lot
Doprava ve městě Tramvaje

Praha ustoupí od stavby tramvajové trati z Pankráce na Budějovickou

Vizualizace opravy ulice Na Pankráci včetně tramvajové tratě a nové zastávky. Foto: IPR
Vizualizace opravy ulice Na Pankráci včetně tramvajové tratě a nové zastávky. Foto: IPR
Nová tramvajová trať bude končit za stanicí metra Pankrác.

Pražský magistrát zřejmě ustoupí od prodloužení tramvajové trati z Pražského povstání přes Pankrác až na Budějovické náměstí. Se záměrem totiž nesouhlasí radnice Prahy 4. Tramvaje namísto toho budou končit před poštou na začátku Budějovické ulice na Pankráci. ČTK to dnes řekli místostarosta Prahy 4 Zdeněk Kovářík (ODS) a technický ředitel dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský. DPP nyní zahájil prodloužení trati ulicí Na Pankráci mezi křižovatkami s ulicemi Na Veselí a Hvězdova.

Za městskou část mohu říct, že od hlavní pošty (tramvajovou trať) dál v žádném případě. Máme tam 450 parkovacích míst, což je samozřejmě nemožné nahradit. Pro to prodloužení ani není dopravní důvod,“ řekl Kovářík. Radní loni schválili urychlení přípravy stavby. Pošta leží u křižovatky ulic Budějovická a Na Strži.

Rozpracována je nyní studie, která zatím nebyla finálně schválena městem, podnikem ani radnicí. „Blížíme se ale k dohodě a už tam jsou jenom drobnosti typu, jestli má být přechod široký o půl metru víc, nebo o půl metru méně. To jsou, skutečně, bych řekl už detaily,“ řekl Kovářík.

Šurovský řekl, že město a Praha 4 se shodly na prodloužení ulicí Na Pankráci a dál k poště. „Shodli jsme se, že to má smysl jak pro místní, tak i pro dálkové vazby. Dál je to ale skutečně konfliktní záležitost kvůli parkování a ani to, tedy, není úplně akutní,“ řekl. Zmíněnou studii chce podle Šurovského podnik co nejdříve dokončit a předložit vedení Prahy k projednání.

Mapa trasy tramvaje mezi stanicemi Pražského povstání a Budějovická.
Mapa trasy tramvaje mezi stanicemi Pražského povstání a Budějovická.

Před poštou by v budoucnu nevznikla klasická tramvajová smyčka, ale úvrať s jedním ostrovním nástupištěm. U něj by tramvaje zastavovaly a na střídačku odjížděly. Cestující by zde mohli přestupovat na metro D. Další zastávka by vznikla před obchodním centrem Arkády, kde by byl přestup z tramvaje na metro C.

Podle původních plánů měly na 1,5 kilometru dlouhé trase vzniknout tři zastávky, a to Pankrác, Zelená Liška a Budějovická. Na Pankráci a Budějovické měl vzniknout nový přestup mezi tramvají, autobusy a metrem. Náklady byly odhadovány na 700 milionů korun.

DPP již začal se stavbou trati na Pankrác ulicí Pražského povstání. Na začátku úseku DPP vybuduje nový kolejový trojúhelník kvůli odbočce tratě k vozovně Pankrác, na konci úseku vznikne kolejový přejezd a nová tramvajová zastávka Pankrác určena současně pro nástup i výstup cestujících. Výstavbu nové tramvajové tratě ke stanici metra Pankrác DPP realizuje současně s rekonstrukcí stávajícího úseku tratě v ulicích Na Veselí a Soudní. Obě stavby plánuje DPP dokončit do 27. listopadu 2020, těsně před zimní technologickou přestávkou.

První kolejový přejezd v Praze

Chceme nadále vracet tramvaje do oblastí Prahy, kde historicky jezdily, a kde z pohledu počtu cestujících dávají smysl. Konkrétně zde budeme trať navíc potřebovat pro náhradní tramvajovou dopravu během výluky stanice metra Pankrác C kvůli stavbě nové stanice Pankrác D. Proto chceme prodloužení tramvajové tratě zrealizovat co nejdříve, ještě před zahájením výstavby stanice metra Pankrác D,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Podle Šurovského je nová trať unikátní tím nejen proto, že vede přesně ve stopě historické tramvajové tratě, která byla opuštěna v roce 1974 v důsledku zahájení provozu metra na trase C a prosazování tehdejší koncepce provozovat v Praze jen metro a autobusy. „Druhé unikum je, že budeme na jediném místě v Praze v pravidelném provozu trvale využívat kolejový přejezd. Bude to právě v nové tramvajové zastávce Pankrác,“ uvedl Šurovský. Příští rok na jaře DPP plánuje rekonstrukci stávající tramvajovou trať také v ulicích Na Pankráci a v Táborské, tj. v úseku od křižovatky ulic Na Pankráci a Na Veselí po křižovatku Táborské, resp. Vladimírovy a Nuselské ulice.

S pravidelným využíváním nově vybudovaného úseku tratě ke stanici metra Pankrác DPP počítá na konci jara příštího roku. Do té doby DPP plánuje nový úsek využívat pro náhradní tramvajovou dopravu. Další prodloužení tramvajové tratě Praha a DPP plánují přes křižovatku s Hvězdovou ulicí dále přímo ulicí Na Pankráci, kde by před Arkádami Pankrác byla zřízena definitivní zastávka Pankrác, situována v ideálním centru lokality s krátkou přestupní vazbou na současnou stanici metra C a budoucí stanici metra D. Trať by dále pokračovala na začátek Budějovické ulice, kde by podle plánu byla před křižovatkou s Bystřickou ulicí umístěna konečná zastávka řešena jako úvrať pro ukončení obousměrných vozů. Zastávka bude sloužit místní obsluze i k docházce na přilehlou poštu a obchodní vybavenost.

