Praha vybrala projektanty tunelu v Hloubětíně, termín stavby je zatím nejasný
Hloubětínský tunel, vizualizace povrchu. Pramen: Město Praha
Projektová dokumentace vyjde na 346 milionů korun.
Projektová dokumentace vyjde na 346 milionů korun.
Neni lepsi dokoncit mestsky okruh, radialy a vnejsi okruh nez stavet tunel pod udolim?
Přesně tak, jsou to vyhozené peníze…:-(((
Má to fungovat jako náhrada za Spojovací a K Žižkovu, kde to bude během stavby městského okruhu rozkopané.
Jedná se o spojnici mezi usteckou dálnici a průmyslovou zonou v Malešicích. Nemyslím si, že by tam provoz tak výrazně opadl s okruhem. Navíc nejedna se o zkapacitnění pouze jednoho směru, ale zkapacitnění hned dvou směru (Kdokoliv kdo jede o černého mostu směr libeň ten tunel také ocení)
Od D8 do Prumyslove se da (bude dat) dostat pres D0 a Sterboholskou radialu. Od Cernaku do Libne se da (bude dat) dostat po Vysocanske radiale. Co tam mate dal?
Jenže tohle bude asi tak o 10 let dřív, než D0 a VR, Pokud vůbec nějaká VR bude.
Jeďte se podívat do Mnichova…tam je takto řešeno mnoho částí průtahu.
A dokončení okruhu plánujete na kdy? 2050?
Myslím, že tento názor byl už u Blanky. A pán bůh za ní…
nevíte, kdy se dostaví městský okruh přes Libeň?? nebylo by to užitečnější, než tento tunel?
Zpracovava se dokumentace pro uzemni rizeni
No hlavně že se na to dává 5 miliard na úplně novou silnici. Cyklostezky je tam samozřejmě zase jen pár metrů, chvíli po chodníku, chvíli mezi pruhy v křižovatce, pak po přechodu a za křižovatkou nikde… Jestli ono by skoro nebylo výhodnější udělat ten tunel pro pěší a cyklisty? Opravdu nepotřebujeme zvýšit počet aut jezdících v kterémkoliv z těch směrů, tunel ty nekonečné zácpy posune jenom o kus dál, pokud dobrou polovinu z těch aut nenahradí mhd a cyklo…
Takže auta by podle vás měla zůstat na povrchu a vypouštět zplodiny v zácpách u semaforů, zatímco cyklisté a chodci budou procházet kilometrovým tunelem pod Kbelskou? Vy jste teda hlavička, to vám řeknu 😀
Včetně TAXI a BUS pruhu, to taky pod zem.
auta by měla zůstat doma , vy hlavičko.
Nikdo vás nenutí jezdit autem, klidně ho mějte zaparkované doma. Ale nechte laskavě každého, ať se rozhodne, jaký dopravní prostředek je pro něj nejvhodnější.
Podle mně by se měly zakázat cyklo pruhy na silnicích a měly by se stavět v bočních ulicích nebo na chodníkách! Osobně jsem cyklista a jezdím jen po stezkách mimo silnice a nikdy ne po silnici a už vůbec ne v pruzích v silnici.
Předloni mi otevřel řidič zaparkovaného auta do cesty dveře a měl jsem zlomenou ruku a natrženou ledvinu a půl roku jsem se z to léčil a od té doby do pruhu v silnici obzvlášť vedle zaparkovaných aut nevjedu!
Pokud neumíte jezdit v silnici, pak jezdíte špatně, takto integrace funguje ve vyspělých městech. Akorát samozřejmě jsou nebezpečné ty cyklopruhy ,kde se jezdí natěsno u aut.
Normální pruh má ale 2 a půl metru, tak místa máte dost, nezabíráte víc než auto. (Pokud má silnice dva pruhy, můžou mě předjíždět normálně,pokud je 1+1, pak uhýbám pokud me chtějí předjíždět a je to bezpečné.)
346,54 milionu korun za projektovou dokumentaci ?????
🙂 🙂
Jestli je v tom i podrobný geologický průzkum, tedy nemalé zemní práce, což bych u tunelu čekal…
Paráda, určitě dobrá stavba! Co je ale ještě důležitější je odstranit semafory na Průmyslové po Europark a ideálně po Nádraží Hostivař. Jednoduše tam zrušit odbočování vlevo aby auta jela a nebrzdilo je to. Stačí když zahnou o kousek dál. Průmyslová je chytře postavené do široka a tak stačí pár metrů za křižovatkami postavit otáčení průjezdy..
Předpokládal jsem, že když se dělá tunel aby hořejšek byl přívětivější, tak tam přeci nedám cyklopruhy ale cyklostezky (ne ty smíšené)
EIA už se jednou dělalo (PHA975 a PHA976), tak snad by z toho mohli ctrlc a ctrlv, místo sledování všech těch ptáčků a kytiček znova.
To by ztratilo význam dělat znovu.
Ta ironie, že za cenu projektové dokumentace, ve které není žádná cyklostezka se mohl postavit dvojnásobek cyklostezek současně v Praze…
To já jsem zase rád, že se peníze investují do projektové dokumentace stavby, která výrazným způsobem zlepší životní prostředí všem lidem, kteří bydlí podél Kbelské ulice.
Kritériem cyklostezky bychom mohli shodit libovolnou projektovou dokumentaci vč. Metra, ve kterém není cyklostezka…
Já tedy na vizualizacích žádnou cykloinfrastrukturu v místě tunelu nevidim, pouze nějaký čáry na zemi (cyklopruhy). Tak jak to tedy je, nemá někdo k dispozici navrhovaný průřez ulice?
