Praha nevykoupila zatím ani metr pozemku pro další část Pražského okruhu
Rok po schválení memoranda s Ředitelstvím silnic a dálnic o výkupu pozemků pro takzvaný zelený pás mezi budoucí částí Pražského
Rok po schválení memoranda s Ředitelstvím silnic a dálnic o výkupu pozemků pro takzvaný zelený pás mezi budoucí částí Pražského
Ceska piratska strana… priorota je boj s cinskou chobotnici… vic komentare asi netreba.
Četl jste ten článek?
A vy ?
Já ano, zdržuje to ŘSD a jeho neustále změny ve vedení. Titulek je tedy zavádějící.
Před komentováním se trochu informujte, dopravu má na starosti radní Scheinherr za Prahu Sobě, a podle článku je vidět že to brzdí ŘSD. Titulek je zavádějící. A jestli soudíte práci magistrátu pouze podle populárních titulků bulvárních medií, které si vybírají minoritní záležitosti a ty nudnější už je nezajímají, tak vás nemůžu brát vůbec vážně.
Jo, plkat a slibovat… to politikům vždy šlo výtečně. Ale vlk taky sliboval. Na skutečnost, že se Praha řadí mezi menší hlavní města ve světě, je to dost trapárna.
Nějaký okruh. Praha má důležitější starosti. Jako je přejmenování náměstí, budování nejrůznějších bariér pro dopravu jako např. modré zóny atd. Všechno věci, které pražané i návštěvníci velice ocení.
Náhodou Praha již změnila hymnu na svolávání na magistrátu na Piráty z Karibiku a z zrušili ohňostroj.
Mě by fakt zajímalo podle čeho hodnotíte důležitost pražských starostí. Podle toho co vychází v titulcích bulvárních medií, vlastněných třeba koaličními protivníky? Ono se totiž vždycky nafoukne nějaké téma které zabírá naprostý zlomek z objemu práce magistrátu a to ostatní se pak přehlíží.
Modré zóny si obyvatelé-voliči cení a dožadují se jejich rozšíření, třeba na úkor fialových zón, a také pečlivějšímu vymáhání a stíhání přestupků. Takže není divu že se tyto zóny šíří. Parkovací zóny jsou maximálně barierou pro pěší, nikoliv pro dopravu.
Nevím, ale metr pozemku je na dálnici asi málo. Doporučoval bych více metrů, možná ary či hektary.
Babiše 511 příliš zajímat nemusí. ŘSD má co stavět jinde, kapacity firem jsou omezené, stejně tak jako finance. Nyní přípravu brzdí stavební úřad v Uhřiněvsi, který by mohl magistrát v Praze posílit, kdyby chtěl. Nicméně Piráti jsou proti automobilům obecně, je to také vidět na mizení parkovacích míst po rekonstrukcích silnic.
Současná situace je výhodná jak pro Babiše – může tvrdit, že piráti brzdí výstavbu a má pravdu a také je výhodná pro piráty, kteří by nejraději auta zakázali úplně.
Nevím kde jste přišel na to, že Piráti jsou proti autům. Piráti jsou pro svobodnou volbu dopravy, ostatně dost členů pražského dopravního týmu má nejedno auto. Maximálně můžete říct že Zelení, kteří sedí na nektěrých radnicích, preferují širší chodníky a výsadbu stromů místo parkovacích míst. Rekonstrukce ulic se připravují několik let, takže těžko bude mít současná koalice jakýkoliv podíl na právě proběhlých rekonstrukcích ulic. Obecně IPR připravil nějaké parametry, které pak jednotlivé městské části připomínkují pomocí radních a dopravních komisí či výborů s tím, že se musí dodržovat současné normy jako třeba širší rozhledové trojúhelníky na křižovatkách. Zvláště je-li na… Číst vice »
to jsou strašné kecy.
piráti se projevují jako naprostí militantní antiautomobilisté. a řada opatření (nebo „strategií“), které vypouštějí, by v případě realizace znamenala totální kolaps pražské dopravy. hromadné i individuální.
