Praha vybrala projektanty pro další tramvajovou trať, propojí radiály
Tramvaj u Nemocnice Motol. Vizualizace: Dipro / DPP
Součástí zakázky je i výstavba trolejbusových tratí na levém břehu Vltavy.
Součástí zakázky je i výstavba trolejbusových tratí na levém břehu Vltavy.
Mě by přislo také dobré propojit tramvají Vypich s Petřinami. Za mě by byla rozhodně lepší varianta vést trať po Ankarské než ulicí Na Vypichu. V Ankarské by tramvaj mohla obsloužit koleje UK a navíc je tam místo na vybudování samostatného tělesa. Navíc je smyčka Sídliště Petřiny absolutně nepřizpůsobená nějakému pokračování a její zrušení by bylo nevhodné (na trati není žádná jiná mezilehlá smyčka). Spojení tratě na Petřiny s tratí na Dědinu by se též mohlo hodit, nicméně nevím, kudy by mohlo vést, protože mezi oběma tratěmi je dost velké převýšení a komplikované trasování kvůli úzkým ulicím v Liboci či… Číst vice »
Chtělo by to začít s projektováním slíbených linek na pravém břehu.
225 snad jen Velká Ohrada – Sídliště Na Dědině
Tyhle tangenty a různé propojky citelně chybí. Tangenciální směry se dost podceňují a je to špatně, protože mnoho cest se odehrává i mimo centrum. To je ostatně vidět i ve městech větších než Olomouc.
Jsem rád, že se s tím konečně začalo. Rozhodně je to krok správným směrem. 🙂
Asi je to moc nepálí, protože auta se tam nesekají tak nevadí Praze když lidi jimi jezdí. Tam kde to vadí jako Blanka se naopak MHD ani zavést neodvažují.
Kéž by motoristé dali přednost Kolejové MHD v Praze, ale když se zařízla Lanovka PODBABA-ZOO-BOHNICE mohla by být náhradou za LAN třeba tramvaj…. Metro i TT se mohou rozšiřovat stejným tempem a mohou odlehčovat MetroTram… Pražská kolejová doprava by v IPR měla prosadit obnovu i dříve vybudovaných tratí třeba TT Bubeneč, TT Letná, TT Stromovka a zaniklé ŽST jako Bubeneč, Vyšehrad a spoustu dalších ex.zaniklých kolejí a vleček po Praze. Jestli chceme být první TOP MHD tak musíme do plánu 2027-2030± zahrnout i kolejovou obnovu TT+SŽ tratě a teď ke Středočeskému kraji obnovme lokálky za pomocí vozů RS1 + elektrifikaci… Číst vice »
Tramvaj v planech je, ale je to nepruchodne v Bohnicich, natoz pak v Troji…
Pokud by tramvaj jela do vozovny, pak by i ta orientace odpovídala 🙂
Mě by se líbilo, kdyby TT obsloužila i nemocnici Na Homolce. Pak by tunelem podešla Ladronku a u křižovatky Bělohorská/Tomanova by se připojila
A zamýšlel jste se třeba i nad tím, kolik by takový tunel stál?
Panebože ať už ty kraviny někdo zarazí
Řekneme adminům, aby ty vaše kraviny zarazili. 🙂
Jaké kraviny? Co by místo toho měli dělat?
Co je prosím na takové tangenciální tramvajové trati „kravinou“?
Tak chápejte, motoristům to k ničemu nebude. Spíš naopak, Kukulova moc široká není, je docela zařízlá ve svahu, takže se obávám, že místy ta tramvaj asi nepojede po vlastním tělese, takže se bude o prostor přetahovat s auty…
Motoristům obecně výstavba infrastruktury pro MHD také „k něčemu bude“.
Čím lepší infrastruktura pro MHD, tím atraktivnější pro lidi a tím víc lidí jí pojede namísto IAD.
A čím míň aut, tím kratší kolony pro ty zatvrzelé automobilisty.
