Praha začíná rušit spoje vlakových linek S, nejprve na trati do Říčan
Elektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhy
Praha omezí od pondělí provoz na lince S9 v úseku mezi Horními Počernicemi a Říčany. Hlavní město se netají snahou
Hm…vlaky do Říčan. Je celá řada vlaků ve Středočeském kraji, které by měly být zrušeny ihned, jelikož vozí vzduch i za normálního stavu. Takové spoje jako Čelákovice – Mochov, Březnice – Rožmitál, Dolní Bousov – Bakov nad Jizerou nebo Os vlaky Lysá – Všetaty jsou zralé na okamžité zrušení jednou pro vždy a už nikdy neobnovovat. A kromě těchto extrémních případů je ve SČ kraji i celá řada jiných tratí, jako např. Kladno-Ostrovec – Kralupy, Olbramovice – Sedlčany, Zadní Třebaň – Lochovice, Kralupy – Neratovice – Čelákovice a mnoho dalších, na kterých se cestující z jednoho vlaku bez problémů (a… Číst vice »
Podke vás je vidím doprava v pardubickém kraji ideální
Tak ať ty vlaky skončí před Prahou…
Konecne, dekuji jmenem strojvedoucich a vlakosu ROPIDu za racionalni reseni!!! Fakt pendle do Rican nemely smysl. Prepravovano cca 3 az 5 kastanu.
Srovnejte četnost jízd vlaků metra a klasických vlaků – obojí je vhodné omezit, ale z hlediska dopravní obslužnosti i nákladů by se měly v prvé řadě omezit jízdy prázdnách vlaků metra.
Metro už se omezilo a je dost možné, že se omezí jestě více. Navíc u vlaků nejde jen o četnost, ale i nadbytečnou kapacitu (2 Elefanti), kterou u metra jednoduše nesnižíte…
Dvouminutové intervaly metra skutečně nejsou při aktuální minimální poptávce potřeba – 8 min by i s rezervou stačilo. 2 elefanti jsou samozřejmě nesmysl (ačkoli nemám aktuální info, zda ještě takto jezdí).
Jezdí. S7 Český Brod – Beroun, viděno včera. Vše v plném nasazení. Jestli ve špičce bylo v tom dvouešusu víc jak 12 lidí, tak to přeháním.
Jo, ale bylo by potom žádoucí tomu přizpůsobit návaznosti, a ne že to nejdřív na přestupu akorát ujede, a spojem za 8 minut se pak o minutu nestihne jiný s intervalem třeba půl hodiny. Jinak souhlas.
To nestaci, ze provoz uz omezili i v jinych krajich i celostatne. Obdobne to bylo, ze kraj neresil ochranu svych ridicu autobusu a cekalo se nekolik dni na vyjadreni namestka pro dopravu, aby se rozhoupal a zakazal vstup cestujicim do vozidel 1.dvermi. Praha uz to mela davno zavedene. K cemu je tam pak krizovy tym, vcele s hejtmankou, kdyz jedna opozdene nebo nechce.
Střední Čechy jsou ANO ve své naprosté nahotě. Totéž je Babišova vláda, ta má ale PR a Prymulu.
https://www.denik.cz/nehody/vlak-kamion-nehoda-zdirec-nad-doubravo-20200327.html a tady nic
Ano, tady nic. Nepíšeme o každé nehodě, jen o těch zásadních a na hlavních tratích.
Treba myslel tady nic, jakoze tam nerusej spoje 🙂
S65 by klidně mohli celodenně končit na Praha Zličín. Beztak to vozí vzduch (s výjimkou turistických vlaků o víkendu, což teď je pasé). Přestoupí se na tramvaj a časově to vyjde takřka nastejno. Strojvedoucí a další personál si odpočine a ušetří se.
Omezení spojů je velká špatnost, jelikož omezování je nesystematické a chaotické. Tím se v Praze zase zvedne počet aut protože se na veřejnou dopravu spolehnout. Nastavit po dobu nouzového stavu víkendový provoz a je vymalováno.
Ted vyšší počet aut v Praze ničemu nevadí, Dušane Jasánku.
A ono se dlouhodobě neumírá na výfukové plyny? Nějaká novinka s novým virem?
No omezování spojů v době kdy nikdo nejezdí asi špatnost nebude,jde jen o to zda jde o omezení objednaných vlaků státem ,či krajem ,pak by byla nutná kompenzace dopravci,nebo o komerční spoje což je dle mého názoru na dopravci a na kompenzaci by neměl dostat nic.Jinak víkendový provoz se zavádí a je pravda dost chaoticky S34 co jezdí v pracovní dny je stále nedotknutelná (kamarádi ROPID a KŽC)Jinak už se té tvrtohlavé Jermanové přestávám divit,objednané vlaky zaplatí kraj tak jako tak ,tak proč je rušit,ale že třeba za pár dnů budu potřebovat vlakový personál a strojvůdce jinde a budu je… Číst vice »
„objednané vlaky zaplatí kraj tak jako tak ,tak proč je rušit,“
Aby kraj ušetřil veřejné peníze za zcela zbytečné a nevyužívané vlaky. To je málo? Nebo Stč kraj má i v téhle mizérii peníze na rozhazování? Tak by mohl pár lopat hodit k nám na zahradu, když neví co s nimi 🙂 .
