Praha přidá autům na mostě Legií deset centimetrů, aby legálně projela i Octavia
Most Legií. Autor: Dietmar Rabich, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80032328
Podle magistrátu se tím má předejít tomu, aby řidiči byli uváděni v omyl.
Chtělo by to nějakou „nedestruktivní“ cestu jak na vjezdu ověřit zda tam to které vozidlo splňuje podmínku vjezdu… něco jako „plácačky“ nahoře na konzoli poblíž vjezdu do tunelu s omezenou výškou…
A už to tam někdy někdo kontroloval? Každou chvíli dodávka nebo SUV, ale že by tam někdo z nich platil, to jsem ještě neviděl. Na co jsou zákazy, které nikdo nekontroluje?
Jezdil jsem 20let po praze a autama a silnicema to neni je to hlavou a rukama někteří se bojí a neumí řídit a bohužel řídí….předjet tramvaj jde na každém mostě v jakém koliv směru.
Předjíždění tramvaje zleva není legální a to z dobrého důvodu, kvůli bezpečnosti. A nevím proč byste chtěl na úzkém mostě předjíždět tramvaj zprava, ona se tam necourá když nemusí.
Řekl bych, že i mí oponenti budou rádi, když dojdete na služebnu a vrátíte řidičský průkaz. Děkuji, že to splníte, protože evidentně neumíte řídit.
Se zrcátky, bez zrcátek… není to jedno? Je tam plná čára a nemají přes ni přesahovat čímkoli.
…tak to by me ani nenapadlo… 🙂
Zrovna tenhle most je dulezity max. pro mistni dopravu, tzv. od nikud nikam… prakticky historicke centrum. S omezenim prujezdu po nabrezi nebude mit ani jiny vyznam. Na obou stranach jsou jeste mytne veze.
Jak široké že je to Volvo pana primátora? 🙂 Ale vážněji. Mám jiný dotaz. Jestli už se tam někdo zabývá značením, co také řešit jeho dodržování? Z mostu Legií je zákaz odbočení vlevo od 6 do 22 hod. S výjimkou pro vozidla IZS, městské policie a cyklisty. Skoro pokaždé když tam jedu (a většinou je to dost před desátou), tak tam nějakého experta vidím právě takhle odbočovat. Někdy tím svým pokusem o odbočení zablokuje tramvaj, ještě častěji pak auta za ním, co chtějí jet normálně legálně rovně nebo odbočit vpravo, ale musí čekat na nějakou takovouhle lamu, co pro něj… Číst vice »
Máte naprostou pravdu, to samé by mohlo být na této křižovatce ve směru od Mánesa ke Karlovu mostu. Přikázaný směr vpravo drtivá většina řidičů ignoruje.. MP by tam měla slušný výdělek
Most Legií bych pro auta uzavřel. Vždyť všechnu dopravu v Praze údajně vyřeší okruh kolem Prahy a ten je na jihu již hotov.
Okruh dopravu v centru zahusti.
Dopravni indukce.
Ten vnější ovšem spíše v jiných místech, protože málokdo pojede do centra po okruhu, když má mít i tak tolik radiál…
Myslíte třeba chybějící část 511, kvůli které musí transit z D10 a D11 třeba k D5 zajíždět až na Spořilov a Jižní spojku a omezovat průjezdnost magistrály?
Chodník na tom mostě je dost široký. Odhadem 2 metry. Neznám normy, ale v Praze jsou i výrazně užší chodníky. Kdyby se zúžil o 10 nebo 15 cm. tak se tam vejdou tramvaje, auta i chodci. Rozhodně se to netýká jen velkých SUV, ale třeba i dodávek co jedou zásobovat. Neříkám, že jsem pro preferování aut, ale takový kompromis by byl asi řešení…
Nebo pruh pro auta zrušit, nahradit ho o něco užším cyklopruhem a chodník rozšířit. To je také kompromis, který by byl řešením. Není žádný důvod, proč by auta musela jezdit zrovna po tomhle mostě.
To, že je někde chodník užší, neznamená, že á být užší i tady. Záleží na tom, kolik se tam pohybuje chodců. A kolik lidí v tramvajích, které auta blokují.
To ale není kompromis. Když jedu tramvají, tak mě štvou auta, které mě v tramvaji zdržují. Když jedu autem, (musím) tak mě štve, že tramvaj na mě zvoní a je nemám kam uhnout. Kolikrát už slyším disky kol jak drhnu o obrubník. Když po práci jdu jako chodec, tak mě nic neštve, protože mám víc než dost místa i přes turisty. A víte kolik je 15 cm.? To je třeba ten obrubník. Až tam půjdu jako chodec, tak to fakt nepoznám. Tohle je za mě kompromis. Ne někoho vyřadit, jak píšete.
Tramvaj na vás zvoní a vy drhnete disky kol o obrubník… jste si jistý, že tam máte co dělat?
