- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Praha nově vydláždí celkově zchátralý Hlávkův most, řidiče čeká omezení
Hlávkův most. Pramen: TSK Praha
Vytížený most na magistrále je jen jeden stupeň od havarijního stavu. Kdy dojde na rekonstrukci, není jasné.
Ještě mě ex post napadlo, že by místo bílé barvy na kostkách mohli dopravní značení vydláždit bílým kamenem. Vypadá to lépe a vydrží to navždy.
Docela mě tady tyhle diskuze, jako ta níže, na téma IAD v Praze „bavíů protože vystihují přístup k dopravní politice. Osobně jsem pro plnou podporu MHD a IAD minimalizovat. Ale nehybí v Praze něco? Pražské okruhy jsou hotové? na každém příjezdu záchytné parkoviště s jistotu místa, nebo možností rezervace? Z parkovišť jezdí často MHD s návazností po Praze? Pro příznivce „šikany“ řidičů IAD bych měl malý početní příklad (z praxe): Příjezd do Prahy z Jižních Čech na 7 hod (tzn. vlak neexistuje – výletní vlaky se na dojíždění nedají používat, bus taky nic moc), příjezd po D4, cíl Staroměstská/Malostranská (přejít… Číst vice »
Nebude levnější to zbourat a postavit nové a kostky prodat?
to je vtip nebo to myslite vážně?
Nezapominejte, ze se jedna o dva mosty vedle sebe,…
Když to řeknete takhle, tak jediná možná odpověď zní – nejsou.
🙂
a já myslel že tam udělají bulvár …..škoda 😀
Říkám si, že by pak s celkovou rekonstrukcí mohli tu část mostu nad zdymadly zvýšit, klidně novou konstrukcí, tak aby splňoval podjezdnou výšku danou ŘVC. most je sice památkově chráněn, ale doufám, že jen ten přes Vltavu a nikoli ten tuctový přes kanál.
No je tam konstrukce už teď poměrně plochá, moc si neumím představit, že by se na ní dala významná výška ušetřit. A most s konstrukcí nad mostovkou by tam byl dost pěst na oko.
No a co potom s Karlovým mostem? Je jen kilometr proti proudu.
Adam Scheinherr by si měl udělat pořádek v terminologii. Lesní polňačka je dobrý nesmysl. Polní cesty jsou v polích a lesní v lese.
baranďák+hlávkáč, to bude letní sen. prostě typická česká choroba, čeká se že se to nějak samo vyřeší jinak a pak teda tohle opravíme, ale jiný řešení je v nedohlednu a tak musím rozdloubat všechno najednou. drážní obdoba je u chocně a na 171. ale tam se to aspoň dělá pořádně, tady je to jenom flikovačka…
Nojo, každé léto se toho hodně dělá, až to působí pro toho, kdo chce, že je rozkopané „všechno“. Léto je nejlepší čas na nejvíc oprav. Já to beru pozitivně = opravuje se a dělá se. Po prázdninách budeme mít opět spousty nového a to je paráda! Nový koridor v Praze, Husitská, Seifertova, Hlávkův most, Zahradní město, U Slavie, a to jen píšu to co se mě osobně dotkne. Nojo, teď jsou tu komplikace, tak jezdím na kole, metrem nebo vlakem.
Hmm… Toho bych se bál. S dnešní kvalitou dlaždičů…
O co, že za rok to bude horší než teď.
To nejde, to uz by mensi auta do tech jam zapadla cela a musel by je tahat jerab.
A nací ta dnešní žula, ta taky není, co bývala před sto léty.
Je to tak…dláždí hůř a mluví líp.
A musí to zcela nutně dláždit? Stejně už je na většině povrchu asfalt kvůli záplatám a nedává absolutně žádný smysl tam kostky vracet.
Snad je dláždění jen dočasně, než se bude dělat kompletní rekonstrukce vč. celého nového povrchu. Ideálně na celé trasy magistrály by měl být tzv. tichý asfalt.