Každý správný sobecký automobilista by si měl přát co nejlepší MHD – zkrátí se mu stání v kolonách 😉
.. tedy obecně. Nevím, jak moc vedení této konkrétní TT zasáhne do komunikací pro IAD.
Ne, opravdu ne všichni lidi v autech nesedí jenom z nějakého rozmaru, nebo jenom proto, že jsou líní dojít na MHD. Za mne tedy velké mínus za ty narážky a sobce.
Lidé, kteří z jakéhokoli důvodu jet autem musí, by si ve svém vlastním zájmu měli taky přát, aby alternativy byly lákavé pro co nejvíc lidí….
Já si to třeba přeju, kdykoli autem do města jedu.
To je zase zbytečně vyhozenych peněz…hlavně že muchomurka vykládá že Praha nemá dost peněz na potřebné dopravní stavby….
Investiční náklady na tuto trať jsou 850 milionů. Praha nemá na to, aby financovala metro v řádu sto miliard a k tomu dostavbu okruhu, která je taky v řádu 100 miliard.
Říká vam neco korunka ke korunce? A natahovat dráty pro trolejbus, kde to jsou v pohodě autobusy je prostě vyhazování peněz- viz. Palmovka,Letiště apod. Kdyby ty trolejbusy tlačili tam kde nic nejezdí tak ok,ale takhle je to plýtvání veřejných prostředků a deje se to jen kvůli tomu že jsou na to dotace….tam kde plánuji tramvaj okolo motola,opět dost nesmysl,to převyseni je dost velké. Ale to tady místní sotousi nikdy neuznaji. Kdyby MHD byla čisté soukromý podnik bez dotaci tak by takhle peníze nikdy nevyhazovali
Takže kopcovitá trasa, kde jezdí jeden kloubový autobus za druhým, se nevyplatí převést do elektrické trakce s rekuperací energie? Kde jinde můžeme tedy lépe omezovat emise z MHD?
A kteroupak že z linek obsluhovaných těmi kloubovými autobusy by měla ta tramvaj nahradit? Teoreticky by to šlo akorát u 180, jenže linka Patočkovou stejně musí zůstat, Bělohorská se asi těžko bude posilovat na 4 linky, takže to skončí 25 uhnutou do Řep, což není plnohodnotná náhrada ani z daleka. Už vůbec tramvaj Kukulovou nenahradí spojení sídliště Homolka s metrem B, ale to je přece jedno, koho zajímají nějací Homolané, ti si v zájmu ekologizace rádi přestoupí na Kotlářce na tramvaj.
Nad širším kontextem se samozřejmě ekofanatici vůbec nezamýšlejí, o čemž svědčí množství minusů a nula odpovědí.
No protože vaše otazka implikuje nahrazení… a holt diskutující nechtějí nahrazovat, ale přidávat… Ale hezky jste si pokecal… (sam se sebou)
Zbytečně? A o zbytečnosti a prospěšnosti rozhodujete vy? Na základě čeho? 😀
V takové strmé ulici plné zatáček a různých překážek stavět tramvajovou trať? To aby ji narovnali a rozšířili na dvojnásobek.
To není vlak, ale tramvaj, ta umí jezdit do kopce i oblouku s malým poloměrem.
To jo. Strmá ulice s obloukem. To může napadnout jenom blázna. To v životě nemůže fungovat. Ta tramvaj to nahoru nemá šanci vyjet a dolů to nemá šanci ubrzdit a v oblouku stejně vykolejí.
To by bylo jako třeba stavět tramvajovou trať v Chotkově ulici. Moment!! Tam už vlastně tramvaje jezdí víc než 80 let.
Ona taky Praha má právě specificky profil pro tramvajový provoz. (Proto se taky opravuje co pár roků a 14T tudy nejezdí)
Co tu trať protáhnout z Motola až na Nové Butovice k metru?
A pak lanovkou na Barandov?
Lanovkou ne, ale stojí za to prověřit tramvajový most
Tak lanovka přes Troju by prý zásadně narušila ráz krajiny, tak schválně zkuste navrhnout most přes Prokopské údolí…
Přesně tak.
