Praha už má projektanty „těžkého“ zakrytí Spořilovské spojky. Nad tranzitní tepnou vznikne park
Spořilovská spojka v tunelu, vizualizace. Pramen: TSK - dokumentace EIA
Stavbu za 7 miliard korun má financovat soukromník. Hotova bude paradoxně až poté, co se doprava přesune na okruh.
Snížení emisí? Bude jich pořád stejně jen budou vyfukovány v jednom nebo dvou místech odkud se stejně rozplynou do okolí 😁
Jestli jsou peníze, tak nejprve dodělat MO.
Místní se zaradujou až se ty tunely budou každé léto „pro údržbu“ zavírat jako se to děje jinde (tunely na Pražském okruhu, tunel Valík, …) Jak bude ten tunel zavřenej / omezenej, tak se můžou odstěhovat. Budou s láskou vzpomínat na dobu, kdy to jezdilo v zářezu a ne jim přímo před barákem.
Text „Zakrytí se bude týkat Spořilovské ulice od úrovně křižovatky ulic Na Chodovci x Hrusická..“ je nejednoznačný, pokud se tyto dvě jmenované ulice potkávají dvakrát (Hrusická je „účko“ začínající i končící na ulici Na Chodovci).
[Jsou tam takové i další: Střímělická, Měchenická (a mnohé jiné další mimo ulici Na Chodovci). Úsměvné mi pak přijde, že i samotná ulice Na Chodovci je „účko“ začínající i končící na ulici Hlavní. 🙂 ]
Každopádně nejen pro nás vidláky by bylo dobré psát přesně. 🙂
Vyhozených 7mld a další miliardy bude stát údržba tunelů během následujících dekád.
A mezitím je polovina silnic a chodníků v Praze v dezolátním stavu … Takle Praha hospodaří.
Ehm…. PPP
No a kdo myslíte, že to PPP nakonec zaplatí, co? 🙂
Zase je vidět, že Praha má peněz dost, když může investovat tak obrovský balík do takové zbytečnosti. Stačí pouze regulovat rychlost, radary už tam jsou nyní. Jinými slovy, bude cyklostezka za 7 mld…
Úplně zbytečný projekt, který pokračuje jedině kvůli tomu, že si ho vysnil současný magistrátní radní pro finance Zdeněk Kovářík z ODS, který se proslavil mj. blokováním tramvaje na Budějovickou. Škoda mluvit.
a ten to chce beztak jenom kvůli te měřené 50, co tam je teď 😀
Tahle stavba je načasováním i parametry dávno za zenitem. Namísto toho, aby se udělalo těžké překrytí přes část, kde je komunikace dnes zahloubená a zbytek se řešil nějak elegantněji, se dle vizualizace mají dělat nesmyslné nadzemní tubusy tam, kde je komunikace na úrovni okolního terénu. Takže jednu bariéru nahradí jiná, s tím, že kdo bude chtít přejít přes, si to pěkně dá po schodech, nebo rampě. Přitom hlavní důvod pro realizaci zakrytí s vymístěním (především těžké) tranzitní dopravy částečně pomyne a bude pomíjet s postupným rozvojem elektromobility. To už by něco podobného dávalo větší logiku V Holešovičkách. A ty předpokládané… Číst vice »
Jestli bych chtěl opravdu pomoci Spořilovu, tak bych zde tubus zkrátil a uspořené prostředky investoval do těžkého překrytí ul. 5. května mezi Spořilovem a Roztyly. Tam se to v případě přestavby okolí metra Roztyly nabízí…
Zakrytí mezi Spořilovem a Roztyly mi nepřijde jako potřebné. Díky vegetačnímu krytu, OBI a kancelářím CPDP (T-Mobile) není provoz v prostoru budoucí výstavby skoro slyšet, a to se tam nyní rozjíždí naplno kamiony z nadjezdu z Jižní spojky, což s SOKP pomine. To bych ty prachy raději fakt poslal do nějaké potřebnější oblasti. Třeba i do modernizace stávající komunikace
Jedna se o proste zakryti. kde cast komunikace je na povrchu a postupne klesa do zarezu, proto je cast vyvysena nad teren a postune klesa na uroven terenu.