Dočasně bych právě chápal ten asfalt. Ten by měli i s vyrovnáním spodní vrstvy položený za 2–3 týdny, takhle bude kvůli kostkám špunt minimálně 3 měsíce.
Dlažba se před generální rekonstrukcí zase snadno rozebere, kdežto na odstranění asfaltu by bylo potřeba použít těžkou techniku, jejímuž použití se s ohledem na stav mostu zřejmě chtějí vyhnout.
Ale 🙂 3000m2 odfrézujete se dvěma frézama za 1 den až na krycí vrstvu izolace.
po tom mostě jezdí tramvaje, auta. Fréza na asfalt to už nevytrhne, most určitě nespadne.
Automobil zabírá cca 8 – 10 m2, což je nějakých 100-130 kg na metr čtvereční. To když stojí v koloně nárazník na nárazník.
Deset centimetrů asfaltu má hmotnost přes 200 kg/m2.
Ale no tak. Kolik váží ty žulové kostky, písek a štěrk, které jsou na dlažbu potřeba?
Nu piráti chtěli řešit dopravu na libenáku také TIkTokem, Primátor je jeden z nich tak to rozšířit i na hlávkův most! Pravdou je i to, že na dočasné předláždění mostu není potřeba použít žulové kostky, ale dočasné betonové díly do doby rekonstrukce celého mostu. Posouzení stavu by mělo být svěřeno ČVUT obor dopravní stavby . A teprve potom hledat zhotovitele zakázky!.
Jauu!! Ten asfalt by hlavně přitížil most. Mohlo by mu to „zlomit vaz“.
Ten most je dost frequentovaný, tam se qualitní dláždění vyplatí, zápas s degradací jiného povrchu by tam byl blbý.
Chápu dláždění v místech, kde je potřeba zajistit vsakování vody, ale zrovna na mostě je vsakování vyloženě nežádoucí a vůbec bych se nedivil, kdyby současný stav mostu byl jeho výsledkem. A už vůbec se nebudu pouštět do toho, kolik hluku dlažba generuje.
To U je zbytečné.
Já se obávám, že památková ochrana = musí být zase dlažba.
Na čtyři měsíce zúžená magistrála do jednoho pruhu? A co varianta, že by se překážející nepříliš využívaná tramvajová zastávka na tu dobu zrušila?
Tak aspoň Schießherrovi „vyjde“ jeho pokus v Holešovičkách – když se zastaví auta umělým zúžením Hlávkova mostu, nebude tak tragická zácpa na mostě Barikádníků a zde zřízená „dočasná úprava“ se stane trvalým zmrzačením.
A to si jako myslite, ze ta zastavka vam prida jeden pruh?? 😀
Mj., vite jak blbe se dostava na Stvanici? To, ze je zastavka nevyuzivana, mmch. ona tam drive byla, jen se obnovila, necemu vadi? Je spousta mist, kde jsou malo nebo temer vubec nevyuzite zastavky, ale jsou, protoze kdyz uz, tak se tam jinak neda dostat nebo jen s obtizemi…
A četl jste alespoň článek?
Průjezd po mostě bude zachován vždy ve dvou pruzích na obě strany, ale v místě zastávky to bude pouze v jednom pruhu kvůli zastávce.
Otázka je tedy, zda má cenu zachovávat po dobu oprav zastávku, kterou nikdo moc nevyužívá a kvůli ní zablokovat výrazně magistrálu. Pravděpodobně jde o to, že v místě zastávky by bylo komplikované vyhnutí tramvaje a aut(jsou tam nástupiště atd), ale to by neměl být problém odstranit, jsou to jenom panely položené na vozovce.
No tak tam bude jeden pruh, třeba si rozmyslí jízdu autem alespoň ti co můžou jet pohodlně MHD a Praha si díky tomu o fous uleví na těch pár měsíců..
Koukám, že také trpíte představou, že někdo jede autem jen proto, aby strávil cestováním víc času.
–
Obdobně lze říct, že nevadí zrušení zastávky – aspoň se ti, co chtějí na Štvanici, kousek projdou a nebudou se válet líně v tramvaji. Prý tam jezdí sportovci, těm by těch pár metrů nemělo vadit už vůbec.
