Praha přijde o linku do Pekingu, čínští dopravci posilují naopak v Budapešti
Airbus A330-200 společnosti Hainan Airlines. By Riik@mctr (Flickr) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons
Přímá linka letecké společnosti Hainan Airlines mezi Prahou a Pekingem končí. Podle časopisu Respekt, který na její konec upozornil jako
Ještě jeden zajímavý aspekt tu nezazněl a to finanční stav HNA Group, který je vlastníkem Hainan. Skupina má podle infa z webu docela problémy. A Hainan v poslední době rušil větší množství linek. Politické „spory“ ČR a ČLR tak pro ukončení letů do Prahy mohly být vhodným krytím, ale spíš to je korelace, než kauzalita.
A mezitím China Eastern Airlines stahuje pondělní rotaci od 1. 3. 2020 mezi Prahou a Šanghají MU708/707.
strasne politicke s*acky tu vacsina pisete..no co, v BUD sa potesia 🙂
Hmm a Zemanovci mají po přímý lince na vejlety…
Ti ale létali právě s Emirates….
A prosím tím posledním letem odvézt domů do Pekingu celou Slavii i s Tvrdíkem v čele 🙂
Sparťan, nebo Viktorián? 😀
Sparťan 🙂
Díky za upřímnost, ale obávám se, že ani deportace celé Slavie Spartě k titulu nepomůže…
Já jsem s touhle linkou několikrát letěl. A protože na dálný východ budu mít cestu i letos, tak mi bude chybět. Bylo to velmi pohodlné spojení Prahy a východu Asie, i když mezinárodní transfer v Pekingu byla zláštní zkušenost (třeba, že jsem musel někoho shánět, kdo by mě provedl k odletům, protože jsem byl mezinárodní přestupující jediný v těch davech cestujících). Ale letadla byla naprosto čistá, personál ochotný a jídlo pokaždé velmi dobré – na jejich kokosový džus si občas vzpomenu.:-) Myslím, že těch pět hězdiček měli právem, cesty s nimi mi připadaly lepší, než s tak vychvalovanými Emirates (tedy… Číst vice »
Jo, to si člověk ani nevyvětrá 🙂
souhlasím, že při řešení nestandardních požadavků byli lidé od Hainan o dost ochotnější najít způsob a pomoc než lidi od China Eastern. Tam na mě zírali jak kdybych přiletěl z Marsu a chtěl po nich něco co v životě neviděli… ochota nula. Obecně mi China Eastern prostě nesedí…
OK, jakou společnost tedy pro případné cesty do lidové Číny doporučujete? Ono to prý ani s Air China není nějaký med…
ktokoľvek mimo Rusov a cinanov, LOT je OK
Air China je podle mě největší peklo v čínských aerolinkách. Pokud můžete a nevadí Vám jeden rychlý přestup, tak volte mezi evropskými dopravci, či dopravci z oblasti Perského zálivu. Hodně záleží na ceně a délky cesty, dle preference. EK, QR, LH, LX atd. vždy s jedním přestupem. Mám rád letiště v AMS, takže KL lety taky nejsou špatný 🙂
Taktéž se dá s KE přes ICN, ale tam už jsme cenově nad ostatními airlines.
Co se bezpečnosti týče, je to asi jedno. Žádné nebezpečné aerolinky do Evropy nelétají. U dalších kritérií záleží na tom, co preferujete. Já mám nejradši co nejpřímější, nejlépe přímé lety. PRG – PEK je 7482km. Takže když Hainan skončil, tak co zbývá… Vychvalované aerolinky z Perského zálivu mají tu nevýhodu, že to leží mimo nejkratší cestu. Takže PRG – DXB – PEK je 10323km, rozdíl – 2800km – je skoro totéž, jako prosedět ještě navíc v letadle vzdálenost z Prahy do Káhiry. Při cestách do měst ležících jižněji (Kanton, Hongkong) to už nebude tak výrazné. Výhodou jsou lety denně. Pak… Číst vice »
Pakŕdon, mělo být pod eLKá.
