli cestující blíže k přechodu pro chodce.
Tohle jsou věci k ničemu. To že se lehce nějaká zastávka posune, neznamená hned, že se musí i přejmenovat. Pro mě bude vždy Výstaviště Holešovice a Černokostelecká konečná zastávka a jsem zklamaný a zároveň naštvaný, že se takové věci dějí furt a jsou totálně k ničemu. Myslím, že těch pár kroků cestující nezabije dojít k tomu přechodu a obyvatelé Prahy i jiní už určitě dobře znají kde se nachází Černokostelecká zastávka tak proč dělat zmatek ?? Opravdu za Ty poslední léta to jde vše do HÁJE.
„pro mě bude vždy Výstaviště Holešovice“…
Co má znamenat to „vždy“, když skoro nedávno to bylo taky jen a pouze právě „Výstaviště“, předtím snad už jen PKOJF. To je jako Osadní->Ortenovo n., Kinského zahrada->Švandovo div., Oblouková->Bohemians atd.
Zase víte co, myslím že si lidé budou plést výstaviště Holešovice s Letňany tohle až tak dobrý nápad nebyl to musíte uznat se mnou …
Chtěl bych upozornit redakci, že připojený snímek není ze zastávky Výstaviště (Holešovice), ale ze zastávky Planetárium (jestli ji teda během uplynulého týdne taky nepřejmenovali…).
Jinak zrovna odstranění přívlastku „Holešovice“ za šťastné nepovažuji, protože existuje zastávka Výstaviště Letňany.
Níže v diskusi uvedený argument, že výstaviště v Holešovicích bylo první a může se mu tedy říkat jen Výstaviště je asi stejně rozumný, jako označovat Masarykovo nádraží pouze jako „Nádraží“, protože bylo v Praze první.
Od Nádraží se dáte Ulicí až dojdete na Náměstí, pak přes Most kolem Kostela přijdete po Schodech na Zámek, teda vlastně na Hrad.
Hmmm, tak by se mohla přejmenovat Bořislavka zase na Horoměřickou, co…
Tohle se děje v historii místopisu neustále. Například nádraží Praha-Libeň, je na území Vysočan. Vozovna Vokovice je v Liboci a Nádraží Veleslavín ve Vokovicích.
Cemu nerozumim ja, je nazev vlakove zastavky Praha Zahradni mesto.
Zastavka lezi v katastru Strasnic, jedna se o presunutou zastavku Strasnice zastavka. Nove ale dostala nesmyslny a zavadejici nazev Zahradni mesto.
Z hlediska zástavby je nejblíže Zahradní Město, ne Strašnice
Zahradní Město není katastrálním územím. Je to místní název, který mnohem lépe vyjadřuje umístění stanice. Stanice leží v katastrálních územích Strašnice a Záběhlice. Jejich hranice je rovnoběžná se staničními kolejemi a dělí stanici podélně na dvě téměř stejné části. Jaký by podle vás byl smyslných a přesný název stanice? Praha Strašníce/Záběhlice? Nebo snad Praha Záběhlice/Strašnice? A co Žvahov a Cibulka? Už máte sepsanou petici za Praha Hlubočepy horní nádraží a Praha Košíře?
Ano, nikde není dáno, že v názvu zastávky musí být katastrální území, často by to bylo vysloveně nevhodné
A to plati i pro názvy zastávek příměstských autobusů – ta druhá část názvu, „místní část“ nemá prakticky žádné omezení na to, co je nebo není katastrální území. Čili například „Záběhlice, Nádraží Zahradní Město“ by se dalo nahradit bez problémů na „Zahradní Město, nádraží“.
Co třeba „Zahradní Skalka u Strašnic“ ?
Bydlim v Zahradním meste, ale tady co provádíte s autobusy je už nehoraznost.Projel někdo naší trasu? Myslím si, kdo toto dělá, nemá hlavu v pořádku.
A vy to máte v hlavě v pořádku, když nezávislý internetový magazín napadáte kvůli věcem, s nimiž nemá nic společného?
A jaká je ta vaše trasa? Když je vaše, tak proč s ní něco neuděláte sami?
Obzvlášť to Výstaviště je úlet. Kdy se změní Veletržní palác zase na Veletržní?
Veletržní je konečná?
Výstaviště je náprava těžké demence. Areál výstaviště je částí Královské obory (lidově zvané stromovka) a ta celá leží v katastrálním území Praha Bubeneč. Výstaviště Holešovice byla náplavová tupost a je skvělá zpráva, že zmizí.
Jo po vedenim Piratu je vse co se tyka dopravy jen lepsi. Same ostruvky a nesmyslne zuzeni, uzavrene nabrezi a podobny kun….y.