Ano, mám. Protože kolikrát přijede tramvaj a i když jsem za čárou, tak zvoní a tak pro jistotu a ze slušnosti se ještě víc natlačím ke straně a bohužel kolikrát už slyším disk kola. V tomto by se ale dalo dojít ke kompromisu. A zatím jsem tu v diskuzi žádný nečetl. Většina tvrdí, že prostě tam auta nechce, tak tam dáme zákaz. Ale to není možné. Výjimku dostane ten co tam bydlí, pracuje, zásobuje a tak dál. Problém bude pořád. I když se zpoplatní vjezd. Nakonec to zhorší služby a průjezd na okolních mostech (kromě Karlova) a budou si stěžovat… Číst vice »
„Většina tvrdí, že prostě tam auta nechce“
Nikoli většina ale nejhlučnější skupina.
Vy máte data o tom, kolik dětí do školy chodí pěšky / kolik autem?
Nejhlučnější skupina jsou řidiči.
Buď máte auto široké a nevejdete se tam, tramvaják nezvoní jen tak z legrace, výhled i odhad kudy projede má dobrý a třeba nezvoní ani na vás. Z osobní zkušenosti vidím, že problémy způsobují řidiči, kteří se bojí přijet blíž než půl metru k obrubníku, nikoliv ti, kteří by si už reálně odírali kola. A to nejen natomto mostě ale i na Palackého nebo Mánesově mostě a uzších ulicích různě po městě.
Kolik aut za den tak zásobuje něco přímo na tom mostě? Já tipuju jednotky kusů za den (jo, je tam sokolovna a restaurace, občas stánky na ostrově, nějaký zásobování tam bude, ale minimum). To jsou jediný auta, pro který je tam aspoň jakž takž důvod k nějaký výjimce. Ty ať tam klidně maj povolenej vjezd po kolejích a jedno krátkodobý místo u výtahu, kde je most rozšířenej.
Ale to zásobování nejezdí jenom na most. To zásobování přece obsluhuje levý a pravý břeh Vltavy. Takže ty dodávky přejíždí celý most. Některé jedou k Národnímu divadlu jiný zase na druhou stranu na Újezd…
Vždyť to vaše také není kompromis. Vy jste navrhl zlepšit situaci pro řidiče a zhoršit pro chodce a cestující v MHD. Vím, že takhle vypadá kompromis v představách řidičů, ale kompromis to není.
Už teď je tam místa pro chodce málo, snad pokaždé, když tudy jdu, vyhýbám se někomu po silnici, když to jde.
Já teda nevím, jak jste široký, ale nestalo se mi, abych musel jít na mostě po silnici. Navíc přes stojící auta ani nemůžu po silnici chodit. To jako chodíte po autech? A když tam auta nestojí, tak do silnice taky nechodím, protože prostě chodník je pro nás i s manželkou držící se za ruku dost široký. A to i přes turisty… 😉
Zkuste si někdy nějaký chodník, kde je víc lidí, prohlédnout. Zjistíte, že se lidé vyhýbají ne kvůli šířce, ale kvůli tomu, že jdou v opačném směru nebo stejným směrem různou rychlostí. Ten most není plný aut – k blokování tramvaje úplně stačí jediné auto. Když jdete s manželkou za ruku, neprojde už podobný pár proti vám, budete se muset vyhýbat. A čí kompromis je větší? Vy nenavrhujete kompromis, vy navrhujete, že jeden člověk v autě, nebo pár lidí v autech, zablokuje stovky lidí v MHD a pěších. To není kompromis, to je tyranie páchaná menšinou na řádově větší většině. 15… Číst vice »
Jo a ještě malá technická. Čí kompromis je větší-menší? Váš nebo můj? Já navrhuji kompromis v tom, že nikoho nevyřadím z provozu a tramvaj rozhodně neomezím už vůbec. Naopak uvolním prostor pro lepší průjezd a při tom nevyřadím chodce. A jak jsem psal výše 15 cm chodec nepozná. Za to Vy navrhujete jen chodce a tramvaje, přičemž vyřadíte auta. Já tam budu muset jednou v tramvaji, po druhé v autě a po třetí jako chodec. Navrhněte tedy kompromis pro všechny.
Dobře, ale na mostě, kam se nevejdete, nemáte co dělat. A tady je chodník na provoz celkem úzký.
Všichni mají i jiné mosty. Nejen auta. Ale i chodci , cyklisti a tramvaje . Když teda dle vaší logiky
Tramvaje ovšem nemají ten sousední Jiráskův, a spolu s auty už ani ten Karlův. 🙂
U zásobování se dá logistika nastavit tak, aby se nejprve obsloužil jeden břeh a pak druhý břeh (pokud už musím používat jedno auto pro obě části nebo zásobuju zboží z jednoho břehu na druhý). Takže Vltavu přejedu dvakrát za den a můžu to udělat po Jiráskáči. Takový kompromis je taky řešení, ne?