Díky za informaci, já si to tu našel…
Ale letět do lidové Číny s China Airlines přes Taipei, to by mohl být celkem adrenalin na imigračním…
Proč? Vztahy mezi pevninskou Čínou a Tchajwanem zdaleka nejsou tak nepřátelské, jak se u nás říká. Osobně jsem letěl PRG – AMS – PVG – TPE s návštěvou Šanghaje (24h bez víza), zpátky pak TPE – CAN – CDG – PRG, taky s návštěvou pevniny, a absolutně bez problémů. Na celé cestě byla neprotivnější ta zajížďka na západ Evropy.
Klidně bych do ČLR přes Tchajvan letěl.
Uvidíme. Naštěstí mi to nehrozí, takže z mé strany spíš příprava na časy budoucí 😉
Každopádně – díky.
O žádné čínské turisty nepřijdeme. Prostě jenom svojí cestu po ČR,H,PL začnou v BUD. V Praze a potažmo v Krumlově stejně strávili tak asi dohromady dva dny. Jedině AP PRG příjde o taxy za cestující a handling.
Pokud se Praha dostala na nějaký černý list Pekingu, tak se i počet turistů může výrazně snížit. Zákaz prodejů zájezdů do určité destinace je pro tamní politiku to nejmenší.
Nezapomeňte na právě spouštěné sociální kredity, umím si představit, že si Číňan cestu do takto „pochybné“ destinace raději rozmyslí, než riskovat nějaký problém.
Já stále čekám, kdy ten Zeman konečně dostane tu slibovanou pozvánku do Bílého domu.Ale asi nám opět lhal.
… a pak se podíváte do statistik a zjistíte, že jedna komerční linka Korean Air do ICN odveze za rok více cestujících než všechny politické linky do Číny dohromady.
Kde se dá taková statistika vidět? Letiště pravidelně zveřejňuje jen TOP15, kde obvykle není ani Soul, natož Čína.
Tusim, ze vsechny prime cinske linky i pres slaby LF, odvezou vic PAX nez OK i KE dohromady do ICN.
To, co jste napsal je vycucane z prstu a neni to pravda. Staci, kdyz se mrknete na FR24 na pocty rotaci KE a OK do ICN a zjistite, ze tomu tak neni a ani byt nemuze.
Na FR24 se dozvíte load factor?
to sice ne… ale
– csa a jeji let do icn je dlouhodobe bran za jeden z nejvydelecnejsich
– korean by vzduch nevozil
tamze i z techto naznaku muzeme
usuzovat, ze ty linky na tom z pohledu lf nebudou nejak spatne.
Ne, ale za určitých předpokladů (LF), kapacita dohledatelná na seat guru se, počet rotací jednotlivých letadel KE se dá dohledat, se to dá celkem snadno spočítat: ICN: – ČSA 4 rotace týdně, kapacita 276, odhadovaný LF tak 80 % => 4 rotace * 2 směry * 276 kapacita * 52 týdnů * 0,8 load factor = přibližně 92 000 PAX v obou směrech. – Korean 3 rotace v zimě, 4 v létě, průměrná kapacita 320 (průměr z B789, B748, B773), odhadovaný LF tak 85 % = > 3,5 rotace * 2 směry, 320 kapacita * 52 týdnů * 0,85 load… Číst vice »
Korean Air se loni chlubili, že za 15 let, co létají mezi ICN a PRG, přepravili svými lety (tedy bez ČSA) 1,3 lidí v obou směrech. Začínaly na jednom letu týdně a navyšovali až do 4 letů týdně.
A než aby si na PRG pustili Asianu, tak radši koupili 44% podíl v ČSA a pronajali jim jedno letadlo. Je tedy otázka, do jaké míry jde i fakticky o linku ČSA 😉
Ono to nadšení je v Maďarsku taky brzo přejde.
To jedno letadlo byla jen politika. Žádné pořádné investice to stejně nepřineslo a Čínští turisté jezdí jen do míst, kde už žádné další turisty nepotřebují. Pokud-li se chce někdo dostat z/do Číny tak má možností stále mnoho.
Z Číny by se chtělo dostat spousta lidí. Bohužel ne každý má tu možnost.
Tak tam mají stejně tu nemoc, tak ať si to berou maďaři 😀
Přesně, měli by to zrušit hned, my na zemi kde se jedí netopýři a pak kvůli tomu umírají lidé fakt nejsme zvědavý.