Nepomine. Na Jižní spojce po otevření jižní části Pražského okruhu klesla intenzita dopravy jen krátkodobě, za rok od otevření už byla dokonce vyšší (místo uvolnění nákladní dopravou prostě zaplnily osobáky).
Tak ty rozjezdy kamionů nejspíše opravdu pominou. Počet těch, kteří budou potřebovat místem projíždět od Strašnic či Braníka bude minimální.
Že by přízraky Dolínka a Štěpánka začaly vstávat z hrobu:-)?
A kdyby už tedy jednou jo … já tam nebydlím, tak se k tomu neodvažuji něco psát … tak proboha proč TADY PP???
V Praze se dlouhodobě nic nestaví, takže mě to přijde jako kachna. Navíc by měla mít přednost dostavba MO a radiál…
Praha je jedním z nejbohatších regionů EU, ale vypadá to tu jak v 80.letech. Takovýchto štěků by se mělo stavět x najednou, resp. už měly být dávno hotové. To samé tunel v Hloubětíně, Libeňská spojka nebo zakrytí D11 v HoPo…
Mám úplně stejný názor. Někde jsem i četl, že mají na účtech dost velký objem peněz. Padlo to od nějakého politika, když chtěli příspěvek od státu na MO. Ale nejsem ekonom, nevím kolik potřebuji na rozjeté projekty/chod mesta.
Na účtech mají hodně peněz, protože nad nimi teď drží ruku šíbři z ODS a ti odmítli zaplatit desítky připravených a plánovaných stavebních a investičních akcí. O co jim jde, vědí snad jen oni, doufejme
To byla lez, na uctech byly penize, ale urcene na projekty, napr. na metro D, vykupy pozemku pro okruh, tram. trate, mosty, apod. Kdyby je mesto zacalo cerpat, tak dnes nema z ceho stavet…
Praha ma na uctech 100mld Kc ulozene na beznych uctech u ppf banky. Pan Kovarik to umi pekne hrat..
Praha má infrastrukturní dluh, ale jako z 80 let to tu fakt není, to asi přeháníte. Zase tak hrozné to není, stojí dvě třetiny MO, spousta radiál… Od revoluce se toho postavilo hrozně moc. A tohle nemá na zbytek MO vliv, ten prochází územním řízením a jistě se začne stavět hned, jak získá stavebko. To že se s tím bude stát s..t X let neznamená, že by Praha neměla projektovat a dohánět dluhy jinde..
Tak, Praha se vlastně od roku 2002 až do nedávna skoro komplet rekonstruovala. To že je méně nových věcí je smutné, ale zase porovnání s tím, jak vypadaly velké části tramvajové sítě ještě v době, kdy otevřeli Barrndov mluví za vše
Teď už bych to nestavil, po zmizení kamionů limity vyjdou. A pak bych udělal novou urbanistickou studii. Dole u Jižní spojky možná světelné křižovatky, zúžení celé Sporilovske z 5 na tři pruhy mimo křižovatky a tím uvolnit místo pro tramvaj. Prověřit všechny nápady po té, co to nebude transitni komunikace a celé by to stálo o řád min. Tohle je drahá, ošklivá obluda, která řeší neexistující problém.
Porad je to radiala, leda byste prestavel krizeni s JS a D1…
Okruh bude postavený daleko dřív, intenzita dopravy tak výrazně klesne, u kamionů prakticky zmizí, nechápu tedy smysluplnost této investice s křížkem po funuse…
I při nižší intenzitě by současná komunikace tvořila bariéru v území. Realizace projektu bezesporu výrazně zvýší kvalitu života v okolí Spořilova.
Intenzita po dostavění městského okruhu zůstane stejná, pokud nedojde k redkuci pruhů, nebo jiným podobným opatřením. Tak prostě funguje dopravní indukce.
Poprosil bych tedy těch 19 einsteinů, co mi dali mínusek, aby mi fundovaně vysvětlili, proč je malá strana ve špičce pravidleně zacpána projíždějcími auty, když přece máme za těžké hrachy postavený Strahovský tunel a Blanku.
Na Jižní spojce po otevření jižní části Pražského okruhu klesla intenzita dopravy jen krátkodobě, za rok od otevření už byla dokonce vyšší (místo uvolnění nákladní dopravou prostě zaplnily osobáky).