To si nedovedu představit. A co když všichni vyrazíme stejným směrem? A nebo všichni najedem na Jiráskův most? Akorát se to zhorší nebo minimálně přesuneme a zvětšíme problém jinde. A já nevím, jak jinak levně a rychle vyřešit průjezd tramvají než jak jsem napsal výše…
Já to vím. Zakázat na ten most vjezd autům s výjimkou dopravní obsluhy Střeleckého ostrova.
Pochopte, že zásobování nejezdí jen na Střelecký ostrov. Ale jezdí i přes něj k Národnímu divadlu a nebo od něj na Újezd…
Nikoli. Vy pochopte, že po mostě Legií jezdí zásobování výhradně na Střelecký ostrov, všude jinde se zásobování pohodlně dostane jinudy, než přes most Legií.
Zrovna tady je silný pohyb chodců a chodník šířkou nedostačuje. Takže ubrat 10cm pro auta rozhodně NE! To ho raději rozšířit a vjezd aut zakázat.
No, ale tímhle přístupem se v pátém kroku dostaneme do situace „ještě 10cm a už tam projede i kamion“… což si myslím není cílem.
Proč by se měla v budoucnu rozšiřovat znova silnice, když těch prvních 10 – 15 cm stačí na dobro. Tramvajím se zlepší průjezdnost, auta nebudou překážet a chodcům se tolik neubere. Nebo alespoň tolik, že to jako chodec nepoznám. Kamion tam samozřejmě nikdy nebude moct už z důvodu nosnosti mostu. Navrhněte tedy něco lepšího za předpokladu, že tam budu moct jet tramvají, autem a jít jako chodec…
Já navrhuju, že tam nebudete moct autem. Vy navrhněte jediný důvod, proč byste měl mít možnost jet tam autem.
Až uvidím Vaše jméno, tak Vám zavolám s tím, že Vám nic nedodám, protože jsem na druhé straně Vltavy a přece nepojedu přes most. A to bez ohledu na to jak věc bude lehká nebo těžká. A kvůli Vám zrovna nebudu objíždět tento most, abych se k Vám dostal jinudy. To bych ztratil dost času, nafty a návaznost dalších zákazníků. Jsem pak zvědav, kdo z nás si bude stěžovat víc.
Nakonec tam pojedete tím autem Vy a bude nás tam o dalšího víc. Ale jak chcete…
Super, aspoň místo vás bude jezdit někdo, kdo bude svou práci dělat pořádně a nebude při tom škodit ostatním. Já autem přes most Legií nepojedu, protože Střelecký ostrov nezásobuju. Žádný jiný podstatný důvod, proč jezdit autem přes most Legií, není. Že to tudy máte v některých okrajových případech o 5 minut kratší opravdu není důvod, abyste zdržoval stovky lidí.
V této diskusi nemá smysl pokračovat, protože jste si jako malé děcko duplnul a řekl, prostě auta nechci. Chápu, že je Váš takových víc, ale. Nejlepší je, že si pak objednáte domu nebo do práce různé zboží a nadáváte, že most je ucpaný. A vrchol toho všechno je, když si objednávate třeba oběd nebo večeři přes Bolta, Wolta a nebo si nechají přivézt i nákup z Tesca, Dáme jídlo a podobně. Ale budete řvát, jak auta nechcete a nebo, že tam autem nejezdíte. Případně, že to můžeme objet jinudy, přestože to říkají i obyvatelé u ostatních mostů. Ono to chce… Číst vice »
Kdybyste měl pravdu, neměl byste potřebu mé komentáře překrucovat. Když si objednám zboží domů nebo do práce, není potřeba, aby jelo nějaké auto přes most Legií. A to i kdybych bydlel nebo pracoval někde v okolí. Jak už bylo napsáno asi milionkrát, auta to mohou objet přes Jiráskův most, v tom nejhorším případě je to zdržení o 5 minut. Oběd nebo večeři není potřeba vozit autem, to se dá klidně odvézt na skútru nebo kole. Ano, nejlepší je dojít ke kompromisu. Proto jsem také kompromis popisoval. Vaše řešení, že vy ušetříte pět minut a ostatní lidé budou zdržení v součtu… Číst vice »
No , konečně nápad. Tak ono tam člověk jezdil tzv ,,na prasaka,, ale fakt je že policie se k tomu nikdy nijak nestavěla, buď to přehlíželi, nebo věděli která prostě bije , ti netuším, ale teď už to bude alespoň legální.
Troufam si rict, ze to ani policisty nenapadlo, ze je to problem…
Aspoň tam budou moci tramvaje jezdit rychleji. Když nějakému autu urazí zrcátko, vlastně se nic nestalo, protože to, že má zrcátko, byl jen řidičův omyl – podle techničáku žádné zrcátko nemá.
Myslím, že nejvíc uvádí řidiče v omyl tvrzení, že by tam snad policie mohla nějakého motoristu pokutovat.