Tady nejde o kompenzace, ale o použitelnost dopravy. Víkendový režim by to řešil, pokud jsou v něm tedy nastavené návaznosti spojů. Ne, že se redukuje nahodile a pak se více čeká než jede.
Vždyť také jde o omezení na hlavních tratí na 30. minutový interval (tj. zhruba víkendový provoz), tak nevím, co to plácáte za nesmysly.
Souhlasím, panika opadne, cestující se vrátí, ne každý může používat SUV k pohybu po Praze a jejím okolí
Jak jako že není kapacita na hlaváku?!? V současné době je tam místa habafuk po celý den. A jestli někdo tvrdí opak, buď vědomě lže, nebo je úplně mimo.
Zda a kolik se tím dá ušetřit, je věc jiná.
na každých 15 minut do Říčan je to luxus i za normálu
Souhlasím, vložené spoje do Říčan v sedle pracovního dne by se měly zrušit natrvalo, ty vlaky jezdí liduprázdné i za normálního stavu. Loni na jaře jsem jel v 13:52 z Vršovic do Hostivaři a v celé soupravě jelo tak 30 lidí. Zbytečné vyhazování peněz a zabírání kapacity vršovického uzlu.
Na to pozor, 30 lidí je obsazenost, o které se valné části osobních vlaků v síti ani nezdá (ani „za normálu“). Osobně s krátkým intervalem v PID problém nemám – souvisí to s tím, co po těch vlacích chceme, jaká má být jejich úloha.
Obecně je omezování spojů VHD hloupost. Musí to jezdit v rozumném intervalu (ideálně taktu). Uvažování typu denně jezdí 100 lidí v 10 spojích, ti se klidně vejdou do 5, vyžene lidi do aut.
Úžasný statistický údaj, jedna jízda loni na jaře .. takto zrušili kdysi spoj Liberec- Špindl (bus) díky kontrolní jízdě v říjnu..
Mají-li být vlaky v Praze (a nejbližším okolí) dobře použitelné a používané, je třeba, aby měly interval tak 10 (o mnoho méně není úplně reálné), nejvýš 15 minut. S větším intervalem je větší tendence raději použít jiný způsob dopravy, při větším intervalu jde totiž o to najít nebo držet v hlavě,kdy že to jede, a trefit se na ten správný čas – i svou potřebou, i včasným dojetím na nádraží.
Jak těžké je si zapamatovat, že vlak jede 7:07 a pak po 1/4 hodině? Proti nutnosti si zapamatovat, že vlak jede v 7:07 a pak po hodině. A pak jen umět přijít včas.
Jak jako „umět přijít včas?“ Dohodnout se se školou, zaměstnavatelem, doktorem při objednávání měsíc dopředu, …
Jestli se na vlak nemůžu spolehnout, pojedu autem. I kdyby jezdily menší soupravy.
Jestli někomu dělá problém využít nejvýše 30 minut po cestě… A ano, na časech se dohodnout ve velké části případů – zejména u Prahy – dá.
Když interval MHD nebo S vlaků 10 minut, tak je vám celkem jedno, kdy na spoj vyrazíte, víte, že budete čekat max 9 minut. Když je interval půl hodiny, tak víte, že budete čekat max 29 minut, nestavíte se cestou pro svačinu, na poště (kdekoliv jinde, kde se může tvořit fronta), ale na benzínce, protože pojedete autem.
Když je luxus 15 minut mezi Prahou (1,5 mil.) a Říčany (20 tis.), tak nevím, co je potom 15 minut mezi Brnem (400 tis.) a Hrušovany (3 tis.).
MMM:Do samotných Hrušovan by to jezdilo tak po hodině/30min., tam jde o rozdělení na Židlochovice a Břeclav.
Pokud by se nezprovoznil nedávno úsek do Židel, jelo by toho míň.
Směrem do Tišnova a Blanska je od Kordisu hozena ve špičce půlhodina místo cca 15min.
Ale je pravda, že v některých jiných krajích bylo rušení větší.
Redukovat spoje po dobu tzv nouzového režimu je logické , rušit linky S je,.. jak to napsat slušně.. nesmysl !
Rušit nikdo nechce, jen redukovat. To je jen nešťastný (nebo úmyslný?) titulek tohoto článku 🙂
Spravne napsano rusit. Rusi se spojeni ktere konci v Ricanech
Co je v titulku špatně?
Pražáci mají všichni auta, teď je vlaky nezajímají, budoucnost neřeší
žijem a vlastním byt v prahe a práve preto auto nemám, načo by mi bolo v prahe. osobne nechápem ľudí čo sa nastahuju do prahy aby sa potom nevedeli dockat vikendu aby z nej vypadli