Minulost tramvajového provozu na Pankráci a v Krči

Tramvaje začaly na Pankrác jezdit před 95 lety díky prodloužení tratě z Nuslí na dnešní náměstí Hrdinů. O 5 let později, 29. května 1930 byla trať prodloužena z náměstí Hrdinů přes Lísek (později nazývaný Budějovické náměstí) až na Kačerov. V roce 1938 byla zprovozněna větev Budějovické náměstí – Ryšánka. Původní tramvajová trať vedla až po autobusové nádraží Pankrác ulicí 5. května, ale v důsledku stavby jižní části magistrály a dálnice D1 byla přeložena do paralelní ulice Na Pankráci. Zprovoznění trasy C pražského metra a prosazování koncepce MHD postavené na metru a autobusech znamenal konec tramvajového provozu v oblasti Kačerova, Krče, Budějovického náměstí a Pankráce obecně. Zvláštní kapitolou je zrušení tramvajového provozu na Ryšánku. Tato trať byla ještě v roce 1967 nákladně zrekonstruována, o tři roky později byl provoz na ní kvůli výstavbě metra (mostu Antala Staška) dočasně přerušen. Nikdy se však už nevrátil, protože na samotném mostě nebyly položeny koleje. Dalších zhruba 30 let tramvajová trať v oblasti Pankráce chátrala, než byla zlikvidována. Jediným funkčním zbytkem, který zůstal po 95 letech do současnosti, je provoz z Nuslí k vozovně Pankrác. Aktuálně obnovovaný úsek má stavebně charakter rekonstrukce trati, která sloužila jen přibližně 3,5 roku.

ČTK + Zdopravy.cz

187 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Opravdu idiot , pro parkovací místa nedovolí nutnou tramvaj tramvaj.

Roman Kacetl

Tohle může napsat jenom někdo, kdo tam nebydlí. V okolí je brutální nedostatek parkovacích míst a MHD spojení tam zajišťuje kombinace Metro + Autobus. Tramvaj tam absolutně není potřeba a akorát dojde ke zhoršení dopravy v klidu a zvýšení hluku a vibrací v okolních domech.

Hojakar

C budou rušit??? Že staví tramvaj přesně v jeho stopě a ještě stejný počet zastávek…to je zase nesmysl 😞 hlavně že chtějí zdržovat za jízdě a přitom vyhazuji takto peníze….

ušatá

Takže zase kvůli autům nebudou tramvaje? Co má mít přednost? Nejen tedy Praha 6 s bojkotem modernizace tratě, ale už i Praha 4 bude mít raději dusno a vedro v ulicích, hlavně když autíčkáři budou mít kde stát a obtěžovat, ale MHD bude stále pod úroveň.

Osamělý Vlk

Holt ODS zamrzla v 90. letech, nebo spíš v 80. letech 20. století.

Petr

A co to udělat sice trošku dráž, ale hodně moderně? Tak že ty staré baráky včetně mrakodrapů budou závidět ? Jak ? Tram ve stoupání před stanicí Pankrác zajede do podchodu a zmizí jedno mimoúrovňové křížení. Na její strop nasázet park a tu dvoupruhovou silnici dát do pr…ele. Max část parkovacích míst zachovat. Jo paragraf 1 Nikdy se to takto nedělalo… Autem se totiž má jezdit po souběžné magistrále, kde už je dnes tolik sjezdů, že tou současnou trasou to je fakt luxus záboru prostoru pro auta. Když se to autem zklidní, ala Sokolovská v Karlíně, tak tady závodníci přestanou… Číst vice »

Martin

Potiz je v tom, ze zahloubeni je o jinych penezich…
Nicmene stavba milanskou metodou by napr. zlevnila stavbu metra, typicky metro D by se az na nektere casti dalo takto stavet… Skoda presunu stanice Nem.Krc, kdyby zustala Zalesi, byla by v prmem smeru do Sturovy a slo tak stavet i usek Zalesi-Tempo…

Martin
Kubík

Pakliže se to nepostaví celé přes Budějovické náměstí-Dvorce/Michle, nemá to smysl. Nemůže se ustupovat neustále politikům co jezdí výhradně služebními auty a ucpávají silnice. Přitom právě jedna starostka pí Studenovská také z ODS v 90.letech v Praze 4 mi osobně psal, jak se trať postaví a to do roku 2005!! V té době se měl stavět parkovací dům u Zelené lišky, místo toho to rozprodali developerům a cíleně v bývalém tramvajovém pruhu u metra Pankrác zasázeli stromy! Navíc se parkování dá řešit změnou koncepce ulice Budějovická- viz Bělehradská. Navíc ta auta tam začala po roce 1974 parkovat ilegálně -tramvajový pruh… Číst vice »

Bifidus

Radnice jsou schopny všeho, aby nemusely stavět parkovací domy, které má v Rakousku každé městečko.

Martin

Podle deniku N, Magistrat chce trat stavet az na Budejovickou i pres nesouhlas Prahy 4…

Pepa

Ustupuje se od všeho. Zítra Praha oslaví jedno smutné výročí: 2000 dnů od posledního rozšíření metra. Kéž by se během dalších 2000 dnů něco aspoň začalo stavět …

Jedine autem

Zdravy rozum vyhral, pujde dal zaparkovat.

Anonymas

Soukromý majetek si parkuj na soukromém pozemku.

Bifidus

Obec je veřejnoprávní korporace v majetku svých občanů.

Jakub

„Kolejový přejezd“ je prostě křížení, jo? Protože pod slovem „přejezd“ si představuju, že vede přes vlakovou trať.

robert

Realne to neni ani krizeni, ale jednokolejna uvrat.

Bob

Vůbec to nemusí být úvrať. Například na koncích trojského tramvajového mostu bývaly křížové kolejové přejezdy, které nikdy nesloužily jako úvratě, ale umožňovaly jednokolejný provoz v případě výluky jedné koleje. Podobně na tramvajových smyčkách často bývají přejezdy mezi souběžnými kolejemi, to také není úvrať.

Honza Vrba

Jo, ten přejezd na holešovickym břehu Rámusáku v oblouku mě vždycky fascinoval.

Bob

Přejezd se v tramvajové terminologii říká zařízení, které umožňuje přejet z pravé koleje na levou či naopak. Na železnici se tomu říká „kolejová spojka“, ale také to není jednoznačný termín, protože třeba Dluhonická spojka je něco úplně jiného. V angličtině se té spojce/přejezdu říká „crossover“, ale to slovo má taky v různých oborech spoustu nejrůznějších významů.

Bob

Takže kromě jednoho chodníčku na Vinohradech si Scheinherr jako pomníček postaví ještě 200 metrů dlouhou slepou kolej do parkoviště. Dobrý. A do slepé uličky nasměroval i osud té „kubistické“ ruiny mezi Holešovicemi a Libní.

Jakub

Článek: „P4 blokuje výstavbu tratě na Budějovickou“

Bob: „Scheinherr… blablabla!!!“

Lidskej mozek pracuje s různými poruchami, no.

Bob

Článek se jmenuje „Praha ustoupí od stavby tramvajové trati z Pankráce na Budějovickou“. Kdopak asi nám tady v tomto volebním období reprezentuje tu Prahu a kasá se „já, já, já“, co všechno vybudoval a zařídil? Nicméně máte-li nějakou zkušenost se svým mozkem, popírat ji nebudu.

