Praha připraví úpravy projektu Radlické radiály, radní schválili studie

Radlická radiála na Zlíchově. Foto: radlickaradiala.infoRadlická radiála na Zlíchově. Foto: radlickaradiala.info

Na základě včerejšího rozhodnutí vznikne finální materiál, který bude zahrnovat mimo jiné i finanční dopady změn projektu.

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. F.

Takže pokud se 5 let projednává územní rozhodnutí, tak se dá logicky očekávat, kdyby náhodou ho třeba letos vydali (o nějakém datumu nikde ani zmínka), že se tlupa nějakých chytrých lidí stejně odvolá. A na programu pro příští, zřejmě dlouhé roky bude čekání na potvrzení ÚR. Začátek stavby tedy v tomto desetiletí zřejmě nelze očekávat.

Petr

Místo RR by se raději měla postavit Břevnovská radiála. Alespoň směr z centra. Ostatně RR bych nechal postavit také jen z centra. Tahat další auta do centra je hloupost, ale ať rychle odjedou.

KarelMio

Ta recese je den ode dne hur rozpoznatelna.

Hajnej

To by pak ale nebyla radiála, ale centrifugála…

Kuba

Nicméně problém vyplývající z minulých studií není nijak řešen. A to je nedostatečná kapacita Barrandovského mostu a tedy pravděpodobné zácpy a stání aut v tunelu RR směr BM. Na to nemá nikdo odvahu.
Scheinherr ať už raději před volbami nic nenavrhuje a nezadává žádné studie.

Kuba

Asi to budou chtít řešit dávkováním provozu semafory jako v Blance. Mohli by se inspirovat řešením doplnění mostů na A7 v Linci, ikdyby to mělo být v polovičním rozsahu.

Milan

V zeleném Rakousku zkapacitňují dálnice ve městě? To je pro české zelené ekofanatiky naprosto nepochopitelné.

Jiří Kocurek

A přitom stavějí skoro-VRT, jak je to možné, že podporují obojí?

looking4bucho

Pokud vim tak se diskutovalo i snizeni max povolene rychlosti na 50km/h

Milan

Přesně tak, místo aby nová rampa od Strakonic na Barrandovském mostě navázala na dostavbu mostu přes Vltavu se dvěma novými pruhy, tak se napojuje zas na původní část mostu. Naprosto promarněná příležitost.

Petr

Přesně tak, nyní je kolona v Radlické, po dostavbě RR bude kolona v Jinonicích.

P_V

Ta studie na úrovňovou křižovatku s radiálou u metra je kde? Na ofiko webu jsem ji nenašel.

Milan

Je potřeba upravovat, dělat další studie a ty zas upravovat. Hlavně proboha nic nestavět. Vždyť ta radiála je nedokončená teprve 42 let. Ano, už 42 let volíme v Praze naprosto neschopné politiky.

Milan

Projektování trvá již osmnáct let.

Milan

To i stavba D1 byla přerušena jen na 25 let (1942 – 1967) zavrženíhodnými fašisty a pak Gottwaldovými komunisty. Radlická radiála se svými 42 roky je smutný rekordman.

Jirka

A nezapomeňte na diskuzi. Ještě bych tak 10 – 20 let diskutoval.

MaT

Před 42 lety se politici v Praze nějak volili?

Walker

Vzpominam si, kdyz jsem byl na zakladce, tak za nama prisel starosta (Bradsky) MC Prahy 13. Vypravel nam o tom, jak se bude dostavovat Radlicka radiala, jak to bude vsechno super, krasne, rychle, ze nektere krizovatky nepozname, jmenoval konkretne tu na Butovicich (Bucharova x Jeremiasova x Radlicka). Byl to rok cca. 1996…

Juraj

Tahle zrůdnost ještě žije?
Tak nějak jsem doufal, že tiše umře, protože města se jednou poučí z různých magistrál a radiál, ale zlozvyky se porážejí těžce.

Kebab

Okruh je předpokládám taky zlozvyk.

