Praha vybrala projektanty pro další tramvajovou trať, propojí radiály

Tramvaj u Nemocnice Motol. Vizualizace: Dipro / DPPTramvaj u Nemocnice Motol. Vizualizace: Dipro / DPP

Součástí zakázky je i výstavba trolejbusových tratí na levém břehu Vltavy.

Sdružení firem Metroprojekt a Pragoprojekt získalo zakázku na projektovou přípravu další tramvajové trati v Praze. Za 86,474 milionu korun připraví dokumentaci pro trať Motol – Vypich. Součástí zakázky je i projekt elektrifikace autobusových linek 142, 225, 174 a 184.

Vyplývá to z informací v registru smluv. Cena v soutěži výrazně stoupla, odhad byl 55 milionů korun.

Zhruba 2,2 kilometru dlouhá trať propojí tramvajové radiály v Plzeňské a Bělohorské ulici přes Kukulovu ulici. Přinese současně významné usnadnění dopravní obsluhy v oblasti městských částí Praha 5 a Praha 6. Vedle toho nová trať umožní napojení vozovny Motol i na tramvajovou trať v Bělohorské ulici, kde jsou dnes podle dopravního podniku nájezdové trasy z nejbližší vozovny „neakceptovatelně dlouhé“.

Předběžné investiční náklady na výstavbu nové tramvajové trati Motol – Vypich činí 850 milionů korun. Trať by se měla začít stavět po roce 2026.

Spolu s novou tramvajovou tratí sdružení připraví i projekt na stavbu trolejbusových tratí ve stopě stávajících autobusových linek. Jde konkrétně o linky 142 (Nové Butovice – Velká Ohrada), 225 (Velká Ohrada – Nové Vokovice), 174 (Vypich – Nádraží Řeporyje), 184 (Vypich – Velká Ohrada). Plán hovoří o letech 2026 až 2030. Elektrifikace by měla vyjít na necelou miliardu. V podání Prahy elektrifikace znamená zavedení provozu parciálních trolejbusů, které část trasy jedou pod trolejí a část na baterie.

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp elektrifikace autobusové dopravy v Praze tramvajová trať Motol - Vypich
143 komentářů