Praha vybírá barvu lávky k nové železniční zastávce na Rajské zahradě
Stavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PID
Lávka bude hotová později, než Správa železnic dokončí nástupiště.
Lávka bude hotová později, než Správa železnic dokončí nástupiště.
V 1998,když se otevírala Rajska zahrada, tak psalo, že stanice metra bude brzy doplněna i o lávku, aby byl zajištěn přestup. A již po 25 letech se jí i dočkáme.
Tomu se říká pokrok.
Koukám, že Hlavní město Praha se v koordinaci dopravních staveb nebezpečně dotahuje na Brno pověstné neschopností. Sice nevíme, kdo lávku postaví a kdy to bude, ale vybíráme barvu. Kkti fakt.
Barvy správy železnic, vypadalo by to dobře.
Trochu to je jako „stairway to haeven“ ‚schody do nebe).
To se na magistrátu hezky probrali, když je zastávka téměř hotová a oni začali vymýšlet barvu.
Škoda, že v nabídce není již níže zmíněná černá, nebo tm.šedá jako ty sloupy na zastávce, to zas bude barevný kanáre, který se tam nehodí.
Vy jste z té generace, co by i výstražné dopravní značky měla nejraději černošedé?
To rozhodně ne, ale ten most by mi přišel takto lepší (ano, mám kamaráda, který by skutečně měl vše černé).
Třeba nový označník zastávky DPP na Palackého náměstí v černé mi připadá otřesný. Není vůbec vidět.
Prej kanáre 🙂
Je fajn, že můžeme hlasovat, ale kdo z nás má přístup na ty servery, kde se dá hlasovat – co to je identita občana …? Tuším, protože mám novou občanku s chipem a byl jsem poučen, že si mám k přihlašování zakoupit v Datartu jakési zařízení, které připojím k PC, tam zastrčím OP s chipem … to využiju možná párkrát za životnost občanky, no – leda, že bych pořád o něčem hlasoval, ale komu se to takhle bude chtít dělat? To je ještě hloupější nápad, než samotné hlasování! Já bych zrovna dal černou – proč černou? No, protože čerňák byl… Číst vice »
Občanka má s identitou občana jen málo společného. Je to jeden z možných identifikátorů, ale ne jediný. Jestli vás baví běhat po úřadech, tak to nepotřebujete, ale jinak je to kupodivu docela funkční způsob jak se státem komunikovat na internetu. Třeba se kvůli daním nemusí obíhat hned tři úřady.
Je fajn, že můžeme hlasovat, ale kdo z nás má přístup na ty servery, kde se dá hlasovat – co to je identita občana …? Tuším, protože mám novou občanku s chipem a byl jsem poučen, že si mám k přihlašování zakoupit v Datartu jakési zařízení, které připojím k PC, tam zastrčím OP s chipem … to využiju možná párkrát za životnost občanky, no – leda, že bych pořád o něčem hlasoval, ale komu se to takhle bude chtít dělat? To je ještě hloupější nápad, než samotné hlasování! Já bych zrovna dal černou – proč černou? No, protože čerňák byl… Číst vice »
Dobré ráno v 21. století. Identitu občana má již velká většina občanů. Stačí mít internetové bankovnictví a dnes již většina (možná již všechny) banky umožňují přihlášení do různých institucí přes ověření edentity od banky. Není tedy třeba čtečka čipu na občance, jde to i přes banku.
Na ten most by však černá slušela, ostatní bude další barevný kanárek.
Víc než barva mě zajímá – stavba z roku 2022 a tam opravdu nebudou eskalátory?
(Já vím, tady to zas schytám za tloustnutí populace, a jak ten pohyb všem prospěje, ale v populaci to nejsou jen tlusťoši, kdo se potřebuje pohodlně dostat nahoru a dolů.)
Tak hlavně kvůli tomu, že mezi metrem a vlakem bude asi 6 úrovní k překonání, hezky jedna po druhé, by těch eskalátorů muselo být dohromady 12 aby pokryly celou trasu. A k tomu samozřejmě eskalátor musí být doplněný i schodištěm pro případ údržby. Tedy chápu, že v tomto návrhu eskalátor není, ale celý ten návrh by si zasloužil přepracovat.
