Praha proškrtá autobusové linky, 35 jich ukončí provoz ve 22:00
Autobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPP
Omezení v pražské MHD jsou zatím menší než při první vlně pandemie. Počet přepravených cestujících prudce klesá.
Z jedné disertační práce jsem vyhrabal tenhle obrázek:
https://imgup.cz/image/kr5k
Místo toho zeleného prostoru by se otáčely tramvaje. Pak by tam bylo 110 míst P+R a 11 míst K+R. A zvlášť plocha pro autobusy.
Pardon, velice se omlouvám, je to reakce k jinému článku.
Kdy konecne zrusi ranni flamendry z Prahy?
Jsem zvědav jesli padnou školní posilové vlaky jako na jaře.. Kolem Prahy asi moc ne ale ve zbytku ČR..
Jo, to dá rozum. Na co tolik spojů, když není koho ani kam vozit?
Některým cestujícím se ale cesta zkomplikuje. Třeba 240 měla zůstat alespoň v trase Černý Most – Boloňská, protože rozumná alternativa je až ve zbytku trasy, Boloňská – Háje.
když není koho kam vozit? 1, 2, nebo 5 cestujících si spoj najde jiný, tak proč udržovat ztrátové spoje ?
Protože asi není v zájmu veřejnosti, aby dotyčný místo parminutové cesty Čerňák – Dubeč se nechal promořovat cestou metrem přes centrum. A ani není v zájmu PIDu, aby přestal kupovat jízdenky a jezdil by taxíkem.
Stačilo by začlenit taxíky do PIDu, a PID by se nemusel bát konkurence.
To omezení se mě týká, ale přesto ho chápu. Zařídím se podle toho.
Zavedl bych je po 22. hodině jako spoje na zavolanou. Nějaký čas před odjezdem by cestující mohl zavolat, že chce jet, a spoj by normálně jel. Nejely by jen ty spoje, o které by si žádný cestující nezavolal.
Ne, ve městě fakt ne.
A proč ne? Proč je podle vás lepší, aby nejelo nic?
Musel byste držet poměrně dost řidičů a nafta by se moc neušetřila, s těmi přejezdy.
Jakože taxislužba, jenom s 12tunových vehiklem?
Parametry lze nastavit i tak, že provoz bude možný rovněž menším vozidlem a odveze jen předem objednané cestující. Taxislužba vozí od domu k domu, autobus ze zastávky na zastávku. Nevím, proč by měl mít cestující, který chce jet večer, horší podmínky než cestující, který chce jet dopoledne.
Na co 12 tun, budem tu mít maršrutne taxi https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Hyundai_County_SWB_built_in_Moscow%2C_Russia.jpg 🙂
Výsledkem by bylo, že by si opilci na domácím šestičlenném mejdánku volali jen tak naprázdno z plezíru autobus. 🙂
I opilec je cestující. I kdyz casto nesplnuje prepravni podminku řádné čistoty.
V tom případě má být vyloučen z přepravy dle platných SPP.
A na tu zavolanou jako odjede celou linku a nebo jen kousek? Některý linky to mají v pohodě kolem hodiny mezi konečnými, jak dopředu objednávat? A po výstupu volajiciho ten autobus udela co?
To jsou jak nápady že základní školy.
To existuje, jmenuje se to TAXI 😉
super nápad! ve Zlámaný Lhotě no problem. ve větším městě bych ale operátora na lince dělat nechtěl, volali by akorát ožralí volové a srandisti
Libi se mi jak tzv. metrolinky jsou dnes povazovany za doplnkove 😀
Takže došlo k reálnému zdražení předplatních kupónů, za stejné prachy je méně muziky.
Takzvana lose-lose situace, vy dostanete za stejne penize horsi sluzbu a o to vice poskytovatel prodela 😉
Cena se trochu přiblížila reálu. 🙂 Horší to mají uživatelé ostatních druhů jízdného.
Jak je možné, že autobusy na letiště dosud jezdí v intervalech, které jsou naprosto neadekvátní počtu odletů a příletů?! Např. ráno se jezdí i v minutovém kombinovaném intervalu, přitom za celé dopoledne je plánováno jen asi deset odletů.
Airport Express nemá minutový interval. 119 atd. jsou i pro obsluhu Dědiny, OC Šestka, Na Padesátníku atd.
Ale souhlasím, je toho moc.
