Praha začne škrtat v dopravních prioritách. Už teď je jasné, že peníze nebudou, říká Hřib
Radlická radiála na Zlíchově. Foto: radlickaradiala.info
Magistrátní odbor dopravy upozorňuje, že se v současnosti ani nestíhá udržovat stávající silniční infrastrukturu.
MOTORISTÉ SOBĚ!!!
Však on tam hřib za pár let vůbec byt nemusí, to nesmí jen hloupí voliči volit takové pitomce v podobě topky, stan, ODS, pirátů, Praha sobě. Ideálně tedy volit motoristé sobě a stavět se bude.
A nakolik vysli zastavky – pristresky? Ty od Frantiku byli postaveny ale byli prachy na zbourani a postaveni bledě podobnych.
Semafory, Stepanska Jecna Zitna, po deseti letech zas nove sloupy. Proč? Co sms jizdenky a desatky, co jizdenkomaty v tram, na kolik vyjde papir do tiskarny, DPP tam by se naslo uspor. Hluboček.
To není jen otázka dopravy, ale hospodaření celého města, které je neefektivní, Praha ani nedostává za vynaložené peníze efektivní výstupy. Celé město je v dlouhodobé dluhové křečí. Hlavní byznys takových velkých měst je prodej pozemků developerům, a s tím má Praha problémy. Respektive sdílení daní ze všech obchodních a jiných řetězců z celé republiky. Dvojnásobný koeficient částky na jednoho obyvatele. To jsou fantastické prostředky, bohužel Praha neumí hospodařit, je tam korupce, tak ať si to řeší sami. Pokud tam stát bude dávat z rozpočtu další a další peníze, nebude to nikde vidět, zase se to někde propadne. Peníze na D0… Číst vice »
Asi by to chtělo omezit tramvaje a autobusy vedoucí nad novým úsekem trasy A. Mám podezření, že u tohoto úseku došlo po otevření metra jen k minimálním úsporným opatřením na povrchu. To znamená že celkové náklady na MHD v této oblasti Prahy vzrostly více než je obvyklé když se v konkrétní oblasti otevře metro.
Když je linka metra prostě trasovaná úplně hloupě, tak toho moc nenaděláte…
„Podle dostupných zahraničních studií nemusí být efekt navržených radiálních silničních staveb z hlediska dopravy pozitivní,“
Tak jen aby to nebyly takové stejné studie podle kterých se nahonem zavádělo denní svícení, které se mezitím už zase stihlo v některých zemích i odvolat (Rakousko, Německo)…
Jo, tak pokud se z výběrových řízení např. na metro D vyloučí nejlevnější firma a vybere se dražší (pod záminkou, že to je podezřele levné), přestože i ta nejlevnější nabídka cenově převýšila odhad projektu, tak to se potom nedá divit, že není na ostatní projekty. Přitom 2mld kč rozdíl je celkem solidní suma, za kterou by se ledasco dalo uskutečnit.
Hlavně že na zvýšení platů a ekoaktyvisty prachy mají MRDKY
No a ještě více je to chybou kvůli aktuálnímu stavu Patočkovy ulice. Zde měla bezprostředně na dobudování Blanky být hned zahájena stavba tunelu ven z města. Pak řekli, že místo toho dají prioritu Radlické radiále a že ta Patočkově ulici uleví. No a teď tedy říkají, že nebude ani Radlická. Nechápu, jak to mohou udělat. Patočkova je nyní nejkratší spojnicí vnitřního a vnějšího okruhu a podle toho to na ní vypadá. Vede přitom středem rezidenční čtvrti, mezi školami a poliklinikou, těsně míjí Břevnovský klášter. Je to ostuda.
Ne, že by na tom byly Plzeňská/Vrchlického a Radlická o moc lépe.
Pravda.
V pohodě by se na to vybralo třeba tržní cenou parkování…
To by možná nepomohlo tak rychle,jak je bezodkladně nutné. Je třeba zakázat jízdu auty v celé Praze,a v obvodech 1,2 a 6 zakázat i vlastnictví vozu.
To by bylo,aby některým nevyléčila ta enviromentální tíseň.
Nebo by nemusela byt tramvajenka temer zadarmo, takze by ty zminene bezne vydaje nemusely rust do nesmyslnych / neudrzitelnych hodnot. (Nejsem az tak prisny, abych po Vasem vzoru volal po trzni cene MHD, respektive treba po tom, aby cele provozni vydaje byly pokryty z ceny jizdenek..)
Tak snad se praha zacne chovat financne racionalne. MO se nemusi stavit v tezke variante, staci dual za zlomek ceny. To jen 20 let neustaleho vtloukani do hlavy ze musime mit okruh v nejakem konkretnim provedeni a trase vedlo k predstave, ze to jinak nejde. Vzdycky existovaly alternstivy, dle me dopravne mnohem racionalnejsi.
přesně tak, měststké části si tam navymýšlely předražené nesmysly. cena vzrostla násobně. pak na to nejsou peníze.
Tak těm co to přímo neplatí těm se to „vymýšlí“ snadno…
Tak co začít tím, že Praha nekoupí Jindřišskou věž za 100 milionů, budovy pošty za další stovky milionů, atd.?
A magistrat hezky prodlouzi vyhodnou smlouvu ve skodove palaci? Ktery tehdy zcela (ne)pochopitelne nekoupili…
Tak hlavně muchomurko, že jsou peníze na dostatek barvy pro cyklopruhy na nesmyslných místech, tramvajové trati které jsou pokryty buď metrem nebo busem, zbytecné trolejbusové tratě které nepřinesou ani zrychlení ani zlepšení komfortu cestovani apod….co kdybys si své experimenty šel zkoušet do Slavičína? Tam by tě sousedé hnali vidlema vid?
A přitom ve městě Slavičíně mají na obou náměstí odporné parkoviště a všichni urbanisti nám vysvětlí, že do města a ceného veřejného prostoru auta nepatří.
Veřejný prostor ve městě Slavičín je třeba neprodleně uvolnit od uskladněných tunových šrotů pro městský život (co to je nevím, protože urbanista se k vysvětlení tohoto termínu už neměl)!
Naprosto souhlasim
Přesné
Brečet s škrtat umí každej blbec. Ale on je tam od toho, aby ty prachy sehnal a ty klíčové investice realizoval.
A neměl by „ty prachy“ sehnat Zdeněk Kovářík (ODS) jako radní pro finance?
https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/rada/stranky_radnich/ing_zdenek_kovarik/kompetence/index.html
Tak jestli tenhle jeden se má starat o to aby „prachy byly“ a všichni ostatní se budou „starat“ aby se utratly tak to je nechutná přesilovka…
I když souhlasím, že Praha za stávajícího financování prostě nebude mít na vše, tohle demonstrativní vyřazování projektů ničemu nepomůže a bude spíše kontraproduktivní a diskuze níže tomu napovídá.
Snižování daní a populistické rozdávání (jízdné zdarma v Praze zavedla ODS) funguje lépe než blokáda dopravních staveb… Netřeba proti Radlické radiále nějak protestovat. Ti šašci, co ji tu prosazovali, na ni daně nezaplatí.
Podívejte se někdy na strukturu rozpočtu hl. města Prahy. Praha bude opravdu ráda, pokud zvládne dobudovat okruh a metro D do konce roku 2040 (nepočítám menší projekty v řádu menších jednotek miliard). Ani dvojnásobné jízdné v MHD by to nezachránilo. Celá tato diskuze patří spíše na celostátní úroveň.
Stát na to taky nemá. Podívejte se na deficity. Když se snižovaly daně, měnily se koeficienty pro RUD, aby to obce nepostihlo, protože ve státním rozpočtu schodky nikomu nevadí.
Zkrátka si žijete nad poměry a nebudete mít všechno, co si vymyslíte. To se učí i děti.
Stat je v jine situaci a muze zvysovat dane/ menit vzorce pro prerozdelovani dani/ rusit agendu a snizovat mandatorni vydaje. V neposlední rade se stat muze zadluzovat daleko vice než obce (po tom vsak rozhodne nevolam), protoze má vzdy nastroje, jak se z toho dostat. Jde jen o to, jak ty nastroje budou bolestive a snesitelne spolecnosti.
„snizovat mandatorni vydaje.“ – stará dobrá mantra, asi netušíte, co všechno v tom je 🙂
Tušim to velmi dobře a taky vím, že snižování mandatorních výdajů je spíše teorie (pokud nejste po správou MMF), nicméně stát je v tomto suverén, municipalita ne.
Tak jestli ze 33 mld na dopravu jde 20 mld na PROVOZ MHD, tak to má na schopnost INVESTOVAT mj. i do infra pro tutéž MHD vliv zásadní.
Slusně lžete…. 20 miliard je provoz PID , tzn náklady na provoz a investice v praze a ve strednich cechach…
Kéž by. 4 mld z tržeb a 16 mld z kompenzací za závazek veřejné služby pobral v roce 2022 jen DPP. Připočtěte si kompenzace jiným dopravcům a máte 20 mld jen pro Prahu. Střední Čechy se neplatí z rozpočtu Prahy.
link na rozpočet prahy máte?? a dáte??? aby to nam vsem to ukazalo tech 20 miliard….
Přílohy 2c a 2d, kapitola 03
Provoz a investice do MHD v hlavním městě cca 24 mld. Kč.
https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/finance/rozpocet/rozpocet_na_rok_2023/schvaleny_rozpocet_vlastniho_hlavniho_2023.html
Jakože budeme probírat všechny stavby ve všech městech nebo ja Praha jediná kterou „potřebují všichni“??
Proč roční rezidentský parkování stojí míň než roční MHD?
Protože je rezidentský, tj. pro poplatníky daně z nemovitosti. Rezidenti v MHD žádnou slevu proti nerezidentům nemají.
Rezidentura, tzn. trvale bydliste, s dani z nemovitosti vubec nesouvisi.
Protože MHD taky stojí víc nákladově a taky proto, že rezidentské parkování je jen oprávnění k tomu, začít si hledat místo, pokud nějaké zbylo, není to žádné vyhrazené místo. Je to jako byste musel chodit po zastávkách a hledat, jestli v nějakém autobusu nebo tramvaji není nějaké volné místečko.
Taky by se dalo každé jednotlivé parkovací místo vydražit. Pak by se tomu dalo říkat rezidentské parkování…
no tak se to dělá.
Na jednu stranu je dobře, že to řekl na rovinu. Na druhou stranu, pokud hlavní město nemá na klíčovou infrastrukturu, tak rozhodně dělá něco špatně.
Třeba tvrzená klíčová infrastrukura není klíčová a existuje jiné provozně (a pro hl.m.Praha i finančně) lepší řešení, které by nemělo dělat hlavní město Praha, ale stát – třeba „“metro S (projektová příprava), žel. přesmyk Libeň – Malešice““ – železnice je státu, tak by si jějí infrastrukturu taky měl financovat! Navíc je totální nesmysl pod zem s několika novými stanicemi hnát příměstké/regionální zastávkové vlaky, a na stávajících povrchových tratích klikatících se mezi obytnou a mnohdy historickou zástavbou zástavbou držet dálkovou železniční dopravu – potenciálně jednou včetně vlaků sjíždějících z VRT až na 320km = na stávajících povrchových tratích mají zůstat místní… Číst vice »
To je spíše celostátní otázka. Projekty typu metro či tunelových okruhů si většinou nikde na světě municipality neplatí čistě ze svého. Většinou přispívají menším dílem. Opravdu to navíc kromě metra a okruhu v horizontu 20 let nevidím za stávajícícho financování a pokud někdo říká, že by to šlo, úplně mu nevěřím.
Otázka je, co si představujete pod pojmem klíčová infrastruktura. Ten dokument taky říká, že užitek mnohých těch staveb za 100 mld je pochybný.