Tramvajový most nad Prokopským údolím v místě nádraží Holyně kvůli přestupu a Propojení mezi Velkou Ohradou a Starou Holiní.
Co máte furt s těmi nesmyslnými lanovkami.
V budoucnu prostě bude existovat tramvajové spojení z Motola Bucharovou ulici na metro Nové Butovice, dále Jeremiášovou ulicí až na Velkou Ohradu a následně přes Prokopské údolí mostem nad nádražím Holyně a napojením na stávající trať vedoucí do Slivence někde u zastávky Náměstí Olgy Scheinpflugové.
Ideální tangenciální tramvajová trať.
Mě by to taky dávalo smysl, ale preferované řešení je svazek trolejbusových linek, který lépe pokryje území.
Tak ono když na to přijde, ta tramvajová trať by mohla klidně pokračovat až na Velkou Ohradu. Poptávka tam je víc než dostatečná. No a z Velké Ohrady pak ta lanovka na Barrandov.
Ve velmi dlouhodobých plánech je tramvajových most z Ohrady ke smyčce Slivenec
Ne to neni… ale propojeni by davalo smysl… Dnes tam temer zadne spojeni jine nez pres Andel neni… ale otazkou je poptavka po takovem spojeni, nebude dostatecna…
No, ono z Butovic (od metra) smerem na Ohradu je poptavka dostatecna na tramvajovou trat, Urcite by to pomohlo,…
Ale vic bych to videl na prodlouzenou trat z Radlic…
Nebo Jeremiášovou na Stodůlky (a když už budou v tom, Slánskou a Karlovarskou na Bílou Horu). A z Vypichu i na druhou stranu na Petřiny, tam by to ty radiální paprsky taky hodně chtělo spojit a je to kousek.
Na Nové Butovice je to OPAČNÝ SMĚR než z Motola na Vypich 😉
Tak přesně tohle je jedna ze dvou připravovaných tratí, za které bych lidi z IPRu poslal do blázince. Pokaždé když stojím v koloně od D5 na Vypich si říkám: „a sem chtějí ještě nacpat tramvaj?“
Naopak smradlave plechovky poslat pryč aby neblokovali tramvaje.
Pokaždé, když stojíte v zácpě od D5 na Vypich se zamyslete nad tím, jestli byste místo stání v zácpě neměl radši využít MHD.
A MHD (tramvaj, metro) bude pokracovat dal po D5?
Mne se aktualne treba vyplati jezdit vetsinu delsich cest po meste MHD, ty kratsi mi vychazeji lepe autem. Jindy jsem to mel zase jinak.
Pokud by vsichni meli vsude jezdit MHD, tak by to musel byt takovy system, ktery by nezaplatilo ani Lucembursko se svym HDP. Chce to obcas koukat na veci s nadhledem, ne kazdemu stavi metro u domu a ne kazdy by jel svoji trasu bez prestupu nebo max. s jednim/dvema prestupy.
Na ty kratší cesty, na který je nešikovná MHD by byly ideální kola, ale bohužel, Praha nemá odvahu vytvořit dostatečně bezpečnou infrastrukturu. A taky má obsesi hodit čísla využití MHD za každou cenu, i na úkor bezmotorové dopravy.
Praha hlavně nemá odvahu rovnat kopce, které jsou hlavní příčinou neatraktivity cyklistické dopravy v metropoli.
Tak mohli, ale trať kolem Berounky se léta opravuje, výluka stíhá výluku a tak je použití vlaku a MHD komplikované.
Kdo vás nutí v té koloně stát? Můžete jet přece jinudy. Vás nějaké tramvaje trápit nemusí. 🙂
Přesně naopak. Za práci na rozvoji veřejné dopravy v Praze by měly dostat medaile.
Co prodloužení metra z Nádraží Veleslavín na letiště? (v žádném případě ne s nesmyslnou objížďkou z Motola!!!)
To by měli radši řešit!
Ne, vlak je lepší
Není lepší. Metro je lepší.
