Praha posune opravu části nábřeží, nejprve znovu podepře most na Vltavské
Chystaná rekonstrukce Nábřeží Kapitána Jaroše začne později, než Praha a Technická správa komunikací (TSK) původně plánovaly. Důvodem jsou další práce
Chystaná rekonstrukce Nábřeží Kapitána Jaroše začne později, než Praha a Technická správa komunikací (TSK) původně plánovaly. Důvodem jsou další práce na mostě v Bubenské ulici, který musel být loni kvůli havarijnímu stavu podepřen a musel na něm být omezen provoz.
Posun oznámila TSK na svém twitterovém účtu. „Bylo dohodnuto upřednostnění prací na mostě X022 – Bubenská, a to z důvodu zachování maximální možné plynulosti dopravy,“ uvedla TSK.
Rekonstrukce Nábřeží Kapitána Jaroše se odkládá na začátek června 2019. Zástupci ODA MHMP, TSK, DPP a zhotovitelů staveb bylo dohodnuto upřednostnění prací na mostě X022 – Bubenská, a to z důvodu zachování maximální možné plynulosti dopravy. #opravyPraha pic.twitter.com/lEj5fkVHlW
— TSK Praha (@TSKPraha) January 15, 2019
TSK už za necelých šestnáct milionů korun zadala další podepření mostu v Bubenské ulici společnosti Hochtief. Most je dosud zajištěn dvěma podpěrami, pro zprovoznění mostu bez větších omezení je nutné podepřít další pole. Přesný harmonogram zatím TSK zpracovává.
„Rozdíl mezi havarijním zajištěním a konečným podepření je ten, že samotné zajištění není aktivováno. Je zde nepatrná mezera a samotný most to nepodpírá. Toto zajištění bude při samotném podpírání odstraněno a nahradí jej již aktivované podepření,“ vysvětlila chystané kroky mluvčí TSK Barbora Lišková.
Provoz na mostě je od konce roku částečně obnoven. Auta mohou jet ve směru do Holešovic pouze středem, nikoliv po okrajích mostu, ze dvou jízdních pruhů je tak jeden. Částečné obnovení provozu umožnily zátěžové zkoušky, které proběhly před vánočními svátky. Na most ještě jeho správci instalovali sondy, které budou stav mostu monitorovat. Během zátěžových zkoušek se testovalo zatížení až do 130 procent normální nosnosti.
Statické podložení má zajistit stabilitu mostu na několik let, kompletní oprava se ale zřejmě nevyplatí a Praha nejspíše rozhodne o zbourání mostu. Zkoušky probíhaly s využitím tří devadesátitunových vozů. Most je zavřený od 24. října, několik týdnů na místě nejezdily ani tramvaje.