Praha začala rozšiřovat „chodníček smrti“ podél magistrály k hlavnímu nádraží
Chodník podél magistrály, původní stav. Pramen: FB Adama Scheinherra
Pražská Technická správa komunikací rozšíří chodník podél magistrály mezi Národním muzeem a hlavním nádražím. Práce začaly v úterý, hotovo by
Za Grose, když ve strachu z útoku nepřátelských stran, postavili obrněná vozidla před Svobodnou Evropu a obehnali ji betonovými kvádry, zrušili přechod pro chodce přes magistrálu, z Vinohradské, po něm jste se dostali na druhou stranu magistrály a u Státní opery (z ulice U Divadla) sestoupili v naprostém klídku a bezpečí do podchodu mezi magistrálami a došli v klidu na hlavák. Od doby uzávěry začali lidé podnikat nebezpečnou cestu (na které se nikdy nic nestalo) podél zídky magistrály dolů k prvnímu perónu. Škoda, stačil vrátit jeden přechod… Jenže, víte proč jej není možné vrátit, protože by lidé nechodili z Vinohradské… Číst vice »
V zásadě je to sice pravda, ale ani ta trochu komplikovaná cesta po schodech u Státní opery vůbec není ideální, protože pak je, mám-li to v paměti správně, stejně nutno na cestě k hlavnímu nádraží použít ještě velmi nevábného podchodu pod magistrálou za parkovacím domem s dalšími schodišti, takže v kombinaci s nutností použít dva přechody se světelnou signalizací opravdu „nic moc“ (a ani v délce trasy při použití jen zmíněné „ruské“ části podchodu u Muzea prakticky žádný rozdíl není) – a i v minulosti, když tato cesta legálně prostupná byla, se po tom obrubníku stejně chodívalo.
Kdyz se vedeni Mesta tvari tak schopne, tak planuje neco udelat i s chodnickem v Letenske ulici? https://mapy.cz/s/kogorudafu – zabedneni turisti denne riskuji zde sve zdravi a zivot, predevsim v prostoru domu, kudy prochazi kolejova splitka tram trate.
Do průjezdu jsou značky zákazu vstupu chodců. Co byste si tam představoval víc – padací mříž, laserovou závoru se samostřílem, hladového vlčáka? A tramvaje jezdí do splítky krokem, takže je to méně nebezpečné než kdekoliv jinde v centru, kde se motají chodci.
Myslim ze by nebyl takovy problem dat tam vrata (ci branu) co se otevrou, kdyz se do splitky prihlasi tramvaj. Uplne stejne by v metru nebyly treba oddelovaci steny, protoze je prece jasne, ze do koleji se nepada … (uf, kapku kulhajici primer, pardon :-))
To máte těžké. Jednou jsem stál na protějším chodníku vedle měšťáků. Jeden na ty bláznivé turisty volal, ale byl líný přejít a dát jim pokutu.
Tahle včerejší informace mne opravdu velmi potěšila. Někdo měl konečně koule na to, aby ukázal jistým jedincům, že jde i to, co ostatní považují za nemožné.
Takže teď ještě ukázat neschopným lemplům ze SŽDC, že půjde chodit na z hlavního nádraží na Žižkov i přes tento služební přechod: https://mapy.cz/s/puneharoge
Bude to pod heslem: Výluka vlakových i posunových cest od návěstidel Lc32b a Lc34 přes výhybku 55 směr Balabenka a Libeň obousměrně:-):-):-).
Taková troufalost – chtít připravit policii o příjmy z pokut! To jste si dovolil setsakra hodně!
Šel jsem tam jednou jedinkrát po cestě z Vinohrad a bál jsem se opravdu hodně. Kolikrát tam vidím bláznivé Japonce, jak táhnou z Hlaváku ty svoje obrovské kufry na kolečkách a jen čekám, kdy je někdo sestřelí. Je to tam fakt o hubu :-(.
To to trvalo. Pokud nechci využít ten chodníček, tak z Vinohradské díky urbanistickým bariérám musím do metra a pak k Sherwoodu. Přitom vzdušná vzdálenost je třetinová. Jak u blbých na dvorečku.