Celý ten dokument je dost ovlivněn politickým zadáním, není tedy objektivním popisem skutečnosti ale spíš popisem přání a tužeb náměstka Hřiba a jeho souvěrců. Třeba jak došli k ceně za dokončení okruhu ve výši 100 mld. Kč? Není to jen prostě kulatá suma, která se dobře vyjímá? Ještě nedávno byl odhad 40-50 mld. Kč a i přes inflaci a války cena silničních staveb rozhodně nestoupla o 100 %. Nebo naopak, že celá nadřazená síť cyklotras A1 – A9 bude stát pouze 3 mld. Kč, když třeba jen náklady na 4 km tzv. Drážní promenády budou cca 400 mil. Kč? Což… Číst vice »
Asi tak. Zpochybňovat městský okruh, to už je hodně silná demagogie. Asi jsou všechna ostatní města, která ho léta spokojeně mají, úplně blbá a měla by se inspirovat u nás. Jen je zajímavé, že v těchto městech je mnohem klidnější doprava a to i bez zákazů, mýta a podobných věcí.
Smysl má východní část vnějšího okruhu, pro vyvedení tranzitu kolem, východní část vnitřního okruhu bude jen dálnice, která přivede do města další auta.
Před rokem byl odhad za dostavbu 92 miliard. Možná nějaké levnější řešení bylo před pár lety.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/vnitrni-prazsky-okruh-bude-stat-92-miliard-stavba-ma-zacit-v-roce-2028-1393188
a to je ještě suma bez DPH.
Tak když se na magistrátu zaměstnávají pirátský příbuzný, platí se nesmysly, atd. Tak je potřeba především hloubková kontrola hospodaření a forenzní audit.
Doufám, že konečně někdo přestane s tím populismem a přizná, že 10Kč za den za pražskou MHD je směšná cena. Ještě pár let se ta cena nezvedne a za chvíli to nepokryje ani provoz výběru jízdného (pokladny, automaty, revizoři, označovače, atd.). Mějme nízké ceny pro potřebné, ale základní cena ročního kuponu by se měla zvednou. Pokud nechceme rozvíjet MHD, ok, nechme to takto (tedy skoro zadarmo), ale pokud chceme lepší MHD, je třeba na to vybrat nějaké peníze. Stát po tom co snížil daně také nic nemá, takže očekávat větší participaci ze strany státu je mírně řečeno naivní.
Jsem pro rozumné zdražení. Roční lítačka ať stojí 4200 Kč. Celodenní jízdenka ať stojí 200 Kč a základní 30 minutová jízdenka ať stojí 35kč. Měsíční kupón na litačku ať stojí 700 Kč. A zavedl bych turistickou jízdenku na 7 dní za 999 Kč a jednorázovou nepřestupní jízdenku s platností 10 minut za 20 Kč. Zdražil bych i veřejné WC v metru na 20 Kč.🤔
Jednorázové jízdné nezdražovat, už teď je drahé. Naopak předplatné je za směšné peníze na den.
Roční lítačka za 4200 Kč? Jako že by zdražila o 15 %? Aby se dostala na přiměřenou cenu, tak by musela zdražovat o 15 % šest let po sobě. To zlevnění za Krndy na 365×10 Kč po vzoru Vídně bylo smrtící… jenže ta Vídeň to má za 365 x 1€ a 8950 by bylo přiměřené i pro Prahu.
Možná. Jenže už teď se některým vyplatí jezdit denně načerno, protože revizoři je chytnou max 2x do roka, což je 2000 na pokutách. Za tyto prachy si tu lítačku nakoupili i notoričtí černí pasanti (jednoho znám). Před tím (když to stálo 4750 nebo tak nějak) si lítačku nikdy nekoupil a jezdil načerno. Když se to zdraží nad 4-4,5 tisíce, dopadne to stejně, lidi začnou jezdit načerno a tím pádem se o moc víc stejně nevybere.
Tak to už je zákon nastavení cen, pokuta by měla odpovídat pravděpodobnosti chycení.
Kdyby se jízdné úplně zrušilo a ušetřily se ty zbytečné náklady (pokladny, automaty, revizoři, označovače, atd.), tak na tom systém taky o moc hůř nebude…
To by chtělo podložit čísly.
Něco takového jsem kdysi slyšel od starostu Znojma, kde fixní náklady na tarifní infrastrukturu dělají větší kus celkových nákladů malého systému MHD.
V Praze ale drtivá většina cestujících nejezdí na papírové jízdenky z automatu nebo z trafiky. Kdo nemá kupon, často jede na e-jízdenku v aplikaci, SMS jízdenku, nebo si spousta lidí kupuje jízdenky kartou ve vozidlech.
Výběr z jízdného je asi 4 miliardy, možná už víc. Ty „zbytečné náklady“ zdaleka tolik nejsou.
Takže to zhoršíte řádově o 3-4 miliardy, abyste ušetřil. Gratuluji.
Výběr z jízdného byl 4 mld. před covidem, v době covidu klesnul na 2 mld., takže velká část jízdného se vybere od turistů. Ted budeme tak na 3 mld.
Nemusíme si vymýšlet, že? Našel jsem výroční zprávu a údaj z ní asi za 30 vteřin (je to až na konci)
2022: Tržby z jízdného 4 345 987
2021: Tržby z jízdného 3 203 170
v tisících Kč
Vidíte, to se omlouvám. Napsal jsem to, co jsem si pamatoval ze zpravodajství. Do výročních zpráv jsem se nepodíval. Takže ano. Jsou to skoro 4 mld. a za covidu to kleslo pod 3 mld. Ovšem ta vaše čísla také nejsou správná. To jsou totiž tržby DPP z prodeje jízdenek na všechna pásma PID včetně vnějších, ale předpokládám, že tyto peníze DPP nezůstávají, ale odevzdává je Středočeskému kraji. Praha platí pásma P+0. Takže skutečnost je na cca 90 % toho, co píšete… 2019: (P+0) 4081217 (PID) 4455994 2020: (P+0) 2800925 (PID) 3122964 2021: (P+0) 2861739 (PID) 3203170 2022: (P+0) cca 3920000… Číst vice »
Aby už nikdo neměl páku na to vyhodit bezďáky…super, takže lidi co si mohou dovolit jiný způsob dopravy z MHD utečou a doprava zkolabuje.
Docela by mě zajímalo kolik stojí celá agenda spojená s jízdným. Tak třeba jen bezhotovostní terminály v tramvajích stály 60 mil. a ČSOB si účtuje 2% z každé transakce. Hádám, že automaty a jejich správa bude násobně dražší. Dále je v Praze 150 revizorů, mzdové náklady na jednoho revizora jsou zhruba 50 000 měsíčně, tedy zhruba 150 milionů ročně. K tomu se musí zaměstnávat celé oddělení pro pokuty. Pak tu máme několik milionů za plastové lítačky. Hádal bych to tak okolo milardy, ale nevím.
Ony ty bezhotovostní terminály taky přilákají nepravidelné cestující. Snadnost nákupu a zaplacení má pozitivní vliv na výši tržeb, to ví každý obchodník, který akceptuje karty. Těžko bude dnes někdo nosit zásobu jízdenek (a ty jízdenky taky nelítaly lidem zadarmo) nebo to ťukat na mobilu 2 minuty předem, i když i ta možnost tu je.
Tedy pokud nechcete všechno zadarmo jako kolegové výše.
S tou miliardou dost přeháníte a to oddělení pro pokuty taky má nějaký výnos, ten je ve výroční zprávě taky.
S první částí se dá souhlasit, ta cena je prostě už nízká, i kdyz i dnes jsou části Prahy, na které Ropid kašle a jizdní řád autobusů je nepoužitelý. Ta druhá, kdo je proboha v Praze potřebný? Na každém místě nabídka práce i pro nekvalifikované, atd. a lidi nejsou. Kdo chce práci si v Praze najde.
Kdo chce zamestnance si najde… Existuje magicka motivace, ktera se nazývá mzda a na tu zamestnanci funguji… Pokud nemas na platy, tak bud podnikavý a najdi si novou prilezitost… Podnikatele se stejne jako zamestnanci musi celozivotne rozvijet tak holt nepocitej s tim ze tvoje misto zustane stejne celej zivot stejne, ne??
A díval jste se, kolik na takových místech dostanete peněz? Většinou nějakou „směšnou“ částku (na Prahu), třeba 28000. A to tam ani nenapíšou, že těch 28000 je včetně odměn, které ale dostat nemusíte (a nedostanete, protože když nemusí, nedá), takže reálně tak 26500 hrubého. Za to už se dá žít tak akorát když vlastníte barák a kašlete na jeho údržbu a i tak nic moc
Přijde mi neuvěřitelné, že se provede architektonická soutěž, studie, dokumentace pro EIA a předpokládám, že v běhu je nyní i DSP a teprve se přide na to, že tato opička sní ještě tolik banánků, že ji musíme dát utratit. https://zdopravy.cz/dpp-si-jde-pro-prvni-dulezite-razitko-k-lanovce-z-podbaby-do-bohnic-stavba-ma-zacit-za-dva-roky-176171/
Ja jsem pred par lety taky nemel 3M na svou prioritni investici bydleni. V te dobe v mych ocich nepredstavitelne astronomicka castka. Dle nekterych megalomanska predstava. Presto pro me priorita, tak jsem sel do banky a pujcil si na hypoteku. Misto jednorazovych 3M jsem potreboval 11K mesicne a po x letech jsem rad, protoze dnes bych urcite zaplatil vice nez dvojnasobek s nasobne vetsim urokem:-) Naucil jsem se tridit vydaje na potrebne a zbytne a popremyslel jsem, jak vylepsit prijmy… Hmm, pominu-li spise vetsi problem s delkou pripravy staveb k realizaci, co by tak asi meli udelat zastupci (nejen) Prahy… Číst vice »
No pokud jsou ve vaší situaci, že mohou sehnat 3M, ale aktuálně mají priority za 30M, tak moc jiných možnosti, než ten seznam dost proškrtat, stejně nemají, I kdyby z těch 3M vykřesali dvojnásobek.
Radlicka radiala = 14 mld Dostavba MO = 51 mld Severni+vychodni tram. tangenta = cca 3 mld Hloubetinsky tunel = 5,7 mld Sporilovska spojka = 3,3 mld Lanovka Podbaba-Bohnice = 1,5 mld —– Celkem cca 80 mld., PPP na D4 stat financuje za necelych 6% p.a. na 25let. Za stejnych podminek to dela u 80 mld. rocni splatku priblizne 6,3 mld, to je asi 4500 Kc na jednoho Prazana. Rocni prijmy Prahy jsou okolo 100 mld., takze jde o to, kde na neco, co si vedeni mesta urcilo jako prioritni a strategicke, usetrit 6% nakladu nebo ziskat 6% dodatecnych prijmu.… Číst vice »
Loni byl odhad za dostavbu MO 92 miliard bez DPH, nevím, kde jste vzal 51.
Rozpočet Prahy je z velké části daný, třeba pro 27 miliard v kapitole školství je Praha jen jako průtokový ohřívač. Atd.
Ten článek (resp. zpráva) celkem přesně udává výdaje na dopravu, z nich odečteme dotaci na DPP a zbyde nám, kolik peněz má Praha na investice. Nemálo spolkne jenom oprava a údržba silnic.
„Získat dodatečné příjmy“ – asi by mělo město pracovat přesčas 🙂 6 mld ročně není málo.
Obce a kraje mají limit na zadlužení, tekže to není o tom, jen tak přijít do banky.
To maji FO taky. Limit a pravidla urcuji nasi voleni zastupci. A pokud neumime rozlisit mezi dluhem na dlouhodobou strategickou investici a dluhem na spotrebu a projidani, dobre nam tak.
