Praha se po čtvrt století rozloučí s tramvajemi T6A5, poslední tři nabídne k prodeji
Tramvaje T6A5 ve vozovně Motol. Autor: DPP - Robert Mara
Do budoucna si DPP kromě muzejního vozu ponechá pouze dvě tramvaje T6A5, chce je nasazovat do retroprovozu.
Pokud se dobře pamatuju, tak změna řízení měničů byla v souvislosti s povolením jízdy T6 na Barrandov, přesněji „z Barrandova dolů“ (nějaké teplotní závislosti).
Budou mi chybět i když žiji na Moravě. Nejraději jsem poslouchal jejich rozjezdy a zastavování. Opravdu je škoda, že už je v Praze neuvidím v provozu.
Budou ještě v Brně.
Neupravovali se dodatecne?
Hlavne by meli prodat ty Porschata, treba do Brna, tam by jim dali hezky jmena a byli by stastni
A nebyl by problem s prepolovanim?
Je problém na svorkovnici přehodit dva „dráty“ (byť tlustší)?
No ja nevim, zda tohle by teda stacilo, kdyz pustite stavu z podvozku…
Prosím? Vy si myslíte, že něco „z podvozku“ teče přímo do kolejí? Co třeba diferenciálka? Jak byste si jí představoval?
Vzhledem k tomu, že do Brna a Ostravy byly tramvaje dodávány pro mínus v troleji, tak to jít musí a v ČKD by byli hloupí, kdyby si to nějak zbytečně komplikovali.
cena?
Ta frekvence se nějak měnila při zprovoznění Barrandova.
Navrhujem DPP, aby si zaobstaral na pseudo-retro-šoto-provoz prototypy T6A5 z Bratislavy. Konkrétne vozne 7901 a 7902, ktoré by zaradil pod číslami 0026 a 0027 v červeno-krémovom laku na linku 23. Bratislava ich určite ochotne vymení za dve kompletné súpravy T6A5 z Prahy. Byť na mieste DPB, tak takúto vec okamžite ponúknem DPP. Metrové podvozky pod zvyšné dve súpravy vyskladám z náhradných dielov a získam zadarmo dve súpravy naviac, celkovo 60 vozňov T6A5 v Bratislave.
Errata: príspevok nie je sémanticky konzistentný, lebo som pôvodne dúfal že DPP by vymenili tri súpravy za jednu, neskôr som to zmenil na dve za jednu, ale zvyšok zabudol upraviť.
Nevyplatí se to přerozchodovávat z 1000mm na 1435mm a nevím, jestli jejich skříň není na Bratislavu široká.
Skříň na Bratislavu široká není.
Skříň je stejně široká bez ohledu na rozchod…
Vím, že u starších T3 byla i verze T4 a mám pocit, že to souviselo s osovou vzdáleností koleje. Neuvědomil jsem si, že ta s rozchodem kolejí opravdu nesouvisí.
Celé prerozchodovanie spočíva vo výmene podvozkov, ktorých má DPP určite dosť. Rozmery vozovej skrine T6A5 sú rovnaké.
Konečně. Ten zvuk při rozjezdu a brždění byl mně osobně hrozně nepříjemný.
To je věc názoru. Mně se zase otevírá kudla v kapse při chrastění 15T…
Mě se bzučení trakční výzbroje líbí, naopak mi u T6A5 vadí pískáček zavírání dveří, který je nastaven na jakousi protivnou frekvenci.
Ale co teprve pískáček u „syslografů“…
čím ten zvuk vzniká?
Spínáním tyristorů. Frekvence spínání určuje tón produkovaného zvuku.
Nezpívají náhodou v Brně jezdící „trojčata“ ? Nebo se jedná o jiný typ? Ptám se, protože do Brna jezdívám a občas s trojčaty cestuji.
Možná je ten zvuk jiný. Prostě zpívají jako stará 14 tr.Samozřejmě i při brzdění.
Uvědomil jsem si, že 14Tr bylo X sérií a lišily se i zpěvem. U tramvají to bude asi podobně?
Tyristory jako takové ne, ale jádra (plechy) tlumivek. Je to totéž jako třeba bručení transformátorů.
Tyristory
Proč myslíte, že je nejvíce nehospodárná?
Rozhodně je hodně zastaralá, takže součástky už asi bez kanibalizace nejsou a nemá rekuperaci (což je vlastnost s vlivem na bilanci, ne na žravost proudu).
Tyhle byly moje nejoblíbenější. A proč vlastně končí?
