Praha schválila prodloužení tramvajové tratě až k poště na Budějovické

Na konečné nebude smyčka, zastávka bude řešena jako úvrať pro provoz obousměrných tramvají.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Siváček

Vzhledem k ukončení metra D je to dobrý nápad a tah. Rozhodně bude trať využitá, to bych se nebál. Jen nerozumím tomu, proč se tam tedy nemá odklonit 18 a trať Na Veselí může zůstat jen jako manipulační, neb je v docházce na 188 a nebo na hlavní na tu 18. Pokud pojede na Pankrác jiná linka a 18 zůstane, tak je to plýtvání, zvlášť v této době kdy se ruší všechno možné.

Inspektor státních drah

Necelý kilometr tramvajové trati budou stavět tři roky 🤦🏼‍♂️.
Naši pradědci, kteří prakticky bez mechanizace postavili za šest let celou severočeskou transverzálu by z toho pekelného tempa kterým o stopadesát let později stavíme umřeli….

bkv

V článku nic takového není…

px50pha

…Celkem jde o 700 metrů nové tratě; hotova by podle města měla být do tří let…. pořídit si brýle, neuškodí to!

bkv

A co místo dávání doporučení zkusit porozumět napsanému textu? Ty tři roky obsahují zpracování projektové dokumentace, spojené územní a stavební řízení a nakonec i tu stavbu o které mluví inspektor. Takže za ty tři roky se musí zvládnout trochu víc než jen stavba o které mluví inspektor…

ušatá

Proč to v 19. a na počátku 20. století šlo to všechno v řádu měsíců nebo jednoho až dvou let. Podívejte se na stavby tratí železnice, ale i na stavby tramvají třeba v Praze, trolejbusů, domů atd. A to byla zanedbatelná technika a řešilo se to hlavně množstvím lidí a vše byla tvrdá ruční práce. Prostě toto dnes není omluvitelné. A pokud chcete příklady, podívejte se do Číny nebo Japonska, jak se tam rychle staví cokoliv. Ta Asie brzy po všech stránkách rozpadající se západní civilizaci převálcuje. Ale tady se bude jen žvanit a hlavně korektně a rvát o koryta… Číst vice »

Martin

Ehm, zrovna na trati na pankrac byla trat postavena drive nez vubec dostala povoleni a dokonce cast zanikla aniz by povoleni ziskala a tak formalne ani neexistovala… V prostoru dnešní zastávky Nuselská radnice bylo nutné od prosince 1929 ukončit tramvajovou linku 13, pro jejíž ukončení byl v zastávce zřízen křížový přejezd, a další, levý přejezd. Toto kolejové uspořádání umožňovalo vlakům jedoucím na Pankrác, aby zde končící vůz linky 13, objely po nesprávné koleji. Možná už ani v daných souvislostech nepřekvapí, že přejezdy Elektrické podniky postavily ještě před vydáním příslušného stavebního povolení. Kuriozitou je však tentokráte možná ta skutečnost, že v… Číst vice »

Jan Horský

Se vším co jste zde napsal souhlasím, ale podívejte se na to ještě jinak. Naši předkové měli nad sebou radní, kteří ten pokrok chtěli a byli rádi když mohli ukázat co se jim podařilo. A co dnes? Banda politiků, kteří se zapomněli někde v 70. letech minulého století nechce o návratu tramvají či stavbě nových tramvajových tratí ani slyšet, protože by to prý sebralo místa k parkování naším „motorovým“ voličům z čehož vyplývá, že ten kdo by nová tramvajová spojení využíval není jejich volič. Je to smutné neb v cizině jsou už dnes tito „politici“ bráni jako přeživší dinosauři na… Číst vice »

robert

Pradědci taky nezasahovali do hustého pokrytí inženýrských sítí a nikdo neřešil, čí je pozemek.

ušatá

Ale řešil.

ušatá

To vše je už víc než ostuda. Obdobné je to u opravy tratě na Beroun. Jestli se nepletu, tak plán na nyní uváděných připravovaných 16 km vychází celkem na 6 let. Přitom jde jen o modernizaci a úpravy, nikoliv výstavbu nové tratě v terénu. Opravdu už je toho nějak na nervy moc.

Jirka

Déčko bude končit zatím dlouho na Pankráci. Jakákoliv doprava, která převezme část lidí, kteří by pokračovali dále metrem C do centra, bude dobrá.

