Praha zlepšila vyhledávání přes PID Lítačku, zahrnula do ní auta či kola
Nová podoba aplikace PID Lítačka. Foto: OICT
Uživatelé si mohou vybrat způsoby dopravy pro vyhledávání spojení.
Uživatelé si mohou vybrat způsoby dopravy pro vyhledávání spojení.
Jo a když jsem nastupoval a s obvyklým předstihem si připravoval aplikaci na odbavení, tak na mě vyskočila úvodní stránka o této zbytečné novince. Vůbec jsem to nečetl a hned jsem hledal jak se z toho průvodce dostanu. A novinka je jen přidání nedoladěného vyhledávače který už dávno nabízí Google mapy.
Předpokládám, že to, aby mi při nákupu PID jízdenky z jejich vyhledávače zohlednilo zakoupená pásma na Lítačce, nespravili…
To mně teda fungovalo už v minulé verzi – jakmile jsem chtěl cestovat mimo P+0, tak se na hraniční zastávce dokonce jízdenka aktivovala sama.
Nabídlo jizdneku aktivní od času pravidelného odjezdu vyhledaného spoje z poslední pražské zastávky. Žádné automatické hlídání (kdybych se na poslední chvíli rozhodl změnit plán)
Ale podmínka byla mít kupón v apce (prokazovat se qr) o tom jestli sem měl něco na nějaké placce apka při nákupu jízdenky nevěděla.
Já bych očekával, že mi to umožní manuálně si tam vložit, že mám jízdenku In 100 včetně platnosti, aby mě to nenutilo kupovať si jízdenku na vlak ČD, když mi stačí na přípojný autobus.
Však toto funguje již dávno, ale jen je potřeba si to správně manuálně nastavit ve svém profilu.
Jizdenky a kupony, doporučovaní jízdenek a zde zadat možnost „podle platných kupónů“
Pravda že se to nefunguje automaticky v základním nastavení a musí se tato možnost nastavit ručně.
Hodně tu je lidí nespojené s aplikací PID… Kéž by automaty v celé PID byly jako v metru a nabízely kupóny pro všechna pásma, platební kartou jen zaplatím a je to! Kupóny v automatech přes plastovou Litačku je bezpečnější řešení před pokutou a nemyslím Revizorům
Škoda, že to neumí některé funkce aplikace Jízdní řády od Seznamu: zobrazování do kterého vozu metra mám nastoupit, abych měl co nejkratší přestup. A dále že nejde posouvat mezi spoji, když vím, že chci v nějakém přestupu víc času.
Teď jsem to posouvání mezi spoji zkoušel a funguje v PID lítačce.
Funguje pouze ve starém režimu
Tenhle vyhledávač je pro mě naprosto nepoužitelný, protože přepínání mezi spojením a odjezdu je naprosto zoufalé.
To se objevilo už v předchozí verzi asi před rokem. Obratem jsem jen tehdy poslal zpětnou vazbu, ale zřejmě nepochopili.
Já jim nadělil nulové hodnocení a sžíravý komentář v AppStoru a arogantní úředníky to nepřinutilo k žádné reakci.
Nejste sám, stejná zkušenost.
A nenajde to některé složitější cesty (Ml. Boleslav – Nymburk – Libeň (přestup) – Hostivař – Zahr. Město) – nutí mne to jet přes hlavní, tedy kupovat více pásem. Přitom stará verze to uměla.
A třeba spojení z Prahy -hlavního do Ml. Boleslavi-města večer s Trilexem MB-hlavní – MB-město web tvrdí, že 240 (= celodenní), byť aplikace správně 110. Mně ani neodpověděli, tak jsem napsal Länderbahn, ti se asi logicky snažili – ale nezměnilo se nic (ono je stejně levnější si koupit Arrivu v e-shopu a Trilex – ve vlaku).
Bohužel je nepřehledný výstup, kde bez rozklikávání jednotlivých spojení nevidím, jak realistické jsou vyhledané přestupy.
Levičák je řidič, který neví, pro koho jeho firma pracuje.
Bohužel byl smazán příspěvek, na který jsem reagoval, takže moje reakce takto osiřelá nedává smysl.
Dá se to nějak stáhnout? Zdaleka ne každý Android má Play store. A přinejmenším APKPure ještě zdá se novou verzi nemá. (Nemluvě o tom, že být nucen používat pochybné neoficiální kanály není moc příjemné. Nemůžete prostě hodit na web apk? Je to literally 30 sekund práce.)
Android bez GApps? To máte nějaký Huawei nebo alternativní ROM (AOSP, Cyanogen…)?