Děkuji za další pěkný příklad:)
No ty zdi jsou opravdu výstavní, to to fakt nešlo řesit jinak? Zahloubení?
Byl jste tam někdy ? Most má danou výšku a následně komunikace svažuje směrem k Vršovicícím. Kdyby jste chtěl zahloubit, tak už ten sklon do tunelu bude příliš velký.
Navíc nahoře má pak MUK, kdy Spořilovská k D1 jde naopak horem…..je to jak píšete, limitované již stávajícími podmínkami…
Páni, to je zase „geniální“ nápad. Zakrytí Spořilovské spojky má snížit emise. Když bude jezdit stejný počet aut, tak emise budou stejné. A když se v tunelu nahromadí, tak se musí vyhnat ven ventilací. Vyhnat ven by ale asi potřebovali pražští zastupitelé a úředníci za svojí mentální nedostatečnost.
Bydlím přímo vedle Spořilovské. Před 15/20 lety to asi smysl mělo teď, je to naprostá blbost, jenom plýtvání penězi, dali by se využít mnohem lépe. A ještě estetický to vypadá mnohem hůře než teď a nijak to nezlepsi spojení Spořilova, když se bude muset stejně překonat ta vysoká zeď…. prosím tohle opravdu ne.
Co tak zakrýt 5 Května od Nuseláku kde jede 6 proudu přimo lidem pod okny?
No nevím – jak by to vypadalo? Dva kaňony kolem baráků?
Říká se tomu revitalizace a známe to z mnoha západních měst.
Můžem se inspirovat brněnskou Plotní https://zdopravy.cz/tri-roky-a-12-miliardy-plotni-ulici-v-brne-dnes-zacinaji-jezdit-tramvaje-85701/
Víte, že pod tím jezdí metro? Jaksi není kam zahlubovat.
Bude to nějaký místní spolek blokovat, protože čtvrť rozdělí betonový tubus?
Já bych se popravdě nedivil, protože toto řešení je myšlenkově tak 15 let zpátky. O tom tubusu mělo cenu uvažovat, když byla 511 v nedohlednu, jako zoufalé řešení bezvýchodné situace.
Tohle je ale akorát neskutečně drahá obluda, která přitom má být docela krátká a prostě tam postaví barák s parkem na střeše, ale příčné propojení bude pořád jen podchodem. Je to takové… bez invence.
Co takhle Spořilovskou po dostavbě okruhu prostě zrušit?
Asi ne úplně, ale nestačilo by z toho udělat normální dvojpruh?
Jo třeba, nějak humanizovat, revitalizovat…
A budete mít o to větší kolony hned na vjezdu a odbočení na Chodově…..Do budoucna to přece stále bude přivaděč/radiála k MO, který doufejme že se také někdy dostaví….
Jistě. Je to sice napaječ na D1, ale co už, že jo.
Místo dolního parku bych na tu zeď nalepil nějakou kancelářskou budovu s obchody a výtahem nahoru na ten park, který by převyšovala o jedno patro. Je to u tramvajové zastávky, dobrá obslužnost. A bez výtahu lidi do horního parku chodit nebudou. Omrzí je ty kopce.
Souhlasím s vámi, ale proč to neudělat podobně vysoké jak okolní paneláky? Od vilové zástavby na druhé staně to bude mít pořád slušný odstup a nějaké odstínění pohledů umíme vyřešit dobře v architektuře/landscapingu.
A také se pak v tom tunelu bude jezdit maximálně 50, jako v tom nejdražším tunelu v Praze ?!!
V Blance je většinou 70. Na 50 se snižuje při hustém provozu a tvorbě kolon. To pak v reálu ani těch 50 nejedete…
Blankou nejezdim, protoze musim sledovat provoz, blazny z Uberu a cykloblazny z Woltu, ne kazdych 10 sekund koukat jestli je 50 nebo 70.
V Blance jsou cyklisté? To snad ne. Jinak pokud vám dělá sledování značek a více aut pohromadě potíže, tak od vás z venkova do Prahy prostě autem nejezděte.
Podle popisu má ten tunel mít cca 750 m (a to počítám tu velkorysejší verzi). Kolik by na tom kousku měla být maximálka?
150 přece.
