Praha přestaví 300 metrů nevyužité Rozvadovské spojky, zlepší tím dopravu v Butovicích
Oprava Bucharovy ulice. Foto: Stavitelství Kymla
Vybudováním nové rampy odpadnou kolony při nájezdu na spojku ve směru od Butovic.
Vybudováním nové rampy odpadnou kolony při nájezdu na spojku ve směru od Butovic.
Chápu to dobře, že se teď vyrobí rampa a za rok za dva se začne dodělávat ta spojka?
Kéž by, ale tomu v Praze nikdo neuvěří 😀
to trvalo 30 let než to nekoho napadlo to aspoň takto napojit???
Ona je to rampa dočasná, při stavbě radiály se vzde muset zase zavřít.
Část půjde přestavět na nájezd směr MO.
Když už, tak se mohlo zahloubit pokračování silnice k plánovanému ústí tunelu a předtím udělat přes to tento nájezd z Radlické ulice.
A z Pekařské ulice bych to taky prohrábnul, je to asi jenom 40 metrů, místo přes semafory v ulici Bucharova.
Co se Vám na tom nelíbí.
Některé náklaďáky dd ODKOLKA by nejezdili přes Bucharovou, ale hned na přivadeč.
Asi ultras od vláčků, podle kterých se to má všecko vozit po vlečce ze Stodůlek z nádraží, bezemisně, pekařskou 810.
Dává tím hl. m. Praha najevo, že s dobudováním celé Radlické radiály už nemáme počítat vůbec, nebo až v hodně vzdálené budoucnosti? Jinak tahle větev mohla být součástí dočasného ukončení Rozvadovské spojky už od začátku. To tenkrát nikoho nenapadlo, že dotáhnout ten zbytek až na Zlíchov nebude otázkou jedné pětiletky? Pro mladší ročníky – uvedení Rozvadovské spojky do provozu proběhlo ještě v hluboké totalitě, kdy se plánovalo na pětiletky. Je pěkná ostuda, že se to od roku 1980 nikam nepohnulo, jenom se nechalo bezprostřední okolí plánované trasy Radlické radiály pěkně zastavět, aby teď mohl každý jouda bydlící v okolí vykřikovat… Číst vice »
Stavebník nemusel o územní rezervě vědět. Divné je, že tam úřad stavět povolil.
Stavebník o územní rezervě věděl, až moc dobře. Ovšem kupující už pak vědět nemusel.
Pokud byl postaven územní plán chytře a územní rezerva na Radlickou radiálu tam byla dřív nebo ve stejném čase, tak by tam mělo být v územním plánu uvedeno, že investor bytové zástavby bude mít povinnost zajistit protihluková opatření na své náklady.
Reálně se jedná o jeden cca 500 metrů dlouhý hloubený tunel navíc v místě, kde by silnice stejně vedla v hlubokém zářezu. Rozdíl v ceně nebude nikterak dramatický. Pochybuji, že to s tím tunelem ekonomicky nevyjde. To už by to i bez něj muselo být opravdu hodně na hraně, o čemž si dovolím silně pochybovat.
Co ale skutečně nevychází, je kapacita napojení na městský okruh. To je skutečný problém který tu stavbu brzdí. Ne kratičký tunel.
Nerušené vyústění do byť jednoho pruhu okruhu (každým směrem nezávisle) bude pořád kapacitnější, než současná světelná křižovatka.
A pokud jde o údajnou nemožnost dostat se na okruhu včas do správného pruhu, tak za tu si mohou z větší části sami řidiči svojí neschopností dodržovat náležité rozestupy…
To je sice hezké, ale nic to nemění na tom, že když už se to staví, mělo by se to postavit pořádně a nestavět za 15 miliard něco, co už teď vím že je kapacitně nedostačující.
BTW: Když tam bude ob týden nehoda kvůli „údajné nemožnosti dostat se na okruhu včas do správného pruhu“, bude ob týden kolabovat doprava v celé Praze, každému bude jedno, že si za to „mohou z větší části sami řidiči svojí neschopností dodržovat náležité rozestupy“. Každý se bude ptát, proč jsme stavěli něco nefunkčního.
„Kapacitně nedostačující“ je nesmysl. Poptávka vždy závisí na ceně, resp. celkových nákladech. Když nebudou auta v Praze tolik protežována, nebude po jízdě autem taková poptávka, takže bude stačit nižší kapacita.