Juraj

Watsone, okruh jsem nezmínil ani jednou.
Okruh plní účel pro tangenciální odvedení tranzitní dopravy. Není samospásný a takový MO je rovněž docela odstrašující případ, ale furt lepší, než další dálnice dotažená k Barrandovskému mostu, která vlastně městu nic pozitivního nepřináší.

blue

Jak to, že nepřináší? Odvede auta z bezprostřední blízkosti zástavby a klikatých silnic pryč. Ta auta tam jezdí tak či tak, a jezdit vždycky budou, ale proč se mají proplétat mezi domy, když tou oblastí mohou snadno a rychle proletět?

Milan

Ano, zrůdnost, kdy se náplavy odstěhují do Prahy a chtějí z Prahy udělat svou rodnou vesnici s loukami, lesy a slepicemi na vozovce stále žije. Místo aby se odstěhovali zpět na venkov, kde mají své skvělé životní prostředí.

Juraj

Nene, ono je to obvykle opačně: lidi se vystěhují do domu někde v sousedním kraji, protože chtějí svou zahradu s bazénem, ale zároveň považují za své svaté právo každý den dojet autem až skoro pod orloj.
To my náplavy si v Praze docela spokojeně žijeme mnohdy bez auta.

SaulGoodman

D5 už asi 30 let „provizorně“ končí betonovými zátarasy a semaforem na konci 90° zatáčky. To je zrůdnost.

Roman Soudný

Kdyby aspoň 90°, reálně je to tak 130 °.

Milan

42 let

Juraj

Ano, holt vjezd do města.
Oproti tomu taková D1 a D8 vede až k muzeu a pozitivního na tom není nic.

looking4bucho

Tak zrudnost je spis dnesni Radlicka a Plzenska u Andela.

Juraj

S těmi ale RR neudělá vůbec nic – tedy vlastně jen to, že na Radlickou přivede další provoz, zatímco Plzeňská se magicky nezlepší.

Harry Style

a leta beží

Radiala

Postup je stále stejny: 1. Jelito si zakoupi kvartyr nebo pozemek u planovane dopravni stavby aniz by se podivalo do uzemniho planu, co se v okoli chysta 2. Jelito zjisti, ze se v okoli bude stavet planovana dopravni stavba a propadne panice 3. Jelito se spoji s podobnými jelity v okoli, nabali se na to mistni populisti a mesiasove a profesionalni ekoaktivisti a vytvori nejakou uderne pojmenovanou iniciativu jako „Nezabijejte nase deti a za Radlice zelenejsi pripadne modrejsi“ a zacnou obstruovat. 4. Probiha soudni bitva, zpracovavaji se varianty (nam to tady nestavte, hodte to za barak nekomu jinému…) 5. Když… Číst vice »

Bram

Ty pitomče, doba, kdy se dopravně inženýrsky běsnilo bez ohledu na to, jak dopravní stavba poškodí okolí a udělá z něj neobyvatelnou no go zónu, je naštěstí PRYČ. Proto na Balabence půjde vše pod zem a mosty, co tu stojí (Čuprova ulice), budou předrceny v suť a místo se stane opět přijatelné i pro jeho obyvatele.

Gwann

No, nejsem rozhodně příznivce magistral a podobných hnusu. Balabenka je hezky příklad a to, co se za Scheinherra nakreslil, je určitě rozumně.

Na druhou stranu ten popsány mechanismus mnohde tak funguje. Viz např.vedeni okruhu kolem Dolních Chabru a mnohde jinde. Hlavně aby to nerusilo ptáčky, být jinde pod tím náporem aut chcipaji.

Frantisek

A je přesun „chcípání“ skutečně řešením?

ABC

A přitom přes Jinonice jezdí šukafon!

Gwann

Pole u Chabry mne vadi min než ulice v holesovickach

Harry Style

přijatelné pro obyvatele? Venkovské zaostalé myšlení. A i náznak deprese – těžké psychické nemoci

Radiala

Pokud se takto oslovujete v rodine, tady to prosim nedelejte…

Bram

Pitomce typu Radiala budu takto oslovovat velice rád i nadále.

Radiala

Tak jo. Uz je vam lip?

