Praha opět řeší výstup z metra A na Staroměstské náměstí, DPP zpracuje studii
Stanice metra Staroměstská. Foto: Limojoe / Wikimedia Commons
Praha nechá zpracovat Dopravní podnik hl. m. Prahy studii, která by řešila možnost vybudování druhého východu ze stanice metra Staroměstská
Co se tu zas řeší? Ze Staromáku do Kaprový je to pár minut..
Co třeba autobus Staromák, Kaprova a zpět? interval ve špičce 10 minut….
Od metra na Staromák už autobus jezdí, zpátky už ale ne přímo ze Staromáku. Interval ve špičce 15 minut.
K metru jezdí na Florenc. Ale minibus s kapacitou jedné turistické skupiny to nevytrhne.
Když to nechápete, tak napovím: „řeší“ se (mimo jiné) snazší dostupnost a dopravní obslužnost Staroměstského náměstí a jeho okolí v situaci, kdy tam před asi 60 roky byla zrušena tramvajová trať a metro ani později (ač na to připraveno) ten handicap zatím nevyřešilo …
Osobně bych šetřil . Do Kaprovky je to kousek.
Jak moc je současný vstup narvaný, jaká je tam tlačenice? To, že je hned vedle Nová Radnice teď ponechme stranou.
Viděl jsem nějaký náčrtek, kde ten východ vedl přímo do parteru obnovené zbořené budovy radnice. A tak by mi to připadalo nejlepší. Mar.nám. celou tu nepovedenou dopravní situaci Starého Města řeší jen velmi málo. Oblast Pařížské, Dlouhé, Široké – Josefov a František to mají do Kaprovky stejně daleko, ne-li blíže. Navíc cestou k Mar.nám. je třeba přejít permanentně ucpaný Staromák, což je přes den mizerná procházka. Mar.nám. řeší jen své nejbližší okolí, navíc ta oblast je obkroužena tramvají a tedy dopravně obsloužena až dost dobře (na rozdíl od výše zmíněných.
Přesně tak. Budova obnoveného křídla Staroměstské radnice by dokázala velice šikovně minimálně část nových vstupů do metra schovat. Nespojit řešení dostavby vstupu do metra s obnovou radnice by byla velká škoda. Ale obávám, se, že o obnovu radnice se povedou líté boje.
Ale to, že nová „vestibul“ bude někde v prostoru Mariánského náměstí, přece ještě vůbec neznamená,že by nemohl mít i nějaký výstup někam do „parčíku“ v prostoru rozstřílené radnice – to všechno lze přece při troše inteligence technicky řešit !!!
Už aby to bylo – včera bylo pozdě !!!
Asi mi trochu krvácí srdce při představě těch historických sklepů a základů domů a dalších pokladů, které to při hloubení odnese navždy a nikdo je nikdy neuvidí, protože stavební firmy najaté magistrátem moc ohledů tímhle směrem nemívají…
Nevím teda jsou máte představu, ale já rozhodně ne takovou, že to, v jakém stavu zůstane po stavební firmě okolí, je na uvážení té stavební firmy. To je jako říct, že stavební firma má opravit dlažbu na Karlově mostě a uvidíme, jestli tam sochy zůstanou nepřerušené nebo ne.
Omlouvám se za chyby. Píšu na telefonu a to automatické přepisování někdy dělá divy.
Hlavně píšete „divy“ vy sám = nesvádějte to na techniku!
Byl jste někdy v Kaprově ulici? Asi těžko. A pokud ano, pak jste úplný mimoň. Všechny domy tam jsou postaveny až ve 20. století. Některé jsou dokonce odlité z betonu. Slyšel jste někdy o archeologickém průzkumu? Asi těžko. A pokud ano, tak máte místo mozku nervové uzliny, jaké má hmyz. Jděte k psychologové, trpíte jakousi paranoidně depresivní psychózou.
Ech, a když tam najdou starý septik nebo žumpu, tak zachovat i s obsahem?