Co radši používat normální telefon.
Spíš – když už si s ním hraju nad rámec běžného používání, tak počítám s občasnými komplikacemi.
Normální telefony s rotační číselnicí už se snad ani nepoužívají.
To mě také štve, jen pro info, bez služeb Google nefunguje mapa a funkce jízdenek.
Kdybych to programoval já, tak funkce mapy bez gmaps by byla věcí zadání, zaplať a dám tam vlasní engine třeba osm.
Ale jízdenky, kartu,… cokoliv zavání penězma, bych si nelajzl. Zvážil bych webovou apku do prohlížeče.
Přesně tak, přitom taková mapa.pid.cz běží na OpenStreetMap.
Já jsem z dávných dob – mám tomu rozumět tak, že bez něčeho dalšího od 3. strany to stejně nefunguje? Že si ten lístek stejně nekoupím?
Děkuji za vysvětlení.
(Mám chytrý telefon jen kvůli elektronickému bankovnictví a když už, tak jako čtečku na cesty + občas na vyhledání nějaké info).
Trochu jsem si s tím pohrál. Potěšily mě netradiční pěší přesuny uvnitř trasy (třeba Jindřišská-hl.n. či Petříkov-Všedobrovice) Ale ještě to má mouchy, třeba spojení hl.n.-Řepčice na sobotu mi to nenajde, ani když nastavím neomezený počet přestupů a max. délku chůze 10 km.
Taky by se hodilo, aby to bylo i na webu, abych se s tím nemusel patlat na prťavém displeji.
No vida, když ten vyhledávací algoritmus vhodně nastaví, tak lidi budou hlavně jezdit autem, na kole, a chodit pěšky, čímž se přeplněné MHD uleví. Takhle se na to musí, s fištrónem. 😀
Nebo naopak auto vhodně zkombinují s jinými možnostmi, čímž se to vyrovná. Kolo a pěší chůze pak celku jen prospějí – hlavně, když budou vědět, kudy. Ovšem, ani vlastní auto člověk nemá všude po cestě, někdy pak ani to „sdílené“ (půjčované), takže tam je ještě větší nejistota, než u spoje veřejné dopravy.
U Android verze se asi něco pokazilo, docela to schytavá v hodnocení
Řádově nižší tisíce uživatelů má nějaké problémy s aplikací. Levný telefony, alternativní distribuce atd. Kdo problémy nemá, nehodnotí; obvyklej stav. Plus teda něco z toho bude aktivita zaostalejch macinkovkců 🙂
Tak jsem si přečetl ta negativní hodnocení a nestačím se divit.
„Nepovolil jsem aplikaci oprávnění, která potřebuje ke správné funkci a jsem rozhořčen, že nefunguje.“
„Nastoupil jsem do vozidla bez platné jízdenky a jsem překvapen z pokuty od revizora.“
Absolutní top je ovšem hodnocení od uživatele, který si půl roku kupuje měsíční kupón, nejspíš až když jede ve vozidle. Aplikace mu pokaždé napíše chybu a přesto bez kupónu v aplikaci nastoupí do vozidla a pak se diví pokutě.
Tak pokracuj 🙂 Napis 10 jdoucich za sebou.
Tarifní past s platností jizdenky nechali – pokud vyhledané spojení začíná metrem, tak nabízí jízdenku platnou od pravidelného odjezdu vlaku.
Nicméně jako cestující musím mít jízdenku platnou od vstupu do placeného prostoru(stanice).
To je sice pravda, ale kontrolují někdy revizoři cestující, kteří jdou do stanice metra, nebo na něj dole čekají?
Ano, někdy kontrolují dole pod eskalátory.
Je to možné, nejspíš jsem se s tím ještě nesetkal. Další otázka tedy je, berou takovou jízdenku (její platnost začíná až za chvilku ale nejde to už stornovat, za cestu jsem zaplatil) jako neplatnou? Od té poslední změny aplikace, kdy se QR kód ukáže už během těch 2 minut od aktivace (teď mluvím o předem zakoupené jízdence) mě s tím autobusák dovnitř normálně pustí.
Ano, berou jí jako neplatnou a s klidem vám dají pokutu.
Autobusák vás do autobusu pustí, protože v příměstském autobuse je podle tarifu platná už před začátkem platnosti. V metro vám revizor dá pokutu, pokud se prokážete neplatnou jízdenkou. Nelze po revizorovi chtít, aby kompenzoval hloupost tvůrců tarifu a Lítačky.
