Praha začne připravovat úpravy magistrály mezi Vltavou a hlavním nádražím
Prostor před pražským hlavním nádražím v roce 1909.. Pramen: IPR/© Zikmund Reach
Plány magistrátu u hlavního nádraží zahrnují zúžení a vytvoření přechodu.
aniž bych cokoliv naznačoval, rád bych zde uvedl, že jsou v zásadě dvě formy tzv. „městotvorných“ opatření, a to
1) analyticky vizionářská
2) kumulativně direktivní
tvůrci těch prvních na základě pozorování, měření a/nebo simulací vyberou to řešení, které se zdá v daném bodě budoucího času optimální, chcete-li WIN-WIN
tvůrci těch druhých si nakreslí vlastní SIM-CITY a pak chtějí donutit lidi, aby v tom žili
Před Hlavákem bude přechod? Pro koho?
Aby se týpci ze Sherwoodu mohli motat po silnici?
Pro cestující…
Na parkoviště.
Ano, souhlasím. Normálně nemám moc rád náhrady přechodu složitým podchodem apod, ale zrovna tady kde je alternativou celá hala včetně eskalátorů atd. mi to vracení přechodu příjde účelové…
Potřebu přechodu chápu, zúžení na dva pruhy moc ne, ale už vůbec nechápu ty cyklo pruhy a ten sjezd na Saifertovu/Habernskou tam je určitě potřeba zachovat napojení s připojovákem.
Viz: https://www.facebook.com/photo/?fbid=833527938137341&set=pcb.833599414796860
Ještě bych přidal přechody a cyklopruhy na dálnice, aby nebyli cyklisti a chodci utiskovaní… Když už, tak už, ať je rovnoprávnost!
A co jezdci na zvířatech, ty nemáte rád? Když si zajedu do práce v centru Prahy na jezdeckém koni, tak mi chybí stáj, kam bych ho dal. Hlavně, že jsou všude parkovací místa a nebo stojany na kola!
Pokud ta dálnice bude v centru města uprostřed husté zástavby, s vysokým podílem chodců a cyklistů v bezprostředním okolí; a pokud navíc bude od okolí odřezávat významné budovy, pak jednoznačně ano.
V opačném případě tady stavíte argument slaměného panáka.
Nechat magistrálu, tak jak je, to je nejlepší řešení. Přechod u nádraží přes magistrálu je nesmysl.
Hmm…a úplně geniální jí zbourat i s tou přístavbou pod ní… 😀
Jak jsme si tady dneska už několikrát řekli, nejlepší není aktuálně pro nikoho. Konkrétní protiargument zatím nezazněl, jen dojmy.
On i ten původní argument jsou jen dojmy.
Porad tady vsichni resite, co je pro koho vyhodnejsi casove, cenove a podobne. Ale podle me je minimalne polovina cest autem po Praze dana faktorem komfortu. Neberte me doslova, ale v Praze jsou lide bohati, takze setrit nepotrebuji, a co se tyce casu, jizdni doby na minuty rozhodne pocitat nebudou. Hlavni je, ze se pohodlne dostanou od sveho domu do prace, aniz by museli jit moc daleko pesky, hrozilo, ze zmoknou, nebo budou stat v nacpane tramvaji, kde jeste bude smrdet bezdomovec. Pro spoustu lidi je tohle proste daleko horsi predstava, nez ze chvili stravi v aute poskakovanim v kolone.… Číst vice »
Souhlas. MHD bohužel není moc atraktivní a pozitivně bezpečná .Někteří i klidně že pojedou déle tak pojedou autem,mají klid ,pohodlí, bezpečí. Schválně přestaňte koukat do mobilu a koukněte se v MHD kolem sebe,budete překvapeni.
Místo restrikcí lépe zpoplatnit externality a zábor místa (tzn. mimo okruhy a další vybrané komunikace zavést ve městě třeba 10 Kč/km a i pro rezidenty třeba 100 Kč/parkování/den). Ale naopak udělat pořádné výjimky pro zásobování, invalidy atd. A pro eliminaci dopadů na život okolo magistrály pomůže leda tunel od Bulovky po Nuselák – s jedinou odbočkou do Blanky/Povltavské a obřím parkovištěm pod Hlavákem (jako P+R i pro rezidenty a dojíždějící ochotné pořádně zaplatit).
No kdo má peníze ten si tu výjimku zařídí, stačí kouknout v Praze kolik aut za X milionů má kartu invalidy.Tudy cesta nevede.
Problém ale je, že na to ve městě není místo a ta menšina v autech silně otravuje život všem ostatním. A to jak v přeneseném, tak v doslovném významu slova otravovat. A nejen to, přemnožení aut vyřazuje nebo aspoň hendikepuje všechny ostatní, pro město a jeho obyvatele daleko šetrnější dopravní prostředky. Plus ta infrastruktura pro automobily (stavba nové, rekonstrukce i běžná údržba) stojí naprosto neúměrnou část rozpočtu města, jde tedy efektivně i o to, že ti chudší, kdo na auto nebo na denní ježdění autem nemají (a spolu s nimi ti, kdo by na to měli, ale preferují jiné způsoby… Číst vice »
To „otravování“ doslovné se hodně zredukovalo přísnými emisními předpisy v průběhu cca. posledních dvou desetiletí. A bude se ještě dále redukovat elektrifikací aut. Zbytek jsou excesy pochybných jedinců jejichž největším potěšením je úmyslně otravovat život okolí nadprodukcí hluku z „laděných“ výfuků a „macho“ motorů… a na ty bych byl jen rád kdyby se povedlo došlápnout ALESPOŇ v rozsahu aktuálně platných předpisů!
Nevím, co považujete za bohatého člověka, ale člověk skutečně bohatý se nemačká ráno na magistrále, aby stihnul devátou v práci.
Řešení je jednoduché a v praxi již mnohokrát osvedcene. Magistralu na Nuselaku a moste Barikadniku přehradíme palposty. Lidove milice budou posadky vozu lustrovat a určovat, kdo ma pravo pokracovat a kdo ne. Magistrala není zadne korzo aby nam tady jen tak svevolne jezdil kdo si zamane. Potrebnost jizdy a opravnenost provozovat motorove vozidlo ve meste budou určovat ulicni vybory. Osoby s negativnim vztahem k MHD budou odesilany do soustredovacich taboru tezit uran. Jejich vozidla budou zabavena a rodiny vystehovany do pohranici. Každý mestsky obvod dostane prikazanu kvotu spontánních cyklojizd po Magistrale a rodinných pikniku pod premostenim. Tuto kvotu si bude… Číst vice »
Kluci by se měli jet podívat do budapešti jak to tam funguje už víc než 100 let u mnohem kapacitnějších bulvárů.
U velkých křižovatek to tam jejich soudruzi za komára doplnili o estakády pouze v křižovatkách (most nad křižovatkou v hlavním směru)
Dtto v Mnichově, na olympijskym okruhu.
udělejte to v Praze a památkáři vás vykuchají
Pokud budete mít akutní zánět slepého střeva asi nebudete úplně v pohodě pokud by vás měl operovat kožař místo chirurga. Ale nejdůležitější dopravní tepnu v miliónovém městě bude řešit skupina ryzích architektů spolu s politiky!
Když se vrátím k tomu přirovnání z lékařského prostředí, operaci provede uklízečka, protože prostředí operačního sálu ze své praxe moc dobře zná.
