Praha začíná zkušebně otáčet sedačky v metru o devadesát stupňů

Úprava sezení v jedné soupravě pražského metra. Foto: FB Adama ScheinherraÚprava sezení v jedné soupravě pražského metra. Foto: FB Adama Scheinherra

V první soupravě pražského metra došlo ke změně uspořádání části sedaček. Zatímco dosud cestující oficiálně sedí na samostatné sedačce proti

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
josef

vzdyt je to uplne jedno, naopak si myslim, ze tak to bylo pohodlnejsi, clovek se oprel ramenem o operadlo, sedel proste chvili jinak a odpocinul si jinak…sklon operadel je stejne nepohodlny.
Upravit to nebo odstranit

jirka

helé voni vobjevili Ameriku 🙂
no a nakonec se dostanem zas k sezení do uličky jako to bylo v Sovětských vagonech

ušatá

Právě. To nejhorší řešení a zase k tomu vrací.

KarelF

Super na těchto sedačkách tak sedí většina lidí kvůli nohám.

Martin V.

No já jsem hlavně nikdy nepochopil, proč je to sklo za sedačkou (tedy za zády sedačky) – tím se zbytečně vytváří zcela nevyužitelný prostor. Kdyby bylo sklo jen nad sedačkou (hlavně u souprav M1 na lince C, kde jsou opěrky hlavy) se správně velkou mezerou (aby si tam někdo nepřiskřípl prst), tak se získá zhruba 5 cm na nohy navíc, u dveří další prostor na odložení tašky a navíc se ušetří na hmotnosti a ceně toho skla. Umí mi tohle někdo vysvětlit?

Vojtěch C.

Možná by bylo ještě užitečnější větší část těchto lichých sedaček úplně odstranit, tak jak je to u krajních dveří čelních vozů, případně nahradit sedačkami sklápěcími. Někdy mám pocit, že je sedaček ve vozidlech veřejné dopravy příliš mnoho a leckdy si cestující nesedají i v případě, že vozidlo je téměř plné a přepravou v sedě by dotyčný uvolnil další místo „na stojáka“. Taktéž by alespoň částečně mohlo dojít k redukci sedaček, které jsou dnes po dvojicích. Třeba by dvojice mohla zůstat jen na jedné straně vozu a na druhé by sedačky byly pouze po jedné. Předpokládám, že průměrná doba jízdy cestujícího… Číst vice »

BIg Fat Fabulous Woman

Skvělý nápad, stejnak tak dycky sedím. 🙂

súdružka Kolesárová

Z toho obrazku mi to neni moc patrne, ale je ta sedacka trochu odskocena od te prosklene steny (aspon 10 cm)? Jak tam Scheinherr takto sedi, tak je az dost nevyuziteho mista od nohou chlapka v kabate a Scheinherrovym levym bokem. Chlapi jsou vetsinou sirsi v ramenou, takze kdyz budou mit rameno priplacnute k prosklene stene, tak aby byli zadkem porad na sedacce Druhou veci je, zda to bude takto i u tech koncovych trojek vagonu pro invalidni osoby. Jsou to osoby nezridka tlustsi, pres sedacku trochu „pretekajici“, navic jiz nemaji dost sil se pridrzet a napr. pri intenzivnejsim brzdeni… Číst vice »

Vnější pozorovatel

Tak ještě že je otaci horizontálně a ne vertikalne.

Viados

To je úchylnost! Takže zase nohy lidí do uličky a šlapání po nich, jako v Mytiščinech nebo 14T.

Frantisek

Šlapat po nich zrovna nemusíte. Vnímám to jako variantu ke vzájemnému okopávání se sedících, když buď nejsou schopni si sednout pořádně, anebo prostě mají delší nohy.

Vnější pozorovatel

No, nevím, já třeba tuhle sedačku využívám když jedu s kufrem nebo batohem, že můžu sedět a mít zavazadlo vedle sebe aniž by vadilo. Vše má své pro a proti. Tímto se ale snižuje kapacita soupravy, protože mezi ty sedačky se nikdo nepostaví.