Není. I kdyby vedlo po povrchu, pořád to bude drahá stavba a nízká cestovní rychlost.
ano vlakem již brzy 😀
To měli udělat hned na začátku, když rozhodli vést metro do Motola (poté, co rozhodli, že nepovede na letiště). Dnes už to nemá smysl, pokud přetrvají plány na vlak.
I kdyby to smysl mělo, dnes už to především nejde postavit. Jedině pokud by se na několik let přerušil provoz A z Dejvické do Motola.
Vlak je na letiště lepší než metro. Metro by vozilo vzduch. I ve špičce na letišti v neděli stačí na metro navazující autobus.
Nestačí. Metro je mnohem lepší více jízd, větší kapacita, kratší čekání, více zastávek, teplo pod zemí i v největší zimě, mám pokračovat?
Není třeba pokračovat, je to jeden nesmysl za druhým. Ona i konvenční povrchová železnice má tyto přednosti. 😉 Více zastávek obslouží jiný subsystém, není třeba zdržovat tu většinu cestujících, která nevystupuje po trase dnešního trolejbusu.
Hlavně metro by řešilo max to letiště (a můžem se hádat, jestli líp nebo hůř, než vlak) Vlak vyřeší i Kladno a to je dost možná palčivější problém pro pražskou dopravu než letiště… A tam by metro fakt nemělo šanci.
Co si pražáci na P6 zvolili – to mají. A tak se postavila Chalupoida. Tím možnost vést metro na letiště definitivně pohřbili.
(aneb včera mi uživatel FrenkyUL v diskusi vysvětlil, že politik je volen a proto je jeho rozhodnutí vždy správné 🙂 )
zase pozor, pokračování chalupoidy bílá hora-řepy-hostivice-letiště by bylo vtipný.
vtipné by to bylo – to jo.
Jen si Hřib a spol. za a) musí někde nabrnkat peníze a za b) přesvědčit cestující, že to bude lepší, než na Veleslavíně přestoupit na bus/trolejbus/možná časem i tramvaj 🙂
Protest! Tuhle ohýbačku do Motola prosadil starosta (nebo kmotr?) Prahy 5 Jančík, který o sobě říkal „já su prosté kluk z Prostějova“. To je ten s těmi betonovými květináči okolo Strakonické. Pro Prahu 6 to nemělo význam.
To se ptáte asi tak o 20 let pozdě.
Ono je to víceméně jedno, pražské regionální letišťátko by bylo dobře obsloužené i tramvají, pokud by ji prodloužili až k „hlavním“ terminálům.
Ale to, že se staví „rychlodráha“, je dobře pro Kladno – tenhle směr má šanci stát se nejvytíženějším pražským eskem a hravě překonat S1, S7 i S9.
Jenže kdyby se řeklo, že se staví železnice pro Kladeňáky, tak to by na P6 řvali ještě víc.
Škoda. Metro mělo končit ne na Motole, ale na Vypichu. Z Vypichu dolů pak logicky postavit tuto trať. Metro mělo potenciálně pokračovat k letišti nebo na Řepy přes Bílou Horu. Takhle jsme ho ukončili v podstatě bez možnosti dál protahovat…
existuje studie na protažení a realizovatelné je, jedna varianta byla na letiště, další přes Bílou Horu a Řepy na Zličín.
Upřímně protažení metra kamkoli (Bílá Hora, letiště, Řepy) se nezdá být úplně ospravedlnitelné… Při současných plánech (vlak na Kladno/letiště, TT z BH do Řep) mi dává největší smysl odbočka Áčka (z Dejvické nebo Bořislavky) do nového města na poli před Horoměřicemi s případným pokračováním do nové městské zástavby někde u Přílep… Je to sice fantasmagorie, ale tímto směrem bude kolejové spojení chybět čím dál víc a jestli kromě brownfieldů má někde vyrůst nové bytové město/čtvrť, aby to zároveň nebylo do centra Prahy daleko, tak pole u Horoměčic/Přílep se mi zdají být docela dobrý kandidát…
Proč by nemohlo jít metro přes Řepy na Zličín?
