Praha postaví nový parkovací dům. Kvůli zrušeným místům pro novou tramvajovou trať
Vizualizace parkovacího domu na sídlišti Dědina. Foto: Praha 6
Na Dědině vznikne místo pro 290 aut.
Na Dědině vznikne místo pro 290 aut.
Tramvajová trať se měla zakopat pod teren , aby by klid a zároveň by se tím vyřešila křižovatka Drnovská a Vlastina, poněvadž v těchto místech tramvajová trať pokračuje na sever a bude se muset někde křížit s ulici Drnovská směrem k OC Šestka.
To by malo zmysel len ak by pod úroveň terénu klesla v úseku od Sídliště na Dědině k Ciolkovského. Pre väčšinu obyvateľov by to ale bolo významené zhoršenie dostupnosti, lebo autobusy zastavujú v úrovni ulice a električka by bola o 5 metrov hlbšie so zvislou stenou (na šikmý svah nie je priestor). A stále je väčšina vchodov od tých zastávok do kopca. Priechodnosť kaňonu by asi nebola problém, lebo za ním je len plot kasární. Ak má byť ale zachovaná aspoň časť parkoviska pri plote, tak by ten kaňon električky zablokoval možnosť príjazdu na tieto miesta.
Nešlo by to samé i na Pankráci aby to MČ neblokovala?
Jestliže to bylo zcela legální parkoviště, tak je na místě ho nahradit těm, kteří tam zcela legálně parkovali. Podobně, jako se nahrazuje zcela legální přístupová cesta k pozemku, když se ta původní přístupová cesta znemožní jinou plánovanou liniovou stavbou. A je vcelku jedno, že cyklista na pole s pluhem nejezdí.
Trať se začne stavět letos, takže pravděpodobně i dotčená parkovací místa zmizí letos a jejich náhrada v podobě parkovacího domu bude dokončena za dva roky?
A mezi tím bude spousta lidí naštvaných na to, že se zrušily parkovací místa a tak se parkuje hůř a všude možně i nemožně.
Což logicky muselo nastat. Na horním konci jsme jim zrušili hospodu a oni teď chodí do té naší na dolním konci. A cyklistům vadí, že z horního konce na dolní konec chodí chodci. Přece měli po zrušení hospody na horním konci přestat chodit po ulici. Dokonce i rodiny s dětmi a celé rodinné oslavy!
Ono sa tam parkuje všade možne už teraz. Čím nepopieram, že tá stavba parkovacieho domu mohla začať skôr.
V Malesicich bude také parkovací dum?,bude se tam taky stavět tramvajova trať.
Právě ty co jezdí auty jsou proti tramvajové trati která tam měla být v provozu již od roku 1988
V Malešicích je úplně prázdný, vyhrazený pruh pro tramavje ve středu ulice. Nepletete si to s tratí Pankrác-Budějovická?
Prý se mají parkovací místa rušit i po stranách – naprosto nechápu.
Jedno místo za jeden milion. Kolik se bude platit za používání?
Nic. Parkovací socialismus v praxi.
Divné je, že v Liberci udělali parkoviště, stání za 12500 Kč. Slovy dvanáct tisíc pět set Korun českých. Nechybí mi tam nula.
To je správná částka, pokud se platí za rok a pravidelně navyšuje o inflaci. Parkovací místa nechť jsou všude stanovena tržně podle nabídky a poptávky.
To je odpovídající cena. Ale on asi myslí cenu za zřízení a je mimo jako vždycky 🙂
„Na pozemku vznikne štěrková plocha pro 80 aut. Úprava bude stát zhruba milion korun.“
https://zdopravy.cz/liberec-zabere-pozemek-pro-budouci-tramvaj-u-nejvetsiho-sidliste-na-dalsi-parkoviste-117100/
Ale jo, možná umíte dělit správněji…
Srovnáváte náklady na vysypání štěrku na trávu v Liberci se stavbou třípatrových garáží v Praze…
Nicméně počítá dobře.