Bram

Nebyl jsem to ale já, kdo tu zcela oprskle psal o jelitech, která jsou údajně natolik drzá, že se jim nelíbí, když vedle jejich bydliště vyroste výtvor dopravně inženýrského běsnění. Doufám, že teď už chápeš, proč jsem tě označil za pitomce. Nebo stále ne? Je třeba ještě přidat na síle, abys to konečně pochopil?!?

Radiala

Pokusim se vam to vysvětlit ale asi to bude marne. Lidska cinnost se mj. vyznacuje planovitosti. Tzn. ze napr. pokud chci bydlet uprostřed neporusene přírody, nastehuju se na Sumavu a ne do 1,5 milionove metropole, navíc hned vedle planovane ctyrpuhove kapacitni komunikace. V prekladu do vašeho paralelního světa vedle „vytvoru dopravne inženýrského besneni“ – priznam se, ze tady mi zacukaly koutky. Soucasne je celkem malo pravdepodobne, ze psanim masivnich shluku vykricniku a otazniku zabranite vystavbe RR…

mimochodem

Bohuzel, bydleni doslova v prirode jiz prakticky neni mozne, pokud clovek nahodou nenatrefi na hromadu kameni, ktera ovsem existuje na papirech v KN, kde lze „provest rekonstrukci na puvodnich zakladech“ za pomoci buldozeru. A ten, kdo to ma, tak to urcite v zivote neproda. 🙂 Bohuzel spousta techto realnych hromad kameni a kleneb nad sklepy jiz v KN zaznaceny nejsou. A dneska je samozrejme naprosto nepredstavitelne, ze by nekdo na sve vlastni louce mohl – ach, ta hruza – vystavet rodinny dum nebo zemedelska usedlost, jakych tady byla fura. Bavit se o korupcnim potencialu jakychkoliv vyjimek z ochrany prirody, uzemniho… Číst vice »

Bram

Radlické radiále nechci bránit, potřeba je, ale je třeba jí uvést projektově do takového stavu, aby byla projednatelná. Samozřejmě se někomu stále něco nebude líbit, ale je třeba mít projekt upraven tak, aby se další námitky daly vypořádat jako neopodstatněné. Ano, bude to stát peníze navíc, ale to je třeba vzít jako fakt a nepozastavovat se nad tím. Není důvod mít v Praze další hrůzu typu křižovatka Malovanka.

Jiří Kocurek

Pojdme si hrát!
Kam?
Na letiště na ranvej!

Jiří Kocurek

Jsou prostě místa, kde dětské hřiště ani promenáda být nemůže.
Praha není Lhota v 18. století, aby byl každý domek potravinově soběstačný a na pole to měli 10 minut pěšky, děcka malotřídku a doktora nikdo neviděl. A i tehdy si děcka musely dávat pozor, aby je nepřejel povoz. Silniční doprava existovala už za starého Říma.

Frantisek

Jenže v méně rozežraných dobách se uskutečňovala jen v nezbytné míře, zatímco dnes vozíme tytéž věci sem a tam, území plánujeme už pro dlouhé cesty za vším atp. Neustále rozšiřovaná infrastruktura umožňuje čím dále tím více i poměrně zbytných cest. Rozmařilost na úkor okolí.

mimochodem

Jo ahaaa. Takze vrchnost se nam to posledni dva roky snazila jenom naznacovat – nikam chodit ani jezdit nebudete, sluzby vam zavreme, doma budete sedet. Letos se to nejspis zopakuje, pro zmenu pod zaminkou zajisteni dostatku plynu, aby bylo cim topit. (Ponechame stranou, ze si za problemy muzeme zcela jednoznacne sami, at uz tim, ze nedoslo ke spusteni NS2, nebo nedostatecnymi objednavkami v dlouhodobych smlouvach.) Ale musim uznat, mate pravdu, takhle je to spravne, takhle je to ekologicke. Infrastrukturu nerozsirovat, necestovat nikam, pokud to neni nezbytne nutne (a to, ze mate familii na opacnem konci republiky, je prece vase svobodna… Číst vice »

Milan

Na Balebence pod zem nic nepůjde. Zůstane to jen na papíře a nic se nepostaví. Kdy by se na ty mega drahé projekty asi vzali peníze.