Na Řepích žije přes 20 tisíc lidí, stanice někde u Billy by byla extrémně frekventovaná. Spojení 18 minut na Můstek, neberte to. To je zhruba čas, který potřebuje tramvaj ze Slánské na Anděl.
Zličín je zase velká konečná příměstské dopravy a zároveň obří nákupní centrum. Když se podívám, kolik lidí jezdí C-čkem na OC Chodov, patrně by vznikla podobná poptávka.
20 tisic jsou dost drobne, kapacitne na to tramvaj bohate staci, potencial pro dalsi rozvoj tam zadny vesmes neni. Slo by si spis predstavit nejakou tramvaj ze zlicina pres repy na bilou horu, vypich a potencialne ty petriny, resilo by to ten stejny problem jako tahle trat, na stavajici 180 nejaka ospravedlnitelna poptavka je a po trase jsou brownfieldy a greenfieldy pro dalsi vystavbu.
V současné době má pražské metro 57 stanic, takže zhruba 23 tisíc trvale hlášených Pražanů na jednu existující stanici.
Tomu ty Řepy docela odpovídají, nebyly by to „drobné“, ale slušně vytížená stanice. Rozhodně by nebyla ani ve spodních deseti, spíš někde uprostřed žebříčku.
Tak mě a ponymu jde spíš o zdoublování kapacitního spojení do Řep v situaci, kdy půlka pražských sídlišť nemá žádné kolejové spojení, přestože by prodloužení metra/tramvaje nebylo delší než tady (viz níže). Pro lepší obsluhu Řep a rozvojových území okolo nich by opravdu pomohla tramvaj z Bílé Hory přes Hornbach, Bazovského, most přes nádraží Zličín k metru. Btw. stejně jako u předchozího prodloužení Áčka kopu proti vlastnímu zájmu, drtivá většina mých cest je v trojúhelníku Dejvice-Řepy-Anděl a už teď mám na mnoha relacích na P6 ten luxus možnost jít na metro, když ujede stejně rychlá tramvaj/bus/vlak:) Navíc si 20k obyvatel… Číst vice »
Proč myslíte, že je ta tramvaj taková hitparáda? Že třeba Bohnice tramvaj nechtějí? Jo, nestojí v koloně, ale to už umí řešit buspruh. Jinak zastavuje u každé vrby (a nejde zavést zrychlenka, což u busů lze) a je zatížena nepravidelnostmi z centra a druhého konce své trasy. Já myslím, že většina lidí vůbec neřeší, jestli je spojení kolejové nebo nekolejové, ale jestli je dostatečně rychlé, spolehlivé a kapacitní. A v tom tramvaje (až na poslední bod) spíš prohrávají. Takže bych se nesoustředil na řešení kolejová, ale na řešení kvalitní. Dojíždět z Řep denně tramvají bych teda rozhodně nechtěl. Ale, pravda,… Číst vice »
pravda je, že kdybych si v tramvaji nevytáhl notebook, tak se tam asi unudím k smrti… pak je mi celkem jedno, jak pomalu to jede.
Řepy mají 20 tisíc obyvatel. Zličín teď 7.5 tisíce, ale po vybudování obytných zón na místech bývalého Technocomu a hlavně ČKD Tatra by měl být Zličín větší než Řepy. A ty dvě části budou každá větší než třeba Petřiny. Navíc by se ještě za Zličínem dalo metro protáhnout pod Chaby, kam se má rozrůstat Západní město, což může být dalších 15-20 tisíc.
Pominu-li to, že Anděl/Karlák bude pro lidi z Řep nejspíš důležitější než Můstek, tak na Václavák to bude s fáráním do tunelu 22 minut, tzn. ze Slánské o 5 minut rychlejší než tramvaj, která ale bude z většiny sídliště pořád rychlejší (pokud nechcete v Řepích 4 stanice metra)…V Praze budete mít i po dokončení Déčka mnoho podobných sídlišť bez kolejového spojení do centra, kde se mi to zdá prioritnější (namátkově Letňany, Bohnice/Čimice, sever Jižního Města vč. Košíku/Chodovce/Spořilova, Lhotka/Kamýk/sever sídliště Modřany, Horní Měcholupy/Petrovice)… A většina je taky řešitelná prodloužením/větví metra.