Spousta lidi jezdi autem po meste jen proto, ze auta byla desitky let (a stale bohuzel jsou, i kdyz se to aspon obcas zmirnuje) nesmyslne preferovana v pridelovani prostoru ve meste. V Praze nezajistujou ani pulku prepravniho vykonu a prostoru (v pripade krizeni casu) na to maj prevaznou vetsinu. Jenze zkuste jim ten prostor navic sebrat, to je hned revu. Jak tady ostatne nazorne predvadite.
Pokud vím, tak Praha má široko daleko největší podíl MHD na přepravním výkonu, určitě by tedy stálo za úvahu, zda zvýšení je reálné.
–
Já toho moc nepředvádím. Bydlím pár stanic busem od stanice metra a do práce v centru to mám od metra kousek, pro běžné cesty tedy samozřejmě používám MHD.
Zároveň mám z minulosti vyzkoušené, že jakmile je zapotřebí vyřídit něco v periferních lokalitách, MHD selhává a zatímco na cestě do práce ztrácím v MHD proti autu čtvrthodinku, pokud se do toho zamíchají dvě místa na okraji města, není přeprava pomocí MHD v rozumném čase řešitelná.
No uvedl jste se v této diskusi ošklivým zkomolením jména jen proto, že vám (kňůůůů) chtěj zúžit na čtyři měsíce magorstrálu na jeden pruh… To mi jako předvedení celkem stačí.
Ten člověk, který má bohužel na starosti dopravu v Praze, si nic jiného než uplivnutí nezaslouží.
Nikdo „mi“ nic nezužuje – magistrát ovšem systematicky mrzačí komunikace a prosazuje perverzní zelené ideologie podle kterých je jakákoli individuální motorová doprava zavrženíhodná a zaslouží jen tlumit a rušit.
– – –
Ale nějak jste se nevyjádřil k tomu, jestli by nestálo za úvahu jak podpořit individuální automobilovou dopravu, jejíž podíl na přepravních výkonech je mnohem menší, než je v evropských městech zvykem.
V pořádku, ta jedovatá slina, kterou jste si zkusil odplivnout zůstala celá na vás. Co se týče ještě větší podpory IAD ve městě, vy něco říkejte o perverzních ideologiích… Co vám k tomu mám říct. Je to naprostá kravina a ty desítky let, kdy se to dělalo byly velká chyba, kterou se rozumná města snaží napravit, jak to jen jde, i přes křik vám podobných. Praha v tom bohužel stále silně zaostává, i když za současného vedení se nesmyslné protežování aut oproti prostorově daleko úspornějším druhům dopravy aspoň o něco zmírnilo. Zdaleka to není ten rozsah změn, který by byl… Číst vice »
Podíl IAD je v Praze i v Česku poměrně nízký třeba proti (zeleně dost zblblému) Německu. Pokud tedy v něčem zaostáváme, podíl MHD to rozhodně není.
Jo, autoland je v tomhle skvělý příklad. Proč jste si nevybral pro srovnání třeba Nizozemí? Nebo skandinávská hlavní města – Kodaň, Helsinky, Stockholm, Oslo…
Ostatně je dost možné, že i ti Němci to otočí (pracujou na tom) a za chvíli budem vysokým podílem IAD ve velkých městech opravdu skanzen, kam se budou odjinud jezdit učit, jak to nedělat a proč…
Třeba proto, že Německo je nám strukturou osídlení a ekonomických aktivit, hustotou obyvatel atp. mnohem blíž.
Vysoký podíl IAD u nás nikde není. Jen to tak občas vypadá, protože po té (čím dál tím víc) zanedbávané infrastruktuře je problém procedit i to naše minimum.