Banka vám na hypotéku půjčí řádově desetinásobek ročních příjmů, plus mínus. Protože přinejhorším zabaví tu nemovitost a z ní se zahojí.
Praha si nepůjčí zdaleka tolik (limity na zadlužení) a banka jí nemá co zabavit.
Navíc se mi příčí to pravicové uvažování: všechno buď z dotací nebo na dluh, platit daně nebudem.
Dotace do pravicového uvažování nepatří. Dluh snad jen s podmínkou, že by byl následně splácen uživateli dané stavby (např. mýtným), což je ostatně spravedlivější, než když je splácen i ne-uživateli na daních.
Takže Praha bude stavět metro D, nějaké tramvajové trati a cyklostezky. Na víc nebudou peníze. Pro auta nic a to je jedině dobře.
No tak, aby fungovaly aspoň ty silnice, co už stojí. Myslím bez neustálého zužování pro 🚴♀️🚴♂️🚴♀️🚴♂️🚴♀️ a s tím, že to jednou přeberou okruhy, které však jak se zdá nikdy nebudou. 😒
Okruhy nepřeberou prakticky nic z té dopravy, která směřuje do centra. A té je momentálně většina.
ale samozrejme, ze preberou
teda pokud do “centra” neradite jen staromestsky namesti
https://zdopravy.cz/vyvraceni-azbudeokruhismu-nova-dalnice-na-severu-prahy-zvysi-dopravu-i-na-magistrale-176772/
hele, a cetl jste ten článek a podíval se na mapy v nem? nebo jste jenom cetl nadpis a dál se neobtezoval?
zjistil byste, ze ten trosku .. no, bulvarni , … nadpis si z toho vybral malý kousek, kdy opravdu dojde ke zvyseni provozu .. ale zcela pominul o dost vetsi kousky, kde dojde k poklesu intenzity dopravy.
Doprava v centru se zvýší bez ohledu na to, jestli bude nebo nebude okruh dostavěn.
Jo? Protože západní část MO neudělala vůbec nic s magistrálou ani dalšími páteřními komunikacemi, problém v širším centru je pořád stejný.
Tady se pořád někdo tváří, že všichni řidiči chtějí jen projet kolem centra a do města nikdo nechce, ale teď chudáci musí středem. Jenže to odporuje úplně všem empirickým datům o pražské dopravě.
Teď ještě zajistit, aby se ty cyklostezky neplatili z peněz těch, kteří je nevyužívají. Každý si má platit jen to co používá a ten socík, co se nám rozmáhá na cyklostezkách je neudržitelný.
Souhlasím. Proč bych měl ze svých daní platit výstavbu parkovišť, když je nepoužívám? Ten automobilní komunismus, který se tady rozmohl, je neudržitelný.
Jaké konkrétní parkoviště myslíte?
Parkoviště ve vlastnictví a správě obce.
Třeba proto, že oni vám zas dotujou něco jinýho.
ale to vám zjevně doted nedošlo.
Vám nedošlo, že se jako poplatníci podílíme všichni na všem.
Automobista ze svých daní platí tolik, že kdyby šly všechny na silnicni infrastrukturu tak máme vyhřívané a nádherné silnice a parkoviště….naopak nic neplatí cyklisté, chodci a ve velmi omezeném množství uživatele MHD….ty komunisto
Není pravda a je nutné rozlišovat IAD od nákladní dopravy.
Haha. Vyvráceno stokrát. Moc toho neplatíte. Výnos ze spotřební daně klesl letos asi na 75 miliard korun, to je rozpočet ŘSD a dvou krajů na dopravu. Bohužel krajů i obcí máme víc.
v neposlední řadě: jen asi polovinu výnosu SD tvoří osobní auta. Zbytek je nákladní doprava (platíme všichni) a paliva pro jiné účely.
Tak si teda budeme tykat, ty komunistický smrade. 😄
Tolik? No kolik? Tomu blábolu snad sám nevěříš. 😄
nejsou peníze ? https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/obec-dluh-ministerstvo-financi-rozpocet.A230908_192711_domaci_rodi
Za mě je tenhle přístup, kdy se nemaže med kolem huby a jasně se řekně, na asi budou prostředky a na co ne, rozhodně sympatický, a né jako Stuchlík, kterej před volbama tvrdil, že už vyřešil MO a na Libeňáku se budou stavět byty.
Problém je politická realita, že spousta lidí radši slyší nesplnitelné sliby než objektivní zhodnocení situace.
Mohl by taky dodat že prostředky nejsou kvůli tomu, že jsou tak levné parkování i MHD.
Pokud by snížilo město Praha dotace do veřejné dopravy na polovinu, měli by peněz hodně. Část by se dala využít na investice do dopravy, část na investice do budování škol, například v některých částech Prahy chybí základní školy. Ale to by je vedení města nesmělo prožrat za uměle levnou roční jízdenku MHD, zlevněné parkování pro elektromobily a další výmysly. Roční jízdenka za 12 000 Kč se většině obyvatel Prahy vyplatí, protože to dělá 50 Kč v pracovní den, tedy méně než dvě 90 minutové jízdenky a také méně než obvyklá cena dvou hodin parkování mimo centrum. A ty co nechtějí… Číst vice »
Pokud by Praha snížiíla dotace do verejne dopravy, cili by doslo k jejimu razantnimu zdrazeni, prodloueni intervalu a obecne negativnimu dopadu na jeji rozsah, tak se vam spousta lidi vrati do aut.
opravdu gratuluju k naprosto uzasnemu napadu. kde na ty blbosti chodíte? a to rikam jako clovek, ktery si tecvh 12 tisic za rocni listek muze bez problemu dovolit.
Koukněte se, kolik stojí lístek na 90 minut a kolik stojí roční jízdenka. Tam je výrazný nepoměr. A buď bude Praha mít peníze na svůj rozvoj nebo peníze tzv. projí. Důsledek bude nedostatečný rozvoj, protože na to nebudou peníze.
A těch lidí, kteří si nemohou dovolit zaplatit cca 12 000 Kč za roční jízdenku je minimum. A pokud za to zákazníci nechtějí platit, tak je ta služba nekvalitní (zákon trhu).
. A pokud za to zákazníci nechtějí platit, tak je ta služba nekvalitní (zákon trhu).
To a same ovsem platí i o parkovani… platite malo dostavate malo…
Pokud myslíte dočasné parkování, tak jestli místo k zaparkování, nezaplatíte nic. To v porovnání s roční jízdenkou MHD – když omezí provoz, žádnou náhradu nedostanete.
Prakticky na celém světě platí že roční předplatné je citelně levnější než jednotlivá jízdenka… všichni to dělají špatně??
Není nutné snižovat dotaci na MHD. Stačí vymáhat pokuty za špatné parkování, zavést mýto do centra a peněz bude dost. 🙂
Aneb stále platí !slavná“ Sobotkova věta: „Sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce“ 😒😒
Zdroje jsou !
Smazáno, uživatel trvale zablokován pro šíření bludů.
2a00:102a:500b:8ac5:1:0:241c:734b
Za ty nacisty byste zasloužil pořádně na-ban-áno !
Ruská definice nacisty / fašisty je jiná, než naše. Podle nich je to každý, kdo je nechce mít u sebe v obýváku. Z toho pak vznikají tahle zbytečná nedorozumění.
Ach ano, z těch pár milionů co se ušetří na neziskovkách se postaví třeba 4 okruhy.
Dezolát se ukázal jako vždy naprosto nesmyslným komentářem…
Kremelská filcka detected.
Tanky ze skladu by mohli slouzit jako buldozery, utocne helikoptery by mohli nacechrat hlinu. Ty staviteli silnic.
A neziskovky by mohli prestat neziskove ucit deti na zakladnich skolach, aby se pak ucili na ziskovkach.
Nacek saman by se vam libil.
Jinak by v článku možná mohlo zaznít, že PRAK, Pražský okruh a metro S postaví stát a město se na tom bude finančně podílet jen na řešení související infrastruktury / vícenákladů z důvodů svých požadavků. Čili za Prahou jde z těch nejdražších staveb jen metro D, Městský okruh a radiály.
Tak teď bych ještě poprosil, aby podobný myšlenkový pochod udělalo Ministerstvo dopravy a přetalo občanům lhát s harmonogramy staveb a prosazovat realizaci méně prioritních staveb na úkor těch dopravně prioritních.
Taky by se mělo zásadně zdražit MHD na cenu blízkou tržní, protože šíleně dotované jizdenky zjevně brání rozvoji MHD. Přesunu lidí do aut se není třeba obávat, protože se jich o moc víc na ulice prostě nevejde.
Zdražit je potřeba i aut – parkování a zavést mýto
V tom případě zrušit silniční daň, spotřební daně u paliv apod…pak si každý bude jezdit za sve…ty myto jedno….nezavid lidem auto, když budeš dobře pracovat třeba si někdy taky koupíš…
Tak už vidím, jízdenku za 300,-, pak bude stačit metro po 30 min. a tak 2-3 tram linky s podobným intervalem, bus ani jeden.
A to je totiž ten „rozvoj“ 🙂 🙂
Mno vzhledem k rozsahu je roční Pražská MHD nejlevnější v ČR. A vzhledem k platům to platí dvojnásobně. Jasně, Metro jinde nemají, ale turisté zase nekupují roční jízdenky.
Nezávidtě MHD a řešte radši jestli by se parkovné nemělo blížit trznimu
proc by se parkovne rezidentu melo rovnat trznimu?
Aby nám ho rezidenti bez aut nemuseli povinně dotovat?
a oni snad neco dotujou?
jste smesny.
A nedotují snad? Jste směšný. 👎
Hmm.. a my jim zas treba dotujeme neco jineho. Treba tu MHD kterou pouzivaji. Nebo treba ty cyklostezky. Nebo treba skolu kam chodi jejich deti.
Vypichnout jednu vec a z toho dostávat hysterický zácvhat, že ji nekdo nekomu dotuje je jen dukazem toho, ze autor takoveho tvrzeni nepremysli.
To by chtělo doložit daty ne? Např to že automobilisti nemají děti a ze se jejich peníze pouzijou pouze mateřský školky a na silnice nejde z „jejich“ ani koruna
To jste se vystihl naprosto přesně.
A když teda dotují, tak o čem se teda hádáte?
Protože by pak spíš řešili jak dlouhodobě odstavovat své plechovky mimo veřejný prostor?
A co je netržního na tom, že když přijedu do širšího centra, tak za parkovné platím kolikrát víc než na západ od našich hranic a to ještě nebudu počítat výši mzdy.
Jo… takové Palladium je soukromé parkoviště, čili ceny tam jsou asi tržní, ne?
Ale já se nebavím o Palladiu. Já se bavím o parkování na ulici, které v centru Prahy stojí téměř 3,50 eur na hodinu.
zakon nabidky a poptavky ne?? je tu vetsi poptavka po parkovani v centru, zdroje (mista) jsou omezena, tak bude jejich cena vyssi nez na zapade, klesne-li nekdy poptávka po mistech, klesne taky cena… trh ne?
Trzna cena za parkovanie? Bol som pozriet v Krakowe. 8 hodin na parkovisku v centre mesta – nad hlavnou stanicou ma vyslo 170 Kc. Pozeram Prahu. 8 hodin parkovania v Garaze muzeum Praha, co zodpoveda tomu kde som parkoval v Krakove – 480 Kc. Na Letnej by ma tych 8 hodin parkovania stalo 320 Kc.
ano tomu se rika trh… jak uy jsem psal víše: zakon nabidky a poptavky ne?? je tu vetsi poptavka po parkovani v centru, zdroje (mista) jsou omezena, tak bude jejich cena vyssi nez na zapade, klesne-li nekdy poptávka po mistech, klesne taky cena… trh ne?