Víte vůbec, že existuje dopravařina jako vědecký obor, který má více jak 200 letou tradici. Že se studuje 5 let na vysoké, že se z ní promuje? Že se neustále vyvíjí a přináší nové poznatky a dopraváci absolvují celoživotní vzdělávací proces? Žádný architekt neumí navrhnout správně dopravní stavbu stejně tak jako žádný dopravák neudělá třeba krásnou budovu nebo urbanistickou dispozici celé čtvrti. Ten umí to a ten zas tohle. Dohromady uděláme moc, ale pokud si bude jedna skupina lidí myslet, že mají patent na to, jak má vypadat doprava ve městě, zle se nám všem povede!
Jo, vím. Bohužel je ale taky dost otázka, v jakém stavu dopravařina jako obor v ČR je. Jak výuka, tak lidi v praxi a jejich ochota/schopnost sledovat vývoj a trendy.
Praxe posledních let je, že v městech se tvoří koalice architekti a politici a tyto společně ničí stávající ještě jakžtakž funkční dopravní systém a přihrávají si malé domů ve formě nekonečných štědře dotovaných studií. Třetím do mariáše jsou pak developeři. Tenhle vládnoucí triumvirát je v podstatě neprůstřelný a mění si území ve svém vlivu ke svému obrazu a hlavně k svému byznysu. V ČR je velká řada velmi zkušených dopraváků na světové špičce, ale nikdo je z výše uvedených neposlouchá a ani jim nedává prostor. Resp. když už dá, tak do toho zasahuje neskutečným způsobem. Jsem rád, že většinu své… Číst vice »
A poslouchal někdo z těch politiků, co rozhodli o magistrále, ty dopraváře?
Nomen omen.
Právě to, že „nejdůležitější dopravní tepnu“ vyšvihli pouze a jen ti vaši bezvadní „dopraváci“, aniž by se o tom potřebovali bavit s kýmkoli, je důvodem, proč je celá ta stavba naprostej průser a urbanistickej zločin.
V lucidní civilizaci není myslitelný, aby podobu města určoval nějakej indiferentní dopravák plnící pouze a jen zadání zajistit co největší kapacitu silnic. Na to jsou právě ti architekti a urbanisté, dopravák je v tomto ohledu pomocná profese.
Jinak ta vaše přirovná ní jsou opravdu hodně debilní.
A co je nejhorší, kapacitu měřenou jen a pouze v autech za hodinu, ne v přepravených lidech za hodinu. Ve světě už se tohle začíná měnit a i dopraváci chápou, jak nesmyslná a škodlivá ta metrika pouze s auty byla. U nás jsou to bohužel zatím stále spíš výjimky potvrzující pravidlo.
No jo…ale jak ty lidi měřit?
U tramvaje to chápu…ale jak to udělat u aut?
A co vnitřní a vnější obchvat? Nic co…tak ještě více zprasime dopravu, pak to hodíme na to že je moc aut a že je to potřeba zklidnit a zprasime to ještě více….muchomůrko, bez si tyhle experimenty dělat do Slavicina….Magistrala centrem města není nic moc, ale dokud nebude možnost jiné volby tak se to nezlepší. Udělejte už.konecne obchvaty a pak si z magistrály udělejte třeba pěší zónu….
Až na to, že všechna data ukazují, že skutečně tranzitní (Prahou jen projíždím) je v centru minimum. Cokoliv od D1 po D7 lze už dnes objet po SOKP, zbytek po Jižní spojce a Průmyslové.
Slibovalo se, že Blanka zklidní magistrálu. Nestalo se.
Úplně stejně s magistrálou nic neudělá jeden, dva ani tři další okruhy, protože cílová skupina řidičů je jiná.
Takže prosím, #ažbudeokruh už sem netahejme.
Není pouze doprava lokální (Pha-Pha) a tranzitní, ale taky dost důležitá kategorie výchozí/cílová (tedy ta která má v Praze buď výchozí nebo cílové místo), pro tuto je pak důležitý i obchvat i magistrála (nebo obecně komunikace která ho co nejrychleji dostane „mimo“ zalidněné oblasti, někam na ten okruh)…
Podle posledního průzkumu (na Magistrále před Muzeem) 70 % vnitropražská doprava, 26,5 % dojížďka do Prahy, tranzit 3,5 % (tj. efekt vnějšího obchvatu max 3,5 %). Z té vnitropražské tranzit přes oblast Městského okruhu 22 % (tj. 15 % z celého). Tedy efekt obchvatů nebude nijak zásadní.
Že nebude nijak zásadní? Kolikrát už jsem tu četl, že stačí o 10 % aut méně a město nepoznáme.
Jestli ode mě, tak to bylo o 10 procentních bodů pro auta v modal splitu méně. Ne o 10 procent míň aut. I to by pomohlo, ale ještě ne k nepoznání. A v tomto případě by ten pokles o 10 = odklonem tranzitu velmi rychle nahradila nově naindukovaná místní autodoprava, takže by nebyl znát vůbec. Viz otevření Blanky, nějakou dobu byl na magistrále pokles, ale protože ji v té době nikdo z politiků nenašel odvahu přiškrtit, indukce ji velmi rychle zaplnila znovu. jen tentokrát i s plnou Blankou a tedy o to hůř pro Holešovičky a spol…
Takže 70% by vyřešilo, pokud by se do centra vůbec nesmělo, a dalších 26,5% by vyřešila kapacitní parkoviště u vlakových nádraží?
Obnovit Těšnov! 😉
Kdepak…z toho nebude nic.
Naopak se odebere do věčných sutin Fleisch-Krawall Bahnhof, protože se kladenská trať přeloží pod hlavák…
A ty slony presunete kam?
To už je nějaká diagnóza. Chodci na magistrálu? To jako někdo půjde pěšky po mostě, když má k dispozici metro, tramvaje a x jiných pěších tras? Já tedy jezdím na kole docela dost, ale ne po těchto sra*kách…
Chodník od muzea na hlavák.
Říkalo se: Nikdo tam chodit nebude, jezdí tam metro.
Realita: Chodník hojně využívaný.
Uzavření Mariánského náměstí:
Říkalo se: Kdo by tam trávil čas? Bude tam prázdno.
Realita: Sezení je dneska hojně využívané.
Přechody u muzea:
Říkalo se: Tam nikdo nechodí, všichni i tak mají podchod.
Realita: Prakticky od prvního dne jsou přechody hojně využívané.
Pedestrianizace dolní části Václaváku
Říkalo se: Lidé chodí po chodnících, náměstí bez aut umře!
Realita: https://www.facebook.com/photo/?fbid=5895832430540073
Takže klid. Ono ostatně přemostění Masarykova nádraží pro chodce a cyklisty fakt docela chybí.
No ale pokud vím, tak se chystá přemostění toho kolejiště možná tak pro ty chodce, ale na cyklisty se zase nějak zapomnělo, ty to asi kolem Masny budou muset objíždět dál…
Jé…to bude mít ten pověstný kůň radost, až tam nebude ani kolo… 😀
A co teprve povinná zavírací hodina do 22:00… 😀 😀 😀
To je indukce… někam nastavíte lavičky, stolky a slunečníky a ejhle, oni se tam objevili lidi!
Prokristapána, proč tahle příštipkařina? Vždyť to je snad nejcennější kus veřejného prostoru v centru města, který je teď k řešení, a současně nejsložitější.
To přímo řve o mezinárodní urbanistickou/architektonickou soutěž (dáno: kus dálnice nedopatřením odhozený v centru, s komplikovaným okolím, spádem, vazbami a snad vším dalším; cíl: Město). Skutečnou poctivou soutěž, bez předem daných výsledků a vítězů, s minimem omezení, skutečnou výzvu pro ty nejlepší mozky. A pak zrealizovat. Bude to drahé, ale, opakuji, je to nejcennější prostor v centru dostupný k přemodelování.
Takhle z toho bude pořád monstrum.
Tady nechápu proč to území nezahrnuli aspoň částečně do probíhající soutěže Nový Hlavák.