Přitom z Vinohradské by mohla být šikmá rampa na východní stranu nástupišť. Podobně jako – konečně budovaný podchod na churchillák. Ale zjevně tam nemá SUDOP Group/Penta žádné pozemky, tak to SŽDC nechce…
Ten projekt tu byl nedávno, ale dodoavatel si řekl asi o půl miliardy, tak to spadlo pod stůl.
Visuty chodnik pro pesi od Vinohradske k Fantove budove – https://mapy.cz/s/gohonasage – nemam proble zrealizovat za mene nez 10M, pokud budu mit podklady, tak i snad levneji s tim, ze prujezd k portalu Vinohradskych tunelu zustane zachovan.
Takový blbý dotaz:
Když už to někdo nazývá „chodníček smrti“, je někde nějaká statistika, kolik lidí tam umřelo?
Chodím tam taky, takže k rozšíření beru jako pozitivní zprávu.
Nebudou dělat ještě něco s podobným chodníkem směrem k Bulharu? (je kratší a širší, takže je méně nebezpečnější než aktuálně probíraný)
Žádné srážky s chodcem tam od roku 2007 nevidím: http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodyvmape/Search.aspx
Prazsky magistrat velmi dobre!
Konecne to clovek nebude muset z tram zastavky Muzeum (ulice Škrétova 12) na hl.n. slozite obchazet a pujde proste racionalni nejkratsi cestou.
Ale kdyz se podivam na ty hromady mista „za zdi“ na strane u zeleznice od tunelu az k hl.n., kde parkuje jen par aut, pocituji osobne svevoli neaktivitou SZDC:
https://mapy.cz/letecka?x=14.4345864&y=50.0807795&z=17&source=addr&id=9300949
Jo, tam by bylo fajn místo těch aut menší přednádraží s kašnou, pár stromy a nějakou tou lavičkou, teď je to tam opravdu špatné. Tam by se dalo změnit věcí k lepšímu a ani by to nebolelo.. ale nechce se.
Aby vzniklo další místo, kde by se mohli válet feťáci a bezdomovci? To je fakt lepší, když tam parkují auta.
S touto logikou by ve městě neexistoval vůbec žádný dobrý veřejný prostor nikde.
Přesně, když tam bude čisto, tak tam žádný bezďák nepáchne. Na perónech se taky neválí. Udělal bych z toho prostor nádraží, bez jízdenky papá. Masaryčka už je tolik taky nepřitahuje, válí se jen v tom humusu na tramvajové zastávce. Na samotném nádraží už je čisto.
To by bylo ale neštěstí…
Zejména za deště bude fajne se po tom novém chodníku přemisťovat. Velká kola busů spolehlivě zafungují jako sprcha, což by se nestalo, kdyby se ten jinak potřebný chodník udělal jako zavěšený na opěrné zdi. Poděkujme neschopné SŽDC. Možná za pár járů budou chodníky dva a nádavkem podchod na Žižkov.
V podobných případech se většinou na to zábradlí dávaly takové ty vlnité lamináty, ale ty zpravidla poryvy větru taky brzo potrhají.
Vzhledem ke sklonu silnice, bych to tak černé neviděl. V případě deště, co změní magistrálu na potok, už je to stejně jedno, jestli jsem mokrý z deště, nebo od auta .
Ten vysutý chodník se prý nelíbil památkářům…
Vysutý ??? Chápu, na Aljašce se český pravopis neučí :-)).
vysutý = vysunutý. příklady: vysuté pavlače jsou dopředu vyčnívající, vysunuté. Ten chodník by opravdu byl spíš vysutý (vysunutý) než visutý (visící).
http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vysut%C3%BD
UJC už dávno není autorita. Od té doby, co to tam vede ten šílený matematik, má na všechno jedinou odpověď: „Obojí je správně“. :-((
Matematika z vedení odstranili už před třemi roky. Málo vítal. A kodifikací jazyka se zabývá oddělení jazykové kultury, na které má ředitel ústavu minimální vliv. A to oddělení zastávalo dost opačné postoje než pan ředitel.