Eskalátory? To bude ala přechodovka po osttravku ze mastný miliardy. Kdyby byly eskalátory, asi bychom se dostaly ještě o jeden řád víc, tedy na desítky miliard a navíc by do nich pršelo, takže by často nejezdily.
omlouvám se, dostali, samozřejmě …
Nstěstí tam nebudou, to by byly stavební náklady a hlavně provozní.
Opravdu je vidět co v Praze řeší za p..
Děkujeme za názor, posíláme klíčenku.
Jsou podstatnějsi věci
Svět nemá být jen o „podstatných věcech“.
Víte, pane, vše spočívá ve všem. Jsou-li věci kolem nás krásné, duše je zklidněná a emoce vyrovnanější…proto tak lidem chybí bílé zimy…sníh schoval to ošklivé a ještě více pozvedl to krásné.
Chcete-li hezký život, pusťte si do sluchátek symfonii, ne heavy metal – obzvlášť po ránu. Vaše duše potřebuje něco konejšivého, ne kakofonii nemelodických zvuků a hluků.
Den bez metalu při ranní cestě autem není den!
Nikdy! 😂
Když se někdo ptá na názor je to špatně. Když se na názor nikdo ptát nebude bude to špatně.
My bychom potřebovali město vybombardovat, aby ty přestupy z jednoho druhu dopravy na druhý nebyly všude dálkový pochod… Tohle se málokomu bude chtít chodit. V Berlíně jsem zažil přestup z U-bahnu na S-bahn na stejném nástupišti. A jen jsem následoval dav.
Vůči přestupu na Vysočanské je to výrazně kratší.
Jo, na to jsem si taky vzpomněl. Ale už jsem tam dlouho nejel. Ale třeba nádraží Braník je moje oblíbená tůra.
To je určitě pravda, pro většinu cestujících do centra Prahy je to jen další zdržení. Trať je rekonstruována pro rychlost 140 km/h, to se žádný vlak nemůže využít, když jsou zastávky v průměru každé 4 kilometry.
Doporučuji navštívit Paříž. Některé přestupy jsou opravdu lahůdka…
Barvu zábradlí bych věděl…
Modrážní nádražní je dobrá. Dobrá správa.
A až to budeš natírat příště, tak to vem zase modrou. Maminko, až Dobrá správa bude něco natírat příště, tak vy ani Dobrá správa …
Stejně je mi záhadou, proč je zrovna modré zábradlí takovým terčem kritiky. Nezažil jsem nikdy, že by se někdo vymezoval proti červeno-bílému zábradlí, nebo toho hnusně žlutého zábradlí, které bylo za dob komunismu i půlku devadesátek všude, ještě doprovázeno maceškami stejného odstínu…ble.
Ono nejde ani tak o tu barvu 😉
Ach tak…tak to pak ano.
Proti červenobílému zábradlí se zrovna v Praze vymezují úplně všichni, ono už jen jeho existence je na většině míst jen ukázkou špatného plánování.
V životě jsem to neslyšel…náhodou přitom jsem Pražák.
Pražák co posledních deset let žije ve sklepě a nečte žádné zprávy?
Nevím, jak u vás, ale u nás v Břevnově se bíločervené zábradlí opravu neřeší, máme důležitější věci na starosti.
„Nezažil jsem nikdy, že by se někdo vymezoval proti červeno-bílému zábradlí“ – tak to jste toho zažil hodně málo a nejspíš jste se schovával někde v bunkru. Apoštolové antracitu se v Praze nedali přeslechnout. Zkuste IPR, a i Scheinherr se na té vlně veze.
„Zábradlí by mělo být barevně sjednocené s ostatními materiály a povrchy, které jsou v okolí. Obecně lze říci, že tmavší barvy jsou pro městský mobiliář přirozené a pro prostor méně rušivé,“ míní Švejda.
