Praha vybrala projektanty tunelu v Hloubětíně, termín stavby je zatím nejasný

Hloubětínský tunel, vizualizace povrchu. Pramen: Město PrahaHloubětínský tunel, vizualizace povrchu. Pramen: Město Praha

Projektová dokumentace vyjde na 346 milionů korun.

 Projekt silničního tunelu v pražském Hloubětíně pod Kbelskou ulicí mezi křižovatkami s Poděbradskou a Kolbenovou ulicí vyjde magistrát na 346,54 milionu korun. Pro město ho vypracuje konsorcium Společnost Satra-Pragoprojekt-Valbek-Hloubětínský tunel, kterou vede firma Satra. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní.

Náklady na stavbu tunelu jsou odhadnuty na 5,7 miliardy korun bez DPH. Kdy by se mohlo začít stavět, není zatím jasné, avšak podle dřívějších vyjádření představitelů města by to mohlo být v letech 2025 či 2026.

Vybraná společnost pro město vypracuje veškerou projektovou dokumentaci nutnou pro vydání potřebných povolení a rovněž dokumentaci pro výběr zhotovitele stavby a zajistí autorský dozor včetně souvisejících zaměření, průzkumů a studií. „Nejdříve je nutné připravit dokumentaci pro řízení EIA (posouzení vlivu na životní prostředí), to by bylo prvních 18 měsíců. Poté začne pracovat na dokumentaci pro společné povolení, to by mělo být hotovo za 33 měsíců. Poté může proběhnout soutěž na výběr stavebníka a být zahájena stavba,“ řekl dosluhující primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Lepší průjezdnost průmyslového polookruhu

Cílem stavby je zlepšit průjezdnosti po takzvaném průmyslovém polookruhu, který se skládá z Kbelské a Průmyslové ulice a propojuje Letňany na severovýchodě se Štěrboholy na jihovýchodě metropole. Denně po něm projedou desítky tisíc aut a plní funkci nedokončeného vnitřního i vnějšího okruhu.

Nový tunel nemá ulevit pouze řidičům, kteří oblastí snáz projedou, ale zlepší situaci na povrchu, kde vzniknou nová stromořadí, rekreační plochy a cesty pro pěší a cyklisty. Tunel bude měřit zhruba 670 metrů.

Město v minulosti zvažovalo, že polookruh v Malešicích rozšíří o dva pruhy, od toho však ustoupilo. Dopravní komplikace podle představitelů města nezpůsobuje nízká kapacita silnice, ale nedostatečná průjezdnost křižovatek. Město si proto nechalo udělat studii úprav na polookruhu, která kromě tunelu navrhuje i další úpravy. Průjezdnost křižovatek má zlepšit například vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů. Paralelně se silnicemi pro auta vzniknou v Průmyslové ulici cyklostezky, které budou odděleny od aut. V místech, kudy povedou, bude vysázena zeleň a stromy.

Kbelská ulice pro přestavbě, vizualizace. Pramen: Město PrahaKbelská ulice. Pramen: Město PrahaKbelská ulice pro přestavbě, vizualizace. Pramen: Město PrahaKbelská ulice. Pramen: Město PrahaHloubětínský tunel, vizualizace povrchu. Pramen: Město Praha
Tagy Hloubětínský tunel Pragoprojekt praha Průmyslový polookruh Satra valbek
50 komentářů