A mimochodem, slovo „vysutý“ ta internetová jazyková příručka převzala ze Slovníku spisovného jazyka českého, který zpracovával kolektiv pod vedením Bohuslava Havránka v 60. letech, kdy váš oblíbený matematik ještě tahal kačera.
Ale to se stává i na každé jiné ulici. Já jsem zase radši za místo na ní, bez nějakých bariér.
No hurá! Třeba odstraní i tu čnící armaturu co by ráda protla chodce jako kopím…
A všechny problémy jsou jen z toho, že komunisti neměli koule na to zbourat Státní operu, Plodinovou burzu, Národní muzeum a další ty staré barabizny, co tam jen překážejí. Ten zbytečný nemoderní barák od toho Fanty tam taky dost zavazí.
Statni Opera myslis jako Neues Deutsches Theater?
Přesně ten, ale v roce 1939 byl prodanej československýmu státu, kterej byl následně taky prodanej.
Řeč je o Smetanově divadle? 😁
Bať, ale zvykejmež si na ´operu´, jak se blíží doba až dole bude zastavovat ´Metro-S´
No konečně! Chodím tam z času na čas a vždy je to o hubu, když potkám někoho v protisměru. Nezřídka tam zbloudí i nějaký turista s kolečkovým kufrem a tváří se nešťastně. Nevím, jaká je maximální rychlost pro auta v tomto úseku, ale subjektivně mám pocit, že jezdí i víc než 50. Přál bych si bych, aby se začalo přemýšlet, jak v dlouhodobém horizontu magistrálu úplně zrušit. Různě po světě se občas setkávám s tím, že stojí autostráda pro auta, ale s pohybem chodců podél ní se nijak nepočítalo. Například strategické mosty nebo úseky překonávající jinak neprůchodnou oblast. Myslím si,… Číst vice »
protoze chodci nemusi byt vsude. asi tak. . Zrusit magistralu? A jezdit se bude jako jak ty cechu?
Chodci nemusej bejt všude, zato auta ano, chodcům se nemusí zařizovat nejkratší a nejpohodlnější cesty, zato autům ano. Milej jirko, ty máš úplně vyhrabáno.
Ne, nemá.
Jistě, protože tam zjevně nebylo co hrabat.
Je tam 70.
Už pár týdnů je tam 50.
tak to už máš dobodováno….. U toho chodníku je padesát už přes dva roky. Sedmdesátka začínala až u garáží a už tam není.
nemuzu se zbavit dojmu, ze scheinherr je clovek, kterey skutecne pesky chodi a reaguje na to, co vidi a zaziva. v porovnani s duem krnda-dolinek z neho opravdu padaji uzitecne napady a zlepseni, ktere jak videt nemusi stat bambilion.
soucasny „chodnik“ zacina jako celkem siroky, v nejuzsim miste ma tak 20 cm + obrubnik. takze ke zuzeni jizdnich pruhu nemusi dojit vsudea treba se to v dotycnem miste povede i vykompenzovat par metry rozsireni silnice na opacne strane.
Krnda a Dolínek byli skoro stejní narcistní matlové jako Hřib a Scheinherr. Systematická práce je jim cizí, ale rádi se sem tam vyfotí s nějakou celebritou nebo s nůžkami a páskou. Zaplaťpámbu že tentokrát si vybrali pro exhibici tento chodník. Jen by jim někdo měl připomenou, že v městě jsou ještě tisíce dalších chodníků, o které by se někdo měl pravidelně starat.
Schreinherr je populista. Kdo tenhle chodnik potreboval? Pokud nekdo jde na Nadrazi tak jde na novou halu. a tam jsou prechody podchody etc.. Kdo pouziva starou halu– socky a fetky
Kdo jezdí denně, tak většinou nepotřebuje zacházku přes novou halu, protože má hnačku (předplatní kartu).
