Praha vyšle do běžného provozu vlastní trolejbus, po 60 letech od poslední premiéry
Trolejbus Škoda 24Tr Irisbus v barvách DPP. Autor: DPP - Ondřej Volf
Důležitá událost v pražské MHD. Dopravní podnik vyšle do ulic první vlastní trolejbus po několika desetiletích.
Tyhle prazske experimenty… Kdyby tehdy Prazaci vic premysleli, nikdy trolejbusy nezrusi. Je tezke je vracet zpatky.
Tak to už vůbec nedává smysl trolejbus je tedy kombinace nafta-trolej což je řešení nebudu komentovat. To je podobné jako jezdit na naftu pod dráty kde se dělalo reko Lysá-Milovice a pod. Jako do Plzně, Mariánek zajetí pár set metrů dobrý, ale na ježdění po Praze. Elektrické bezdrátové naftové alibi. A v roce 2020 pálit naftu na výrobu elektřiny???? To je snad horší než jezdit na tu naftu.
Každopádně když se pořídilo toto proč je na konci článku ……DPP připravuje aktuálně projekty elektrifikace autobusových linek 140 a 119 systémem dynamického nabíjení. ………….to evokuje bateriový trolejbus. (evokuje: …..systémem dynamického nabíjení…..)
DP to koupil kvuli zacviku ridicu, je to stary vrak…
Pane Sůro děláte seriozní web nebo bulvár? Toto bohužel není trolejbus. Nebo toto vozidlo snad dovlečou na zastávku Kelerka odkud bude jezdit do zastávky U Kříže a zpět do zastávky Kelerka? Ne, takže pokud zbytek vykoná na baterie nejedná se o trolejbus, ale jakýsi hybrid záleží na co zbytek cesty jede jestli na naftu nebo na baterky. Plnokrevný trolejbus to ovšem není. Takže příznačnější by bylo uvést například hybridní trolejbus nebo bateriový trolejbus. Už jsem to tu 2x psal jak říká můj 6 letý syn: Na Klíčově mají „baterkobus“, protože opravdový trolejbus jezdí z konečné na konečnou pod dráty.
Zatim to pripomima klasika: postavil si trat, ale jezdili mu tam trolejbusy…
No, v roce 1960 sice koupil DP vozy 8Tr ze Skody, ale oproti T400 z ringhoferky nebyy uplne vhodne pro provoz v Praze, jenze nemel na vyber. V nekterych zastavkach nemohli zajizdet az k ostruvkum kvuli tykadlum a byly mene kapacitni nez bylo treba…
A pozn., trolejbusove vedeni v Prosecke tr. neni v celem stoupani, od Kelerky je jeste celkem prudky kopec az na dnesni krizovatku (Nad Krocinkou/Prosecka)…
Taky jsem nepochopil proč to neudělali, až k zastávkám nahoře na Prosecké před křižovatku s vysočanskou.
Jinak úsek od Kelerky dolů k Kříži je také nepoužitelný v dolní části, protože jako každou „pětiletku“ se opravuje V Prosecké kanalizační stoka. Takový nekonečný příběh co se před 50 lety postavilo sídliště na Proseku. Pokud kouknete na ulici Prosecká v tomto úseku pochopíte proč baterkobus a proč co 5 let opravy kanalizační stoky která pod tímto krpálem vede.
Hovadiny to jim jde,ale natáhnout dráty do Miškovic plánujou několik let…plánování to jim jde (Pirátům) a skutek utek…
Popozen uredniky, ja uz rychleji delat nemuzu.
Následovat mají linky 131, 137, 140, 176 a 191.
Není to trošku „rozházené“ po Praze?
Očekával bych spíše nějaký ucelený „region“ a pak následný další rozvoj.
Nebo tohle má být jen „výstřel do tmy“ a po dalších volbách bude zase všechno úplně jinak?
Však ty linky 119, 191, 131, 137 a 176 na sebe tak nějak téměř navazují, jedná se o poměrně ucelenou oblast. A v ní jsou vybrány jen opravdu frekventované linky, když už se tam mají stavět troleje. Dalším důvodem bude asi blízkost tramvajových měníren. A linka 140 bude vlastně prodloužení té existující 58.
Je to jedno z garáže si tam Baterkobus dojede na baterky. Pak se bude na trase dobíjet případně i přejíždět úseky bez troleje.
Trolejbusové vedení bylo vybudováno od zastávky Kundratka po zastávku Kelerka. Což není ani v délce 1,6 kilometru (leda, že se jednalo o součet délek v obou směrech), ani po konec stoupání v Prosecké ulici.
Takže 80% délky „trolejbusové“ linky je bez troleje a pojede se na naftový motor? Inu pokrok se nedá zastavit.
Ne, zbytek se pojede na baterky. Troleje jsou jen v tom kopci proto, ze by se tam baterky moc zatizily a uz by to zbytek trasy neujelo.
Četl jste článek?
Nejen, ze jsem cetl clanek, ja tim parcialnim trolejbusem bezne jezdim.
Běžně rozhodně nejezdíte, jelikož linka je od března mimo provoz. A co se týče pohonu, zmíněný trolejbus nemá baterie, ale naftový agregát.
No tenhleten vrak jo, ale dodávky nových busů budou snad s bateriemi ne?
Jj, tohle je jen taková sotousovina.
Jsou to baterkobusy tedy trolejbus plný baterek krmící se proudem na konečných a v případě |Prosecké má troleje protože je to krpál který by jste nechtěl jít ani pěšky a ani na kole například.
Tedy ten první BUS co tam jezdil byl bateriový. Tato potvora nevím, předpokládal jsem baterky jako u prvního. Aby to dávalo smysl údržba atd.