Praha – Ostrava za tři hodiny vlakem? Návrat k původním jízdním dobám nastane nejdříve v roce 2024
Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Jízdní dobu ovlivňují rozsáhlé výlukové práce.
Jízdní dobu ovlivňují rozsáhlé výlukové práce.
Jedu u České Lipy do Olomouce. Z Lipy do Kolína pro jistotu autem, protože vyluka do M. Boleslavi. Z Kolína 15 min vlak zpoždění, které se zvýšilo na 24 a to jedu mimo špičku.
A trať čeká v budoucnu reko Třebové a taky re-modernizace Uhersko-Chocen. Reko Pardubic v běhu…. A to prosím z této trati vypadly EC na Brno!!! Co bude dal??!!
Někde bude 230km/h tunel u Chocně a méně zastávek
Prominte mi, ale rekonstruovat hlavní trat 5 let tak, že se jízdní doba prodloužila o desetimuty je v dnešní době uplné bláznovství. Lidi si za tu dobu na vlak odvyknou a pojedou autem. Po dokončení se vrátíme na jizdni doby před reko? To nedává smysl.
No, mnozí se do auta nevrátí nebo jim neponesou z několika důvodu. Za prvé, auto by muselo být plnější, aby se vyplatilo, za druhé ve vlaku si odpočineme více, než při sedění za volantem, za třetí, jízdní doba po dálnici je jen výjimečně a při porušení předpisů kratší, než vlakem. A hlavní důvod je, že předvádění se v autě už není tak v módě,jako dřív. In je sedět pohodlné ve vagóně, sledovat film nebo cosi dělat na notebooku a popíjet u toho za jízdy, na co máte chuť. A těch půl hodiny jízdy navíc mnozí ozeli. Vždyť nejrychlejší a nejkvalitnější… Číst vice »
Uplne mimo 😀
Tady už jedině autem, případně autobusem.
Tohle už fakt nemá smysl.
Mně by ani nevadila ta delší jízda (protože vím, že je to pro zlepšení trati), ale vadí mi hlavně to, že se nemohu spolehnout na avizovaný jízdní řád. Kvůli přestupům na další spoje.
Ale tohle je důsledkem, že se odflákla modernizace koridoru na přelomu století. Tenkrát udělali jednom ty nejakutnější a nejsnáze proveditelné práce. Místo, aby se udělala opravdu velkorysá modernizace pro budoucnost. Hlavně, že se na tu trasu nakoupila Pendolina, která tam stejně zdaleka nemohou využít své přednosti, ani rychlost.
To je pravda,to je největší problém. Návazná spojení a to nejen vlakem. Pokud to jde, dělám si z toho důvodu rezervu. Loni v Domažlicích se mi vyplatilo vyjet přípojným regionálním vlakem o 2 hodiny dříve! A ten koridor se už zase i po tomto dokončení bude předělávat a nebo se spíš doplní o paralelně vedenou vysokorychlostní trať. Ta dosavadní pak zůstane pro regionální a nákladní vlaky. To naši inženýři pochopili 60 let po otevření slavného japonského Tokaida!!!
Myslím, že Jančura by měl oprášit nějaké autobusy. A ČD zavást jako OBB nějaké IC busy. Protože toto je zoufalost. Kdo těm dopravcům zaplatí ty ztráty. Rozkopat 2 věci nejhorší najednou.
Je to problém. Že neudělali nejdřív rekonstrukci Brno Havlíčkův Brod. A problém je, že nyní taky nemusí být nafta. A vlaky nepoužitelné. A do 2024. To je výsměch.
A otázka. Kdyby některé úseky jako například kolem Olomouce,Chocně byly na 200. Mohlo to eliminovat třeba zpoždění a zvýšit konkurencechopnost. Bohužel se obávám, že všechno udělali při modernizaci koridorů tak blbě. Že modernizace na 200 bude náročná. (včetně nástupíšť, podkladu atd.) 200 Brno Přerov taky se nekoplo.
A bohužel dělají na Brno maximum, aby ty cestující vyhnali. Protože dálnice je opravená. Naopak. A vlak.. Katastrofa.
Čas je pán, vládne všem….. aneb, jak se v průběhu času karta obrací:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201203/IMG_5276.jpg
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201203/IMG_5278.jpg
Choceň – Pardubice, Břeclav Brno, by se dalo jezdit 200 km/h, ta trať na to ne, brání tomu přejezdy.
Ale Pardubice – Choceň by teoreticky přineslo 3 minuty úsporu, když započteme zrychlování a brzdění, tak cca 1 – 2 minuty, tím moc eliminovat nelze.
Hozená rukavice pro Ryanair?
Ne, pro busy.
Ne pro osobní automobilovou dopravu.