Diky bohu neni,… alespon mame trochu naskok…
Pane Jakube, až bude možné při jízdě ze severu na jih, nebo z východu na západ se Praze velkým obloukem vyhnout, tak si prosazujte redukce individuální dopravy v Praze, jak chcete. Pokud se ovšem nenabízí jiná možnost, než se pasírovat přes ucpanou Prahu, tak byste měl být trošku méně militantní. Pokud by existovala funkční alternativa, každý tranzitující, který má rozum, se rád vzdá té masochistické atrakce, která se jmenuje průjezd Prahou.
Jenže tyto alternativy už i teď jsou. Jistě, mohly by být lepší, ale jsou. Jen jsou logicky o něco delší, než průtah středem města a tak to je o pár minut delší, takže navigace vedou řidiče tím zbytečným a město mrzačícím průtahem po magistrále.
Když tranzituji Prahou ze severu na jih nebo z východu na západ, nikdy nejedu po Hlávkově mostě.
To je zajima, ten posledni odstavec, tak tam kde je to zvykem se snazi a velmi tezko prosadit omezeni dopravy, kvuli lidem co ve meste ziji a my mame jit opacnym smerem, abychom si podrizli MHD na mensi podil a pak se probereme po x-letech a budeme to opet nakladne omezovat ve prospech MHD…
V mnoha evropskych mestech prave pochopili, ze se se zvysenym podilem IAD neda moc dobre zit a snazi se o opak…
Jakube, máš problém. Máš problém akceptovat odlišný názor a každého kdo s tebou nesouhlasí ihned nálepkuješ. Takže Kňůůůů tady děláš ty.
To není představa, spousta lidí jezdí opravdu jen ze zvyku a z pohodlnosti, přitom v jejich relaci vychází MHD lépe. Klidně ať ten most zavřou celej. Taky jezdím autem, dokonce pracuji v Holešovicích ale většinou jedu MHD a já osobně bych se bez toho mostu obešel. Vím že ne všichni to mají takhle jednoduché, ale jak jinak si vyzkoušet MHD které odmítám než tak že do nej budu donucenej zapadnout? Spousta lidí jezdí autem pouze z principu, takže dobře jim tak 😉
Myslíte, že spousta lidí jezdí autem, protože se jim nechce hýbat? A pokládáte za vhodné hodit jim do jejich stylu vidle zavřením komunikací.
Nestálo by za to stejně vyšplouchnout ty, co jezdí na kole jen proto, že se jim chce se hýbat („jen z principu“)? Co mají co „chtít“, žádné cyklopruhy, hybaj do tramvaje!?
Opravdu porovnávate kolo a automobil? To asi nemá cenu jakákoliv diskuze…
Ne, porovnávám možnosti zvolit si způsob dopravy podle vlastních preferencí.
Nějak se mi pak nezdá fakt, že některé volby jsou takřka až adorovány, jiné potlačovány a penalizovány.
Ve městě s omezeným prostorem je celkem logické podporovat ty volby, které zaberou cca desetinu prostoru než jiné…
Naopak podporovat ty prostorem extrémně plýtvající tam, kde není jejich použití opravdu důvodné, nedává smysl.
V tom případě by bylo vhodné zrušit všechny cyklopruhy s výjimkou pár nejfrekventovanějších míst.
Na běžné komunikaci zabírá cyklopruh cca čtvrtinu šíře jízdní dráhy, jízdních kol ale čtvrtina není ani v nejsmělejších snech.
Takové kacířství … vy tomu dáváte! :-)))
Jasně… klidně ať tam zruší tramvaj, jen když to ublíží řidičům.
Co na tom, že se blbě dostává na Štvanici? Kolika lidí se to týká – desítek, stovek denně? A kolik lidí bude úplně zbytečně čekat v ještě šílenější zácpě jen kvůli tomu, že na mostě zůstane překážka v podobě několika panelů?
V ty zacpe budou cekat hlavne proto, ze spousta lidi ma auto prirostly k zadku. Kdyz ne tady, vznikne podobna zacpa o kus dal.
Budou tam čekat kvůli tomu, že se jich příliš mnoho rozhodlo jet autem. A na ostrov se ostatní dostanou díky zastávce bez pochodu kolem výfuků popojíždějících aut. Odměna za využití jiného způsobu dopravy. Nebo Vám i přes ty kolony přijde, že aut je v Praze pořád málo?