Platná spíše není, nicméně že elektronická jízdenka začne platit v sekundu odjezdu, je v autobuse pohodě. (Jako nastoupit s necvaknutou papírovou jízdenkoz a jít s ní po autobuse k nejbližšímu označovači pro razítko)
Moje švagrová dostala pokutu přesně tímto způsobem. Nevěděla to, úplně v pohodě revizorovi s appku s nabíhající jízdenkou ukázala, dokonce právě v průběhu kontroly „naskočila“ už platnost jízdenky, ale stejně revizor trval na tom, že vstoupila do placeného prostoru bez platného dokladu a na pokutě.
Tak to je dobrá past. Já si obvykle aktivuju předem zakoupené jízdenky, takže s tímhle nemám zkušenost, ale stát by se mi to mohlo evidentně také, pokud to aktivuju při vstupu a eskalátory nejsou dlouhé…
I u předem zakoupené jízdenky je aktivační doba 2 minuty, ne?
Ano tak jsem to myslel – pokud si nahoře (kde mě to napadne nejpozději) aktivuju jízdenku a za 1 minutu sjedu eskalátor, můžu dostat pokutu. Ale pořád je to menší riziko než když si ji zakoupím na čas odjezdu metra a vstoupím tam třeba 5 minut předem.
Známá to měla dotáhnout až k soudu, pravděpodobně a bylo to posouzeno jako záměrné uvedení v omyl.
Operátorovi ICT a PID by se možná konečně rozsvítilo. Co už na toto téma bylo stížností a diskuzí.
Je to především past na cizince, a obrovská ostuda pro Prahu.
Má to být obrana vůči těm, co si koupí jízdenku a když uvidí revizora ve vozidle, tak aby ho chytili a opokutovali.
Zásada „In dubio pro reo“ je asi někomu cizí a tohle z ní dělá použitý toaleťák.
Jaká zásada proboha?
Ta aplikace má být postavena a vymyšlena tak a aby neznalým cestujícím, jenž neznají pražskou tarifní džungli, přímo nedoporučovala jízdenky, při kterých ten cestující poruší tarifní podniky.
Tohle je prostě podraz na neznalé cestující. Do té doby než tato zásadní chyba v aplikaci nebude nějak vyřešena, měli by toto revizoři tolerovat.
Pokud za opravdu někdo dostal pokutu, mělo to být dotaženo až soudu.
Je to jednoznačné porušení dobrých mravů a klamání zákazníka a záměrné uvedené citujícího v omyl.
V Bratislavě od téhle zásady už upustili (nejprve zkrátili ochrannou dobu na tuším 15 vteřin a pak zrušili úplně) a nezaregistroval jsem, že by bojovali s masivním zneužíváním.
A neplatí uvedená zásada v trestním právu? Tohle je právo obchodní …
https://cs.wikipedia.org/wiki/In_dubio_pro_reo
I za čekání je třeba platit. Někde to je alespoň s ohřevem, když nic jiného. 🙂
Zajímavá poznámka, zeptám se kolegů.
Kdyby kolegové neignorovali zpětnou vazbu, vědí to už dávno.
Kolegové to mají nahlášeno již dávno a několikrát.
a odpovědi byli dost arogantní.
A umozni vyhledavani z konkretni adresy na konkretni zastavku? Pac ropit tohle na novem vyhledavaci znemoznil.
Ano.
Chybí mi, když zavedli jízdenky pro třeba pásma 1-4, tak aby se při vyhledání spojů drželo jen vybraných pásem a neprojíždělo se jinými pásmy.
Stejně je už jistější si koupit o nějaké to pásmo více, vzhledem k časovému omezení platnosti a nejistým jízdním dobám či přípojům. 🙂 Takže by to vůbec nemuseli vázat na danou trasu, respektive mohla by být volba „těsná“ (s rizikem další platby za již zaplacená pásma) nebo „volná“ (s rezervou i na další spoje).
Vaše komentáře mi připadají jak úplně z jiného světa… To fakt myslíte vážně, že by si cestující měl kupovat raději o pásmo navíc, co kdyby náhodou, než co mu nabídne na to přímo vytvořená aplikace?
Da se pustit mimo aplikaci na webu?
Technicky by to jít mělo – k vyhledávání se využívá API, k němuž aplikace přistupuje. Tedy pokud bude API přístupné i mimo aplikaci, mělo by to jít zprovoznit i jinde, ať už na webu nebo třeba v nějaké další aplikaci. Ale přímo na webu PID (stejně tak DPP) to bohužel takto nefunguje.
Bohužel mapa s polohou vozidel v aplikaci stále chybí. A hledat spoj zárověn na mapa.pid.cz není praktické.
Bude.