Praha začíná instalovat nové zastávkové přístřešky, potrvá to dva roky
Přístřešek zastávky Velká Ohrada. Pramen: THMP
Vzhledově budou zastávky vypadat stejně jako prototyp na Palackého náměstí.
Vzhledově budou zastávky vypadat stejně jako prototyp na Palackého náměstí.
No design, teda nic moc, pravděpodobně to dělá ta černá barva. Bleeee
Alespoň, že se Praha konečně zbavila JCDecaux.
Označníky s JŘ budou taky černé, nebo se nakonec budou řešit zvlášť?
A pak že nejsou peníze..
Vzhled jak pohřební auto. Lidé bez vkusu něco vybírají…ach jo. Kde je francouzská elegance?
Každý má nějaký vkus. Že se to nelíbí tobě, je jiná věc. Vkus je vyloženě subjektivní záležitost.
Tomasi, kazdy ma jiny vkus a tohle je spise konzervativni vzhled, coz ale nemusi byt na skodu, konec koncu Gucci take zrovna nehyri extravagantnosti a neda se rici, ze by byli historicky neuspesni:) Jeste k te Francii – jsem v CR, tak nevim, kde by se tu brala francouzska elegance. Muzeme byt radi, ze v IPR maji (mozna konzervativni) vkus a nevybrali neco ve stylu autobusaku v Letnanech. Mimochodem videl jste nekdy, jaky design interieru maji treba vozy renault kdyz se podivam na 10 let stare vozy a porovnam treba s interierem vozu vw te doby, tak si rikam, ze… Číst vice »
Pan Gucci byl naopak velmi extravagantní. 🙂
V zastavce Touzimska pamatuji pristresky snad jeste soudruha Husaka..
Nejsou to zdaleka jediné. Ale buďte za ně rádi. Vzhledově sice nic moc, ale vejde se tam dost lidí a nefouká tam spodem.
Ještě starší bude zřejmě přístřešek na Naskové, ten už by si zasloužil skoro památkovou ochranu.
Střecha přístřešku Toužimská směr Kbely dosahuje skoro až nad hranu chodníku a řidiči se bojí zastavit u chodníku, aby neutrhli zrcátko… .DPP provozuje přístřešek který technicky nevyhovuje. Proč to nevím, asi peníze a nezájem…raději zvelebili zastávky na Tupolevově ulici.
Jaky že je důvod té spodní mezery? Bordel a údržba?
Nenafouká se tam listí, dá se to vymést, nižší šance rozbití desky například kopnutím. Nenocují tam hamáčkové.
To bude na Velké Ohradě skutečně jen jeden takovýto pidipřístřešek? Doteď tam byly ty boudy dvě a i to bylo citelné zhoršení oproti předchozímu stavu s velkou plechovou. Ale pořád lepší než vedle na Červeňanského, kde už rok není pro jistotu bouda vůbec žádná. Mimochodem mě docela fascinuje, že první instalace proběhla právě na těchto zastávkách, kde bylo „nutné“ nahradit politicky nevhodné přístřešky, ale to že mezi nimi je zastávka zcela bez přístřešku, zjevně nikoho netrápí.
Nebojte, jsou tam zase dva vedle sebe
Mně se moc líbí…jediná věc co mohla být lepší, ale není to tak podstatné je, že tam mohla být nějaká vytrýnka kde mohly být různé informace, mapa a tak…něco jako Bratislava
Za jak dlouhou dobu se podařil postavit ten přístřešek na Velké Ohradě? Běžel jsem okolo v sobotu, ale nevšiml jsem si nového přístřešku.
Nevíte, jak je smluvně řešen vandalismus / poškození? Caluje to Praha nebo se na to dá uzavřít pojistka?
Pojištění lze uzavřít skoro na vše, ale ne vždy se to vyplatí. Viz třeba policie, které se nevyplatí platit havarijní pojištění služebních aut – stále mají nějaká v záloze, za pojištění by platili víc než sami za opravy.
„Viz třeba policie, které se nevyplatí platit havarijní pojištění služebních aut“
Není to spíše tím že, pokud by měla policie uzavřená pojištění a vina za havárii by byla na straně policisty, tak by pan policista musel platit za svojí chybu???
