Praha získá spojení s Chicagem, novou linku s dreamlinerem otevřou American Airlines
American Airlines budou z Prahy do Chicaga létat s Boeingem 787-8. Foto: AA
Letecká společnost American Airlines spustí od příštího letního letového řádu přímé spojení mezi Prahou a Chicagem. Na sezónní linku nasadí
„…….příští rok začnou létat z Filadelfie do Casablancy, z Dallasu do Tel Avivu, z Chicaga ještě do Budapešti a Krakova….“ Budapešť tak bude mít příští rok spojení s Chicagem nejen díky American Airlines, ale i polskému LOTu.
I Miami by mohli zvážit…
Podle mě by potenciál by mělo spíš západní pobřeží. Miami je spíš jen na zimní sezónu a nedoufám, že by to letadlo naplnili.
V těchto koutech USA by to spíš byl přestupový megabod Atlanta.
tak atlanta je „megabod“, ale delty … :))
Létat v něčem, kde se neutahují šrouby, je hodně adrenalinový sport. Zdánlivě přeháním, ale to byste museli vidět, jak skutečně probíhá produkce Dreamlinerů.
Round trip za 30 klacků hádám? Děkuji nechci.
tak hlavně, že víte, kolik to bude stát … kdyz to jeste neví nikdo 😀
Nauč se číst, říkám že hádám. Koukám na obdobná spojení, takže podobná cena by mě absolutně nepřekvapila. Toť vše.
tak hlavní je nehádat… 🙂
to by me zajimalo na co koukáš 🙂
Pan Řehoř si asi myslí, že to letiště je nafukovací….Neměli by napřed zvýšit kapacitu odbavení letadel a pasové kontroly? Letošní letní sezóna je dost průšvih….
Věřím, že letiště by do navýšení kapacity rádo investovalo. Rozhodně si by si na to i vydělalo. Rozhodující slovo má ale majitel, tj. český stát (který si také prostřednictvím MF každoročně nechává z letiště posílat miliardové dividendy).
Pasová kontrola je v odpovědnosti Policie ČR. Letiště nemůže ovlivnit počty policistů ve službě nebo třeba to, jak rychle kontroly provádějí. Může si u Policie ČR tak maximálně stěžovat. Souhlas, že letos je to na pasové kontrole opravdu špatné.
Vzhledem k tomu, že pasová část na T-1 nestihá i když je plně obsazena, je problém nikoli na straně policie, ale na straně terminálu.
Přesně tak, pasová kontrola jede na (většinou) 100%, problém je, že je málo imigračních přepážek, které by mohla policie obsadit. A ty jim musí poskytnout letiště.
(tedy na straně letiště)
To je hezké vidět další a další linky v Praze, ale je mi smutno, když si představím že letos téměř každý týden strávím 1,5 – 2 hodiny po příletu ve frontě na terminálu 1, takže představa nových linek na terminálu 1 pro mě znamená přípravu na 2 – 2,5 hodiny ve frontě příští rok 🙂 Asi si tam zkusím zařídit invalidní vozík, abych alespoň nemusel stát ale svezu se… špatně to funguje, a pokud nezačnou pracovat na zlepšení, tak to bude ještě horší. Moc hezký první zážitek po přiletu do Prahy získají tisíce pasažérů.
Proč ne, dobrá zpráva, hlavně sem nebudou posílat nějakou olítanou 767, ale moderní letadlo.
.. olítanou 767 ? 😀 boze 🙂
No kdybyste to letadlo viděl zevnitř, tak byste musel souhlasit…
2 roky nazpátek jsem letěl stařičkou 767 patřící Air Canada a interiér vypadal, že toho má za sebou opravdu hodně.
Posílat ten létající šrot na lety do východní Evropy je vyjde levněji, než kdyby jí nechali sešrotovat v USA.
Oni s nimi ale lítají i do západní Evropy zcela běžně.
Asi ho mají dobře pojištěný a doufají, že někde spadne a oni ušetří poplatky za šrotování.
dlouhodobě dokazuješ, že jsi kapku narušený/narušená.
aerolinky fakt neřeší, jestli to letadlo je olítaný víc nebo míň a podle toho kam ho pošlou .)))
N388AA které se ukázalo nejednou v Praze slaví na začátku příštího roku 25 let, co je tedy podle vás olítané a co ještě ne?
a ne? kolik let má 767 co tu lítá?
sedel jsem v mnoha amerických letadlech, která mají 20 let a víc … a jsou mnohdy v lepším stavu, než letadla evropských aerolinek po 10 letech
On je hodně velký rozdíl ve 20 let starém širokotrupu a 10 let starém úzkotrupu, ten úzkotrup může mít nalétáno klidně statisíce kilometrů/mil navíc, především když to srovnáte s FR nebo U2..
Tak ale, kolego… 767ka samozřejmě už dnes nepatří do skupiny „state-of-the-art“ letadel, pořád je ale podle statistik nejčastěji používaným typem pro transatlantické lety, je to stroj spolehlivý, bezpečný. A když pominu jenom čistá data, tak je to krásný stroj 🙂
Tak ono navíc sezení 2-3-2 v economy mi přijde dost pohodlné oproti jiným.
Myslím 767
ano, to je jeden z neskutečných benefitů 767 … docela dost prostoru, dobry seating… 🙂
Boeing by mohl 767 zase začít vyrábět ve verzi pro cestující. Poptávka by (nejen) u amerických společností byla. A Cargo verze se dělá dodnes 🙂
U AA raději tu olítanou 767 (pokud bude technicky v pořádku samozřejmě), než 787. V podání AA může 787 konkurovat ve 2. třídě Ryanairu (a ten je možná prostornější).
31-33 palců AA 787-8, 30 palců Ryanair. Letěl jsem s 29 palcovým rozestupem u Thai Lion Air a to je řádné peklo 😀
Dokud lítá tak ať vydělává. Tohle si myslej aerolinky a neřikám jestli je to takhle dobře nebo ne.