Naprostý souhlas. To je věc, kterou tady zatím neumíme. Když už máme něco přetvářet (pro více generací), tak bych taky čekal širokou architektonickou soutěž. Většinou to dopadá ale tak, že potřebujeme něco změnit, ale tou změnou daný prostor ještě více zprzníme a protože jsme na to vynaložili nemalé prostředky, tak výsledek snažení pak musí „snášet“ dalších několik generací… Tady máme jedinečný kus veřejného prostoru, který se po letech dočká zřejmě jen dalšího „znásilnění“.
Ono už to bylo částečně nastíněno v článku: „Komplikovalo by to automobilový provoz“ To je, dle mého názoru, ten hlavní důvod, proč taková opatrnost. Přitom ta prestižní, mezinárodní, soutěž by mohla vyřešit právě to, čeho se zadavatelé obávají.
Jenže v takovém případě vám naprostá většina (pravděpodobně všichni) architektů tu magistrálu v návrhu zbourá. Což neříkám, že by mi vadilo, ale to není záměrem očividně.
A to by se smraďoši šli asi rovnou utopit do Botiče, když by museli z Nuslí do Prahy metrem… 😀
Ještě bych doplnil jednu věc. Po zrušení 2 prouhů bude více než dost místa pro pořádnou cyklostezku, avšak k mému zděšení se v článku píše o cyklopruhu. Absolutně nechápu, co je proboha tak těžkého na rozšíření chodníku a přidání jedné značky k tomu? Proč to jinde jde, ale Praha v tomhle směru zůstává tak 30 let pozadu?
Pak si řidiči (právem) ztěžují na cyklisty. Ale ti by měli být úplně oddělení od automobilové dopravy (tam kde to jde, což je skoro všude, kde je ten cyklopruh).
Řidiči si na cyklisty nemají co stěžovat. silnice je stejně jedněch i druhých. Jen jedni jsou více nebezpeční pro okolí.
Nejspíš to projektují lidé, kteří se na kole po městě nepohybují
Přesně. Omezování dopravy bez reálné alternativy, respektive snaha dosáhnout západních výsledků prostřednictvím východních, tedy ideálně žádných investic, to už mě u nás bohužel nepřekvapuje. Ale že zrušíme dva regulérní pruhy a pro cyklisty z toho místo plnohodnotné oddělené infrastruktury vypadnou jen prachsprosté cyklopruhy, to je přímo kolosální zoufalost i na naše poměry.
Doufam, ze tam bude i cyklostezka – cela rodina trpime tim, ze nemuzeme projet po magistrale.
Proč? V metru byli revizoři?
Pro všechny ty chataře, kteří nutně potřebují do posázaví autem (což celkem chápu, tam to jinak moc nejde). Chcete mi říct, že v ranní špičce ve většině aut, co projíždí po magistrále, sedí rodinka co jede na chatu? Asi ne že? A ostatní cesty po Praze se dají celkem snadno omezit. Chatař by si měl přát méně aut ve městě, ne víc, protože pak on pojede plynuleji.
Ale jde, přinejmenším podél „Pacifiku“ je ještě velká kapacitní rezerva železnice (zvláště, pokud někdo konečně dotáhne druhou kolej alespoň do Modřan, když ne až do Zbraslavi, případně též od Skochovic do Vraného, a dále obnoví výhybny). Namísto toho se ovšem chystá protlačení D3, že…
Beru to tak, že jde, ale jednak se dostat z nádraží ke konkrétní chatě je problém, druhak je problém vyšplhat se tam s veškerou bagáží. Pro turisty samozřejmě vlak ideál.
Jasně, a věci typické pro rodinku na víkend potáhne z nádraží na chatu na zádech, že? Toho je schopný (fyzicky) jen někdo, taky podle složení té rodiny (a mmch to diskriminuje matky samoživitelky!)
Ano, řekněte chatařům, řemeslníkům i kojícím matkám, co si mají přát.
A není to snad pravda?
V ranní špičce sedí lidi, co musí pracovat, a po práci být rychle zase s rodinou, čas je drahý.
V odpolední zase sedí všichni, co jedou nakoupit, z práce, na kroužky, s hokejovou výbavou třeba, se psem – je spousta důvodů, které oni mají, proč jet autem, a vy máte tu drzost jim od stolu říkat, že jsou vedle.
Ne, nic takového jim neříkám. To že je čas drahý je akorát argument pro lepší MHD. Dál jsme zase u toho, že pokud by tam opravdu jeli jen ti, kteří jinak nemůžou, aut by tam nebyla ani polovina toho, co dnes. Na kroužky mě nikdo autem nevozil (a to jsem z maloměsta), pravda, hokejovou výbavu jsem nikdy nepotřeboval 😉 To samé s nakupováním, běžně chodím pěšky (zase na maloměstě, kde je to s dostupností služeb mnohem horší). Možná to chce spíš přestat hledat výmluvy. Kdyby auta omezovala jen jejich řidiče, nic bych proti nim neměl, ale takhle to bohužel nefunguje.… Číst vice »
Takze do ktorej MHD-ky ma pustia s 2 metrovymi vodovodnymi rurkami ? V nedelu som ich bol 15 doviest autom. V nasom okresnom meste nie su dajako tym nadseny, ze by som take nieco vozil MHD. Do ktorej MHD vas pustia s fosnou 300 x 20 cm. Potrebujem ich zo 2, idem opravovat drevene schody z domu do zahrady. Skusili ste cestovat s 8 kg kocurom v 4 kg prepravke verejnou dopravou do krajskeho mesta? V pondelok som bol s nim tam na veterine, lebo nasa veterina chcela konzultaciu vyzsej instancie. Uz takto nie je nadseny z navstev veteriny a… Číst vice »
Blaboly. Kazdy den nevozite fosny, trubky ani svarecku. Prestante tu lhat, jak vetsine nejezdi z pouhe lenosti/pohodlnosti a potreby udrzeni statusu
Viete o mne hovno, ale blabolite. Tak ako je u prevedcenych pumpickarov a bojovnikov za lepsie zajtrajsky bezne.
Na kole jezdit tak 2x rocne. Jen nemuzu snest, jak se banda linych lemer ci snobu predhani v jakekoliv diskuzi o omezeni prebujele dopravy v centru velkeho mesta s historkami o remeslnicich ci beznohych dedeccich
To víme, a taky víme proč to nemůžeš snést – protože to je argument, na který nic nemáš, a tak ti nezbývá než jen ten bezmocný vztek.
Soudruhu, myslim, že budu hmotné zajištěn tak 10x líp než ty. Pokud podstrkujes mi motiv závisti.
Mne proste vadí město zacpane auty otravujici všechny kolem. Závisí c tom opravdu neni
Prachů můžeš mít kolik chceš, ale na obyčejný lidi ze střední třídy, co se o něco snaží, na ty kašleš, ve svém sobeckém zájmu abys je zbavil aut, i když je potřebují.
Vtipné když v tomto vlákně žádný peter nepsal, ale tady se ozvá jako nějaký výše dotčený komentátor. Blábolí tady jednotky lidí, kteří možná mají potřebu přepravovat zboží po městě, ale ti rozhodně nerprezentují většinu cestujících. Většina aut opravdu vozí průměrně 1,33 člověka a to bez většího nákladu. Ale v diskuzi se ozve pár jako kdyby každý druhý byl řemeslník, invalida, stěhovák, rodiná ambulance a rozvážeč dětí na kroužky z celého domu. Budete se divit, ale drtivá většina běžného života jde zvládnout v MHD, včetně jízdy s dětmi, na nákup, i kojících matek s kočárkem, návštěvy doktorů a nemocnic a tak… Číst vice »
A mam sa tu s vami hadat ? Dal som priklad, na co som pouzil posledne 3 krat auto a hned som tu napadany ze blabolim.