Jo jasně. Milionové město, které je centrem dvoumilionové aglomerace se obejde bez kapacitních silničních komunikací. Existuje vůbec v civilizovaném světě podobně velké město, které kapacitní silnice nemá? AFAIK neexistuje.
BTW: Pražská MHD má v rámci EU jeden z nejvyšších podílů na přepravním výkonu, ono to s tím protěžováním IAD zas není tak horké, jak se někteří snaží tvrdit.
Tak evidentně se Praha bez těch silnic, které ještě nejsou postavené, obejde.
To, že má pražská MHD vysoký podíl, neznamená, že IAD není protežovaná. Naopak je to paradox, že i když máme tak dobrou MHD, pořád se nesmyslně protežují auta.
Protěžování= zvýhodnění, ev.podpora. Prosím o důkazy.
Tvrzení, že se staví silnice nepřijímám, protože se zároveň staví i cyklostezky a tramvajové tratě.
Ty cyklostezky se staví proto, že auta vyhánějí cyklisty ze silnic. Nejde o to, že se staví, ale jaký objem peněz se investuje v porovnání, jaký přepravní výkon daný způsob dopravy má.
Auta v porovnání na přepravní výkon zabírají nejvíc veřejného prostoru. Mají prakticky zdarma parkování. V místech, kde dopravní infrastruktura pro různé druhy dopravy sdílí stejný prostor, zpravidla se vše přizpůsobuje pro auta. Semafory jsou kvůli autům, ale zdržují všechny ostatní – navíc často nesmyslně. Zlepšení veřejného prostoru pro desítky nebo stovky lidí často blokuje pár parkovacích míst. Prakticky není postihováno nelegální parkování. Atd. atp.
Cyklisté beztak nemají na silnicích co dělat, jelikož 90% z nich nemá ani elementární znalost dopravních předpisů…
Sama neověřená fakta polopravdy a osobní dojmy.
Například: Semafory se nestaví jen kvůli autům.
Nelegální parkování a obecně přestupky jsou pokutovány nejvíce u aut. U žádného jiného druhu dopravy tolik ne.
Přepravní výkon cyklistů je mizivý a investice do jejich infrastruktury nejsou podložený výnosy. A tak bych mohl pokračovat nadále.
Semafory se staví jen kvůli autům. Kdyby tam byl stejný počet lidí M|HD, pěšky nebo na kole, žádné semafory tam potřeba nebudou. Podívejte se třeba na Václavák nebo Karlův most – lidí je tam mnohem víc, než na jakékoli křižovatce, ale k žádným srážkám, škodám na majetku, zdraví a už vůbec ne úmrtím tam nedochází – a semafory tam nejsou. To, že je nelegální parkování postihováno nejvíce u aut, neznamená, že z hlediska četnosti není postihováno skoro vůbec. V Praze snad nemůžete vyjít z domu na déle než 5 minut abyste nenarazil na špatně zaparkované auto. Naprosto běžně se parkuje… Číst vice »
Protěžování v českém jazyce neexistuje. Protežování ano, původem z francouzštiny. S nějakým zvyšováním váhy/hmotnosti to nesouvisí.
Jasně že se bez nich Praha nějak obejde. Jen je to těm lidem například v Plzeňské asi trochu líto, že jim pod okny jezdí kvanta aut a vy město jim řekne: No co? Smůla! Prostě tu budou jezdit pořád my to nijak řešit nebudeme.
Když někde jezdí hodně aut, nevyřeší se to tím, že jízdu autem ještě víc zatraktivníte, aby jezdilo ještě víc aut.
A čím to teda vyřešíte? Máte nějaký případ, kde se to podařilo vyřešit bez kapacitních komunikací?
Postupně zmenšovat protežování aut, tím bude klesat poptávka po jízdě autem a tím pádem současné komunikace budou stačit. Pak, až budeme mít dostatečně zainvestované efektivnější dopravy, když se ukáže, že někde by trochu kapacitnější silnice pomohla, aniž by to omezovalo důležitější způsoby užití veřejného prostoru, se může investovat i do těchto silnic.
Existuje, jižní Londýn…
Existuje, někde v Africe nebo tak něco. Ale mít v okolí Prahy slum jako v okolí Nairobi nebo indické Bombaje, to bych fakt nechtěl. Adekvátních pražských 500.000 lidí v plechových boudách, kteří nemají ani na bicykl, to fakt není zářná budoucnost. Ale ve slumu stačí chodníky, středem chodníku strouha, svítí se petrolejem.