Já bych dal 350. Když už, tak už. Co na tom, že takto rychle se tam jezdit nikdy nebude, ale po vzoru SŽ to na informačním letáku hezky vypadá.
To mi nějak hlava nebere.. kilometr za 3 roky? D4 45km, x mostu, retenčních nádr. nájezdy – sjezdy atd. za 3 roky. To je divné
Naprosto neporovnatelné akce. Jedno je novostavba v extravilánu, druhá je zakrytí stávající a vytížené komunikace ve městě.
D4 se stavěla za max provozu s přeložkami všech okolních komunikací.. jezdil jsem skoro každý den. Když se něco dobře zkoordinuje jde vše.. akorát se musí chtít, myslet a zaplatit lidem co se na tom podílejí. Tady vidím jediný tlak DP na TT kdy na Chodově již probíhají přípravné práce.
Ale musí být kam ty okolní komunikace přeložit, což je v tom městě výrazně těžší.
A kromě toho je nesmysl to vztahovat na délku úseku. Zemní práce, stavba mostů, zdí… to všechno trvá nějakou dobu. Když zkrátím délku stavěné silnice na půlku, beton mi nebude tuhnout dvakrát rychleji 🙂
hned za rohem „ZAPA beton a.s.“ a rychleschnoucí je do 10 min tuhý 🙂
ale jak zde někdo zmiňuje, po otevření obchvatu nejlepší tuto spojku zrušit a realizovat norm komunikaci
Jeden člověk vykope studnu za sto dní. Za kolik dní vykope studnu 100 lidí? Takže asi tak, máte pravdu.
Kdyz komunikaci nemuzete uplne uzavrit, tak to prace nasobne prodluzuje. Musi se to rozetapizovat + v tom case bude hromada prelozek a novych tras IS jako nutne predstupne vlastni prestavby silnice. No a pak na tom jeste udelat tu tramvajovou trat, ze jo… Holt to dohromady nejakej cas zabere, to je normalni.
proč by se to nedalo úplně uzavřít.. jednak se to objet dá a již bude obchvat, takže bez kamionů které jedou tranzit..
To bude asi tím, že to nebude stavět „soukromá firma‘. To víte, ten stát… (pro mentálně nedomykavé: ironie)
Něco takového by se mi líbilo i v Berouně na sídlišti a v Králováku s D5.
Ono takto by měla být řešena většina tranzitní infrastruktury v intravilánu.
Takto ne. Do tunelu, když už to nemůže vést mimo.
Když už tam něco je tak zadeklovat, např. trať v Jamrtálu.
Je smutné, že se k tomu dostávají až v době, kdy už to nebude mít takový význam jako dřív, ale i tak si myslím, že to má smysl. Jen nechápu, proč tam nechávají tu „hladovou zeď“. Přitom by se k ní dalo krásně přilepit nějaké občanské vybavení, třeba fitko, garáže nebo něco podobného. Když už tam investují do zdi, proč ten prostor nevyužít lépe? Místo tam je, i když není nutné výrazně zasahovat do parku.
Už od druhé poloviny devadesátých let se „staví“ radlická radiála směrem od Rozvadovské spojky k Jižní spojce. Každé cca 3 roky jsme ujišťováni, že stavba začne, povolení prý má. Mezi tím se v dopravní špičce táhnou pomalu jedoucí kolony aut od Jinonic po Smíchov a opačně. Zatím se nikde ani nekoplo do země. Takže buďme v klidu.
Pokud se nepletu, tak povolení nemá. Měla pouze EIA a tu nechali propadnout. Ta stavba má docela dost nepřátel.
hl jeden majitel jednoho objektu dole v Radlicích.. ten to blokuje již 20let. Mám na stole každé dva roky PD a když mluvím s projektantem, ten jenom kroutí hlavou, ale někdo to stále platí , takže někdo je spokojený. Ale v 2023 UR pro záložní napájení stavby a loni 2024 prodloužení UR pro stavbu.. takže ještě není ani UR a dle nového st. zákona to asi jen tak nedopadne, protože si každý bude dělat co chce.. hl. st. úřady
🙁
Poprostě ŘSD, ať ji pod sebe vezme Radek Mátl. To by se snad hnulo. Do té doby se nedá na Smíchově, Radlicích, Koších, Barrandově žít.
