Praha otevřela nový chodník podél magistrály, dokončí ho na jaře
Nový chodník v Legerově ulici otevřelo město v roce 2020. Pramen: FB Adama Scheinherra
Hlavní město dnes uvedlo do provozu nový chodník podél magistrály mezi Vinohradskou a hlavním nádražím. Na svém facebooku to uvedl
Chodnik nabyl na siri, ale nebezpecny je stale – kde jsou svodidla, zabradli ci alespon nejaka ochrana pred slanou breckou odletujici od aut v zime? Skoda, ze ten chodnik neudelali jako vysutou lavku na druhe strane te betonove zdi, ale chapu – to je daleko slozitejsi a hur se tak sbiraji politicke body.
asi takhle- kvuli nekolika linym cechum se znicila stavba pro statisice lidi. Tohle se vam libi? Tohle je anarchie a populismus na svete tohle neexistuje.
Ještě by tam bylo ideální nějaké betonové svodidlo nebo tak něco… Aneb něco, co udrží auto na straně jedné a ožralého chodce na straně druhé…ale především něco, co udrží stříkající vodu a slanou břečku až napadne sněhový poprašek mimo nohavice chodců. Ostatně zima se blíží.
stejne tam chodi jen psychopati, fetky a vozralove z nadrazi na urinovane vinohrady. Tem je to jedno :))) ale skoda magistraly
Super! Včera jsem tudy náhodou šel a byl jsem nadšený, že už to je.
jo cechum staci malo. Napr. ty demonstrace na letny. Prazdny kecy ale vlajkama mavaj…
Vy musite byt ale fajn spolecnik, kdyz pri konverzaci na tema chodnik, zacnete mluvit o demonstraci na Letne.
ne jen se obavam, ze vetsina ucastniku demonstraci na Letne ma mysleni just jako Libcha a Co. Rika se tomu anarchie,. kvuli par pitomcu se znici vec pro 100 000 lidi
a na co je ten chodnik? Vzdyt nikam nevede?
Tvoje bába nikam nevede.
Je to nejkratší spojnice z Vinohradské ulice a okolí na 1. nástupiště (a z něj na všechna ostatní) bez nutnosti procházet přes odbavovací halu. Ano, chtělo by to ještě dořešit návaznost u budovy hl. n., ale těch 15 metrů už je kosmetika, zvlášť, když na tom kusu chodníku od podchodu běžně parkují auta.
proboha, nekrmte toho trolla
„Nebyl přitom určen pro chodce, ale pouze pro údržbu. Vstup na něj byl zakázán, lidé jej ale hojně využívali jako zkratku z Vinohrad na nádraží.“
Jak zakázán? Čím? Já tam žádnou značku v posledních letech neviděl. Někde jsem četl, že tam údaje byl zákaz vstupu chodců (B30), ale prý snad tak ještě před rokem 2010. Jestli tu značku někdo ukradl a TSK nebo někdo se neobtěžovali tam dá značku novou, tak smůla, není značka, není zákaz…
proste je zcela normalni, ze lidi nemuzu vsude. V cesku si vsichni hraji na pohodu a vsichni mohou vse a vysledek je ten neuveritelnej bordel vsudes
Byla to dlouholetá ostuda a chodník má značný dopravní význam, tedy s vděčností kvituji a vítám dokončení.
Na druhou stranu je smutné, když to vypadá, že nejvýznamnější dopravní stavba města dokončená za poslední roky je tato drobnost.
a na co je ten chodnik? Vzdyt nikam nevede?PPP
nikam nevede, proto tam léta letoucí balancovaly na obrubníku celej den stovky lidí.
Ty seš fakt neprosto nereálnej kretén.
je tys tu taky? Prej bude Kremlik vyhazovat z ministerstva. Tak radsi makej abys neletel za nic nedelani.. cechu
To je fakt, spojuje nějakou bezvýznamnou stanici s naprosto bezvýznamnou čvrtí, Vinohrady nebo tak něco, neznám každou díru v ČR. 😀
jo Vinohrady jsou desna dira…. ten smrad z urinu od psu je desnej
Napojení chodníku na nádraží je poněkud -. jak bych to pojmenoval – nedodělané a s bezbariérovostí nemá nic společného. Překonávání 30 cm vysokého rantlu byť jen s kufrem na kolečkách bude docela vopruz, kočárek nehrozí.