Pro plno „řidičů“ je stále místo na chodnících a na trávě.
A jak pak tomu brání?
A co v prvni řadě snížit náklady na radnici, které se za 4 roky se více zdvojnásobil? Nenašly by se zde peníze? Už by Prahu mel začít někdo řídit Krnacova, pak Hřib a teď neviditelný Svoboda. Mohl by si tam konečně někdo sednout kdo by začal řezat náklady za provoz?
Já vám nevím. Jakože dát odborným referentům max. 30k měsíčně, ať pak po večerech chodili ještě smažit kuře vedle do KFC? Chcete v Praze aspoň trochu schopné lidi? Tak to levné nebude.
Jenže schopných nemusi být tolik, protože lide schopni toho zvládnou více. Běžte se podívat Ostravy jak zmenšila radnice, dopravní městský podnik atd. Tohle vše jsou obří peníze, které mohou proletět komínem a které mohou jít na rozvoj města. Během 3 let vyfrezovaly všechny hlavní tahy a položili nové cesty, DPO je nyni nejmodernější v CR, určitě si zaslouží srovnání v ramci EU a kdybychom nestaveli koncertní halu, tak si o ní v Pražené mohou jen dále snít. Chce to schopné vedeni a u nás bylo 2 volební období, než se primátor lehce vyhranil proti vedení ANO.
kolik myslíte, že se ušetří penez propustenim ctyr referentů a dvou uklizeček?
tohle je takovej typickej delnickej pohled na věc. protoze to nemaká rukama, ale hlavou, gtak to vlastně nemaká, a je potreba to vyházet.
… no, a jak ty fabriky s delnickym vedenim dopadly … to jsme meli moznost videt ctyricet let.
Že nejsou peníze na všechno chápu, ale o to vice mě irituje pokračující plán na zbytečnou a drahou filharmonii.
Co prosim?? Vy chapete, ze nejsou prachy na dulezity veci?? Opravdu vam prijde normalni aby clovek, ktery cely den sedi na pr…i a nic nedela, bral plat v radech statisicu za mesic?? Tam by meli zacit..
a tom myslite koho?
Sloveso „myslet“ nemá smysl s uživatelem Laky používat.
Uživatel Laky nám píše VPN tunelem z Leningradu.
Svoboda?
Tak tohle mě docela opět negativně překvapilo.
„Stavby, které neprošly hodnocením pro soulad s dopravními cíli:
• Zastřešení Spořilovské a Hostivařská spojka“
Za mě oboje zcela potřebné stavby.
Kdo to posuzoval? To už i HMP dělá nějaké hodnocení projektů jako Ministerstvo dopravy (p. Sosna) – které je taky podle mě zcela mimo.
To posuzoval Hřib? Proč mají určovat dopravní cíle města zrovna Piráti? Co na to ODS?
Už tohoto blbce nemůžu ani cítit a těším se až Piráti půjdou do háje.
ODS je zatím plně vytížena hledáním primátora 🙂
A vy si myslíte, že jiný náměstek pro dopravu si ty peníze prostě vytáhne ze zadku?
Nebo jen prostě vždycky radostně skočíte na špek ods/ano, že na konci volebního období ty okruhy prostě budou hotový, jenže si pak zapomínáte všímat, že se to ani za xy jejich mandátů dosud nepovedlo?
Takže posuzovat potřebu staveb budete vy? Na základě čeho určujete, že zastřešení Spořilovské je ta nejpotřebnější věc oproti jiným?
Jsem rád, že nikdo jako vy na radnici není.
Správně, už končíme, nic novýho nerozjíždět
No bodejť by měla peníze, když např. na metro D4 vybere raději zaháčkovaný Metrostav o 2 miliardy dražší. https://www.facebook.com/dvemiliardyoknem
Dokážete si představit o kolik by byl Metrostav, pardon Subterra dražší, kdyby firmy Porr-Vinci, nebo Strabag do té zakázky vůbec nechtěly natvrdo jít, tak jak to tu bylo dřív. To by ta suma začínala nejmíň čtyřkou…
Facebook používat umíte, tak si projděte i zdejší články, ať máte kontext. Když má Porr v nabídce hodně vybočující ceny a odignoroval žádost o vysvětlení, tak má DPP riskovat, že to pak nedostaví?
Magistrátní odbor dopravy upozorňuje, že se v současnosti ani nestíhá udržovat stávající silniční infrastrukturu tak, aby se „zpomalila její degradace“. Tohle je vynikající a konečně se někdo odhodlal to prohlásit otevřeně. Je opravdu fascinující sledovat jak se naprostá většina komunikací v Praze za celý můj život nedočkala elementární údržby nad rámec lokálního flikování děr. Posaďte do auta nebo autobusu hluchoslepého a přesně pozná, kdy minul ceduli Hlavní město Praha. Jenomže byť jen k částečné nápravě by se musela stát spousta v ČR nemyslitelných věcí, namátkou požadavek participace developerských projektů na vybavenosti města včetně komunikací a také třeba přehodnocení priorit TSK… Číst vice »
A přesto si pod sebe Praha musela brát úsek D1 od Čestlic. Když vidím, jak po letech vypadá výpadovka na D8, je mi smutno.
Opravdusi reálné myslíte že magistrát muzemestskym částem diktovat jak a kdy si opraví svuj chodník?
K nemyslitelným věcem bych přidal výrazně vyšší zpoplatnění parkování a výrazné zvýšení daně z nemovitých věcí. To by možná přineslo dostatek prostředků…
Nebo vyházet trafikanty a přestat krást. To je ale mimo realitu už úplně.
a zase to parkovani 😉 to tam fakt nemate nic jineho? 🙂
Je to jedna z oblastí, kde se města dobrovolně vzdávají nemalých příjmů (které by mohly sloužit k naplňování potřeb). A tím také vytváří prostředí pro neefektivní využívání veřejných prostranství. Proč mám jako člověk s jedním autem, který si koupil vlastní garáž, neustále doplácet na zájmy lidí bez vlastního stání, co mají ve městě s výbornou MHD hned několik aut?
Slevníme vám MHD, ale zato vám zvýšíme daně z bydlení. No nekupte to!
Zvýšení daně bych následnými slevami rozhodně nepodmiňoval. Ono mohlo být přirozenou reakcí třeba na zrušení superhrubé mzdy (a tím snížení daňové zátěže u přímých daní, se kterým souhlasím) a související výpadek příjml státu. Daň z nemovitých věcí je u nás nesmyslně nízká a vede k neefektivnímu nakládání s nemovitostmi. Stačí se podívat na spoustu prázdných baráků a parcel zarůstajících nálety, u kterých spekulanti akorát čekají na výhodnou nabídku k odprodeji. Pak nemají být byty a pozemky drahé, když z nich spousta leží ladem…
Prima, takže Hřib může dál realizovat svůj program řízené destrukce a zahnívání, ale teď se při tom může opírat o oficiální dokument… paráda…
A peníze na to má teda vyčarovat kde ?
Z kapsy daňového poplatníka, kde jinde by je vzal.
Třeba nevyhazovat peníze za blbosti typu tramvajová trať na letiště? Malovat cyklopruhy na místa jako je dálniční přivaděč, kde projede jeden cyklista za měsíc apod.?
Trolejbusová trat
No tramvaje – včera jsem se byl podávat na Dědině na finalizaci výstavby TT – a „soudruzi“ musim podotknout že je to strašná „pras-rna“…zatímco kolej (i vedlejší silniční pruh/ve směru do centra je v rovině a kopíruje nově posunutou zeď „zahrady“ přilehlého vojenského objektu, kolej /i vedlejší silniční pruh/z centra je jak lochneska chvíli je výš a chvíli je níž . no tragédie!!!! (to se stejně bude muset někdy v budoucnu opět předělat) Tady se teda evidentně netrefili… to je tak když se dělá nejdřív jedna půlka ulice v celé délce a pak nezávisle druhá půlka ulice v celé délce…… Číst vice »
S tím okruhem mě fascinuje, že Praha nejdřív slavně nahradila původní plán za zahloubenou trasu s výrazně vyššími investičními i provozními náklady, a teď skuhrá, že na to potřebuje přispět od státu.
No a jestli ze 34 mld na dopravu jde 20 mld na provoz MHD, tak je nejvyšší čas místo skuhrání zrušit nesmyslně levné roční jízdné, vrátit některé změny MHD, které plýtvání jen zvýšily, a naopak začít optimalizovat, a rušit výkony, které jsou „aby nepropadla dotace na tram trať na Petřiny“ nebo „aby bylo co prodloužit až se dostaví tram trať XY“.
Tak to bylo velmi prozíravé rozhodnutí, protože původní verze měla být další Jižní spojka, tedy silnice rozdělující město vedví. Zahloubená varianta eliminuje hluk, prostorový zábor a dovoluje čtvrtím okolo, srůstat anebo tvořit parky, místo dálnice. Původní varianta by také byla těžko průchozí kvůli některým MČ, logicky, byl to návrh jako z komunismu.
Se zdražením jízdného naprostý souhlas,ale jen zároveň se zavedením poplatku pro vjezd IAD do celé Prahy.Dále nestavět P+R na okraji Prahy,sle co nejdále od ní a za krajské peníze.
Levna varianta vnitrniho okruhu je nepostavitelna.
A drahá varianta vlastně taky, takže pro Zdendu a jeho boys winwin situace…
S dovolením: Neprojednatelná. Postavit by to šlo, ale nelze na to získat povolení.
Za jaké peníze se staví městský okruh v Brně?
Investorem velkého městského okruhu Brno je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). ŘSD je státní příspěvková organizace zřízená Ministerstvem dopravy.
Tam to taky jde z tunelu do tunelu. Plus estakády mezi.
„• tramvajový okruh (projektová příprava), a další TT“
Co konkrétně je míněno tím výrazem „další tratě“?
Nechce se mi věřit, že by konečně i těm kompetentním osobám, které o tom rozhodují, začalo docházet, že budovat nákladné TT, jejichž kapacita bude následně v praxi využita (frekvencí cestujících) maximálně půl roku v roce, je jen nezodpovědné plýtvání penězi nás všech.
Další tratě budou tam, kde se bude rozvíjet město, a v místech, kde autobusy dnes nestačí. O vytíženosti TT nemáte ani tušení, takže si ty unáhlené závěry nechte. 👎
Třeba taková Mekka má metro které je využito jenom týden v roce. Běžte jim vysvětlit že to dělají špatně
Njn minimálně 15 let se nesahlo na parkovné a tak nejsou prachy… Vždyť jen úklid těch mist stojí víc nez se vybere nepocitam externality… Oproti tomuMHD se zdražuje pravidelně..
parkovne tvori okrajovou cast prijmu. pred covidem to byo trictvrde miliardy, z toho jde cca pulka mestu a pulka mestskym castem.
za ty penize toho moc nepostavite. tskze tady neplacte, a rezidentim ta parkovaci stani nezavidte
Jj opět přiblblej argument s úklidem co stojí víc. Hele světe div se když tam ty auta parkovat nebudou stále se to bude muset uklízet. Na co to pak budete svádět?
Kdyby tam byl park, tak by se kromě úklidu platili ještě arboristé…
Ony by se staveli parkovistě kdyby nebyly auta?? hele ono kdyby opravdu vsechny parkovistě zmizli, tak by se mesta mohla chovat trzně, na uvolněnych pozemcich postavit např byty a ty pronajimat … na tom by se dokonce i vydělalo…
Strategická věta mluví jasně: „[…] zohledňovat velikost přínosů opatření k zajištění mobility obyvatel, zlepšení dopravní dostupnosti území, dopady na lidské zdraví a porovnat je s riziky v oblasti indukce automobilové dopravy, investičními náklady a výdaji na budoucí provoz.“
Takže škrtnout Radlickou radiálu, která pro Prahu nemá přínos vůbec žádný. Oproti tomu Hloubětínský tunel alespoň odstraní kolizní místo.