Ekonomicky ten tunel vychází úplně v pohodě. Až se postaví, bude možné humanizovat Radlickou, Plzeňskou a Vrchlického okolo kterých rapidně stoupne hodnota nemovitostí, lidé se tam budou stěhovat, vzniknou nové obchody, služby, restaurace…
Nevznikají nové cyklostezky, pouze se ukrojí automobilový jízdní pruh pro neexistující cyklisty. Příkladem budiž Plzeňská z centra kolem Motola. Udělali nesmyslný cyklopruh a šílené kolony se dostavily okamžitě v kombinaci s dementně nastaveným semaforem na křížení Plzeňské s Bucharovou. Magistrát si tento nesmysl musel rychle uvědomit a od té doby se tam provádí úprava vodorovného značení. To nepochopíš! Je s podivem, že za podobné kraviny nebyla na odpovědných spáchána velmi účinná a historicky osvědčená defenestrace. Dokud Praha nebude mít hotový kapacitní vnější okruh, nelze mluvit o protěžování aut v Praze. Značná část jsou tranzitní řidiči, kteří bohužel nemají jinou možnost.… Číst vice »
Ten „nesmyslný“ cyklopruh se udělal tak, že se zrušil průběžný pruh pro auta a z něj se udělal cyklopruh? Nebude to spíš tak, že se z jednoho průběžného pruhu pro auta udělal parkovací pruh, který je užší, takže zbylo místo ještě na cyklopruh?
Semafory jsou tam kvůli autům, takže si stěžujte sám na sebe. Pokud se chcete po Praze dopravovat plynule, nejezděte autem. To auta způsobují dopravní problémy, nic jiného.
Kapacitní vnější okruh nic nezmění, tranzitu je minimum. Tranzitní doprava tvoří v Praze cca 5 % automobilové dopravy.
Ne, udělal se cyklopruh a a aby to nevypadalo jako jooo taková haluz, tak se tam ještě jako namaloval parkovací pruh, který tam je úplně na dvě věci, bo na něm nikdo soudný stejně neparkuje. Co by tam taky dělal, že jo … lezl přes plot na koupák či co?
Aha, takže klasika. Jedna auta seberou prostor jiným autům, ale můžou za to cyklisti. Řidiči pořád tvrdí, jak v Praze není kde parkovat, a když se vytvoří nová parkovací místa, tak najednou nikdo parkovat nepotřebuje.
Ne, Praha 5 (starostka i radní pro dopravu za ODS!) si vyřvala parkovací místa a když se to namalovalo a řidiči se vztekali, svedli to na cyklisty. Ale kvůli nim se to opravdu nedělalo.
Historicky osvědčená defenestrace? Možná byste si měl vygooglit jak dopadla ta druhá….
Zazrak.. po 30 letech to nekoho napadlo.. kdyz jsem tam bydlel, vzdycka jsem si rikal jak je to zbytecne a zdrzujici semafor. Kdyz se to da obejit a napojit jinak.. jeste aby udelali sva samostatne pripojovaci pruhy. A hura.. jeste jak jim to bude dlouho trvat..
Pavel
A nebylo by lepší konečně po 15 letech dokončit rozvadovskou radiálu celou????
To není po 15 létech. Je to v provozu od roku 1980 a teď už je to tam dosti zastavěno.
No, nebylo. Další auta na Smíchově ani Barrandovské mostě fakt potřeba nejsou, už teď jich je tam dost.
Trvalo to dlouho, ale tomuto nápadu tleskám. Jednoduché a účinné.
Je dobře, ze se podnikaji i tato mala a celkem levna reseni, která pomahaji zlepšovat situaci. Napr. i 4pruh v Holesovickach nebo rampa na Rabakovskou. To ale nic nemeni na tom, ze systemove se to posune az s dokoncenim Mestskeho okruhu a radial.