Nikdy jsem nerozuměl slovu nekonečno, ale s okruhem Prahy to začínám pomalu chápat 🙂 Myslím, že v roce 2012 se mělo začít stavět SOKP511 a po všech prioritách priorit ještě není ani ÚR 🙁
Nechci vytahovat starou dobrou řevnivost mezi Prahou a Brnem, ale slyšel jste, jak dlouho tady v Brně plánujeme přesunout nádraží? A teď na to máme i štempl že se bude odsouvat – a dál nic..
Jo, Zvonařka už taky stojí téměř půl století a koleje pro šaliny se teprve chystají ke Zvonařce.
Aktuálnímu vedení Prahy jsem dost věřil (i když třeba konkrétně Scheinherrovi ne), ale výsledky jsou zatím velmi chabé – až skoro žádné. Nejen v dopravě.
A ten hlavní problém (tedy hlavní výmluvu proč se to táhne) – dělení pozemku mezi Prahu a ŘSD – může Praha překlenout tak, že to koupí celé a následně s ŘSD vypořádá. Tedy kdyby se všem stranám tak strašně chtělo ten obchod uskutečnit. (Což se asi nechce, majitelé by se tak připravili o nejzajímavější kapitolu obchodu – závěrečné šponování cen. A nechápejte tuto větu jako nějaký můj výpad proti majitelům pozemků.)
Dobrý den, nevím co se myslí „šponováním cen“, ale při výkupu pozemků dle zákona 416/2009 se postupuje tak, že ten kdo chce koupit nechá zpracovat znalecký posudek na cenu obvyklou (tzv. tržní). Tj. ten kdo chce kupovat (=ŘSD a předpokládám Hlavní město Praha) si vyberou znalce a silně pochybuji, že by majitel pozemku měl nějakou možnost jak „šponovat cenu“. Protože pozemek se neoceňuje jako pozemek na kterém se bude stavět = zákon výslovně znalci zakazuje, aby při odhadu ceny se na pozemek díval jako na pozemek pro stavbu. Takže znalec obvykle oceňuje pozemek jako pole. Majitel pozemku má v zásadě… Číst vice »
Když vono stavět v Praze velkou stabu nejni nic jednoduchýho. Současný lodivodi mi po ty bídě co byla připadaj schopnější. D se začalo stavět (dobrá, zatím průzkumný štoly), pro pokračování Blanky se hledá nejlepší řešení, i když za více love, letos by se měla konečně postavit lávka v Troji… Pravda, Bém byl akčnější, to je pravda, ale taky to byl pěknej lotr.
Ta lávka v Troji, která současnému vedení spadla?
Ta spadla minulému vedení. Které neudělalo vůbec nic. I odškodné odsouhlasilo a vyplatilo až současné vedení. A právě současné vedení rozjelo nové postavení lávky.
Zrovna Trojská lávka je moc pěkný příklad impotence minulého a kompetence současného vedení.
Kocoure, ty umíš pobavit. 😃 (bez ironie)
Dolínek opravdu v aktuálním vedení není, ČSSD se dokonce na magistrát nedostala po volbách vůbec, zřejmě oprávněně.
Pražští politici mají obrovské štěstí, že v Praze nejsou krajské volby.
Proč ty lidi, kteří z funkce proklamují termíny, nakonec neodstoupí? Kdybych v práci řekl, že něco bude do nějaké doby,nakonec nebylo, tak to by asi nefungovalo… 🙁
Ono to totiž není tak jednoduché. Hlavní omezení bude v legislativě – tzn docela bych i věřil že lidi se snaží, ale prostě je jednoduché aby do toho někdo (viz ten obchvat Brna, to je krásný příklad) hodil vidle/dělal mrtvého brouka atd…
Protože, když jako politik řeknete reálný termín, tak budete považován za neschopného. Zatímco když Váš konkurent řekne nereálný tak ho všichni budou plácat po zádech. To že ho nesplní, ty plácače nezajímá. Na konec si pamatují tu spokojenost z toho slibu i u voleb. Lidé vlastně ve skutečnosti chtějí slyšet lži.
Tak to je síla. Původně totiž chtěli 511 stavět současně s koridorem Sudo-Vo. Teď to vypadá, že navzdory zpoždění co stavba koridoru nabrala, tak i přesto bude hotov dřív, než se na stavbě 511 kopne do země.