Frantisek

A to zavazadlo budeme nově stavět na nohy tem naproti sedícím. 🙂

Mairoslav

Souhlasím, vždy jsem seděl na této sedačce otočený batohem na stěnu a vše se vlezlo, a nikomu jsem nevadil a nic neničil, takto to dobré řešení poškodí

Jaroslav

Konečně to někoho napadlo a posunul to do realizace. Za tento ergonomický nesmysl by měl designer dostat záhlavec.

robert

Na to už je docela pozdě. Doc. ak. arch. František Pelikán zemřel v roce 2016. Škoda, že jsi mu to neřekl, když ještě žil.

Václav Bočan

Co je to za změnu. Celá léta byly sedadla do uličky. Od prvního spuštění metra v roce 1975 to tak fungovalo tak jaké zkušební otáčení.

ušatá

Co je to zase za nesmysl? Sedět podélně je nepohodlné, nepříjemné už z hlediska jízdy – zrychlení, brzdění apod. pro záda nejlepší sezení je na sedačkách kolmo ke stěnám, jak se to začalo dělat.!!!

Václav Bočan

Je jedno jak cestující sedí. Hlavní je že se dostane z bodu A do bodu B rychle.

Frantisek

V tom případě bych ty sedačky vymontoval úplně a přidal nějaké tyče. 😀

KarelF

Proč mínusy taková tyč pro stryptýzovou tanečnici ……

súdružka Kolesárová

to ano, moznost sedet s nohama ve smeru/proti smeru jizdy bude stale na vetsine sedacek zachovana

Michal

Mě zajímalo kdo to zase vymýšlí takové píčoviny zase nějaký inženýr z dopravní podniku ?

Frantisek

Ten samý, který ta sedadla naproti sobě natěsnal tak, že buď okopáváte ty sedící naproti anebo ty stojící v uličce.

súdružka Kolesárová

kdyz se takto realne ve velkem uz sedi, tak tenhle napad nepotreboval zase tak velkou invenci…

KarelF

Proč mínusy, prostě tam je málo místa pro nohy a většina cestujících si takto sedá i já. Takže je to jen logický krok jak vyhovět většině. pokud nelíbí můžete si sednout vedle na dvojáka.

Pravdepodobnost

Jo ty dva lidi na dvojsedadle budou ve vetsim bezpeci. No a komu nevadi ze mu ti dva nakejchaj z boku za rousku muze tak sedet.

Tak zlepseni to je. Nejvetsi zlepseni by ale bylo kdyby misto tech plysovych kultivatoru bakterii vratili zpet kozenku (nebo neco co se da umyt).

Eda

Heureka – vždycky tak sedám, ale na Céčku s výstupkem na zdi nic moc
Jen to otočte, bude to fajn

Frantisek

Zato kdo teď bude chtít sedět čelem ve směru jízdy, aby sklo prolamoval…

Radek Janata

Dal bych tam sedačku se dvěma opěradly. Ať si každý sedne, jak chce.

Kuba

Tak ještě otočit i tu dvojsedačku a bude to dokonalé.

Frantisek

A vozem nepůjde projít přes natažené nohy stejně, jako je dnes obtížné s nimi sedět naproti sobě.

Marťas

Další důvod proč jezdit autem. Nohama do uličky si sedám jedině v případě, že naproti na dvojsedačce už sedí nějaký zavalitější člověk nebo si někdo položí tašku pod nohy. A hned jak to situace dovolí, sednu si správně. Nechápu, proč ve vagónu nemůže zůstat část míst ve stávajícím uspořádání.

Frantisek

Tak to zase nebude k hnutí (a navíc ani dýchání) v ulicích. 🙂 Ale jinak to vidím podobně. Jen místo auta zvolím nohy, kolo anebo povrchovou MHD.

robert

Tak to máš fakt trapnou výmluvu. 😀

Jaro

Ona to zase taková sláva nebude. Sice když bude metro poloprázdné, tak to bude fajn posezení.. ale když bude ranní a odpolední špička a narváno, tak nohy budou pěkně pošlapaný🙈🙈🙈

Juraj

Tak sa ale sedáva už dnes, aj v špičkách. Je to naopak lepšie v tom, že keď sedia dvaja cestujúci po diagonále, sedadlo na dvojsedačke pri okne často zostane prázdne, pretože sa tam nedá dobre dostať. Videné každé ráno.