Zdroj: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/blizi-se-konec-cervenobileho-zabradli-hrozi-mu-odstraneni-nebo-jiny-vzhled-20150918.html
OK, tak jako příklad dáváte sedm let starý článek…a hle, v ulicích jsou stále červenobílá zábradlí. Tak to asi takové téma není.
A nenapadla někoho třeba modrobílá kombinace, když už ta zastávka musí být mermomocí bílá a stanice metra je modrá? 😉🙂
A následně celý Černý Most přejmenovat na Modrý Most.
Zajímalo by mě jaký je/bude vnitřní rozměr kabiny výtahu. Z fotek šachty to na nejaký extra prostor nevypadá. Děkuji
Stejně to vypadalo při rekonstrukci výtahu u nás v baráku, kde byl stařičký mini výtah pro 3 osoby, max. 200 kg…a teď se tam vejdou čtyři a kabina je velká, že byste tam snad nacpali malý jídelní stůl. Fakt nechápu, jak to udělali, šachtu nijak zvětšit nemohli – museli by nám ubourat byty 🤷♂️
Takové taky znám. Pletivové šachtové dveře s otevíráním kolečkem. Uvnitř dřevěná kabina s lítačkami. Pravda je, že ty šachty byly velké a v jedné široké šachtě se pohybovaly dvě kabiny nezávisle na sobě. Při jiždě to pekelně vrzalo a při 4 lidech v kabince byl problém ony lítačky zavřít. Než se na lítačky namontoval spínač který při jejich otevření kabinu zastavil bylo možné ony lítačky za jízdy volně otevřít.
To je hezké, ale takový výtah to nebyl 🙂
Tak nic. Já si říkal, že třeba jo;-)
Od narození jako pražák z Vinohrad jsem žil v domění že jediná Rajská zahrada je na Praze 3.Pak se zjevila tahle Rajská zahrada na které nic rajského není,samotná stanice s opuštěnými obchody se tomu názvu také nevyrovnala a ani nová zastávka tomu moc nepomůže,ale název Rajská zahrada, Černý Most by byla kompikací i pro vnímavé lidi.
Nejznámnější rajskou zahradou v Praze je asi Eden ve Vršovicích, druhá nejvýznamnější je na Pražském hradě (https://mapy.cz/turisticka?x=14.3996808&y=50.0896879&z=18&source=base&id=1834756), a pak teprve nějaké parčíky či sady na Žižkově nebo v Kyjích. Předpokládám, že rajský dvůr či rajská zahrada bude i součástí několika pražských klášterů.
A mimochodem, v 80. letech nesla název Rajská zahrada právě autobusová zastávka na silnici do Horních Počernic. Až začátkem 90. let si najednou tento název uzurpovala dosavadní zastávka Ústřední rada odborů, takže si i šotouši, kteří svět znají jen z jízdních řádů, všimli, že Rajská zahrada se jmenuje i jakýsi zapadlý parčík na Žižkově, o kterém do té doby většina Pražanů neslyšela a v životě tam nebyla. A pár let nato se název Rajská zahrada vrátil zpátky do Kyjí, resp. na hranici Černého Mostu.
https://www.databazeknih.cz/knihy/hvezdy-nad-rajskou-zahradou-109943
taky odborar?
Podle té knihy se taky jmenovala nějaká zastávka?
Od narození jako pražák na Vinohradech znám pouze jedinou Rajskou zahradu a to právě tuto stanici metra. Vzhledem k tomu, že jsem se narodil pár desítek let před zprovozněním této stanice a Žižkov byla část do které jsem neměl potřebu přijít se není čemu divit.
Zajímavé. Narodil jste se pár desítek let před tím, než tahle stanice metra vznikla, ale už tehdy jste věděl, že tam to metro jednoho dne bude a že to bude jediná Rajská zahrada v Praze.
Nostradamus?