Tak z toho ta nenávist a touha buližovat úplně stříká…
Jsme v Čechách a co čekat od závistivého loosera, který je tak hloupý, že si nevidělá ani na jedničkovou oktávku…
Jiný je zas tak hloupý, že místo „vydělat“ píše „vidělat“.
To ze nekdo nema auto neznamena ze na nej nema. Penize usetrene tim ze nemam auto muzu napr. investovat do indexovych fondu, BTC a nebo jet na dovolenou.
Stejně tak to, že někomu vadí podpora přemnožování aut ve městě zdaleka neznamená, že dotyčný nemá auto…
Vlastnit auto a mít auto jako posvátnou krávu jsou zkrátka dvě různý věci, zdaleka ne každej to má obojí…
rozhodne
A na co jste si videlal vy?
Pokud se používá termín ekoterorista, tak na Vás přesně sedí. Nelogická nenávist k autům z Vas úplně stříká. Ne, že by se neměla auta v centru omezovat, musí to mít nějaké mantinely a logiku.
Tak se zase s pojmy jako ekoterorista uklidníme, OK?
Pane Sůro, nikoho jsem nechtěl urazit, jen mi názory tohoto kolegy diskutujícího přijdou přiliš radikální a bez logických souvislostí. S nadsázkou by kolega chtěl vozit pacienty do nemocnice nákladním kolem s modrým majákem.
Nastudujte si význam slova terorista. Mě přijdou názory řady lidí zde také velmi radikální, ale nikdy bych je nenazýval autoteroristy.
Na tom je krásně vidět, v jakém extrému se pohybují zastánci aut. Kdybyste se nepohyboval v extrému, nebyl by pro vás problém rozlišit, že to byla sarkastická poznámka, schválně přepálená daleko za hranici toho, co je normální. No jo, jenže jak to máte poznat, když vy se za tou hranicí normality pohybujete, akorát na druhé straně.
Vedle je polodálniční Jiráskův most – nedalo by se omezit vjezd na Most Legií pro občany/obsluhu P1? V ideálnějším případě zavést satelitní mýto (včetně osobních aut a možná i parkování?), aby se dala podobná místa zpoplatnit skutečně motivačním způsobem (v tuto chvíli se platí třeba na Pražském okruhu, kde bych osobně nedával mýto žádné/ minimální)… Podobně bizarní srovnání jsou po celé ČR – např. platí se na pidiúsecích D55, ale ne za průjezd Otrokovicemi/Zlínem…
Tak ty mytne veze tam uz jsou, ze?
Nikdy by mě nenapadlo jet tudy autem, to by musel být setsakra důvod, jen bych u těch rozměrů nezůstal u Oktávky. Se zrcátky to tuším o nějaký milimetřík přečuhuje i úplně obyčejný Ceed od 2. gen., koncernový sourozenec i30 snad ne, ale určitě mnoho dalších kompaktů ano. Natož třídou větší auta. Ale co se značkou změní? Myslíte, že dodávkáři nebo majitelé větších kočárů budou zpytovat svědomí a něco se změní? Blokování tramvají, resp. nutnost zpomalení s opatrným průjezdem „okolo těch plechovek“, jak by řekli někteří zdejší diskutující, bude pokračovat nejen zde, ale i třeba na Palackého m., kde mnoho řidičů… Číst vice »
– Takže von se ten most, jen tak škrtnutím pera, roztáhne na šířce o 20 centimetrů?
– Byla zima, tak se roztáhl…
– Už jsi někdy viděl takovej most?
– V Praze, u Národního…
Další je na Berounce.
Ve Všenorech!
Nevidím foto Mr. 🍄 Že by se u toho nefotil. Server zdopravy.cz foto zatajil aneb cenzura? 🤪
Spíš s tímhle návrhem nemá Hřib co do činění.
Taky pochybuji, ze by s tim mel neco spolecneho pan Hrib. To je spis z dilny pana primatora Svobody i vcetne zduvodneni. Znacky a omezeni sirkou by melo byt zcela matematicky exaktni veci. Nevim, co resi.
Tak si přeštěte ten článek. V techničáku se měří jiná šířka, než podle které se řídí číslo na značce.
To máte jako hmotnost jídla s talířem a hmotnost bez talíře. Dvě přesné hodnoty, ale každá znamená něco jiného. Účtují vám tu druhou, ale ke stolu si v jídelně nesete tu první.
Jenže to je celostátní legislativní problém. V techničáku by asi měly být dvě šířky – šířka kastle a šířka celková, včetně povinného a z výroby namontovaného příslušenství – zrcátek.
Btw.když jsou z výroby na střeše lyžiny na zahrádku, tak se v techničáku uvádí výška a nimi nebo bez nich? (Pokud bez nich, tak je to taky špatně).
ližiny, nikoli lyžiny
Já si vlastně nemůžu vzpomenout, kdy naposledy jsem po tom mostě jel autem. Tak nějak podvědomě se mu vyhýbám. Proto by mi osobně nevadilo, kdyby se pro auta uzavřel úplně.
