Praha – Ostrava za tři hodiny vlakem? Návrat k původním jízdním dobám nastane nejdříve v roce 2024

Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Jan SůraJednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Jan Sůra

Jízdní dobu ovlivňují rozsáhlé výlukové práce.

Roky to byla jistota v jízdním řádu: cesta pendolinem z Prahy do stanice Ostrava-Svinov za méně než tři hodiny. Rozsáhlé výluky na hlavním koridoru ale tomuto pravidlu udělaly konec. Pomalejší jízda čeká cestující ještě více než rok a půl.

Aktuálně pendolino zvládá podle jízdního řádu trasu za 3 hodiny a 16 minut. Reálně ale vlaky jedou ještě déle: podle dat na stránkách Babitron měl například vlak SC 505 zpoždění za poslední dva týdny v průměru 24 minut. Podobně se prodloužily jízdní doby i u dalších dálkových spojů.

V letošním jízdním řádu jsou na trase zahrnuty dopady výluk v úsecích Poříčany – Velim (resp. krátkodobě v srpnu až po Kolín), Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a modernizace železničních uzlů Pardubice a Přerov.

„V příštím roce bude dále pokračovat modernizace stanice Pardubice. Pracovat se ještě bude také na rekonstrukci úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí. Po jejím dokončení se od července 2023 vrátí na koridorovou trať přes Českou Třebovou dálková doprava z odklonové trasy přes Vysočinu. Výlukové plány na rok 2023 počítají i s pracemi na rameni Přerov – Ostrava,“ dodal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Podle něj je návrat k přibližně původním cestovním dobám mezi Prahou a Ostravou možný nejdříve od konce příštího roku s jízdním řádem pro rok 2024.

Otázkou ale zůstává, jak dlouho. Na trase se chystají ještě další akce, například modernizace koridoru mezi Pardubicemi a Chocní (2026) či proměna uzlu Česká Třebová (2024).

Tagy Správa železnic trať Praha - Ostrava
143 komentářů