Myslíte, že těch tři sta metrů z Vltavské pro pár desítek lidí je dostatečný argument pro blokování desítek tisíc lidí na důležité komunikaci?
–
(Mimochodem – ti, co jedou autem, činí tak často proto, že by museli jít na MHD mnohem dál. )
Sel jste to nekdy pesky? Vsadim se, ze ne.
A najednou je chození pěšky něco fujky? Ty (deseti)tisíce lidí, co jedou autem, byste klidně poslal, ať si dojdou na MHD, je jedno kudy a jak daleko, ale aby tady pár lidí, co jdou na tenis nebo do skateparku, ušlo o tři stovky metrů víc, to vám přijde jako nemírná zátěž?
Srovnejte si to trochu. Teď to působí jako dost ošklivá takřka osobní zaujatost :-/
Jo, jsou ve městě místa, kde chození pěšky není nic příjemného. Důvodem je v drtivé většině případů přebujelá automobilová doprava nebo konstrukce pro ni. Okolí Vltavské, Těšnova a štvanice mezi nimi je dost ukázkovej případ.
A to z obou stran, tím Těšnovem si pomůžete, ale jen trochu. Jinak má to reálně z obou stran blíž k půl kiláku, než k 300 metrům, ono se to bohužel nedá jít vzdušnou čarou, tam překážej auta.
Aha – a proč je nesmyslné poslat sto lidí pěšky na Štvanici ale zcela logické poslat sto tisíc lidí pěšky na autobus?
Protože zrovna „procházka“ z Vltavské nebo i z Těšnova na Štvanici je, zejména díky magistrále a provozu na ní, jedna z nejhorších tras pro pěší chůzi, které po Praze najdete. Tak strašnou pěší trasu na nejbližší zastávku MHD má minimum lidí, rozhodně ne sto tisíc. Vaše srovnání je totálně mimo.
Srovnávám srovnatelné.
Omezit či způsobit nepohodlí sto lidem nebo sto tisícům lidí?
Možná to má někdo na tramvaj blíž, možná někdo na bus dál, možná někdo po hezkém chodníku, někdo po mizerné pěšině. Jde o přepravu, o metry vzdálenosti a kvalitu povrchu, nehodnotíme estetické zážitky z cesty.
Srovnávám omezení dvou skupin, z nichž jedna je nikoli několikanásobně ale o několik řádů větší.
Já jo … několikrát … jako že by to byla taková bojovka … a to mi fakt už není 20 … ani dvakrát:-/.
Je vidět, že jste tam v životě pěšky nešel. Je to dost dobrodružná a klikatá cesta, ač to tak z auta nevypadá.
Chodil jsem tam pravidelně 2x týdně několik let. Přes lávku u Hiltonu to nijak hrozné není.
Já šel. A povím vám, že mnohem klikatější to je, když člověk musí obíhat nádraží naokolo, protože podchod nevede zkrz.
Kolony v Praze výrazně narostly těmi nesmysly co předvádí ten námestek pro dopravu….všichni co pracuji na magistrátu popř. v městských časti ví, že ten člověk fanaticky nenávidí automobily a nejraději by je zakázal…uniká mu ale že ne každý může jezdit do práce na kole, MHD je docela na hranici únosnosti – metro uz nejde přidat a v nejrychleji úsecích ani tramvaje a autobusy.
Karkulku dáme?
Ano, spousta lidí tam bude úplně zbytečně čekat v zácpě namísto použití vlaku, metra nebo tramvaje. Komu není rady, tomu není pomoci.
Cestu pěšky přes Hlávkův most jsem si vyzkoušel, na cestě po mostě není nic hrozného. Těch aut tam je sice hodně, ale chodníky jsou tam funkční.
Co je naprostá katastrofa, to je motání se skrz odporné, pomočené a smradlavé katakomby plné bezdomovců a fetek u Vltavské. Kdyby se tohle zlepšilo, tak cesta pěšky z Vltavské na Štvanici je bez problémů.