A co je na tom divného? Do doby než tato stanice vznikla jsem jinou R.zahradu neznal. Když tato vznikla byla první. Tudíž ano, od svého narození znám jedinou. Máte pravdu, že to zní divně, ale protože jsem chtěl parafrázovat Davida je to napsané tak jak je.
No jo, no…to je to pověstné rybníčkaření pražských čtvrtí (bez urážky, taky jsem Pražák…). Co není v naší čtvrti, neexistuje, že… Viz wikipedie: Název Rajská zahrada nesla v 80. letech 20. století zastávka autobusů na trase do (z) Horních Počernic (č. 221, 222, 223, 512), nalézající se na Chlumecké ulici, poblíž dnešní stanice metra.[2] Původně byl název odvozen od sadu, situovaného v její blízkosti, za vedlejší železniční tratí, v dnešní zahrádkářské osadě v Borské ulici. Začátkem 90. let dostala tentýž název – Rajská zahrada (podle tamější Rajské zahrady) autobusová zastávka linky č. 135 na Žižkově, která do té doby nesla… Číst vice »
To mi připomělo Izera a jeho Napoleona. „Punkva ta je dál “
S Rybníčky je to podobné. Ty jsou taky dál. Až ve Strašnicích;-)
Otázka mimo téma. Zastávka se skutečně jmenovat Rajská Zahrada? Podle trendu názvu pražských stanic by bylo logičtější Černý Most. Ano, výjimkou je Praha-Eden, ale díky tomu ze je to další stanice v obvodu Vršovic. Takhle budeme mít pojmenovanou stanici podle nějakého sadu, nikoliv podle městské části.
On Eden je na úrovni pojmenování Zahradní město, Podbaba, Cibulka, Bubny či budoucí Dlouhá Míle. Všechno to jsou jen lokální názvy. Ale je pravda, že název Rajská zahrada (jak pro vlak tak i to metro) je místně hodně mimo. Tady by to chtělo přejmenovat kompletně.
Neni miste mimo (aspon podle Wiki stranky o stanici metra):
„Původně byl název odvozen od sadu, situovaného v její blízkosti, za vedlejší železniční tratí, v dnešní zahrádkářské osadě v Borské ulici. „
To jsem si na Wikipedii zvládl dohledat také.
Ano, kdysi tam býval sad, který už tam dávno není a kromě názvu zastávky to již nemá žádnou místní spojitost. Aktuálně je to místně mimo asi tak, jako by se místo Václavského náměstí používal název Koňský trh.
Jako pojmenování by se nabízelo (a teď ta nejhorší varianta) Černý most I, ale spíše Na Hutích nebo Hutě.
Za necelých 20 let je Rajská zahrada jakožto stanice metra zavedená a už to vzniklo jakkoliv, všichni vědí kde je. Název se zvolil právě proto aby nebylo Černý most I a II, nebo Počernická (dnešní Černý most) což ani jedno nebylo ideální. Železniční zastávka se bude jmenovat podle stanice metra a to je optimální, vyjadřuje vazbu a přestup. Místě to už prostě je Rajská zahrada na kterou jedete, i když se to tam tak místně nejmenuje – okolí orientačně převzalo název stanice metra a takových míst po Praze je kopec (Luka, Hůrka, Můstek!, Florenc, Vltavská…)
Tak hlavně by asi bývalo bylo lepší, aby název Černý Most nesla ta stanice, které je blíže centru sídliště a zároveň blíže původnímu „černému mostu“, od kterého nová čtvrť získala pojmenování. Mimochodem, dříve se tento název vztahoval k okolí dnešní smyčky Lehovec.
Taky by si většina těch zastávek zasloužila přejmenovat, ale to už je moc revoluční myšlenka.
Mým snem je přejmenování Malostranské na Klárov a Vltavské na Bubny. A pak taky vyhubení rusismů, jako I.P. Pavlova, Radlická a podobně. 🙂
Co je ruského na Radlické?
Všechny tyhle názvy tvořené jen přídavným jménem (Radlickaja /stancija/).
I když, dobře, tam, kde se stanice jmenuje podle ulice, by se to ještě sneslo.