Problém je, že magistrát si pod bezbariérovostí představuje něco jiného, než většina lidí. Pro nás bezbariérová stanice znamená, že eskalátory vedou až na ulici, takže není problém ani pro starší členy naší rodiny, ani pro kočárky, ani když nás dožene nějaká únava. Na Karlově náměstí rekonstruovali eskalátor k autobusům, ale těch pár pevných schodů tam nechali. Výtah vychází kamsi mimo, aby se zase muselo do kopce pasáží, což starší lidé nezvládají. Na IP Pavlova udělali „bezbariérovost“ tak, že po bariéře smradu z magistrály a kopce, do kterého starší členové rodiny nevyjdou, dali výtah. Takže bezbariérový přístup začíná až po překonání… Číst vice »
1. Eskalátory nejsou bezbariérové, takže za tímto účelem se nové nezřizují
2. Výtahy u starých stanic skoro vždycky budou někde mimo, protože stanice leží, tak aby z ní vedly eskalátory na plánované místo a vertikální šachta z nástupiště pak logicky vyjde někde mimo. Šachta z oblasti vestibulu by byla někde 50 m daleko „v tunelu“ mimo nástupiště stanice. Třeba nástupiště IP Pavlova leží pod magistrálou kousek od náměstí, tak je přístup dost logický, i když ne holt příjemný co se týče prostředí.
1) Viz. můj předchozí příspěvek eskalátory bezbariérové jsou, není na nic jediný pevný schod, který bych musel s kočárkem nebo starší lidí s holemi vystoupat. Že je to tak těžké k pochopení zejména pro politiky, za to nemohu.
2) toto je přesně argument, proč přestav vyhazovat peníze za výtahy, a začít se zabývat skutečnou bezbariérovostí. Na IP Pavlova dodělat eskalátory dolů, na KN provést druhou rekonstrukci nedávno rekonstruovaných eskalátorů a odstranit těch několik pevných schodů, na Smíchovském nádraží místo silně bariérové plošiny zavést eskalátory z nástupiště na ulici.
Za tu vaší eskalátorovou „bezbariérovost“ by vám lidé na vozících velice poděkovali.
To by mě zajímalo co na nich není bezbarierové. Ještě bych pochopil že nízkopodlažní vozidla MHD nejsou úplně bezbarierové, ale s pomocí řidiče se to dá překonat. Ale výtahy jsou snad primárně stavěny pro vozíčkáře, všichni ostatní mají možnost použít eskalátory.
Co to plácáte? Na Karláku a na I.P.Pavlova jsou mezi klasickým vestibulem a výtahem nějaké kopce?
Slovo plácáte se obvykle používá pro lhaní, což ze zásady nedělám. Ano, jak na KN, tak na IP Pavlova jsou kopce. V případě IP Pavlova k výtahu, u KN je bezbariérový výstup do Resslovy, kde je pak kopec zpět k autobusům.
studií není nikdy dost ..:)
Protože ani vy byste si to bez ní netroufl postavit.
to bych netroufl, alemruku na srdce, kolik se toho v Praze za posledních deset let postavilo a kolik se provedlo studií o nejrůznějších fantasmagoriích?
Nechápu, proč zrovna pod Mariánským náměstím. Je to bokem od tunelu metra a tudíž nepřiliš daleko od stávajícího výstupu do Kaprovy ulice. Logičtější mi přijde výstup vybudovat standardně v prodloužení osy nástupiště metra, takže by vyšel někam mezi náměstí Franze Kafky a severní část Staroměstkého náměstí.
Na Mariánském náměstí je třeba knihovna.
A rozdělí se proudy cestujících.
Staromák je větší cíl než knihovna a magistrát dohromady.
Náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě) řekl, že studie by mohla být hotova zhruba za rok. „Poté se ukáže, jak by byla výstavba náročná,“ uvedl. Podle jeho slov by výstupy z nového vestibulu byly v okolí náměstí Franze Kafky v sousedství se Staroměstským náměstím. Přesné místo ale zatím nebylo určeno.
Pražský deník loni taky psal spíš o náměstí Franze Kafky https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/vestibul-metra-staromestska-namesti-magistrat-linkaa-ipr-praha-plany-20190915.html Pokud by se ale východ musel zabudovat do nějakého domu, tak nejjednodušší bude budova magistrátu, protože patří městu. Ostatně jeden její zadní roh je už v podstatě na nám. Franze Kafky.
Rozhodně by to bylo přínosné, třeba Václavák má teď ze dvou stanic metra čtyři výlezy (Můstek dole a uprostřed, Muzeum nahoře a ještě nový šikovný výtah ústící přímo na povrch vedle Národního muzea).