A hlavně: ve chvíli, kdy něco takovýho vezete, nejvíc potřebujete, aby všichni, kdo snadno můžou, jeli pokud možno jinak, než autem.
Nikdy nejsem tak vděčnej za každýho, kdo jede MHD, na kole nebo jde pěšky a nepřináší do kolony přede mě další auto, jako tehdy, když kvůli charakteru cesty a/nebo nákladu musím do města autem…
Co ale v takové chvíli vůbec nepotřebujete je, aby vás hodili do stejného pytle s těmi co si jedou „jen tak“ a zrušili vás všechny.
Tento argument me vzdycky rozesmeje
Nevymýšlej blbosti.
Zrovna dnes jsem si metrem privezl z OBI 3 kuly ke stromum o delce 2m :-). Vypadal jsem sice jako exot, ale no problem 🙂
Ale říkáte, opravdu to formulujete tak jakože v těch autech sedí skoro všichni zbytečně…
V ranní špičce sedí lidi, co musí pracovat, a po práci být rychle zase s rodinou, čas je drahý. No, co na to rict, jeden autobus by ubral 50 aut… Jedna tramvaj 200 aut… Ve vysledku je tam vice pruhu pro auta a stejen ten cas zabijete popojizdenim v kolonach a pak parkovanim… pritom v okoli te ulice je hluk, prach a nedychatelno… A jisteze chapu, ze je to nekdy autem pohodlnejsi a rychlejsi, ale casto take diky zacpam a take prestupum,… jenze ono to souvisi se vsim.. Vas argument je trochu vedle, za projezdene penize nakoupite totez online s… Číst vice »
Ale vy pořád počítáte jen kdyby kdyby… Realita?
Teď o víkendu cesta vlakem z Petrova u Prahy do Vinoře, jeden vlak ujel těsně po příchodu na stanici, druhý vlak měl 15 minut zpoždění, metro C nejezdilo takže zajížďka na 375 na Vysočanskou. A marné čekání na autobus než přijel 25 minut po pravidelném odjezdu, zpožděný a narvaný. Celkem to trvalo 2,5hodiny.
A na tenhle bordel se má někdo spolehnout, kdo musí vyzvedávat děti na čas, nebo být někde na čas?
V matce měst žije milion a půl lidí a s nimi milion aut. Když se každý z těch aut jednou za týden probere, aby dojelo pro balík do Zdib, medomet do Modřan či skříňku na Čerňák, tak z toho máte najednou 140 tisíc aut denně na magistrále. Jsou ti lidé ve skutečně iracionální a líní lemplové, co netuší, co dělají? Nebo proč s nimi máte potřebu bojovat?
Ti lidi nejsou iracionální. Ti lidi racionálně volí pro sebe tu nejlepší aktuální možnost z těch, které jim město připravilo. Kdo je naprosto iracionální je město a jeho politici, protože ty alternativy lidem nabízí tak, aby nejlákavější byly ty, které jsou pro město zdaleka (rozdíl je minimálně jeden řád) víc zatěžující. Bez ohledu na to, že na ně v takovém množství není ve městě prostor a ani na ně město nemá prostředky…. Je to jako byste chystal raut, věděl jste, že potřebujete i nějakou speciální verzi nějakého jídla z něj pro pár lidí s dietou, věděl, že ta dietní verze… Číst vice »
Ta analogie s rautem se mi líbí, nicméně jak to vnímám já, co se teď prosazuje a my tu diskutujeme, je sebrání těch pár alternativních porcí všem, namísto zatraktivnění těch „obyčejných“ pokrmů.
Vždyť si všimněte, že tu nikdo snad nikdy netvrdil, že si vozí zadek, protože může, všichni preferují veřejnou. Ano, když tím nestráví tři hodiny denně. Z mého vlastního okolí znám jediného člověka, co radši jede z Barrandova do Butovic autem, než by přeběhl 2,5 km přes údolí, nebo jel paralelní mhd. Zbytek to má naopak.
Tak to právě není, jde čistě o zvýšení relativní atraktivity těch ostatních verzí vůči těm dietním, aby ty dietní nebyly nesmyslně lákavější i pro ty, kdo je nepotřebují. Jo, v rámci omezeného rozpočtu je jasné, že to nejde jen čistým zatraktivňováním toho ostatního, ale musí dojít i k nějakému snížení atraktivity těch speciálních verzí. Vždyť tam furt mají zůstat dva pruhy pro auta každým směrem, to je na ulici v centru města až až a rozhodně nic, co by průjezd znemožnilo. Jen už nebude tak atraktivní a rychlý (na úkor všeho ostatního), aby šlo o preferovanou cestu (jak v navigacích… Číst vice »
Opet jste si vykonstruoval nesmysl. Kolegove soucasni i minuli jezdi do prace casto autem. Jeden z vodickove na pankrac. Dalsi z jarova na invalidovnu. Vozi s sebou max laptop. Zadna stavebni kolecka, medomety a beznozi dedeckove
Omlouvám se, že moje životní zkušenost je odlišná a připadá Vám jako nesmysl.
Ok, stoupnete si ke svetlum pod muzeem a pocitejte kolik lidi prumerne jede a v jakem ohozu a aute. Ja chodim pesky a jezdim mhd, takze hodne dobre vidim, co a kdo jezdi. Ale mame zjevne ruzne bubliny, ja opravdu neznam moc lidi, co by pouzivali auto k necemu jinemu nez vozeni vlastniho pozadi v ramci mesta
Jojo, vsude preplneny auta 😀
80% nefiremnich aut veze jen ridice. Hlavne v Praze, kde o MHD clovek nezavadi….
Proste pohodli.
Tak až mě příště uvidíte samotného v autě, tak si klidně pomyslete něco o sobeckém blbci, ale vězte, že ve skutečnosti mám v kufru pytle substrátu, server, prostě věci, co se dobře tahají v teplejch, jinak bych tou plechovkou nejel.
A přesně proto bych si nedovolil nikoho dalšího soudit.
Soudit konkrétního člověka je samozřejmě blbost. Zvenčí fakt nejde určit, jestli neveze něco, co se bez auta vozí fakt blbě (v extrému třeba to auto, může jet nějakou jinak obtížně transportovatelnou věc teprve naložit, nebo ji před chvílí vyložil, jet do servisu, na STK, atd.) natož jestli nemusí jet někam, kam se bez auta dostává sakra blbě (pak je samozřejmě otázka, jestli si takový cíl vybral dobrovolně, nebo tam prostě musí a nemůže za to, ale opět, to těžko zvenčí poznat). Ale to je jedna věc, druhá věc je statistika a pokud drtivá většina aut jezdí v podstatě prázdnejch, což… Číst vice »
A předpokládám, že v práci se na ně usmíváte a do očí jim to neřeknete, ale na dopravním fóru to „takovým a podobným“ nasolíte…
Ano, každý obyvatel města by si přál, aby tam pokud možno bydlel sám.
Ale ona se vám ta iluze splní, můj čerstvý zážitek ze dvou Švédských měst je ten, že jsou ulice po šesté hodině večer liduprázdné. Pohled k popukání.
Samozřejmě netuším proč přesně, ale s tím vyháněním jsou tam viditelně dost napřed.
Tak podél magistrály je teď taky liduprázdno, proč asi? 😉😉
Za to pod Novým spojením teď piknikují celé rodiny. A z nějakého důvodu má ten most nějakou lepší auru, nikdo ho nechce bourat a končit vlaky v Libni.
no ale okolo těch železničních tratí fakt chodí lidi piknikovat, občas dokonce i kopulovat.
