Praha plánuje architektonickou soutěž na nový most mezi Karlínem a Holešovicemi
Karlín a Holešovice spojuje zatím přívoz. Autor: Johann cz – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42257965
Pražský magistrát vypíše architektonickou soutěž na zvažovaný Rohanský most propojující Karlín a Holešovice. V dnešní veřejné diskusi k jeho podobě
Logický je tento most:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4343704&y=50.0965834&z=16&rm=9hEcWxY0-CM9fH-O9Cp
A tramvaj bych tam netahal, na okolních mostech tramvajové koleje jsou.
Jestli se nepletu už existují dvě iniciativy (sdružení,spolky) které prosazují onu druhou variantu proti které ten první protestuje. Argumenty mají podobné až stejné. Šance na jakýkoliv most v této oblasti je nulová bez ohledu na jeho smysl.
A kdy se bude pan náměstek zabývat chybějícími mosty od Palackého mostu na jih?
Třeba tím Dvoreckým?
Ale notak, vždyť by to naindukovalo další nežádoucí dopravu, stejně jako dopravu indukují obchvaty měst. Copak to neznáte? Z Bráníka do Chuchle hezky pěkně přes centrum, přes Palackého most. Aspoň bude víc lidí jezdit vlakem. Sice s přestupem v Krči, ale vlakem. 😛
„Z Bráníka do Chuchle hezky pěkně přes centrum“
Pořiďte si nový glóbus Prahy, kde už je namalovaný Barrandovský most 🙂 .
Kdykoliv se budou novináři (veřejnost) ptát, tak o tom rád pohovoří. Pusu od ucha k uchu. Též nějaké studie zadá, aby byly obrázky k publikování.
Tento styl humoru mě opravdu baví.
Ten most vazne chybi, i v pripade zavreni libenskeho by vyrazne pomohl a propojil Holesovice s Karlinem, coz ted prakticky neexistuje…
V planech je uz opravdu od 1. republiky a mel uz davno stat…
Trasovani dnes spise takto: https://en.mapy.cz/s/nemaceforo
To opravdu ne, na té mapě to ještě není vidět ale teď vám tam z jedné strany stojí domy a nebo se staví, to by byl stejný problém jako z Thámovy. A v Holešovicích by jste to tam chtěl vecpat kam? On ten most bude poněkud vyšší než úroveň toho nábřeží, to by jste musel vybourat půlku jatek.
Pravda, ja ted aktualni situaci neznam, ale je potreba se dostat do vysky, pak by musel byt najezd na most podel pobrezi…
Ma to jeste jeden problem, v Thamovce nepujde udelat tram trojuhelnik, je to uzke… Saldovka by sla rozsirit… (Je-li to na google aktualni?)
No, asi i v thamovce by to slo, parkuje se tam kolmo, to je dost prostoru, horsi by byl ten najezd na most…
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/jak-bude-vypadat-rohan-city-podivejte-se-na-viteze-architekt/r~c8380f0a40e211e9b2a00cc47ab5f122/r~b7e3f38e40e311e9b2a00cc47ab5f122/
Myslím, že veřejný dům, parkoviště i asijskou tržnici bychom pro nájezdovou rampu mohli obětovat, ne? 😉
V případě zavření Libeňského mostu se nestane skoro nic. V případě zavření jednoho pruhu na Barrandovském mostě máte ochromenou celou Prahu.
Libensky je dulezity pro tramvaje, holesovice jsou prakticky pak od vychody odriznute,… ten most by tomu pomohl…
Možná. Tisíckrát důležitější ale je most v Podbabě.
Dobře jenže Libeňák rok po slavné rekonstrukci, tedy někdy okolo roku 2050 spadne a pak bude potřeba mít nějakou náhradu na těch 30 let než se nějaká aktuální koalice dohodne na dalším postupu co s tím. Tudíž určitě je tam ten most do Karlína taky potřeba, jen aby se povedlo ho postavit alespoň v tomto půlstoletí.
Mimochodem v Podbabě žádný most nikdy nebude, maximálně tramvajový, silniční most tam je neprůchozí a po dostavbě mostu na DO zbytečný.
Já osobně bych preferoval propojení Argentinské a Rohanského nábřeží přes Štvanici. Nic by se nemuselo bourat a šlo by o propojení dvou vícepruhových komunikací.
Nadpis sice zní: „Praha plánuje architektonickou soutěž“, ale v textu se dozvíme, že byly předváděny různé návrhy ze soutěží starších a na jejich základě bude zadána změna ÚP. V závěru se sice dozvíme, že „Praha plánuje (další) architektonickou soutěž“, ale to je s ohledem na procesy změny ÚP asi dost daleko. Natožpak stavba. Příliš vzdálený most.
no, tak to můžeme být ještě tak 20 – 30 let v klidu
Když se to plánuju už 100 let, tak i dýl….
No to brzo