Zpoplatňovat parkovací dům „pro místní“ je poměrně mimo, dokud budou v okolí místa na ulicích pro „VIP“ (tedy ty, co mají štěstí a seberou místo ostatním).
Místa na ulici by neměla stát méně, než pro parkovací domy v blízkost, jelikož tím vznikne spravedlivý kompromis „ceny za pohodlí“ (mám za to, že pro většinu lidé je výhodnější mít auto blíže, než pod střechou) a tyto zisky inkasuje tenýž subjekt.
Praha, město kde místo bytů pro lidi stavíme byty pro auta. <3
Nejsem si jist, že by primárně mělo být starostí municipalit stavět byty. Jako vedlejší projekty, kdy staví pro malé množství sociálně nejslabších snad, ale jinak je současný model správný. Uvědomme si, že každý byt, který postaví stát/samospráva je stavěn z peněz, které musí někde vybrat, ušetřit nebo si půjčit a obvykle na úkor těch, kterým se daří.
“Nejsem si jist, že by primárně mělo být starostí municipalit stavět parkoviště. Jako vedlejší projekty, kdy staví pro malé množství sociálně nejslabších snad, ale jinak je současný model správný. Uvědomme si, že každé parkovací místo, který postaví stát/samospráva je stavěno z peněz, které musí někde vybrat, ušetřit nebo si půjčit a obvykle na úkor těch, kterým se daří.”
Dobře vy 🙂 Ale proč tady staví ten parkovací dům? Protože nejdřív zrušili parkovací místa. A zatímco z parkovacího místa má prospěch skoro každý, kdo má auto v dané oblasti, z bytu má prospěch jen ten, kdo v něm bydlí.
Jaký má prospěch z parkovacího místa člověk, co nemá auto? Proč má někomu přispívat na parkoviště, přestože mu to přináší jen negativa?
Ať lidi za odkládání svého majetku jinde než na vlastním pozemku platí normální tržní cenu. Když není dotované bydlení, přestože jde o základní lidskou potřebu, proč tolik dotujeme parkování?
Jaký má prospěch ze železnice vesničan, z vesnice kam vlak nejezdí? Jen musí v autobuse čekat na přejezdu.
Kravina což? To, že mirek nepotřebuje nějakou věc neznamená, že ji nepotřebuje nikdo na světě. Mohlo by se stát, že někdo bude nepotřebovat něco, omezovači potřebují a zakáže jim to. A pak bude velikánské brečení…
A jakej prospěch má vesničan, odkázaný na vlak, z toho že se staví dálnice, parkovací domy elektrostojany ( s dotovanou cenou elektriny z jeho daní) atd???
P.S. : jakej prospěch mám z toho že jsme za 100 mega burešovi zadotovali linku na tousty??
Vesničan odkázaný na vlak?
Kde, prosím, v nějakém šotosnu, ve kterém vesničan odkázaný na vlak chodit chodit pěšky natož jezdit na invalidním vozíku, který taková skvělá 810 stejně nenaloži?
ehm např Račice nad berounkou nemají autobusovou zastávku, takže tam jsou lidi odkázáni na vlak….
P.S.
Invalidy se nezaštitujte, pro ty si kdyžtak prijede sanitka
Železnice je veřejná služba, luxusní garáže ať si lidi platí sami, pokud o ně stojí.
A víte že veřejná služba je to co se společnost rozhodne za veřejnou službu považovat? Veřejná služba nemá definici odvoditelnou z přírodních zákonů a tak se mi zdá že za ni velká část společnosti považuje i ta parkovací místa.