Autem to dám za 3h a rovnou z domu na místo určení.
jako ze ryanair praha – brno? tak urcite 😀
Nebo Praha – Ostrava? no, to taky takm
urcite.
Pokud se nepletu, poslanci svého času měli letadlo.
A Gréta sa zmyší
Teď je to v lepším případě za 3 hodiny do Ústí n/O
Hmmm, já bych to jel nejradši maximálně hodinu a půl 🙂
Tak hlavne at se nic nestane … Vime , ze organizovani , rizeni a koordinovani drazni dopravy v dobe vyluk nase slavne CDP NEZVLADA !
No jo no, tak oni to řídá z „Prahy“ 🙂
A kdyby výpravčí neseděl na CDP, ale v nějaké stanici, bylo by to lepší?
Na místě může maximálně tolik co v kanclu (prakticky míň, v kanclu vidí i vzdálenější vlaky co se mu řítí ke stanici).
Průser jsou hlavně nesmysly v GVD. Pokud přes jednokolejku mají zároveň projíždět dva vlaky, tak výpravčí nevymyslí nic lepšího než aspoň jeden vlak zpozdit. V kanclu maximálně může tipovat u kterého to bude menší škoda.
Záměrně provokativní dotazy k rozproudění diskuze: 1. Jak je vůbec možné, že je takový souběh výluk na hlavní trati i na objízdné trase (přes Lysou)? Koordinuje vůbec někdo plány výluk? 2. Jak je možné, že přeložka trati 130 mezi Bílinou a Oldřichovem zprovozněná v roce 1969 vydržela do modernizace skoro přesně 50 let (a to se po ní převezly milióny tun uhlí nebo chemikálií z Litvínova), zatímco sotva 30 let starý koridor u Poříčan nebo Blanska, modernizovaný už podstatně novějšími technologiemi, se rozpadá tak, že potřebují urgentně modernizaci novou a není možné počkat jen těch pár let do dokončení objízdných… Číst vice »
Ad 2: jestli ono to nebude tím, že účinky na trať rostou s nějakou mocninou (větší než 2) s rychlostí, zatímco se zatížením rozstou lineárně. A dále, trať u Bíliny (kolik se tam jezdí? 100?) může být pro rychlost 100 stále sjízdná i v daleko horším stavu, než trať kde se jezdí 140 či více. Mezi BK a BO je trať velmi klikatá, v obloucích se koleje opotřebovávají daleko rychleji než v přímých. Nakonec, víme, že trať se opravdu rozpadala? Nebo jen její parametry poklesly pod danou hodnotu? (nejsem si jist, ale tuším, že i když je na části trati… Číst vice »
Díky Vašemu příspěvku jsem pochopil, proč se s českou kvalitou staveb při jejich předání nesmíme nikdy pouštět.
…do výstavby VRT… (vypadlo mi, omlouvám se)
Blansko byla na dnešní dobu polovičatá modernizace (hlavně nástupiště a tak), takže teprve teď se to dává na normální stav, stejně jako v budoucnu Kralupy nebo Roudnice.
Bingo. Já zaznamenal, že se rovná až na některých úsecích 3. a 4. koridoru. Na škole nám učitel říkal, že byla v roce 1969 příprava na předělání tratě z Prahy do Ostravy (měsíc výluka všeho ) na opravu na 160 km/hod. Prý ale poplatky za nepřepravený náklad šly do miliard Kčs, tak to zařízli. A pak se na koridory šoupla IDS a je ucpáno.
medved jako vzdy dobry huleni… nespletl si soudruh ucitel mesic a 10 let?
No jasně, bylo by to složité, tak se na to vykašlali.
Těžké uhelné vlaky tam tahalo co, a jak rychle to jelo? Já jen že staré odporáky v rychlosti nad 50 km/h ztrácely tažnou sílu. A kolik tam těch vlaků projelo. Ono se to nezdá, ale roční tonáž u Poříčan bude sakra velká.
Budu se opakovat, ale včasnost je má priorita, honit minuty je k ničemu. Když má EC 117 za posledních 28 dní průměrné zpoždění 30 minut v Ostravě je chyba u SŽ více než jasná.
SŽ si ale nikdy žádné pochybení nepřipouští:-(
Ano minuty nejsou problem v pripade, ze by vlak jel Praha-Brno 50 min, tak je mi jedno, jestli jede 50 nebo 53, hlavne ze jede vcas. Problem je, ze natazeni jizdnich dob neni o minuty ale o desitky minut okorenene desitkami minut zpozdeni jeste extra. Zeleznice neni ve spolecenskem vakuu. Vlakem jsem od jara prestal jezdit a jezdim jiz vsude autem. Auto mi sice v case dvere-dvere vychazelo vzdy rychlejsi na vsech trasach, ale ted je vlak uz skutecne zcela nepouzitelny. Dochazi vam, ze trasu Praha-Brno ujedete dvere-dvere autem tam i zpet za cas, za ktery vlakem jeden smer cas… Číst vice »
To záleží na tom, jestli v tom vlaku pracujete nebo ne.