Tak ještě jednou – milej jirko, ty máš úplně vyhrabáno. Kdyby tam tudy nikdo nepotřeboval chodit, nebudou se tam denně motat davy lidí (všechno jistě fetky a socky).
no z vinohrad se k hlavnimu nadrazi moc neda dostat.
a z toho chodniku se dostanete ne do stary haly, ale na 1./1a nastupiste a pak podchody kamkoliv dal, je to kratsi o par stovek metru. je videt, ze to tam neznate, hlavne ze trolujete…
to je na šotodiskusích normální, že půlka diskutujících jsou naprostí pacienti.
Přiznám se, že nejsem rodilý Pražák, ale náplava. Nicméně by mě nikdy nenapadlo, že to je skutečný chodník. Myslel jsem, že to je prostě obrubník jenom tak.
je to tak. je to proste obrubnik. ted chodnik vznikne az ted.
Však také (dosud) byl – a nikdy jinak. Jen byl (sice neoprávněně, ale logicky) v praxi jako chodník využíván.
Tak vzhledem k tomu, že pojem „chodník“ není v PSP vůbec definován…
taky tam nikdo nemusel chodit. Ono to nikam nevede. To az populisti zase zaveleli
Až na to, že je to jediná cesta z Vinohrad na nádraží, tak to nikam nevede. 🙂
jirko, ty máš úplně vyhrabáno.
Osobně nechápu, co je za problém prodloužit podchod a vybudovat chodník do Kunětické. Obdobně nechápu, proč dělat rozšíření pidichodníku místo parkánu na opěrné zdi. Nic nákladného to není, když se zvolí levná, a přesto trvanlivá techologie. O jakou jde, nechť si lámou hlavy ti, co za řízení berou vysoce nadstandardní peníze.
Nějaké levné a přesto trvanlivé konzoly – hm, tak třeba na slaměných balících by to šlo postavit, to je teď moderní. A pokud by to bylo málo trvanlivé, můžeme je pomazat hlínou. Ach jo.
Já bych to postavil z lešení, to vydrží věky. Jinak, oceňuju použití slova parkán a nezůstával bych při zemi – barbakán nad tunel, podsebití a padací most.
Né, hele vážně – já si už všimnul, že jste naprosto retardovanej, ale fakt jste retardovanej až natolik, že nedokážete pochopit smysl věty „Praha tak předběhla Správu železniční dopravní cesty, která plánuje visutý chodník podél Legerovy ulice a nad portály Vinohradských tunelů na Vinohrady. Plány jsou na stole už léta, stavba je ale stále v nedohlednu.“
Problém při prodloužení podchodu dělá (bude dělat při stavbě – prostě bago kabelů, které se nesmí přetrhnout) drážní kolektor umístěný za kolejema. Už se tu někde na tomto serveru to prodloužení probíralo.
Tak ať se postaví ze sedmého nástupiště dvě lávky. Jedna směrem k Seifertově, druhá směrem ke Kunětické. I finančně to bude menší zátěž. A taky to bude z těch Vinohrad (i ze Žižkova) na nádraží výrazně blíž, než po tom chodníku u magistrály.
V životě bych tam nešel.
Snad kdybych sprintoval na vlak … ale metro nebo cesta k Sherwoodu nemůže být o tolik pomalejší
Přišlo mi, že tam chodí jen turisti, kteří vidí nádraží a myslí si, že je to cesta
Nedávno jsem sprintoval z rozhlasu na vlak a myslím že jen díky volbě „chodníčku“ jsem ten vlak stihl…. Odhaduji přes Sherwood minimálně +10min. A metro při této trase taky žádná hitparáda. To vše samozřejmě platí když neřeším jízdenku. Pokud bych musel do haly tak výhoda chodníčku mizí.
PK, uznám, že od rozhlasu jsem ještě na nádraží nešel.
Bydlel jsem na Pankráci, na Proseku a teď na Strašnické.