Štvanice je v docházkové vzdál. od metra Vltavská. Tram zastávka + další semafor je tam jako další blocker provozu zhoršující dop. situaci a životní prostředí.
To muze napsat jen nekdo, kdo to pesky v zivote nesel.
Tak jděte z Těšnova. Je to sice o kus delší, ale zas tam nejsou hnusné podchody.
Tak neposílejte lidi na vlak, který zastavuje 2 kilometry od návsi. Dva kilometry to je z Holešovického stadionu na Hlavní nádraží. A MHD to neměla šanci pobrat, když se dohrálo. (Satriani, ne Sparta).
Navíc auta mají údajně jezdit po tramvajovém pásu, takže to nejhorší co se stane, je že auta budou zdržena krátkodobě stojící tramvají.
V Holešovicích se sice prodloužila kolona, ale zase je lépe průjezdná Blanka, takže jsou menší kolony na Praze 5 a Praze 6. Lidi z Holešovic samozřejmě nadávají, ale z hlediska dopravy je nové řešení lepší.
Zrušení tramvajové zastávky tam už kdysi udělali komunisté s tím, že Štvanice bude dostatečně obsloužena četnými tam jedoucími autobusovými linkami, načež tam těch autobusových linek začalo logicky ubývat, až zmizely. Pěšky po tom mostě je to vzhledem k silničnímu provozu lahůdka, pokud se tam ještě bude pracovat, tím lépe … ..
Tak na Štvanici nechoďte. Nic životně nutného se tam nevyskytuje.
(To je podobně kvalitní „hraběcí rada“ jako vaše „nejezděte autem, jeďte MHD“.)
To nemyslíte vážně, že? To jako kvůli autům ostrov úplně zavrhnout? Město je od ježdění autem, ne na žití?
A co tak strašně důležitého se děje na Štvanici, že je nutné tam jet – a navíc není možné kousek dojít, je třeba dopravit se MHD až na místo.
– – –
Ne, to samozřejmě myslím vážně jen z poloviny – někdo se potřebuje dostat na Štvanici na tenis, někdo do Letňan na hokej. To první lze realizovat MHD (a dojít), na to druhé je třeba auto. Možná jste si toho nevšiml, po ulicích totiž nejezdí zdivočelá auta toužící obtěžovat lidi, jezdí tam lidé v autech.
Ale toho zabraneho prostoru je mraky, ten autobus nebo tramvaj je kapacitne uplne jinde, 50-150 lidi na 12-30m delky v jednom pruhu… lide v autech proste zabiraji prilis mnoho mista a zhorsiji podminky pro zivot lidem v ulicich…
To je to co se snazi prave v mnoha metropolich a mestech resit, tedy jak se vratit k udrzitelnemu zivotu ve meste, tedy vratit mesto lidem,…
Zrovna po magistrale se proste jit neda, at uz z duvodu kvality ovzdusi, tak z duvodu bariery, casto velmi prodluzujici pohyb lidi z jedne na druhou stranu…
To je ale snaha udělat z (centra) města velkou vesnici. Život ve městě byl vždycky charakterizovaný velmi intenzivní dopravou, je to cena za koncentraci aktivit.
Pokud se to někomu nelíbí, může bydlet na okraji města. Anebo na samotě v horách. Porovnat výhody a nevýhody umí každý.
–
Magistrála není k procházení, nesnažte se jí tedy takovou funkci vnutit.
Žádná snaha udělat z toho vesnici není. Snaha je udělat to přiměřené, sebrat zase autům prostorová privilegia. Ty mají mít na dálnici a okruhu, ne ve vnitřním městě.
A zase tam máte absurdní větu. Protože když se to někomu nelíbí, tak se může s autem odstěhovat na hory a bude to fungovat ještě lépe. Velká část lidí se obejde při pohybu ve městě bez auta, proč by se kvůli tomu měli někam stěhovat? Proč by měli udělat místo pro ježdění, když město je primárně k žití a ježdění je jen prostředek pohybu (jeden z mnoha).
