Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Mosty na Vltavské se stavěly jinak, než požadoval projekt. Po podepření půjdou k zemi

Most u stanice metra Vltavská, který musí TSK od 24. října zavřít. Foto: TSK
Most u stanice metra Vltavská, který musí TSK od 24. října zavřít. Foto: TSK

Provoz na severním okraji pražské magistrály bude ještě komplikovanější, než je dnes po uzavření mostu v Bubenské ulici. Technická správa komunikací se rozhodla, že po dočasném podepření most zbourá a postaví nový a současně s ním zbourá i paralelní most pro jízdu směrem do centra. Řidiče i cestující tak čekají velké komplikace i několik let.

O chystané demolici jako první informovala agentura ČTK na svém webu ceskenoviny.cz.  Podle mluvčí TSK Barbory Liškové začali správci městských komunikací už pracovat na projektu zbourání a stavby nových mostů, což nějakou dobu potrvá. Konstrukce mostů je podle TSK podobná loni zhroucené Trojské lávce a mostu v Janově.

Provizorní podepření má být hotové zhruba za týden, pak se má provoz na most i na tramvajové tratě vrátit. TSK ale zjistila, že oprava mostů není možná. Mosty jsou přitom relativně nové: v roce 1980 je postavily Vojenské stavby. „Jedná se o podobný typ konstrukce, jako byl most v Janově nebo Trojská lávka,“ uvedla Lišková. Jde o konstrukci s nosnými upínacími lany.

TSK na svém webu také zveřejnila zprávu společnosti Pontex o stavu mostu v Bubenské ulici.  „Nejsme schopni prokázat spolehlivost mostu. Bylo zjištěno, že skutečné provedení se liší od projektové dokumentace, kterou máme k dispozici,“ uvedl Pontex ve svém dopise TSK. Podle zprávy i projektanti mostu připustili, že se most stavěl jinak, než bylo uvedeno v projektu.

Kvůli uzavírce mostu je úplně uzavřena zastávka Vltavská pro tramvaje.

Tramvajový provoz od středy 24. října 2018 od 1:30 hodin
Na stanici metra Vltavská nebudou smět kvůli tomuto omezení od dnešní půlnoci žádné tramvaje.
Úseky bez provozu tramvají:
Strossmayerovo náměstí – Vltavská – Tussarova/Dělnická
Těšnov – Vltavská
Odklony tramvajových linek:
Linky 1 a 25 jedou odklonem ze Strossmayerova náměstí přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále po své pravidelné trase směrem na Palmovku.
Linka číslo 14 pojede od Bílé labutě přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku a dále po své trase do Vysočan.
Linka číslo 12 pojede ze Strossmayerova náměstí odklonem přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále na Palmovku.
Spojení k holešovické tržnici zajistí přívoz P7 mezi Karlínem a Holešovicemi.
Náhradní trasa pro pěší
Náhradní trasa pro pěší povede od prostoru před výstupem ze stanice metra Vltavská směrem k Bubenské ulici, kde mohou chodci přejít na světelně řízeném přechodu Heřmanovy ulice. Standardní průchod pod mostem podél tramvajové trati bude také uzavřen.
Objízdné trasy pro automobily
Řidiči mají dvě možnosti, jak uzavřený most objet. Z Hlávkova mostu mohou sjet na nábřeží Kapitána Jaroše a pokračovat Argentinskou do Holešovic. Hlavní objízdná trasa do Veletržní ulice povede přes nábřeží Kapitána Jaroše a ulici Dukelských hrdinů.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Mosty: navazujici mosty na Hlavkuv most – odstranit. Misto mostu prefakrikovany sirky pruchod pro pesi, cyklisty. Zbytek prostoru zahrnout zeminou a na vrcholu silnice smer Veletrni a tramvaje smer tamtez, pripadne i ve stope smer Partyzanska viz nize.
    Tramvaje na nabrezi: nove zastavky Vltavska na nadrezi, napojeni dal az za financakem, tedy o 200 dal. Primy pristup do metra i s rampou v podchodu. Protor puvodni stanice Vltavska velmi zredukovat a revitalizovat.
    Auta: Nova sirkove odpovidajici komunikace smer Veletrzni plus nova komunikace ve stope ulice Zeleznicaru (zrusit zbytecny nadjezd) a Partyzanska (https://mapy.cz/s/3a6rB).
    Vysledek: kapacitni propojeni Hlavkuv most smerem do tunelu a alternativa k Argetinske. Tramvajove trati s lepsi navaznosti na metro a okolni zastavbu. Moznost nove tramvajove zastavky „Maly Berlin“ ci spise „Nadrazi Bubny“ a „Na sachte“.
    Celkova realizace do 3-6 mesicu mozna, pokud se bude chtit. Videl bych to jako vyzvu a realny projekt, ale v „ceskem prostredi“ to vidim jako spise prilezitost pro tunelovani a prutahy a tim nemyslim dopravni stavby.

    • Taky mi to zákoutí přijde jako koutek komunistického „urbanismu“ s naprosto nepochopitelným a nesmyslným uspořádáním. Vyhodit to pryč a vrátit do celého prostoru normální městskou zástavbu by nebylo od věci, včetně redukce bizarní stanice Vltavská.

  • „Bylo zjištěno, že skutečné provedení se liší od projektové dokumentace, kterou máme k dispozici“

    A to má svědčit o čem? Změny v projektech bývaly, jsou a budou, na tom není nic divného. Mosty prošly úspěšně zátěžovými zkouškami a někdo se pod kolaudaci podepsal. Dodržení technologického postupu, následná (ne)údržba či přeceňování vlastností a životnosti tohoto typu konstrukce jsou pak jinou věcí. A je jedno, jaká je zrovna doba, režim či cokoliv jiného.

    • Ano, změny v projektech určitě jsou, ale takové změny se pak do těch projektů i zanesou, počítá s tím plán údržby, odhad životnosti atd.

      Je škoda, že v článku není víc detailů o povaze těchto změn, z těch vyjádření to vypadá na přešlap v realizaci či technologickou nekázeň, která mohla výrazně ovlivnit životnost.

    • Spíš doufám, že si Čižinský ohlídá, aby tam místo současné hnusné kapacitní rychlostní komunikace vzniklo řešení vhodné pro centrum města, tedy prostupné pro pěší, s integrací cyklistů a omezující rychlost a kapacitu IAD.

      • Tak to je velká příležitost se tohoto monstra zbavit, v dnešní době je mimoúrovňové křížení Bubenské s tramvají prakticky zbytečné. Hned za tímto mostem je světelná křižovatka s jedním pruhem v každém směru, takže já bych ten most možná vůbec nestavěl znovu, když se zvýší nivelita tramvajové trati, tak tam půjde udělat světelná křižovatka a pomůže to i z Antonínské ulice udělat zase normální ulici. Před bývalými Dopravními podniky pak bude opět normální ulice. A dost možná to celé bude stát stejně jako prostá obnova těch dvou mostů.
        A je to i příležitost zamyslet se nad podobou MÚK nábřeží kpt. Jaroše x Bubenská, která tam v nynějším stavu zabírá drahocenný prostor v centru města prakticky zbytečně (jde o ty dvě vratné rampy).
        Jestli nová radnice provede pouze obnovu stávajícího stavu, tak u mě prohrála.

    • David
      Hmm. Já bych byl možná raději aby se tam přivázal. A Ukrajinské demoliční četě by se řeklo, že je to místní pomatenec, kterého si nemají všímat a po stakanu vodky, pokračují směle v bourání.
      Takovej exot je totiž zralej na Darwinovu cenu.

Newsletter

Partneři


Výběr editora