Ve vetsine vlaku se delat stejne moc neda, nic moc ergonomicke pohodli, pravda, casto jsem se prijemne prospal. At si to ale barvite na ruzovo jak chcete, transport je vzdy hlavne neefektivni ztrata casu a cim je kratsi, tim je to lepsi a zbyde vice casu na aktivitu na zamyslenem konci cesty. Z Brna do Prahy kludne zajedete autem na otocku vecer do divadla. Vlakem, aby si na to clovek vzal 2 dny dovolene…..
Tak když např. V ranním Metropolu je jediný velkoprostor se stolky a jinak bmz, tak tam toho moc nenapracujete
No…ve vlacích sice už většinou wifi je, ale jestli je připojení k internetu je věc úplně jiná. Naše nejdfůležitější trasa – Praha Ostrava – až na tunel hned za nádražím jsou do kolína 2 úseky, kde se nechytá žádnej operátor, mezi kolínem a Pardubicema je to dobrejch 30% cesty, pardubice Choceň dobrý, ale dál už ani ťuk, jenom v Ústí nad Orlicí a pak není ani signál mobilu až do Český Třebový. Tam je to celkem slušné cca 15 minut, pak už je to nalevačku zase až do Olomouce…no a pak před Ostravou zase ani mobil v podstatě až do… Číst vice »
Z Ostravy tak samo, za 3h dvere-dvere.
A po dokončení další části D35 to bude potuplováno
Chyba je sice u SŽ jasná, ale podle mě je mnohem větší u Ministerstva dopravy, které má vidět, že nějaká organizace rozvrací dopravu nad únosnou míru, a má přijmout taková opatření, aby k tomu nedocházelo.
Jo SŽ je podřízená MD. Otázkou je, jaké reálné možnosti má ministerstvo k dispozici a kdy se projeví.
Vyměnit vrcholový management ministr může a taky se to dělá vždycky po volbách si přitáhnout svoje kámoše. Ale i když si nějaký minisrt místo kámošů přitáhl profíky, potrvá docela dlouho než se to projeví v provozu a přístupu. Déle než volební období a rozhodně déle než průměrnou životnost ministra.
Tak především by měl mít každý koridor, paralelní objizdnou trasu podobných parametrů. Kdyby například existovala použitelná dvoukolejka přes Hradec, tak by se stavby Pardubic a u Kolína nemusely řešit. Kdyby byla už dávno zrekonstruovaná trať přes Havlíčkův Brod, tak by ty dopady byly taky mnohem menší. A mohl bych pokračovat.
Mezi Prahou a Kolínem by to šlo, kdyby se nejprve opravila trať přes Lysou a pak kopalo v Poříčanech. Ovšem to by bylo na systémové specialisty SŽ moc logické.
Oni v tom experti se SŽ(DC) nejsou osamoceni. Takže proč dát do kupy HavlBrod, Lysou…, než se šáhne na koridor. Ale i D35 měla být zprovozněna, než se šlo na D1. Mhmm, však on si to substrát této země pěkně vyžere, ostatně jako vždy…
Čert vem delší oficiální jízdní doby, i když nepotěší, větší problém ale je totální improvizace v postižených úsecích a tam vznikající někdy i dost markantní zpoždění.
Fakt neuvěřitelné, že GVD je u nás cár papíru, který neslouží k tomu, procpat omezenou kapacitou co nejvíce vlaků. Přitom když to je v GVD, tak by to mělo jít vyjezdit, pokud je ovšem realistický a nejsou v něm nesmysly.
a v dalších letech na Brno to budou Letovice, Březová, Skalice…
Jj, s tou výlukou se mohlo udělat všechno alespoň od Letovic do Brna, protože navrch skoro nikdo nejezdí (těch pár babek do Březové na hřbitov nestojí za řeč), téměř všichni na Blansko a dále do Brna.
Dokud tomu budou šéfovat současní lemplove ze SŽ, tak se dlouho nic nezmění. Dám příklad ze svého okolí za poslední týden. Výluka koleje na jedné dvojkolejce. V poledne už měli všechno hotovo, mašiny z tratě uklizeny, napětí zpět v troleji, ale….vyluka trvala až do 15:00, protože je do 15:00 naplánována. Takže si nedělám iluze u větších akcích.
Ale co s tím? Vždyť právě do SŽ nastupujou nový mladý manažeři. Problém je, že jsou to blbečci, který v životě vlakem nejeli. Jen sehnali místo přes tatíčka někde v kanclu.
je snem kazdeho manazera delat za tri petky na sprave zeleznic.