Vašek

Vzhledem k tomu, že pošta přestala doručovat zásilky a pro vše musíte dojít na poštu, toto řešení považuji za přínosné.

jirka

Tam už travaje kdysi jezdily, ale protože to byl souběh nově vybudované trasy metra „C“, byly sneseny. Jak krátkozraké rozhodnutí, to není v Praze ojedinělý případ, viz Václavské náměstí.

David

Existuje vůbec nějaká koncepce rozvoje tramvajové sítě v Praze? Nebo se všechno bude řešit nějakým trvalým provizoriem?

Georg

existuje.

Hojakar

Proc proboha?? Vzdyt je to uplne zbytecne- zastavky stejne jako metro a pokud nepojede metro tak na stavajici zastavku tramvaje se da bez problemu dojit- vetsine cechu by to jen prospelo. Uplne zbytecne vyhozene penize

Jakub

Choďte sám do práce pěšky, prospělo by Vám to!

Hojakar

A vy mě znáte? Já mám sportu dost…

robert

Evidentně pořád málo na to, když dokážeš zplodit takový komentář.

ušatá

A kromě sportu? Něco přeci jen bude scházet.

Paja

Jste-li toho schopen zkuste přemýšlet o následujícím: kočáky, invalidé, lidé s omezenou pohyblivostí, přesun jednu stanici metrem.

Hojakar

A doted to dělali jak??

Jarda Š.

Autobusem 193 a od Arkád na poštu pěšky.

všd

Doteď tam dost lidí jezdilo krátké trasy po Praze autem a tak auta překážela, kde mohla.

ušatá

Hlavně tam jde o tom že se nedá pohodlně a rychle dostat z povrchu k nástupištím. proto ta povrchová doprava je nutná vždy. To metro by spíš mělo být jako rychlá doprava na delší vzdálenosti.

Matus Repka

Pisou to tam celkem jasne – bude se stavet metro D, stanice Pankrac bude mimo provoz, jsou tam mraky kancelari, nahradni doprava bude potreba. Prazskeho Povstani – Pankrac – Budejovicka neni zrovna odlehla periferie a je dobre, kdyz se ti lide rozmelni do vice smeru. Nepisou to tam sice, ale na mnoha jinych mistech – je to treba videt v sirsich souvislostech: Bude se stavet Dvorecky most, i lide v Jeremenkove ulici nakonec pochopi, ze moderni tramvaje na moderni trati nedelaj takovy ramus, jak si to doted mysli a bude to rozhodne prijemna zmena proti hucicim a smradicim kloubovym autobusum… Číst vice »

Hojakar

Ano….pokud by byli plany na pokračování tak to smysl má..jinak si stojím za to že je to nesmysl a vyhazovani penez ktere by se dali vyuzit lepe…

ušatá

Však ono se to časem prodlouží. Rozum musí zvítězit i navzdory ODS.

Martin

Pokud by se prodlouzila v planovanem smeru az na Budejovickou, ma vetsi smysl, ale P4 nechce rusit placena parkoviste…
Mj. by umoznily tramvaje zruseni provozu linky 193, ta by mohla byt zkracena na Budejovickou

Georg

tram 18 na povstani prazdna nejezdi a 124 v ose teto zamyslene tramvaje kupodivu taky ne.
na budejovickou se doufam probojujou a odboci tam doprava… 🙂

Inspektor státních drah

Chodit PĚŠKY ??
Blázníš?
Zpovykaní Pražáci potřebují zastávku tramvaje u každých dveří, zastávku metra v každé ulici a vlak aby jezdil v intervalech metra.
A to celé ideálně zadarmo, protože 4500 za roční kupón je strašně drahé.

Tak trochu doufám, že Covid krize bude dlouhá a hluboká, trochu se uskromnit a žít střídměji by naší rozežrané společnosti jenom prospělo….

.

px50pha

kdyby jste bydlel v Praze, dělal by jste přesně to samé, co píšete 🙂 jj, závist je hrozná věc

Karlosz

když už jsi tak nepřející, tak se taky přidám.. doufám že Vás ten covid postihne co nejhůř a taky přijdete o práci ať nemáte co do huby alespoň půl roku!

všd

Většina Čechů, kterým by prospěla chůze, pojede autem.

jakub (easydrink)

Z článku plyne, že nově schválený úsek by měl mít 700 metrů, ale jestli to chápu správně, tak těch 700 metrů je včetně toho, co se již staví, tedy od ulice Na Veselí až po konečnou.