A co přesně RR udělá pro život Smíchově, když vlastně jen dovede stejný nebo větší objem dopravy do Strakonické?
Pokud se to ucpe u Barrandovského mostu (což je v podstatě jistota), tak si lidé opět začnou hledat cestu Plzeňskou, takže bez výraznější regulace nulový efekt.
Samozřejmě to pak výrazně zhorší i podmínky kolem Botaniky.
Botanica …. jooo to je ta vyhledavana lokalita s cenove dostupnymi byty, protoze hned vedle nich je uz bratru 40 let planovana RR?
Jedno oko nezustalo suche, to vam povim…
Na Smíchově to udělá to, že lidé budou jezdit RR a Smíchovské údolí Motolského potoka bude vráceno lidem, jak je vidět na krásných vizualizacích z radnice.
Není důvod, aby se cokoliv ucpávalo u Barrandovkého mostu.
Asi tak usuzujete z demagogických prohlášení zločinců Pirátů, kteří překroutili studii Kloknerova ústavu, který se pokusil upozornit na budoucí stav za desítky let, do kdy se dají stihnout další opatření, která zácpám zabrání.
A ta „propadlá“ EIA byla vydána s časově omezenou platností?
Popravdě už si to přesně nepamatuju a jsem líný to hledat. Pamatuji si, že tam došlo k promeškání termínu, čímž se celá akce v podstatě vrátila do bodu nula.
Šíříte tady blbosti. Poslední zpráva je taková, že to Praha nechce v aktualizované a prosaditelné podobě zaplatit.
Vždyť to nemá ani územko, to jestli to chce nebo nechce Praha zaplatit jsou jen kecy které budou mít nějakou relevanci jakmile to bude povolené. Na to si stát dá tak 8 let, takže je dost času si srovnat priority, to tu bude přespříští vláda města, to se ještě změní věcí…
Zajímalo by mě jak je vyřešené parkování v Senohrabské, když tam místo parkoviště bude jezdit tramvaj. Takhle na Spořilově není kde zaparkovat.
Čtu tam zmínku o parkovacích domech. Tramvaj je pro všechny, zkuste ji používat přednostně – pokud to jen trochu jde – a uleví se nám všem. Děkuji.
+ to vypadá, že je na vizualizaci šikmé parkování na pravé straně Senohrabské. takže by se v podobném rozsahu posunulo jen na opačnou stranu
Nenapadlo vas, ze kdyz nekdo pouziva tu tramvaj, ze musi nekde parkovat to auto, ktere diky tomu nevyuzije?
Nenapadlo Vás, že ti lidé nepoužívají auto zrovna na trasu Spořilov-Nusle ?:))
Na vlastnim parkovacim stani v garazi.
a ta garaz se tam vezme kde?
Za parkují v tramvaji , nebo jak ji mají použít pro parkování .
Klidně použiji MHD a tramvaj až vám povezu jídlo, tak vám snad nebude vadit že to jídlo už bude studené a přivezu ho až po hodině od objednání, abyste si pak náhodou nestěžoval a nechtěl jste kompenzaci 😢
Já různé wolťáky potkávám v tramvaji i v metru zcela běžně a nemám pocit, že by z toho byl zásadní problém.
jj malir prijede s naradim na sdilenem kole, zrovnatak servisak kotlu a dalsi remeslnici vsak se deaj skladaci zebriky s tim do tramvaje muzes ze?
Nezapomeňte na těhotnou babičku s klavírem a dvěma pytly cementu.
Kdyby měli po ulicích v osobních autech jezdit jenom to, co vezou náklad nebo nemohoucí, tak žádnou Strakonickou nepotřebujeme.
No vidíte. Ale oni nejezdí jen náklady či nemohoucí a vy s tím vůbec nic neuděláte. Jaký je to pocit?
Jj, protože pražská doprava jsou převážně instalatéři a stěhováci. Nevím teda, proč všichni jezdí v octávkách a i30 a nepořídí se dodávku, ale budiž.
Jakože pojedu z Jižňáku na Spořilov nebo do Nuslí a ne jinam?