To abyste přejmenoval skoro všechny zastávky, protože se jmenují podle ulic nebo čtvrtí. Vztahovat to k nějakému „rusismu“ už zavání duševní poruchou.
Co je ruského na tom, že má čeština přídavná jména?
Mimochodem, třeba v Německu, USA nebo UK se taky používají přídavná jména ulic…akorát za tím mají napsáno Street / Strasse…u nás asi tak nějak předpokládáme, že ulice je to tak jako tak, tak nám asi stačí napsat na ceduli to přídavné jméno 🤷♂️
A já bych to podstatné jméno tam přidal, jako v Německu nebo UK.:) Uznávám, že u ulic jsme si zvykli na to, že tam to „ulice“ není, tak bych to přinejhorším i nějak zkousnul. Ale pokud je to něco jiného, tak tam to podstatné jméno dát. Mimochodem, proč se stanice jmenuje Budějovická nebo Jiřího z Poděbrad, když tam takové ulice nejsou? To je podle mě tím, že to je „Budějovická stanice“, „Stanice Jiřího z Poděbrad“ a podobně. Víc než to, že je to rusismus, mi vadí, že je to nesmysl, jako kdeco z Ruska. Jinak proti pojmenování stanic metra podle… Číst vice »
Budějovická neleží na Budějovické? A v které že alternativní časové linii žijete?
Nebo náměstí Jiřího z Poděbrad u stanice Jiřího z Poděbrad? Ze kterého alternativního vesmíru nám píšete?
Pojmenovávat stanice metra podle ulice? Není spíš logické pojmenovávat méně významný objekt podle významnějšího?
Děkuji za vysvětlení, ale Rusismus to není, prostě to přírozeně vyplývá z češtiny. Proč tu máme obce s názvem typu Sadská? To nám taky vnutili Rusové? Nezapomínejte, že až do doby obrozenců jsme s Ruskem nikdy nic společného neměli a nějaké historické propojení je politicko-naivistický konstrukt.
Naprostý souhlas. Radlice, Hradčany, Malostranská by klidně mohla být Malá strana atd.
A proč? Pořád by zůstaly stanice jako Českomoravská, Vysočanská, kde to udělat nejde.
Vysočanská se může jmenovat Vysočany a Českomoravská se může jmenovat třeba Libeň-západ, pokud už bychom chtěli stanice metra pojmenovávat podle železničního vzoru.
Opravuji – Českomoravská samozřejmě Libeň východ.
A proč, ptám se? Přídavná jména jsou škodlivá nebo co?
Ne, ale právě proto, že jsou přídavná, tak by měla být k něčemu přidaná – třeba k nějakému podstatnému jméhu. A to bych tam právě přidal.
Jenže ve Vysočanech jsou dvě stanice metra. A která by měla být „Vysočany“?
Mně naopak připadá hloupé, aby se stanice v polích u Letňan jmenovala Letňany a aby se zastávka v polích u Holyně jmenovala Slivenec a ukradly tak název původním jádrům těch čtvrtí.
Jenže charakter stanic metra a železnice je trochu odlišný. Např. trasa B má 5 stanic v katastrálním území Stodůlek 5 stanic. Od Nových Butovic až po Stodůlky. S tím se na dráze asi nesetkáte. Takže úplně se to porovnávat nedá.
Stodůlky střed, Stodůlky horní stanice, Stodůlky dolní stanice, Stodůlky zastávka, Stodůlky město, Stodůlky ves… sice z toho nikdo nepozná, která je která, ale to na železnici taky nikoho netrápí.
Odjakživa je to Rajská zahrada a tak nevím, proč by se železniční stanice v přímém sousedství měla jmenovat jinak. Až bude tato stát u Černého mostu ať se jmenuje Černý most.
Ale ona ta stanice Rajská zahrada je k bývalému Černému mostu podstatně blíž než dnešní stanice Černý Most – a mímochodem, než byl postaven tento úsek metra, tak zastávky Černý most byly v oblasti dnešního obratiště Lehovec.