Zvykejte si, že Praha (a ani žádné jiné město) se nemůže motat jenom kolem aut, veškeré velké silniční stavby a přestavby v Praze se za posledních 70 let budovaly výhradně pro automobily bez ohledu na pohodlí chodců, díky kterým města žijí. To, co se teď děje v Praze, je jen malá náplast na roky automobilismu nakloněným krokům. Je čas vrátit města lidem, ne plechovkám na kolech. A buďte rád za piráty, když teda pominu, že Scheinherr je z Praha sobě, věřím tomu, že až přijde do Prahy někdo, kdo se nebude lidem bát slíbit, že z ní vyžene auta, tak… Číst vice »
Snad se po příštích komunálních volvách vrátí všechno zase do normálu a tahle parta půjde od válu.
Ten překlep je velmi roztomilý – nabízí dvě možnosti výkladu, lišící se jen o jedno písmenko…
Normál je, že jsou všechny druhy dopravy rovnocenné. Což je přesně to, jakým směrem se Praha konečně pomalinku vydala. Kdybyste se chtěl do normálu vracet, musel byste se vrátit možná někam do první poloviny dvacátého století, ne-li ještě víc dozadu.
Vy byste se ale spíš chtěl vrátit do doby maximálního protežování aut – což ovšem není normál.
Jojo…a nakonec bude na hranicích historického jádra cedule „Mimo rezidenty, IZS a zásobování vjezd zakázán“.
Podívejte se po městě kolem sebe a zjistíte, že nežijeme ve městě pro lidi, ale parkovišti…
Taky si uvědomte, že v tom autě sedí člověk. Ono by to pak mohlo dojít tak daleko, že aktivistům začnou vadit domy. Město pro lidi, ne pro stavby! Včera musel obcházet kostel.
Přitažené za vlasy? No kdo by před 30 roky věřil tomu, že řidič bude podřadná rasa, která ve městě nemá co dělat.
Fanatik totiž nedokáže pochopit, že zdaleka ne všecko je možné odvozit na kole nebo tramvají. Fanatik rovněž obmítá přijmout skutečnost, že cyklista je řidič nemotorového vozidla, on přece není žádný řidič.
Cyklista je potencionální klientela pro traumatologii…
To by mě zajímalo, jaký je podíl vašich cest, kdy svou tunou železa převážíte něco jiného, než své panděro.
Ti, kteří skutečně potřebují něco odvézt autem, budou mít z redukce IAD velký prospěch. Konečně nebudou muset stát v zácpách tvořených těmi, kteří vezou akorát sami sebe.
Co to zase melete za nesmysly? Auta tvoří v Praze 30 % dopravy, ale v ulicích zabírají 90 % místa a vytvářejí 99 % znečištění. To prostě není normální.
V zaparkovaném autě člověk obvykle nesedí. Domy slouží lidem, a to dost efektivně. Podívejte se, kolika lidem slouží několikapatrový dům – a pak si to porovnejte, kolik aut se vejde na stejnou plochu. Holt město není nafukovací, takže se musí používat prostorově úsporné varianty. U domů vám to nepřipadá divné, že se v širším centru nestaví jednopodlažní domy s velkou zahradou. Tak se smiřte s tím, že stejné to bude s auty. Řidič není podřadná rasa, řidiči mají v Praze obrovské množství privilegií, které nemá žádný jiný způsob dopravy. Před dvaceti lety jim bylo podřízeno úplně všechno, dnes se občas… Číst vice »
Scheinherr není Pirát…
Ten Klárov je rozhodně lepší široký.
Ty staré byly přímo životu nebezpečné.
Jeďte se podívat do Nizozemska, jak tam městské dálnice přeměňují zpět na singely a grachty (vygooglete si, co to je) a jak omezují automobilismus ve městech. Pomůže vám to připravit se na tento TREND a dožít se i v něm vysokého věku. Ze vztekání vás nanejvýš trefí šlak.
Nakonec nejbizarnějším názvem z tramvajových konečných zůstane Spojovací. U té Černokostelecké se dalo aspoň tušit, že je to někde ve východní části.
Jinak zkrácení názvu na Výstaviště tedy moc moudré není, jsou-li v Praze dvě. A Nové Strašnice, mám za to, místopisně i téměř sedí (na rozdíl od jiných nepřesností, už dlouhého času vžitých a asi již neodpáratelných).