Na organizaci výluk je potřeba najezdit hodně moc kilometrů. Oranizační talent se totiž získává ježděním ve vlaku a nikoliv prací s lidmi. Alespoň v Dlážděné to tak platilo, platí a platit bude!
Problém tohoto protahování do času je dvojí:
1) Vedoucí (OTV, TO, apod…), mají strach, že při zkracování, by příště nemuseli výluku dostat v stejném rozsahu, i kdyby to bylo potřeba.
2) Dopravci (pokud byla zavedena NAD) prskali, že mají nasmlouvanou NAD až do původního času.
a ještě 3) Oběhy byly namalované na výluku do 15.00, tak při průjezdech od 12 h. by se možná někde najednou sešly dvě soupravy a na jiném místě by nebyla žádná…
Díky za doplnění, toto jsem zapomněl.
ad 1.) To myslím taky, že to je důvod protahování. Ale to svědčí o nízké efektivitě práce u SŽ.
ad 2.) Záměrně jsem uvedl příklad výluky, kde NAD není zapotřebí a oběhy souprav zůstaly zachovány.
1) to není o efektivitě práce, ale o tom, že nikdy nevíte, co se může vyvrbit, ono těch výluk, kde by bylo hotovo 3 – 4 hodiny před koncem výluky, taky moc není. A vždycky je lepší mít víc času, než je potřeba, než protahovat výluku.
2) nic takového jste neuvedl, i na dvojkolejkách se kolikrát zavádí NAD při výluce jedné koleje. Před týdnem taková situace byla na 010 z Pce do Kostěnic.
Autor článku mi zase bere iluze. (Je to ovšem práce novinářů, informovat.) Měl jsem za to, že od GVD 2023 do Brna nebo i jen do Pardubic už jedu normálně. Takže normální bude i nadále auto, domluvy na spolujízdách atp. Co se dá dělat. (Praha – Brno „dveře-dveře“ mám 1:45-2:10, dle provozu, a i jízda autem může být pro někoho relax – chápu, že to někdo nechápe.) Ale já tu InKartu si vážně chtěl obnovit… Na moudré rady, či spíše hodně pitomou advokacii, kam jako spěchat a že ve vlaku se dá pracovat, se dá reagovat snad jen, že bezpochyby… Číst vice »
On ten stav, kdy se pár let nikde nic nedělalo, protože všude buď byl (relativně) čerstvě koridor nebo nebyla příprava staveb nebo peníze, byl vlastně historickou anomálií (kterou aktuálně doháníme). Spíš bych se smířil s tím, že nějakých 15 min. navíc tam bude vždycky, a postupně bude probíhat buď stavba nebo větší údržba tu či onde a bude spíš náhoda, když zrovna nikde nic (pak ale zase tím spíš poběží něco jiného na navazujících úsecích a ta vata se zase bude hodit). Jiná věc samozřejmě je, že těch 15 min. navíc by bylo fajn připočítávat k co nejnižšímu základu, že.… Číst vice »
Ano, a s tím souvisí i problém kapacity, která je dimenzovaná na ten bezvýlukový stav (dvojkolejka přes Pečky to v něm tak nějak vyjezdí skoro na hraně), ale jakmile přijde výluka (což je většina času), je kapacity všude zoufalý nedostatek. Měla být všude o 1 kolej navíc — pak by při výluce jedné koleje byla kapacita OK. Asi jako ve slavném Sakamarově údolí.
Souhlas. Každopádně k druhému odstavci. Tady už ale nejde o marketing. Před výlukou Poříčany – Velim se jezdilo Praha hl.n. – Kolín za 35 minut, teď je to oficiálně 45-50 minut (tohle je ok), jenže jakýkoliv vlak i přes výlukovou vatu stejně nabere ještě dalších 10-30 minut. Nedá se operativně odklánět horem přes Lysou a pořádně ani přes Sadskou. A sorry, jet denně 60 km trasu místo bezvýlukových 35 minut (až) hodinu dvacet… to už je dost problém. To samý Pardubice, před výlukou hodina, teď ofiko hodina deset, ale pravidelně hodina a půl, ne-li víc. Zrovna Slovácké expresy tím dost… Číst vice »
Ani těch 35 min. není na tuto vzdálenost žádné terno, když si uvědomíme, že za Kyjema by se s výjimkou oblouku v Úvalech dalo jet konstantních 160, případně i víc, ale kvůli předjíždění příměsta se skáče kilem na nultou a zase zpět, průjezd Kolínem by taky mohl být rychlejší, pak ten nešťastný úsek kolem ÚnO a průjezd MuN, který se konečně začne dělat. Od Opatova do Rájce by štreka zašloužila pořádný upgrade na 160, aby se JD mezi dvěma největšími městy dostala na hranici 2 hod.