Přesně, zdá se mi jako by snad nikdo neuměl naprojektovat jednoduše oddělené cyklostezky mimo silnici.
Nechá se to stáhnout na tenderarene. Na západní straně má být 4 m chodník+cyklostezka.
Takže všecky ty nářky jsou bezpředmětné.
Dodám link: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0001501/zakazka/541031
Jo, má tam kromě toho mordoru ve vozovce být ještě legalizovaný chodník. To fakt není ani omylem přijatelnej výsledek u miliardovýho projektu v 21. století.
Napsal jsem jen to co jsem vyčetl z PD. Dle mého si to co píšete vymýšlíte, PD takový termín neobsahuje. Mluví se tam o stezkách.
Jo, zcela konkrétně píšou: „Jsou navrženy v šířce 4 m ve stísněných poměrech pak 3 m. Jde o stezky se
společným provozem pěší a cyklistické dopravy“
Reálně tedy jde o chodník s povolením vjezdu kol. Společná stezka pro pěší a cyklisty podél vozovky nic jiného než legalizovanej chodník není a nikdy nebyla.
Jediné, co dělám, je, že to z toho jejich maskovacího ptydepe překládám do lidské řeči.
🙂 tak bojujte, ještě se to pár let bude projektovat. Jinak mi teda irituje ten přechod/jezd uprostřed, jinak těch pár chodců co tam třeba bude bych neřešil.
Snažím se. Množství chodců v tom úseku podél Kbelské bude asi opravdu ten menší problém, tedy pokud se něco nového , co by generovalo pěší dopravu, neobjeví v těch prázdných místech pod vozovnou. Čeho se reálně bojím daleko víc bude napojení těch chodníků na okolí, to bude asi hlavní kámen úrazu.
To bude hodně krkolomné, pravděpodobně s výmluvou, že to není třeba řešit, protože kdo chce jet rychle, může jet tím mordorem ve vozovce…
Legalizovaný chodník je v zákoně sice něco jiného (je to např. na začátku Karlova náměstí od Spálené ulice) – chodcostezka s „kola povolena“, kde můžou jet maximálně dvacítkou.
Ale laicky s vámi souhlasím.
Jo, v definici nějaké technické rozdíly jsou, ale reálně je to v podstatě to samé. Otravné pro chodce i lidi na kolech. Zejména při malé šířce.
V nouzi je to použitelné řešení. Pochopitelné, když to nejde jinak nebo jako velmi dočasné, pokud se to musí udělat rychle a s minimálními zásahy. U takovéto šířky ulice a projektu za vyšší jednotky (a kdoví, jestli nebude atakovat desítku) miliard naprostý chucpe, za který by měl autor toho zadání jít ten tunel kopat ručně tupou motykou.
Co to je proboha za ty šílený cyklopruhy?Hlavně nechápu, proč tam mají být, když budou paralelně cyklostezky?
Tím jsem chtěl říci, že cyklostezky vítám, po tom co je nakresleno na obrázku bych ale nejel, můj život je mi celkem cenný.
A teď si představte, že máte „malé áčko“, pod sebou (elektro)skůtr Vmax 50 km/h a na libovolné křižovatce v libovolném městě chcete odbočit vlevo. Tisíce mrtvých nejsou, nejsou a nejsou. Autoškola…
… by se měla doplnit o cykloškolu, aby se někteří naučili pravidla a neděsilo je neznámo.
Tak ze pravda, že z běžného „cyklopruhu vpravo“ by vás měli pustit minimálně do vedlejšího pruhu, ale neděje se tak.
Žádný cyklostezky se tam nechystaj, na výběr bude tohle a legalizovaný chodníky. Celý je to jen a jen bikewashing…
Přesně. Projekt za šest giga, auta pod zem, jak mnozí chtějí, a přesto je tam tohle.
No a tou Blankou nikdo nejezdí, takže auta tunelem se splnit nepodařilo?
Podařilo se splnit to, že spousta aut jezdí tunely (a ucpává místa, kde z toho tunelu vyjedou a kde do něj vjížděj), a další fůra jich stojí na povrchu a blokuje všechno ostatní, protože ten povrch je i nad dálničními tunely dělanej čistě auta-first přístupem… Asi jediná výjimka je kus na Sedmičce (Veletržní a spol.) kde je ten tunel největší zkratka a kde ten povrch při jeho otevření aspoň trochu zlepšili.
Takže je špatně ten tunel, když to teda zlepšil alespoň nějak?
Nebo budeme bojovat za Prahu neprůjedznou, kachličky z Rakovníka do Kobylis vezte vlakem, na kole, ale ne dodávkou?
Není to špatně. Jen se to jinde trochu uvolnilo, což bylo ale dočasu. Je to zkrátka dvousečné, neboť bez Blanky by byla Praha tak ucpaná, že by jsme těžko během pár let předhbali počtem aut na obyvatele i Mnichov. To je jako s novými, řekněme 100 parkovacími místy, na než bude do měsíce poptávka 150 aut. Zlepšení dopravy je prostě i tahání aut do měst, bohužel.
Primární účel Blanky (podle marketingu magistrátu) bylo dostat auta z ulic pod zem, ne naplnit tunel. Tunel se zaplní velmi snadno, tak velkou kapacitu Blanka zase nemá. Ale z povrchu to téměř nic nedostalo. Kdyby chtěli skutečně zlepšit situaci na povrchu, jezdí Blankou vlaky, ne auta…
To by Praha 6 spolu s nějakým Františkem (řidičobijcem) nesměla protestovat proti jakékoliv variantě trati na Kladno v tunelu.
obdivuji vasi potenci reagovat na jakoukoli vetu vztazenou k jakemukoli problemu v jakemkoli miste republiky. vas zaber je obdivuhodny.