Průjezdem aut po mostě vznikají nepříjemné, občas i nebezpečné situace pro všechny zúčastněné. Tramvaje zvoní na auta, protože jim překážejí v průjezdu. Auta najíždějí chodcům na chodník, cyklisté se musejí proplétat mezi auty nebo čekat v koloně nebo jet po chodníku. A z pohledu řidiče také není průjezd komfortní.
Co tak ten most rozšířit o půl metru na každou stranu? A to píšu jako člověk, který ho nepotřebuje.
PS: Dřív byli lidé menší, takže norma 1970 mm výšky dveří přestává dostačovat. Jsou dvě možnosti a jedna z nich říká udělat vyšší dveře, ať se nemlátíme do hlavy.
Na kole tam jezdím dost často, ale po chodníku jsem tam tedy ještě nikdy jet nemusel. I když párkrát tam byla nějaká kolona tak zablokovaná, že jsem z toho kola slezl, konvertoval tak na chodce a po tom chodníku se kousek přesunul…
Jasně, takže vy po něm nejezdite, tak ho uzavřete pro všechny. To je takové typicky české.
Ať tam klidně dají 2,1m, ale ať to také tvrdě vymáhají! Kolikrát tam stojí kolona třeba 10 aut, ve které 8 z nich už od pohledu přesahuje povolený rozměr, a vesele blokuje tramvaj, kde jede 5x více lidí než v těch autech dohromady.
Ale mezi námi, osobně bych autům na most Legií vjezd úplně zakázal. Mají k dispozici vedlejší Jiráskův most, ze kterého tím vzniká nepříjemná stoka. Ale alespoň by auta neobtěžovala na mostu Legií. Ten je v příliš cenné lokalitě (výhled na Hrad, Karlův most, nábřeží, tančící dům, střelecký ostrov…), aby byl takto znehodnocován. A z pruhů pro auta udělat buď širší chodníky nebo oddělené cyklostezky. IZS projede po kolejích.
Chodníky. Cyklista může jet po tramvajovém pruhu.
Je pravda, že frekvence tramvají 9,22(,23) ve špičce v 1 směru je jedna tramvaj cca každé 2 minuty. A za tu dobu most na kole přejet jde.
Je fakt, že koho po mostě legií napadne jet na kole, ten to asi umí (kurýr, dojíždějící dospělý, rozhodně ne rodina s dětma na výlet). Nicméně i tak, kdyby se už zrušil pruh pro auta, proč vyrábět rizikové situace. I když to umí, občas nějaký cyklista zajede gumou do kolejnice(zvlášť na silničce), občas to někomu uklouzne. Věřme, že tramvaják za ním vždycky bude držet rozestup.
Pokud by tam skončily auta, bylo by to naopak velmi lákavý spojení právě i pro méně zkušený. Je to mezi Kampou a Náplavkou.
Vy jste toho moc na kole v místech s tramvajovejma kolejema nenajezdil, co? Spíš nic, že? Rozumný by bylo rozdělit ty dnešní pruhy pro auta, část nechat pro kola, o část rozšířit chodníky (jo, vím, jsou úzký na to množství pěších, ale lidi na kolech na tramvajový koleje fakt nejsou dobrá cesta).
Ono by to odstranění aut taky nejspíš přineslo rovnoměrnější rozdělení lidí na obou těch chodnících, což by taky trochu pomohlo.
Když se má nacpat tramvaj do pěší zóny, tak to není problém, tramvaj je přece hodňoučká, nikomu neublíží a hlavně jezdí jenom jednou za pár minut, to přece chodcům nemůže vadit. Ale jakmile má cyklista jet stejným směrem jako tramvaj, tak má najednou tramvaj na radlici bodáky a chudáčky cyklisty sráží na potkání.
Něco jiného je pěší zóna (např. Náměstí republiky nebo plánovaná rekonstrukce Václaváku), kde koleje zabírají jen malé procento celkové plochý a chodci/cyklisti mohou snadnu uhnout. Most Legií je na toto příliš úzký, cyklisté nemůžou uhýbat do hloučků na chodníku. Měli by tedy mít svůj vyhrazený pruh.
A proč by měl cyklista uhýbat, notabene do chodců?
Ten problém cyklisty na kolejích je, že za mokra to i při velmi malé rychlosti dost klouže.
Vy fakt nemáte ani páru, o co jde.
Ani tam nemusí být tramvaj, stačí ty koleje. Přejet je v ostrém úhlu je na kole dost nepříjemnej a potenciálně nebezpečnej manévr. A každej, kdo se tam vyválí, i když se mu třeba nic nestane (doufejme) bude při frekvenci tramvají na tom mostě potenciální paseka v JŘ. Hnát lidi na kolech na tramvajový koleje je fakt až ta poslední, úplně poslední možnost, když nic jinýho nejde. Pochopitelný v tom průjezdu mezi Smetaňákem a Křížovnickou. Naprostej nesmysl na mostě.