No prý tam bude tramvaj, tak tam prý nemusí být auta a vaše auto odevzdáte zdarma 😆. A když budete kvůli práci nějaké potřebovat, tak si ho přece půjčíte ne, všichni se jednoho dne budeme půjčovat auta 😕
Presne! hlavne na sporilove ma vzniknout obri devlepersky projekt ktery tam postavi 5000 bytů ti vsichni milionari co ne byty maj budou samozrejmne jezdit tou jednou tramvaji hele frontu na ni budou stat 😀
Žádný takový projekt na Spořilově neexistuje, dej si obklad lolku
na Spořilově má vzniknout 5000 bytů nevim jestli to souvisi s timto , ale 5000 bytů dnes znamená potřebu 10000 parkovacích míst tak si to tam užijte
a pro divnolidi NE fakt ti co si dnes kupují byt za 7-10+ mil. OPRAVDU do tramvaje nedostanete to nejsou socky bez aut….
Byt za 7-10 mega je normální cena v Praze, a to ještě za podivné lokality bez Metra jako je Spořilov.
Zas další vidlák, co si pořád myslí, že socky nejezdí autem, zato bohatí jezdí všichni. 😀
To že někdo má auto ještě neznamená, že jím jezdí vždycky a všude (a že to tak musí nebo dokonce má být vždy). A to že někdo koupí byt za 7 milionů taky nemusí znamenat, že je nějak kdovíjak bohatý. Takovou hypotéku lze utáhnout ve 2 lidech při průměrném pražském platu, právě třeba díky tomu, že oželíte to auto, což je značný výdaj.
Přijde mi to naprosto vyhazování peněz. Co tam hlavně chce zvýšit rychlost minimálně na 80 km/h. Nižší rychlost určitě není tišší a když jedu dolů tak jedu na protest schválně na trojku abych dělal co největší hluk
Nepřijde vám, že je to trochu dětinské chování? A současně doporučuji najít nějaké info, jak se vám se vzrůstající rychlostí zvyšuje hluk, než sem něco takového budete psát 😉
Hluk, a od vyšších rychlostí i spotřeba, včetně množství spalin.
No já bych řekl že větší spotřeba bude spíš při rychlosti 30 km/h 😱 a hlavně v tom místě budu déle a vypustím více zplodin 😅
Ne, takto to fakt nefunguje. Při konstatním profilu jízdy je spotřeba celkem úměrná výkonu, protože pravidla termodynamiky.
Problém se spotřebou ve městech je popojíždění a časté rozjezdy, ne nízká rychlost.
No zvyšuje, určitě, někde jsem viděl nějakou studii kde psali že asi o dva decibely 😱, No to bude hrozné, přímo nesnesitelné 😆
no decibel je zákeřnej, že by ten logaritmus? Takže 3dB jsou dvojnásobek hluku… „o par dB“ je tedy docela dost velkej rozdil.
Dětinské chování to rozhodně je. Ale on si nezačal. :-/
Děkujeme za informaci.
Pro větší hluk ještě můžete troubit a mít nahlas puštěnou hudbu z okénka. To jim ukáže.
Pokud vaše auto dosáhne rychlosti 50km/h až na trojku, tak je mi vás líto, protože provozovat trabanta na běžné přesouvání po praze v roce 2025 je poněkud smutné. Lepší vozy by těch 50 zvládly i na jedničku, ale neberte to jako návod… 😀
Jste asi nepochopil, tam v té ulici kde jsou zakreslený tramvaje, tam se z důvodu omezení hluku může jet maximálně 30 km/h, nevím kde jste vzal 50 km/h 😱, jo vy asi nebudete z toho místa co 😖.
Ne všude v Praze se může jezdit 50 🤨
Po tom jistě každý touží – jít si s miminkem hrát ke komínům z tunelu 🙂
No jo, když zasypání autodráhy a drobná úprava životního stylu jisté části lidí tak, aby všem stačila běžná ulice, je momentálně neprůchozí. Komíny aspoň vyvedou spaliny vysoko, a ty tak spadnou o kus dál… Lepší, než si hrát na parkovišti, přece jen.
V naivnich predstavach tvurcu tech vizualizaci bude na strese tunelu lakavy park. V realite bude nulova udrzba, postupne to tam zaroste naletem a budou se tam valet fetky. Pak to zacne nekde prosakovat a v ramci modernizace tam nejaky patlal navrhne reko za miliardu a drevene pergoly, ktere po deseti letech shnijou a budou se zase muset odstranit…
Nevšiml jsem si, že by na Spořilově byly neudržované parkové plochy, kde se válejí fetky – a to je tam těch zelených ploch docela dost, na rozlohu bude tomuhle podobná třeba třešňovka za zastávkou Měchenická, ta je udržovaná také pěkně. Proč by se to tady mělo pokazit?