Horst

Kdopak nám ucpává pramen pozitivních aktivit na radnici největšího obvodu Prahy? Jistí radní Kovařík – ODS. Toho byste nechtěli potkat, natož se s ním dát do rozhovoru. Moc milej člověk….

Jarino

A napadlo niekoho z kompetentnych ze svet je 3D (trojrozmenry)? Mame x, y a z. Parkovacie boxy dat pod zem a elektricky hore alebo naopak?

watslaw

Ta električka pod zemí tam už je a říká se jí metro.

Radek Janata

Není, metro nevede pod tou ulicí. Takže místo na nějaký podzemní parking by tam měl být.

Anonym03

Tak jsme se vrátili o sto let zpátky, kdy „tramway“ byla největší plevel na městských komunikacích. Gratuluji.

Jedine autem

A neni?

Martin

Puvodni tramvajova trat vedla takto: https://en.mapy.cz/s/derajedevo , tedy nelze rici uplne v puvodni stope…

Jan Dobiáš

V letech 1970-1974 byla přeložena do ulice Na Pankráci.

Martin

Ano, ale uz nikdy nebyla uvedena do provozu… (alespon myslim)

Kubík

Byla, sloužila 1970-74.

robert

Že pro prodloužení tramvajové trati není důvod, může říct jen trouba, který je mimo realitu. Ale jestli mu vyhovuje, když do těch 450 míst jezdí auta, která permanentně ucpávají ulice, tak proč ne. Nicméně věřím, že mu to dost sype.

ABC

Městská část hájí zájmy svých rezidentů. To je přece podle šotoušů v pořádku, alespoň když jde o modré zóny….

robert

Ne všichni rezidenti jezdí autem.

ABC

Tak to platí i v případě modrých zón. Ty jsou mnohdy i proti zájmům těch, co nejezdí autem

Anonym03

To nevím proč. Modré zóny omezují nával aut vidláků Středočechů, tudíž i menší provoz v okolí. Bez zón na Dědině zaparkovat dřív prakticky nešlo.

ABC

Tak to ty, co autem nejezdí, zase tak moc netrápí, ne? Zato se jim prodraží služby, neprijede za nima návštěva, děti jim nepřivezou nákup (nebo za to zase zaplatí), s přiležitostně půjčeným autem si u svého bydliště taky nezaparkují.

Anonym03

No, já třeba autem jezdím i relativně dost, ale nevlastním ho. Využívám carsharing, protože na těch pár kiláků na nákup se mi rozhodně nevyplatí platit samotnou cenu vozu a všelijaké další náklady spojené s vlastnictvím. Takže mi taky jde o to, abych před domem zaparkoval, a tudíž modré zóny podporuji. Z vlastní zkušenosti vím, že to zde bylo mnohem horší.

Anonym03

A co se týče návštěvy, může klidně přijet o víkendu, kdy modré zóny neplatí (a o víkendu je u nás třetina ulice volná). Na vyložení nákupu lze využít zásobovací stání na 15 minut, které může využít každý a je zadara, pokud teda samozřejmě je.

Lukas

Ja parkovaci zony podporuji. Pred jejich zavedenim nebylo absolutne mozne v nasi ulici zaparkovat, protoze pocas pracovni doby byly vsechny mista obsazene autami lidi dojizdejicich do prace. Prijel treba nejaky remeslnik, servis kotle, znamy zalit rostliny pocas dovolene… a nemel absolutne moznost zaparkovat. Ted to neni problem, akorat je to za 20 korun v blizke smisene zone, nebo za 40 primo pred domem.

ABC
ene bene
Martin

Praha 6 je specificka, te vadi i hluboky tunel pro vlak…

Filip Jirsák

Praha 4 má víc rezidentů, než 450. Z tramvajové trati by měli užitek všichni, z těch parkovacích míst jen těch 450 lidí.

Bob

Ta auta asi většinou nebudou jednomístná, co? Takže vynásobit minimálně pěti.

Martin V.

A navíc, když zmizí 450 parkovacích míst, tak vznikne přetlak poptávky na tisících dalších v okolí, protože už teď je skoro všude plno. Bez následků by to rozhodně nebylo.

Jakub

Jasně, Bobe. V každém autě se vozí pět prdelek najednou. Ráno do centra a večer zpět. :))

Bob

Třeba ne najednou, ale střídavě nebo v různých kombinacích. Oni ti „všichni rezidenti“ se taky nevezou najednou v jedné tramvaji, že…

Martin

Tak to je temer nesmysl, 90% lidi co jezdi autem je v aute bez spolujezdcu…

Honza Vrba

Jistě, nejsou jednomístná, ale rovněž to nejsou sovětské naplněné maršrutky, že…

Martin

Ja bych jenom upozornil, ze ve stredove casti neni 450 mist, ale cca o 100 mene, a vsechna jsou placena ve fialove zone,…

Tomeš 43

Já bych upravil.

„Za městskou část mohu říct, že od hlavní pošty (tramvajovou trať) dál v žádném případě. Máme tam 450 placených parkovacích míst, což je samozřejmě nemožné nahradit. Pro to prodloužení ani není dopravní důvod,“ řekl Kovářík.

Nebude to spíše tak?

Bob

Byl tam čtyři roky (2008-2012), nikdy nebyl zamýšlen pro trvalé ukončení linek v pravidelném provozu. Na rozdíl třeba od kolejového přejezdu na Malostranském náměstí, který byl vybudován pro pravidelné ukončení nostalgické linky, ale nakonec byl zrušen, aniž by někdy byl používán.

Beekee

Můžu se jen zeptat znalých, co že je teď ve výstavbě a co se jen plánuje?
Jakože teď to skončí za křižovatkou Hvězdova, a pak se to prodlouží až za křižovatku Na strži? Díky

robert

Spolupracuju na projektu. Místo odbočky do vozovny bude T křižovatka a tramvajová trať skončí před Hvězdovou. V podstatě to bude končit jednou kolejí a tam bude zastávka Pankrác.

Jan Dobiáš

Rozumí se ale, že takto to bude po ukončení výluky. Prodloužení k poště Pankrác bude pak samostatná (návazná?) stavba, je to tak?

robert

V tom projektu se s tím uvažuje jako o konečném stavu. Takže na další prodloužení bude jiný projekt.