Martin
Jan Dobiáš

👍

Marek

Otevřel jsem si mapu, abych věděl, kam tu trať dlouhou 700 m natáhnou – https://mapy.cz/s/mobefefebu
Dále (po ulici Budějovická) jsou ta parkovací místa. Než tam začala parkovat auta, nejezdily tam kdysi tramvaje (před zprovozněním metra C)?

Kubrt

Jasně, že jo.

Jiří Kocurek

Jenže tehdy měl auto každý desátý, dvacáty, oproti dnešku. Zas na druhou stranu ubylo telefnonních budek. Svět se mění.

Martin

Jsou tam placena mista… nejen rezidencni…

Láďa

Ta pošta je teda podle mě spíš na Pankráci než na budějovické.

Jakub P

Je na Budějovické ulici (adresu má teda Na Strži, ale přístup je spíš z Budějovické)

Láďa

Jo to sice jo, ale kdyby mi někdo řekl pošta na Budějovické, určitě si nepředstvím tuhle

MaT

Ale to je jen tím, že si jako tu „Budějovickou“ představujete právě tu stanici metra. Ale samotná ulice Budějovická je sakra dlouhá, já si pamatuji, jak jsem ještě když jsem byl na gymplu při nějaké výpravě v Praze hledal adresu Budějovická 5 a právě jsem si nevybral ten správný konec ulice… Tehdy ještě nebyly mapy v mobilech… Ale každopádně si od té doby si pamatuji, že Budějovická ulice je přes tři stanice metra (Pankrác, Budějovická, Kačerov).

Martin

..my modri uz vedeli, ze se cisluje od centra 😉

všd

Někde. A někde od Vltavy.

robert

Velice správně. Už se těším, až záměr přijde na můj stůl. 🙂

Občan

Neví někdo, proč nikde nikdo nezkouší prosadit návrh, aby z Pankráce na Budějovickou vedly koleje po stranách ulice? Myslím, že by to bylo kompromisní řešení pro obě strany, ale nevšiml jsem si, že by ho brali v potaz politici.

Twix

To mě také napadlo, pro parkování je Budějovická využívaná dost, ale zase tolik aut po ní neproudí. Kdysi jsem jel v odpolední špičce na kole po Budějovické ze Zelené Lišky k Olbrachtově a tak nějak jsem byl v těch dvou pruzích docela osamělý. Takže kapacita na tramvaj přímo v jízdním pruhu by asi byla, spíš by se to někomu nelíbilo z hlediska možných kolizních situací.

Jiří Dembovský

Tak ještě by se měl zrušit zákaz zastavení od pošty po Olbrachtku a místa pro parkování bude taky dost.

Martin

No, otazkou je, jab by to ovlivnilo alej a IS… kdyz stredovy pas je pro tramvaje pripraveny… Myslim, ze by bylo lepsi postavit nova parkoviste…
https://en.mapy.cz/s/rofalamavu – Body ukazuji mista, kde by slo navysit pocet stani o rezidencni parkovani… Dalsi upravy by mohli byt primo v Budejovicke ul., u tech nizkych prizemnich obchodu a pred FU…

všd

Parkující lidé by z parkovacích míst vyjížděli do tramvajové tratě. Nebylo by to moc bezpečné.

Lex

Máte na mysli třeba jak je to v Plzni na Slovanské ulici? Tak to je zakázané a v Plzni je to přežitek norem minulých…
A pokud myslíte oddělené pásy tram a aut, tak to je zas na prostor náročnější a to netuším jestli ta ulice zvládne prostorově.

Walker

Jak rikate, v Plzni to tak je. A pokud to tam nekdo nezna, tak ho mozna i prekvapi odstavena auta „uprostred“ silnice. To asi v Praze nepotrebujeme 🙂

Kalanis

Ještě jinak. Na rozdíl od Plzně, tady je nápad mít koleje jako projížděný pruh. Akorát bude na kraji.

Martin

Podobny navrh je i pro tramvaje na Budejovicke… Zakazane to neni… i pravidla silnicniho provozu to znaji…

Martin

Pardon, myslel jsem Bohnice…

Filip Peter

Uspořádání trati jako ve Vídni je poměrně dobré řešení. Je to, ale problematické v prostoru kde je hodně podniků které je třeba zavážet, protože není možné, zboží nosit přes koleje. V křižovatkách může vzniknout nebezpečí, kdy řidič nepochopí, že stejným směrem jedoucí tramvaj nemusí dobrzdit jeho manévr. A problematický je i přechod zpět na střed, ať už v koncové stanici nebo při napojení do zbytku sítě. Nicméně v málo frekventované ulici, plné pouze obytných domů, bych řekl že je to dobré řešení.