AE nejezdí
Ano, taky píšu interval v kombinaci více linek, viz IDOS odjezdy v úseku K letišti-Terminal 3, 2, 1.
119 je hlavně k obsluze sídliště. Největší nápor na letišti byl před koronou v neděli odpoledne a to 119 měla interval 7-8 minut. Asi by se mělo zvážit, jestli je účelné, aby tolik busů zajíždělo až na letiště.
Ja bych to proskrtal poradne, spousta autobusu je zbytecnych
Super, tak házejte čísla linek které si myslíte že je třeba zrušit.
Metro po 22 hod. do ukončení provozu v intervalu 20 min. Všechny tramvajové linky pak v intervalu 30 minut. To obdobné pro páteřní autobusové linky.
A jak budou navazovat autobusy po 30 minutách na metro po 20 minutách?
Tohle ti lidi, kteří mají od května mokré sny o opětovném zavírání všeho, přece neřeší.
Občas ano, občas ne. Teda častěji ne než ano. A za pár dní se ten interval Metra posune o 10 minut.
„147 (kompenzováno intervalem 20 minut na lince 107)“ Jak tomu máme rozumět? Interval 20 minut je i po 22. hodině přece na lince č. 107 minimálně v pracovní dny už teď, a do toho jezdí proloženě navíc i ta „stočtyřicetsedmička“ (rovněž po 20 minutách) – takže jaká kompenzace, když zrušením linky č. 147 večer navíc úplně odříznou od MHD zadní část Výhled, kde také bydlí docela dost lidí? Mnohem lepší by bylo udělat v těch pozdních večerních hodinách (a možná o víkendech celodenně) závlek spojů linky č. 147 na Suchdole mezi zastávkami Budovec a Suchdolské náměstí až do smyčky Suchdol… Číst vice »
Kraj by měl zrušit rozjezd vlaků z Prahy ve 2:30 ráno. Jezdí to teď po uzavření hospod úplně prázdné.
No tak ta 207, to zas bude mezi Florencí a Ohradou nářez. V květnu a v červnu to takhle omezené bylo a 133 jezdila ještě o půlnoci našlapaná po střechu, protože v tomhle úseku vznikl interval 20 minut. Chápu, že Praha 1 zeje v noci prázdnotou, ale očekával bych buď jen zkrácení trasy po Florenc, anebo zkrácení intervalu na lince 133.
Spolu se zavřením hospod ve 20h a poklesem venkovních teplot obsazenost spojů večer už od dneska dramaticky poklesne.
Zrovna linky 207 a 175 využívám pro dopravu z Florence na Žižkov, když přijíždím do Prahy autobusem po 22:00 a moc alternativ nemají.
Alternativ jak se mhd dostat na Žižkov kromě Florence je spousta, přes Hlavní nádraží, přes Palmovku, přes Želivského…
Když on ten Žižkov je dost velký a členity…
V Konevce jezdi jen 133 a 207 z Florence, to jsou stezejni linky, doplnene mene frekventovanou 175… z Palmovky tam nic nejezdi, az z Vysocanske a Flory jeste 136…
Z Palmovky na Žižkov tram 1, 16, 10
Úžasná rada – Ohrada je jenom asi kilometr od faktického centra klasického Žižkova (é např. okolí Roháčovy ulice): navíc na tu Palmovku je třeba se nejdřív dostat z centra …
plete si žižkov a želivského, navic jednicka jede na spojovaci.
Centrum Žižkova = Ohrada a do toho místa je obslužnost mhd ze směrů, jak jsem zmiňoval výše. https://mapy.cz/s/femagalaba
Jaká je k 175 alternativa na Sídliště na Groši (poněkud jinde než tramvajová zast. Na Groši)?
To je v pěší docházce od tramvaje, jako to bylo roky předtím. Ve dvě v noci tam taky nic nejede, tak tam holt nic nepojede ani v jedenáct večer.
Hlavně prosím neomezovat metro. Ráno to bylo pěkná promořovací tlačenka.
A on od zítřka bude metro někdo potřebovat? 😂
Zítra se bude pro změnu zplošťovat křivka. Od teď budeme v liché dny zplošťovat a v sudé promořovat.
No dneska bylo v metru docela nebezpečně plno, snad se to zlepší. Citelně pohodlnější to bylo minulý pátek.
Nebude. Zítra totiž nastane Ragnarök a na Václaváku zakotví loď zemřelých.