Človek

Parkování v té oblasti je už teď úplně katastrofální. Každý den v každou denní dobu. Chtěl bych tedy vidět všechny odpůrce postoje radnice, jak jezdí jen tramvaji – třeba na dovolenou, na nákup nábytku, na chatu..

Gwann

To sice je, ale co s tim? Dopustila se zastavba kolem metra Pankrác a to vč.bývalé tržnice a autobusaku i bývalé Jawy…a výsledek se dostavil. Prakticky neřešitelný problém, volně pozemky tam už prakticky nejsou, natož městské…

Ale až se zavře stanice metra Pankrác, tak bude salina až na Budejarnu šílené chybět….

Maximum co by šlo je domluvit se s srejbrem ohledně podzemních garáží pod Bauhausem a s kýmsi ohledně plácku naproti Bauhausu…

robert

Když je katastrofální už teď, tak lepší už to nebude. Tramvaje tam kdysi jezdily a auta dnes parkují na nezrušené trati. Takže není co řešit. My tady v Praze bojujeme s místem a je škoda ho zaplácat neužitečným místem pro autíčkáře.

Juraj

Já třeba auto nemám, na dovolenou jezdím a nábytek už jsem taky několikrát kupoval. Dosud jsem nevěděl, že to nemělo být možné…

Nicméně za několik málo let bude na dlouhé měsíce přerušen provoz stanice metra Pankrác a pak se bohužel teprve ukáže, co je katastrofální stav 🙁

Filip Jirsák

Na dovolenou, na nákup nábytku ani pro cestu na chatu nepotřebujete vlastnit auto, a už vůbec nepotřebujete, abyste ho měl zaparkované na ulici před barákem.

Anonym03

Jezdit tramvají každý den do práce a z práce je malý argument? Aha.

Jirka

Další možností by bylo vykašlat se na Budějovickou a z Pankráce vést tramvaje ulicí Na Strži, Jermenkovou až po Dvorce a pak Dvorecký most.

Gwann

Vedení Prahy 4 nekomentuju.

Ale je zajímavé, že nikdo nemluví o tramvaji na Brumlovku k officehausum, tam si to o ní přímo říká…

Tahat salinu do Nuslí Hadovitou je ale blbina.

Martin

Ja o ni mluvim a projekt o ni mluvi take… je soucasti trasy Zlichov-Dvorce-Budejovicka-Vyskocilova… a dal dolu Pekarenskou ul. kolem koleji k tramvajove trati U plynarny…

Jan Dobiáš

Nemá to vést Hadovitou.

Jan K.

Tramvaj na budějovickou bude potřeba hlavně pokud zavřou stanici metra Pankrác. Ono kdyby se radní zamysleli, tak by mohli vést tramvajovou trať přes ulici Na Strži a potom ulicí Olbrachtovou na Budějovickou. A taky by bylo dobrý když už budou dělat tu rekonstrukci tramvajové tratě Náměstí Bratří Synku – Vozovna Pankrác tak by mohli tu stanici dát blíž k tomu metru, aby byl lepší přestup na metro od tramvaje.

Zdenek

a co se stalo s myšlenkou vést tramvaj z pražského povstání přes budějárnu a nový dvorecký most na smíchov ? to jen kvůli postoji Prahy 4 tyhle letitý plány padnou ?

Martin

To klidne byt muze, jen nebude na Pankraci napojeni, vystoupite u postu, popojedete 2 stanice busem a prestoupite znovu na tramvaj..

Jarda Š.

Osobně bych preferoval tramvaj z Pankráce ulicí Na Strži k budoucímu Metru D Olbrachtova a dál Jeremenkovou na budoucí Dvorecký most, než na Budějovickou.

looking4bucho

Na prvni pohled to smysl dava, ale tramvaje na Budejovickou a dale pak na Dvorce jsou soucasti tzv. jizni tramvajove tangety v trase Lihovar – Dvorce – Budějovická – (přes Vyskočilovu, Pekárenskou a U Plynárny) – Chodovská – Eden – Želivského a dále po již otevřených tratích na Palmovku… Do toho by tudiz trasa pres ulici Na Strzi zakomponovat nesla

MartinS.

Proč by k jižní tramvajové tangentě nešla od křižovatky Na Strži x Olbrachtova/Jeremenkova zakomponovat spojka po ulici Na Strži na Pankrác k poště? Ulice Na Strži má střední pás, který je pro vybudování tramvaje připraven. A jestli se z Pankráce dostane tramvaj k jižní tramvajové tangentě přes ulici Budějovická nebo Na Strži je celkem jedno.

Martin

neobslouzila by ty dve sidliste… ale pokud by slo o druhou vetev, tak treba Dekonskou Vinici a Pujmanove… je tam mnohem vice prostoru a dostatecne daleko od planovane trati v Budejovicke…

Bram

Buďme rádi alespoň za tento kus obnovené tramvajové trati. Uvidíte všichni, jakmile se tento kus obnoví, budou se lidé ptát, proč tramvajová trať nevede dále, takže očekávám salámovou metodu. Prostě nedozrál ještě čas k tomu, aby se tramvajová trať postavila až na Budějovickou a nejlépe se protáhla až na Dvorce. Ale zatím se ODS na Praze 4 se bojí o své voliče… Kdyby se teď trvalo na postavení tramvajové trati až na Budějovickou, nevznikne ani její část k poště na Pankrác, to by vedení Prahy 4 úspěšně zablokovalo…

BND30

Také věřím na salámovku.
Plné tramvaje budou dobrý argument.

Jan

Podle všeho se zdá, že Šurovský opravdu razí tuto metodu, ví že jinak se tady nedá s ničím pohnout a zůstane to v začarovaném kruhu. Proto tady máme ty kousky kolejí: u Muzea, na Barrandově, odbočka na Dvorecký most, a brzo kus na Václaváku a tady na Pankráci. Doufám, že to půjde lépe touto cestou.

Martin

Mozna ze na vaclavaku jsou porad koleje pod stredovym pasem, nejsem si jisty, zda je nekdo odstranil, uvidime pri rekonstrukci, jestli se na ne narazi, stejne jako pri stavbe silnicniho oblouku pred trati uprostred vaclavaku…

Martin

Ona dava smysl vice na tu Budejovickou, od Pankrace tak plna nebude… Jeste vetsi vyznam by mela na Kacerov a k Thomayerovce… pak by byla slusne zaplnena,… Bohuzel puvodni trasa neni mozna pres zastavbu, musela by vest bud pres Brumlovku, kde v planu i je, a pak Michelskou, nebo pres LIsek, ale tam to bude hodne komplikovane… (a take se tim smerem neplanuje…) Umela by i dobre nahradit hlavni smer Thomayerovka-Novodvorska prips. dal na Labe a Sofijske nam. (rozhodne levnejsi nez vetvit metro a lepe by uzemi obslouzila… Pritom je to v Krci a Lhotce docela dobre realizovatelne… moc komplikovanych… Číst vice »

Jan Dobiáš

Souhlasím, už úsek k poště a možná i ten ke křižovatce Hvězdova musel dát politicky hodně práce, tak proč jeho vznik komplikovat a možná dokonce ohrožovat šíleně komplikovaným vyjednáváním s místními kvůli pokračování až na Budějovickou.

ušatá

On snad ještě někdo může volit ODS? Neměla by být spíš zrušená?