Frantisek

Myslím si, že mnohem lepší by bylo přesunout do krajních pruhů ta auta a střed nechat tramvaji. Jednak tím odpadne přecházení vozovek k zaparkovaným autům, jednak nebudou u domů takové vibrace a jednak bude snazší odbočování do přilehlých ulic. Pochopitelně podélná stání nenabídnou takovou kapacitu. Při požadavku na zachování počtu míst se nabízí stavba menších parkovacích domů na volných prostranstvích v okolí, kde se již parkuje, tzn. kolem Přímětické ulice a vedle předimenzované Raiffeisen v Pacovské, případně podzemně pod obchody podél Budějovické. Na auto to tak bude pro část lidí o něco dál než na tramvaj, což je dobrá motivace… Číst vice »

ušatá

Navíc ono tam je stále to těleso, takže úpravy na obnovení tratě nejsou tak složité.

Martin

To teleso se bude muset zmenit, tedy vytrhat koleje, vyhazet prazce odizolovat, polozit antivibracni vrstvu atp… jednoduche to je z hlediska prostoru, ktery je primo pro trat pripraveny aniz by se muselo zasahnout do ostatnich casti ulice, kanalizace nebo IS…

Pražák

To už je druhá nová trať, která nemá být zakončena smyčkou, ale pouze úvratí pro obousměrné tramvaje. Má vůbec DPP dostatek tramvají, aby to pokryl? Nebo se zase budou po světě shánět ojeté kačeny? Že by došlo na nákup nových je myslím na nějaký čas z říše snů.

Občan

Tak Libuš má být úvrať jen dočasně, pokud teda vůbec bude a nepostaví to rovnou až na ND.

Jan

Právě proto se kačeny nakupovaly, celkem 15 kusů. Zatím to stačí. Pokud dojde na větší rozšiřování tramvajové sítě tak budou potřeba další tramvaje a to by chtělo řešit už teď, ještě než se bude stavět.

Pražák

Stačí? Libuš, Pankrác, do toho údržba, nehody, případně nějaké rekonstrukce kolejí kdy bude nutné krátkodobě nasadit kačeny a může být problém.

Hajnej

Těch Kačen snad bylo trochu víc, ne…?

a8n

Opravdu jen trochu, ještě dvě ze Strausbergu.

Martin V.

Hlavně by to chtělo trošku modernější obousměrnou tramvaj než je Kačena.

Kuba

Třetí, ještě Holyně.

Kubrt

Tam bude smyčka.

Pavel Q

Tak v nejhorším bude vedena nějaká „pobřežní hlídka“ Pankrác-Libuš

Leinad

Nebo místní linka typu Synkáč – Budějovická.
Při rozkopané smyčce Nádraží Hostivař byla linka 26 Divoká Šárka – Hostivařská, 22 Bílá Hora – Nádraží Strašnice, 32 Kubánské Náměstí – Hostivařská.
Když to zavést přestup u 22 výlukově, proč ne trvale 😀

Martin

Prejezd se planuje jen na Budejovicke, v Libusi se pocita s docasnou smyckou nez se postavi druha etapa… alespon myslim…

vydra

Bylo by pěkné, kdyby se podařilo tramvaj protáhnout ke kancelářím na Budějovické.

Josef

Do kterych uz ted moc lidi jezdit nebude?

Walker

Myslite, ze uz tam nikdy nikdo nebude jezdit? Jakoze uz do skonani sveta se bude delat na Home Office?

Twix

Ne, ale dost možná někteří lidé budou do skonání světa dělat třeba napůl z domova a napůl z kanceláře – zvlášť ve firmách co tam sídlí teď, tj. softwarové firmy, banky a telekomunikace. Hádám že jejich kanceláře se zmenší a třeba se tam pak nastěhují nějaké další firmy, takže lepší obslužnost to určitě bude chtít (když se zavřel jeden pruh na Vyskočilově směrem k Budějovické, cestou na Smíchov jsem místo nástupu do 118 přímo na Brumlovce šel pěšky na Budějovickou a cestou dva autobusy předešel), jen nevím jestli ji dobře zajistí tramvaj.