Není to tak dávno, co byly i naše ulice mrtvé. Bylo to zajištěno léčebným opatřením, lidově známým jako „policejní hodina“.
Ale taky to mělo jistě něco společného s tím, že hodně lidí muselo vstávat brzo do práce…
Není nic lepšího,než mít centrum jen pro turisty. Škoda, že pořád musí na letiště jen autobusem či taxíkem.
Klasické dva protiargumenty:
1) stejně tam lidi nechodí / odpočinkovou zónu nebudou využívat
2) zkolabuje doprava
O tom, že ani jeden neplatí, se můžeme na více příkladech přesvědčit v novém videu Kluků z Prahy:
https://youtu.be/6yczZylU_C8
Vycistit Sherwood je nad jejich síly. Tak aspoň doprasi co jakz takz funguje.
Magistrála je právě ukázkovým příkladem něčeho, co nefunguje vůbec pro nikoho 🙂
Co presne na magistrale nefunguje?
Pro motoristy je mizerná, protože jako „sběrná komunikace“ vedená centrem se pořád zasekává. Lhostejno na počtu pruhů magistrála nikdy zcela nebude stačit, protože na sebe tahá různé směry. Z Pankráce do Karlína? Kolem muzea. Ze Smíchova na Žižkov? Kolem muzea. Z Vršovic do Troje? Kolem muzea. Pro město je mizerná, protože přináší efekt dopravní indukce – pocit, že přeci je tu dálnice, která by měla být atraktivní k projetí, ač to tak není. Pro cyklisty je mizerná, protože bez riskování života se tudy rozumně projet nedá, ač by to bylo logické, např. jako zatím jediné přemostění Masarykova nádraží. Pro chodce… Číst vice »
Tak nejak jsem cekal tuhle slátaninu. Magistrala je mizerna pro cyklisty? Naprosto v poradku, nemaji na ni co pohledávat, stejne jako na rozjezdove draze ruzyňského letiste, v zeleznicnim kolejisti nebo na dalnici. Magistrala natlačila chodce do hnusných podchodu? A není resenim mit ciste a nasvicene podchody? Magistrala odrezava Muzeum? Nikdy jsem si toho nevsiml. Kdykoliv potrebuju, k Muzeu se bez problemu dostanu. Znehodnocuje budovu Hl.n.? Jak? Upadly mu vezicky? Kde presne jsou „mrtve prostory pod estakádami“? Jak se lisi od jinych mrtvych prostor kde ani na dohled není zadna kapacitni mestska ulice? Atd atd…
Nezlobte se na mě, ale po přečtení jsem si uvědomil, že někteří z nás vidí svět jen jako středovou čáru silnice a ostatní je nezajímá nebo jim jen uniká. Přitom stačí zvednout zrak od vozovky…
Ano, magistrála odřezává muzeum ze všech stran a to rozhodně není žádoucí. Stačí se na to podívat odkudkoli odjinud, než z okna gumokolu.
Pokud se chytnu vašeho argumentu, že magistrála má sloužit výhradně motoristům, pak je to o důvod méně, proč takovou stavbu mít uprostřed města, kde má existovat rozumný modální mix.
P.S.: Zajeďte si na Florenc a nahlédněte pod.
Panebože jestli tohle zvěrstvo opravdu začnou řešit tak snad uteču z Prahy!!! Tohle je vrchol diletantství vedení dopravy v Praze posledních desetiletí.
Mnohem lepší by bylo zakázat vjezd na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží a naopak Ječnou a magistrálu trochu vylepšit aby tvořila objízdnou trasu. Takhle pokud se omezí magistrála naopak zhoustne provoz všude jinde od Vltavy hlavně přes Eden a Želivského a Krejcárek!
Vždyť je dole hala a podchody tak přechod není potřeba. V civilizovaných zemích se přechody ruší a nahrazují podchody!!!
Co přijde příště?? Předpokládám že zasypeme metro a nahradíme ho tramvajemi a autobusy??
V civilizovaných zemích se ruší podchody a nahrazují úrovňovými přechody.
Jojo…v civilizovaných zemích mají totiž politikové staré invalidní prarodiče, tak se o ně chtějí trochu postarat 😀
To máte ty civilizované země nějak popletené 🙂
Jinak omezení vjezdu na nábřeží se samozřejmě s regulací magistrály nijak nevylučuje. Naopak úplně nechápu, proč do toho taháte metro, které denně jen v severojižním směru přepraví víc lidí, než městská dálnice.
Mimochodem, v Ječné jsme chvilku bydleli a bylo to peklo. Nikdy jsem úplně nechápal, proč mají lidé v centru Prahy trpět proto, že někdo z Řeporyjí nebo od Rakovníka chce dojet autem až na Václavák.
Omezení vjezdu na nábřeží se s regulací magistrály přímo vylučuje. Sám magistrát ji považuje za objízdnou trasu. Nemůžete někam nahnat dopravu a současně snížit kapacitu.
Můžeme motivovat k redukci individuální dopravy – jak to dělá třeba Vídeň, Lipsko nebo Kodaň.
Ostatně když se tolik aut do centra objektivně nevejde, tak jaký rozumný důvod je v tomto stavu setrvávat?
Individuální automobilové dopravy, protože ta je pro město jednoznačně nejvíc zatěžující.
Individuální pěší dopravu a individuální cyklodopravu naopak rozumná města podporují, protože je pro město šetrná, levná a přínosná…
Bydlím na Karlíně, auto parkuji v garáži. Po Praze se dopravuji až na výjimky MHD.
Pravidelně se ale potřebuji dopravit na Vysočinu, obvykle s nemalým nákladem a poté zpátky. Znám další takové lidi. Sdělení, že mám využít městského okruhu (patrně myšlen tun. komplex Blanka) mi přijde zcela absurdní (zajížďka směr historické centrum, zdržení cca 30 minut). Může mi některý zastánce zúžení říct, jakou cestu mám volit?
Patrně rychlíky téhož pojmenování, které též zastavují v Libni…
Takovou radu od dopravně-sociálního inženýrstva nečekejte, anobrž síla jejich ega nedovolí pomyšlení, že si snad někdo veze prdel z nějakého racionálního důvodu a ne jen tak z plezíru. Jeďte na kole.
A on vám někdo tu magistrálu bude zavírat nebo o čem to tady mluvíte? Nebo myslíte téma mýta v centru? To se magistrály také netýká. Ta je právě tím okruhem Starého Města, můžete nějak specifikovat svůj bol?
Určitě tu alternativa je, na Husitskou, pak okolo Olšanských hřbitovů přes Floru na Orionku, projet okolo Edenu, depa Kačerov a už jste skoro na Brněnské výpadovce směr D1. 🙂 Čas je zhruba stejný.
Nikdo magistrálu pro auta nezavírá, dva pruhy každým směrem jsou i při stavu 2‰ víc než dost.:) Řekl bych, že se na zneprůjezdnění nemůžeme v dohledné době těšit/bát. Leda tak si za průjezd zaplatíte, ale komplet uzávěra alespoň v dnešních podmínkách smysl nedává. Ani v navrhovaném dlouhodobém horizontu ji není v plánu uzavřít. Stávající stav ale není pro město dobrý, je to městská třída, ne dálnice. Doplňte stromy, chodníky, zpomalovací prvky jako užší pruhy a vyvýšené přechody, oddělená cyklostezka a najednou to má potenciál Curyšské.Bahnhofstraße, i bez fyzické nemožnosti průjezdu. V oblasti Těšnova se komunikace jenom srovná do úrovně terénu,… Číst vice »
Přesně tak. Podobná magistrála je i v Bruselu a pod ní vede linka metra. Podél celé délky jsou ale oddělené cyklostezky a místy se mění její dálniční charakter na městský, kde jsou snad každých 150 metrů přechody a ostrůvky.