Tramvajový okruh fajn, ale bez drahého a diskutabilního úseku Podbaba-Bohnice. Aktuální schválný plán rozvoje PID nabízí hned několik perspektivnějších a levnějších linek (Žižkov, Malešice, Komořany, Strahov), které se okamžitě promítnou do možné redukce autobusů.
Tak to, že Radlická radiála nemá pro Prahu přínos běžte říct na Barrandově a v Radlicích.
A pak je tu schíza, jestli investice mají teda zajistit mobilitu obyvatel, nebo různé (pseudo)zelené cíle. Protože tím, že zrušíte přímý autobus, a nutíte lidi přestoupit na tramvaj (v jiném intervalu, a ještě zpožďovanou, jako na Libuši) a zpět, lidem mobilitu zhoršíte. A s tím zeleným dopadem – např. v případě Libuše se žádné autobusy neušetřily – vozokm se jen přemístily jinam, a naopak tramvaje propálily více elektřiny vyrobené v Prunéřově.
Začnu od konce: Praha má nějaké pravidlo, že bere elektřinu jen z Prunéřova, ale ne z Dukovan nebo Temelína? Hehe.
Libuš je vytržená z kontextu. Ta trať samozřejmě získá mnohem větší význam s otevřením stanice metra D, nicméně už teď nabízí alternativu přímého spojení do centra pro ty, kterým to vyhovuje. Bylo to na úkor jednoho specifického tangenciálního spojení, které pořád má rychlejší alternativu s přestupem přes Kačerov.
A jinak fakt si myslíte, že Barrandov a Radlice se výrazněji uvolní po otevření RR? Protože zatím nikdy nikde toto očekávání nebylo naplněno, ani po daleko ambicióznějších projektech (Blanka).
Tak Blanka měla význam pro Letenskou pláň.
Stejně tak Radlická Radiála bude mít význam pro ulici Radlickou, s Barrandovem bych si tak jistý nebyl.
Potom samozřejmě Radlická Radiála odlehčí i D0 a to v ose D5-D1-D11 a přitíží Jižní Spojce a Štěrboholské Radiále.
Stejně tak Blanka přitíže Povltavské a V Holešovičkách.
Nejde až tak o pravidlo Prahy, ale o to, že uhelné (popř. plynové, dnes sice už LNG, ale to je nyní v EU z 50% z Ruska) jsou závěrnými. Nebo-li jádra a obnovitelné jedou, co mohou a zbytek je z uhlí. Zvýší-li se spotřeba (ať už ekologickou tramvají nebo ekologickým elektromobilem, …), ten výkon navíc poskytnou hezky ty elektrárny na uhlí a plyn. I pokud by ta elektřina byla účetně „zelená“, o to méně té „zelené“ dostanou ostatní spotřebitelé. Ta Libuš – spojení Staré Libuše a Modřan, nebo staré i nové Libuše a Komořan a Zbraslavi tedy podle mě rychlejší… Číst vice »
„Celkově to ale podle mě více uživatelům MHD cestování zhoršilo“ – Vy vidíte jen tu poměrně hlasitou část, která je nespokojená a tak se logicky ozve. Jezdili s tou slavnou 165 jednou za čas k doktorovi. Prakticky jsem neviděl, že by si stěžoval někdo, kdo s tím jede denně – a jeden školní spoj po ránu oběma směry tam teď od září zavedli. Já jsem s tím skoro denně jezdil a rád bych šel číslo 165 konečně někam pohřbít, ať se na něj zapomene. Mohu vás ujistit, že moc lidí v produktivním věku tam nebylo, sám jsem osaměle při čekání… Číst vice »
Ta z Dukovan do Prahy ani nedoteče, Temelín to přebije. Elektřina si nevybírá podle zdroje, ale podle odporu vodiče, takže z fyzikálního pohledu po většinu času odebíráte z nejbližšího zdroje.
Tramvaj na Strahov je hloupost: když už tam budou jezdit trolejbusy z jedné strany, stačí je jen protáhnout i na druhou stranu a potřeby studentů (trvající ve skutečnosti jen cca polovinu roku) budou moci být v pohodě elektrickou dopravou pokryty i bez zbytečného budování kilometrové TT. (kolejové trasy končící kuse).
Místo tramvaje z Malovanky je lepší postavit trolejbusy až z Dejvické?
Škrtnout cyklostezky A1,A2, jsou zbytečné.
No bodejť by peníze nechyběly. Praha vydává obrovské částky na spoustu luxusních věcí, o kterých sice společnost uvažuje jako o standardu, ale reálně dost stojí. 1) jízdné je extrémně levné a vůbec nezohledňuje inflaci. Nedává smysl, aby systém s největší nabídkou patřil k nejlevnějším v zemi, co se týká předplatného. 2) zdarma parkování na stále ještě spoustě míst. Rádi se tváříme, že to nic nestojí, ale všechny ty povrchy se musí udržovat a jde o zábor prostoru, který by mohl být ziskovější. 3) nízká hustota zalidnění vybraných částí. Opět se rádi tváříme, že to nic nestojí, ale ty delší rozvody,… Číst vice »
Kdo ty byty postaví? Nejsme „rudá“ Vídeň a v článku se píše, že Praha nemá peníze, takže město to nebude. Pokud to postaví developeři, tak ceny budou pro většinu zájemců mimo jejich možnosti. Skončíme jako v Lisabonu. prázdné byty v centru měst a všichni dojíždí z obcí okolo. Tím pádem je velký tlak na silniční síť a kolony jsou pověstné.
Cenotvorbě parkování nerozumím, nicméně bych vzal v potaz, že např v Dejvicích, Podolí apod jsou prodejny, restaurace atd. Pokud tam nezastavím za rozumnou částku, budu hledat alternativy a tím pádem tržba z mých potřeb zůstane jinde.
Byty může postavit developer. Už nyní se staví spousta luxusních bytů a i když některé jsou koupené jen na spekulaci, nemluvil bych o zcela prázdných projektech. Ale samozřejmě, pokud by se dalo proškrtat přebujelé stavební předpisy, aby se daly stavět i neluxusní byty, byl bych jedině pro. Praha klidně může stavět taky, ale až bude mít peníze, což uznávám teď nemá.
Parkování a služby jsou známý argument, který byl ale v praxi již mnohokrát vyvrácen. Případně si můžou prodejci sami ta místa pronajmout/jinak zařídit a určit je svým zakázníkům.
Me treba fascinuje presvedceni, ze strategicke dopravni stavby musi Praha zaplatit z bezneho financovani. Jsou to prece stavby, bez kterych realne Praha nemuze byt, budou slouzit min. desitky let, zlepsi zivot prakticky vsem Prazanum, tak proc nepouzit PPP nebo uver? Mestsky okruh, radialy, tramvajovy okruh, zeleznice, metro, tohle az se postavi, coz je realne dohnani dluhu, protoze meli byt uz tak pred 10 lety a po nich by uz takto velke infrastrukturni stavby byt nemeli, tim padem budou finance je splacet delsi dobu.
Úvěr ne patrně kvůli historickému zadlužení (Blanka, nákup 15T), v době vysokých úroků je dluhová služba docela cítit.
PPP je z dlouhodobého hlediska dražší než přímá investice. Uvidíme, co D3 a projekty SŽ, ale Bratislava by mohla vyprávět o katastrofálních zkušenostech s D4/R7.
Problém bude v tom, že takové půjčky jsou pro město nesplatitelné, takže je ani nezíská. Také pro města existují limity zadlužení a ten už téměř překročí jen druhá etapa decka.
Po dokončení všeho tohoto (jestli ne dávno před ním) nastoupí nutné velké rekonstrukce těch už stojících částí. Což jsou taky obří peníze. Proto je fakt důležitý si u každý z těch staveb dobře rozmyslet, jestli je fakt nutná a opravdu má takovej přínos, jakej se od ní čeká. Provoz, údržba a rekonstrukce v dalších sto letech zpravidla spolykaj dohromady o dost víc peněz, než ta novostavba, jakkoli je drahá. Už teď má Praha dost citelnej technologickej dluh v řadě těch už fungujících částí infrastruktury. A to se minulé vedení města pustilo do rekonstrukcí a údržby ve srovnání s předchůdci poměrně… Číst vice »
Takže doprava mezi západní části PO a MO se bude stále křečovitě tlačit přes Barrandov a Radlickou, místo radiály. Moc díky. A Holešovičky také jistě poděkují, když dalších 10+ let nebude alternativa.
Stavajici stopa je nepruchozi, musi se nakreslit a projednat jina, jen priprava je odhadem na 5 let.
A návrh té jiné průchozí varianty?
Praha patří dlouhodobě mezi 10 nejbohatších regionů EU. Ale nikde to není vidět.
Třeba v bezvýznamných Č.B. se staví asi 7 velkých staveb najednou, což by odpovídalo asi stovce staveb v Praze. Přitom je to dlouhodobě 0.
Nepotřebnost radiál je slušný blud. Pokud D6, D7, D11 i budoucí D3 končí na D0, tak jaksi chybí návaznost. D5 končí na sídlišti, D10 ve srač**ch atd…
Kdo co stavi v CB? A umite srovnat dokonceni mestskeho okruhu za 100mld s cimkoliv v CB?
Radialy nemaji mit za ukol tahat auta do centra…mestsky okruh uz ted nestiha.
Městský okruh nestíhá, protože není kompletní a i stávající torzo supluje rovněž nekompletní dálniční okruh.
PS: tech tramvajovych trati a metra D si panacek nevsimnul, ze?
Praha nepochybně v mnohém za srovnatelně velkými městy zaostává, nicméně že by to vůbec nebylo vidět?!
Jen metro D je sranda za desítky miliard. I existující metro spolkne na investicích víc než kdejaký místní obchvat (modernizace Jiřího z Poděbrad – 1,3 mld.).
Jen oprava pražských mostů je raketa, o jaké se v krajském městě ani nezdá. Do toho se staví Dvorecký most…
Takže ano, nových projektů není tolik, ale za to částečně může i infrastrukturní dluh z minulých let.
V Praze 0? Bezi metro D rocne uz za miliardy, stropni deska Florenc za vic nez miliardu, TT Dedina, TT Slivenec, druhy rok ze ctyr stamilionove opravy Barrandovskeho mostu, stavi se novy most pres D11 (Bozanovska), novy most K Horkam na Kosiku, zrovna se otevrela lavka Stvanice, dve lavky v Radotine, prubezne se za stamiliony opravuji kazdorocne stanice metra a doplnuji vytahy, otevrel se novy najezd na Rozvadovskou spojku, dostavby pruhu probehly na Prumyslove, Podebradske, Modranske, aby byly krizovatky kapacitnejsi, vybudovalo se rozsireni Strakonicke, rozsiril se sjezd z Barrandovskeho mostu do Modran, otevrela tram. do Libuse, postavil se terminal Depo… Číst vice »
Základem je za mě D5.
nikde to neni videt … tak urcite
nechcete spis, nez pocet staveb, hodnotit jejich financni nakladnost a tu srovnat?
„Jeden z nejbohatších regionů EU“ je bohužel jen statistika, za kterou si nic nekoupíme. Je to porovnání regionů NUTS 2 v HDP na obyvatele. Málokteré hlavní město v EU je v tomto samostatný region, obvykle je to celá oblast, ze které se do města dojíždí. A právě dojíždějící ten HDP statisticky zvyšují, i když z nich město nemá nic (jen náklady) a nepočítají se do těch „obyvatel“. Navíc je to ještě nesmyslný přepočet přes paritu kupní síly, za kterou ovšem Praha nenakupuje tramvaje ani nestaví tunely. Dejte si porovnání v absolutní částce v eurech na hlavu, žebříček je někde na… Číst vice »
Všechny prachy se totiž utratí za nesmyslné cyklopruhy a cyklostezky po kterých se nejezdí. Balisety jsou taky drahé a zhodnotit developerům pozemky v Ruzyni tramvají až k jejich výstavbě rovněž nebylo zadarmo. Je jasné že na klíčové stavby peníze nebudou, za to na letiště pojedou trolejbusy, tramvaje a vlaky místo metra, t byla provize ještě v pořádku.