No Spojovací je tam docela významná ulice, ale je fakt, že je celkem dlouhá. Taky by se mi tam asi víc líbil nějaký název víc spojený s místem. Ale úplně Hrdlořezy to ještě nejsou, Jarov je zase o něco dřív… Černokostelecká ulice je hodně dlouhá, jak má pak člověk vědět, kde konkrétně na té ulici bude zrovna zastávka pojmenovaná Černokostelecká? Často se v Praze pojmenovávají zastávky na takovýchto dlouhých ulicích spíš podle nějaké kolmé a daleko kratší ulice, byť méně významné. Ale nemám problém ani s Novými Strašnicemi. Když lidé aspoň trochu vědí, kde jsou ty staré, tak je to… Číst vice »
Je logické, že první a jediné Výstaviště v Praze bylo bez přívlastku. O sto let později si ten pseudoareál v Letňanech nárokoval stejné označení – tedy se musí jmenovat s upřesněním místa.
A pochopitelně si někdo může stěžovat, že není přímo v Holešovicích… ale když celá trať vede mezi Stross. nám. a nádražím Holešovice, tak i ten název Holešovice pro danou zastávku ma smysl.
Čemu já nerozumím jsou názvy zastávek na Karlově náměstí. Zastávka u Novoměstské radnice se nazývá se nazývá Novoměstská radnice pouze v jednom směru, ve druhém směru je to Karlovo náměstí. Zato druhá zastávka se pro změnu nazývá v jednom směru Karlovo náměstí, ve druhém Moráň. Má pro to někdo vysvětlení?
Zastávky „Karlovo náměstí“ jsou situovány u křižovatky – Moráň a Novoměstská radnice jsou v odsunuté poloze …
Furt lepší než „tři zastávky Černý most“ na jedné BUS lince, dvojí zastávka Nákladové nádraží, Želivského na jedné a téže lince …
Něco podobného ani v tuzemsku, ani v zahraničí jsem nepostřehl …
Například v Polsku konkrétně v Poznani tramvaje zastavují před křižovatkou (kruháčem) a za křižovatkou pro lepší přestupy, ale zároveň zachování dobré orientace.
V Brně máme 2 šalinové zastávky Jugoslávská na jedné lince – jedna dole, přejede křižovatku, a nahoře zase Jugoslávská. 😉
Jojo, a má to svou přestupní logiku. Kdo není místňák, byl by zmaten, podle toho, ze kterého směru by přijel. V Praze to takhle má třeba Palmovka. Velká křižovatka se zastávkami na všech ramenech, které obejdete za čtvrt hodiny, jak jsou od sebe daleko.
Velká křižovatka? Čtvrt hodiny? Palmovka??
Já jo. Všechny zastávky na té ulici jsou „Sauchiehall Street“. A odpočítej si tu svou. Linky 3, 17, 77, operátor First. Kéž by to byla aspoň křížná ulice jako v ČR. https://mapy.cz/turisticka?x=-4.2807222&y=55.8653944&z=17&source=osm&id=40622383
A v Moskvě měly (a nejspíš ještě mají) na dvou linkách metra zastávku se stejným jménem, ovšem přestoupit mezi nimi nejde, to lze o zastávku dřív, která se ovšem jmenuje na každé lince jinak.
Na Arbatský a Smolenský? Linky 3 a 4? Jiná mne tam nenapadá. A tam to má historický důvod, protože v meziválečném období Arbatská a Filiovská linka jedno byly. Po vybombardování povrchově vedené Filiovské 4 se začala razit hlubinná varianta – dnešní Arbatská 3.
Jinak v tom Glasgow je vedle ještě horší odstrašující případ – Great Western Road, tedy něco jako v Praze Evropská nebo Plzeňská. Tam odpočítávat stanice… Trefujete nádraží Anniesland/Vokovice a za prvé to nehlásí a neukazuje a za druhé se všechny stanice jmenují stejně…
Já zase nesnáším Želivskýho, tam se pravidelně ztrácím.. 😀
Ztratit se na želvě? Však to tam vypadá jako kdyby na vsi za jzd udělali podchod, jenom je tam o trochu víc aut.
Nejsem si jistý, že to tak opravdu je, ale mohlo by to nejpravděpodobněji být kvůli vstupům do metra – aby vždy tramvajová zastávka Karlovo náměstí měla u sebe vstup do metra Karlovo náměstí (blíž než zastávky Moráň / Novoměstská radnice).
Zastávky u metra nesou název Karlovo náměstí a ostatní se jmenují jinak. Co je na tom složitého?
Ve Varšavě se zastávky u metra jmenují „Metro XXX“, zatímco samotné XXX může být o kousek vedle. Má to něco do sebe.
Co se vám na tom nelíbí? Mohla třeba zůstat Bořislavka tam, kde byla, z Horoměřické by prostě bylo Metro Bořislavka.