Navíc na „dálničních“ úsecích mají cyklisté malé semafory a musí dát přednost zatáčejícím autům a blíže centru je to zase naopak a auta musí dávat přednost cyklistům a chodcům bez světelné signalizace (normální přechody).
Pojedete normálně po magistrále. Nikdo se vám ji nechystá zbořit. Pokud pravidelně nepřepravujete turbínu pro vodní elektrárnu, ani si toho nevšimnete.
Aniž bych měl jasno v tom, co zúžení udělá, před lety jsem z Karlína na Spořilov jezdil zpravidla přes Krejcárek a Eden. Dnes už to není použitelné pro cestu k D1?
Moc ne. Kolona na Rohanském nábřeží ke křížení se Sokolovskou, kolona na semaforu na Krejcárku, kolona na Ohradě, ulice Jana Želivského je kapitola sama pro sebe, kde se tomuhle nonstop rozkopanému šílenství, chodcům a pruhovému slalomu rád vyhnu. Průjezd rezidenční zónou Vinohrad a Vršovic mi vždy přišel jako nesmysl, který může podporovat jen blázen. Následně Bohdalecká a Chodovská jsou od určité doby (asi kdy se upravily semafory) ucpané peklo.
A proc nejedete autem? Tedy pokud mate kam dat ten naklad… klidne i s vozikem…?
Ja porad nechapu, proc to kazdy bere tak, ze bud MHD nebo Auto a kazdy proti sobe bojuje…
Nikdo tu silnici preci nerusi,…
PS: no a pokud vam vadi zuzeni, verte, ze spousta ridicu co tam stravi hodiny si to rozmysli, zda jet jinudy nebo pokud vubec, kdyz ta MHD, kterou vyuzivate bude rychlejsi… a vam pak na cestu na Vysocinu zustane ta silnice a nestravite tam o tolik casu vic nez obvykle…
Tohle plati obecne ve vetsine pripadu, ne vzdy, ale vetsinou ano…
Já bych nejezdil do historického centra, jel bych směrem „ven“ na Průmyslový polookruh a Jižní spojku.
To bych moc rád udělal. Ale nemáme pokračování Vysočanské radiály, pokračování MO v nedohlednu. A lepší spojení z Rohanského nábřeží směrem Českomoravská (tj. uvažovaný tunel od Lib. mostu nebo „obchvat“ kolem TC4) také stále nestojí a nejspíš to s touto politickou reprezentací nikdy ani stát nebude. Takže dostat se tímto směrem je časově a nervově ještě náročnější, než přes Eden.
Tak snad.
Tohle je opravdu omezení pro omezení. Před Fantovou budovou nemá přechod žádný smysl, protože není odkud kam přecházet – na jedné straně pro veřejnost nezajímavá historická budova, na druhé parkoviště. Logická úroveň pro pěší je o patro níž.
Píšou, že kapacita nové budovy přestává stačit a vchod přes historickou jí má ulehčit.
No, to se mi zdá jako nesmysl. Kdo bude uživatel přechodu? Lidi z parkoviště na první nástupiště? Ostatní se stejně nějak budou muset dostat o úroveň níž.
Jenze se musite take dostat dolu a na druhe strane se pak musi zbourat ty tocite chcadla a udelat tam normalni otevrene schodiste…
Jelikož se celá magistrála doplní o pěší a cyklo přístupy, tak bude určitě hojně využívaná i tímto způsobem, stačí se podívat na nový chodníček od muzea kolik tam chodí lidí. Svoje využití si to na povrchu určitě najde a za 10 let nebudeme chápat, jak to tam mohlo být dřív bez toho. A budova nádraží je teda velice zajímavá a právě probíhá její rekonstrukce a po kompletní opravě bude hojně využívána i právě nahoře. Jen se nebojme, a zapomeňme na to, že je magistrála dálnice, to platilo dřív, dnes už snad tuhle bariéru můžeme zkulturnit.
Teď to tam moc smysl nemá, ale souvisí to s budoucím plánem na vytvoření dalšího „místa pro setkávání“ na tom parkovišti. Z něho pak povedou chodníčky napravo nalevo… Zhruba takto https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/hlavni-nadrazi-ma-dostat-dva-nove-pavilony-prazsky-sherwood-se-rozsiri-1372565
Info Dobré správy k tomuto:
https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/ON-57
Samozřejmě že je Fantova budova nezajímavá, když si jí přes tu dálnici nikdo ani nevšimne. Stávající stav není, že by tam neměl kdo chodit, ale doslova se tam nemá jak dostat.
Jinak má naopak velký potenciál.
Jednak tam běžně vysazuje lidi AirportExpress a linkové autobusy. Dneska se celý bus musí postupně nacpat do dvou pomalých výtahů.
Jednak jsou tam pobočky autopůjčoven a počítá se s dalším využitím střechy nové haly.
A jednak se rekonstruuje historická budova a není důvod, aby byla zcela odříznuta od svého okolí.
Vcera bylo pozde, at se jiz kopne.
Tohle se mělo řešit, když se otevírala Blanka a byl prostor na koncepční změny. Teď to bude na sílu..
Ono vždy to bude na sílu, protože motoristi ztratí prostor. Ale už není důvod udržovat 4-6 proudou silnici I. třídy, v centru, o níž si lidi, neprávem, myslí, že jde o dálnici.
Mně vadí, že se akorát vytvářejí špunty za Nuselákem a teď u Hlaváku a dejchají to pak lidi v Nuslích. IPR by mohlo konečně dělat věci koncepčně, když se tak pojmenovali.
Takže by jste jaksi ocenil, kdyby ty smraďochy roztřídili hned ve Spořilově?
Nejezdíme v trabantech, ale čistě teoreticky ano, i když to teď není proveditelný, protože MO kolabuje každý den.
To není problém ipru, to je problém vedení Prahy.
Jaké úzké hrdlo vzniklo za nuselákem?
Jak není problém IPR? To má snad řešit komplet. „Dálnice“ je celá 5. května až po Bubenské nábřeží. Jediná další studie je křížení 5. května – Táborská a zbytek nikde není.
Semafory, které rozřeďují provoz na Legerově. Kolony se jen přesunuly z Legerovy na Nuselák až na 5. května (koukám, semafory se postupně přesunuly trochu dál ke křživotace Legerova-Wenzigova). Teď se případně udělá další špunt, tzn. tyto semafory to budou muset ředit ještě víc.
Komplet se to řešilo už ve studii Gehla v roce 2016. Ipr si ale může navrhnout doslova co chce, sám ale nemá žádné pravomoci, jak celistvost prosadit. Je pouze na vedení prahy jak moc a jestli vůbec budou k názoru ipru přihlížet. Je to v podstatě bohužel pouze poradní orgán, který nám kreslí, jak hezký by to město mohlo být, kdyby o něm rozhodoval někdo kompetentní.
U hlaváku je pruh zúžený už teď, jen se tam domaluje přechod a dá semafor, to asi zvládneme (motoristi).
Ubírat pruhy je šílenství a doufám, že k tomu nedojde. Nikomu to neprospěje.
Umožnit přístup na magistrálu u Florence po schodech nevim k čemu bude dobré, když tu magistrálu tam normálně jde podejít. Leda tak pro brigádníky – sčítače intenzity doprav.
Prospěje to městu. Neprospěje to těm, kdo mají jisté nedostatky v jistých místech, ale těm se nemá ustupovat.
Doslova to prospěje všem, ve finále i motoristům. Víc pruhů se nerovná automaticky vyšší rychlosti.