A bez Scheinherra by nejspíš nebylo ani to …
Kdyby ho dělala SŽDC, bylo by tam modré zábradlí!
Výborně.
Jen škoda, že se současně neubral jeden pruh ze tří, zbylo by místo pro cyklopruh, který by vytvořil bezkonkurenční spojení z Vinohrad až na Holešovice. 🙂
ač sám cyklista, musím říct že cyklopruh nanmagistrále ořípadné ubrání jednoho pruhu zansoučasné dopravní situace je nesmysl. To může myslet vážněnjen blázen nebo zelený ekofašista.
To nemyslíte vážně, že ne? Cyklopruh na 2. SJM. To je sen každého cyklisty jezdit po magistrále a nechat se u Bulhara srazit autem najíždějícím na magistrálu…
Šel jsem tam už před týdnem a je to sakra rozdíl.
a kam si dosel? nejkratsi trasa ke kasam je kolem Hotel Esplanade
My PIDlíci nepotřebujeme chodit ke kasám 🙂
Trasa odkud?
To je jedno, tedle retard akorát prudí a to, co píše, jsou bez výjimky naprosté sračky, Dle jména a tragičnosti projevu mám podezření, že jirka je Jirka Ovčáček.
Ne, to nebude, to by se tu řešily recepty. 🙂
Super! Teď ještě zlikvidovat tu ohyzdnou překážku mezi muzeem a Václavským náměstím. 🙂
tu díru „obhospodařuje“ Ruská mafie, tam se musí chodit, přes to na magistrátu „nejede vlak“
divim se, ze tam neni plne zabradli – auta tam jezdi rychle a asi to bude za mokra dost cakat…
Rychle? Je tam 50
no zkuste to za deste 🙂
ja bych tam dal 10kmh.. aby i posledni tluchuba byl spokojenej
Nepracujete v SŽDC?
Všude , i na balkáně nebo v polsku , se staví dálnice , tunely , mosty i železnice . No , a my máme chodník . Jsem hrdý na to , co tu němec a rakušan vybudoval a kdyby nás tu nějaký pátek nepodporoval soudruh mohl by mít i zábradlí .
Češi, čeští Němci a vládnoucí Rakušáci za R-U souhlas, ale vyloženě Němec? Myslíte za války ty malé kousky dálnic zaplacené ze zabavených peněz? Na to snad nebudeme hrdí, ne?
Petr: normalni auta produkují emise při provozu, elektroauta mnohem větší při výrobě, tak holt Praha místo vnitřního okruhu pro auta či například tratí pro městské vlaky stavi chodníky. Je to levnější.
To že část řemeslníků a dodavatelů stráví čas v kolonách, protože je město ucpané není problém města, ale těchto osob. A místo plynulé dopravy rychlostí 80 km/hod na kapacitních silnicich, dáme všude rychlost 50 km/hod. Je potřeba tu efektivitu snížit ve jménu ekologie, byť je to nesmysl. To je bohužel současná politika pražského magistrátu
Plynulou dopravu v Praze by nezajistilo ani dokončení obou okruhů. Vždy bude v Praze problém, stejně jako v každé jiné podobné metropoli. Prvním špuntem jsou v Praze mosty přes Vltavu, kterých je méně než příjezdových komunikací. Druhým špuntem je samotné centrum. Pokud se k 2. SJM nemá vybudovat Východozápadní magistrála a tím pádem vybourat značnou část Prahy, tak to moc řešení nemá. Pokud vím, tak 80 km/h je v obcích povoleno jen na samostatných silnicích pro motorová vozidla. Tou 2. SJM určitě není, od Pankráce po Holešovice a vlastně až Bulovku je to městská třída v zástavbě, takže tam jen… Číst vice »
Nemíchejte naprosto neporovnatelní věci.