V ČR je poměrně dost aut, opravte mne, kolem 6 milionu, zároveň tu je 1.8 milionu lidí mladších 18 let, kteří auto ani mít nemohou. Tedy těch co jim to „přináší jen negativa“ je mezi voliči menšina. Navíc o tom že parkovací místa přináší „jen negativa“ se dá rozporovat. Stačí vzít v potaz prvně různé „tatataxi“ a později, po desítkách let „synotaxi“. Do toho kolikrát takový odvoz někomu bez auta zajistí nějaký známý… Teď si vemte že ty parkovací místa porušíte, lidem znepříjemníte vlastnictví auta, jejich počet poklesne rapidně… naráz vyletí náklady na zdravotnické dopravní služby, začnou se objevovat náklady… Číst vice »
Vcelku vtipné, že Vám daně připadají „stále vysoké“, ale dožadujete se toho, že stát má platit kde co, včetně parkovacích domů v ceně milion Kč za jedno místo, provoz zdarma.
Dívejte se na to tou optikou, že jste zaostalý stát, který nepokryje z vybraných daní ani provoz, natož investice, které jsou pouze na dluh a z dotací EU. Čili někde se jednou bude muset škrtat a čím později, tím více to bude bolet.
On je byt veřejným prostranstvím?
Správně a velká část daňových poplatníků má auta…
Určitě by nemělo být starostí měst stavět za stovky milionů plochy pro odkládání soukromého majetku.
A co plohy pro prodej soukromého zboží soukromým osobám, jedním slovem: Tržnice. Co s tím?
odpověd je: nájemné za místo v tržnici podle tržního modelu…. tak to funguje…
Tržnice nemá tržní nájem? Tam platíte pěkně za každý metr i za odebírání vody a elektřiny.
Tam se platí pronájem místa. A rozhodně to není 1,60 Kč za den jako parkování v Praze…
Jinak vaši definici splňuje i stojan na kola… To abyste si nenaběhl na vlastní hrábě: https://st.depositphotos.com/1014674/3391/i/950/depositphotos_33912263-stock-photo-3d-man-stepping-on-a.jpg
Principiálně ať se stojany na kola klidně zpoplatní (ve stejným poměru k nákladům jako parkování pro auta). Ostatně cykloboxy a cyklověže / garáže už často zpoplatněný jsou a nemám s tím nejmenší problém.
Zpoplatnění obyč stojanů naráží reálně na fakt, že by transakční náklady a náklady na dohled nejspíš mnohonásobně překročily vybranou částku. Ale pokud by to bylo formou třeba nálepky na rám za pade ročně, klidně si ji na městský kolo koupím a nalepím. Podobně jako třeba přispívám na úpravu běžkařskejch stop, který v zimě využívám…
Věřte že by ty náklady na dohled tak velké nebyly. Ne oproti autům, stejný princip. Automat, lístek, a když nemá lístek, tak policejní zámek a nějaká ta likvidační pokutička, ne? Tak se to přece dělá s lidem co stojí kde nemají. Zabavit vozidlo! Sešrotovat! Takový je zvyk, ne? Přece kdo poruší předpisy, tak nejlépe na šibenici s ním a hned! Bez soudu! Po neustále přísnost a zpřísňování, po drakonických trestech za malichernosti tu přece pořád všichni voláte! P.S. Kolo zabírá cca 1.4 m^2, parkovací místo asi 12.5 m^2, takže roční samolepka za 50 korun, leda tak pokud za auto platíte… Číst vice »
Ešte ale prenásobiť koeficientom využitia – väčšina áut sa za deň hýbe tak hodinu (polhodina do práce, polhodina späť) a zvyšných 23 hodín len niekde stojí (často na verejnom priestranstve) a zaberá miesto. Ten bicykel bude veľkú časť času stáť niekde doma (v byte, na balkóne, v kočíkárni, …)
Dává smysl stavět obě, místo asfaltování ploch kolem paneláků.
Bydlím přímo u tramvajové tratě, přímo u zastávky. Hluk z tramvaje mi prakticky nevadí, horší je přítomnost nonstopáče, odkud se v noci líhnou hluční ožralové a ti pak dělají hluk a bordel při čekání na tramvaj. Ale to není problém té tramvaje, nýbrž té putyky, resp. nastavení společnosti a konkrétních individuí.