To je sice možné, ale aby železniční zastávka Černý Most sousedila s metrem Rajská zahrada, zatímco metro Černý Most je o stanici vedle, to je i na Kocourkov trochu moc. Ale jestli jste pamětník, tak by mě zajímalo, proč k tomu sídlišti, když ho zakládali, neprotáhli tamvaj z Lehovce a vůbec celou tuhle oblast dopravně tak neskutečně z..kazili.
Dokážete si představit, jak dlouho by se tramvaj táhla z Horních Počernic třeba na Můstek?
Ještě bych asi rozlišoval názvy sídelních celků (byť třeba bez vlastního katastru a samosprávy) od „jiných názvů“, např. zábavního parku, ulice apod. Název Rajská zahrada je odvozen od zaniklého sadu, název Černý Most od dávno zaniklého mostu, to zase takový rozdíl není, jen ten dnešní Černý Most je asi o dost významnější než ta kyjská kolonie za tratí, na kterou se přenesl název sadu.
Ano skutecne, tak se ma jmenovat.
Pojmenovat zastavku vlaku tak, ze autobusova stanice a stanice metra stejneho nazvu je cca kilometr daleko, je velmi uzivatelsky privetive.
Mimochodem, zastavka bude v katastru Kyje a take casti obce jmenem Kyje. A pojmenovat zastavku, jako Praha-Kyje, take neni nejstastnejsi.
Tento odříznutý výběžek Kyjí oficiálně jako základní sídelní jednotka nese název „Na hutích-Rajská zahrada“, názvy „Hutě“ či „Na Hutích“ se vztahují spíše k té střední a severní části, zatímci jižní strana té domkářské kolonie převzala název původního sadu – Rajská zahrada. Ovšem z dopravního hlediska ta nová zastávka bude asi více tíhnout k té jižní straně, tedy k sídlišti Černý Most.
Co je blíž? Rajská zahrada a nebo Černý most?
Zhruba stejně daleko, ovšem Černý most byl zbořen již roku 1924, a Rajská zahrada zde už taky dávno neexistuje. Černý most býval někde u západního konce té budované železniční zastávky a Rajská zahrada na severní straně od ní.
Ovšem dnešní terminál Černý Most je více než dva kilometry od původních tramvajových a autobusových zastávek Černý most.
Berte to tak, že když se tato stanice metra zprovoznila byla pojmenována Rajská zahrada. Podle čeho je jedno a o to tady nejde. Kdybychom měli řešit co se podle čeho jmenuje a jestli je to tak správné či nikoliv bylo by to na dlouho.
Každopádně je dobře, že někoho nenapadlo pojmenovat jí třeba Kyjská mlékárna. Ale ta už taky neexistuje.
Já fakt nechápu , co tady pánové rasi za zbytečnosti. Fakt jejich starosti bych chtěl mít…
Tak jasně, barva lávky je důležitější než to, zda názvy stanic odpovídají jejich umístění. Nebo ne?
Jsem pro černou, lávka nemusí zářit barvami do dálky.
V tom případě není nutné, aby nad vedením VN nad komunikacemi nebyly koule zajišťující snadnou viditelnost pro piloty.
Tak je fakt, že pokud by nějaký pilot chtěl přistávat na Chlumeckou ulici, černá lávka by ho mohla za šera a mlhy zmást. Ovšem vzhledem k tomu, že na Chlumecké je i most Cíglerovy ulice, potrubní lávka a několik portálů dopravního značení, její využití jako přistávací a vzletové dráhy je už dnes dosti problematické.
Piloti vrtulníků jsou borci a přistání na dvouproudové komunikaci není až takový problém. Větší problém než lávky dopravního značení a potrubí jsou tady lampy veřejného osvětlení.
Tohle ale není barva pro zvýraznění vedení. Tady nikdo nebude tak nízko létat.
A víte to jistě, že nebude někdy třeba rychlá letecká přeprava?
Já bych ji rovnou zatopil. Co kdyby tam potřebovala proplout loď?
