Praha představí budoucnost železnice v hlavním městě. Místo setkání v CAMPu online
Ze stavby Vršovice - Hostivař u nové zastávky Eden. Foto: Michal Chrást
Železnici v Praze čeká v příštích letech velká proměna a má být jedním ze základů dopravy v hlavním městě. Praha
To mne pobavilo – DSŽ představila svou vizi.
Máme tomu rozumět tak, že by bylo lepší, kdyby žádnou neměla? Nebo co je na tom k pobavení…?
A co nová trať na Mělník, ta tam není zmíněna?
Nevíte někdo odkud jsou záběry z času 3:22 a 3:36? Ten první mě připadá jako z nějaké modelové železnice a ten druhá někde z východu z říše širokého rozchodu (UA, RU,..).
Na videu je vidět rychlík na letiště vypsaný na pragotronu na Wilsoňáku, že by konečně dostal někdo rozum?
Ve videu to sice je, ale nevím o tom, že by se to plánovalo. Současná varianta počítá s osobáky.
Mě překvapil spíš ten Wilsoňák, než rychlíky.
A nedrží se stále rezerva na zaukruhování (z Jenče) tratě na letiště? Takže rychlíky by mohli jezdit z prahlaváku na letiště po Semmeringu.
Krasne video, ale proc nejsou ve videu i soukromy dopravci? Pocita se do budoucna snad jenom s CD?
Tak současná smlouva s ČD je do roku 2029 (resp. začátek roku 2030), byť je v ní možnost 25% výkonů přesoutěžit.
Jestli se někde vPraze ještě dala provozovat nákl. doprava, tím myslím především nakládka a vykládka, tak s tím bude konec. Pak se nedivme nynější situaci na hr. přechodech. I to je důsledek pominutí přeprav po železnici. Nikde nevidím na tel. záběrech prázdné rezavějící koleje na žel. přechodech a odstavené nevyužité lokomotivy. Kdyby bylo všechno jak má být, tak by stačilo zkontrolovat místo 40ti řidičů jednoho fíru někde ve vnitrozemí jak na jedné tak na druhé straně. Já vím všechno je daleko složitější a návrat k situaci před 30ti lety nežádoucí.
Tak ono vzhledem k tomu, jak je situace už dnes dost bídná, tak to o moc horší už být nemůže.
Nějak mi tam chybí ty podzemní trasy a stanice.
Tak asi jsou realisti, NS2 hned tak nebude.
„Svoji vizi budoucí železnice dnes v krátkém videu na YouTube zveřejnila i Správa železnic.“ Já tam tedy žádnou vizi nevidím, jen informaci o několika běžících stavbách, jedné rekonstrukci nádraží a evergreenu v podobě snu o železnici na letiště.
Trochu smutné, že železnice na letiště je sen…Přitom při porovnání se stavbou VRT je to skoro nic (ano, je tam tunel, ale na věci to nic nemění).
Před zhruba dvaceti lety to bylo bez tunelu a taky skoro těsně před zahájením stavby. Nu pokrok nezastavíš :)))