Emise vyprodukované na výrobu jsou větší u elektromobilu (zejména padne na baterii).
Emise na provoz jsou větší u spalovacího auta (záleží pochopitelně na podílu fosilní energie v distribuční síti). Obecně je toto vůbec největší balík emisí – provoz. Většinou to jsou jednotky let, kdy provoz spalovacího auta překročí emise na výrobu elektrického. Pochopitelně neplatí v čistě uhelných/plynových energetikách, tam k vyrovnání dojít nemůže.
A úplně největší balík emisí je z kolon vzniklých dlouhými uzavírkami (kde se ani v létě nepracuje na 2 směny) či omezení vzniklých z přesvědčení, že omezení nažene lidi do (nestíhající) MHD, protože jistě jezdí autem jen pro zábavu.
Emise z výroby baterek jsou v Číně, zatímco emise z provozu spalovacích motorů u nás.
To se to hraje na ekologii, když špinavou výrobu přesunem jinam.
Konečně! A na tak jednoduchou stavbu jsme museli čekat desítky let.
No, hlavní přece je nadávat na Scheinherra a na celé současné vedení MHMP a dělat z nich blbce – proč to nezajistilo žádné z předchozích vedení MHMP minimálně vychvalovaným Bémem počínaje a místo toho až dosud jen všechna buzerovala lidi zákazem vstupu a pokutováním policií?
A proč SŽDC už dávno nevybudovala jen krátké a laciné schodiště (nebo ještě lépe výtah) z křižovatky u Muzea pod zeď a pokračování chodníkem k budově nádraží a místo toho nechá vymýšlet drahé a zbytečné visuté chodníky, zejména ten nad vyústěním tunelů, kde chodník na Vinohradské ulici odjakživa je a bez problémů funguje?
„..proč to nezajistilo žádné z předchozích vedení MHMP minimálně vychvalovaným Bémem počínaje..“
To je ale naivní otázka. Jaký vejvar je z chodníku a jaký třeba z Blanky? 🙂
Protože na to je nutné povolení od SŽDC. A ti Vám řeknou, že se to tak nikdy nedělalo a 150 let tech chodník potřeba nebyl. Stejěn tak 150 roků nebyl potřeba podchod na Vinohrady.
PS: Nějkých 1500 let se Praha obešla bez železnice, ale to jim neříkejte.
musím fakt poděkovat zhotovitelům i když jsem tamtudy šel jednou a (tenkrát jsem si říkal že ) naposledy… bylo to potřeba jako sůl. zárověň musím rýpnout…. už ať jsou prodloužený podchody z hlaváku … děkuji předem že nebude sždc řešit cenu ale rychlost s jakou se tato stavba provede… děkuji moc
Já mám pocit, že SŽDC právě řeší tu cenu, takže se zatím stavět nezačne.
Zábradlí bude také na jaře nebo až v rámci první rekonstrukce?
K čemu tam pořád potřebujete zábradlí? Při nehodě to ničemu stejně nezabrání, to by tam musela být svodidla.
ta potřeba zábradlí zřejmě vypovídá o kalných vodách v podvědomí pisatelově :))
Zábradlí s plexi výplní jako na zastávkách tramvají bych tam také chtěl a vnímám tyto pozitvní efekty:
1) Ochrana proti znečištění při dešti
2) Větší vnímaná bezpečnost
3) Zábrana proti nedovolenému parkování na chodníku
bylo by na so skrabat „umeni“
A ta vnimaná bezpečnost je právě ten problém. Auta oak jezdí rychleji a skutečná bezpečnost klesá, zábradlí nejsou svodidla.
Ale na druhou stranu zabraňují chodci omylem vstoupit do vozovky.
Pokud by byla použita naprosto nesmyslná zábradlí třeba ze zastávek Smíchovské nádraží či Holešovice, tak ať jsou tam klidně přemístěna 🙂
Vnímaná bezpečnost je jako nefunkční zkoušečka. Vnímáte, že to pod napětím není. Ale ono je.
Ze bu zabradlomanie infiltrovala ze Sudopu jiz sirou verejnost???
přesně tak.