Takhle to civil platí z daní… A skodu muze a nemusi vymáhat policejní prezidium..
Spíš naopak. Pokud má služební auto sjednané havarijní pojištění, platíte jako zaměstnanec jenom spoluúčast, která se obvykle a s velkou rezervou vejde do zákonného 4,5násobku hrubé mzdy.
Když služební automobil havarijní pojištění nemá, zodpovídá zaměstnanec za celou vzniklou škodu, pokud však převyšuje 4,5násobek mzdy, tak jde zbytek škody na účet zaměstnavatele, který si na nikom nic nevezme.
(Uvedené se samozřejmě netýká škod způsobených úmyslně nebo pod vlivem OPL.)
Hm. V okolí Velké Ohrady nebude už nikdy žádná mimořádnost, LCD/nástěnka budou doplněny až to poprvé přijde, nebo se informace budou lepit jako kdysi přímo na sklo?
Proboha ne !
Tyhle přístřešky přesně tyhle mají v Sydney. Když prší tak se kuli tě zadní díře není kam schovat.
přístřešek se mi líbí, jen by nemusel být už delší dobu u prototypu nefunkční display
Už je pár dnů zase v provozu. 🙂
tak týden jsem tam nebyl…předtím snad měsíc sypaný čaj….
díky za update
Za mě cajk…nechtěli by mít na každé zastávce čekárnu s odbavovací halou? :)))
je tam nejaka ochrana ptactva? nebo to bude kolem hrbitov, jako u vetsiny novych sklenenych zastavek v cele republice?
Kromě ptactva je ještě otázka, jestli je tam ochrana cestujících, podle fotky zvítězila forma nad funkcí – pokud se nenamáčknete na zadní stěnu tak na váš bude pořád odněkud pršet,sněžit nebo foukat. A pak je taky asi v rozporu se záměrem města umožnit pohyb po městě i hendikepovaným, tedy v tomto případě slepcům. Ačkoliv už na to bylo několikrát upozorňováno u prototypu a slibovala se úprava, tak stále je to past na slepce.
Pokud pominu vzhled, tak funkčně nejlepší byly starý komunistický zastávky.
To je věčný rozpor – uzavřená zastávka je pocitové méně bezpečná, bývá v ní nepořádek a občas odložiště různých osob, které kulturu cestování opravdu nezvyšují (společensky zmožení, znečištění, zapáchající…). Otevřený přístřešek méně chrání před povětrnostními vlivy. Osobně preferuji otevřenou variantu. Navíc v době, kdy lze snadno zjistit reálný čas příjezdu spojů, frekvence je vysoká a na málokteré zastávce je potřeba postávat v lijáku dlouhé minuty. Stávající zastávky mají přístřešky (nejen typ JCD) podobně otevřené. Když je sibérie, tak do nich fouká, prší, sněží… Lepší je v takové situaci schovat se jinam. V čem by měly nové přístřešky zhoršovat pohyb nevidomým… Číst vice »
Já třeba vůbec nerozporuju vzhled, je to celkem pěkné. Ale přístřešek má být hlavně funkční, jinak je to plýtvání prostředky. To už klidně mohli udělat soutěž o stovky uměleckých děl, na každou zastávku jiné a výsledek by byl stejný. Všude by byla nějaká pěkná věc a navíc pokaždé jiná, a ochrana před počasím naprosto stejná – tedy žádná. Jinak argumentace s možností zjistit reálný čas mi přijde jak z pera tiskového oddělení magistrátu (možná jste od nich), je to pouze výmluva co nemá s realitou nic společného. Pak by tedy nedávalo smysl mít třeba pravidelné intervaly, aby se pravidelní cestující… Číst vice »
Haha, to fakt nejsem. Jen se umím dívat do mobilní aplikace nebo na displej zastávky, kde jsou časy uvedeny. Právě proto, že spoje v reálném světě nejezdí přesně dle jízdního řádu a že si nepotřebuji pamatovat časy odjezdů. Když vidím, že mi spoj jede za dlouho, tak si třeba popojdu na chvíli jinam, kde se lépe schovám, nebo je tam tepleji. Prostě za mne plní navržené přístřešky jak estetické, tak funkční požadavky, s přihlédnutím k reálnému využívání cestujícími i ostatními lidmi a zvířaty. K tomu patří i to, že není každá zastávka jiná, ale že je (resp. doufejme časem bude)… Číst vice »