Pro toho, kdo z toho vlaku nepřestupuje, je to pořád ještě psina. Legrace končí se stresem ze zamýšleného přestupu. Což je nyní skoro marná myšlenka. Hlavně v režimu 2 hod interval, o 20 min ujede, 1:40 si počkej. Je to masakr.
„kdy se pár let nikde nic nedělalo“
Já mám zato, že se pořádně někde něco dělalo. Ale je pravdou, že na mnoha místech se doufalo, že to ještě vydrží. A ono ani přes modlení nevydrželo, Perun praštil do měnírny v Chuchli.
+15 oproti normálu a ještě +25 jako standardní zpoždění
Poříčany jsou rozryté už snad třetí rok a konce nevidět. Ale samozřejmě chápu, že je to nějaká vesmírně unikátní stavební akce, kterou prostě nejšlo, nešlo, NEŠLO udělat rychleji. Témhle tempem dokončí rekonstrukci a hned začne výluka na opravu toho, čím stavbu před lety začali.
To je tak když se soutěží na cenu bez ohledu na délku výluky nebo práce víc než pár hodin denně na jednom místě.
No, hlavně že je ve stanici pro osobáky a jednokolejku do Sadské, v obci kde nikdo nežije, SEDM HRAN… Na koridoru je totiž důležité hlavně vyhodit maximum peněz.
Chybí mě na České železnici tlak na ČAS ! Kde jsou ty časy kdy se honily Pendolina na Brno, aby se co nejvíc uspořilo času ..
Vážení je to hnus, chápu, že se vše musí opravit udělat, ale na místě je tedy SLEVA
Auto je v současné době na trase Praha – Brno bezkonkurenční cca 1:40 pohodové jízdy..
Já fakt nechápu, proč všichni honí minuty… Ve vlaku můžete pracovat, můžete koukat na oblíbené filmy, můžete se pohodově najíst…. co z toho můžete dělat v autě? A to jste zapomněl dodat, že minimálně v okolí Brna a Prahy to rozhodně pohodová jízda není (a taky za 1:40 se dostanete tak akorát z konce Prahy na začátek Brna).
Já chápu, že autíčkáři se zlobí, protože neumí zužitkovat čas. Ale třeba na mé trase vlak jede jako šnek. Můžu jet necelé 2 hodiny hodiny autem nebo 2,5 hodiny vlakem (+ cca 45 minut cesta pěšky). Takže si mohu vybrat 2 hodiny zabitého času v autě (+ stres v případných kolonách a kde zaparkuju), nebo si dám 45 minut pěšky (a myslím, že mám díky tomu i dosti slušnou fyzičku) + 2,5 hodiny dělat to, co bych jinak stejně dělal a ušetřený čas mohu věnovat rodině. No, každý má nastavené priority jinak…. hezký den všem 🙂
Vy jste tak 1%zakazníků.
Další už odešli nebo odejdou.
Čas a jistota pravidelné příjezdu momentálně vyhrávají auta.
Bohové vědí, jestli nepracuje někde v holdingu nebo u SŽ. Pro takové lidi je naprosto běžný postup zabrat kupé, zamknout ho čtyřhranem, posvačit a zahalen do oblaku střevních plynů ve spánku absolvovat placenou služební cestu na míting v Olomouci. Z takové pozice se samozřejmě přesnadno rozpřádají filosofické úvahy o zbytečnosti všelikého kvaltování. Bohužel patrně jen dlouhodobé fyzické násilí je schopno průměrného absolventa Sorbonn v Třebové, Žilině či Patdubicích přivést k poznání, že vůbec existují lidé, kteří to mají jinak. Co by bylo třeba, aby začal brát zřetel na jejich potřeby – to mi k mé velké lítosti není známo.
Zamknout kupé čtyřhranem…
…. No Ty jsi teda lidový vypravěč. Nebo jsi od sedmdesátých let vlakem nejel?
Zdá se, že vy zřejmě vlakem mimo hlavní trať PH-OV, moc nejezdíte.
Osvědčené vozy řady B 249 (po mírné humanizaci) byly donedávna doménou rychlovlaků „LUŽNICE“. Tam byste si kupé čtyřhranem zamknul úplně v pohodě ještě loni.
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-32126/
Tomu se spíše říká přání otcem myšlenky . Lichá hypotéza. A signál ve vlaku je po celou dobu cajk a svižně se načítá a nikdy nevypadne. Za hodinu v práci udělám stejně jako ve vlaku za tři a v klidu. Nejsem masochista , dnes volím auto .
Aktuálně je brno praha 3:30 vlakem. A včera ráno dokonce 4hod
Minuty? Do Brna se jizdni doba prodlouzila realne o hodinu, casto mnohem vice pri zapocitani zpozdeni.