El. trať do Kladna ať se postaví. I tak by ale mohlo metro v současnosti pokračovat odbočkou z Nádraží Veleslavín po povrchu středem Evropské na letiště třeba jen se zastávkami Divoká Šárka, Dlouhá Míle a Letiště. A může tam jezdit třeba jen každé druhé ve špičce.
Pokud by to umožnilo nestavět vlakový tunel ve Střešovicích, a odbočku vlaku na letiště, tak si myslím, že by to nakonec vyšlo i levněji a rychleji – tunel do centra už metro na rozdíl od vlaku postavený má.
Sakra ať hlavně postaví Blanku 2, Radlickou radiálu a čtyřproudou bezbariérovou Vesteckou spojku a tyhle fantasmagorie ať řeší až pak.
Nejdřív si při stavbě domu postavím střechu a pak budu řešit zlaté baterie ne?
Pustte ten volant z ruky. Ulevi se Vam.
Jo lepší jet se smradlavejma bezďákama debilní tramvají
Bůhů jsem mezi lidmi, já se z toho zhroutim bůhů
Jak můžete vědět, že tam jsou? 😀
Radši jet tramvaji s bezdomovcem než s debilním autoholikem.
Jeďte se léčit do Bohnic. To je projev duševní nemoci vidět všude smradlavý bezdomovce.
Ne. Ať stát postaví D0 a město ať vráží prachy do MHD a ne na další podporu automobilů. Čím méně jich ve městě bude, tím lépe…
Běž se opláchnout, auta do města patří šašku
Ani náhodou. 😀
Nové silnice se v Praze prostě stavět nebudou. Nemá to smysl, když do budoucna přeci bude méně aut. Voliči v Praze jsou ekologicky zaměření a podle toho také volí své zástupce, které nové silnice nechtějí.
Ba ne. Voličům se to jenom nechce platit. Snižování daní funguje lépe než blokáda dopravních staveb. V tomto jsme s ODS spojenci. V Praze se žádných radiál bát nemusíme.
Just one more lane, bro.
Bezbarierova vestecka spojka? To je jako sucha voda.
Silnice jsou v krajine barierou.
Tyhle vaše fantasmagorie snad můžou počkat, ne? 🙂
A šestiproudou dálnici na Václavák a dvacetiproudou severojižní magistrálu.
Někteří autoholici jsou prostě nevyléčitelní.
Zdravý rozum říká Blanku 2 a radiály zrušit a stovky miliard investovat do veřejné dopravy.
Žádné stovky miliard nejsou. Kromě metra D už nebudou peníze na nic.
Snad ta tramvaj nenaruší krajinný ráz, na to jsme v Praze hodně citliví.
Myslíte jako že by ta tramvaj měla 20 m sloupy, aby mohla likvidovat Krajní ráz jako fantasmagorická lanovka?
Tu vizualizaci doufám taky dělal nějaký syn ředitele
Kam tam tu tramvaj narvou?
na místo kde cca v roce 1980 narvali rozšíření silnice přes tehdejší těleso tramvajové trati ?
Ta byla ale jednokolejná. Lépe by asi vycházelo zkrácení metra na Petřiny a využití jeho stanice pro tramvaj, ale…
ano pamatuji si tam jednu kolej …
Právě naopak, ta trať částečně byla položená na silnici https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/6576-001.jpg
Než ještě víc zahustit ten úzký prostor mezi metrem a nemocnicí, jestli by nestalo za to postavit nejdřív na Vypich silniční tunel.
Na to staci par dopravnich znacek, jako je treba pred Masaryckou. Schazi tam pruhezd nekomu?
Kapacitni objizdna trasa pro IAD je po Slanske.
