Praha vybírá barvu lávky k nové železniční zastávce na Rajské zahradě

Stavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PIDStavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PID

Lávka bude hotová později, než Správa železnic dokončí nástupiště.

Praha nechá občany hlasovat, v jaké barvě má být nová lávka přes Chlumeckou ulici, která spojí stanici metra Rajská zahrada s nově budovanou zastávkou na železniční trati. Propojí také Borskou ulici.

Na výběr jsou celkem čtyři různé barevné varianty. Vizualizace ukazují, že lávka nebude v jedné niveletě. Na výběr je antracitová, žlutá a červená verze a také mix barev označený jako průběh vnitřního napětí (viz níže). Hlasovat je možné na Portálu Pražana během celého srpna, nutností je přihlášení přes identitu občana nebo datovou schránku.

Stavba zastávky již výrazně pokročila, u lávky zatím běží jen výběr zhotovitele. Stavět by se mělo začít letos, do konce prosince ale nebude hotová. Nabízí se tak otázka, proč nedošlo ke koordinaci se stavbou Správy železnic. V jejím případě je budování zastávky součástí modernizace trati z Vysočan.

„Ještě začátkem roku jsme se Správou železnic připravovali možnou výstavbu lávky jejich prostřednictvím, která by mohla urychlit zahájení stavby lávky. Bohužel tento postup nebyl Správě železnic umožněn ze strany ministerstva dopravy, proto jsme museli lávku vyřešit sami,“ vysvětlil mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Další stanice metra s přístupem k vlakům

Zastávka vzniká na trati Praha – Lysá nad Labem v blízkosti stanice metra B Rajská zahrada. Po loni otevřené stanici Zahradní Město půjde o další novou zastávku, navíc s možností přestupu na metro.

„Výstavba zastávky u metra Rajská zahrada probíhá podle schváleného harmonogramu tak, aby cestujícím mohla sloužit od nového jízdního řádu v prosinci. Předpokladem zprovoznění v tomto termínu je dokončení lávky přes silnici k metru, která je investicí hlavního města Prahy,“ řekl mluvčí Správy železnic Jan Nevola. V návrhu jízdního řádu zatím zastávka není.

Stavba výrazně zkrátí pěší napojení okolo Rajské zahrady. Předpokládané využití lávky pro obyvatele přilehlých oblastí bez započtení využití pro provoz železniční stanice je průměrně 500 osob za hodinu.

Na Rajské zahradě vznikají dvě nástupiště: jedno na straně ke stanici metra a druhé ostrovní mezi kolejemi. Nová zastávka je součástí rozsáhlé modernizace trati, kde je jednou z největších položek výstavba nového vysočanského nádraží. Zakázku za 4,198 miliardy získalo sdružení Mstětice – Vysočany, které vede Subterra. Dalšími členy jsou OHL ŽS, Eurovia a EŽ Praha.

Varianta lávky na Rajskou zahradu. Červená varianta symbolizuje vstupní bránu do města a odkazuje tedy na jednu ze dvou barev, které má vlajka Prahy. Varianta lávky na Rajské zahradě: Žlutá varianta je inspirována blízkostí trasy metra B s její tradiční barvou a tedy informuje o možnosti přestupu na tuto trasu. Foto: FB Adama ScheinherraVarianta lávky na Rajskou zahradu: Průběh vnitřního napětí (duha). Vícebarevná varianta zobrazuje tzv. průběh vnitřních sil a mimo výrazné estetiky tak svému okolí přináší i zajímavou informaci o své konstrukci. Foto: FB Adama ScheinherraVarianta lávky na Rajské zahradě: Antracitová.  Snaží na sebe co nejméně upozorňovat a působit jako zklidňující prvek v nepříliš uspořádaném okolí. Foto: FB Adama ScheinherraStavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PIDStavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PID
Tagy praha Praha-Rajská zahrada Rajská zahrada Správa železnic zastávka Rajská zahrada
131 komentářů