Když mi hostinský přinese podměrečné pivo a já to reklamují, neočekávám od něj filosofický monolog na téma „Co jest MÍRA?“, nýbrž krok vstříc mému legitimnímu požadavku.
Stejně tak je nemístné se v debatě nad žalostnými výkony osobní dopravy na železnici vést hluboké existenciálmní úvahy nad pošetilostí lidského spěchu.
(Čichám čichám železničáře…)
Ostatně, kdyby předkové nespěchali a nebyli líní, tak by nevymysleli ani to kolo, natož trám podélně pod kola vložený.
Milý Freddy, vlak používá spousta lidí k dojíždění do práce. Většina zaměstnavatelů i zákazníků kupodivu očekává, že lidé budou v domluvený čas na domluveném místě a s výjimou firem v holdingu ČD + SŽ je omluva zpožděním (výlukou, spadlou trolejí, sebevrahem, lomem kolejnice…) akceptovatelná jen velmi zřídka. Častý, někdy dokonce denní rytmus takového dojíždění samozřejmě vylučuje aplikaci oblíbeného železničářského moudra „jeďte o spoj dřív“ – lidé se nebudou okrádat o apánek jen proto, aby „modrá armáda“ měla dobrý pocit, že si nikdo na nic nestěžuje. Shrnuto a podtrženo, železnice je tu proto, aby se lidé i náklady dostaly včas tam,… Číst vice »
Není jen „modrá armáda“. Já dnes zažil zajímavou situaci v MHD. Čekal jsem na 188. Jedna mi ujela před nosem (to byla moje chyba). Pak dalších 18 minut nic nejelo a pak teprve přijel natřískaný. Díval jsem se jestli za ním další dva nejedou a nejely. Takže jsem jel natřískaným busem a ještě dorazil pozdě. Za normálních okolností jedu do práce sotva půl hodiny (včetně přestupu na 177/195). Dneska to bylo víc jak 55 minut. Tak co stane se, ještě se u mne příchody nehlídají…
Já nevím, jak vy, ale já jsem minuty v životě nehonil….
Sleva? Jako že by SŽ měla snížit poplatek za dopravní cestu na uvedené trati? Snad jedině tak.
Ale zase bude v roce 2024 opravena odklonová trasa přes Lysou současně s tou hlavní, a to se vyplatí 😀
Nebude. Spořivá vláda už se o to svými škrty postará.
Včetně Kolín-Velký Osel? To mi asi něco uteklo.
Jen drobnost, 505 není Košičan, ale Pendolino.
a neni to oboji?
Ne, Košičan je 240/241.
Přesněji, 240/1 je „Pendolino Košičan“, zatímco 50x jsou „jenom“ „Pendolino“. Možná by se měly pojmenovat „Pendolino Ostravan“ 🙂
S tím „Pendolino“ už by měli jít někam. Dává to stejný čas jako EC/IC/Ex tak proč to nenazvat jenom „Ostravan“ nebo „Košičan“, který mimochodem dřív jezdil přes Vsetín, takže v těch Košicích byl rychleji než teď přes Ovu…
Košičan jezdil přes Vsetín-Púchov pár let na počátku 70. let a potom asi 7 let v novém století. Od poloviny 70. let do konce 90. let jezdil přes 20 let přes Vítkovice – Havířov a potom přes Ostravu – Bohumín. Přes Vsetín to klasická souprava dávala z Prahy do Košic za cca 8 hodin, nejrychlejší Pendolino přes Ostravu za 7:15.
Pendolino vedene pres Vsetin by to zvladlo i se zastavenim ve VM, HL a PU asi i pod 7hodin, protoze nejvetsi uspora casu se odehrava diky zastaveni pouze v Pardubicich a Olomouci.Na druhou stranu klasika souprava je pohodlnejsi, takze by stacilo ukoncit degradaci Ex2 eliminaci zastavek mezi Hranicemi a Zabrehem.
Jenže to by Jančura nepřežil. Takže Ex2 i nadále bude zastavovat v Zábřeze (ten je OK), Července (úchvatná stanice v poli), Mohelnici (pidi městečko pod 10 tisíc a navíc se tam na nic nepřestupuje) a Lipníku (to samé jak Mohelnice). Člověk nepochopí, proč v Lipníku nezastavují třeba rychlíky od/na Brno a v těch ostatních stanicích jen rychlíky do/z Šumperka/Jeseníku.
Pomalu čas obnovit letecké spojení. Do Bratislavy jakbysmet.