My jsme kulturní a vyspělý národ 🙂
Tak z Českých Budějovic nebudou létat na PRG, ale na BUD. Co se dá dělat 😉
Na to by potřebovali A350-900, kvůli délce dráhy. Tzn. stále Open pro jednání s Singapore Airlines nebo Qatar Air 🙂
Nebo to mohou létat menším letadlem, ale častěji. A budou tak mít víc komerčních letů, než Brno 😉
Gréta říkala, ať jezdíme vlakem. Praha – Moskva – Peking, všehovšudy jeden přestup…
Vzpomínám si, jak jsem před pár lety, v době ekonomického ochlazení v Rusku, viděl novinový titulek v duchu „Počet letů z Ruska do ČR za minulý rok klesl o xy %“ a dále v článku bylo uvedeno že ruské turisty nahradí turisté činští, protože právě začínají nové přímé lety – moc mě to tehdy pobavilo, jeden turista lepší než druhý. No jo, ale který velký a bohatý národ našemu turistickému ruchu vytrhne trn z paty teď.. ? 🙂
Pokud Hainan bude létat do Budapešti místo do Prahy, tak jen bude soupeřit s větší konkurencí a vozit více vzduchu. Doplatí na to zas jen Hainan, tak to dopadá když se do byznysu plete politika.
Tak Peking mě vůbec nevadí, míň čínských turistů centru Prahy a Krumlovu jen prospěje. Ale byla by trochu škoda přijít i o Shanghai, tu využíváme.
Za mna, nikomu nebudu chybat 😉 ulavi sa jak mestu tak letisku a terminalu 1. 🙂
Tak bude panda v Budapešti, to zas tak daleko není.
Panda je z ČR nejblíž v ZOO ve Vídni, pokud vím. Chystám se tam. Do davu.
Vídeň je naprosto suprová zoo a vřele ji doporučuju, možná nejlepší v Evropě. Ale pokud chcete na pandy, tak aktuálně nejlíp do Berlína! Mají krásná pandí dvojčátka a když jdete dost brzo ráno tak jsou davy snesitelné. Navíc mají na relativně malém prostoru hodně pavilonů, návštěva se vyplatí i za deště nebo jinak horšího počasí.
Nevím jestli je to jen moje zdání, ale v letecké dopravě je to slušná anarchie, kde dopravci si ruší a zřizují linky jak se jim zachce.
No a?
Jojo, volný trh se tomu taky říká…
Nicméně i na železnici/silnici je volný trh, ale i soukromník je vázán tím, že změny jízdního řádu jsou 4 do roka v předem stanovených termínech, a nemůže si z toho dělat holubník.
Ale může. Podívejte se na LE. 🙂
Arriva zrušila Nitru ze dne na den. Všechno jde.
A proto je u některých spojů napsáno „od vyhlášení“…. Což mnohdy znamená nikdy
Letadlo není železnice a silnice…. jaksi.
jasně letadlo je něco víc 😀
nesmysl, autobusové jízdní řády se mění v podstatě každý den (tj. nějaká linka se někde v čr téměř každý den změní)
6eleznice si jen pronajme kapacitu tratě ale využít ji nemusí
V případě Hainan o linkách rozhoduje Komunistická strana Číny. To není anarchie, ale politika.
A proč to letadlo nepřetáhnou a neodstaví někde mimo terminál jako se to dělá na jiných letištích?
Pak by asi neměl kde stát Ryanair 😀
Vždycky mě pobaví na STN, že Ryan stojí vedle gatu s nástupním mostem a nastupuje se po zemi, protože přední schody jsou zadarmo vytažené z letadla a zadní dodá jejich handling 😀
Přes léto se to tahalo na cargo stání, aby se tím uvolnila kapacita. Přes zimu je to jedno, kde to stojí 😀
Ono není úplně moc kam. Malou prťku jako třeba B737 nebo A320 lze ubytovat snadno, ale zrovna pro letadla takových rozměrů letiště moc stojánek nemá. Plus to přináší poměrně velké množství drobných organizačních komplikací. To máte tak, že se letadlo přetáhne někam do pryč a pak se uklízečky hrozně diví, že nemají co uklízet – letadlo zmizelo!