Nejde o průjezd, ale samotné nemocnice Motol a Homolka generují obrovské množství dopravy všeho druhu, osobním nákladní, IAD, MHD, sanitky.
Průjezd pro MHD a IZS by samozrejme zustal. To jsem povazoval za natolik samozrejme, ze jsem to ani nepsal.
Já vím, že nemohoucí babička (s klavírem) je tady archetyp zbytečného cestování IAD, ale věřte, že ta možnost dostat se do nemocnice IAD je potřeba. Nikdo vám nebrání jet s batoletem na vyšetření tramvají, ale prosím za nás venkovany, nechte nám možnost u té nemocnice alespoň vysadit své blízké z IAD (chápu, že zaparkovat všichni u vchodu nemůžou). Stejně tak se snažte pochopit, že lékař/sestra po náročném dni nemusí mít náladu kodrcat se hodinu někam domů, když autem je to obvykle pohodlnější a rychlejší. Tyhle nemocnice slouží/zaměstnávají lidi z celého kraje, ne jen z bezprostředního okolí.
Tak, do motola je taky možnost vjezdu spodem… takže archetyp opět platí… nárok na to aby ostatní platily za Vaši pohodlnost nikde uveden není… IAD s nemohoucimi naopak ocení že tam ubudou zbytečně zaclanejici….
OK, tak provoz ze dvou vjezdů nacpeme do jednoho, to dává smysl. Někomu.
Věřte, že o mojí pohodlnost nejde, já jsem v natolik dobré kondici, že do té nemocnice v případě potřeby nějak dojedu i bez auta (a fakt mě netěší se tam tím provozem motat). Já zas na oplátku budu věřit, že všichni ti kritici babiček s klavírem jsou stejně názorově uvědomělí nejen na internetu, ale i ve svých rodinách, směrem ke svým manželkám, dětem a (pra)rodičům.
No tak zbyde ještě třetí vjezd z rentgenové ulice, a ten bude volny… já ho schválně neuvedl, abych věděl kolik toho o místní situaci víte… takže vím že o místní situaci nic nevíte a jenom křičíte…
Nekřičím, do Motola autem nejezdím. Jen nemám rád tahle militantní anti-auto řešení.
No vidíte, já zase nemám rád militantní (jak hezká nalepka) proautomobilova řešení, kterých je tato republika plná… navíc silnici nikdo nezabírá,jen tam přibude silnice… Ale muzete se svymi resenimi kandidovat do obecního zastupitelstva,nikdo vám nebrání vaše řešení prosadit demokraticky…
Zase na druhou stranu kdo zná místní situaci, tak ví, že se ta ulice jmenuje Roentgenova… 🙂
Když nemůžeš jít po míči, tak jdi po hráči… M. Kalousek… řeší to něco na tom že jsou v Motole tři vrátnice???
Máte štěstí, že jste v kondici aby jste tam dojel MHD. Moje zkušenost s možností dostat se do Motola, když jsem byl po operaci kolene byla dost děsná. Další omezení by fakt pomohlo…
Vidíte já tam byl před půl rokem s plastickou menisku a jezdil jsem na kontroly s uberem… žádné problémy jsem nezaznamenal… naopak řidiči už to znají a vědí kudy jezdit.. naopak s nepohyblivym kolenem bych řadit nechtel… a tady taxíky mě vyšli levněji než povinný ručením rok….
* než povinný ručení na rok..
Jako že když nepojedu do Motola autem ale taxíkem, tak nemusím platit povinné ručení? Zajímavá logika. Do Motola to mám 45 km, ten taxík by se hodně prodražil. Mimochodem, víte že vás může odvést rodinný příslušník? Opravdu jsem nebyl takový blázen abych týden po operaci kolena řídil sám.
Zrovna nemocnice, kde je velký pohyb starých nebo nepohyblivých lidí je místo, kde možnost přijet autem a někoho vysadit považuji za dost zásadní a důležitou. Ideálně pokud jde toho člověka vysadit co nejblíže budově kde má doktora.
Jasně taxíky vás vyšly levněji než povinné ručení a jinak jsou doma zdrávi.