Všude ve světě se modernizují tratě aby se zkrátila jízdní doba, u nás se několik let rekonstruuje abychom se zase vrátili na stejné časy jako před rekonstrukcí – ptám se, proč je u nás vše jinak? EC z Ostravy do Vídně jezdí také o 10 minut déle, chce se mi z toho brečet a jet vlakem v současné době volím jako poslední možnost. Kdyby alespoň ty vlaky jezdili na čas a ani to se neděje, vlastně už si ani nevzpomínám kdy jsem dojel on-time. Pokud jedu z Ostravy na letiště do Prahy, musím si naplánovat čas alespoň 4 hodiny mezi… Číst vice »
kvuli deseti minutam se vam chce brecet? no, maucta.
No jo, někteří jsou hrozný citlivky.
Když mi kvůli deseti minutám odjede přípoj a další jede až za dvě hodiny tak ano. Ještě horší je pokud je to podlení spoj toho dne. Jak má člověk jezdit vlakem když si ani není jistý, že ten den vůbec dojede do cíle?
Pokud zapojíte mozek, zjistíte že jde princip, místo toho aby se cesta vlakem zrychlovala tak se zpomaluje. Dnes ten rozdíl je deset minut, příští rok přidáme dalších 10 minut a místo obvyklé doby jízdy okolo 2:41 budeme jezdit ze Svinova do Vídně třeba 3:00 nebo klidně 3:15 však ono to je přece jedno že? A nejlépe ještě aspoň 20-30 min sekeru k tomu jako bonus.
Před rokem 2000 jezdilo mnohem méně vlaků než dnes, takže s tím výluka až tak nezamávala. Jenže dneska je to v situaci, že poptávka je taková, že jezdí jeden za druhým. A kus jednokolejky udělá z jízdná doby černého Petra. Doslova tuhle karetní hru.
10, 15 minut by nevadilo, ale ať to přijede podle řádu a ne že k tomu navíc bude ještě nedefinovatelné zpoždění.
tak kdyz se rekonstruuje, tak je jasne, ze se doba jizdy protahne. co je vam na tom nejasne?
A jééé, ty jsi i tady, gaučáku? 😀
ne ze by to nejak omlouvalo stav na zeleznici, ale proc litate z prahy, kdyz jste ostravak?
tak ono to spojeni z ostravy taky nic moc…. jo, jde to skrze warsawu z lotem, tam navaznosti jsou, ale na nejake velke vyskakovani to take neni.
Ano, jako ostravák využívám z 95 % letiště KTW, KRK a VIE, ale občas dojde právě i na PRG a proto píšu mou vlastní zkušenost v souvislostí s cestou vlakem z Ostravy do Prahy, prostě je to hodně špatné.
Musíte počkat, až přijde nějaký železničář, on už Vám to vysvětlí.
Já jsem si myslel, že jsem v tom sám, komu ujíždějí přípoje a přechází po celém životu bez auta, do aut.
Když už to tam tak rozkopávají tak mohli by připravit výhybky na připojení VRT, aby se do toho nemuselo kopat za chvilku znovu.
Ono se už přesně ví, kde a jak bude VRT napojena?
A taky se ví, že to napojení bude dřív, než se ty výhybky rozpadnou a bude nutná výluka kvůli jejich obnově?
To nejde, to dělá jiný odbor.
Viz vbb, ještě není hotová dokumentace pro stavební povolení, natož prováděčka, aby se vědělo, kde výhybky budou a jaké.
A potom trasovat VRT podle toho, kde se před 10 léty položila výhybka. Výhybka, která se za tu dobu musela už 2x po částech vyměnit kvůli jednostrannému opotřebení. Pavilon opic.
mě by vůbec nevadilo, kdyby ten vlak jel 4hodiny, ale přijel včas, abych mohl pracovat s časem. Takhle, když mám být v Praze v 8:31 a jsem tam 9:05 tak je mi to úplně k prdu. Kdyby tam bylo psané rovnou v 9:05 a jel jsem takhle o půl hodiny déle, ale na čas, je to pro mne mnohem lepší, než si honit triko na časy, které nikdy nedosáhnou (a je jedno, který dopravce).