Jak souvisí koridor Sudo-Vo s 511?
Původně byly obě na seznamu „prioritních staveb“ kterých se týkala vyjímka z nutnosti nové EIA. Ostatně i Ťok tenkrát sliboval začátek v roce 2019
Pokud si pamatuju správně, tak EU dala při povolování výjimky na výběr: buď 511 nebo vše ostatní. Pokud se pletu, tak mne opravte.
Pletete se. O výjimku z EIA pro 511 se vůbec nežádalo, protože ještě nebylo (a není dosud) ani vydané územní rozhodnutí. Na rozdíl od těch ostatních staveb, pro které jsme výjimku žádali.
Monem, posudek EIA se dokládá k žádosti o územní rozhdnutí. Ne až po něm.
Tak si trošku zasurfujte a treba najdete odpověd.
To se pletete. Výjimka se vztahovala jen na staby, které už mely územní rozhodnutí. A to 511 bohužel nebyla.
ANO. Bude Líp. Tak vidíme na konkrétním prikladu, když nekecaji a MAKAJI ! A o nato Vůdce? Bude MAKAT ještě víc.
V Praze na magistrátu je pořád ANO?
Četl jste vůbec článek? Problém není na straně MHMP, ale v měnícím se personálním obsazení budovy na nábřeží. A ta, světe div se, je již mnoho let pod vládou politické divize Agrofertu.
Tak on je problém hlavně na úřadě v Uhříněvsi, který není schopen takovou akci zvládnout.
Stavba ano, výkup pozemků ne.
Vůdce bude makat ještě víc, klidně i pětadvacet hodin denně. Bude vstávat o hodinu dřív. 🙂
A navíc bude makat i v noci
A přes oběd!! 😉
Tak jsem asi blbej. On říká že pozemky vykupují a pritom byla vykoupena nula. Tak jak to tedy je?
tak ono vyloupit pozemek je celkem dlouhy proces.
takze vykup muze bezet, ale zatim bez uzavrenych dohod
No dobře, ovšem v tom případě není vykoupeny. Majitelem se stávám až když něco mám ne?
Vždyť sám píšete, že říká, že je vykupují, ne že je vykoupili.
ale oni nerikaji, ze je uz vykoupili … ale ze je vykupuji 🙂
vy jste v cestine chyBel, ze nechapete rozdil?
Vykoupit loupeží je vyloupit?
Přece od politika nečekáte, že rovnou přizná, že opět nic neudělali.
Hlavní město Praha má vykoupit pozemky pro zelené pásy lesy okolo okruhu. Ne pro pozemky, kde bude dálnice. To má vykoupit Ředitelství silnic a dálnic. Já to chápu tak, že je na Ministerstvu dopravy a ŘSD takový bordel, že se jim ani nedá věřit, že něco postaví. Asi jako když vedení fotbalové Sparty říká, že vyhraje titul v lize. Člověk, který fotbalu trochu rozumí, ví, že se možná sice snaží, ale prostě na to nemají. Podobně nemá ŘSD na to, aby hladce připravilo stavbu. Vždycky to poserou tak, že se zaseknou na Havránkové, sesuvu, atd.
A abych k tomu dodal. Praha do toho dá 200 miliónů korun ze svého na to, aby lépe prošla dálnice, která je státní. Možná se pletu, ale nevšiml jsem si, že by třeba Jaroměř nebo Litomyšl kolem kterých se staví / má stavět státní dálnice, takhle ŘSD podporovaly. Maximálně chtějí další podmínky.
To co Praha připravuje jsou tyhle:
https://mapy.cz/s/jufakatere zelené lesní pásy, které už jsou podél Štěrboholské radiály. Štěrboholská radiála je ale městská a ne státní jako D0.
Pokud chcete vidět, jak se to má dělat, tak se podívejte do Moravskoslezského kraje. Jsou tam schopni stavby připravit, takže když stát dá peníze, je možné stavět. A po tom co předvedl Pražský primátor ohledně vládní čtvrti, se na MD asi dost těžko přetrhnou s pražským okruhem.