lot
Infrastruktura Železnice

Praha představí budoucnost železnice v hlavním městě. Místo setkání v CAMPu online

Ze stavby Vršovice - Hostivař u nové zastávky Eden. Foto: Michal Chrást
Ze stavby Vršovice - Hostivař u nové zastávky Eden. Foto: Michal Chrást

Železnici v Praze čeká v příštích letech velká proměna a má být jedním ze základů dopravy v hlavním městě.

Praha dnes chystala představení svých plánů na nová železniční spojení. Akce se nakonec bude konat, ale v jiném formátu: namísto skutečného setkání v CAMPu v Praze se bude prezentace přenášet online na facebookové stránce CAMP. Přenos začne v 18 hodin.

O rozšíření železničních spojení v Praze se mluví delší dobu, mají vzniknout například nové tangenciální linky mezi Radotínem a Běchovicemi.

Svoji vizi budoucí železnice dnes v krátkém videu na YouTube zveřejnila i Správa železnic.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

To mne pobavilo – DSŽ představila svou vizi.

Hajnej

Máme tomu rozumět tak, že by bylo lepší, kdyby žádnou neměla? Nebo co je na tom k pobavení…?

Mirvald

A co nová trať na Mělník, ta tam není zmíněna?

Alibaba

Nevíte někdo odkud jsou záběry z času 3:22 a 3:36? Ten první mě připadá jako z nějaké modelové železnice a ten druhá někde z východu z říše širokého rozchodu (UA, RU,..).

Dan

Na videu je vidět rychlík na letiště vypsaný na pragotronu na Wilsoňáku, že by konečně dostal někdo rozum?

XXXD

Ve videu to sice je, ale nevím o tom, že by se to plánovalo. Současná varianta počítá s osobáky.

Dan

Mě překvapil spíš ten Wilsoňák, než rychlíky.

Alibaba

A nedrží se stále rezerva na zaukruhování (z Jenče) tratě na letiště? Takže rychlíky by mohli jezdit z prahlaváku na letiště po Semmeringu.

EmmaS

Krasne video, ale proc nejsou ve videu i soukromy dopravci? Pocita se do budoucna snad jenom s CD?

XXXD

Tak současná smlouva s ČD je do roku 2029 (resp. začátek roku 2030), byť je v ní možnost 25% výkonů přesoutěžit.

Jézeďák

Jestli se někde vPraze ještě dala provozovat nákl. doprava, tím myslím především nakládka a vykládka, tak s tím bude konec. Pak se nedivme nynější situaci na hr. přechodech. I to je důsledek pominutí přeprav po železnici. Nikde nevidím na tel. záběrech prázdné rezavějící koleje na žel. přechodech a odstavené nevyužité lokomotivy. Kdyby bylo všechno jak má být, tak by stačilo zkontrolovat místo 40ti řidičů jednoho fíru někde ve vnitrozemí jak na jedné tak na druhé straně. Já vím všechno je daleko složitější a návrat k situaci před 30ti lety nežádoucí.

XXXD

Tak ono vzhledem k tomu, jak je situace už dnes dost bídná, tak to o moc horší už být nemůže.

Růža

Nějak mi tam chybí ty podzemní trasy a stanice.

XXXD

Tak asi jsou realisti, NS2 hned tak nebude.

David

„Svoji vizi budoucí železnice dnes v krátkém videu na YouTube zveřejnila i Správa železnic.“ Já tam tedy žádnou vizi nevidím, jen informaci o několika běžících stavbách, jedné rekonstrukci nádraží a evergreenu v podobě snu o železnici na letiště.

Vojtěch Zvolský

Trochu smutné, že železnice na letiště je sen…Přitom při porovnání se stavbou VRT je to skoro nic (ano, je tam tunel, ale na věci to nic nemění).

Daniel Mach

Před zhruba dvaceti lety to bylo bez tunelu a taky skoro těsně před zahájením stavby. Nu pokrok nezastavíš :)))