Naopak přejet tramvajový koleje v pěší zóně kolmo je triviální záležitost.
A proč by se tam měl někdo vyválet?Jet mezi kolejemi a schopnost je opustit považuju za naprosto základní dovednost a pokud to neumíte nebo se toho bojíte, tak to kolo nechte doma a jeďte tramvají, protože na něm nemáte co dělat a jste nebezpečím pro ostatní.
Co je to vlastně bezpečná cyklotrasa? Nejlepší definice, na kterou jsem narazil je, že je to cyklotrasa, na kterou bych se nebál poslat dítě. Myslím si, že trasa sdílená cyklistou s tramvají tento požadavek neplní.
Ten žlábek kolejnice se dost blbě přejíždí, když se chcete dostat mezi koleje. Zklouzne do něj pneumatika, následuje držkopád.
Proto je potřeba koleje přejíždět pokud možno nakolmo, nikoliv zešikma. Na železničním přejzdu stejně tak.
Na kole po kolejích, to opravdu nechcete. Zvlášť na městském kole nebo nedej bože na silničním.
Tak si pořiďte jiné kolo, pokud na tom stávajícím neumíte jezdit.
A když pojede ve žlábku, tak ani nemusí řídit! Ať žije autonomní cyklistika-:)
Jen bacha na správné postavení výměny. 🙂
Achjo, všechna normální města IAD omezují, Praha jako vždy proti proudu. Na mostě legií by měl být provoz aut vyloučen!
V dobré víře vjíždějí… 😀 Tak určitě, korektní sousloví pro „kašlou na to, tak to zlegalizujeme“.
Ten most je smutný případ toho, že ačkoli na něm o řády dominuje pěší a tramvajová doprava, stejně tam nejvíce místa zaberou pruhy pro auta, o zdržování tram nemluvě.
Tak hlavně že nejmenovaní zastupitelé říkají, jak je bezmotorová doprava důležitá. Tj. chodci a cyklisté. A pak se stačí podívat, kolik kdo má ve veřejném prostoru vyhrazeného místa.
asi jsem to taky párkrát přehlédl a v dobré víře projel.
Ovšem to je dáno několika sdruženými značkami – je tam zóna, několik zákazových značek, včetně dodatkových. A omezení na šířku vozidla je vlastně až na mostě, za tou združenou značkou, kdy už nemám na výběr.
Není, jen ignorujete značky. Z při příjezdu z Janáčkova nábřeží je to tady https://mapy.cz/s/cuzusatega z Vítězné je ten zákaz už na křižovatce se Zborovskou. Na začátku mostu už je to jen opakování.
Plus člověka asi nenapadne, že když je tam povolen vjezd osobákům, že tam nejběžnějším sedanem nesmí jet. Nejsme v Jaoonsku, kde polovina aut jsou pidiauta. Taky proto by se tam měl dát zákaz aut a problém je vyřešen (motorky bych tam klidně nechal, ne jen kola).
Zkuste si ten článek přečíst a pochopit. Zrovna tady je problém nesouladu mezi značením a rozměrem v T.P.
Já jsem ho pochopil naprosto jasně, včetně politické argumentace.
Todlencto už není ani možný… ODS předvádí patříme na východ nejen v celostátní, ale i v komunální politice. Děkujeme, odcházíme…
To není jen východ, to už je balkánštější než balkán.
Tak to je veliké sklamání. Doufal jsem ve stejný režim, jako bude i na Dvoreckém mostě. Bohužel teď máme na magistrátu většinu zastupitelů, kteří chtějí hnát IAD do centra.
A vedle Dvoreckého stavět i ten Zlíchovský, tentokrát jen pro auta – přitom v poloze výhodnější právě pro MHD, s ohledem na přestupy v uzlu (nynější varianta opět generuje oblíbený přestup navíc k popojetí o jednu zastávku). Nu, ale kdo ví, co bude po dalších volbách, pokud se něco už teď nezabetonuje. 🙂
I kdyby tam dali zákaz vjezdu, tak se ta značka stejně bude ignorovat, jako ta co tam byla doteď.
Uvidíme Dvorecký most, kde bude zákaz od otevření
Čas od času se najde i génius, který to vezme autem přes Karlův msot, tak bych se nebál, že by to někdo nezkusil.
Chudáčci auta.. v „dobré víře“ tam jezdí , stojí v kolonách, blokují tramvaje, tak proč bychom jim to tam nezlegalizovali, aby se tam vešla a blokovala tramvaje legálně? Holt v Praze se s takovýmto přístupem ještě dlouho nic nezmění.. Chápu, že je to jen v podstatě formální změna, ale i tak, než abychom hledali způsob, jak auta z mostu dostat a najít pro ně jinou cestu nebo ideálně způsob aby do centra vůbec nemusely, tak vytváříme toto..
Praha by měla automobilům na most Legií úplně zakázat.
