Praha předělá 65 tramvají T3 na „wany“, každou za sedm milionů korun
Tramvaj T3R.PLF. Foto: DPP
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) chystá velkou modernizaci tramvají T3 na částečně nízkopodlažní vozy T3R.PLF. Po necelém roce zkušebního
„Zatímco v denním provozu je požadavek na bezbariérový provoz pochopitelný, není úplně jasné, jak velká bude poptávka pro snadný nástup s kočárky či pro seniory v nočním provozu.“
No to snad nemyslí vážně. Opravdu ještě žijeme v době, kdy představa o člověku s omezenou možností pohybu končí u maminkách s kočárkem a seniorech?
Všimli si v DPP, že v Praze žije mnoho mladých lidí, kteří jsou na vozíku a třeba by rádi v noci šli s kamarády někam do města bez nutnosti přemýšlet nad tím, jestli se vůbec dostanou domů?
Mno, nějak mě nenaplňuje radostí představa, že tyhle trmavaje uvidím v pražských ulicích ještě za 20 let…
„V nouzi čert i mouchy lapá“ …
Hm, a potřebujeme tolik sólo tramvají, tj. aby úplně všechny noční linky byly zajištěny tímto typem vozidla? Někdy jsou dost plné, v noci tím často cestující jede přes půl města když nejezdí metro, a ve waně je strašně málo sedaček, jak už tu někdo psal. Vzhledem k tomu, že jde prakticky o novostavbu tramvaje, jejíž koncepce je půl století stará, se mi to moc nelíbí. Denní linky v sólo vozech v centru Prahy bych celkově změnil, interval to má sice dobrý, ale to mi nepomůže když skupinka turistů nebo lidí jedoucí z kulturní akce tramvaj snadno zaplní. Když se tam… Číst vice »
Co máte co někam chodit s kočárkem.
Tommy: No já myslel že kočárky jsou jeden z hlavních důvodů pro nízkopodlažní tramvaje 🙂 Samozřejmě nemyslím noční linky.
I v tomto typu vozidla může být klidně i více sedadel – stačí například střídavě na každé straně osadit každé druhé jako dvousedadlo …
Se zBémovalo 250 15T a na turistrické 22ce jezdí pořád T3 mutanti…
A zkrátit 14T? Stejně jenom stojí a nikdo je nechce.
Nebo zkrátit i část 15T na víkendy, nočky a šejdry.
Za ušetřené peníze postavit další smyčky v širším centru a nehonit dlouhý tramvajodrom až do krajů Prahy.
„zkrátit i část 15T na víkendy, nočky a šejdry“
Nic nezkracovat – ale objednat minimálně stovku dalších a jen dvoudílných (bez středního článku) a se střídavým uspořádáním sedadel tak, aby nebylo několik dvousedadel za sebou a bylo možno se i na a ze sedadel u okna dostat bez toho, že by někdo další musel vstávat !!!
Jak chce Ropid zajistit nízkopodlažnost u linek se sólo vozy? Chápu, že po dodávce všech 15T už by se teoreticky nemusely vypravovat soupravy wana+wlk, takže by všechny wany mohly jezdit sólo. Ale není jich na to málo? Třeba právě teď jezdí na lince 21 ze 12 pořadí jen 3 nízkopodlažní vozy. Nechtělo by to alespoň polovinu?
No, a nevyřešila by pražskou potřebu nízkopodlažních sólo vozů spíš „Evička“, tedy tramvaj EVO1 na jejíž výrobě DPP spolupracoval? Opičí dráhu jsem vždycky považoval za nouzovku.
EVO1 bude bezpochyby dražší než 7 mil Kč/ks.
Evo je podobná zoufalost.
Já vám nevím, když už jsme si v Praze díky 15T zvykli na tramvaje bez schodů a bez podestev, tak cokoli na bázi vany je mimo.
bkp: A Vy znáte nějakou alternativu, která by mohla jezdit na linkách se sólo vozy (denní, víkendové, noční), je nízkopodlažní a nemá podesty jako EVO1 nebo schody jako PLF?
Optimální alternativou by byla jen dvoudílná „patnáctka“ (bez středního dílu), na speciálně vybraných „napaječových“ trasách případně spřahovatelná do dvojic – v kombinaci s dalším centrálním přestupním bodem na Senovážném náměstí by to mohlo dobře pomoci vyřešit i noční dopravu …
Hnusne.
Zlatý Varia,co jezdí po Brně.Tomu říkám rekonstrukce.
Tramvaj T3 lze považovat za jeden ze symbolů pražské veřejné dopravy, tu rekonstruovanou příšeru ale ani omylem.
Kočárky a seniory stranou, zkuste se v noci někam dopravit s elektrickým invalidním vozíkem. Kamarád se jednou opozdil a nakonec ho musela odvezt policie (elektrický vozík totiž do tramvaje ani autobusu nezvednete ani s pomocí)
Absurdní.
Pří představě, že tenhle tuningovej nesmysl tu bude strašit ještě za 30 let… Fakt dno :(((
no nevím jak s kočárky, ale jistě bude poptávka po snadném nástupu s opicí 🙂
T3 má i v běžné variantě málo míst s sezení, po této úpravě už je to prakticky vždy na „stojáka“, tramvaj typu T3 – vana je to nejhorší co po Praze jezdí, hnus, který raději nechávám jet a počkám na další spoj. Proti tomu 15T jednoznačně aktuálně nejlepší.