Na čas to přijede pouze tehdy, pokud bude mít vlak v každé větší stanici pobyt deset minut. Postupně tak bude srovnávat pravidelné zpoždění. Teď to tak má LE. A dokonce má pár minut pobyt i ve stanici, kde vůbec nestaví. To ovšem nic nemění na tom, že cestování na koridoru je každý rok horší a horší. Ale jsme bohatý národ, když jen udržujeme a nestavime nově. Já už naštěstí slevil ze svých nároků při cestování vlakem. Stačí mi, že má vagón střechu a neprší do něj. Plánování přestupů jsem vzdal už před lety. Dojet z Prahy do Hranic na Moravě… Číst vice »
Stačilo by aby měl ty minuty tři a ne jednu. Vezměte si třeba Ex6 (Praha -> Plzeň -> Cheb):
Smíchov – 1 min
Plzeň hl.n. – 7 min
Plzeň-Jižní Předměstí – 1 min
Stříbro – 1min
Planá u Mar.Lázní – 2 min
Mariánské Lázně – 1 min
Já si pamatuju že bývalo normální, že měly 3 minuty (nebo v menších stanicích 2 minuty). Ono totiž mimo špičku je to v pohodě a ta minuta stačí, ale ve špičku prostě ne – v každé stanici stojí stejně minimálně ty dvě minuty, takže se to zpoždění nabaluje i tak jen pobytem ve stanicích…
Proč tedy spoj ve špičce nemá delší pobyt ve stanici a nevyjede z první stanice třeba o 10 minut dřív? V MHD je běžné, že jsou jízdní doby ve špičce delší než v sedle, i když se taky jízdní řády neupravují pro jednotlivé výluky, na kterých jsou bežná zpoždění každý den. To je podle mě chyba.
U pravidelného taktu by z toho pak byl guláš.
Ale svým způsobem vás chápu. Ono pobyt u EC v pátek v Brně na hlavním 2 minuty je výsměch, když tam vystupuje 100 lídí a dalších 300 nastupuje.
A co potom v létě o víkendu při hezkém počasí třeba, kdy v každé stanici nastupuje deset cyklistů nebo kočárky nebo prostě hodně cestujících.
Přesně tak. I na jízdence ČD z e-shopu je napsáno, že Jízdní řád má pouze informativní charakter. Třeba včera dopolední Ostravan příjezd do Svinova + 50 minut.
Tohle je perfektní téma nového rozhovoru s ministrem Kupkou. Co dělá pro to, aby vlaky jezdily sice pomaleji, ale aspoň podle jízdního řádu?
Výluky trvají roky, proinvestují se hromady peněz a pak se vracíme k původním časům. Očekávat zrychlení je asi příliš optimistické.
Tak otázka co můžete zrychlit třeba na průjezdu uzlem Pardubice, remodernizací Poříčany – Kolín, Pardubice – Choceň…
Ideální zrychlení je práce na víc směn na jednom místě a ne jedna směna na deseti úsecích současně. Podívejte se na YT na videa od SŽ. Buď při natáčení odvolávají dělníky a nebo se točí reálný stav?
a myslite, ze ji rozkopou tak, ze tam vznikne jednokolejny usek? nebo jak jednu stanici chcete srovnavat s nekolikakilometrovymi useky s jednokolejnym provozem ala bezpravi?
Právě že výluka je standardní stav, ale GVD s tím vůbec nepočítá a má stále nerealistické časy.
Poricany- Kolin pridat 3 kolej, usti chocen postavit konecne tunel a Blansko Brno stejne tak + dorovnat vybrane oblouky do CT.
A to by se ten tunel dal dělat bez většího vlivu na provoz. Jenže stará trať čekání nevydržela. Jo, kdyby na ní nebyl provoz… jenže on byl.
Jak tu byl jeden článek „správě železnic se nechce“: SNChC
Pardubice – Choceň snad už udělají na 200km/h aspoň…
a to zrovna rika clovek, ktery je „jihocech“, kam se pojede od noveho gvd o 15 minut rychleji… jdete si dat par facek pred nejblizsi zrcadlo.
jižní Čechy nejsou jen Budějovice a Tábor. Zkuste jet Vlakem z Prahy do Písku
Do Písku se jezdí po D4 autobusem. Kdo radši vlak (jako já) tak ví, do čeho jde a nestěžuje si.
Říkáte o 15 minut? To ale musíte říct než ve kterém roce a také jakým vlakem. Před koncem roku si to pak povíme.
Takže 2020 jely expresy Hlavák – ČB 2:01/1:59 a vy tvrdíte že ještě letos v prosinci pojedou nanejvýš 1:46/1:44, OK?
Nesmíme to odkládat, než zas rozkopou NemaŠe…
Taky samotný uzel Ostrava se bude za pár let předělávat. To asi taky nebude zrovna bez výluk. 🙂
Pendolino a S8 by mohlo končit na Svinově. Vlaky na Slovensko a RJ můžou jezdit přes Vítkovice na Havířov. R27 přes Kunčice na Střed. Tím se hlavní nádraží trochu uvolní a můžou potom s minimálním zdržením projíždět Leo, R8, vlaky na Polsko a osobáky. Na S2 v úseku Bohumín – Český Těšín přidat spoje jako přípoje na R, Ex, které jedou přes Havířov z/na Slovensko. Na Ostravsku se s tím dá více pracovat.
Udělat tolik výluk na jednom koridoru to umí SZ ..za to dostanou diplom.
Ne vedení dostane odměny za to, že intenzivně utrácí.