Nikdo Vás nenutí, abyste autem jezdil. Nebraňte ale jiným, aby takový způsob přepravy zvolil.
Neposkytnout všude, kde si jejich majitelé a řidiči vzpomenou, autům několik pruhů vedle sebe na úkor prostorově řádově úspornějších druhů dopravy, není bránění jezdit autem. Nejde o to, zabránit ježdění autem. Jde o to, že dělat z auta za každou cenu nejrychlejší možnost je recept na kompletní kolaps dopravy ve městě. Který zasáhne i ty v autech i ty, kteří zvolí jiný dopravní prostředek. Ve skutečnosti je to totiž tak, že čím víc aut, tím hůř pro lidi v autech (i všechny ostatní). Není zdaleka potřeba zbavit se všech aut, to by bylo vylévání vaničky i s dítětem. Bohatě stačí… Číst vice »
Za komunistu, ale mel auto malokdo a moc s nimi se nejezdilo, provoz byl mnohem mensi…
Víte, Viktore, leckterý obyvatel Prahy/návštěvník Štvanice naopak ocení tu zastávku a to, že někdo chce mít dálnici uprostřed města, je mu úplně jedno.
Počet pruhů zácpy neřeší – zácpy vznikají proto, že se uměle naddimenzovaná komunikace přivede do města, kde má kolizní místa. Komu vadí zácpy v Praze, nemusí jet autem přes centrum – jako bonus tím ulehčí ostatním motoristům.
„Nemusí jet autem přes centrum“ je rada z kategorie *** , když nikdo nestaví nové komunikace, ty stávající se nesmyslně zužují a „humanizují“, nakonec vám waze řekne, že to čekání na magistrále je ještě nejschůdnější alternativa.
A hlavně jde o hrubý nepoměr, kdy jsou desetitisíce lidí, kteří se přepravují ze spousty různých důvodů, omezovány jen kvůli tomu, že si pár lidí vyvzpomene, že chtějí své rekreační aktivity provozovat zrovna tady a musí to mít od MHD jen pár kroků.
Jenže do Prahy se víc komunikací prostě nevejde. Chápu, že někdo by třeba rád zbořil kus Žižkova a postavil tam dálnici, ale prakticky každé „dálniční“ město má dopravu ještě horší. A to je právě chyba existence různých magistrál a radiál. V Houstonu rozšířili svou „magistrálu“ na 26 pruhů – a doprava se zhoršila 🙂 Prostě proto, že dálnice ve městě nefungují. Nikdo nepopírá, že určitá část lidí z objektivních důvodů do Prahy autem musí. Je to ale spíš menší část těch, kdo autem dobrovolně jedou. A čekání je holt daň za toto rozhodnutí. Já třeba jako hrubý nepoměr vnímám to,… Číst vice »
Neřešíme, zda 4 pruhy nebo 8. V tuto chvíli nejen že se nepostaví dva pruhy tam, kde jsou zoufale nutné, ale ještě se z dvou pruhů dělá jeden kde to jen jde, pod libovolnou záminkou.
Blanka 2 by neznamenala žádné velké bourání a znamenala by mnohem lepší využití Blanky.
Proč se nestaví?
Pár argumentů jsem četl, byly ale na úrovni „protože proto“ a „zakážeme, protože můžeme“ .
Bourání Žižkova tady nikdo nežádá. Jen jeden nástupní ostrůvek. Mimochodem zastávka tramvaje může fungovat i bez toho ostrůvku. https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADde%C5%88sk%C3%A1_zast%C3%A1vka
Vídeňská zastávka se dvěma pruhy pro auta? Zřizovaná na 4 měsíce opravy mostu?