Frantisek

Takto se sedává, když se naproti sobě nevejdete nohama. Naopak když to bude poloprázdné, není přece problém si sednout normálně, a ten naproti využije sedadlo blíže do uličky.

hda

Klasika… zrovna na linkách A a B to je téměř jedno, kam sedačka směřuje, pohodlí je prakticky stejné… za to na lince C, sedět takto, už pohodlný opravdu není, jelikož stěna není rovná, ale je tam „hrb“…

Frantisek

No já se radši občas opřu o hrb, než bych se jindy opíral o sklo (v lepším případě o doinstalovanou tyč).

súdružka Kolesárová

v jizdnem je zahrnuta i masaz spodni casti stehen 🙂

Lektor

Taková blbost a jakou udělá radost 🙂
Když jsem Praze studoval tak jsem ani jinak nejezdil.

Koro

X let si tak seda kazdy. Nekdo si toho konecne vsiml?

Frantisek

Každý rozhodně ne. Většina jen tehdy, che-li nebo musí-li nechat místo na nohy naproti sedícím.

Štěpán

Konečně to někoho napadlo. Kolikrát jsem si říkal, že by ta sedačka měla být takto otočená, když si na ni stejně většina lidí takto sedá.

Frantisek

A sedá si na ni tak dobrovolně, nebo proto, že se nechce vzájemně okopávat, pokud naproti někdo sedí? Řešením by byla otočná anebo rohová sedačka. Když spolu jedou tři a více lidí, je toto uspořádání naopak nepraktické.

Marek Turnovec

Když spolu jedou tři? A kde je psáno, že metro je stavěné na to, aby spolu jezdili skupinky a mohli si při tom spolu povídat. Když jedou čtyři, tak to dělají jak? A šest? To prostě není žádné železniční kupé. Navíc oproti vlaku je v metru docela dost velký hluk, ono je někdy celkem problém si tam povídat i ve dvou.

Vojtěch C.

Souhlasím, že vagon metra není vhodný pro pořádání konferencí.

Kryšpín Jankovec

Úplně nejtěžší to je, když jedeš sám

Martin S.

Je super mít náměstka pro dopravu, který se po městě pohybuje MHD, pěšky nebo na kole a tudíž prosazuje i takovéto malé drobnosti, které potěší! 🙂

...

Já bych tedy raději náměstka pro dopravu, který jezdí po městě autem.

Daniel

I Vám hezké Velikonoce, trolle! 🙂

Halamus

Náměstek pro dopravu by si měl osobně pořádně vyzkoušet, tedy nejen se občas povozit, všechny druhy dopravy.

Anonymas

K čemu? Aby řekl, že auto ve městě je zbytečnost? To už ví každý

Frantisek

Další auta do ulic? To už snad radši ne.

Marek Turnovec

Takových už tam bylo… A k čemu to bylo dobré?

robert

To není nutné. Aut je všude dost.

Frantisek

Anebo naštvou. Nikdo se širšího okruhu lidí zřejmě neptal.

Viktor

Souhlasím….ale ta reklamní plocha tam nemusí být, abych se hlavou mlátil o okraj

Frantisek

Nebo tam nemusí být ta sedačka a stoupnou si dva. 😉

Viktor

A nebo ať to udělají po vzoru Paříže… sedačky u dveří se používají když je prázdno a když je plno tak se stojí…

honza

JJ, konečně je to napadlo!!!! Naprostý souhlas s otočením sedačky.

LiborV

My co máme 190cm + si na toto místo jinak sedat nemůžeme. Naproti nám by si již nikdo pohodlně neseděl.

Frantisek

Pro vás je navržena „po staru“ střední část vozu, kde tolik nevadí, že bude obtížnější projít. 🙂 Chápu ale, že někdy na člověka ta „jeho“ místa nezbudou.

Marek

No konečně! Výborně.

Frantisek

Mohl tomu předcházet alespoň průzkum zájmu. Stejně je to spíše z nouze, když se tam ta sedadla nevešla jinak než takto těsně.