Zoufalce s kufrem nebo dítětem jsem tam viděl jen z auta
Prnhr: tak to je vidět že po Praze jezdíš autem a nechodíš pěšky, potom nemůžeš pochopit potřebu x lidí, pro které to ke a vždycky byla nejkratší cesta na nádraží..
da se tamtudy jit, ale je to o drzku…
Mám kamaráda, co pracoval v Mánesově ulici, a všichni tam jsou zvyklí chodit na vlak tudy. To leda tak turisti mají čas místo pětiminutové chůze si dát půlhodinovou exkurzi po dvou trasách metra.
Tam jsem se jednou strkal s nějakým vojákem se samopalem, když tam společně hlídkovali s policií po 11. září…. Neprošel jsem. Ale chápu že nebyl čas řešit kdo je kdo. 😀
jojo, to mame stejne zazitky, dost me nasrali kdyz se tamtudy nedalo chodit. 🙂
Ačkoliv nejsem příznivce všudypřítomných zábradlí, tak tady by k rozšířenému chodníku slušelo. Ideálně teda nějaké pěkné, ne červeno-bílé lešenářské trubky.
Jasně. Raději nějakou postupně se sloupávající antracitovou čerň, anebo maskovací zbarvení v šedi imitující barvu chodníku a vozovky. Na to jsou v dnešní vládnoucí garnituře specialisté. Nebo tmavě zelená barva, která jim zbyla v roce 1891 v Královské oboře, protože se spletli v násobení. A přes ten chodník každých dvacet metrů narvat napříč oslnivě blikající reklamy.
Proč se podle vás musí černá barva loupat, a červená s bílou ne? 😃
Nejspíš proto, že s nanášením té antracitové černi v Praze začali „odborníci“, kteří nemají moc představu nejen o funkcích dopravně-bezpečnostních zábradlí, ale ani o technice nanášení barev.
https://www.metro.cz/zabradli-na-karlaku-opet-meni-barvu-kryci-cerna-se-olupuje-p3r-/praha.aspx?c=A180110_191143_metro-praha_pur
Možná by bylo lepší řešení použít nějaké velmi nárazu odolné sloupky takového půl metru od sebe. Já tam tudy chodím taky a vždycky mám trošku blbý pocit že se na silnici něco semele a já skočím dole v drti jak do mě někdo štrejchne, tam jezdí lidi jak blbci. Nemyslím si že se tam toho pocitu zbavím když tam bude chodník, pokud tam nebude nějaká silná bariéra co přežije i všechny ty Dodge a podobné hovada co jsou dnes v módě.
Tak to vám teda pomůže, když do vás ta bourající auta ještě zabodnou povalené sloupky…
To je výborné, že to je na úkor automobilismu. Ono by to šlo rozšířit i tak, že se chodník vysadí na konzoli, nad obslužnou komunikaci tam dole, vedle kolejí. A nemuselo by to být na úkor nikoho. A úplně nejjednodušší by bylo udělat na tu oblužnou komunikaci rampu, aby chodci chodili po té oblužné komunikaci.
Takhle je to prostě nejjednodušší, tudíž nejlevnější a nejrychlejší.
Což jen potvrzuje, že se na to celé roky… ehm. A teď si chce někdo nahrabat honem rychle body, čímž na systémové řešení není čas.
Ale tak není problém to systémově řešit dalších 10 let….
Jasně. Dráha na to 30 let dlabe, takže magistrát, v obsazení, který je tam rok, si honí body. Fakt nedokážete pochopit rozdíl mezi svojí a sousedovou zahradou?
chodníky jsou záležitostí dráhy? pokud vím, tak problém tam vzniknul výstavbou magistrály, takže by to mělo být v kompetenci spíš někoho jiného než sždc
i kdyby tohle reseni bylo provizorni, je nejrychlejsi a mohlo tu byt uz 50 let…
A jéje: Kocurek se (zase) snaží objevovat Ameriku – tohle sice všichni dávno vědí, ale je to investice (dráhy), která je pro ni příliš nedůležitá a nezajímavá na to, aby jí dávala takovou prioritu, že by se SŽDC vůbec snažila o její realizaci v nejbližších 5 letech, tak vedení města raději vzalo do svých rukou aspoň nouzové řešení proveditelné prakticky ihned. A ano, bylo to až to současné vedení města, ne všechna ta, která tu byla před ním, takže zaslouží pochvalu a ne kritiku, a už vůbec ne od nějakých zapšklých „moudrých“ maloměšťáků.