Kamui

Proč nefunguje princip dědičnosti? Když nadžazený prvek (magistrát) řekne, že trať bude, tak podřízený prvek (radnice městské části) to musí akceptovat.

Bob

Protože v některých věcech platí princip subsidiarity, jinak by někdo z brusele rozhodoval i o poloměru banánů. Ostatně i v právu platí, že lex specialis derogat generali.

Kolemjdoucí

No v tomto případě bych řekl, že je to jen zvykové právo. Město by na názor městských částí mohlo kašlat, ale ze zvyku a zdvořilosti nekašle. Občas je to fajn, ale něco v takovém systému postavit je o to těžší, zvlášť, když často na městské části vládne opozice z města a opačně.

Bob

Městské části jsou taky orgány města, takže mluvte o tom, že některé orgány města mohou kašlat na názory jiných orgánů města. Pokud jde o magistrát, to je pouze úřad, takže určitě není nadřízen samosprávě městské části. A městské zastupitelstvo je pochopitelně vázáno městským statutem. Existuje mnoho statutárních měst, které se na samosprávné celky vůbec nečlení, ale v případě hlavního města Prahy s jejich existencí počítá přímo zákon a tedy by bylo dost problematické pokoušet se městské části zrušit anebo jim odebrat všechny pravomoci a udělat z nich pouhé expozitury magistrátu.

Martin V.

Podle vaší první věty jsem se lekl, že chcete, aby se na Pankráci dědila parkovací místa na ulici. 🙂

Bob

Jak jednou necháte autisty parkovat na tramvajové trati, tak už je nevyženete.

Juraj

2020: „Dál je to ale skutečně konfliktní záležitost kvůli parkování a ani to, tedy, není úplně akutní.“

202x: „Je nehorázné, že magistrát nezajistil adekvátní náhradní dopravu k dlouhodobě uzavřené stanici metra Pankrác!“

watslaw

Normálním lidem, ne šotoušům, bude jedno, jestli tu náhradní dopravu zajistí autobus nebo tramvaj. Naopak, když se ty tramvaje zaseknou kvůli nehodě někde v centru, tak jim budou spíš vadit.

Jan Dobiáš

Škoda té Budějovické, ale i tak je to z hlediska Prahy 4 pokrok jak Brno! Supeeeer!!!!! 😁

looking4bucho

Tak priznam se ze prave skutecnost ze uprostred mestskeho bulvaru uz nebudou parkovat auta mi na celym projektu prisla nejlepsi. Samozrejme by to zlepsilo dopravni obsluznost a zvysilo atraktivitu oblasti. Nicmene myslim ze mistnim slo jednak a parkovani a jednak o hluk z tramvaji a holt tech par lidi presvedcilo vedeni radnice o tom ze jejich komfort je vic nez atraktivnejsi mestska cast…

Surio Mario

Kdo ví, kolik lidí z radnice má na Budějovické zaparkovaná svoje auta. 😉

Horst

Nikdo. Využívají parkoviště vedle budovy, které má od radnice v nájmu spřízněná osoba.

ABC

a místní svá auta radostně prodají, ne

mgr.pavel

Hele kde mám v zákonech nějaké právo pravidelně ponechávat na veřejném prostoru tunu železa o velikosti 2×5 metrů?

...

Například v Ústavě ČR, článek 2, odstavec 4: Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.

Bob

Tak to by samozřejmě platilo i v případě, kdyby se na tom středovém pásu zřídil trávník a podél hlavních komunikací by se místo parkovacího pruhu namalovala žlutá čára.

ene bene

Když si nechám před domem hromadu písku, nebo hlíny (zcela ekologický materiál), přijde obsílka z úřadu kvůli záboru veřejného prostranství. Auto tam může stát beztrestně a volně roky.

robert

Neprodají. Nemají totiž co prodávat.

Jan Dobiáš

Odpor Prahy 4 k tramvajím je dlouhodobá záležitost, takže v tom zřejmě bude něco víc. Jinak mohla být trať Jeremenkovou a Českobudějovickou už dávno.

Naposledy dělala komplikace zdejší ODS. Nicméně tento konkrétní starosta se v nedávném rozhovoru dal slyšet, že trať dále na Budějovickou se má postavit „až najednou“ s tratí směr Dvorecký most.

Jan

Najednou asi těžko, vždy se to bude stavět po etapách, tak možná proto se na to vymlouval.

Greta

Tramvajové koleje by šlo zahloubit, zastřešit a parkování by bylo zachováno, případně by přitom šlo nad kolejemi postavit 2podlažní parking house a bylo by parkovacích míst dvojnásobek a krytých. Ale když to není potřeba, tak nic.

Surio Mario

Za tohle by vás skutečná Gréta hnala. 😀

Paja

Zahloubit? Vždyť ood nimi vede Metro C.

...
mgr.pavel

A tu trojnásobnou cenu zaplatí kdo, prosím?

Jako parkovací domy jsou třeba, auta stojící 95% času na ulici moc nemají co dělat. Ale jejich odsun z ulic mají platit majitelé aut, ne veřejné rozpočty.

Hardy

To už by byl Superkocourkov. Dvě metra vedle sebe. Trasa C a C‘.

S. Kaisler

Nepochopil jsem to s tím kolejovým přejezdem. O co jde a co je na tom unikátního?

Kubrt

Způsob ukončení tramvajové tratě bez smyčky – tramvaj (obousměrná) přejede z jedné koleje na druhou a jede zpět https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041450
Unikátní je to v Praze (dnes, dříve to taky bylo všude), ale třeba ve Francii snad není jediná smyčka a vše je ukončeno přejezdy. Pan Šurovský rád akcentuje šotoaspekty 🙂

Jacob

A plánuje se k tomu i nákup nových oboustranných tramvají? Protože doposud se tento způsob otáčení řešil jen při výlukách a na to si DP šetřil starší kusy KTéček.

