Praha opraví nebezpečné zastávky „pod Stalinem“. U Čechova mostu se uleví cyklistům
Tramvaj T3R.P u Štefánikova mostu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Zastávkový mys ve směru z centra bude pouze pro cyklisty, auta pojedou po kolejích.
Super! Doufám také, že při rekonstrukci křižovatky dojde k výměně pojížděných kostek za přesně broušené.. alespoň pro pruh pro cyklisty.
Přesně jako se to udělalo u Národního divadla.
… a tedy především na vlastním přechodu pro chodce!
Tenhle týden to jsou docela pozitivní zprávy. Křižovatka u Bulhara získává nové přechody, zastávka Biskupcova bude rozšířena a zde to bude pro cestující a cyklisty také mnohem lepší. Jen tak dále Praho 👍
Tohle mi jako zlepšení nepřijde. Osobní zkušenost mám takovou, že zatímco řidiči před zastávkou zastaví, cyklisti skrz ni projíždějí i když zrovna vystupují cestující.
Zrovna u Čechova mostu se stává velmi často, že řidič vjede do zastávky (vpravo od tramvaje) zrovna ve chvíli, kdy tam tramvaj zastavuje. V lepším případě se lidé čekající na chodníku proplétají mezi čekajícími auty, v horším před auty uskakují.
Tady je krásně vidět, jak je ta zastávka nešťastná:
https://mapy.cz/s/malegodote
Stojící auto ale není takový problém a většina řidičů má dostatek slušnosti se posunout mezi dveře aby překáželi do nejmíň. Problém jsou projíždějící vozidla.
Od doby, kdy je zde světelná závora, se to stává občas, nikoli velmi často.
Docela pravidelně tam vystupuji, a od té doby, co je tam ten „předsunutý“ semafor, se mi to snad nestalo.
Já toho po Praze najezdím na kole dost, tohle nikdy nedělám. Prostě stojím za tramvají jako jiná vozidla. Možná kdybych jó pospíchal a chtěl tu tramvaj „podejít“ tak můžu konvertovat na chodce a kolo vést, jako chodec tam člověk jít může, nebo i po chodníku… Ale bohužel cyklistů, co předpisy neznají, nebo na ně kašlou je dost, to vidím dnes a denně taky. Tal když nějakého takového uvidíte, tak mu vynadejte (i za mě :-). Já to taky dělám, sice se občas setkávám s ne úplně chápavými reakcemi, ale nějak se asi vychovávat musí… Ale uvidíme, těchto zastávek typy „cyklovídeň“… Číst vice »
Vy možná ano, ale dost cyklistů jsou prostě hulváti, které předpisy nezajímají. Už jen proto by mělo být ke kolu taky povinné ručení, pak cyklista někoho srazí a aby si to řešil poškozený chodec bůhví kde.
Jestli to neděláte, tak všechna čest a upřímně Vám děkuji. Ale jste v těžké menšině.
Rozlišovat automobilisty od cyklistů slovem „řidiči“ není úplně funkční, řidiči jsou obojí.
Prosím, u občasné zastávky na mostě je směr z centra poměrně jasný, ale jinak je směrem od centra myšleno směrem od Dlouhé, nebo od Malé Strany?
Toto je jedna z několika zastávek, kde z centra jsou oba směry a do centra také…
A úprava křižovatky s podjezdem bude? Tohle je jedno z nejnebezpečnějších míst pro cyklisty, neboť motoristé tu běžně nedodržují předpis vyžadující dání přednosti a oficiálně, podle značení ‚ochranného cyklopruhu‘, se cyklista má pohybovat tak, aby jej řidiči sejmuli. V tomhle jsou zlaté mosty na magistrále, tam ta silnice I. třídy alespoň vizuálně dává najevo, že máte být ostřejší.
Nedávno se prováděla oprava nábřeží. Nechápu proč se to neudělalo najednou. Takhle se znovu rozkope nový asfalt.
O to právě jde.
Kdyby se to udělalo najednou, tak by se neutratily další veřejné finance a firmy „kluků co spolu mluví“ by se nenažvejkly.
Neměly by se také obnovit – jako občasné – také zastávky na opačné straně nábřeží E. Beneše? Když je teď odklon nebo jednosměrný objezd „od Malostranské na Čechův most“, zastavuje se jen Malostranská (nábř. Beneše) – Právnická fakulta – Malostranská (u metra). Čechův most, příp. Staroměstská, by se pro tyto mimořádné situace ve formě občasných zastávek hodily.
Konečně!
„Zastávkový mys ve směru z centra bude pojížděný pouze pro cyklisty, automobilová doprava se povede po kolejích. “
Jelikož tam není zvětšená osová vzdálenost, můžeme se těšit na zhoršení průjezdnosti. Dnes tramvajím dc překážejí auta čekající dc, nově i odbočující z mostu zc.
Auta odbočující z centra jsou v kolizi s tramvajemi už teď. Podívejte se, kudy vede – a zřejmě i nadále povede – kolejový oblouk. Jen si řidiči budou zvykat, že za ním nově už zůstávají na kolejích, stejně jako v dalším úseku – kde zkrátka nebylo dost místa pro obousměrné plné oddělení aut od tramvají, a to bez ohledu na zřízení či nezřízení pruhu pro kola.
Tak ona ta auta by v této oblasti prakticky neměla co dělat, ale jsme v ČR, takže uzavřít průjezd přes centrum pro řidiče by vyvolalo protesty řvoucí menšiny.
Vy vyjete osamoceně, milý Vlku. Drtivá většina lidí auto vlastní a jezdí jím. Nehodnotím, zda je to dobře, nebo špatně, jen konstatuji, jaká je skutečnost… 🤷♂️
Spousta lidí auto vlastní, ale nemají potřebu tlačit se s ním do centra. To jsou dvě docela odlišné věci.
Ale s tímto nápadem souhlasím, zakázal bych všechna auta na nábřeží Dr. Edvarda Beneše mezi Čechovým mostem a Klárovem, bez jakékoliv výjimky👌
Individuální automobilová doprava v Praze zajišťuje menšinu dopravy osob (zhruba třetinu).
Mimochodem, s tou drtivou většinou vlastnící auta to nebude tak drtivé. Děti a teenageři je nevlastní, většina starých lidí také ne, vysokoškoláci bydlící na kolejích většinou také ne…
Tak jo, zavřeme tohle nábřeží pro auta. A co pak?
pak to tam bude krásný
Ale co tam bude? Park? Domy? Vždyť je to tak úzký, že se to nedá smysluplně využít.
Třeba dětské hřiště, místo setkávání, rychloopravna kol, mobilní komutní kavárna, to všechno se tam krásně vejde. A taky se to před Klárovem trochu rozšiřuje, tam může být třeba místo pro ekologické semináře.
Tak znova. Smysluplně.