To je ta Praha docela bystrá, že ji to po 40 letech napadlo.
Napsal bych to jinak, po čtyřiceti letech má vedení, které sice nechce omezovat auta, ale aspoň dospěla do stádia, že je schopna udělat i něco pro chodce.
Ano, před revolucí takové věci nikoho nezajímaly. Pak vítězila po většinu doby ODS, což je z našich stran asi největší podporovatel IAD dopravy na úkor dopravy ostatní. Pěšky choděj akorát socky, že ano.
Individuální neznamená osobní? Pravda, latinik nejsem.
https://cs.wiktionary.org/wiki/IAD
individuální AUTOMOBILOVÁ doprava
Pokud si pletete slova „ostatní“ a „osobní“, tak vám znalost latiny moc nepomůže…
Máslo na hlavě mají i Dráhy, že je nenapadlo udělat podchod zkrz už když se v 90. letech stavěly nové perony. Lidi by chodili tím podchodem a ne okolo nádraží. Ostatně máslo na hlavě mají i plánovači Metra, ten přístup z Riegrových sadů chyběl už tehdy.
A dnes? Proti prodloužení podchodu se objevují hlasy odvolávající se na §1 a to, že lidi jsou líní a tak je potřeba je hnát naokolo.
Pokud chci nad muzeum, například abych nastoupil na tramvaj 11, tak bych stejně šel tudy, i kdyby vedl pod nástupišti podchod, protože je to kratší.
Jistěže, ale potávka, čili počet chodců by byl nižší a tím pádem i riziko i chodník. Mno celá magistrála je principiálně špatně: Napřed stáhnout tranzit do středu města a pak řešit zákazy, zůžení průtahu a teprve potom nějak obchvat Prahy. Od začátku chybějící chodník to jenom korunuje.
Po magistrále už dnes jezdí minimum transitní dopravy, převážně to je obsluha centra Prahy (kterou z ostatních ulic vytlačili, dnes už jinak nejde ani legálně dojet z Florence na Václavák).
A kde se konkrétně objevují hlasy proti prodloužení podchodu? S tím přece nikdo ruzumný nesouhlasit nemůže.
V diskuzích tady. Bohužel.
Komplikuje to jakási změna vlastníka novostavby u Churchilova náměstí během povolování stavby.
Teď už snad ani nikde – ale v minulosti „to nešlo“ z mnoha důvodů (nejen technických) – a ani teď to asi nebude možné z prostředního podchodu, protože tam je, pokud si to správně pamatuji, v pokračování nějaký (válečný) protiletecký a následně snad i protiatomový kryt, takže řešení by bylo asi technicky dost náročné a finančně nákladné.
Na Žižkov je už teď cesta také, přes koleje, dokonce bezpečnější než se motat po magistrále z/do Vinohrad. Ten podchod by měl být plánovaný na obě strany, jak Žižkov, tak Vinohrady
V 90. letech vládly u dráhy ještě těžké „modré gumy“, takže měli argument, že by jim tam chodili lidi, co nejdou na vlak, a že „to se nesmí“! Asi už nepamatujete ještě vstupenku na nástupiště pro lidi co nikam nejeli a šli se jen třeba rozloučit k vlaku?
„Asi už nepamatujete ještě vstupenku na nástupiště…“ – já peronku pamatuju a přijde mi, že mohla být jedním z několika historických zárodků nedávného rektálního nápadu s tzv. ošlapným.
A na okraj tématu: až bude možno projít podchodem od Žižkova, tak ´díky´ tomu, že byly nedávno zrušeny automaty PAJ na lupeny, dá si cestující, nepreferující éšop, půl km procházku do čd centra a zpět (půl km v případě odjezdu např. ze sedmého nást.)