Lech Malý

Jako člověk, který je od března souvisle na houmofále, můžu říct, že se mi po kanclu docela stýská. Nejvíc věcí se vyřešilo v kuchyňce u kafe, s tužkou a papírem, ev. když šli kuřáci na střechu na cigáro. Fyzickou blízkost prostě žádné konfkóly nenahradí. Také je v kanceláři jasně oddělen domov od práce.

LiborV

V některých zahraničních metropolích se začínají části kancelářských areálů (většinou vyšší patra) předělávat na byty. Počítají s tím, že firmy více zavedou v kancelářích sdílená pracovní místa. Kdy se 2 lidi na plný úvazek budou dělit o 1 fyzickou židli v kanceláři, nebo si budou na 1 – 2 dny v týdnu rezervovat v interním systému židli a stůl na centrále, podobně jako salonek a zbytek práce bude z domu. I mě fyzický kontakt chybí.

ušatá

A bytová zástavba tam není?

Jan

Už jsem někde četl, že možný kompromis by byl nechat střed pro tramvaje, v ulici snížit dva pruhy na jeden a mít dva souvislé pásy pro parkování podél chodníků. Teď ještě aby s tím souhlasili páni radní a může se to protáhnout. Zatím se hledaly důvody proč to nejde a já bych rád hledal způsoby jak to provést bez prosazování pouze jednoho způsobu provedení.

Kalanis

Jiný kompromis – Tramvaje s autopruhy na střed a parkování šikmo na strany. Něco jako Šafaříkova / Zvonařka ZC. A zastávky vysunutím ostrůvku. Kapacita průjezdu snížená, parkování zachováno, tramvaj zpátky.

MaT

No obávám se, že když to nebudou parkovací místa, tak bude místním vadit hluk… Ony ty tramvaje brzdí a občas cinkají…

Já osobně bych tedy měl raději před domem tramvajovou trať, než rušnou ulici. Ty tramvaje většinou nejezdí kontinuálně, ale jen po pár minutách. A hlavně tolik nesmrdí… Ale možná to lidé na Praze 4 vidí nějak jinak, než my tady na Vinohradech…

Jiří Kocurek

Místní to většinou vidí tak, že to parkoviště je jejich, tedy pro ně. A tak tam parkují.
A jinak je to skvělý trénink do Anglie/Japonska apod. Vlevo od jízdního pruhu je to, co v Evropě má být vpravo.

Jiří Kocurek

Až tam, kde je Gympl, Úřad městské části a Poliklinika?

Gwann

Tak teď ješte nové volby na P4, vypoklonkovat tu aktuální sebranku a protáhnout na Budejarnu a k Brumlovce. A třeba taky Olbrachtovou.

Protože jak rozvrtaji stanici Pankrác kvůli Decku, tak si nedokážu představit ty zástupy z Budějovické k poště…na salinu

Aleš

Proč by tam proudily zástupy? Dojedou na Povstání a pak tramvají na Pankrác. Ano, ta trať by se měla prodloužit až na Brumlovku nebo do Dvorců, ale pokud ne, tak viz výše.

Gwann

Pokud stanici nezavrou úplně, vc průjezdu.

všd

To není v plánu.

Gwann

PS: samotné depo písnice se bude stavět kdo ví kdy. Takže bych čekal kolejové propojení ve stanici Pankrác a to se bez přerušení provozu neobejde.

...

Proč ne? Vždyť jeden slepý tunel tam už dávno je.

Kubrt

Aktuálně se uvažuje výstavba najednou až do Písnice, bez mezifáze na Nové Dvory.

Gwann

Spojka na C tam je v plánu ale pořád, ne?

Frantisek

Jasně, i to se skřípěním zubů jde, ale musí do té doby být současně s vedením až k poště přesunuta i zastávka na náměstí Hrdinů, což nynější „revoluční zastupitelstvo“ – vzniklé svržením toho vzešlého z voleb a obsahující nejméně jednu „starou strukturu“ – také odmítá, stejně jako jakoukoli tramvaj do doby uzavření té stanice. Skoro to vypadá, že chtějí dosáhnout náhradního autobusu tak jako tak, aby i při výluce mohli na nových kolejích dále parkovat a poukázat na jejich „zbytečnost“…

Jarda Š.

Posun zastávky má snad být dřív, v rámci rekonstrukce trati v Táborské v příštím roce.