Kdo, prosím, určuje ty „zbytečně zaclánějící“? Uliční výbor šotoklubu, jeho veličenstvo digi, mezigalaktická rada nebo František? Jen se prám…
Whow hold your horses fella… Ono někdy proběhlo referendum o tom že svoji plechovku u nemocnice odstavit musíš??? Ne??? Tak se proberte… sociální parkování není nárok ale zvýhodnění…
To referendum se jmenuje volby. Muzete se svymi resenimi kandidovat do obecního zastupitelstva,nikdo vám nebrání vaše řešení prosadit demokraticky… A procvičte si shodu podmětu s přísudkem 😉
a vy se svymi resenimi jste nekam kandidoval?? prosazujte vase rešení, moje jak je videt se prosazují… a vy se podívejte do slovniku českých slov jakej je rozdíl mezi referendem a volbami…
No a na tramvaj na Vypich nebo na Plzenskou taky dojdete, pred nemocnici je stanice metra i autobusu, pod nemocnici taky, takze proc vlastne neco resime s tramvaji….🤦♂️
To jen opakuji ten vas pristup… Ona zrovna spadova nemocnice by nemela mit jen jeden vjezd. Je to totalni nesmysl z hlediska jakekoliv krizove situace a ohrozeni zivota a zdravi.
A kde v projektu je rušení jednoho ze tří vjezdu???
Případné zneprůjezdnění Kukulovy u zastávek MHD se nijak netluče s vjezdy do areálu nemocnice. Ani s vjezdem z Kukulovy.
Takže vašim konstruktům o dopravních obsluhách, venkovanech, babičkách, klavírech a strhaných sestrách nerozumím.
Zakázat průjezd neznamená zakázat vjezd. Prostě byste se Kukulovou z obou stran dostal autem do nemocnice ( třeba z každé strany jiným vjezdem), ale neprojel byste mezi Plzeňskou a Vypichem…
To je na mnoha místech ve světě ověřený recept, jak silně snížit množství aut v ulici, kde to jejich množství dělá problémy, ale přitom zachovat možnost obsluhy autem pro případ potřeby.
MHD tam jezdí, takže s autobusy pojedou i tramvaje, kde je problém? Třeba to přiměje část lidí vylézt z aut. Prostorově stačí tři osobní auta a hned je místo na tramvaj.
Tohle vůbec neřeším, reaguju na návrhy zneprůjezdnit Kukulovu pro IAD.
Generují, ale 85% dopravy na Kukulově jen projíždí. Právě protože je to důležitá spojka – pozná se to podle toho, že je tam auta popojíždí i když je ucpaná. Poznámka Zbynka o možnosti objetí po Slánké je naprosto mimo.
O tom asi bude ten projekt, ne?
Dojde k rozšíření Kukulovy. Místo na to je, popisuje to EIA
Neplánuje sa pri tejto príležitosti urobiť aj MUK medzi ulicami Belohorska – Kukulova/Ankarska?
To by byl smrťák pro tramvaje. Ale bude tam potřeba rozšířit koleje.
Předělat jí s úrovňové na mimoúrovňovou?
To je asi zbytečné. Udělat tam nějaké monstrum jako na Motole.
Přiložená mapa k článku by neškodila.
Varianta A, v ose
https://mapy.cz/s/ladoduvuvo
Varianta B, po okraji co A + protisměr
https://mapy.cz/s/lujeburete
Jak se změní křižovatka s ulicí Roentgenova? Teď se z vedlejší ulice složité najíždí na hlavní. Osadí třeba semafory?
Napojuju se tam pravidelne (ve spicce). Pokud tam nekdo zatacejici doleva nezasekne provoz na 2 minuty tim, ze se zastavi tak, aby nemohli projizdet auta doprava, tak se tam najizdi v pohode. 95% aut jede doprava a ty 2 autobusovy linky vzdycky pusti bus projizdejici po hlavni.
Ale jinak ano, otazka je to dobra, s kolejema tam bude potreba zmena.