Hajnej

Áááá, silná slova skrývají slabého ducha. Jak obvykle.

zdydy

Máte pravdu. Ty jelita by měli pořádně fackovat at si uvědomí jak zdržujou.

Frantisek

A koho? Spěcháte do hrobu?

Milan

No je jasné, že dokončení okruhů a radiál se už nedožiji ač měli být hotovy do roku 2000, přesto že jejich rozsah byl v plánech významně redukován. Leda, že by medicína pokročila a umožnila žít 150 let. Ale to by byli lidé posledních 60 let stejně bez řidičáku.

Juraj

Když to dopadne dobře, tak město pochopí, že sběrné komunikace jsou omyl a k chybě za 18 miliard nikdy nedojde.

Milan

Spíš voliči ve městě pochopí, že toto vedení města je vede do slepé uličky. Průměrný věk lidí ve městě se zvyšuje a všichni nebudou stále moci chodit pěšky či šlapat do pedálů.

MaT

A řidičák jako budou mít až do smrti?

Tomáš Gottschalk

Model prověřený u D43 v Bastru.

Sch

Bohužel Botanica je toho nádherným příkladem a kancelářské budovy postavili tak blízko trase radiály, že tam není prostor ani na val. Rozhodně bych nestavěl víc než vysokou protihlukovou zeď. Pka bych změřil zda je hluk v normě a hotovo. Ostatně v tom návrhu jsou zakrytí jen v místě ústí ulic, kde byty nekryjí ty kancelářské budovy.

Kuba2

O napojení terminálu do Řeporyjské nebo aspoň zastávce v ní v blízkosti metra opět ani slovo – 149 bude kroužit po Butovicích na věčné časy.

Lukáš Kníže

Ach. 😞 I když cením snahu o polidštění radiály, stále to bude obludná autostráda, která přitáhne více aut do centra… byť toho širšího.

Márty

Dobrý den. Souhlasím, že se do města auta tahat nemají, ale máme rozestavěnou nějakou variantu řešení dopravní otázky a ta se musí dokončit alespoň do použitelné úrovně – tj. dostavba okruhů a radiál. RR doslova zachrání ulice Radlická, Plzeňská, Vrchlického a částečně i Bělohorskou. Jde o hodně velká území, která se pak bude konečně moci městotvorně rozvíjet a to už za to stojí. Trade-off je samozřejmě větší atraktivita pro řidiče, a tak výstavbě musíme sekundovat navazujícími opatřeními, jako je omezení vjezdu aut do města a dořešení parkování. Alternativní verze proměny městského okruhu na městský bulvár mi totiž nepřijde reálná ani… Číst vice »

Gwann

Ano, zrušit průjezd bez mýta přes Resslovku a po magistrale

Feri

Nekteri jste hrozny fanatici. Doufam ze auto nepouzivate vubec.

Kuba2

Co je na mýtu fanatického?

Frantisek

Proč hned do extrému? když to tak nutně potřebuji, tak si to jednou za čas zaplatím. Pro běžné cesty bez zbytečných krámů tu má většina lidí k dispozici stále ještě poměrně kvalitní veřejnou dopravu. Na rozdíl od plíživě uměle vylidňovaných (i vnitřních) periferií…

Milan

Prostě tyhle fanatiky nuceně z Prahy vystěhovat přes § 75 zákona 40/2009 Sb.

Gwann

Fanatik jste akorát asi vy…

Gwann

Vám přijde magistrála neco, co má nadále existovat? Mně teda rozhodně ne… ale chápu, názory jsou od toho aby se odlišovaly.

ABC

jo, Radlickou a částečně Plzeňskou jsme nejdřív zklidnili a teď je budeme zachraňovat

Márty

Jde o obyvatelnost těch ulic. Dneska si tam nikdo normální byt nepořídí a je to zatraceně velká část města. Radiála fakt není hašení problému. Ale je pravda, že zúžení Plzeňské do jednoho pruhu (před realizací radiály) je dobrá blbost.

Harry Style

obludná… co čekáš v metropoli– vesnické domečky?

Frantisek

Třeba fungující město, ve kterém se dá i žít, nejen jezdit sem a tam autem a přežívat mezi lány asfaltu.

blue

Ale to město nemůže za vaši neschopnost žít.

