Praha přidá spoje v MHD, na metro se nebude o víkendu čekat tak dlouho

Souprava metra na trase C. Foto: DPPSouprava metra na trase C. Foto: DPP

Cestování městskou hromadnou dopravou v Praze by mělo být od září pohodlnější. Radní schválili navýšení provozu metra i posílení některých

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

A co pásmový provoz Kačerov – Háje v prac. dny v podvečer, to zůstává?

coudy

tak hlavně to metro z Letňan aby jezdilo častěji by bylo vhodné už teď když podobu výluky od Neratovic bude jezdit ND jen do Letňan k metru… na přípojný vlak aby cestující jezdil pomalu o hodinu dřív…

železničář v důchodu

Výluka do Neratovic potrvá ovšem jen do konce prázdnin, tedy s posílením provozu metra se úplně míjí – navíc vlaky jedou v cca půlhodinovém až hodinovém intervalu …

Milan

Žádné posílení tramvají z centra na Žižkov, zejm. linka 9? Je to jeden z úseků, kdy se cestující u hl.n. do tramvají mnohdy ani nevejdou.

Radek

Minulý rok byla relace posílena linkou 5, tedy o 50%. Pokud tam jsou kapacitní problémy, tak spíš kvůli nepravidlenosti linky 9. (aneb, lidi se rvou do prvního spoje, co přijede)

Milan

Linka 5 Žižkovu bohužel moc nepomohla, jelikož odbočuje z Olšanského nám. na Floru, ale největší poptávka je směrem na Ohradu a Chmelnici.

Vlastimil

Tak celkově ta koncepce různého nahuštění spojů i tam, kde není potřeba není dobrá.
Když vezmu dnešní stav metra linky C, tak posílení o víkendech je třeba, ale rozhodně ne v celém úseku. Daleko prospěšnější by bylo ponechat základní ´takt 8 minut a do toho vložit pásmový provoz Holešovice – Kačerov. V úseku Syslov (Letňany) – Holešovice a Kačerov – Háje je zcela zbytečný takt 5 minut, to je zase zbytečný luxus a peníze by daly použít jinak.

Jan

Zbytečný určitě není a právě díky pásmu za Ládvím jaksi pozbývá rychlá podzemní doprava smyslu, namísto toho se lidi hrnou do smradlavých autobusů, protože jezdí daleko častěji. Seběhnout na Proseku do metra kde uvidíte další spoj třeba za 8 minut je fakt k naštvání.

Vlastimil

Ale já zde hovořím o víkendu. O víkendu je 5 minut zbytečný luxus, protože metro jezdí z Holešovic skoro prázdné. Stejně jako z Kačerova. V týdnu to samozřejmě smysl má.

Johnny Gomezz

No ono když to metro bude jezdit každých 5 minut tak se spousta lidi presune z busu co jezdi na Vysocanskou nebo na Palmu..

železničář v důchodu

Především je naprostá pitomost rozbít interval metra, který byl dosud na všech třech trasách jednotný, což umožňovalo snazší konstrukci přestupů! Nejen „Céčko“, které samozřejmě vyžaduje posílení přes centrum už dávno, ale už i „Áčko“ jezdí hodně plné minimálně mezi zhruba Hradčanskou a Muzeem, takže nápad s posílením = zkrácením intervalu na poloviční přes centrální oblast města na všech trasách pásmovým provozem (byť ten sice není příliš sympatický) by byl určitě užitečnější: na všech trasách současný interval (7,5 minuty, resp. 10 minut v neděli ráno, ale jen do cca 9 hodin, protože pak už turisté po hotelových snídaních a i Pražané… Číst vice »

Tommy

Ono to pásmo má ještě jeden důležitý efekt, a to nerovnoměrné vytížení spojů v centru…dlouhé spoje se naplní dřívé, než ty z Ládví. Odstranění pásma tedy zrovnoměrní vytížení spojů, což v nejzatíženějších úsecích rozhodně pomůže. Vaše pásmo Holešovice – Kačerov by způsobilo to, že by dlouhé spoje v centru ruply…

Martin1

Tak to mohu potvrdit. Když čekám na hlaváku na metro směr Letňany, tak to končící na Ládví je vcelku rozumně obsazené, kdežto metro do Letňan je vždy přeplněné, lidi namačkaní jak sardinky. Co to v létě dělá, asi netřeba zmiňovat.

železničář v důchodu

V přepravních špičkách v Praze zavádět pásmový provoz je samozřejmě pouhý „šetřílkovský“ nesmysl (= „rádoby šetření, ať to stojí, co to stojí“), ale při dlouhých intervalech o víkendech (a i ve všední dny večer, kdy lidé jezdí z divadel, apod.) by to smysl určitě mělo, protože minimálně polovině lidí by to čekání zkrátilo a „dlouhé“ spoje by to odlehčilo o značnou část „kratší“ frekvence.

Petr

Mluvíte mi z duše. Interval ve všední dny večer (zhruba mezi 19. a 22. hodinou) je naprosto nevyhovující a obsazenost tramvají otřesná. Už jsem psal i na ROPID, protože s výlukovým prodloužením 15 se to znatelně zlepšilo, ale trvale ji prodloužit prý nelze kvůli lidem bydlícím kolem smyčky u Vozovny Žižkov. Z práce už jsem se naučil jezdit přískoky 5 na Olšanské náměstí, 26 na Nákladové nádraží a teprve pak dál 9, ale s bydlištěm 15 minut od centra mi dva nucené přestupy přijdou trochu nedůstojné. S pisatelem Radkem nesouhlasím, můžete tam stát půl hodiny a volnější 9 se nedočkáte.