To víš, že jo… zakázat, zrušit, všechna auta sešrotovat. Všichni budou jezdit elektrikou nebo chodit pěšky, a basta! 😜
To není argument, Jirko.
Pokud je situace u Mostu Legií dlouhodobě problematická – jakož i na křižovatce u Národního divadla – pak je namístě začít se bavit o tom, zda tam má automobilová doprava mimo zásobování a rezidentů vůbec být.
Já vím, to ode mne byla trochu legrace… 😉
To ale přece nic nemění na tom, že momentálně ani zásobování nebo rezident v octavii legálně neprojede.
Protože se holt nevejde tak, aby neblokoval tramvaje. A má o pár set metrů vedle až zbytečně širokej Jiráskův most se dvěma pruhama v každým směru. Takže alternativu má triviální.
Tady fakt už dávno měl být pro auta zákaz, ne jich tam lákat víc…
Jiráskův most má sice 2 pruhy v každém směru a před odbočením na Jiráskově náměstí 3, ale zrovna tam je problém a při uzavření mostu Legií by se ještě zhoršil. Kapacita pro levé odbočení z mostu je malá a tak čekající auta zabírají levý pruh, což způsobuje kolony na Smíchově. Na Hořejším nábřeží se sjedou Strakonická, Radlická a Plzeňská a kdyby měla přibýt ještě auta od Újezda, tak se to tam ani nehne.
Nikdo nemá co projíždět Malou Stranou ani Starým Městem. Celé širší centrum má být rozděleno na segmenty mezi nimiž budou moci projíždět jen IZS a MHD.
Já bych tam natáhl rovnou ostnatej drát a rozsypal ježky.
V civilizovaných městech se to dělá sloupkama, který si IZS a MHD může spustit. Lidi jdoucí pěšky a lidi jedoucí na kolech to vezmou v klidu kolem sloupku. Řáká se tomu „modal filter“ a je to velmi účinné.
A zásobování ať si klidně najezdí kilometry navíc, vždyť o jeho zbytečné zplodiny a naježděné kilometry po úzkých uličkách nejde.
No to je zase výplod chorého mozku, co? Proč bych tam neměl (nesměl) projíždět, když na jedničce bydlím/pracuji???? 🙄
To stejné Mánesův, oba úplně zbytečné pro IAD.
A mít tři mosty po sobě se zákazem vjezdu aut? Máte odvážné myšlenky, to se musí uznat.
Vzdálenost mezi sousedními, pro auta průjezdnými mosty, by byla na jednom břehu 2 km, na druhým 2,5, možná dokonce 3 km. To by byla strašlivá tragédie, která by kompletně zastavila ekonomiku města i země….
Pro ekonomiku ne, ale ta auta by najela po centru zbytečně o mnoho kilometrů navíc, což znamená větší emice a víc potřebného prostoru pro ně. A já chci pravý opak – aby automobilová doprava zabírala prostoru co nejméně a produkovala co nejméně emisí.
Jo, a toho myslíte docílíte tím, že centrum necháte průjezdné skrz naskrz a pokud možno všemi ulicemi? To jste nebo chcete být hodně naivní Prozradím vám jedno „tajemství“, pokud byste opravdu chtěl automobilovou dopravu v centru (a její emise, atd.) omezit), budete se snažit, aby ten průjezd centrem byl co nejsložitější. Pak si totiž každej třikrát rozmyslí, než tam autem zajede. Jo, jednotlivá auta, která tam stejně pojedou, protože jejich řidiči pro to maj dostatečně pádnej důvod, pojedou trochu delší trasu (ale dost možná na ní budou mít míň kolon, protože ty od aut úplně uvolněný ulice a mosty nalákaj… Číst vice »
To by bohatě (plus s obrovským benefitem) vykompenzovala stará dobrá https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce?wprov=sfla1
Tak se podivejte do jinych metropoli, v jakem rozestupu maji mosty. Praha uz ted ma mostu dost malo a lide pak musi jezdit dlouho po nabrezich, kde pak zbytecne roste intenzita dopravy. Reka funguje jako bariera, pokud se neda prekonat, tak pak dochazi k tomu, ze tramvaje jsou blokovany na Ujezdu a na Smetanove nabrezi a to prece nikdo nechce.
Ale tady nejde o dopravu, takdy jde o vybíjení vzteku na nenáviděné skupině obyvatel.
Magoři.. jsou schopní čekat na vlak, uvidět člověka přiejt autem, zbít ho, hodit do křovi a čekat na vlak. V době odjezdu se průvodčí ptá po strojvedoucím, má támhle auto…
Jirko, co tak zvážit zvýšení medikace?
Není ten Újezd blokován náhodou právě proto, že přes něj jedete na most Legií? A pokud by tak byl zákaz přes most, tak v čem by byl rozdíl?