Štěpán

Jak to dopadlo s Výtopnou Zlíchov?

Bram

Stále stojí, naposledy jsem jí viděl včera večer:-).

Jinak zbourat Výtopnu chtěli jen kvůli tomu, že si tam udělají stavební dvorek, přičemž Výtopna ničemu nevadila, nevadí a vadit nebude. Dnes už je zbourání Výtopny politicky neprůchodné, ovšem stačilo by, aby se do vedení města dostal po volbách výqět, který dnes vede Prahu 4 a hned by bylo hůř.

digi

Podotek, metrostav tam ten dvorek stavební má, jen ho chtěli větší a tak měla padnout výtopna

Štěpán

Díky, to jsem chtěl vědět. Takže varianta, že místo výtopny bude stavební dvůr k této stavbě, pořád nepadnula. 🙁

Harry Style

nijak. Vsem je smutno ze starych vlacku… Infantilni

Frantisek

Zatímco dospělé je všechno zacpat auty, modernou a zase ještě nejlépe dalšími auty, vše byť jen trochu starší zásadně ničit. Inovace pro inovace, aneb únik z prázdného života?

Milan

Myslíte jako naplnit prázdný život čekáním na autobus či tramvaj a léčením nakažlivých nemocí chycených v MHD?

Gwann

A dejte si pozor, abyste nějaké ty flíčky nechytil od ženské. Raději se k žádné proto nepriblizujte, natož něco víc…

MaT

A kolik jste tam těch nemocí chytil? A jak se Vám to přesně povedlo? Povídejte, vyprávějte…

Gwann

A vy si hrajete s auticky. Jak dospělé…

Milan

Ono je otázkou, jestli tu výtopnu lze postavit jinde nebo jestli lze jinde postavit napojení Radlické radiály.

Gwann

Mělo tam být akorát zařízení staveniště. Které jde udělat jinde.

looki

Zakrytí u bytovek Botanica by měli zaplatit vlastníci, kteří si koupili byty hned vedle roky plánované dálnice s již tehdy viditelným tělesem. Neřeknu nově plánované silnice, nebo hluk z násobně navýšeného provozu, ale teda tohle…

Kubrt

Ony snad ty domy byly postaveny v rozporu s územním plánem na pozemcích, jež nebyly určeny pro bydlení?

Aleš

A je snad ta radiála postavena v rozporu s územním plánem? Sliboval někdo kdysi v době výstavby těch domů,je bude zakryta?

Kubrt

Pořád tam nikde nevidím důvod, aby zakrytí silnice platili majitelé bytů.

blue

Pokud si stěžují na hluk z něčeho, o čem věděli, že tam bude, pak ano…

Franta

Jedna věc je územní plán, druhá je norma na hlukové zatížení. Pro stavbu musí být splněny všechny podmínky. Takže podle územního plánu můžete radiálu umístit do daného místa a podle hlukových norem ji musíte zahloubit. Je to velice prosté.

Gwann

S tímhle pozor, občas developeri z něčeho udělají tzv ateliery…které pak lidi stejně používají jako byty.

Jak to má tenhle projekt nechci zkoumat

mimochodem

Nojo, jeste, ze mame tyhle stavebni urady a detailni normy na to, v cem lze oficialne trvale bydlet a v cem uz ne. Kam bychom to dopracovali, kdyby si clovek chtel bydlet treba v atelieru nebo v chate s cislem evidencnim a dat si tam trvaly pobyt. Prisnost musi byt – a na ty, co maji hluboko do kapsy, obzvlast. Stav poptavky/nabidky je takovy, ze i na kdejake ruzne „ateliery“ se stoji fronta az za roh. Na stranu druhou, tyhle ateliery byvaji vesmes ruzne v polo-sklepech apod., takze zrovna ti kvuli hluku az tak moc frflat nebudou. Jo a ze… Číst vice »

martin749

Tady jde o to, že když trvale bydlím v ateliéru, tak je blbost si stěžovat, že tam jsou dodržovány hlukové normy pro ateliér a ne pro byt.