No je to jednoduché, vámi zmiňované vodící pásy nejsou na velké většině zastávek. Pak je to prostě překážka v běžném prostoru a čím výše začíná spodní linie překážky, tím později ji slepec s holí zaregistruje. Samozřejmě chodec/slepec pohybující se pravidelně pouze ve svém prostoru si to rychle zapamatuje, ale asi nemá být záměrem omezit tyto lidi jen na část města – blízké okolí, a zbytek jim zapovědět. Prostě pro slepce bez asistenčního psa je vhodné, aby překážky ve volném prostoru „nelevitovali“ jako je tomu zde. Jinak vlastně sám potvrzujete, že zastávky jsou zbytečné, ve špatném počasí půjdete raději jinam. Tedy… Číst vice »
Vodící linií je obvykle obrubník, zeď budovy a podobné přirozené městské prvky. Uměle vytvořená vodící linie se vkládá tam, kde přirozené prvky nejsou nebo nestačí. Na nové zastávky se naštěstí umisťují a věřme, že jich bude přibývat. Ovšem předpokládat, že přístřešek v prostoru (a nikoli u obrubníku nebo zdi) bude zásadní překážkou, mi přijde přitažené za vlasy. V jednotlivých místech, kde by tomu tak bylo, je řešení snadno realizovatelné. Zastávky nejsou zbytečné. IMO jsou zbytečné uzavřené přístřešky. Navíc ve městech snad ani nikdy uzavřené nebyly. Prosklení sice pomáhá bezpečnosti, ale nebrání výskytu lidí, se kterými se v přístřešku nebudete cítit… Číst vice »
Ochrana bude zařízena nelegálním vylepem plakátů a sprejery. Starost o něco jiného než peníze nikoho z architektů a investorů nezajímá. Denně se mrtvolky ptáků co narazí do skleněných fasád obchodnich a kancelářských center sbírají. A skleněné zábradlí proniká i do výstavby RD . Pritom stačí tak málo…
Víte, že je asi tak milionkrát potvrzený, že ty obrázky dravců a podobný řešení absolutně ptáky neodrazují?
Asi to dělají záměrně…
Vím .Obrázky dravců je naivní omyl někoho , kdo si hraje na ochránce aby měl odskrtnutou kolonku splněno. Když tam bude mikimauz vyjde to na stejno. Pták musí vidět rozdíl mezi volným prostorem a ,, zdí,, . Vidí li obraz za nebo odraz co je před , narazí. Víte že nejefektivněji se na podobné hloupé stěny jeví použití pruhu max 5 cm širokých střídající ( když už to musí být) průhledný ( reflexní ) a neprůhledný ( mléčný , šrafování ,apod) povrch. Není třeba v industriální architektuře vymyslet vymyšlené . Stačí položit dotaz . Třeba ČSOP. A mnozí jiní. Jinak… Číst vice »
Podle fotografií z Velké Ohrady nejsou skleněné plochy čiré, ale mají vzor. Nakolik to bude pro ptáky zřetelné, netuším, zatím jsem zastávky neviděl naživo (u prototypu na Palackého náměstí jsem žádné mrtvolky ptáků dosud nezahlédl, přitom tam, mám pocit, žádný vzor na skle není).
Tam jsou cestující furt, ti asi plní tuto funkci dobře.
Naposledy včera odpoledne, kolem přístřešku pusto prázdno, jak co se týče lidí, tak ptactva, živého, či mrtvého.
Docela by mě zajímala nějaká statistika zraněných nebo mrtvých ptáků od nárazu do skleněné zastávky. Jezdím MHD denně, na sídlišti tu máme jen skleněné zastávky a v životě sem tam žádné mrtvé ani zraněné zvíře neviděl
Asi tam máte dost koček.. taková zastávka je pro ně free fast food…
Ale máte pravdu, statistika by mě taky zajímala, ale nepředpokládám že ji někdo udělá… Protože PR jako: naše obchodní centrum zabije denně 50 přijďte k nám máme hroozně radi životní prostředí, no , to by asi nefungovalo