Drtivá většina v Praze už dojezdila v minulých letech a byly nahrazeny 15T, tohle je posledních pár kousků. Staré končí, nové přichází. Už se nedají sehnat součástky elektrické výzbroje.
Pokud se pamatuju, jednim z duvou bylo i otevirai dveri “ven“, coz nesedi do dloouhodobe koncepce zvysovani nastupnich ostuvku.
Nebojte se, T3M2-DVC a T3M budou v provozu ještě nějakou dobu…
Kolik tedy stojí tramvaj T6?
DPP to běžně prodává od 300 tisíc výš, podle nabídek.
Jen pro pochopení – proč se neuvažovalo o repasi? Je vůbec technicky možné zwanovat T6?
Myslím, že DPP se nechtěl zabředávat s vozy, kterých je poměrně málo.
Wanizace spočívá ve stavbě nové tramvaje na starých papírech, takže postavit wanu na bázi T6 by jistě šlo.
Pokud byste znal mechanickou konstrukci T6 (páteřní rám), tak by vám jednoznačně vyšlo, že je to nesmysl.
POkud by se to dělalo stejně jako u wan, tak je nějakej rám u …. Z vozu se použijí maximálně papíry.
A když se staví wana jako nová skříň, tak „páteřní“ rám šrotované skříně má vliv na co?
Někdo by musel vyvinout úplně novou konstrukci skříně, odzkoušet a úředně schválit jako ND. Což se nevyplatí, protože wanizace T3 vyjde levněji – skříň už je vyvinutá, léty provozu odzkoušená, a podíl recyklovaných dílů je vyšší.
T6A5.3 8600 https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040825
Čistě šoto-hypoteticky: rekonstrukce T6A5 s využitím zavedené skříně VarCB3LF, nové el. výzbroje a podvozků (a dokladů) T6??
Ale proč, když můžete wanizovat jetou nebo bouranou T3RP, kde se dá recyklovat skoro všechno, i progress.
A spojit dvě T6, vyrobit nový střední článek a udělat z toho obousměrnou repasi, to už je asi úplná divočina, co?
Jak já asi žiju pod dojmem regionovizace, že repasovat se dá vše a je to i výhodné, ale on to je asi jen český bullshit.
Repasovat se da temer vse, ale s tou vyhodnosti je to casto hodne jinak.
To zkoušeli v Plzni s T3 a nějak se to neujalo.
Technický ředitel tento typ nemá rád, to je prostě holý fakt… Druhá věc která není moc praktická jsou výklopné dveře jak z výhledu, ale i nemožnosti zvýšit nástupní ostrůvek.
PS: největší výhoda T6 nad T3 je ruční řadič a opět díky technickému řediteli se „nové“ wany nemohou dodávat s ním, ale stále se bude šlapat.
Hlavní ekonomický problém je jejich nehospodárná výzbroj bez možnosti rekuperace.
A v tomto jsou horší než T3? Nebo reko T3 bylo stejně nehospodárné jako by bylo tělo T6?
Cegelec Progress je mnohem modernější výzbor a umí rekuperovat, což ČKD TV3 nikoliv. Navíc proti úspornosti T6A5 stojí i vyšší váha vozu.
Má nemá rád, požadavky a ekonomika je jasná. Tramvaj není nízkopodlažní, má zastaralou výzbroj (tu měla už v době výroby), pro další provoz by byla nutná zásadní rekonstrukce. T3 dočasně zachránila nedávná drahá rekonstrukce, až je bude čekat další půjdou také dopryč.
Nešlo by rekontruovat dveře na zalamovací, nebo jinak upravit systém otvírání? Porsche a ForCity výšku nástupišť neomezují?
Výměna dveří a vývoj NP karoserie se finančně nevyplatí
Pokuď by se před lety nerozhodlo o jejich postupném vyřazování, jistě by šly na GO
Myslíte těch 10 centimetrů, aby se vysunuly? Haha. Pobavilo. 🙂
Zkoušelo se to obráceně a je to blbost. https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040824
Ostravské T6 mají dveře skládací (již z výroby), takže „vyvinuté to je“.
Samozřejmě že výklopné dveře omezují výhled ale pořád je tu možnost doplnit o kamerový systém jako v Brně kde všechny vozy mají kamery nad dveřmi takže řidič ma přehled.
Myšleno Brněnské T6, T3R, Vario obě délky a EVO2. I 13T mají kamery ale nejsou přímo pro dveře