Já bych si tak přál, aby v SŽDC vyvinuli univerzální automat na všechny možné jízdenky (OneTicket, všechny IDS, …), který se bude zároveň snadno používat a nebude vypadat jako z 90. let. Zaplatím hotově, kartou i třeba Apple Pay… Prostě něco jako automat DB.
Nevím, proč se automatům česká železnice pořád brání. Už dávno mohli být i v těch nejzapadlejších zastávkách.
Proč se česká železnice pořád brání automatům? Především proto, že dobře ví o české vandalsko-ničitelské mentalitě, a pak také proto, že z minulosti má neblahé zkušenosti se spolehlivostí výrobků českých firem. Dnes už je snad kvalita dostupných výrobků trochu příznivější, ale asi není dost finančních prostředků na instalaci velkého množství složitějších zařízení, navíc je asi stále nechuť k přílišnému rozšiřování automatů přijímajících hotovost do odlehlých nestřežených lokalit. Mně osobně se docela líbí malé automaty vydávající aspoň několik druhů jízdenek po zaplacení platební kartou: kdyby si někdo dal práci s vývojem podobného, byť sice trochu většího zařízení, které by dokázalo vydávat… Číst vice »
Automat, který „nebude vypadat jak z 90. let“, se jmenuje smartphone a má ho dnes skoro každý. Automaty na jízdenky, které za celou dobu své existence nevyberou peníze málem ani na své pořizovací náklady, už jsou trochu out, i když jsem je míval taky rád.
Přesto je to výhodnější, než to ze Žižkova obcházet přes Bulhara a Sherwood.
Vstupenka na nástupiště byl hrozně nepřátelský výmysl. Naštěstí bylo její zachování s oddělením SŽDC od ČD natolik složité, že ji radši zrušili.
Já se domnívám, že byla zrušena mnohem dřív – nebo aspoň nebyla už dávno předtím stejně vůbec používána.
Tak ona hlavně docela dlouhou dobu stála vstupenka na nástupiště úplně stejnou cenu jako jízdenka v pásmu do 10 km.
Jinak prý existovala ještě v roce 2010, a její platnost byla pouhé 2 hodiny (https://hranicky.denik.cz/zpravy_region/vstup-na-nastupiste-za-pet-korun20101228.html). Zrušena prý byla v prosinci 2012.
To je ten chodník, o kterém Krnáčova na TV Seznam vůbec nevěděla kde a co to je …
Tak on to nikdy žádný chodník být neměl, dlouhá léta tam dokonce byla značka „Zákaz vstupu chodcům“ a ještě příslušníci VB tam s radostí pokutovali, bo úspěch tam byl zaručen. (Druhé takové místo stále jsou koleje a „pokračování podchodů“.)
Že dostat se z Vinohrad na Hlavní nádraží je jinak problematické spojení, to je pochopitelně věc jiná 😉
Postavili chodník a chodili jim tam lidé …
Mýlíte se – právě že nepostavili …
ok, takže „postavili věc, co navazuje na chodník a vypadá jak chodník, a chodili jim tam lidi“. opravdu miluju tyhle uvědomělý soudruhy, co si bez oka mrknutí dokážou zdůvodnit jakoukoli blbost.
Ona moc jako chodník nevypadá.
Kdyz je v krajine nebo meste neco blizkeho chodniku, lide nelustruji jeho pravni povahu, ale obvykle po nem chodi.
A proto si to s chodníkem pletou i tůristi, co tam v životě nebyli. Tak určitě.
Jenže to nikdy chodník opravdu nebyl: ten obrubník byl jen ohraničením jízdní dráhy a prostor za ním (postupně se zužující) byl sice vyasfaltován, ale zahrazen hned na začátku zábradlím s tabulkou zakazující vstup za to zábradlí, které časem vzalo za své a už je nikdo neobnovil. Jistě, mohli tam hned udělat třeba trávník, aby bylo na první pohled zřejmé, že tam žádný chodník není, ale ten by určitě stejně dlouho nevydržel, takže zvolili snazší řešení.