Větší blbost jsem dlouho nečetl. Vyznačení cyklopruhu a cyklostezky jsou opravdu halířové položky v balíku, kolik stojí celková infrastruktura.
Který mindrák vás prosím žene k tak evidentním lžím?
Seznam „Stavby a opatření v souladu s Plánem udržitelné mobility:“ pouze reflektuje míru použití jednotlivých druhů dopravy. Kde zdaleka nejvíc cestujících využívá MHD či vlaky, auta cca 25%(*), pěší a cyklo dost míň. S tím, že investice do pěší a cyklo můžou mít velkou efektivitu – na investovaný milion korun pomůžou největšímu počtu cestujících.
(*) prosím nechytat za přesná čísílka, přesné číslo si nepamatuju, je to plus minus 10%. MHD je zkrátka výrazně více, proto investice do ní mají být výrazně větší.
Blaboly.
Takze abychom nezhodnotili nikomu nic, tak ty lidi nechame jezdit busem nebo autem….opravdu ubohe.
Kde bydlite, abychom nahodou neco nezhodnotili vam?
A ještě neumožníme lidem bydlet, protože velké nemovitosti ve městě stavějí developeři a to teda ne, to by si někdo vydělal, to radši ať jsou všichni bezdomovci!
/ironie
MO a RR budou stejne vypapirovany az 2029 takze jestli na ne budou prachy az po 2030, nic az zas tak zasadniho se nedeje. Chybi mi tam ostatni radialy – Belohorska, Vysocanska a reseni prostoru mezi MO a Evropskou…
Břevnovská radiála (Bělohorská) je u ledu už dávno. Nejsem si jist, jestli už v Řepích nebyla dokonce zrušena stavební uzávěra? Přitom ze západu od D5, 6 a 7 a od Pražského okruhu kapacitní spojení k Městskému okruhu vyloženě chybí. Po těch 3 dálnicích přijedou auta v 6 pruzích rychlostí až 130 km/h dál mají D0 (2 pruhy) a Evropskou, Karlovarskou/Bělohorskou, Plzeňskou a Radlickou ovšem všechny jen v jednom pruhu a s rychlostí 50 km/h. A to ty 4 radiály musí pojmout nejen mimopražskou frekvenci, ale i místní. Takže kolony na denním pořádku.
Dovolil bych si tvrdit, že nechybí.
Dnešní spojení přesně odpovídá kapacitě města pro IAD. Nová radiála tak maximálně víc zaseká centrum, což nakonec stejně odnesou nejvíc řidiči ze všech směrů.
Podle mne chybí, protože převedením dopravy ze západu k MO na Radlickou radiálu máte šanci zklidnit Bělohorskou, Plzeňskou, Vrchlického a Radlickou, tedy komunikace vedoucí obytnou zástavbou. Můžete tam dát zpomalovací prahy k přechodům a vrátit ty ulice lidem, kteří tam bydlí a kteří teď mají občas problém přes tu ulici přejít. Na počet vozidel to nemusí mít vliv, jen se někde ubere a jinde přidá. A pomohlo by to i MHD, zhruba tak 1x do týdne má linka 180 zpoždění některých spojů 20 a více minut, protože se štosují v Břevnově a nemají jak projet dál. Pak logicky ty spoje… Číst vice »
Muchomůrko, přestaň plácat bílou barvu na asfalt po desítkách tun na nesmysly (třeba cyklopruhy, které považují za nebezpečné všichni cyklisti), a peníze budou…
Cyklisti je považují za nebezpečné, protože tu řidiči jezdí jak magoři.
Cykliste jima hlavne nejezdi. Idioti jednou vedle nich mezi auty a normalni lidi nemaji potrebu jezdit po „dalnici“ na kole.
Idioti nemají potřebu považovat městské ulice za dálnice 😉
Jasně, protože barva na cyklopruhy stojí miliardy. Tak tím ten deficit určitě doženeme.
Prosím, vraťte se na diskuzi na novinky či někam do hospody.
Vy zde předvádíte pouze urážky (anebo naprostou neznalost jména náměstka primátora) a točíte se lživě na detailu – výdaje na cykloinfrastrukturu jsou jen hodně malým zlomkem výdajů na dopravu.
Celopražské mýto, parkovací oprávnění za 1500 měsíčně a výstavba MO i radiál státem. Na MHD by se v tomto ohledu sahat nemělo.
Na MHD sáhnout taktéž, roční jízdné je za pakatel.
Ano mělo by také zdražit.
Jo, je za pakatel. I díky tomu má Praha velmi vysoký podíl MHD na přepravní práci (ne, jen kvalitou té MHD to fakt nebude, ta je sice celkově slušná, ale dost nevyrovnaná, v některých směrech je to docela bída, v jiných super, ale to zase znamená ve špičkách návaly, atd.). A tento vysoký podíl MHD je nejspíš to, co drží dopravu v Praze jakž takž funkční. IAD má zhruba 1/4 podíl na přepravní práci a i na to spotřebovává téměř veškerý veřejný prostor ve městě. Další auta už se do něj fakt nevejdou (a ne, pár dalších kapacitních hlavních tahů… Číst vice »
Otázkou je, zda vysoký podíl MHD způsobuje přehnaně nízká cena ročního předplatného, a zda část cest autem nezpůsobuje též kombinace relativně drahého jízdného na kratší období a občas skvělé těsné nepřípoje s následnou delší čekací dobou (plus ‚nutností‘ označit další jízdenku…).
Ta levnost dlouhodobého jízdného způsobuje to, že si ho kupují i lidé, kteří zdaleka nejezdí MHD denně. A když pak do města jet potřebují, tím spíš nechají auto doma a jedou MHD, když to pro ně neznamená náklad (a starosti s nezapomenutím nákupu a označení lístku, atd.) navíc.
Člověka, co jede autem většinou do MHD nenalákáte super nízkým jízdným, ale spíše tím, že ta MHD nebude natřískaná (v hlavních směrech), nebo nebude příliš zbytečně pomalá (přestupy mezi půlhodinovými linkami, závleky, nevyhnutí se zacpaným místům, atd.) a nebudou v ní bezdomovci a opilci. Ale to nejde v systému, kde „linku není možné zřídit, protože by s ní jezdilo moc lidí, a stálo by to moc peněz“…. Naopak, linka, o kterou by byl zájem, by měla vyjít výdělečná.
A úplně jsem zapomněl na další věc, co vyhání lidi z MHD do aut a s penězi vůbec nesouvisí – jakmile někdo dá MHD šanci, a přijede mu autobus s vydýchaným vzduchem, zavřenými okny (nebo jedním otevřeným, to slouží jen jako výmluva řidiče, ale vzduchu nepomůže) a vypnutou klimatizací, tak té MHD novou šanci v nejbližších 10 letech nedá.
Dobře, ale tolik, co za měsíční/roční Lítačku, tak tolik za měsíční/roční parkovací oprávnění. Nelegální stání pokutovat stejně vehementně jako jízdu načerno a vjezd do města zpoplatnit tak, jako stojí lístky do MHD, takže hodina za 40 a celý den za 120, platí?
Ideální.
Ok, tak jsem rád, za dalšího člověka, co se tohle bude snažit prosadit u svých lokálních politiků.
Fascinuje me prazske presvedceni, ze vnitrni komunikace ma platit zbytek republiky, ktery uz plati vnejsi okruh, coz je samozrejme v poradku.
No to by byl přesně aktivistický přístup různých sdružení co Praze už po léta škodí.
1) maximálně zdražit cestování autem po Praze a nepostavit žádné P+R
2) maximállně prodražit všechny myslitelné stavby (např. dokončení okruhu za dvojnásobek proti původnímu plánu) a pak brečet že na to nemáme a ať to zaplatí stát
Proč vlastně nezavést rovnou daň z vlastnictví auta v Praze? Anebo prostě jen vydat zákaz vjezdu do Prahy?
Protože to naštěstí zatím nejde díky státu.
Jenže auto v Praze (v každém velkém městě) je luxus, který aktuálně obyvatelé fakticky – bezplatným vjezdem, parkováním za pakatel, vzdáním se veřejného prostoru.
Dopravní hustota v centru Prahy není otázkou rezidentů, ale dojezdu, a na to opravdu neexistuje nárok.
Nu, dojezdu… I mnozí rezidenti mezi vzdálenějšími částmi rádi používají auto. A z toho okolí, co teď předvádí Středočeský kraj (šikana bližšího okolí, těsné přípoje jen na papíře) plus stát (motivace ke stěhování všeho do Prahy), není žel často ani divu.
aa, šmoulíci závidějící parkování rezidentům už se slétají…
Jízdné MHD, hlavně celoroční, je prostě nemístně nízké. Situace, kdy město dá do MHD 20 mld. a na jízdném vybere 2-3 mld. je dlouhodobě neúnosná. Už situace, kdy se vybraly na jízdném 4 mld. a město dávalo 16 byla špatná. A to byl poměr 20:80, teď je to někde 12:88. Udržitelné je 25:75 nebo ještě lépe 33:66, ale to by se muselo vybrat na jízdném 6-8 mld. a město by dávalo 16-18 mld.
Co tak podívat se na problém z opačné strany = kolik peněz se v pražské MHD vyplýtvá zbytečně (nedostatečným využíváním vozidel i řidičů, kteří i víc než polovinu provozní doby prostojí na konečných, apod.), když podíl tržeb na nákladech je tak malý?
Zdražovat předplatní jízdenky není rozumné – ty přece slouží téměř výhrydně místním obyvatelům a turistům, kteří městu přinášejí tržby i jinak.
V pražské MHD jde spousta peněz na nové dopravní prostředky, nízkopodlažní, klimatizované, ajk lidi chtějí. Jenže si neuvědomují, že platí cenu jako za staré Karosy a T3. A ano, lidská práce je drahá, ale určitě se s ní neplýtvá na konečných. Půlka provozní doby se prostojí na pár krátkých, většinou výlukových linkách. Jinak je pár minut na obrat, přičemž ve špičce často přijede pozdě a musíte obracet hned, ať už kvůli zácpě aut nebo kvůli mimořádné události, která zpozdí půlku sítě. A občas se musí ta bezpečnostní přestávka čerpat, jinak to nejde. Buď necháte stát tramvaj s řidičem na konečné… Číst vice »
Jsou místa, kde MHD jinak nenaplánujete. Prostě midibusová linka s intervalem 30 minut nebo hodina a dobou jízdy 12 minut skutečně víc stojí než jede. Ale jaké je řešení? Zrušit jí a nechat ať si lidé z okrajových lokalit dojdou pěšky? A nebo jí nechat jezdit častěji, což bude dražší a bude jezdit prázdnější, protože ta poptávka tam není? Většiny kapacitních linek, kde je v oběhu více vozidel se to netýká. A zkrátit čekání na některých konečných také nemůžete, protože musíte počítat s nepravidelnostmi a když uberete autobus, tak vám hrozí, že se jízdní řád při nepravidelnosti rozhodí.
„turistům, kteří městu přinášejí tržby“ – z toho má město prd. Lidi podnikající v turistických službách možná.
Praha mimochodem nemá turnikety, podle mě by to pár procent ročních výdajů zaplatilo.