Člověk přece nepoleze na magistrálu proto, aby ji přešel, k tomu lze skutečně podejít. Může ale překonat kolejiště Masarykova nádraží směrem k Bulharu a naopak, což je dost zásadní plus.
A proč bych měl z Florence na Hln chodit pěšky? A navíc po dálniční estakádě? Vždyť je to jedna stanice metrem…
Právě že jen jedna.
To že zrovna vy nechodíte a jezdíte i jednu stanici metrem neznamená, že tak přemýšlí všichni. Já se naopak pohybuji většinou pěšky a mhd využívám až na větší vzdálenosti (protože potřebuji chodit). A projít od Florence k Hlaváku (a dál na ipák) je horor.
-Chodím, ale jak kde…
-Třeba po trase hlubokého béčka jdu radši jednu stanici pěšky. Ale po céčku obvykle nee.
-Po městě se člověk obvykle pohybuje proto, aby se někam dostal. Po horách zase proto, aby si užil…
-Navíc mezi Hlavákem a Florencí vznikne poměrně slušná pěší trasa přes zastřešení Masny…
Stran konkrétních jednotlivých kroků nejsem erudovaný hodnotit. Celková koncepce rozbití Magistrály postupnými krůčky zhoršování její atraktivity pro motoristy jednoznačně chválím. Snižování rychlosti a kapacity dlouhodobě nevede k větším zácpám, ale naopak ke snížení počtu aut, které tam vůbec pojedou.
Ještě mě napadlo, jestli by nedávalo smysl na magistrále zřídit bus pruh pro dálkové autobusy, směřující z různých stran na ÚAN.
Bohuzel se bojim, ze ta taktika drobnych krucku (protoze nemaj odvahu/silu to resit poradne) to zabije. Furt to kvuli tomu zustane velmi neprijemny pro kohokoli bez tunove ochranne klece, takze to jen doda munici odpurcum (zkusili jste to a stejne to nefunguje). Tohle by bylo daleko lepsi udelat rovnou poradne.
Větší smysl by dávalo zrušit ÚAN. Není důvod, aby autobusy jezdily smrdět do centra, když od okrajů máme kapacitní podzemní dráhu schopnou zajistit plošnou obsluhu.
Takze kdo Prahou busem jen projizdi, bude muset prestup mezi dvema busy resit metrem, mozna i s prestupem? Busy pro kazdodenni dojizdeni uz se z UAN na ty okraje presunuly, coz je jen dobre, ale pro mezinarodni linky a podobne je ta Florenc tezko nahraditelna.
A jsou ty mezinárodní linky tak významné, aby smrděly v centru?
S buspruhem toho moc nenasmrdí.
Buspruhy mají nějaký povrch pohlcující emise?
To chce hlavně celostátně a celoevropsky použitelnější železnici, která je obecně právě pro dálkové trasy ideální. A ten zbytek autobusů už tam tolik vadit nebude. Spíše by u některých linek mohli přidat zastávku i na okraji, protože už teď je nesmysl se prodírat dlouhé desítky minut až do centra, a pak jet třeba zase zpátky tím metrem na okraj.
Fllixbusy a spol drží nízká cena, jinak toho moc nenabízejí.
To samozřejmě jo, ale prakticky nevidím šanci, že bychom měli tak dobré železniční spojení do světa na všechny strany, aby ty autobusy nebyly potřebné, v horizontu řekněme příštích třiceti let. A to ani kdybychom na tom začali opravdu pořádně pracovat my a všechny sousední země s námi v tom naprosto ukázkově spolupracovaly.
Když se tak stane, můžem se za těch 30 let o potřebnosti ÚAN na Florenci, kde je mimo jiné právě v dosahu dvou velkých vlakových nádraží (nebýt této výhody, dalo by se o přesunutí ÚAN pro mezinárodní autobusové linky v rámci Prahy uvažovat o dost spíš) pobavit znovu.
Stejně většina cestujících dál pokračuje metrem, přestup mezi dvěma mezinárodními busy asi není příliš častý (který masochista by to dělal?). V Berlíně taky všechno končí na Westkreuz a nikdo se nediví.
To je pravda…takový Černý most, Zličín…
A do většiny z těch destinací se dá dojet daleko ekologičtějšími vlaky, tak co…
Neni duvod jezdit do centra auty, kdyz se auto da odstavit na okraji.
Takto jste to myslel?
Magorstrat se uplne pomatl. Uz ted, kdy nefunguje kvuli stavebnimu zaboru levy pruh, tam jsou zacpy i o vikendu, ve vsedni den kolaps, a banda piratskych lunatiku to chce udelat natrvalo… Pribehy neobycejneho silenstvi…
Kolaps je tam asi 30 let, i když už dávno není žádný důvod.
To je v pořádku…aspoň si to příště motoristi rozmyslí.
A třeba, ó hrůzo, přiště pojedou tramvají nebo metrem…
Nebo jinudy…
Menší pohodlí a delší cestovní čas? Neděkuji.
To je ovšem za stávajícího nesmyslného a neudržitelného preferování automobilové dopravy před vším ostatním. Když toto město konečně odbourá (což udělat musí, pokud chce rozumně fungovat), budete to mít tou MHD pohodlnější a rychlejší než autem a auta ve městě logicky ponecháte těm, kdo jimi opravdu nutně musí.
Je zajimave, ze ti lidi tam furt jezdi, kdyz je to takove peklo. Ja z toho odhaduju, ze jezdi protoze budou jezdit autem vzdy. A kdyz to pujde rychleji, bude jich akorat vicc
Gratuluji pražským politikům, udělat odpočinkové místo v bodě, kde budou stát kolony vozidel produkující emise, tomu říkám skvělý tah.
Toto řešení bude mít efekt po dobudování vnitřního a vnějšího okruhu, aby vozidla jezdila okolo Prahy, nikoliv přes centrum. Přičemž i tak tam pojedou autobusy (Florenc, hlavní nádraží) a zásobování.
Tak po stopadesáté… Vnitřním okruhem se dá magistrála objet už nyní a vnější okruh s ní nemá už ale vůbec žádnou souvislost.
A když bude tunel zavřený, třeba kvůli nehodě nebo údržbě, tak náhradní trasa bude přes Malou Stranu s mýtným? Nebo kudy?
Tak holt pojedete MHD
Tak nějak se podívejte na metro C v ranní špičce. Už teď má problém s kapacitou a vy byste tam chtěl narvat další stovky lidí?
To je mj. i tím, jak se otálí s tangentami. Mít alespoň tramvajový okruh a na něm řádnou preferenci, část lidí by přes centrum vůbec nemusela. Taktéž druhá kolej a průjezdné vlaky od Modřan přes centrum do Čakovic by mohly C ulevit, pak by D mohlo vést od Nuslí východněji přes Vršovice a ulevit zase tam, namísto vyplivnutí dalších davů na přestup v přetíženém centru.
Metro C bude od roku 2030 automatizované, to umožní zkrátit interval z 110s na 80s, to máte hodně slušné navýšení kapacity.
Metro přepravuje o třetinu méně lidí než v 1992.
Takže v pátek, až pojedu ze Smíchova na Žižkov na Ohradu nabrat mamku, abychom s napakovaným autem jeli na chatu, poberu ty krámy do tramvaje? Díky tomuto bude cesta o půl hodiny delší, se zapnutým motorem v zácpě…
Ne pokud do ty tramvaje radsi prejdou ti, kdo tim autem vozej jen svuj zadek a par papiru
Tak na to pozor, takové buržoazní výstřelky jako víkend na chatě, rodinná dovolená nebo odvoz dětí na tábor se tu netrpí; veškeré cestování se dá přece řešit MHD nebo cargokolem 😉
Já vím, že na magistrále je spousta aut zbytečně. Znám jednoho pána, co z Pankráce jezdil do práce k hlavnímu nádraží autem, zbytečná prasárna. Na druhou stranu, takoví nejsou všichni, co po té magistrále jedou. Já osobně tam mám pár jízd ročně, kdy to dává smysl, ale nemám rád zaškatulkování motorista = největší póvl světa.