Tak to máte určitě pravdu, protože až bude dokončen městský okruh lidé určitě jako na povel přestanou jezdit svými auty do prahy…
Tak to samozrejme zalezi na tom, jak definujete „jezdit do Prahy“. Praha je Vaclavak a Narodni na jedne strane a taky Pitkovice a Liboc na strane druhé. Po dokonceni Mestskeho okruhu a radial asi nebude problém IAD uvnitř okruhu v kompaktni zastavbe přiškrtit (zpoplatneni vjezdu, preference mistne bezemisních vozidel, zdrazeni parkovani atd.). Na okruhu a jeho vnejsku a radiálách v rozvolnenejsi zastavbe bude doprava probihat s minimálním kontaktem s ostatními druhy dopravy. Blik?
V čem přesně je problém udělat ta samá opatření před dokončením městského okruhu a radiál? 95 % automobilové dopravy v Praze má začátek nebo konec (nebo obojí) v Praze, takže dostavěním okruhů nebo radiál ta doprava z Prahy nezmizí.
Argumentace sporem: Představte si, že všechen provoz z D0, který větišnou okolo Prahy jen projíždí, pojede po Mánesově mostu.
Nápověda: Tehdy se pralo v lavořa na valše, pračky se nerozvážely, natož jiné věci, které máte doma jako samozřejmost a sám jste si je nevyrobil od surového železa počínaje.
Jasně, všechna ta osobní auta v Praze vozí pračky.
To se autoškolám v okolí asi líbit nebude, na nepoužívané polovině vozovky tam žáci vcelku pravidelně absolvují své první metry za volantem či řídítky.
Jejich problém….je to nepoužívaná komunikace, ne cvičiště autoškol. Ať se domluví a pronajímají si nějaký nevyužívaný brownfield….
… nebo parkoviště u superhyper v době, kdy tam je prázdno.
Super, ale už by to konečně chtělo začít stavět RadRad.
dlouho jsem si rikal, ze nechapu proc tohle neni. takze palec nahoru
Jo, nějakým autům to ušetří odboceni do levá.
Škoda, že tam asi porad zůstane ta cyklostezka. By mě zajímalo, jestli tam někdo jezdi třeba s rodinou…
Jakou cyklostezku myslíte?
Nejspíše myslí ten cyklopruh v Bucharově ul. Ať jsem příznivcem budování a rozvoje cykloinfrastruktury, tak zde bych byl klidně pro jeho zrušení.
A jaké řešení byste navrhoval místo něj? Jezdíval jsem tam několik let, kdy tam ještě cyklopruh pruh nebyl, a býval to docela adrenalin, zařadit se na kole z levého jízdního pruhu k pravé krajnici, ve stoupání a oblouku.
Fakt myslite, ze tak jak je to namalovany to neco resi?
Na vlastní nohy i kola vyzkoušeno, že řeší. Což neznamená, že to je ideální. Máte lepší variantu?
Pokud jedete Rozvadovskou spojkou od D5/Zličína/apod….a najíždíte na Bucharovu, křížíte cyklostezku, cyklopruh nebo jak tomu magistrátní cyklošílenci říkají…a to si ještě musíte hlídat relativně složitější křižovatku, semafory,…
IMHO pro jízdu na kole s rodinou je velmi zásadní, jestli jde o vyhraženou cyklostezku, nebo jen cyklopruh ve vozovce. Logicky s rodinou rozumný člověk pojede jinudy, zejména když nedaleko vedou poměrně bezpečné cyklotrasy. Ty ovšem nejsou vhodné pro rychlé cesty na kole. Přes tuto křižovatku jsem jezdíval před nějakými 15 lety na kole do práce docela často a zařazovat se po připojení pruhu ze spojky k pravé krajnici býval docela adrenalin. Současné provedení mi přijde mnohem bezpečnější. Cyklistů tam není tak velká frekvence, aby auta od D5 významně omezovali, a obě strany dopředu vědí, co a kde mají udělat.… Číst vice »
Tady nejde o tom, jak tomu říká kdo na magistrátu, tyhle věci jsou definované v zákoně. Každopádně cyklostezka to není a ti co tvrdí že ano by si asi tu legislativu měli nastudovat, nebo jít vrátit papíry…
Doporučuji Vám, každý všední den si tam zajet mezi 16-18 a vyzkoušet si to na vlastní kůži, to Vaše nějaké odbočení doleva.
PS: Možná by jste mohl začít už zítra v Pátek 🙂
Ono se vždycky lehce zakazuje to, co zakazovač nepotřebuje. Aniž by si zakazovač uvědomil, že v jeho světě zakazování by mohli zakázat jemu. A to by byl teprve řev, po srážce s vlastním dílem.