MartinS.

Proto jsou KTéčka zrekonstruovaná a ještě se chystá reko těch nakoupených z Miškovce (Miskolc).

Kalanis

V dílnách mají spoustu kachen z Miškolce. Jen nemají zatím moc kapacit na jejich kompletaci.

S. Kaisler

Děkuji

Martin

Bodejt by ne, kdyz jsou pozemky cenne, totez v usa, proste koupit pozemek pro tram smycku je jaksi dost drahe, natoz pak po prodlouzeni trati, co pak se smyckou…

Nekdo

Je to tak unikatni, že jen v Krně je jich několik… a v Budapešti hafec…

Bob

Tak samozřejmě – dokud v Praze jezdila koňka nebo dřevěné ringhoferky, tak to bylo běžné i v Praze. A na železnici je to dokonce dodnes nejběžnější a prakticky jediný způsob obracení vlaků. Ovšem v pražské tramvajové síti už nic takového v trvalém provozu není a tudíž pokud takové obratiště bude zřízeno, tak v rámci Prahy bude unikátní, a to až do té doby, než bude buď zrušeno, anebo než bude zavedeno nějaké druhé.

Martin S.

Už se těším na nové volby na Praze 4. To co se tam děje teď, je fakt humus. Snad jim to obyvatelé příště spočítají. Protože oni nedělají dobrého NIC, maximálně sabotují koncepční plány…

Démon

A proč to nevést ulicí „Hvězdova“ na Kavčí Hory?

...

Hvězdova je úzká, naopak v ulici Děkanská vinice I. je místa dost.

Vojta

Nebo dál od pošty Na Strži a k budoucí metro zastávce Olbrachtova, kde by to navázalo na plánovanou trať Jeremenkovou dolů a přes Dvorecký most.

Jan Dobiáš

Beru vás za slovo: Zabýval se někdy někdo seriózně tím, jak by se do této oblasti daly efektivně zavést tramvaje? Tj. Na Kavčí Hory, na Sídl. Pankrác atd. Ulice jsou tu sice široké a poptávka by jistě byla, ale ulice se tak komplikovaně větví, že by tu těch tratí muselo být hned několik, takže by z Povstání musela jezdit jedna linka směr Na Veselí, druhá směr Pankrác, třetí směr Pujmanové a čtvrtá směr Televize. A to už by bylo trochu moc, respektive na každé větvi jedna linka málo.

...

Ano, musela by tam být pro vykrytí děr v intervalech té hlavní linky i doplňkové lokální linky (něco jako kdysi bývala 2 a 23 v oblasti Prahy 6) třeba Kavčí Hory – Otakarova a Pankrác – Otakarova, fungující zároveň jako přivaděč k metru. Do Vozovny Pankrác by dlouhý interval nevadil, odtamtud je to beztak rychlejší na PP pěšky, než jet tramvají tou spirálou kolem vozovny.

ene bene

Kdy začnou soutěžit dodávku obousměrných tramvají? Pankrác, Slivenec, Libuš mají končit natupo a výluky asi taky nepřestanou – to nemůžou s Kačenama ujezdit!

XXXD

Libuš bude jen dočasně, dokud se to neprodlouží na Nové Dvory (jestli to náhodou nebude už ve stejné etapě) a ve Slivenci bude normálně smyčka.

ene bene

Na Libuši dočasně (u nás platí dočasně = cca 20 let), ve Slivenci se taky mělo dočasně končit někde na půl cesty – nebo to už zase neplatí? No a Pankrác taky dočasně. Tak je to plánováno. Možná to nakonec nebude, ale to už snad opravdu nikdo nepočítá s tím, že by tramvajové projekty postupovaly podle plánu? Já sice ne, ale snad aspoň ti plánovači…?

ene bene

Ono by bylo rozumnější pokračovat ulicí Na strži a na Budějovickou se dostávat přes křižovatku Na strži – Jeremenkova, bylo by pak výhledově kratší spojení Pankrác-Dvorce-Smíchov/Barrandov. ale do toho se zjevně nikomu nechce. A rychlé spojení už stejně natrhli posunutím záměru Dvoreckého mostu do méně výhodné polohy.

Ondra

Ano, všechno to dávalo až moc velký smysl… A proto se to taky realizovat nebude, případně v takové variantě, která je tak kompromisní, že problém kapacitního spojení Budějovické, Pankráce a Prahy 5 neřeší. Nakonec to stejnak dopadne tak, že se řekne, že spojení Prahy 4 a 5 bude zajišťovat metro E.

looking4bucho

Na prvni pohled to smysl dava, ale tramvaje na Budejovickou a dale pak na Dvorce jsou soucasti tzv. jizni tramvajove tangety v trase Lihovar – Dvorce – Budějovická – (přes Vyskočilovu, Pekárenskou a U Plynárny) – Chodovská – Eden – Želivského a dále po již otevřených tratích na Palmovku… Do toho by tudiz trasa pres ulici Na Strzi zakomponovat nesla.

ene bene

Taky že ji tam komponovat nikdo nechce. Na strži by vedla radiální přípojka k té vaší tangentě, dočista stejně radiální jako ten plán v Budějovické ulici.

Jan Dobiáš

Trojúhelník přímo na Budějovické umožňuje lepší napojení z více směrů přímo do tohoto centra MČ. Při vedení ulicí Na strži by se mu některé linky vyhýbaly, jiné by vedly oklikou. Zkrátka trať Českobudějovickou je potřeba, i kdyby existovala spojka Na strži.

ene bene

Už skoro 50 let to jde v pohodě bez ní. Je tam metro, obsluha samotné ulice je slabý důvod a žádnou význačnou povrchovou dopravní relaci to nezkracuje. Na strži bude sice taky metro, ale zkrácení relace Pankrác – druhý břeh je značné. Tangenciální relace Budějovická – druhý břeh, která je také potenciálně silná se to nedotkne. Prostě lepší řešení je ta Strž.

Jan Dobiáš

Je tu ovšem ještě relace Pankrác a spol. – Brumlovka. Krom toho je to od Povstání až na Budějovickou jedna urbanistická osa, kterou je zbytečné dělit. To radši vybudovat parkoviště ve středovém pásu Na strži 😁

Karlosz

měli zbourat poštu a místo ní postavit parkovací dům, poté by nebyl problém zrušit parkovací místa a hnát tramvaj na Budějovickou

Marek

Pankrácká pošta je jedna z nejlépe fungujících pošt v týhle zemi. V žádným případě nerušit. Kromě toho tam ani jiná moc neni.

ene bene

„Nejlépe fungující pošta“ – to není zas tak velká pochvala. Tuto neznám, ale podle svých zkušeností s jinými pobočkami bych volil spíše formulaci „méně příšerná, než ostatní“.

