lot
Autobusy Doprava ve městě

Praha proškrtá autobusové linky, 35 jich ukončí provoz ve 22:00

Autobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPP
Autobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPP
Omezení v pražské MHD jsou zatím menší než při první vlně pandemie. Počet přepravených cestujících prudce klesá.

Praha se rozhodla výrazně omezit provoz městské hromadné dopravy kvůli velkému poklesu počtu cestujících. Od soboty dočasně ukončí provoz na 35 vybraných autobusových linkách po 22. hodině. V tiskové zprávě to dnes oznámily Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a Ropid.

V metru na základě sčítačů v jednotlivých vestibulech počet cestujících od prvního týdne v září po první týden v říjnu klesl o více než 15 %. Na začátku října pak metro využívalo o 43 % cestujících méně než ve stejném období minulého roku,“ uvedl DPP v tiskové zprávě. Podle DPP obsazenost v autobusech za týden spadla o deset procent, večer pak podstatně více.

Zatímco na začátku září na některých spojích v některých úsecích linky 121 cestovalo po 22. hodině 0 až maximálně 11 cestujících, na začátku října to bylo 0 až maximálně 4 cestující. O 25 % spadla vytíženost večerních spojů i na lince 121 z průměrných 8,3 cestujícího na začátku září na 6,2 na začátku října. Obdobně nebo ještě hůře jsou na tom další linky.

Omezení se týká linek 101, 108, 110, 115, 117, 121, 124, 142, 143, 147 (kompenzováno intervalem 20 minut na lince 107), 153, 155, 158, 160, 164, 168, 169, 170, 175, 185, 196, 203, 204, 207, 208, 209, 224, 228, 230, 240, 245 a 247. „Jsou to buď linky doplňkového charakteru, které nejsou určeny pro základní obsluhu území, nebo linky, místo nichž lze po 22:00 využít jiné spoje,“ uvedl DPP. Linky 150 a 152 budou po 22:00 mimo provoz pouze v úsecích Kačerov – Želivského, respektive Českomoravská – Kobylisy. Interval linek 165 a 202 přejde po 22:00 na 60 minut, na lince 176 na 40 minut.

Oproti jarním měsícům je počet autobusových linek s ukončeným provozem ve 22:00 nižší. Provoz všech ostatních autobusových linek, tramvají a metra zůstává nezměněn. Pokud dojde ke zpřísnění mimořádných opatření a přerušení výuky na všech stupních a typech škol, dojde k ukončení školních linek.

Odebírat
Upozornit na
guest
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

Z jedné disertační práce jsem vyhrabal tenhle obrázek:
https://imgup.cz/image/kr5k
Místo toho zeleného prostoru by se otáčely tramvaje. Pak by tam bylo 110 míst P+R a 11 míst K+R. A zvlášť plocha pro autobusy.

robert

Pardon, velice se omlouvám, je to reakce k jinému článku.

Koro

Kdy konecne zrusi ranni flamendry z Prahy?

Zabakovec

Jsem zvědav jesli padnou školní posilové vlaky jako na jaře.. Kolem Prahy asi moc ne ale ve zbytku ČR..

robert

Jo, to dá rozum. Na co tolik spojů, když není koho ani kam vozit?

Marťas

Některým cestujícím se ale cesta zkomplikuje. Třeba 240 měla zůstat alespoň v trase Černý Most – Boloňská, protože rozumná alternativa je až ve zbytku trasy, Boloňská – Háje.

px50pha

když není koho kam vozit? 1, 2, nebo 5 cestujících si spoj najde jiný, tak proč udržovat ztrátové spoje ?

Leinad

Protože asi není v zájmu veřejnosti, aby dotyčný místo parminutové cesty Čerňák – Dubeč se nechal promořovat cestou metrem přes centrum. A ani není v zájmu PIDu, aby přestal kupovat jízdenky a jezdil by taxíkem.

Bob

Stačilo by začlenit taxíky do PIDu, a PID by se nemusel bát konkurence.

robert

To omezení se mě týká, ale přesto ho chápu. Zařídím se podle toho.

Marťas

Zavedl bych je po 22. hodině jako spoje na zavolanou. Nějaký čas před odjezdem by cestující mohl zavolat, že chce jet, a spoj by normálně jel. Nejely by jen ty spoje, o které by si žádný cestující nezavolal.

Kubrt

Ne, ve městě fakt ne.

Marťas

A proč ne? Proč je podle vás lepší, aby nejelo nic?

Frantisek

Musel byste držet poměrně dost řidičů a nafta by se moc neušetřila, s těmi přejezdy.

Jiří Kocurek

Jakože taxislužba, jenom s 12tunových vehiklem?

Marťas

Parametry lze nastavit i tak, že provoz bude možný rovněž menším vozidlem a odveze jen předem objednané cestující. Taxislužba vozí od domu k domu, autobus ze zastávky na zastávku. Nevím, proč by měl mít cestující, který chce jet večer, horší podmínky než cestující, který chce jet dopoledne.

Jan
Tomáš V.

Výsledkem by bylo, že by si opilci na domácím šestičlenném mejdánku volali jen tak naprázdno z plezíru autobus. 🙂

Thegrid

I opilec je cestující. I kdyz casto nesplnuje prepravni podminku řádné čistoty.

Jackub

V tom případě má být vyloučen z přepravy dle platných SPP.

David

A na tu zavolanou jako odjede celou linku a nebo jen kousek? Některý linky to mají v pohodě kolem hodiny mezi konečnými, jak dopředu objednávat? A po výstupu volajiciho ten autobus udela co?

To jsou jak nápady že základní školy.