Naprostý souhlas. Podle mě primární problém, který by se měl řešit, je těch 70000 aut denně na magistrále. Na zklidnění by město mělo pomalu, ale systematicky pracovat. Chtěl bych se dožít doby, kdy průjezd Prahou po magistrále nebude rozumná volba nabízená navigací (v tomto okamžiku např. google plánuje stejných 39 minut tunely i magistrálou) nebo bude trvdě zpoplatněná. Nechápu proč se např. po dostavbě tunelů (tedy spolu s Průmyslovou při existenci dvou objízdných tras) nezpoplatnil PRŮJEZD (jakože transit přes Prahu) po magistrále. Videobrána v Argentinské, druhá v 5. května v Michli / průjezd obou ve stanoveném intervalu např. 1 hodina… Číst vice »
Tak ať Praha konečně dostaví vnitřní okruh.
Chybí Blanka 2 a nemám pocit, že by dnešní pražský magistrát pro ni cokoli udělal. Ale na „smělé dekarbonizační cíle“ si plánují rozházet stamiliardy.
A vnější okruh na tom je také bídně a dokud nebude celý, tak se bude jen přesouvat to nejkritičtější úzké hrdlo.
Vaše myšlenka má jednu dost zásadní slabinu – vždycky potřebujete mít alternativu na plánované akce i na havárie a rezervu na odchylky od běžného provozu.
Pokud se tedy každý den potřebuje z jižního okraje Prahy dostat na severní okraj (ať už jedou z Brna do Ústí nebo z Průhonic do Březiněvsi) sto tisíc aut, jedna komunikace se stotisícovou kapacitou nestačí. Musíte mít aspoň dvě, které nebudou sdílet žádný kritický uzel.
Kupříkladu – co myslíte, k čemu budou dobré tunely, když se začne opravovat Barranďák?
Mýto ve vašem podání je se současnou legislativou nevymahatelné.
A těch 70.000 lidí v autě ignorujete? Řidič není člověk?
Mluvím hlavně o transitu. To je jen ČÁST z těch 70k. A říkám, že mají být POSTUPNĚ vytlačeni do tunelů a na Průmyslovou.
A jel jste tam tudy nekdy? K tomu neustále opravovana a rozkopana vychodni/jizni spojka? Paradoxně magistrala je nejrychlejsi cesta- i kdyz to malokoho tesi…přesně jak tady již někdo psal- soucasna garnitura zklidnuje hlavni tranzitni cesty tak ze se tam nevyplati jezdit. At se dokonci vnitrni a vnejsi okruh a pak at je z magistraly klidne bulvar- dokud to nebude tak proste neni kudy jet…
Taky jsem si to kdysi myslel, že jakékoli zklidnění magistrály musí počkat až po dostavbě okruhů. Od té doby jsem si něco o dopravě ve městech zjistil, začal jsem sledovat města, která jsou v dopravě bud o dost dál, nebo aspoň intenzivně pracují na změnách k lepšímu, a názor jsem změnil. Skutečnost je podle mě je taková, že to není pravda a mělo se to udělat nejpozději s otevřením Blanky. Nejpozději od té doby platí, že čím dřív, tím líp. Dálniční průtah středem města je zhůvěřilost, kterou neomluví nic jako ucpanost alternativních tras. Dokud bude IAD ve městě nesmyslně podporována… Číst vice »
No, to záleží na tom, zda si myslíte, že dopravní systém města je tu proto, aby:
– se lidé mohli dopravovat způsobem, který jim vyhovuje
NEBO
– jsme byli v dopravě dál
Mě by vyhovoval teleport. Škoda, že neexistuje. Stejně jako možnost uspořádat dopravní systém velkého historického města tak, aby každý mohl jezdit furt autem a nezpůsobovalo to extrémně nepříjemné kolony a zácpy.
Podle čeho usuzujete, že tramvajová zastávka na Štvanici není příliš využívaná? Samozřejmě záleží na počasí, ale zrovna včera, když bylo hezky, tak jsem tam vystupoval a se mnou celkem nemalý ranec lidí.
Že jednou z tramvaje vystoupi i kdyby 50 lidi to vážně neznamená že je zastávka prilis vyuzivana….
Ale těch, co v autech museli čekat, než přejdete ze zastávky na chodník, bylo nejspíš několikrát víc, než ten „ranec“.