mimochodem

A on snad nekdo vybira misto, kde chce zit, podle nejakych papirovych norem, nebo podle skutecneho stavu? Prece vybiram misto, kde chci zit = venuju fakt hodne casu fakt dukladne prohlidce samotneho mista i nejblizsiho okoli, ne? Prohlidky se navic typicky delaji pres den, kdy je venku provoz, takze clovek nejakou predstavu ziska. Jo, jasne, muze se stat, ze zrovna behem prohlidky nejsou doma hlucni sousede a misto tak vypada naprosto klidne a tise, ale stejne se da behem prohlidky zjistit a zkusit spousta veci. Takze pokud se vratime k tematu RR, potazmo navazne Rozvadovske spojky, na jejimz konci clovek… Číst vice »

Ondros

To je podobný příběh jako seřaďovací nádraží v Libni, které začalo vadit až tehdy, když se v okolí rozmohla rezidenční výstavba. Bohužel tohle je realita, co dříve nevadilo vadí a co se má desítky let stavět, se v původní podobě nepostaví. Město roste živelněji než potřebná infrastruktura. Sám nevím, jestli je to dobře nebo úplně špatně, jak se na první pohled může zdát, protože kdyby se vždy čekalo na výstavbu potřebné infrastruktury, město by se (bohužel) nikam v našich podmínkách neposouvalo. Je dobře, že tento trend se obrací a vznikají např. nové tram tratě, kde se poptávka teprve očekává (Slivenec,… Číst vice »

Patrik Chmura

Nová výstavba v Ruzyni. To přibude těch, co si stěžují, že mají hluk z letiště. Už teď je tam dost chytráků, kterým začíná vadit, že bydlí u letiště a létají jim tam letadla.

Frantisek

Ono jde i o přiměřené množství a snesitelný rozsah.

Milan

Náš systém je založen na růstu HDP. Pokud musí růst HDP, musí růst i doprava včetně té letecké. Ekonomické zákony neporazíte. Ale v Africe, Asii i střední Americe je spousta států, kde HDP neroste. Po pádu železné opony již není problém tam odejít.

mimochodem

Ja porad nerozumim, jak je mozny, ze tehda za toho strasne byrokraticky hypertrofovaneho Rakouska-Uherska dokazali stavet takove velke veci, a ze jim to ani nejak extra dlouho netrvalo… Si predstavte, ze by dneska melo dojit k vystavbe neceho, jako je Semmering nebo Pacifik. Nemyslitelne. (OT vsuvka, pred casem jsem byl na prohlidce muzea, kde meli mj. vyveseny pracovni rad Susicke sirkarny z dob te zle prebyrokratizovane monarchie – a myslim, ze obsahem by to mohlo slouzit defacto i jako pracovni smlouva, protoze tam bylo uvedeno skutecne vse. Vse kristalove srozumitene, vsehovsudy jedna stranka A4. Asi prvni pravni dokument, ktery jsem… Číst vice »

Frantisek

Rozežranému lidstvu na druhé straně nestačí již postavené silnice, obydlí a průmysl. Nedodělávají infrastrukturu tam, kde byla zanedbána, nýbrž pro další plánované zatížení. Musejí mít stále všeho více, už i bez ohledu na kvalitu. Když píšete o tom rozbujení… 🙂 Jenže hmoty a energie je zjevně furt stejně. Vše je na úkor něčeho jiného.

blue

Vzhledem k tomu, že lidstvo se neustále vyvíjí a rozrůstá, tak logicky již postavené nemůže stačit. V době příchodu vaší milované železnice se postupovalo úplně stejně, a navíc mnohem méně ohleduplně.
Krutá realita, co? Klidně si dál sám žijte v minulosti, prosím. Ale už ji konečně přestaňte vnucovat ostatním. Nemají o ni zájem.

blue

Nebýt posledního blitkoodstavce, dalo by se souhlasit…

Mysel

No ono je nejlepsi zacit tim, ze se o tom Rakousko-Uhersku neco dovite. Nejake hodnoverne informace. A vynechat propagandisticky balast, se kterym prisla prvni republika, je zaklad pro studium tehle problematiky.

Ondřej

Možná je to tím, že to tehdy stavěli hlavně soukromníci…