R2R2

To existuje, jmenuje se to TAXI 😉

px50pha

super nápad! ve Zlámaný Lhotě no problem. ve větším městě bych ale operátora na lince dělat nechtěl, volali by akorát ožralí volové a srandisti

Martin

Libi se mi jak tzv. metrolinky jsou dnes povazovany za doplnkove 😀

švestka

Takže došlo k reálnému zdražení předplatních kupónů, za stejné prachy je méně muziky.

R2R2

Takzvana lose-lose situace, vy dostanete za stejne penize horsi sluzbu a o to vice poskytovatel prodela 😉

Frantisek

Cena se trochu přiblížila reálu. 🙂 Horší to mají uživatelé ostatních druhů jízdného.

Kalina

Jak je možné, že autobusy na letiště dosud jezdí v intervalech, které jsou naprosto neadekvátní počtu odletů a příletů?! Např. ráno se jezdí i v minutovém kombinovaném intervalu, přitom za celé dopoledne je plánováno jen asi deset odletů.

Leinad

Airport Express nemá minutový interval. 119 atd. jsou i pro obsluhu Dědiny, OC Šestka, Na Padesátníku atd.
Ale souhlasím, je toho moc.

Dodo

AE nejezdí

Kalina

Ano, taky píšu interval v kombinaci více linek, viz IDOS odjezdy v úseku K letišti-Terminal 3, 2, 1.

Jirka

119 je hlavně k obsluze sídliště. Největší nápor na letišti byl před koronou v neděli odpoledne a to 119 měla interval 7-8 minut. Asi by se mělo zvážit, jestli je účelné, aby tolik busů zajíždělo až na letiště.

Leoš Konečný

Ja bych to proskrtal poradne, spousta autobusu je zbytecnych

Jan

Super, tak házejte čísla linek které si myslíte že je třeba zrušit.

PetrB

Metro po 22 hod. do ukončení provozu v intervalu 20 min. Všechny tramvajové linky pak v intervalu 30 minut. To obdobné pro páteřní autobusové linky.

orky

A jak budou navazovat autobusy po 30 minutách na metro po 20 minutách?

Petr

Tohle ti lidi, kteří mají od května mokré sny o opětovném zavírání všeho, přece neřeší.

Jiří Kocurek

Občas ano, občas ne. Teda častěji ne než ano. A za pár dní se ten interval Metra posune o 10 minut.

Suchdolák

„147 (kompenzováno intervalem 20 minut na lince 107)“ Jak tomu máme rozumět? Interval 20 minut je i po 22. hodině přece na lince č. 107 minimálně v pracovní dny už teď, a do toho jezdí proloženě navíc i ta „stočtyřicetsedmička“ (rovněž po 20 minutách) – takže jaká kompenzace, když zrušením linky č. 147 večer navíc úplně odříznou od MHD zadní část Výhled, kde také bydlí docela dost lidí? Mnohem lepší by bylo udělat v těch pozdních večerních hodinách (a možná o víkendech celodenně) závlek spojů linky č. 147 na Suchdole mezi zastávkami Budovec a Suchdolské náměstí až do smyčky Suchdol… Číst vice »

František

Kraj by měl zrušit rozjezd vlaků z Prahy ve 2:30 ráno. Jezdí to teď po uzavření hospod úplně prázdné.

Petr

No tak ta 207, to zas bude mezi Florencí a Ohradou nářez. V květnu a v červnu to takhle omezené bylo a 133 jezdila ještě o půlnoci našlapaná po střechu, protože v tomhle úseku vznikl interval 20 minut. Chápu, že Praha 1 zeje v noci prázdnotou, ale očekával bych buď jen zkrácení trasy po Florenc, anebo zkrácení intervalu na lince 133.

Kalina

Spolu se zavřením hospod ve 20h a poklesem venkovních teplot obsazenost spojů večer už od dneska dramaticky poklesne.

Netris

Zrovna linky 207 a 175 využívám pro dopravu z Florence na Žižkov, když přijíždím do Prahy autobusem po 22:00 a moc alternativ nemají.

Kalina

Alternativ jak se mhd dostat na Žižkov kromě Florence je spousta, přes Hlavní nádraží, přes Palmovku, přes Želivského…

Kubrt

Když on ten Žižkov je dost velký a členity…

Martin

V Konevce jezdi jen 133 a 207 z Florence, to jsou stezejni linky, doplnene mene frekventovanou 175… z Palmovky tam nic nejezdi, az z Vysocanske a Flory jeste 136…

Kalina

Z Palmovky na Žižkov tram 1, 16, 10

realista

Úžasná rada – Ohrada je jenom asi kilometr od faktického centra klasického Žižkova (é např. okolí Roháčovy ulice): navíc na tu Palmovku je třeba se nejdřív dostat z centra …

Filda

plete si žižkov a želivského, navic jednicka jede na spojovaci.

Kalina

Centrum Žižkova = Ohrada a do toho místa je obslužnost mhd ze směrů, jak jsem zmiňoval výše. https://mapy.cz/s/femagalaba

švestka

Jaká je k 175 alternativa na Sídliště na Groši (poněkud jinde než tramvajová zast. Na Groši)?

Bob

To je v pěší docházce od tramvaje, jako to bylo roky předtím. Ve dvě v noci tam taky nic nejede, tak tam holt nic nepojede ani v jedenáct večer.

thegrid

Hlavně prosím neomezovat metro. Ráno to bylo pěkná promořovací tlačenka.

kulhán

A on od zítřka bude metro někdo potřebovat? 😂

...

Zítra se bude pro změnu zplošťovat křivka. Od teď budeme v liché dny zplošťovat a v sudé promořovat.

Kalina

No dneska bylo v metru docela nebezpečně plno, snad se to zlepší. Citelně pohodlnější to bylo minulý pátek.

Jiří Kocurek

Nebude. Zítra totiž nastane Ragnarök a na Václaváku zakotví loď zemřelých.