Praha po letech zpřístupnila cestujícím online polohu autobusů v MHD
Autobusy Pražské integrované dopravy na Českomoravské. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Do konce roku se mají v nové aplikaci ukazovat i vlaky v systému Pražské integrované dopravy.
Ve výčtu aplikací, které zobrazují zpoždění spojů, vám chybí CG Transit.
http://tram.mobilnitabla.cz/
to nie je skutocna poloha, ale len odhad na zaklade cestovnych poriadkov
pravdou je, ze to neni uplne presne, ale neni to uplny odhad, data jsou rucne aktualizovana, a dost se mi to libi… zobrazuje i vyluky primo v provozu, i barevna schemata vozu, proste temer vse,… skoda, ze to neni opravdu online,…
Kdyby se spíš investovalo do věcí, které jsou opravdu důležité a ne do kravin, jako je online poloha autobusů nebo 5G síť v metru, to by se nám žilo v Praze mnohem líp.
A co byste si tak třeba představoval místo těch „kravin“? 🙂 Okruh? Nebo rovnou dva? No, tohle je přeci jenom asi trochu levnější a uskutečnitelnější, tak proč to nerealizovat, když to některým lidem může usnadnit život…
Už poněkolikáté čtu stesky nad absencí strojově čitelných dat. To je opravdu takovým problém napsat nějakou aplikaci, která přečte pdf? Není to spíš jenom výmluva?
Ta „strojová čitelnost“ je někde na úrovni OCR.
Tabulka občas dělaná jako plaintext s mezerami. Diakritika někdy dělaná stylem písmeno bez diakritiky + samotný háček + pozice znaků.
A zkusil jste někdy PDF parsovat, obzvlášt když vám ho nějaký chytrák udělá jako nascanované obrázky? Mimochodem – tohle řeší Hlídač státu a má na to ohromnou farmu strojů a stejně to není zcela přesné.
Tabulky, které vypadávají ze SŽ ale nejsou nascanované obrázky. Jsou to všechno výstupy z jednoho programu, takže by měly typově vypadat plus mínus stejně.
To platí pre ročné JŘ a ich zmeny. Výlukové sa bastlia v Exceli ručne.
Programoval jste někdy něco? Zkuste si to. PDF je formát určený k čitelnosti lidem, ne strojům. Hodně univerzální, poradí si i s obskurními abecedami z vnitřního Myanmaru, ale tím pádem také s extrémním množstvím možných stavů.
Strojově čitelné formáty se vyznačují právě tím, že těch stavů je málo, aby se daly pokud možno v programu pokrýt kompletně.
Ta absurdita je ale hlavně v tom, že obvykle se PDF teprve generuje z nějakých strojově čitelných dat nebo databáze…
Skoda, ze DPP neumi dodat info o klimatizaci. Koukal jsem primo do API (behem leta), kdyz se to spustilo a vsichni ostatni umi poskytnout mnohem kvalitnejsi data, jen u DPP tam pulka chybi.
Ještě ty tramvaje, a už budeme moci říct, že dotahujeme Ukrajinu.
Ví se prosím pěkně, kdy ty tramvaje budou v Lítačce (i se zpožděním)? Díky
Možná na svatýho Dyndy.
K cemu jsou tyto interni informace cestujcim?
Tak pokud Vám k ničemu, tak podobné aplikace a mapy nepoužívejte. Za mě aspoň jeden příklad – dříve jsem jezdil z Motola na Vinohrady tramvají (metro ještě nebylo). Ze zastávky Motol mi tam jezdila 10, nejlepší bylo sednout do ní a dojet až domů. Také tam jezdí linka 9, jenže ta na Andělu zahne. Zažil jsem, že ty devítky jely asi tři za sebou a 10 pořád nikde. Kdybych věděl, že žádná dlouho nepojede, protože je někde s nimi nějaký problém, tak raději popojedu tou 9 třeba na Kotlářku, odkud tehdy jezdila 16. Nebo až na Anděla a zde se… Číst vice »
Informace o zpoždění se dozvíte i ve vyhledávači spojení spojeni.dpp.cz, na to nepotřebujete mapu. Mapa se spoji je pro šotouše, nedovedu si představit, jak někde v mobilu hledám v mapě, kde se který autobus nachází. Vyhledávač spojení je v terénu praktičtější než mapy.
Primitivní vyhledávač v Lítačce, který neumí počítat ani s pěšími přesuny, ani se skutečnou pozicí spojů, nemůže nahradit názorné zobrazení polohy a trasy spojů v mapě.
Tak ona někdy přímo informace o poloze může být výhodnější, než nějaký údaj o počtu minut (pravděpodobného) zpoždění. Zvláště, když se v Praze trochu vyznáte a víte, kde jsou různá kritická místa.
Že Vy si neumíte představit používání mapy na mobilu, to je spíš důkaz Vaší omezené představivosti než toho, že to nejde. Tak jí nepoužívejte, když nechce, ale kdo sakra jste, že chcete takovou možnost brát ostatním? Viz těch 20 mínusů, pod Vaším příspěvkem…
Viz GRAPP. Ten když jedu někam vlakem používám z mobilu docela často. Ano, mohlo by to být i víc user friendly, ale použitelné to je.
Zatím to je celkem neodladěné, ještě je určitě na čem pracovat.
Jen po pár minutách pozorování:
– náhodně mizí spoje během jízdy
– příliš dlouhá doba, než se poloha dostane na mapu, nejmenší je 45 sekund, ale běžně i 2 minuty (!)
– spoj se náhodně objeví na mapě na nesmyslném místě s nesmyslným zpožděním a pak zase zmizí
– trasa spoje neodpovídá realitě
Ještě jsem zahlédl další: zpožděný spoj se během jízdy najednou změní na obratový s nesmyslným zpožděním ale přitom pokračuje dále původním směrem až na konečnou zastávku.
Data o poloze všech autobusů v PID jsou už pár měsíců a k dispozici přes mpvnet.cz
Přesně tak.
tiež v Pubtran takže neviem čo je to za novinku
električky ešte niekedy v tomto desaťročí alebo to vyžaduje zdraženie ročného kupónu aspoň o 30%?
Brno ich ma od roku 2014, v Prahe mozno o 7 rokov neskor, zrejme musi pouzit unikatnu technologiu o ktorej nikto zatial nepocul…
Výborně. Ještě by to chtělo totéž pro SŽ.
Podobná služba již funguje https://grapp.spravazeleznic.cz/ .
Když někdo po 15 letech nezná babitron…
Jde tam nějak zobrazit i nákladní vlaky?
Ne nejde. Není důvod, proč by taková informace měla být poskytována veřejnosti.
Jde. Když máte oprávnění.
To ale funguje na základě hlášení průjezdu stanicemi, ne realtime polohou z GPS.
Ostatně už ta schematičnost mapy by vás v tom, že nejde o přesnou polohu, měla nakopnout.
Co to je SŽ?
že by správa železnic
Slovinské Železnice
Starší žáci přece.
To co máme zakázaný zkracovat, a tak to zkracujem.