Praha začala připravovat novou tramvajovou trať na Václavské náměstí

Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Nová Rada hlavního města Prahy udělala první krok k tomu, aby se na Václavské náměstí vrátily tramvaje. Na svém dnešním

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Red

Po dokončení tratě v horní části Václavského náměstí by se trať mohla vrátit na Můstek, kde by pokračovala směrem na náměstí Republiky a ve druhém směru na Národní třídu.

Démon

Samé politické kydy a žádná analýza.
Současně by to chtělo vrátit tramvaje do Opletalky, protože problém je v Jindřižské …

pavel

Pamatuje si snad někdo v novodobé historii na výměnu tramvajových kolejí na I.P. Pavlova????? NIKDO SI NEDOVOLIL PŘERUŠIT OBA PROUDY MAGISTRÁLY. Jen se zde 29 let flikují dírky kolem kolejí a případně svařují praskliny. Do toho nikdo nepůjde. Snad jen blba voda, která není politik a občas v zimě vytryskne uprostřed pruhů, ale to stále zbyde jeden pruh, kterým se dá projet, i když kolony aut končí za Průhonicemi (tak to bylo naposledy). Právě proto si nikdo nedovolí překopnout ani metr asfaltu o křižovatku níže. Koleje ano, tam kde nejzdí auta, prachy je potřeba točit..a proto už koleje leží mezi… Číst vice »

paul2no

Ještě by to chtělo obnovit trať od Palladia na Národní třídu. Tahle nová trať totiž nevyřeší kritický úsek Lazarská – Jindřišská, který když se vysype tak je to v centru kolaps, protože ho nejde rozumně objet, pouze ho zkrátí na Lazarská – Václavské n.

Ta trať na Příkopech by mohla být ve stejném dopravním stylu jako trať po Masarykově v Brně – v pěší zóně, 30 km/h, jedna nebo max. dvě linky, a v případě průšvihu/výluky odklony.

železničář v důchodu

Nechtějte všechno najednou – TT od Bulhara k Muzeu okolo hlavního nádraží by byla mnohem užitečnější než TT po Václavském náměstí, a také se nedostala na první místo. Koleje po Příkopech a na Národní třídu by se samozřejmě hodily také, ale tato trasa k těm nejdůležitějším v centru zatím rozhodně nepatří – minimálně ne do doby, než budou fungovat obě ty vpředu zmíněné.

Alibaba

cituji: avšak dnes platí významně odlišné předpisy stanovujících polohu pevných překážek v její blízkosti tratě,
To je to opravdu tak horké (tak odlišné hodnoty), že se tramvaje okolo koně a východů z metra neprotáhnou?
Já bych řekl, že kapacitu a bezpečnější objízdnou trasu by zajistila až trať v původní stopě Národní – 28.října – Na Příkopě (samozřejmě propojená skrz celý Václavák)

VRT

A to stačilo vyměnit lidi na Magistrátu a poslat k čertu mafiána Lomeckého a rázem to jde. Šubrt v tom nehraje roli. Jde o politické rozhodnutí. V tomto případě pozitivní.

železničář v důchodu

Mírně se mýlíte: i Martin Šubrt v tom roli hraje – minimálně tu, že nebýt (nejen, ale i) jeho, který byl jedním z hlavních, kdo myšlenku obnovy tramvajových tratí v centru Prahy asi 20 roků živili (a při všemožných příležitostech ji právě on presentoval a podsouval), čímž cestu k tomu současnému politickému rozhodnutí významně prošlapávali.

železničář v důchodu

Že by se Martinu Šubrtovi začalo konečně dařit plnit aspoň něco z (nejen) jeho letitých představ a (zatím bohužel marných) pokusů?

Slávek

Ve čtvrtém odstavci je v první větě chyba, opět. „Podle něj je je je potřeba prověřit…“

Radek

Tramvajový triangl: špatný odkaz + triangl ještě nevznikl. Vznikl jen izolovaný kousek trati.