JirKa

Tyhle častý řeči o parkovacích domech… By mě zajímalo, kolik lidí by bylo ochotných platit cenu, které by alespoň částečně pokryla náklady. Dnes, i v úplném centrum, je půlka podzemních míst prázdná a lidi raději krouží půl hodiny, aby parkovali „za hubičku“

Martin

Je to lepsi vyuziti mista nez obrovske plochy zaasfaltovane nebo zabetonovane, typicky u nakupnich center, ktere jsou vetsinou jeste roztahane do prostou s jednim patrem,.. inu levne pozemky…

Parkovaci dum nemusi byt o nic drazsi nez rezidentska karta, zalezi jak se k tomu kdo postavi…

...

Je to takový paradox. Lidi nemají problém si jednou pro vždy koupit parkovací místo za 200 nebo 300 tisíc korun, ale odmítají platit desetikoruny za hodinu. Nicméně pochopitelné to je, ty statisíce vydáte jednou a máte to navždy a bez dalších nákladů, naopak ty sice pomalu, leč trvale odtékající peníze jsou nepříjemné.

Martin V.

Tak si to spočítejte. 🙂 Při ceně 10 Kč za hodinu jste na ceně garáže za 2-3 roky a přitom nemáte nic! Tu garáž máte na mnoho desetiletí a pokud ji nepotřebujete, tak ji můžete prodat.

Jan Dobiáš

Ví někdo, jak se vyvíjí situace na Dědině? Tam dostali parkovací dům slíbený – a hýbe se to?

ene bene

Je to jako se vším, začne se stavět „koncem příštího roku“ (to v uvozovkách platí stále, bez ohledu na letopočet):
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-sidliste-dedina-parkovaci-dum-parkovani.A200822_566609_praha-zpravy_rsr

Občan

Osobně to docela chápu. Bez návrhu na nahrazení těch parkovacích míst to prostě nemělo šanci na úspěch hlavně u místních.

Občan

Jenom upřesním, že trať má mojí podporu, jen je podle mě důležité vyřešit i ono parkování v této poměrně dopravně vytížené oblasti.

Martin V.

Čistě teoreticky by si měli občané vyřešit parkování na svém pozemku a za své peníze. Ale to se dá vynutit jen při výstavbě nových bytů. V historické zástavbě s jakýmsi zvykovým právem na parkování na veřejných komunikacích se to dá protlačit jen velmi obtížně. Majitelé aut (a to ne jen těch 450, protože přetlak se logicky přeleje všude okolo) se budou cítit bytostně ohroženi.

Martin

Ted jsem to pocital a tech mist je uprostred asi 350… zrejme byly zapocitany i mista u chodniku, ale da se to, ta ulice od Z.lisky na Budejovickou je dost siroka, lze tam mit jedno podelne a jedno kolme stani a jeste vam zustane stromova alej, 1+1 silnicni pruh s cyklopruhem a chodniky… pak je tam parkoviste v primeticke, kde by slo postavit 1 patro jako u vysocanskeho nadrazi, parkovaci dum pro rezidenty muze vzniknout v Neveklovske ul., kolme stani muze u budovy FU, na strane kde je bilboard, nekolik parovacich stani muze vzniknout v ul. Za zelenou liskou a… Číst vice »

Vojta

to je veřejný prostor, to že tam je aktuálně umožněno parkování, je jen současný stav. Nerozumím proč má 450 domácností omezovat tisíce lidí, kteří by využívali tramvajové spojení.

Občan

Jasně, chápu, ale když se to zruší, tak ti řidiči začnou parkovat v okolí, kde toho místa moc není a pak se z toho stane problém pro celou tu oblast. Chtělo by to prostě řešit paralelně při přípravě tyhle dílčí překážky, aby potom nevznikala překvapení.

Petr

Berte to z dlouhodobého hlediska. Pokud tam bude méně parkování a lepší dostupnost MHD, menší počet obyvatel této části města si bude pořizovat auta a v konečném důsledku ta parkovací místa nebudou potřeba.

ABC

protoze tam byli driv 🙂

Supidio

Teda preferovat parkování jakožto prostředek ekology tolik neoblíbené IAD před stavbou tramvajové trati, jakožto velmi ekologického druhu dobravy, to je opět minimálně na nejakou tu anticenu 🙂

Marťas

Ten první odkaz ale nevede na stránky magistrátu, nýbrž na hlasování o křišťálové lupě. Chápu, že redakce chce hlas, ale raději o anketě napište samostatný článek. No a k věci – tramvaj na Budějovické smysl dává, protože tamtudy projíždějí linky do dalších čtvrtí 118 a 170 a začínají tam regionální bus linky. Spojení na Pankrác mi naopak přijde zbytečné, kdo chce, má dobré spojení 193, která mu taky zastaví před Arkádami (i když u jiného vchodu). Ztráta parkovacích míst je samozřejmě nepříjemná, ale možná šlo řešit jinak, třeba by mohly být tramvajové koleje v pravém jízdním pruhu.

Martin

Taky mi to prijde nelogicke, na Budejovicke je prestupni uzel,…
Slo by to resit i jednoduse, vystavbou parkovacich domu…

V tom je napr. Tokyo hodne prisne, nesmite parkovat na verejnem miste, jen na svem pozemku…

Gale

Pro parkovací domy tam není místo.
Snad jedině vypudit celníky…

Martin

Mohou tam byt i podzemni garaze i parkovaci domy, dokonce by pomohl oi rozsireni ulice, … mista je tam dost…

laska

Fajn – na P4 ODS tramvaj nechce, tak šup s ní na Spořilov a dál na Jižňák prosím!

Radek

Spořilov je taky Praha 4, bohužel.

laska

Díky, špatně jsem se vyjádřil. Doufám že na Sporilove ta trasa nebude pro radnici P4 kontroverzní (= nebude kolidovat s IAD) protože tram až na Háje fakt na JM chceme (aspoň co vim).

Bob

Na Spořilově je ta tramvaj plánována povrchově v tom místě, kde dnes místním kverulantům vadí Spořilovská spojka vedená v hlubokém zářezu. Přičemž dopravní význam té tramvaje je minimální – kdo by se placatil z Jižního Města nebo ze Spořilova do centra tramvají, když mají všude kolem metro, že? A ještě jim pak kvůli zavedené tramvaji zruší nebo zredukují smysluplné a užitečné autobusové linky.

