Praha otevřela druhé depo nákladních kol, je pod mostem na Smíchově
Otevření nového cyklodepa na Smíchově. Pramen: twitter Adama Scheinherra
Cílem magistrátu je vytvoření sítě městských dep, což umožní snížit počet najetých kilometrů.
Vše bohužel není tak sluníčkové.. https://www.facebook.com/www.depot.bike/posts/347245513831921
Naši předci na to měli potrubní poštu.
No tak si to shrňme. Na Těšnově je 8 společností, funguje to dejme tomu 12 měsíců. Takže 68 000 ÷ 12 = 5.666 ÷ 8 = 708. Takže to máme krásných 708 balíků za měsíc na jedno cargokolo, to nám dělá krásných 32 balíčků denně. Není to přecejen trochu málo s ohledem na to že tyto kola doručuji kapesní zásilky a mají vcelku malý rajón? Klasický řidič rozveze 100-200 balíků, takže náhrada za třetinu/šestinu jednoho automobilu v centru? Také je zvláštní že tato kola najezdila 30000km, to je při takovém doručení něco přes kilometr a půl na zastávku, takže ten… Číst vice »
Velice se omlouvám, prohodil sem si čísílka, takže ten kurýr najede „jen“ nějakých 444 metrů na jeden balík, stejně je to trošku moc na Praze 1…
A neni to tak, ze tam jsou jak spolecnosti vozici male baliky, tak firmy vozici velke baliky do obchodu? I kdyby takovy byly 2 nebo 3, pri techto poctech to tema prumerama pohne dost na to, aby nebyly vypovidajici.
Takový to, když se divíš, že pilotní projekt funguje jako pilotní projekt.
Řekl bych, že o věci venkoncem víte kulový, ale názor mít musíte. Klasická zásilkovka ráno nabere balíčky v depu a pak celý den rozváží po trase, která je pořád stejná. Balíčky pouze vydává, nic nevyzvedává. Běžně mezi adresami ujede pár desítek metrů, na jedné adrese klidně vydává několik balíčků najednou. Doručuje před dům. Nevím jak přesně fungují kurýři v depu. Kurýr na kole zaparkuje před budovou, nakluše do patra, na recepci, vyzvednout, podepsat, zaplatit a než je venku, tak je klidně pět, deset minut v čudu. Posbírá pět, deset kusů, a pak musí začít doručovat. Přitom nemůže jet po optimální… Číst vice »
Rikša je tady. Doháníme Asii.
Slepá vývojová cesta.
Škoda že v Brně neprošel nákup nákladních kol do pujčovny skrz damenavas.brno.cz Třeba to vyjde za rok, bylo by to fajn a pak třeba i síť dep jako mají v praze pro doručovací služby… já vím, spíš budou pečení holubi lítat.
Pokud se nepletu a nejde ještě o jiný projekt, tak ten letošní pokus získal výrazně více záporných hlasů oproti těm kladným a zařadil se tak k těm málo projektům, které si veřejnost opravdu nepřeje financovat z veřejných prostředků.
Co Vás vede k domněnce, že se to příští rok změní?
Možná se příští rok cyklistická veřejnost trochu víc semkne a rozhodne se půjčovnu podpořit. Je to dobrá věc pro spoustu občanů, jen se k ní v Brně musíme prokousat. Stejně tak i tá depa po Brně by byla fajn, ale chce to čas, jsme v Brně, né v Kodani. Nevraživost k cyklistům je tady silná, hodně silná.