U turniketů je dost otázka, jestli by navýšily výběr aspoň o tolik, kolik by stála jejich instalace a provoz.
To se opakovaně řešilo. Při současné úrovni jízdného to nemá smysl, víc peněz budou stát než vyberou navíc a jen prodlouží cestování.
V Londýně mi to přišlo svižný, aspoň v metru.
Takže mimopražský si zaplatí za vjezd do Prahy a ještě vám ze svých peněz zadotuje okruhy, na které se ani nedostane. A co třeba Prahu vykopnout z ČR, ať si žije za svoje? Evidentně to nezvládá už teď.
Je nutno zpoplatnit vjezd, zdražit rezidenční parkování a hlavně zdražit MHD. Obzvláště tu idiocii za 3650 korun za rok. Jako zlevnění to nepřineslo nejen očekávaný ale dokonce vůbec žádný nárůst využití MHD a zdražení nepřinese pokles. Náklady na MHD neustále rostou a s výstavbou metra se přiblíží k třetině výdajů města. Cenu předplatních jízdenek je nutno navázat na nějaký parametr nezávislý na politických nákupech hlasů (např. průměrná mzda v Praze vyhlášená statistickým úřadem) a podle něj ji automaticky zvyšovat. Velmi důležité je, aby město systematicky investovalo do výstavby nájemního bydlení. Příjmy z nájmů jsou tím, co činí Vídeň opravdu bohatou.… Číst vice »
Pokud si dobře pamatuji, tak se v devadesátkách i později masivně privatizovaly městské byty, aby se radnice o ně nemusely starat. Pro nájemníky to bylo jako výhra v loterii, neférová výhoda. Představa, že teď radnice začnou komerčně provozovat nájemní bydlení je poněkud nerealistická. Stejně ani moc nemají kde stavět, pozemky si rozebrali developeři. Asi i Vídeň žije hlavně ze starého bytového fondu po levičáckých radnicích.
Tak když Vídeň z těch bytu žije tak to byla pravicova, odpovědná investice do budoucnosti ne?
Presne tak, Viden je ruda vyjma valky uz 100 let a tu dobu nebo jeste dele stavi svuj bytovy fond.
Mesta u nas byty rozdaly za hubicku, aby radni byli znovzvoleni – a aby si oni a jejich kamaradi taky mohli neco zprivatizovat. Neni v rozpoctovych moznostech ty byta ted za 100nasobky kupovat zpet a pozemky mesto nema a nema je uz ani stat, ten je taky rozdal.
Hlavně se podívejte na vývoj počtu obyvatel Vídně za posledních 100 let.
Museli by to skoupit zpět. Další betonování na bydlení vedle prázdných investičních domů povede k nižší obyvatelnosti města.
Hry. Současná politika nikdy nechtěla postavit městský okruh a radikálu. Tohle se pořad točí kolem toho faktu. Něco jako škrtat lanovku je jen součást hry, stejně jí vrátí ale to je jen aby to nebylo tam na oči. Politika Prahy se musí změnit jinak takové hry budou pokračovat a škody budou generační.
Radikálu? 🙂 Ano, pokud se nadále budeme soustředit na pohodlný dojezd autem kamkoli po Praze, mohou být škody dokonce i mezigenerační. Někteří už to pochopili.
Situace, která je k vidění i v menších městech okolo Prahy. V Praze se nemovitosti prodávají za ceny srovnatelné se západními metropolemi, přesto nemá peníze ani na elementární údržbu infrastruktury, natož na její pořádný rozvoj. Zjevně je zde nepoměr mezi výnosy realitních spekulantů a městskou správou, která těm nemovitostem zajišťuje servis. Jsou-li ceny nemovitostí v Praze, jaké jsou, musí tomu odpovídat výnos z daně z nemovitosti, cena ročního lístku na MHD, poplatek za pobyt turisty atd. To samo by redukovalo disponibilní příjem uplatnitelný na realitním trhu. Místo toho se dočkáme státních dotací na servis pražského realitního kasina. Uvidíte, že to… Číst vice »
Onen „pořádný rozvoj“ ale bude zase generovat další náklady na údržbu. proto je potřeba rozmyslet, co je skutečně přínosem. Aby Praha nebyla jen houstnoucí těleso, které se vnitřním tlakem nakonec rozpadne. Nic jako nekonečný růst neexistuje.
Bodejť by Praha měla peníze na dopravní stavby, když je tu autokomunizmus. Parkování zdarma či za směšný peníz, žádné mýto a statisíce aut denně z vnějšku Prahy které zahlcují stávající infrastrukturu. Je na čase se probudit
Co vlakokomunismus a dotování vlaku? Pražáci tim do polí nejezdí, spíše naopak…
Furt daleko menší náklady a ušlý zisk než u infra pro auta
To je pro mesto nasobne levnejsi a efektivnejsi nez ty dotace do IAD (jak financni, tak prakticky zdarma obetovana vetsina verejneho prostoru ve meste)
Mimo Prahu to nedotuje Praha a z okrajů Prahy do centra jezdí Pražáci vlakem velmi hojně.
Ja se zrovna probudil, ale auta jezdi porad, stejne tak dotovane vlaky napriklad. Tak nevim.
Probudit se musí politici a ne furt slibovat blbosti (viz. ODS)
ach za závist… 🙂
Co bych měl závidět ? Parkování zadarmo ?
Ze nekdo nemuze vystat kolony aut neji zavist
Libeňský most – 10-15 let se dělají studie a návrhy, chlebíčkové diskuze a provizorní opravy, aby se nerozpadl. Mezitím inflace, zdražení materiálu a práce. Mosty za původní cenu mohly být už 2, možná 3.
Ale vono se bourat nechtelo, stejne jako most u Vysehradu. Kdyby se postavila/postavi replika, dalsich 100 let by se opravovat nic nemuselo.
Já jsem klidný. ODS přeci splní své předvolební sliby a během současného volebního období dostaví oba městské okruhy…
A jen tak mimochodem postaví kosmickou raketu a Slávek bude první člověk na Marsu.
No ale musíte uznat, že Pavel Bém byl první primátor, který dosáhl vrcholu Everestu. Což bylo důležitější než nastoupit na slíbené veřejně prospěšné práce za prodražení Blanky.
Praha olympijská! nikdy nezapomeneme…
V téhle větě je komplet shrnuta problematika stavění v Praze: „U něj se čeká vydání stavebního povolení v roce 2029.“
Za šest let aneb jeden a půl volebního období. Tedy v překladu nikdy.
Politická reprezentace, které by ze seznamu priorit vypadla realizace Městského okruhu a Terminál Smíchov (snad jediný Ropid poukázal na to, jak je stávající letité a dnes poddimenzované řešení nebezpečné pro některé pěší vazby) a hodlá je jakkoliv odkládat, je příště nevolitelná. Praha není zas tak chudá, aby nemohla investovat paralelně do více, skutečně klíčových věcí. Že vypadl tzv. Hloubětínský tunel nebo zastřešení Spořilovské, by mohlo mít logiku právě v upření všech sil a prostředků na dokončení PO a MO. A vypadnutím lanovky, o níž se nedávno psalo jako o hotové věci, berete někomu hračku 😛 Praha neumí pracovat se střednědobými… Číst vice »
Pražský rozpočet na kapitálové výdaje (tj. stavba nových věcí a a velké opravy) je kolem 10 mld. Kč za rok. Tam se musí vejít stavba metra, tramvajových tratí, silnic. Jen na první úsek metra D chybí dofinancovat 43 mld., celé metro D cca 100 mld. Odhad na (východní část) Městského okruhu je 100 mld. Na to prostě peníze nejsou.
Kdo psal o lanovce jako hotové věci? DPP šel žádat pro stavbu o EIA, což vzhledem obvyklé délce takových řízení pokládám za rozumné, raději vyřídit papírování i za cenu případného nevyužití. Ale tuším, čím ten pocit je. Když jsme tu řešili lanovku posledně, tak zde její stavba byla velmi vřele přijata, naprosto převažovala podpora, dá se říci má tu hodně fanoušků. Fanouškovský pohled ale nemá nic společného s pohledem ekonomů, tam musí vycházet jiná čísla a lanovka to má velmi těžké se obhájit.
Praha dlouhodobe zvladala stavet nove useky metra, do toho mestsky okruh a treba nove tramvaje. Deset let se z velkych staveb nestavi nic, rikalo se, ze docela velke penize jen tak lezi na uctu. A ted ty penize nejsou? Kam zmizely?
Do všelijakých studií, plánů a vizualizací. 🙁
To není pravda. Jediným významným souběhem byla Blanka a stavba metra A, na kterou se čerpaly dotace. Tramvajové tratě jsou obvykle levné nebo alespoň významně levnější.
Podle mého názoru není při zajištění peněz na investice jiná možnost než snížit běžné výdaje zdražením jízdného a parkování. A aby to mělo význam, zdržení musí být skutečně citelné, což bude velmi nepopulární.
Hlavně to parkování je potřeba výrazně zdražit
Parkování stojí v Praze stejně jako jinde v Evropě.
Souhlas. Bohužel v rámci veřejné diskuze se naprosto ztrácí logická konsekvence – při zlepšování a investicích do hromadné dopravy bez změny počtu uživatelů musí jednoznačně vzrůst cena/platba za MHD.
Praha má jednu z nejlepších a zároveň nejlevnějších MHD v Evropě. Z nějakého důvodu se tohle neřeší. Praha neufinancuje MHD teď, rozšířenou už vůbec ne…
Tak třeba za miliardu se postavilo parkoviště u Černého mostu ale parkovné se nevedlo… logická konsekvence toho je ze když jeden druh dopravy nemusí při zlepšování
zdražit , tak ani druhej druh dopravy nemusi zdražit… logika ne?
Stejně jako v Brně?
Psal „v Evropě“
tohle nemá smysl řešit.. zavidí rezidentům levné parkování.. to je vše.
Ještě vám chybí předražené tramvaje a miliarda za Opencard.
Můžete nám vysvětlit jak se sníží běžné výdaje zdražením parkování? To že 1000x opakovaná lež (například že parkování aut stojí Prahu hrozné peníze) se stane pravdou opravdu neplatí.
Ale ono to stojí Prahu hrozné peníze. Zabírá to strašně moc prostoru, který by se dal využít efektivněji, respektive pronajmout ho na cokoli jiného stojí mnohonásobně víc. Plus úklid, údržba a rekonstrukce, řešení vody z těch ploch odtékající při deštích, problémy s přehříváním města, ke kterým tyto zpevněné parkovací plochy přispívaj slušnou měrou. A třešnička na dortu, P+R s investičními náklady téměř milion na jednom místo a poplatky, které taktak zaplatí provoz. Plus kromě nákladů na ty parkovací plochy samozřejmě to množství aut (protože kdo seje parkování, sklízí auta, tak to holt chodí) znamená i daleko víc aut v provozu,… Číst vice »
Rekonstrukce a údržba tak to je hodně velkej vtip. Tady se pořádně neudržují ani silnice natož parkoviště. Vždyť na každém sídlišti v Praze se parkuje na původním asfaltu co udělali komunisti při výstavbě a jediná údržba je zalátání děr nebo flikovaní po nějaké opravě sítí.
OK, zkuste napsat stručný byznysplán pronájmu parkovacích ploch v ulicích a jak by se na tom vydělalo. Berte v potaz to, že se tam většinou nedá nic postavit, protože v ulici mezi domy vám nikdo nic postavit nedovolí. Takže jedině nějaké pojízdné stánky nebo karavany. A když by v každé ulici byl jeden stánek s hot-dogy, pak nějaký asijský stánek a třeba gyros, tak to ekonomicky nevyjde nikomu z nich. Všichni budou mít tak malé tržby, že raději zavřou. Jediné co mě napadá jsou předzahrádky stávajících podniků, ale to zas musíte vzít v potaz zájmy občanů a ochranu proti hluku,… Číst vice »
Parkování opravdu stojí peníze, to místo se musí čistit, udržovat, opravovat, kontrolovat a vymáhat, to není zadarmo. Za ty tři koruny denně zaplatíte tak akorát značku a ty modré pruhy.
to misto se musi cistit a udrzovat, i kdyby se tam neparkovalo.