No hlavně se nebudou trpět ty chaty a chalupy, protože se tím blokují kapacity pro bydlení ;-D 😀
Oooo kdeze, jakypak ma vase chata PENB, hah? Ma vubec cislo popisne, nebo aspon cislo evidencni? A mate zabradli na schodech do podkrovi? Ne? Zapomente, v tomhle proste bydliste psane mit nesmite… i kdyz je budova uplne v pohode obyvatelna.
Vitejte v zemi omezenych moznosti (omezenych = tady nic nejde).
Samozrejme ale na previty, kteri maji vice nemovitosti, na ty si posvitime prostrednictvim naprosto amoralni dane z nemovitosti.
No…jenomže chata není pouze ta stavba, která přece musí někde stát…a to konkrétně na pozemku…
90% provozu je vyslovene zbytnych. Ty prepravy beznohych invalidu, instalateru a pecovatelek jsou v radu procento z felkove dopravy. Dtto rohliky a pivo.
Takže na těch 10 procent kašleme, ty vylejeme i s vaničkou našeho sociálního inženýrství.
Prominte, ale kvuli 90% nesmyslne dopravy a 10% opravnene nebudeme budovat 10 prujovou magistralu ani tolerovat ten soucasny neunosny hnus
Stačí, když ji necháte jak je, to je i nejlevnější řešení, a půjdete si budovat lepší MHD.
Můžete začít třeba tím, že do ní seženete těch 500 chybějících řidičů, jak se píše ve článku vedle.
A když není cargokolo, tak na koloběžce
https://ibb.co/km0n7Xq
Otázkou je, kolik skutečně na chatu potřebujete pravidelně vozit krámů, to je Vaše věc. Zapnuté motory v zácpách už máte zjevně teď, a nepomohly tomu ani další zprovozněné úseky městských dálnic. Tohle jiné řešení než částečné přehodnocení potřeb (ne nutně jejich úplné zaražení) bohužel nemá.
V teto casti uz je i vnejsi okruh. Kapacitni komunikace v centru jako nahrada tunelu pri problemech nedava smysl, protoze indukuje i v dobe, kdy tunely jedou, tolik dalsich aut, ze ta z tunelu pri jejich zavreni stejne nepobere.
7,4km versus 16,1km, a okruh je jen zčásti po Jižní spojce, pak přes Bohdalec pořád mnoho rozjezdů na mnoha semaforech.
9 km, to je při spotřebě 6 l na 100 km cca 0,5 litru paliva, takže něco méně než 20 korun… je to při celkových nákladech za auto fakt problém?
A 200 korun za půl hodiny ušlého času navrch.
Jo, to byste při každý cestě autem po Praze měl platit každýmu, kdo zůstane trčet v tramvají nebo v autobuse za tou vaší kolonou aut. Samozřejmě se na to můžete s ostatními řidiči složit, ale vzhledem k tomu, že v Praze MHD jezdí myslím cca 4x tolik lidí jako auty, počítejte s tím, že to bude drahé i tak…
Jejich volba, že jeli tramvají, měli si vzít auto. Vybrali si pomalou mhd, kterou jim ostatní motoristé zaplatili, tak ať si nestěžují.
Když si taky vezmou auto, můžete vzít jed na to, že už se autem nedostanete v podstatě nikdy a nikam. Možná o půlnoci někam pryč z tohoto prokletého města, někam, kde doprava ve městě ještě funguje, protože ji nenechali totálně zabít přemnožením automobilů.
PS, i s tím placením je to naopak, na každý km ujetý autem města silně doplácí, naopak cesty obyvatel MHD jsou ve výsledku pro město finanční přínos.
Určitě? Loni vybrala Praha od motoristů 650 milionů korun jen na parkovném, a nalila do mhd 21 miliard.
A ten zbytek si zaplatili motoristé u státu ve spotřební dani, dph, mýtném a vůbec všech daních.
Každopádně problém vašeho přístupu je, že jen uzavíráte lidem možnosti, ale reálné alternativy nenabízíte. Rozhodně ne pro všechny, ne pro ty, co mají náklad, zdravotní omezení, mají málo času (tudíž pracují, tudíž platí daně). Vpodstatě zůstávají jen hipstři, co nikam nespěchají, jejich čas je laciný, nikdo na ně nečeká, a všechno jim nějaký jiný otrok doveze.
Sice nema, ale ty kolony tam budou i tak nejspis, bo pokud je magistrala v dnesni dobe uz kolem 90% mistni provoz, tak obstrukcemi na magistrale se ten provoz zazracne nevypari…
Nemusi se vyparit, staci kdyz ho treba pulka prejde na efektivnejsi prostredky, zabirajici na osobu desetinu mista, nemluve o tom ze na osobokilometr vyprodukujou zlomek emisi a hluku oproti IAD. Cim min aut na takove ulici je, tim vic dopravy se na ni vejde.
Vzhledem k tomu, že ta auta do Prahy vůbec nemusí, tak stačí omezit a auta časem zmizí. V centru Prahy se dá doprava zlepšit hlavně omezením motoristů.
Jojo…jako třeba v Lazarské 😀
Ta auta často jedou jen po Praze. Ale též jistě všechna nemusejí, to je fakt.
Hmm…a kde by ty obstrukce tedy potřebné byly?
Zkuste jet z Českých Budějovic do Ústí nad Labem (spojnice Rakouska s Německem). V polovině případů vás vaze povede přes magistrálu.
Expresy po modernizovaných železnicích, ideálně. Jeden přestup na hlavním nádraží, možná pauza s občerstvením třeba právě v tom nově upraveném prostoru.
Ideálně žádný přestup.
Pokud jedete na jednání ano, pokud sebou berete materiál a nářadí, tak vlakem těžko.
Tak kapacita objezdu centra už je dostatečná. Už není důvod neomezit Magistrálu na 1 pruh v každém směru. Ani v době vzniku Auto*matu nebyl, ale ve chvíli, kdy je Blanka, už tuplem není argument.
Magistrála není tranzitní komunikace, ale sběrná komunikace pro řadu směrů z Holešovic, Žižkova, Vinohrad, centra, Pankráce.
Ano, proto stačí jeden pruh pro auta každým směrem.
Pokud se tranzitu týká, tak ta magistrala nahraditelná je uz nyni. Jak velkym, tak malym okruhem (blanka v tomto funguje celkem dobre).
Akorát,že je ve špičce zavřená, tomu říkám funkčnost 🤣
Blanka ve špičce nestíhá, Praze chybí vnější i vnitřní okruh,který nejsou hotové. Po dokončení můžeme omezovat dopravu v centru. I když na magistrále moc tranzitu nebude je to důležitá sběrná komunikace.
„Blanka“, nebo-li tunel ve variantě „Bubeneč“ a k němu přifařené navazující úseky, je přece součástí vnitřního okruhu, z této strany mu nechybí nic. Na východní straně lze alternativně již dnes využít Průmyslovou (jíž kdysi ustoupila i obsluha přilehlé části Hloubětína tramvajemi). Celostátní tranzit je jiná kapitola, toho je ale podle sčítání zrovna zde zanedbatelné minimum.
Aby blanka stihala staci zarazit nektere excesy kam se muze autem. Protoze kdyz nedojedu do cile, nepojedu dost mozna ani blankou