Globální oteplování se postará, hladiny oceánů stoupají.
Ty 2cm tlustý dráty jsou přece jenom vidět podstatně hůř než 3 metry široká lávka.
Bílou, aspoň se jim ten most v létě neroztáhne o 18 metrů.
Bylo horko,tak se roztáhl,no.
No to je důležité. Stejně ta barva za chvíli vyšisuje, jako všude. Kéž by to už bylo hotové a fungovalo to.
Pro jednou musím říct, že SŽ svoji práci narozdíl od města odvedla dobře. Možná až na tu střechu u schodiště, která bude takhle vysoko těžko někoho dole chránit před deštěm. Město naopak zde předvádí s tou lávkou neuvěřitelné psí kusy hodné ještě minulého režimu. Namísto lávky v jedné úrovni, která by vás na jedné straně výtahem dopravila na vlak a na druhé výtahem na obě nástupiště metra či na silniční úroveň, tak zde máme systém, kde se budou muset cestující pohybovat v 6 různých úrovních mezi kterými jsou rampy, schodiště a výtahy: – Ulice / metro směr Černý most –… Číst vice »
červenou. Rajská zahrada tak barva jako rajče 🙂
Ta zahrada je rajská, nikoliv rajčatová. V rajské zahradě má červenou barvu leda tak zakázané ovoce.
rajče je ale rajské jablíčko 🙂
Správně. Rajče je jablíčko a nikoliv ráj.
By mne zajímalo proč je vynechána bílá barva, když je bíle zastřešení nástupiště…
Jděte se podívat, jak dopadla bíle natřená stanice Střížkov.
normální vizualizace proudnic a spádnic, umnělecký záměr
A jak dopadla? Každý den tam jezdím a je pořád bílá.
Kromě rzi na kotasovinách typu podhledy obložené dalšími podhledy, konstrukce zavěšená na konstrukci přidělené na další konstrukci…
Mě se líbí ta barevná varianta, připomíná mi to hru Bridge Builder nebo jak se to jmenovalo, je to pěkná vizualizace fyziky. Ale mnohem důležitější než barva části konstrukce mi přijde datum uvedení do provozu, i provizorního. Od začátku nového jízdního řády by zasloužili mít cestující možnost tuto zastávku používat.
Najednou ta lávka vypadá jinak, než na vizualizaci v článku z minulého týdne. Už tam nebudou cikcak rampy, takže to bezbariérové moc dlouho nebude. Cca do okamžiku, kdy správce začne šetřit na údržbě výtahu.
Výtah je jediná možnost jak se imobilní osoba na/z onoho nástupiště dostane? Tak to není zrovna dobré řešení. Co klika ? Je tam pro případ, že nepůjde proud?
To by se tou klikou musel někdo ukroutit. Dovedete si představit to zpřevodování ?
Za mě teda leda antracit, pak to vypadá tak jako industriálně-minimalisticky, ty svítivé barvičky tomu dodávají takový dost 90s vibe.
Proč nedali vybrat třeba i tmavě modrou (návaznost na stanici metra) nebo bílou (taky neutrální a navíc se nežhaví na slunci).
Barva mne netrapi, spis mne zajima jak urychli stavbu lavky at se investice i vyuziva,,,
Rajská zahrada obvykle oplývá barvou hlavně zelenou a červenou. Pravda, někdy i tmavší žlutou.Tedy z nabízeného připadá v úvahu jen červená.
Nikoliv!!!!!
Červená je bezva metra C !!!!
A takhle turistickou značku nebo barevný chodník co zavede lidi na tu či onu trasu by jste nechtěl? Toho trendu co se objevil kdy turistické značky jsou o mnoho větší než ty původní jsem si již v přírodě všiml. Já neřeším Rajskou zahradu, ale hovořím o rajské zahradě.
Asi žlutou, když jde na žluté metro?
To bude dobrej humus… Ale tím by to asi zapadlo
„Žluté metro“, to zní skoro až čínsky.