Blokové čištění probíhá 2x ročně, oprava jednou za x desítek let. Takže náklady na jedno místo celkově 0,000 nic. No a pokud kontrolní a vymáhací systém, stojí víc, než kolik jsou výnosy, tak nemá opodstatnění. To je lepší nic nehlídat a ušetří se víc peněz 😉
Posledni cast MO (Blanka) a metra (nesikovne prodlouzeni A) taky mesto financne vycerpaly na roky dopredu. Od te doby usetrene penize, ktere Praha na uctech ma, budou stacit tak na metro D a mozna na nejake vetsi rekonstrukce typu Barrandak nebo Libenak a na potrebne mensi rekonstrukce. Ono to totiz opravdu neni financne zdaleka jen o novostavbach. Udrzba a rekonstrukce stavajici infra stoji srovnatelne penize (a nebo rostouci vnitrni dluh na nich). Milovnici automobilove dopravy za kazdou cenu by meli Scheinherra a Hriba napr. za odvahu pustit se do davno potrebne rekonstrukce Barrandaku, na kterou jejich predchudci odvahu nemeli, chvalit… Číst vice »
Prodloužení trasy A by nebylo nešikovné, kdyby se postavilo celé, tj. dále z Nemocnice Motol na letiště, jak bylo plánováno. Odpadly by pak tanečky s dodatečnou stavbou eskalátorů na Veleslavíně, stavbou trolejbusové trati tamtéž a nekonečné protesty proti vedení trati přes Ořechovku.
Ta trasa na letiště byly jenom sliby , aby si zajistili podporu prodloužení do Motola.
Chalupoida na letiste nikdy nebyla myslena vazne. To byl jen tahak kvuli dotacim. A jakekoli prodlouzeni by problemy toho useku (zejmena nesmyslne ignorovany Vypich) tezko vsechny vyresilo.
Lenže trať cez Ořechovku neslúži len letisku. Kladno so 70000 obyvateľmi leží len o kúsok ďalej, významné percento tých ľudí jazdí denne do Prahy a predĺžiť áčko do Kladna by bol už trochu veľký oriešok.
Naviac trať cez Ořechovku nie je investícia Prahy, ale SŽ.
A pana Scheinherra by měli taky chválit za odvahu nechat se zvolit a připravit Prahu o několik miliard rekonstrukcí Libeňáku namísto jeho náhrady kvalitní novostavbou 🙂
S vámi bych Jakube někdy zašel do hospody, to bych se myslím pobavil 🙂
Problém je v tom, že ty návrhy novostavby by v reálu nebyly ani kvalitnější, ani levnější.
Ty peníze jsou. Leží Praze na účtech. Tam není problém s cashflow, ale velké stavební investice se odepisují 20-30 let a po tu dobu to bude náklad do rozpočtu, který je potřeba každoročně vykrýt.
Nezvládala, souběh byl akorát u V.A a Blanky a bohužel to znamenalo úplnou finanční katastrofu, která vedla k tomu, že se další investice dávaly k ledu (třeba příprava metra D a pokračování městského okruhu po Blance), anebo se brutálně šetřilo na údržbě, která se teď musí dohánět (rozbité silnice viděl každý, ale že ODS tehdy naprosto brutálně podfinancovávala třeba i opravy vodovodní a kanalizační sítě bohužel zůstalo bez povšimnutí).
Já jen nechápu, proč tam jsou ty koleje. Nevím o tom, že by se Praha finančně podilela na stavbě dráhy na letiště, nebo v Libni.
Praha tuším vykupuje pozemky pro terminál Dlouhá Míle…
Obojí je součástí pražské dopravní infrastruktury. U tratě na letiště (resp. do Kladna) bude Praha (přes PID) hradit dost velkou část provozních nákladů.
Hřib nám to konečně řekl bez vytáček: za jeho působení na magistrátu se chybějící městský okruh ani nezačne stavět. Totéž platí pro Radlickou radiálu. A to vše po letech zdržování, kdy se na kvůli němu a jemu podobným přepracovávaly už hotové projekty pro ÚR. On prostě peníze do silnic v Praze nedá a basta. Co na to TOP09 a ODS?? Je mi z toho na nic.
Takže má raději slibovat nereálné nesmysly?
O tom, že na tyhle megaprojekty nebudou v nejbližších letech peníze, se ví už nějakou dobu.
Já vím, raději někoho, kdo to slíbí, byť realizace bude pomalá úplně stejně.
Trochu bych se obával toho, že je to dožene v podobě (dopravního) kolapsu, začne to lokálními, ale jak známo, dopravní toky jsou spojenými nádobami. Ta čísla, o kolik půjde nahoru počet „Pražanů“ a dojíždějících, a to již kolem toho roku 2030, jsou neúprosná.
A co jinyho s tim delat, nez opravdu resit priority a v prvni rade efektivni dopravni prostredky a holt vydrzet krik zastancu toho pro mesto nejmene efektivniho a zdaleka nejdrazsiho prostredku, tedy IAD.
Jenže megaprojekty z toho dělají právě Piráti nebo Praha sobě. Ono je dost nasnadě, že když už tak dost drahou dostavbu MO zdražíme 2x tím že jí celou šoupneme pod zem, tak že se tím výrazně sníží riziko, že by se to někdy opravdu mělo stavět.
Dtto Radlická radiála.
I za tu půlku by to byla sakra drahá megastavba s velmi diskutabilním přínosem.
A jako bonus by to nemělo sebemenší šanci projít schvalovacím procesem.
Ta podzemní varianta je IMO celkem zbytnej luxus. Ta povrchová by (v případě, že by se ji nějak podařiilo protlačit) byla vyhození peněz na kontraproduktivní pomník.
Jo, takze ta odpornost co by dale zlikvidovala liben, kde muzete cekat nekonecne obstrukce, tak tu budeme nutne tlacit.
A jinak zdrav?
Přesně naopak.
Piráti a Praha sobě jsou po dlouhé době někdo, kdo myslí na slušné lidi cestující po městě veřejnou dopravou.
To ODS a ANO Vám slíbí cokoliv, a pak budou taktně celé volební období mlčet, aby Vám to mohli před dalšími volbami slíbit znovu. To je ten správný přístup podle Vás?
Vy jste to úplně nepochopil, viďte.
Mně je zase nanic ze stále většího množství aut v už tak jimi dost plném městě. Zkuste z toho auta někdy vylézt a v těch ulicích existovat. Každá další silnice zjevně jen umožnila dalším do Prahy jezdit autem, při současně nepříliš zlepšované příměstské veřejné dopravě.
Stále větší množství aut a proto v centrálním kordonu města je dle ročenky TSK o 150000 aut denně méně než před 20 lety…
Cíle pana náměstka Hřiba chápu. Nicméně, i podle minulých článků, se mi zdá, že by si ho měli vzít do parády PR specialisté. Zdá se arogantní jen mně?
Zvykejte si, u Pirátů naprosto běžné, oni těm svým bludům asi vážně věří, a proto o nich hovoří jak komunisté o plánech na budování ČSR v 50. letech 20. století. 🙁
To se dalo čekat. Ale přípravy stejně váznou, že by se nekoplo ani s penězi.
Když vidím v seznamu tu lanovku z Podbaby a nedávné prezentace, tak si říkám : Neví, co chtějí a nedají pokoj, dokud to nedostanou.
Přitom ta lanovka je potřeba, může být relativně levně a brzo.
Ta lanovka má být potřeba k čemu přesně? Pro reálné dopravní spojení Bohnic a Podbaby nebude mít kapacitu a pro alternativní spojení Dejvic se Zoo jde využít přívoz v Sedleci.
Lanovka je jen další nesmysl co tu zůstal po minulém vedení. Kdyby někdo myslel vážně zlepšení propojení Bohnic a Dejvic tak se urychlí stavba mostu a tramvajové tratě, která je tam stejně v plánu (a pak ta lanovka už nebude vůbec k ničemu).
Kapacita tý lanovky může být naprosto dostatečná, to nemá být dvojice vozů pro pár desítek lidí jednou za čtvrt hodiny jako ta Petřínská. Tenhle systém má kapacitu srovnatelnou s kloubovým busem po pár minutách nebo tramvajovou linkou.
Jediná otázka tam je, jestli se vyplatí na dobu, než je možný tam postavit tramvajovou trať. Která tam vzhledem k podmínkám bude extrémně náročná (nemluvě o ceně) a rozhodně nebude hned. Tedy jestli je interval „možné dokončení lanovky“ fůra času „možné reálné dokončení TT“ taková fůra času, aby se na ni lanovku stavět vyplatilo.
Odpověděl jste si sám.
Praha není tak bohatá, aby mohla vyhodit 3 MILIARDY za zcela nesystémovou lanovku.
Ty peníze je třeba investovat ROVNOU do stavby nové TT Podbaba – Bohnice.
Ta stavba TT a mostu je tak náročná a závislá na tolika dalších věcech (např. zkapacitnění Prašného mostu), že je reálná až tak v příští dekádě, i kdyby to šlo dobře – ostatně jenom samotná stavba bude na hezkou řadu let, budou se třeba muset složitě razit tramvajové tunely z Bohnic. Lanovka může být do voleb. Přívoz opravdu není dostatečná alternativa.
Ale houby.
Nekrmte nás bláboly.
Tramvajový tunel do Bohnic není nic zvláštního. Nemá ani kilometr a postavíte ho za cenu vámi adorované ZCESTNÉ lanovky.
Jaké kapacitnění Prašného Mostu? Ten je na druhé straně. Jestli myslíte trať na Strahov, tak 143 má ve špičce metrointerval.
A pro koho je potřeba? Opravdu je v Bohnicích taková poptávka po spojení do Dejvic a opačně? A nebo to spíš bude jen atrakce na dopravu do ZOO, která z relativně klidné lokality udělá parkoviště a velmi dopravně zatíženou lokalitu?
„Opravdu je z Krče taková poptávka po spojení na Spořilov, tak na co Jižní spojku?“ Když to takhle zredukujete, tak to moc slavně nevypadá, ale je to prostě tangenciální spojení, které zkrátí cesty mezi velkými oblastmi SZ-SV Prahy, které teď mají možnost spojení jedině přes centrum. Určitě si to poptávku najde, a pokud to ulehčí MHD do zoo, tak také jenom dobře.
V Podbabě jsou možnosti parkování tak omezené, že bych se cest autem na lanovku moc nebál. Autem do Zoo to bude furt o dost lepší zaparkovat až na některém z parkovišť Zoo. Zato to bude atrakce slušně napojená na veřejnou dopravu (tramvajová smyčka a zastávka vlaku. Umím si představit, že rodiny, které dnes do Zoo jedou autem (protože nechtějí riskovat narvaný autobus od metra) ho nechají doma a vezmou to tramvají a lanovkou. Co se týče poptávky nahoru na kopec a z něj, furt jsou Bohnice (a Čimice) solidně velký sídliště a v Dejvicích a na Suchdole jsou kampusy tří… Číst vice »
Až na to A LANOVKOU naprostá pravda.
Tak by se daly definovat ženy 🙂
Ta lanovka je takový střední hybrid.
Ale rozhodně by přineslo daleko více místním občanům užitek utratit investiční peníze na „podporu turismu“ raději v ní než v polovině jiných projektů, co jsou z té rozpočtové kapitoly nyní financované.
Ta lanovka je nesmysl.