Ekonomiku by to nezastavilo, ale už teď jsou pražské mosty úzké hrdlo dopravy, protože se to před nimi štosuje. Kapacitnějších mostů má Praha jen 7 a jeden tunel. To na skoro 30 km délky Vltavy v Praze není zase tak moc.
Tím spíš je potřeba s nimi nakládat rozumně a nenechat na nich ten nejmíň prostorově efektivní typ dopravy blokovat a zdržovat ten naopak prostorově nejefektivnější…
Ledaže byste pod pojmem doprava myslel jen automobilovou dopravu a ignoroval, že ta v Praze sice zabírá drtivou většinu prostoru (i na těch mostech), ale přitom její podíl na dopravním výkonu je výrazně menšinový. Ale to byste byl myšlením někde hluboko ve dvacátém století…
Co Vy o mně a o mých myšlenkách víte? Auto sice vlastním, ale kvůli provozu v Praze a nutnosti překonat cestou do práce Vltavu ho ve všední dny použiju přes den tak 2x do roka. A to ještě v případě, že vezu něco těžkého nebo objemného. Jinak jezdím MHD. Cesta autem po Praze mi přijde jako přehlídka ztraceného času. A i tak si myslím, že jsou mosty úzkým hrdlem pražské dopravy a ve chvíli, kdy na jeden, dva nebo tři zakážete vjezd IAD, tak to na tom místě sice pomůže MHD, ale o 1-3 km dál to MHD zpomalí, protože… Číst vice »
OK, zřejmě je váš problém tedy jinde a sice v tom, že ignorujete realitu a desítky let ověřování, že to funguje úplně jinak. Zkuste si přečít něco o tzv. Downs-Thompsonově paradoxu. Pokud zrychlíte MHD, nezůstane vám IAD ve stejném počtu, ale ubyde, protože pro víc lidí bude lákavá ta MHD. Pokud uvolníte prostor i pro pěší a lidi na kolech (a radikálně zvednete jeho přitažlivost pro tyto druhy dopravy, opět ubyde lidí v autech, protože dostanou příjemnou alternativu. A to i ti, pro které MHD není alternativa přitažlivá. To, že IAD bude mít delší a klikatější trasy, a alternativy (ať… Číst vice »
Downs–Thomsonův paradox je teorie, která nepočítá s konkrétními podmínkami a může se jako každá teorie od praxe velmi lišit. Ono totiž, když chcete přesadit cestující z IAD do MHD, musíte jim nabídnout dostatečnou kapacitu a četnost té MHD. Ale protože je MHD (konkrétně v Praze) financována veřejnými zdroji vysoko nad zdravou míru, tak jí momentálně moc navýšit nemůžete, ať už kvůli provozním financím, tak i kvůli investicím. A pokud se vrátíme ke konkrétnímu mostu Legií, tak linky mezi Smíchovem (Anděl) a centrem města (Karlovo náměstí, Národní třída) jsou na kapacitním maximu. A to v tomto směru jede ve špičce 45… Číst vice »
Je to teorie ověřená v praxi ve stovkách měst po celém světě. A to oběma směry, jak v tom, co se stane, když se jí město řídí, tak v tom, co se stane, když město tento princip ignoruje. Zatraktivnění MHD je tu za této situace možné právě tím, že nebudou na Mostě Legií a křižovatce u Národního zdržovány auty. To je zrychlí, zatraktivní a přinese to i využitelnou kapacitu navíc díky větší pravidelnosti (nebude tak často docházet k tomu, že těsně za přecpanou soupravou pojede volnější). V neposlední řadě by tam k uvolnění kapacity v MHD mohlo dojít tím, že… Číst vice »
Dokazujete, že jde opravdu jen o teorii. Ta tramvaj je přetížená už ze Smíchova. To, že pojede pravidelněji přes most nijak kapacitu nenavýší. Ani na straně Smíchova (Anděl) ani na straně centra (křižovatka Lazarská x Spálená) se další spoje nevejdou. Vzdálenost zastávek Újezd a Národní divadlo je přes 700 metrů. To k pěší chůzi zrovna nevybízí. Pokud Praha něco potřebuje, tak koncepčně vyřešit dopravu v centru a kolem centra. Most Legií bez IAD může být součástí té koncepce. Ale myslet si, že koncepce vznikne náhodnými zákazy a omezeními, je omyl.
kde jsem psal něco o tom, že by se to nemělo dělat koncepčně. Jen říkám, že aby ta koncepce k něčemu byla, bude muset zmizení aut z mostu Legií obsahovat. Myslet si, že problém s nadbytkem aut se vyřeší tak, že je necháme jezdit úplně všude (s bláhovou nadějí, že se tím rozdělej a přestanou město ucpávat) je neskutečná naivita. Realita je taková, že auta zaplněj veškerej prostor, kterej dostanou a ještě si urvou kus navíc, když jim to město dovolí. Pokud chce město funkční MHD a bezmotorovou dopravu, musí jim dát dostatek prostoru, kterej jim před auty ubrání. Praha… Číst vice »