Napada me Hlavak, Sherwood a Vltavska…
Dobře, ale to jsou úplně jiné lokality než Spořilov a liší se právě tím výskytem různých existencí. A nevšiml jsem si že by v Sherwoodu nebyla udržovaná zeleň a chátralo tam vybavení.
Neni podstatne kde v Praze ta lokalita je.
No Spořilov v tomhle těží z kombinace odříznutosti (neatraktivní pro kšefty s fetem ala anděl,budějárna) a udržovanosti /zabydlenosti okolí domů (na předzahrádky ale i do třešňovky chodí v místě bydlící solidní lidé), nicméně úplně bez individuí to tam asi není: https://www.metro.cz/praha/lide-ze-sporilova-si-oddechnou-rozmlaceny-dum-hruzy-brzy-zmizi.A130326_144025_co-se-deje_dvd
než to dostaví, bude miminko puberťák a kouřit bude samo.. 🙂
Tudíž bude do nového parku třeba osadit popelníky, aby tam nevznikal bordel.
Pokud teda v kontektu dostavby D0 pomine hlavní důvod pro stavbu tohoto šílenství, nejak mi hlava nebere proč do toho Praha chce pořád investovat.
Jako řešení by bylo „zlidštění“ komunikace a dostavba odbočovacího pruhu z křizovatky Magistrála x Jižní spojka.
(chápu že je to složité (málo místa, podepření kopce, průplet s odb. na Starý Spořilov…, atd. ale stejně se jedná o 200m komunikace)
Ale asi tomu nerozumím… hlavy studované na magistrátu a v ostatních institucích to vymyslely lépe…
Myslím, že ani dostavba okruhu tam provoz moc nesníží. Resp. dočasně asi ano, ale později se vrátí na úroveň podobnou té dnešní.
A dalším důvodem celé akce je protažení tramvaje, která se někudy na to Jižní město musí protáhnout.
Což by šlo teoreticky i bez toho, má-li tam ubýt aut. Jenže si také nedělám iluze, že vetsina je úplný tranzit.
Jako že by se zúžila Spořilovská a tramvaj by se vedla tím kaňonem?
Jako že by ten kaňon vůbec nebyl a tramvaj vedla zeleným pásem s dalšími funkcemi mezi dvěma dvoupruhovými ulicemi. Kdyby tedy opravdu ubylo těch aut. Jenže to jsou pak ty různé krabice typu tzv. Eden, tzv. Flora, tzv. Harfa a podobně, které naopak říkají „jeďte k nám klidně i autem, třeba přes půl Prahy“.
Úplně zrušit Spořilovskou by bylo dost drastické, pořád bude nějaká doprava třeba z Vršovic směr Chodov (a zase nechceme aby kvůli 3 km najížděla na Jižní spojku). To by ty stávající dvoupruhové ulice nepobraly, problém by pak měla i MHD, už takhle jezdí hned vedle školy v Jižní a vedle spořilovské pošty aut až dost.
Záleží, čemu říkáte tranzit. Pokud přijedu po D1 a chci jet k sobě domů na sever Prahy, tak tamtudy jedu (pokud nejedu přes centrum). Jsem tranzit? Nejsem, v Praze končím. Přestanu tam po dostavění (východní části) okruhu jezdit? Rozhodně ano.
V tom případě jste z hlediska jižní části Prahy tranzit, pro který je také určena ta budoucí dálnice okolo. Říkám tomu zpravidla tak, jak to odpovídá kontextu. 🙂
Navíc nižší provoz obvykle znamená vyšší rychlost, takže pochybuji že pro místní to bude nějaká úleva (pro řidiče ale samozřejmě ano).
Nevím proč by se měl vracet, prostě jednoduše všem mimopražským co jedou někam jinam bude zakázán vjezd do Prahy pod pokutou 50 000 Kč, však oni si to rozmyslí aby nejezdili do Prahy když tam nemají co dělat 😖