Martin

Na jiznim meste by pomohli spise doprave k metru, jako mistni doprava, ale dost lidi jezdi prave na Zelvu, takze nejvice chybi usek od Sporilova do Strasnic/Vrsovic… anebo kdyby vznikla zel. zastavka na Sporilove s dobrym intervalem vlaku,… Jen je skoda, ze se neuvazuje o zel. spojce ze Smichova do Krce, to by nabylo obrovsky na vyznamu nejen tram. trat., ale i navazne zel. spojeni Smichov-Sporilov-Z.Mesto…

...

Tady by spíš z hlediska plošné obsluhy území dávalo smysl tu trať vést ulicemi Děkanská vinice a Pujmanové, případně k České televizi.

Martin

Jako druha vetev ano, ale klicova je pres Arkady na Budejovickou,…

Michal J.

Parkovat uprostřed městských bulvárů je ústavní právo. Po těch nebohých lidech nikdo nemůže chtít, aby se vzdali druhých aut v rodině, nebo snad dokonce přesedlali na tu ďábelskou tramvaj.

Jan

Aneb jak 400 lidí se záborem veřejného prostranství za směšných 1200 Kč ročně dokáže bolokovat dopravní stavbu která má šanci obsloužit tisíce lidí. A ne jen na Budějovickou, ale dále do Krče a přes Dvorecký most na Smíchov. Samozřejmě dílčí úsek nad metrem není tak efektivní, smysl dostance až celé toto propojení které má nahradit desítky dnešních autobusů.

ABC

Dvorecký most – nekecej a plav!

moot

ono paralelní úsek s metrem není na škodu (ostatně je to tak např Nám rep. – invalidovna). zejména teda kdyby se do budoucna počítalo s protažením směrem dvorecký most, nebo zelený pruh apod. Navíc by to pomohlo, jak se píše v článku, při výluce Pankráce při stavbě metra D

Martin

Lepsi i z hlediska nahradni dopravy,… ale i pro mistni obsluhu uzemi, idealne bych videl i prodlouzeni z Budejovicke do Krce a Modran, nahradi to spoustu autobusu a nestoji to v zacpach…

Ten_z_Bíliny

Vyhánět lidi z aut je šotonesmysl. Spíš by se mělo řešit v rámci projektu i třeba podzemní parkování pod bulváry.

Jan

Ano, mělo by se to řešit a měla by to řešit i Praha 4, ne jen kategoricky smést projekt ze stolu protože jim tam stojí auta uprostřed silnice. Padl od nich vůbec nějaký návrh řešení toho parkování?

Gale

V lokalitách Zelená liška / sídl. Michelská je asi 3000 bytů (z toho přes 600 jen v dané části Budějovické), pro které je k dispozici asi 1200 parkovacích míst. Včetně těch zmíněných 450.

Karlosz

měli zbourat poštu a postavit parkovací dům a tramvaj hnát dál na Budějovickou.

Luděk S.

Nojo, kamarádi z P4. Jen mám obavu, že po volbách je ti neomarxisti z PS poženou. Resp že se tam ani nedostanou. Tak ještě dva roky, no.

Martin S.

Co je na Praha sobě neomarxistického? To slovo je jen konstrukt těch, kteří nedokáží konstruktivně kritizovat.

Luděk S.

Nespolupracují… Abych tak diplomatický řekl. Zlatý Pája Bém.

Jan Pytela

Na tomhle příkladu z P4 je snad dobře vidět, že žádná „zlatá éra Pavla Béma a ODS“ a „doba temna s neomarxisty“ neexistuje, prostě všichni blokují všechno a z 15 let staré politiky si jen selektivně připomínáme věci, které jsme už stihli dostavět.

Jakub

Muzete prosim ukazat nejaky neomarxisticky napad Prahy Sobe a naopak ukazat jake stavby Paja Bem ma na svem uctu? Zahajil Blanku po 5 letech ve funkci a Metro A asi po 7 letech, jak obe stavby vypadaji a jak se prodrazili nemusime diskutovat. Plus nejspis zmenil zadani pro tramvaj na Barrandov, ktera je taky skvostna.. co tam mate dal?

MartinS.

No aspoň zahájil. A díky tomu, že zahájil, se Blankou a metrem A jezdí. Primátorem není už skoro 10 let a kolik takto významných infrastrukturních staveb zahájili jeho nástupci?

Zbyněk

Co by jste chtěl zahajovat s prázdnou kasu vypleněnou splátkami za předraženou Blanku, Opencard a metro do polí?

V. K.

Kmotři z ODS už musí být celkem nervózní, že jsou tak dlouho od moci. Janoušek měl v poslední době celkem výdaje, tak by brzo potřeboval nějakou Open card 2.

Luděk S.

Tak samozřejmě. A zatím to fakt vypadá dost bledě. Ta kavárna zatracená.

Ondra

Takže k novému dvorskému mostu to pak dále povede ulicí Na Strži nebo ?

Frantisek

Poslední divoký převrat na radnici ve prospěch staronového vedení nese své asfaltobetonové ovoce. Nu hlavně, že si k Budějovické kdysi přestěhovali radnici, ještě na úkor polikliniky, a povolili megalomanskou zástavbu, která bude nadále kromě přeplněného metra obsloužena závlekovými autobusovými linkami. Parkovací místa přitom mohla vzniknout podobně jako v Jeremenkově, z krajních pruhů. Objízdná trasa po městské dálnici existuje i tady, navíc by tu trať vedla mimo dva zbývající pruhy. Leč, zatím aspoň něco. I ta pošta jako cíl je docela fajn, snad tam půjde prozatím přestoupit z dále se klikatící 134.

Karlosz

měli zrušit poštu a vystavět parkovací dům. nemám problém s auty, auta jsou ve městě potřeba, ale ta tramvaj taky.

Lukas

Parkovaci dum by mel byt nekde zastrceny, treba za Bauhausem, ne uprostred centra lokality. A i kdyby se novy parkovaci dum objevil, nikdo by nechtel za parkovani platit. Treba vedle parku je parkovaci dum, kde je spousta volnych mist za cenu kolem 1000-1500 mesicne a nikdo o ne nema zajem.

Jarda Š.

Kdyby se zrušily modré zóny a místo nich všude zavedlo placené parkování, tak by byl zájem takový, že by nabídka nestačila. V tom ale vidím jedinou možnou cestu, jak zlepšit dopravu v Praze, auta rezidentů nahnat z ulic do podzemních garáží a parkovacích domů.